Standard. Mam to samo - cuda się dzieją. Obrotomierz pada, głupoty pokazuje stan paliwa a nawet potrafi nie działać centralny zamek. Kolego sympatyczny - najprawdopodobniej CIM szajbuje - pada. Nie biorę tego do głowy jeżdżę i mam gdzieś . Niemiecka technologia. Dziś padło jutro wstanie. Dodano po 9 Poczytaj na Astra Klub Polska.
Za niski poziom paliwa.
A w renówkach nie było tak, że prawidłowy poziom paliwa pokazywał tylko po zatankowaniu, a później komputer obliczał spalanie i wskaźnik pokazywał jakieś uśrednione wskazania? Tak miałem w Twingo i megance, po kilku dniach jazdy na krótkich dystansach wskaźnik zatrzymywał się poniżej połowy, a na stacji benzynowej okazywało się że można zatankować tylko...
Zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej - wyregulować zgodnie z instrukcja.
Może być za niski poziom paliwa. Tłumik bez zmian ale mam nadzieję, że kryzę usunąłeś ?
Albo zbyt niski poziom paliwa w gaźniku, choć przypchanie zaworu iglicowego pływaka jest możliwe. Rozebrać gaźnik przeczyścić, przepłukać bak, nowy filtr paliwa i heja dalej pływać.
Czasami takie jaja powoduję cewka butelkowa. Lub druga sprawa to za niski poziom paliwa w gaźniku.
No to dioda nie będzie się zaświecała i gasła przy tym samym napięciu wejściowym. Im większy R3 tym mniejsza histereza, znaczy się mniejszy rozstrzał przy przełączaniu diody. Czyli np. zapali się przy 5 litrach, zgaśnie przy 6, albo jakiej innej ilości, jak tam sobie ustawisz. Poprawiam wpis na R4, coś się źle dopatrzyłem numerację. R3 nie zaczepiaj.
Nie wiadomo, czy np, nie"łapie czasem' poiwietrza przy niskim stanie paliwa. Spróbuj co będzie gdy nie dopuścisz do jazdy na rezerwie.
Pompka do wymiany.
Wyraźnie trzeba coś pogrzebać przy wyprzedzeniu zapłonu i chyba przy mieszance paliwo-powietrze w gażniku. Może masz za niski poziom paliwa w komorze pływakowej. Pozdr.J.
pod samochodem jest pompa paliwa i ona nie pozwala na zassanie paliwa ,po błędzie niski poziom paliw a musisz go odblokować ,opis jest na elektrodzie więc nie będę się powtażał
Witam ponownie wrcam po przerwie ponawim post nadal mam ten sam problem sprawdzalem juz z tym gazem tez nie pomoglo czekam na dalsze opcje pozdrawiem
Mimo wszystko musisz sprawdzic uklad wtryskowy(moze jest zapowietrzony,lub masz za niski poziom paliwa w zbiorniku?) Dodano po 1 Mozesz tez miec gdzies uszkodzony przewod ssacy paliwa.
nie wiem czy to był dowcip, czy chodzi o zbiornik paliwa
Witam! Podejrzewam, że sprawność Twojej pompki ze względu na przebieg po prostu spadła. Jeżeli jeździsz na gazie musisz mieć co najmniej 1/3 zbiornika paliwa. To nie przesada. Paliwo w tym wypadku nie służy tylko do napędzania auta, ale do smarowania i chłodzenia elektrycznej pompy paliwa. Spróbuj opróżnić całkowicie zbiornik paliwa i pojeździj na gazie...
Jeżeli chodzi o gaźnik, to może być zanieczyszczony, mieć zbyt niski poziom paliwa, luz na osi przepustnicy, zła regulacja. Jaki, tam jest gaźnik, to że pływakowy to już wiemy? Jeżeli chodzi o zawory, to podaj model silnika. Zależnie od modelu, rożni się sposób regulacji i wielkość luzu zaworowego. Jak zachowuje się silnik, na wyższych obrotach?
Witam. Dawno nie miałem kontaktu z tym modelem, ale z tego co pamiętam w moim polonezie (ponad 15 lat temu) przyczyną takiego zachowania był zbyt niski poziom paliwa w gaźniku. Proponuję jeszcze raz sprawdzić gaźnik, czy nie jest zatkany układ przejściowy lub zamienione dysze między gardzielami gaźnika. Należałoby też sprawdzić jak się zachowuje silnik...
