Wpinając w kostkę sterującą stycznikiem rozrusznika (zamiast niego) żarówkę 12V/5W. Poza tym, z Twojego testu (zakładając, że wykonałeś go poprawnie) wynika, że układ jest niesprawny (ma przerwę). Układ startera zwykle składa się z włącznika normalnie otwartego przy klamce hamulca (lub sprzęgła/czujnika biegu neutralnego) który podaje masę na jeden...
Cała sprawa polega na tym że w momencie wypadku gaśnie silnik i pompa jest automatycznie wyłączana, zrządza tym sterownik silnika, czujnik położenia wału wyczuwa że silnik nie pracuje to pompa stop, inaczej paliwo wylewało by się na jezdnię i dodatkowe nieszczęście gotowe, do puki czujnik nie wykryje obrotu wału silnika sterownik nie uruchomi pompy...
Masz po prostu za niskie napięcie, rozrusznik albo akumulator siada. Podłącz drugi akumulator albo porządny prostownik starego typu niech się ładuje kręć i będzie iskra.
Za niskie napięcie. Masz spadki w instalacji. Lub akumulator słaby.
Wsadź akumulator do samochodu i zmierz napięcie podczas zakręcania rozrusznikiem. Dowiesz się czy i w jakim stopniu są sprawne.
Stycznik rozrusznika, pasuje większość chińskich od skuterów. Brzęczenie/terkotanie może być spowodowane niskim napięciem akumulatora, lub słabym połączeniem kabli
Za niskie napięcie na elektromagnesie. Sprawdź miernikiem.
Do tego wszystkiego trzeba dodać że kolega Zodiak podał wartosci ciśnień maksymalnych a nie roboczych /typowe ciśnienie robocze dla wtrysków wielopunktowych do VW to ok 3-3,2 bara. Wtrysk mechaniczny wymaga troche więcej i często w takich układach samochód ma problemy z rozruchem /słaba wydajność trochę zużytych pomp przy niskim napięciu podczas kręcenia...
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
A masa na skrzyni jest! Klemy na rozruszniku sprawdzone? oraz przy akumulatorach i heblu.
Jeżeli pali na śruby,to wina automatu,który był wymieniany.Lecz jeszcze sprawdź tak Podaj napięcie z grubej śruby na zacisk sterujący automatem (może być oznaczony 50) Jeżeli rozrusznik zadziała ,to oznacza że jest niskie napięcie gdy startujesz z kluczyka(spadki napięcia na instalacji,sprawdź miernikiem) Jeżeli automat tylko stuka ,tak w przypadku...
Sprawdź akumulator, czy nie poszła Ci cela. Odłącz klemy, odkręć wszystkie korki ( zaślepki ) z akumulatora i zrób grubym przewodem zwarcie na klemach tzn. połącz + z -. Jeśli się zakopci z którejś celi to możesz akumulator wyrzucić. Stukanie które słyszysz to prawdopodobnie elektromagnes w rozruszniku, który ma na tyle duże napięcie ,że działa. Niestety...
Pomogła wymiana modułu CDI, przy kreceniu rozrusznika z modułu CDI wychodziło za niskie napięcie na cewkę wysokiego napięcia.
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
A jesteś pewien rozładowanego akumulatora? Auto aby wcześniej nie słabnie, aż do zgaśnięcia? Zapachu palonej gumy nie czuć? Alternator, pasek nie gorące? Dodano po 1 W chwili gdy nie chce odpalić zmierz napięcie na akumulatorze i pobór prądu przez rozrusznik.
Czy to możliwe żeby nagle alternator się zapsul albo był za słaby dla nowego rozrusznika?
Temat zamknięty. Powodem był wypalony przedni modol sam. (spaliło sterowanie modułu silnika pod bezpiecznikiem) a druga usterka nie działające wskaźniki itd to wina akumulatora... Za niskie napięcie po zadziałaniu rozrusznika... Autko już normalnie odpala i wszystko jest ok. Dziękuję za pomoc. 😁
Sprawdź napięcie akumulatora podczas pracy rozrusznika. Gdy napięcie niskie, to podłącz na przewodach rozruchowych inny akumulator.
Problem jest zawiązany z tym przewodem rozrusznik- alternator, albo coś źle mierzysz albo zmyślasz. Nie ma prawa być na alternatorze 4,5V - ma być tyle ile na akumulatorze. Możliwe, że ten kabelek zwiera do masy. Pozdrawiam.
