Kiedyś walczyłem z tym i jedynym rozwiązaniem było odszukanie rezystora którym dało się podbić napięcie.
Kl15 to plus po stacyjce. A kl31 to masa masz przykręconą po prawej stronie regulatora. Wyjścia na licznik nie było w tych i innych regulatorach. Za to jest wyjście do obrotomierza.
Ano tradycyjnie badamy diody i ich przyłącza do uzwojeń. Napięcie na szczotkach spada ponieważ zasilanie odbywa się za pośrednictwem opornika.
Nie wygląda to na 10Hz (600obr)... testowałem kiedyś ładowanie GY z trójfazowym regulatorem i przy obrotach ok. 3000 uzyskiwałem 12-13A przy 14.3V. Z prostych wyliczeń ok.150W
Na początek sprawdź stan połączeń elektrycznych, muszą być "pewne" i styki czyste, bez śladów korozji itp. zanieczyszczeń. Wg mnie w traktorku masz prostownik tzw. jednopołówkowy, a więc przy napięciu 24 V (zmiennym) da na akumulator zaledwie ok. 12 V napięcia stałego, co jest zbyt mało do naładowania akumulatora. O ile dobrze pamiętam, to sprawny alternator...
To to Kangoo II, takie ładowanie to standard.
Napięcie baterii jest zbyt niskie. Podładuj ją np. zewnetrzną ładowarka lub zasilaczem przynajmniej do 4 V.
Zerknij [url=http://www.u2ugsm.com/blog/samsung-...
LEDową kontrolką ładowania steruje sterownik, na podstawie pomiaru napięcia w instalacji... w tradycyjnym układzie z żarówką, ta żarówka jest elementem układu wzbudzania i bez niej (jeśli się przepali) nie ma ładowania, LED nie może pełnić tej funkcji.
A masa na skrzyni jest! Klemy na rozruszniku sprawdzone? oraz przy akumulatorach i heblu.
Sprawdz szczotki,a jesli są dobre to regulator napięcia. O pasku już nie wspomnę.
Raczej tam nie będzie czego naprawiać. Regulatory napięcia trójfazowe są wykonywane techniką hybrydową. U chińczyka za 60 zł może się okazać że wewnątrz siedzi trojan a nie regulator... Zalewę trzeba grzać opalarką i skrobać. Czasem jest miękka jak guma i łatwo się rozbiera, w innych przypadkach skrobie się jak gips. Często można spotkać zasypywanie...
naciag paska za luzny to typowe dla seicento naciagnij i po klopocie
alternatory w MKI mają tendencje do psucia, dość skomplikowany regulator napięcia ala "smart charging" nie jest zbytnio udany, a zamienniki z tego co wiem nie działają, pozostaje regeneracja/wymiana na ori. Jak wykluczysz wiązkę i bezpieczniki oddałbym altek do sprawdzenia :) To jest właśnie elektroda z doradzaczami którzy wiedzy praktycznej nie mają....
To jest alternator 3 fazowy z uzwjeniem połączonym w trójkąt. Jesteś pewien że trójkąt a nie gwiazda? Poza tym jaki to ma wpływ na przewijanie? Na zamieszczonym zdjęciu twornika ile widzisz końców uzwojeń? Ja widzę 6 połączonych parami i wyprowadzonych przewodami jako układ 3~Δ. wystarczy pomyśleć. Na przezwojenie tego twornika ma wpływ brak wiedzy...
Genek mierzyłem napięcie po ok 15-40-45 sekundach i cały czas 12,3 V...jedynie włączenie świateł podnosi do 14,6 V Czyli wychodzi że akumulator jest naładowany - przynajmniej system tak twierdzi . komunikat nie dokładnie dosłowny ale już go przerobiłem na innym forum Renault i potwierdzone ze to komunikat od rozładowanej baterii Jaki jest dosłownie...
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Kontrolka ładowania po odpaleniu gaśnie?, czy odpala normalnie, jak długo akumulator trzyma, klemy sprawdzone?