Brak paliwa, czyli za uboga mieszanka. Nie masz filterka, więc wszystko co masz w zbiorniku dostaje się do gaźnika, lub za niski poziom paliwa, przytkana dysza.
Przecież pompka nigdy wszystkiego nie wybierze z baku. Normalne jest też to że paliwo się przemieszcza w czasie jazdy. Dolej paliwa i po problemie.
Witam serdecznie. Mam problem z moim golfem (1.6 benzyna) ponieważ gdy wskazówka paliwa spadnie mi poniżej pierwszej białej kreski, nie mogę zapalić auta, po dłuższym kręceniu rozrusznikiem auto zapali, jeżeli jednak paliwa jest więcej to nie ma z tym problemu. Proszę o pomoc. "Ten typ tak ma" Jak w każdym VW ten zegar przekłamuje. Jest to tylko wskazanie...
A jeździłeś innymi samochodami z komputerem, czy tylko na gaźniku? Nie wiem jakie są parametry tego silnika... może powyżej 6500rpm ma odcięcie?
nom masz rację... ale bardziej wydaje mi się ze bd syf w baku i poprostu jak jest mniej to wciąga do przewodów i je przytyka (szczególnie ze jak auto zgaśnie, to odpala od strzała i chwile jedzie spoko) tylko ze gdybym wsadził gaz to raczej to nie bd mi przeszkadzało prawda? bo w sumie benzyna bd mi wtedy tylko służyła do opalenia silnika i zagrzania...
No to może świeca zastrajkowała :-( Albo za niski poziom paliwa w baku i "smok" nie łapie paliwa.
Wyciąg bak i zobacz czy wypaliły sie styki pompki.
Witam rydzez wszystko na to wskazuje że nie dochodzi paliwo tak jak powinno- jest jego za mało może kranik zatkany dysza w gaźniku albo za niski poziom paliwa w komorze pływakowej.
W poniedziałek podam nr. podwozia a co myślisz Gerri na temat opisu tego błędu.
właśnie kombinowałem w garażu z tą blaszką i udało mi się ustawić tak że nie leje Być może przekombinowałeś i teraz jest za niski poziom paliwa. Ja też mam podobny agregat i też mi zalewało silnik i był problem z rozruchem, szczególnie w zimie, a po odpaleniu przez dosyć długą chwilę mocno dymił. Założyłem kranik do odcinania paliwa na postoju, a później...
Mam problem z uruchomieniem silnikaw Citronie Xsara 2.0 HDI z 2002 roku. Po podłączeniu interfejsu pojawiły się następujące błędy: P0341 Sygnał odniesienia cylindra wartość otrzymana nieprawidłowa P1520 Niski poziom paliwa P1164 Sygnał ciśnienia paliwa, odpowiedniość ciśnienia. Czujnik wałka rozrządu wymieniony na nowy a paliwo jest w zbiorniku.Napięcie...
Witam sprawdziłem wskaźnik działa , nie wiem jaki kolor maja kable wchodzące do wskaźnika .Kontrolka rezerwy zaświeca się jak jest niski poziom paliwa
jutro w firmie sprawdze co oznacza kod 52 i napisz
Po odczytaniou bledow VAG kod 17656 Blad nie daje sie wykasowac Wedlug spisu ;niski poziom paliwa ;Gdzie jest ten poziom Co sprawdzic
Tak z tym nie bedzie problemu.Komputer do diagnostyki tez.Komputer pokazuje jedynie niski poziom paliwa,gdzie paliwa jest dobre pół zbiornika.
Spotkałem się z taką sytuacją w megane. Wypadanie zapłonu z powodu niskiego poziomu paliwa. Przyczyną jest niski poziom paliwa, skutków nie ma
Witam, Skoda Octavia I Kombi 1.9 TDI 74kW 2006r. Jak jest niski poziom paliwa to bardzo ciężko odpala, jak jest pół zbiornika paliwa i samochód stoi jednym kołem na krawężniku to też ciężko odpala. Wymieniony filtr paliwa z zaworem zwrotnym, uszczelka pod pompą tandem, zajrzałem do zbiornika paliwa łącznie z demontażem kubka paliwa. Ponoć wszystko się...