A napięcie na akumulatorze? Jeżeli będzie zbyt niskie to będzie problem z odpaleniem. czy jest alarm? Może pilnować napięcia i przy zbyt niskim odcinać zasilanie.
Witam! To może być problem związany z akumulatorem, jest już słaby i przy rozruchu napięcie spada do niskiej wartości, bo potrzeba dużo prądu do kręcenia rozrusznika. Pozdrawiam.
Jak wkładam miernik napięcia do styku gdzie wchodzi gruby kabel i drugi koniec do drugiego gdzie wchodzi gruby to nie ma zasilania. Nie zapomnij właczyć zapłonu i lub pokręcić rozrusznikiem.
Ten dodatkowy przekaźnik to nie jest przypadkiem pomiar napięcia instalacji? Zbyt niskie napięcie odcina rozrusznik, stąd taka przerywana praca startera. Ale ja bym się doszukiwał w takim wypadku uszkodzenia rozrusznika i poboru znacznego prądu (duży prąd to napięcie instalacji spada), i zamiast naprawić rozrusznik mostkuje się zabezpieczenia.
Podobna usterka była w Corolli Verso 2008. Mechanicy w serwisie załamywali ręce. ale "Kazio złota rączka" znalazł przyczynę - lekkie zwarcie na rozruszniku. (rozrusznik kręcił, ale w wyniku zwarcia nie podawało napięcia na wtryskiwacze lub to napięcie było za niskie). Po wymianie rozrusznika (nowy - 800zł) Corolla "śmiga aż miło".
Naładuj akumulator ale na początku to trzeba zmierzyć napięcie na nim na postoju i po przekręceniu kluczyka i próbie włączenia rozruchu.
Tak jak wyżej napisane sprawdź jakie napięcie idzie na zimno na styk 50 przy rozrusznik.
Jak skończą się szczotki to najczęściej elektrowłącznik "klika". Totalna cisza to zazwyczaj brak wyzwalania że stacyjki rozrusznika - możliwe przyczyny: niskie napięcie akumulatora, uszkodzenie przewodów prądowych, kostka stacyjki, uszkodzenie elektrowlacznika. Rozrusznik z dość ciężkim dostępem z góry więc bez kanału/podnośnika nie będzie łatwo.
no i zaledwie 10V Klasyczny objaw "oberwania celi". Spadek napięcia dokładnie o brak w szeregu jednej celi. Wtedy rozrusznik nie zadziała, choćby stan akumulatora był wybitny :-)
Akumulator , niskie napięcie.
Witam. Dwa dni temu spotkała mnie nie miła niespodzianka a mianowicie po bezproblemowym odpaleniu i przejechaniu 50 km próbując zapalic po raz kolejny rozrusznik kompletnie nie miał siły obrócić kołem. Po 2-3 próbach totalnie zniknęła reakcja rozrusznika na przekręcenie kluczyka w pozycję rozruchu i tak już pozostało. Pomierzyłem wstępnie napięcie dochodzące...
Prąd na 26 i 56, masy 6,34,55.
Wydaje mi sie, że w Corsie pompa startuje gdy kręcimy rozrusznikiem. Sprawdziłbym (wymienił) przekaźnik pompy paliwa
I sądzisz że iskra by była, paliwo wtryskiwał przy takim niskim napięciu, przy którym rozrusznik jeszcze kręci?
Ale zauważyłem że otwieranie i zamykanie drzwi działa b.wolno nawet za którymś razem wogule. Układ podciśnioeniowy centralnego zamka jest całkowicie oddzielony od układu podciśnienia silnika. Jedyna wspólna przyczyna wolnego zamykania i niedziałania rozrusznika to może być bardzo niskie napięcie na akumulatorze. zawór w pompie uruchamiany elektrycznie...
Sprawa jest prosta. Jeżeli nie podajesz pod wątpliwość naprawy rozrusznika ani alternatora (maiłem raz taki przypadek że w rozruszniku znajdował się wirnik od 24v a cała instalacja była na 12 v był podobny przypadek ze ciężko kręcił) Masz pewnych gości którzy na pewno nie spartolili roboty to winy możesz szukać w :\ - zaśniedziałych złączach, - ugnita...