Nie pamiętam gdzie te oporniki są, dawno tego nie robiłem. Rezystor R118 ma 100K, a o ile dobrze pamiętam to jak zwiększysz jego wartość to napięcie wzrośnie (ale może być tez odwrotnie). Musisz spróbować, ale to musi być mała zmiana (+/- 2KΩ), najlepiej jak weźmiesz kilkanaście oporników 100K/ 5% i wybierzesz taki co ma około 102K. Poprawiłem...
Te orginalne mają 1A 50V można dać 2A większych nie ma sensu. Tylko nie daj czasem na większe napięcie bo będzie na nich większy spadek.Diody główne tylko orginalne (kupisz wszędzie) Ten mały kondensatorek jest przeciw zakłuceniowy (odbiór radiowy) dla ładowania nie gra roli, ale powinien być.
Masz szaloną diodę, wymień alternator.
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
Co kucharz to przepis .... ja nie martwilbym sie takim malym spadkiem napiecia. 27.3 tez naladuje akumulatory :). 26V zaczalbym sie zastanawiac,a 25 V szukalbym usterki lub duzego poboru pradu .
Glass jest to układ BGA.W Twoim przypadku ten na rysunku odpowiada za ładowanie.
Prąd ładowania 10A. Prąd ładowania maksymalnie 10 A. Napięcie ładowania 14,4 V, po naładowaniu podtrzymanie ok. 13,2 V. jaki stan aku. pokazuje Ci na wyświetlaczu po prawej (Battery capacity) Czerwony klawisz masz włączony na 1 ? Podłącz inny akumulator,
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować? Żaden - tam nie ma i nigdy nie było bezpiecznika, tylko oryginalny przewód jest w 2 kawałkach (alternator - rozrusznik i rozrusznik - akumulator). Dajesz dodatkowy przewód równolegle do starego, najlepiej w peszlu...
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Przydałby się schemat lub choćby jego fragment obejmujący prądnicę i układ ładowania. Bez niego trudno oceniać sytuację i coś doradzać. Tak na szybko. Sprawdź czy nie masz zwarcia/przerwy w instalacji. Stan złączek. Przetarte/przygniecione kable itp. Co z aku. Może on odchodzi w kierunku szrotu... Dodatkowo napisz czym (rodzaj miernika, zakresy pomiarowe),...
Segu/Elba prawdopodobnie uszkodzona. Praca silnika bez podłączonego akumulatora skutkuje spaleniem tegoż właśnie regulatora. Niestety taka wada tego układu. Jak sprawdzasz ładowanie to zawsze na podłączonym i naładowanym akumulatorze. Polecam zastosować regulator od skutera, poszukaj na forum. Super sprawa.
Najpierw podłącz sprawne aku lub spr. stare bo nic o nich nie piszesz.
jak na akumulatorze masz 8V to spróbuj go naładować czymkolwiek, i jeśli nie będzie trzymał napięcia około 13V to znaczy, że jest uszkodzony - UPS to wykrywa, i dlatego nie chce ładować.
Tak na starym akumulatorze tez jest taki spadek napięcia, dlatego kupiłem nowy. No więc raczej wykluczamy uszkodzenie akumulatora. Jednym słowem coś ci rozładowuje akumulator tylko pytanie co? ;-) Najlepiej jest zacząć od rozrusznika. Gęsto często elektromagnes bądź sam rozrusznik ma jakieś przebicja na uzwojeniach do masy i może tym samym go rozładowywać....
Nie wiem, czy Twoja aluzja się tyczy mnie, bo ja niczego takiego nie toleruje, póki co próbuję zlokalizować przyczynę takiego stanu rzeczy i nie chcę na lapu capu wymieniać po kolei co się da metodą prób i błędów. Jak okaże się, że to wina akumulatora elektroniki (co by było najmniejszym problemem) od razu go wymieniam. Narazie samochód stoi ze zdjętymi...