Obstawiam za niski poziom paliwa w komorze.
Prawdopodobnie jest ustawiony za niski poziom paliwa w komorze pływakowej gaźnika.
Czyli wiemy, że problemem był gaźnik. Powodem takiego zachowania może być zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej lub coś z zasilaniem gaźnika. Nie pamiętam, jak jest w Simsonie, ale może być coś z przyspiesznikiem zapłonu.
Cześć, Lecimy od początku kulka w smoku, krzywy smok, pęknięty smok, uszkodzone przewody od góry smoka do filtra/ separu - czytaj nieszczelność po zimie może pęknąć po długości na przewodzie lub np. spadający lód z naczepy go uszkodzic. Brudny filtr pod pompka, kto go wymienia,😭. Pęknięte szkoło pojemnika separu. Wymieniony jeden z dwóch filtrów paliwowych....
Wymiana zaworków to nie wszystko. Trzeba ustawić poziom paliwa w komorach zgodnie z zaleceniem producenta. To już sam musisz poszukać, na jaką wartość go ustawić. Może jest za niski poziom paliwa i silnik nie dostaje odpowiedniej mieszanki paliwo-powietrze.
Jeżeli jest niski poziom paliwa poniżej 20 litrów mam problem z uruchomieniem silnika kręci,kręci aż w końcu załapie. Gdy dotankuję problemu nie ma. Teraz już wiem że muszę tankować częściej, ale w końcu chcę rozwiązać ten problem,może ktoś wie gdzie tkwi usterka. Sprawdzana była pompka w baku i przewody jest ok. Proszę o pomoc.
Jaki zakres falowania obrotów możliwe kiepskie paliwo lub niski poziom paliwa rezerwa
A paliwo dochodzi i uzupełnia komorę pływakową? może kranik być zapchany i jest za niski poziom paliwa w gaźniku.
Witam, to moze byc zbyt niski poziom paliwa w komorze plywakowej gaznika lub nie dziala tzw. 'pompka przyspieszenia' w gazniku [ jesli taka jest w nim fabrycznie zamontowana ].? W kazdym razie - przy gwaltownym otwarciu przepustnicy jest zbyt mala dawka paliwa / w stosunku do ilosci zasysanego powietrza [ mieszanka paliwowo / powietrzna jest bardzo...
Może być za niski poziom paliwa w komorze pływakowej i dopiero jak mu zwiększysz podciśnienie to prawidłowo zasysa.
Za niski poziom paliwa w komorze pływaka.
Istnieje kilka błędów z rodziny P1199. Są to P1199 21, P1199 22, P1199 72, P1199 73 i P1199 7A. Niektóre z tych błędów nie zapalają żadnej kontrolki, inne zapalają kontrolkę SERVICE lub STOP. Wszystkie mają wspólny mianownik - niski poziom paliwa. Może zatankuj najpierw dobrego paliwa, a jak się błąd powtórzy to podaj, któy z tych błędów wystąpił u...
Problem z układem paliwowym. Być może zapchany kranik, gaźnik, filtr paliwa, skrajnie zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej, uszkodzony (po przez zacięcie) zaworek iglicowy w gaźniku, bardzo duże nieszczelności w układzie dolotowym (i to na prawdę duże)... Coś z tego zapewne ci szwankuje :)
Dysze też czyściłem i nic Gaźnik to nie tylko dysze. Kanały w korpusie także. Również sprawdz simeringi wału i kompresję. Możliwe zbyt małe podciśnienie, uszkodzony układ aut. ssania, albo za niski poziom paliwa w kom. pływakowej.
Po wyjechaniu z zakrętu silnik zaczyna tracić moc na kilka sekund, po czym przestaje. Wymieniłem cewkę, przewody, świece, filtr paliwa, czujnik wałka rozrządu. Nadal to samo. Może ktoś z was miał taki przypadek? Miałem kilka razy taki przypadek w Citroenie BX i zawsze przyczyną był niski poziom paliwa w baku, czyli jazda na oparach, po zatankowaniu...
Jaki zapłon? Platynki czy elektronik? Słaba moc iskry, niski poziom paliwa w gaźniku, zapchana dysza główna. Zobacz co się dzieje jak dasz troszkę ssania, minimalnie.