Proponuję zmienić mechanika. Nie wiem jak w E34, ale w E36 2,5tds po przekręceniu kluczyka zimą pobór prądu wynosił do 140A. I nie mówię o rozruszniku bo przy kręceniu rozrusznikiem brakło zakresu na 400A cęgach. Chciałbym zobaczyć akumulator, w którym przy takim obciążeniu napięcie nie spadnie poniżej 12V. Akumulator w bagażniku? Bo jeśli tak to dojdzie...
witam dodam że należy sprawdzić czy grzeją świece/napięcie na świecach/, a nie patrząc na kontrolkę.Może czasami być to złudne.no jeszcze może być tak że jak za niskie napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem to zaworek odcinający paliwo na pompie wtryskowej ,potrafi się zamykać.
i tak pewnie jest - gdzieś brak styku lub z nalotem i przy większym napięciu łapie....może przekaźnik... chyba ma rację tencocałyczas... itd... :lol:
Sprawność akumulatora to jedno. Ale napięcie ładowania jest za niskie.
czyli klapie rozrusznik (i kręci na pół obrotu wału). Szaleje deska, czyli skacze obrotomierz. Ale tak się dzieje nie zawsze. Tego efektu nie ma jeżeli zbocznikuje się przekaźnik rozrusznika w UEC; kręci jak oszalały. Jedyne wytłumaczenie dziwnej pracy rozrusznika to spadek napięcia zasilania. Zmierz na słupkach akumulatora, bo może tam jest diabeł...
Efekt tzw. testu wskaźników u Chryslera występuje w przypadkach zaniku, a raczej zbyt niskiego napięcia. Jeśli rozrusznik normalnie (czyli nie za wolno) kręci to spadków napięć należy szukać nie na "klemach" aku czy masie, a na niekontaktujących złączach instalacji. Trzeba przeglądnąć, popsikać jakimś preparatem typu KONTAKT40 czy coś podobnego wszystkie...
Na tym złączu sprawdzałeś pod obciążeniem czy nie. Nie wiem jak jest w tym pojeździe, ale w JCB zdarzyło mi się główne zasilanie kabiny było poprowadzone z rozrusznika i tam nie było dobrego połączenia.
Kolego szotvir , jak masz mocne nerwy, dużo czasu i kasy to szukaj tak dalej. Żeby usterki szukać w gazie, silnik powinien dobrze chodzić na benzynie. Więc najpierw trzeba sprawdzić co się się nie podoba silnikowi, że na benzynie nie chce chodzić. Na podstawie objawów stawiam na zapłon, brak iskry (za niskie napięcie) przy kręceniu rozrusznikiem.
Najpierw proponuje sprawdzić regulator, szczotki i kabelek biegnący od altka do rozrusznika.
Jeśli wycieraczka uruchamia się w momencie kręcenia rozrusznika to wina niskiego napięcia akumulatora.
Zgnite kabeloczko na elektromagnesie rozrusznika.
Podam Ci taki przykład czemu pomiar miernikiem jest niepewny. Podłącz do akumulatora dwa przewody a na końcu jednego podłącz w szereg rezystor np 1Mohm. Sprawdź teraz miernikiem czy masz 12V. Teraz Podłącz żarówkę i zobacz czy zaświeci. Kolejny przykład to zaśniedziałe klemy akumulatora - jest OK a jak chcesz kręcić rozrusznikiem to tylko cyka elektromagnes...
To może być napięcie kontrolne, o niskim natężeniu. Sprawdź czy zaświeci żarówka wpięta w miejsce rozrusznika. Miernik czasem nie jest dobrym przyrządem pomiarowym w samochodzie. Przekaźnik prawdopodobnie i tak do wymiany.
Wszystko zgodne z logiką-światła również są obciążeniem dla akumulatora, co w połączeniu z rozrusznikiem daje niskie napięcie. Przy starszym akumulatorze wróżę szybką wymianę...
Uciążliwy rozruch Usterką może być stacyjka należy zmierzyć wartość napięcia gdy ją załączymy przed stacyjką i po stacyjce, jak również czy napięcie nie zanika na cewce zapłonowej i wtryskiwaczach w czasie kręcenia rozrusznikiem. Problem z kontrolką ładowania Zaśniedziałe wtyczki lub styki stacyjki , napięcie na licznik nie powinno być niższe niż napięcie...