Zdecydowanie lepiej dobijać starą baterię niż nową. Przy okazji - nowa bateria magazynowana w domu dostała zwarcie po 2 dwóch latach... Baterie montowane przez producenta samochodu wytrzymują dłużej - znam przypadek 9 lat, ale samochód jeździ rzadko i na długich trasach. Częste rozruchy i krótkie jazdy, szczególnie zimą, szybko wykańczają akumulatory....
Na początek zamontuj sprawny akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nie odłączaj przewodów od akumulatora przy pracującym silniku.
Jeśli aku ma jeszcze przyzwoitą pojemność to takim prądem 6A jak podajesz i to jak jest słonecznie nie podniesiesz szybko napięcia na aku, 100Ah to prąd ładowania 10A i ok 10h. Zmień, dołóż panel to może będzie trochę lepiej i szybciej się doładuje, chociaż w tym okresie to ogólnie jest słabo, zaczekaj z miesiąc, będzie lepiej
Znajdź i porównaj jaką masz prądnicę i jaki regulator powinien być tam założony. A być może masz tam inny problem ! Przeczytaj jeszcze ten wątek poniżej. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4...
Witam Problem z ładowaniem w quadzie Arctic Cat 1000. Maksymalny prąd ładowania w tym modelu 25A. Sprzęt ma problem z utrzymywaniem napięcia pod większym obciążeniem. Jeśli akumulator jest rozładowany np. ma 12.3V odpalam quada kilka godzin jazdy bez używania wyciągarki itp. wracam do domu i następnego dnia napięcie akumulatora jest nadal 12.3 V. Po...
Trudno mi coś powiedzieć o charakterystyce ładowania tej ładowarki, ale myślę, że jest to tzw. metoda ładowania stałym napięciem. Dlatego też podejrzewam, że krzywa ładowania jest taka, że w końcowym etapie prąd jest minimalny i nie da się przeładować akumulatora, jak piszesz "dwukrotnie" jeżeli czas ładowania był dwa razy dłuższy od spodziewanego.
Ok, zdobyłem rozładowany akumulator, faktycznie po podłączeniu napięcie wzrosło. Bardzo dziękuję za pomoc. Temat uważam za zamknięty.
Posiadam traktorek z silnikiem Briggsa 12.5 KM model 286707 i mam w nim problem z ładowaniem akumulatora, ponieważ nie ma napięcia 14.4 V na pełnych obrotach, tylko jest 12V. RC Zaraz za diodą przed jest około 20V AC. Dlaczego jest takie niskie napięcie. Cewka jest nowa, oryginalna Briggsa typu DC only z diodą bez regulatora.
Cos źle mierzysz, zakres ACV
Ja zastosowałem w silniku zaburtowym regulator od skutera chńskiego . Podłączenie do regulatora 2 przewody od cewki ładowania 1 przewód mas i przewód + akumulatora .Akumulator jest ładowany prądem 14V .Regulator kosztuje 19 zł i jest z mostkiem prostowniczym. Może się to się dla kogoś przyda.
Witam Najprawdopodobniej akumulatorki nieoryginalne mają większą rezystancję wewnętrzną i napięcie bardziej im siada od oryginalnych. Mierz napięcie na nich pod obciążeniem około 1A, np. rezystorem 7,5-10Ω to przekonasz się o możliwości tych akumulatorów. Sprawdź czy na tych Energizerach aparat będzie dłużej działać.
Do prawidłowego działania alternatora( jego wzbudzenia potrzebna jest kontrolka), gdyż bez kontrolki, może lub się nie wzbudzi.
Napięcie akumulatora ok 8V; Do utylizacji się kwalifikuje.
szukam odpowiedzi czy kompensacja temp regulatora o konstrukcji z lat 70 jest tego przyczyną , kupie następny regulator a jak będzie to samo ?? Zazwyczaj będzie tak samo. Regulator ma swoje parametry pracy. Im temperatura jego rośnie to spada napięcie. Gdzieś tutaj na forum, był wątek o właśnie tym zjawisku. własnie po dzisiejszym dniu badań tematu...