Jest to kontrolka ,ktora ostrzega o statusie awarii , jak jest zolta to znaczy awaria ,ale o niskim priorytecie ,a czerwona- wysoki priorytet . Generalnie kontrolka ta wystapi zawsze z jakas inna kontrolka/wiadomoscia na kokpicie . Moze to byc usterka konkretnego systemu lub np zbyt niski poziom plynu chlodniczego ,niski poziom paliwa czy nawet ostrzezenie...
Jeszcze jest regulacja przy pływaku. Jeżeli coś tam robiłeś, to całkiem prawdopodobne że ustawiłeś zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej. Po jeździe na wysokich obrotach, i wypaleniu paliwa które się tam znajduje, silnik nie ma " pokarmu ", nie ma czego spalać.
za niski poziom paliwa w komorze pływakowej
Ale regulator moze być padnięty sprawdź czy w tym wężyku jest sucho podczas pracy. Zapowietrzać się może tylko przez słabą pompkę i niskim poziomem paliwa.
Mam już przyczynę, był nim zbyt niski poziom paliwa trochę podgiąłem języczek od zaworka i jest zdecydowanie lepiej. Czy mam może ktoś dane jak ten poziom paliwa powinien być prawidłowo wyregulowany?
Może za niski poziom paliwa w komorze pływakowej?
Przede wszystkim diagnostyka jakie występują błędy. Nie podano czy LPG to symulacja czy wtrysk. Przy LPG ważną istotną rzeczą są kable WN. Po postoju powinien odpalać na paliwie więc czy dostateczne jest ciśnienie paliwa ,kontrola ciśnienia ,pompy i filtra paliwa i czy paliwo się nie cofa. Największy błąd użytkowników LPG to niski poziom paliwa w baku...
lub zbyt niski poziom paliwa w gaźniku
Kolejno (3 kontrolki z pierwszego zdjęcia): niski poziom płynu do spryskiwaczy szyby, niski poziom płynu chłodzącego silnik, obecność wody w filtrze paliwa. Na przyszłość polecam lekturę instrukcji obsługi swojego samochodu :/
Zmniejszenie mocy przez zbyt niski poziom paliwa.
Masz zbyt niski poziom paliwa lub łapie sporo fałszywego powietrza. Zawory ustawione? Pokrywa zaworów nie dokręcona zbyt mocno? Dysza wolnych obrotów pewnie ma obcięty bolec, stąd brak reakcji, lub gaźnik już ma taki luz na osi przepustnicy.
Prawdopodobnie jest gdzieś przytkany, lub jest za niski poziom paliwa w komorze pływaka.
Silnik 1,6 Ti-VCT benzyna. Mam auto od nowości, ma prawie 3 lata, 56tysk. km. Nie jest ani specjalnie oszczędzane ale też nie "butowane". Regularnie serwisowane. Od pewnego czasu mam w nim problem - podczas normalnej jazdy, przy niskich obrotach do ok. 3000tys. pojawiają się delikatne przyhamowania auta - jakby ktoś naciskał delikatnie na hamulec zamiast...
Jeżeli chodzi o to szarpanie (tylko nie wiem czy dobrze zrozumiałem) za niski poziom paliwa w gaźniku
no i co? Gaźnik prosty jak budowa cepa. Jak z tego się sączy, to pewnie jest za niski poziom paliwa w komorze i jest problem. Wykręć, przeczyść, sprawdź stan oringu, jak tam jest.
Może pływak po prostu źle pokazuje poziom?
Za niski poziom paliwa, zapchana dysza lub za uboga mieszanka...
pompa była sprawdzana na słuch znajomego i działała według niego Ja wysiadam ,bawcie się. faktycznie mogłem ją sprawdzić miernikiem ale z początku ją wykluczyłem a mogła się zatrzeć gdyż często mi pokazywał zbyt niski poziom paliwa a jak dolałem z 5l to od razu na 1/4 chyba pływak także do wymiany. edit. Dodam takie uwagi które znajomy mi dziś przypomniał...
Uszczelka pod gaźnikiem, luz na przepustnicy lub to co przedmówca zbyt niski poziom paliwa w komorze pływaka..
Zawory zwrotne są wbudowane w pompie paliwa i zapobiegają one cofaniu się paliwa z układu paliwowego do baku. Najłatwiej jest po prostu dmuchnąć w pompkę w przeciwnym kierunku niż pompka pompuje. Jeżeli będzie przelot powietrza to pompka do wymiany. Tutaj warto jest kupować pompki firmowe i nie sięgać po przypadkowe zamienniki. Ale sprawdź także zaworek...