Zanik iskry może być spowodowany słabym stanem akumulatora. Pod obciążeniem rozrusznikiem jest tak duży spadek napięcia w instalacji, że napięcie wtórne cewki HV jest za niskie do przeskoku iskry na świecy. powoduje to znaczne problemy z rozruchem. Inna przyczyna to stan gaźnika (ów). Podstawowe rzeczy to sprawdzenie zaworka iglicowego , poziomu paliwa...
Zmierzyć spadki napięć pomiędzy masą silnika a SŁUPKIEM(nie klemą!) akumulatora, drugi pomiar to napięcie na dodatniej śrubie rozrusznika, w czasie pracy. Trzeci pomiar, prąd pobierany przez rozrusznik. Od razu będziemy wiedzieli co jest uszkodzone, akumulator, rozrusznik czy przewody pomiędzy akumulatorem a rozrusznikiem. Twoim problemem zapewne są...
z takim napięciem ładowania nie powinno być problemu z niedoładowanym akumulatorem chyba że więcej kręcisz rozrusznikiem niż jeździsz
"Zapomniany" system alarmowy z uszkodzoną ze starości syrenką uzbroił się z powodu zbyt niskiego napięcia akumulatora i teraz blokuje rozrusznik. Oczywiście to tylko jedna z możliwości...
Na zapalonym silniku pokazuje mi na akumulatorze 12,6v, a gdy ściągnę klemę plusową to mam 14,8v, co może być przyczyną ? Kolego czy ten akumulator jest sprawny? Bo coś mi się wydaje,że może być poważnie uszkodzony i po prostu sam sie rozładowuje. Najlepiej by było gdy byś sprawdził go w innym pojeździe i jeśli okaże się sprawny wtedy będzie trzeba...
Każdy tylko by mierzył napięcie przy rozruchu, tak jak kolega ma3-4ysz zmierz napięcie ładowania bo jak będzie niskie to akumulator będzie niedoładowany i zawsze będzie rozrusznik słabo kręcił (sprawdzone na ciągniku C-330). Sprawdź też jakość połączeń przewodów.
Witam! Czy rozrusznik pracuje normalnie? Jeżeli nie to podładuj najpierw akumulator. Niskie napięcie akumulatora ma niebagatelny wpływ na działanie elektroniki. Jeśli rozrusznik kręci normalnie to niestety trzeba sprawdzić immobiliser.
zacisk + od wrzutki do stacyjki co to jest wrzutka do stacyjki ? Zadziałał elektromagnes rozrusznika tzn. co ? Zaczął kręcić rozrusznik ? Teoretycznie w Traficu mógł być drugi akumulator ale występował tylko w wersji Kinder Generation z ogrzewaniem postojowym . Nie widziałem takiego nigdy na oczy :cry: Powinien znajdować się w tym samym miejscu to...
Nie sądzisz, ze gdyby coś było nie tak z masowaniem silnika, to rozrusznik nie startował by nim?
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
najczęciej to za niskie napięcie na zaciski 50.
Jakie ciśnienie masz na listwie w momencie kręcenia rozrusznikiem ?
Zbyt niskie napięcie akumulatora. Stojan z cewkami czy magnesami stałymi ?
Kolego nie potrzebnie to robiłeś bo błąd jest od niskiego napięcia zapłonnika a nie od pironapinaczy czy poduszki bocznej Wystarczy podłączyć komputer i wykasować błąd . Często jest tak że jak akumulator jest słaby to wywali błąd . ( przy kręceniu rozrusznikiem oczywiście )
Może być też zużyty akumulator, podczas kręcenia rozrusznikiem zbyt mocno spada napięcie i sterownik wtrysku odczytuje błędne parametry, o ile nie wykryje niskiego napięcia zasilania. Podładowany po jeździe akumulator ma trochę lepsze parametry. Sprawdź czy po ładowaniu prostownikiem silnik lepiej zapala na zimnym.
to przy ponownym bezproblemowym uruchomieniu nie może przez kilka chwil osiągnąć minimalnych obrotów To się zdarza w 2,0tdci, niektórzy twierdzą że to błąd softu, że za niskie napięcie na akumulatorze, za wolno kręcący na ciepłym rozrusznik itd. Podpięcie pod tester nie pokazuje błędów. Z praktyki przy moim i kilku innych autach wynika, że pomaga przytrzymanie...