Nie da rady go naprawic bo ceny za używki są nieciekawe??
zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania? Przy niskim napięciu ładowania sterownik silnika podnosi jego obroty żeby np. zwiększyć wydajność alternatora która zależy od obrotów.
Właśnie pomiar zrobiłem gdy przekaźnik świec się rozłączył , lampka kontrolna alternatora gaśnie po uruchomieniu silnika i nawet się nie żarzy..
Naprawiłem centralkę, uszkodzony był kondensator 2200uF/25V widoczny na zdjęciu- wylał się elektrolit.
Schemat poproszę, bo bez nie da rady :cry:
Jaki problem zrobić np. z 15km i sprawdzić napięcie a jak nie to może diody alternatora. Raz w roku to za mało.
Jeżeli stojan ma zwarcie międzyzwojowe lub międzyfazowe objawia się to charakterystycznym wyciem i niskim napięciem ładowania w granicach 13.5V i nie rozumiem co to znaczy hamować przecież wzbudzony alternator stawia dosyć duży opór.P
Po jego odłaczeniu obroty nieznacznie rosna.
W susuki sx4 jest dobry dostęp do zdjęcia alternatora.Jest sporo miejsca.
Niestety nie ma takiego bezpiecznika. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki i sa ok.
Wymieniłem alternator na nowy - zamiennik. Teraz wszystko ok. Po odpaleniu 14,4V, podczas jazdy 13,5V. Jeszcze tylko zmienię napinacz i pasek i może trochę wzrośnie
Nie chcę zakładać nowego postu, ale mam problem z prądnicą p20c, którą założyłem na miejsce prądnicy p20d . Nie miałem pojecia o tym że p20c jest do pojazdów z plusem na masie. Jak mozna przerobić p20c na p20d . Ogólnie prądnica ładuje ale muszę ją ręcznie wzbudzić i daja duże napięcie ok 17v.
Sprawdzałem kabel - jest ok, szczotki też są sprawne, podłączałem drugi regulator i wszystko jest bez zmian.
witaj kolego i jak rozwiazales sprawe z alternatorem bo mam taka sama sprawe ta sama sytuacja
Zostawie tak jak jest, pytałem z ciekawości. Regulator to B&S 84907 ma zapas do 16A, podłączony bez mostka. Bez akumulatora nie da się zmierzyć napięcia, zaczyna ładować dopiero po podpięciu pod aku. W sobotę uruchomiłem ładowanie więc dopiero testuje. Na podpiętym aku przy średnich obrotach 13,6V. Akumulator był częściowo rozładowany więc liczę że...
Pokazywał kalendarz, faktycznie codziennie jakieś auta zapisane aż do 2.03. Ja sobie nawet nie potrafię tego wyobrazić .
Czy udało się rozwiązać problem?
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
Na początek sprawdź panele, regulator może być ok ...... Podłącz dwie żarówki samochodowe 21W/24V połączone w szereg bezpośrednio do nich ..... Możliwe również zwarcie na wejściu regulatora i praca paneli na zwarciu, mogły osiągnąć sporą temperaturę i z tond te niskie napięcie .....
Zacznijmy od tego, że uszkodzony i rozładowany akumulator stwarza poważne problemy z prawidłowymi pomiarami, więc do pomiarów powinien być podłączony naładowany i sprawny akumulator. Przewód czarny regulatora to jego wejście "sense" służące do zasilania elektroniki i pomiaru napięcia akumulatora. Ciągłość tego przewodu (od akumulatora poprzez bezpiecznik...
Napięcie ładowania zależy w dużej mierze od stanu baterii. Dlatego też samo napięcie w instalacji nic nie powie, do tego trzeba jeszcze znać wydatek prądowy - czyli wskazania amperomierza. Dodatkowo ważne jest także przy jakich obrotach się to mierzy.