Podnieś poziom paliwa.
Warto również przyjrzeć się pompie paliwa (membrana, zaworki) mogą być zużyte - skutek niski poziom paliwa w gażniku.
Wiem ze jest nowa ale nie sprawdzalem ja dokladnie.Jest na silikonie ktos tam zalozyl.A co dokladnie mam w niej sprawdzic? A moze mam za niski poziom paliwa w komorze plywakowej? Wie ktos jak to ustawic?
Problem rozwiązany. Poruszałem kabelkami przy pompie paliwa i wszystko zaczęło działać. Powiedzcie mi jeszcze, czy w tym samochodzie jest taka możliwość, że jak jest mało paliwa, to włącza się tryb awaryjny i przez to nie mogę szybciej jechać?
Co może być nie tak? Sporo rzeczy. Może być zatkana dysza paliwa biegu jałowego. Może być za niski poziom paliwa w komorze pływakowej. Ile obrotów masz wykręconą śrubę składu mieszanki biegu jałowego?
W takim razie, trzeba sprawdzić gaźnik. Możliwe, że jest zbyt niski poziom paliwa w komorze pływakowej, lub coś ogranicza dopływ paliwa do gaźnika.
Powtarzam. Gdyby to był problem z czujnikiem położenia wału (impulsatorem) to by nie było wcale iskry. Brak zapłonu na dwóch cylindrach to np. uszkodzona cewka WN (po nagrzaniu dostaje przerwy lub zwarcia międzyzwojowego), brak zasilania na cewkę WN (zapłon TCI) lub uszkodzenie modułu zapłonowego (jednego z wyjść). Ale jak masz problem z pompą paliwa,...
Pompa w zbiorniku nie słuzy do podawania paliwa do silnika. Słuzy do mieszania paliwa pomiędzy komorami. Zmierz rezystancje wszystkich czujników poziomu.
witam wymieniłem pompę i problem jest nadal ten sam.Sprawdziłem 1/4 zbiornika nie działa pompa nie ma zasilania 1/2 jest zasilanie pompa działa.O co tu chodzi? Dodano po 5 Panowie jednak zasilanie jest cały czas styki nie laczyly ale problem jest ciagle.Zrobilem coś takiego nie zakreciłem korka wlewu paliwa zrobilem 200km okolo 1/4 paliwa i jest oki.Jakies...
Witam, mam problem z autem wyżej wymienionym, problem polega na tym ze pompa paliwa przestaje podawać paliwo jeżeli poziom paliwa schodzi ok 1/5 pojemności zbiornika. Co z tym zrobić bo pomysły już mi się skończyły.
A może silnik "wysysa" sobie całe paliwo z gaźnika i komora pływakowa nie zdąży się napełnić?? patrzyłeś pod tym kątem? Może zbiornik paliwa się zapowietrza, albo jest ustawiony za niski poziom paliwa w gaźniku w komorze pływaka.
Dzieje się to jak jadę normalnie np. jadę 80 km/h i nagle gaśnie zapalają się kontrolki wciskam sprzęgło, a gdy po chwili puszczam odpala normalnie z biegu i jedzie dalej. Po prostu przy normalnej jeździe gaśnie.
być może niski poziom paliwa spowodował zatarcie się pompy paliwowej, spalenie/zużycie. Tak zacząłbym szukać problemu. Rozwiązanie? Nowa pompa.
Zamykam temat. Rozwiazanie w powyższym linku
Pompka nie pompuje paliwa tylko wtłacza powietrze do gaźnika, powstałe w nim ciśnienie wypycha paliwo przez ten otworek. Dlatego wszystko musi być szczelne. Możliwe, że jest zbyt niski poziom paliwa w gaźniku. Wielkiej fontanny nie spodziewaj się :D
Narazie zmieniłem z golfa II 1.6td na golf III 1.4. Chciałbym wiedzieć czy to normalny objaw czy coś z pompą nie tak. Czy może jest zbyt niski poziom paliwa??? (mam w zbiorniku ok 10-12 litrów benzyny)
Proponuję forum http://www.forum.fsoautoklub.pl/index.ph... Zawory w plusach są samoregulujące. Jak pompka była nieużywana lub miał Pan niski poziom paliwa i spalił Pan pompkę.