Jak tam rozrusznik?Zmierz napięcie podczas rozruchu.
Na krotko rozrusznik kreci. Ale nie odpala
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Witam. Te napięcia są zdecydowanie zbyt niskie. Wskazuje to na zbyt małą zdolność rozruchową akumulatora. Napięcie rozruchu powinno być 10-11V. Pozdrawiam.
Proponuje sprawdzić napięcie bezpośrednio na zacisku alternatora b+ potem polecieć przewodem do rozrusznika a potem do klemy akumulatora +
Witam. Baterie trzeba porządnie naładować podłączając prostownik do zacisków na błotniku (jeśli są nowe trzeba zresetować ustawienia) albo w ten sposób żeby nie ominąć czujnika akumulatorów. Jeśli się podłączy prostownik bezpośrednio pod baterię czujnik nie zarejestruje przepływu prądu i pomimo że rozrusznik będzie kręcił bez problemu, system zgłosi...
Może w jego środku jest coś zaśniedziałe i łączy tylko pod mocnym napięciem? Może. Każdy elektromagnes potrzebuje określonego napięcia, by zadziałał. Zbyt niskie napięcie nie przyciągnie rdzenia, a tym samym nie pozwoli na załączenie rozrusznika.
Zrobić pomiar napięcia przy próbie rozruchu, jak nie spadnie poniżej 10V to nie wina akumulatora. Akumulator mimo wszystko i tak do ładowania bo jego napięcie jest zbyt niskie.
Witam. Potrzebny jest pomiar napięcia w czasie pracy rozrusznika (napięcie rozruchu). To napięcie powinno mieć wartość nie mniejszą niż 10,5V. Jeżeli napięcie rozruchu jest zbyt niskie to akumulator do wymiany albo remont rozrusznika. Mogą być słabe styki kabli. Pozdrawiam.
Zdecydowałem się odwinąć wtórne i nawinąć drutem 6 mm. Napięcie 10-11V nie będzie za niskie przy obciążeniu rozrusznikiem?
Tak. Jeden taki układ powinien wydzielać maksymalnie 0,4W ciepła w T1, na dużej obudowie BD140 powinno się to łatwo rozproszyć. Sprawdź to. Gdyby ciepła było jednak zbyt w jednym punkcie to można nad tym popracować, kosztem pogorszenia własności układu przy niskim napięciu zasilania (podczas pracy rozrusznika mogą przygasać).
Podmień bezpiecznik od rozrusznik Ale problem jest od strony sterowania przekaźnikiem rozrusznika. Przekaźnik podmieniony. Wyjmę przekaźnik i zrobię zworę i rozrusznik kręci ile chcę i kiedy chcę. gdy nie będzie odpalał daj akumulator na kable Rozumiem że spodziewasz się zbyt niskiego napięcia - sprawdzałem bezpośrednio na rozruszniku - brak spadków...
Pacjent corsa D 1,2 benzyna 2007 r Na wyświetlaczu pali się literka F i auto z kluczykiem . Brak możliwości odpalenia auta z kluczyka . Po podpięciu oo Coma brak komunikacji z ECU reszta modułów bez problemu . Bezpieczniki sprawdzone , przekaźnik rozrusznika niskie napięcie około 7 v , przekaźnik pompy również 7 v i przekaźnik od rozruchu również 7...
klema ciepła podpowiada słaby kontakt na niej, z takiego układu rozrusznika nie uruchomisz. Od tego bym zaczął. Objawy z kontrolkami wskazują na niskie napięcie, ale przyczyną tego może być słabo naładowany akumulator albo... słaby kontakt na klemie Symbol akumulatora mówi to samo albo ... słaby kontakt na klemie. Jak masz chociaż marketowy woltomierz...
natomiast oali na krótko poprzez stykniecie prądu z przewodem wzbudzenia w rozruszniku. Jak kupiłeś nowy to reklamuj. Co ma reklamować skoro rozrusznik jest sprawny tylko wzbudzanie automatu ma uszkodzone? Przecież wyraźnie widać, że nie wyrabia prądowo. Zmierz napięcie na przewodzie sterującym w chwili kręcenia rozrusznikiem. Zobaczysz, że będzie...
Niewiem czy niepada ci moduł.Chyba że napięcie na cewkę jest za niskie w czasie kręcenia rozrusznikiem co wskazywałoby na kostkę stacyjki.