Aby to zrobic musisz miec specjalny miernik, ktory ma niekazdy nawet elektryk, tzw cengowy i to jeszcze do pomiaru pradów stałych. prady plyna natyle duze ze zwykly miernik ulega uszkodzeinu. Jesli juz wymieniles alternator to nie jestes w stanie nim obracac tak jakby to robil silnik samochodu co wyklucza jakikolwiek pomiar pradu ladowania. mozna przemierzyc...
Sprawdź ładowanie na alternatorze. I porównaj z napięciem na akumulatorze, czy nie ma spadków.
Na wolnych obrotach czyli ile? 950obr/min?
BANANvanDYK Dzięki za radę, ale nie jest to takie proste. Nie mogę pisać publicznie... Nie jest to sprawa ISP, tylko admina sieci lokalnej. Reszty się domyśl. :D W kwestii aku i ładowania kolega RaQ1911 zrobił dokładnie to o czym napisałeś z wyjątkiem dokładności pomiaru prądu. Jednak wg. mnie ten brak dokładności niczego nie zmienia a nie wymaga amperomierza.
A akumulatory masz sprawne? Może ogranicza napięcie bo akumulatory biorą za dużo prądu...?
U mnie w ASTRA H również miałem problem z niskim ładowaniem. Każdy polecał dodać dodatkowy przewód masowy. Ja spróbowałem od dokładnego wyczyszczenia klem i prawidłowe ładowanie wróciło do normy. Dodatkowo dzięki temu zanikł problem z niedziałającym klaksonem :D
Prawdopodobnie napięcie na ogniwie spadło do tego stopnia że jego elektronika odcięła zasilanie w celu ochrony przed nadmiernym rozładowaniem. Trzeba by sprawdzić jaka jest rzeczywista pojemność tego akumulatora, czyli jeśli to telefon z androidem to zainstalowac któraś z aplikacji monitorujących stan baterii i tam po kilku cyklach ładowania powinno...
Wygląda na uszkodzona diodę w alternatorze. Wymontować, rozebrać, odłączyć stojan i dopiero sprawdzić prądem min 10A.
Wiem, że zadaje dużo pytań ale... :) Jakie napięcie ma akumulator po nocnym postoju ? Może warto zainteresować się również jego stanem ? W jakim momencie mierzysz napięcia ? Zaraz po odpaleniu silnika płynie spory prąd ładowania i w zależności od stanu akumulatora może chwile potrwać zanim się naładuje akumulator. Dość spory spadek napięcia, dodatkowy...
Wydaje mi się, że przyczyną jest obniżona pojemność akumulatora, lub któraś z jego cel utraciła częściowo wlasńości eksploatacyjne /niski poziom elektrolitu, zwiększona oporność wewnętrzna, brak pojemności/. Wszakże stare przysłowie głosi: "Z pustego i Salomon nie naleje". Starcie się pierścieni ślizbowych w alternatorze z reguły skutkuje chronicznym...
Tak naprawdę napięcie na akumulatorze powinieneś zmierzyć po przejechani kilkudziesięciu kilometrów. Nie powinno być więcej niż 14,5 V. Napięcia na alternatorze nie sprawdzaj przy odłączonym akumulatorze. Ale pewnie o tym wiesz.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE!!! Problem rozwiązany. Głównym problemem był cwaniak, naciągacz i oszust mechanik, który ma warsztat w Doncaster UK, ma na imię MACIEK. A oto ta historia: Zgłosiłem do niego problem z ładowaniem akumulatora i piszczący pasek. Powiedział, że należy wymienić tylko pasek i wszystko będzie OK. Zostawiłem więc u niego samochód aby to...
Na wejściu z transformatora jest 16,6V AC, a na wyjściu AUX też 10.7V DC. Dodam, że awaria wystąpiła po uderzeniu pioruna w pobliżu, wtedy spaliło mi też klawiaturę LED. Pozdrawiam Darek
No dokładnie. Lutownicę mam ale takiej szerokości, że można by dwa styki na raz lutować :P . A tam z tego co się orientuję są cztery zwykłe i jakieś jeszcze dodatkowo. Jutro albo w poniedziałek podrzucę do serwisu. Zawsze to góra 100zł wyniesie. W końcu to nie 200zł, które bym na drugi telefon wydał.