sprawdz sondy zrób analize spalin sprawdz szczelnosc wydechu i ssacego
Zdechł. Zapala kontrolkę silnika, ale jedzie normalnie, po zgłaszania nie odpalił. Za pierwszym razem był błąd zaworu evap i zbyt niski poziom paliwa. Teraz jest tylko błąd poziomu niskiego paliwa w ECU, i pompa nie chodzi. Nie odpala. Po wypieciu i wypieciu pierwszej od lampy kostki w ECU, odpala i chodzi normalnie :-)
Mam podobny problem ale, u mnie jest tak że jak mam niski poziom paliwa w baku to zaczyna szarpać, zatankuję zbiornik do pełna to pierwsze 300km jeździ bez problemu. Później jak paliwa ubywa w zbiorniku i ma się zapalić za chwilę rezerwa to zaczyna szarpać, dusić się szczególnie przy ruszaniu. Podejrzewam że jest to filtr paliwa tylko jak już się rozpędzi...
To nie jest ten sam silnik co w mondeo. Do zapowietrzenia układu może dojść jeśli jest bardzo niski poziom paliwa w zbiorniku lub jak jest jakaś nieszczelność na przewodach paliwowych.
Witam.Potrzebuje pomocy.Ostatnio bawiłem się trochę sterownikiem Ht-tronik 500 pzry piecu i coś przestawiłem bo wyrzuca alarm a treść jego to niski poziom paliwa. Kocioł przechodzi w stan awarii i wygasa .Czy ktoś wie co i gdzie przestawić żeby było dobrze dodam jeszcze że przed moim dotykaniem się do sterownika było wszystko dobrze.
Pierwszy problem to termostat, drugi to po prostu za niski poziom paliwa w zbiorniku (jak sam piszesz poniżej rezerwy) i zapowietrzanie się układu paliwowego. Jak nie chcesz wymieniać pompy w zbiorniku (która lubi się uszkodzić jeśli notorycznie wyjeżdża się paliwo do zera), to unikaj jeżdżenia na rezerwie.
Przyczyną może być wysoki lub niski poziom paliwa w gaźniku, choć z tego co piszesz to raczej jest wysoki. Sprawdź pływak, iglicę pływaka oraz gniazdo zaworu pływaka. Poziom paliwa jest ważny i przez to możesz mieć problem z ustawieniem wolnych obrotów.
Przyczyną może być cewka zapłonowa lub za niski poziom paliwa w gażniku Dodano po 3 Rozumiem ,że rozrusznik kręci dobrze nie tak jak by ,,stawał"
Masz założony filterek na przewodzie paliwowym? Dym (niebieskawy) może świadczyć o zbyt bogatej mieszance. Powodem gaśnięcia może być za niski poziom paliwa w gaźniku. Ustawiłeś na 100% prawidłowo zapłon?
Witam .Nie działa wskaźnik poziomu paliwa i cały czas świeci się rezerwa,pływak dobry.Odczytany błąd "niski poziom paliwa -przerwa usterka trwała" Z pływaka wychodzą dwa przewody biały i żółty i idą do BSI? Do którego złącza?
Problem jest banalnie prosty... Na 99,99% za niski poziom paliwa w komorze pływakowej. Po wyjęciu odstojnika paliwo powinno znajdować się 11-13mm od górnej krawędzi lub do znaku na odstojniku (kreska lub wybrzuszenie w rogu)
Witam serdecznie Problem polega na tym że ...ale może od początku (to pierwsza moja zima, gdyż kupiłem go w lipcu) gdy ilość paliwa w baku jest mniejsza niż połowa objętości, sugerując się wskaźnikiem na desce oczywiście, przy każdym włączeniu zapłonu słychać pompę, jakiś miesiąc temu zdarzyło mi się 2 razy że nie zapalił za pierwszym razem, ładnie...
niski poziom paliwa peugeot niski poziom płyn niski poziom naładowania
przycisk centralny rolety lenovo throttling hyundai wentylator chłodnicy
wybór lutownicy wybór lutownicy
Instrukcja obsługi pralki Zerowatt Tropic 842 Wycieraczki w Ford Transit Connect 1.8 DI 2003 włączają się po odpaleniu