Moze sprawdze ohm-mierzem gdy skuter bedzie wylaczony plus w kostce przy cewce i plus przy aku i na odwrót??
witam Dziś zmierzyłem napięcie bez akumulatora które wynosi 5V Gdy przyłożyłem miernik do akumulatora napięcie wynosiło 12,7 i po przykręceniu akumulatora do przewodów napiecie powoli wrastało do napiecia 13,1V i się zatrzymało Zmierzyłem także prąd który wynosi 2,3A (przy maksymalnych obrotach )
Z moich dalszych poszukiwań wynika, że w tym aucie zastosowano zaawansowany elektroniczny regulator który adaptacyjnie do temperatury otoczenia steruje ładowaniem. Oprócz tego producent zaleca stosowanie takich akumulatorów jak były fabrycznie ... Wynika z tego, że masz tzw. inteligentny system ładowania akumulatora (co prawda stosowany powszechnie...
Witam Mam problem z układem ładowania lub z samym alternatorem. Samochód OPEL VECTRA 1,7 TD "isuzu" alternator z pompą vacu Chodzi o to że zauważyłem że na wolnych obroach silnika ok 850 obr/min alternator daje napięcie ładowania 12,7 V po podniesieniu obr silnika do ok 1000 ładowanie juz jest w przedziale 13,8 - 14,1 V Jak temu zaradzic ????? POMÓŻCIE
Tak się produkujecie a to może być nawet f126p z alternatorem... Seat Corodba 1.4 16V 75KM Produkcja 2004 Za godzinę zmierzę te napięcie wraz z odbiornikami włączonymi
Silnik to 1.7cdti
Sprawdź to innym miernikiem.
I jeszcze regulator napięcia...
Witam. Jak w temacie zaniżone napięcie na gnieździe do akumulatora 3,6V przy zasilaczu 5V/1A, napięcia za U502 5V, za U503 4V, a za kontrolerem U504 3.6V. Przy podłączeniu pod port USB napięcie na gnieździe mini USB spada do wartości ~1.3V (zbyt bardzo obciążony port). Czy ktoś spotkał się już z czymś takim? Proszę o szybką odpowiedź z góry dziękuję.
jeden akumulator wykończyłem,teraz mam nowy i wcale nie używam startera i aku muszę co 2dni ładować
Po 1. Dzisiejsze regulatory raczej rzadko oznajmiają to że się kończą niskim napięciem ładowania, jak i w którym miejscu mierzyłeś ? (Powinieneś na samym alternatorze zmierzyć żeby to potwierdzić, z włączonymi wszystkimi możliwymi odbiornikami prądu i obrotach na poziomie 2000). Po 2. Podzespoły z Cargo są bardzo dobrej jakości, obecnie tych używam,...
w sumie masz racje,zaczne od wymiany kond i diod bo to sprawy groszowe, a lmy ma nawet dwa :) Mam jeszdze pytanie do czego jest tam port rs232?czy jest on potrzebny aby ups dzialal zkomputerem?
A prostownik do sprawdzenia odłączyłeś od końcówek stojana?
to jak wytlumaczyc ta sytuacje bo byla zaraz po wyjechaniu z parkingu, cos musze zrobic, bo jak mi teraz stanie auto na miescie to mam pozamiatane
Witam miałem taki sam problem pierwsze co zrób to sprawdź bezpiecznik od ładowania bo może być spalony to znaczy że regulator napięcia jest do wymiany.Mi się najpierw regulator spalił a potem bezpiecznik i na końcu cały iskrownik (prądnica) i musiałem wszystko wymieniać
niskie napięcie ładowania yamaha niskie napięcie ładowania telefon niskie napięcie ładowania alternatora
ściemniacz oświetlenie schemat kontrolka error czujnik położenia skoda
lista kanałów android firmware telefunken
Jak zdjąć obudowę z ekspresu Melitta F27? Kod błędu 13 w lodówkach Beko - wentylator i defrost