O jakich zworach piszesz? Napięcia 10VAC (skuteczne) o wiele za niskie - i do rozruchu i do ładowania. Sprawdź ten transformator czy wytrzyma długotrwałą pracę. Dwa uzwojenia bez sensu - raczej jedno z odczepem dla ładowania, (niższe napięcie), wyższe napięcie do rozruchu. Tym bardziej że uzwojenie rozruchowe powinno być grube i wtedy nie zmieścisz...
Spróbuj trochę innej metody odpalania, włącz rozrusznik na około 5s i puść kluczyk zwróć uwagę czy w momencie puszczania kluczyka silnik odpala, jeśli tak jest świadczy to , ze w momencie gdy rozrusznik pracuje jest za niskie napięcie na cewce zapłonowej. Przyczyną mogą być wypalone styki w stacyjce lub rozrusznik pobiera za dużo prądu.
W takim razie nie szukaj dziury w całym Ew. jeśli zależy to sprawdź, czy po pracy z odbiornikiami śruba fi8 alternatora oraz rozrusznika nie robi się ciepła.
nie wiem nie sprawdzałem, ale moim zdaniem będzie za słaby, w 912 rozrusznik ma 2,9kW mocy a w corsie pewnie nawet 2kW nie ma, a sprawdziłeś już z tamtym akumulatorem czy też tak napięcie spada do tak niskiej wartości??
Za wolno kręci, zbyt niskie napięcie w instalacji w trakcie rozruchu. Zacząłbym od przeglądu rozrusznika i instalacji wokół niego.
Popieram wypowiedź kolegi TZOK, fiat punto jest szczególnie wrażliwy na niskie napięcie akumulatora, zmierz napięcie akumulatora podczas kręcenia rozrusznikiem. Oraz sprawdź masy silnika i komputera.
Obroty wału widzi podczas kręcenia rozrusznikiem?
Jeśli już 1.3jtd, a raczej dla opla CDTI. Co do "za niskiego napięcia", to w silnikach 1.3 wymieniano rozruszniki, bo za wolno kręciły.
(...) 14.jpg https://obrazki.elektroda.pl/8257438300_... https://obrazki.elektroda.pl/6324086700_... https://obrazki.elektroda.pl/5467262700_... https://obrazki.elektroda.pl/4532966500_... https://obrazki.elektroda.pl/2648658000_... Witam serdecznie, Rozumiem, że sytuacja jest dość skomplikowana...
myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować? Żaden - tam nie ma i nigdy nie było bezpiecznika, tylko oryginalny przewód jest w 2 kawałkach (alternator - rozrusznik i rozrusznik - akumulator). Dajesz dodatkowy przewód równolegle do starego, najlepiej w peszlu...
Miałem podobny przypadek w zafirze b z 2005 r. - przyczyną był rozładowany akumulator - najprawdopodobniej sterownik silnika "widząc" zbyt niskie napięcie akumulatora, uniemożliwiał zadziałanie rozrusznika. Po doładowaniu akumulatora wszystko jest OK. Sprawdźcie wiec napięcie b. jałowego akumulatora (min. 12V) no i po włączeniu zapłonu - czy nadmiernie...
Zwarcie było na zaciskach bo rozrusznik chciał kręcić a napięcie było za niskie z winy akumulatorów. Tulejki i komutator do sprawdzenia. Elektromagnes jak się skleił to też do wymiany. Dawniej można było do niego kupić miedziane śruby i wymienić.
Wywalaj raczej rozrusznik,masz pewnie Mitsubishi z plastelinowymi tulejkami. I powodzenia w rozwiercaniu szpilek :)
Być może akumulator do wymiany, jakiś nieautoryzowany pobór prądu na postoju lub uszkodzony rozrusznik pobiera zbyt duży prąd.
Wszystko wskazuje raczej na koniecznośc wymiany akumulatora - utrata pojemności. Po uruchomieniu silnika napięcie ładowania jest niskie, bo zużyłeś energię na grzanie świec i pracę rozrusznika. Jak zauważyłeś, im dłużej jedziesz tym wyższe napięcie ładowania, bo mniejsze obciążenie alternatora (doładowuje sie akumulator). Napięcie ładowania powinno...
Skoro masz za niskie ciśnienie cr, to może być: - słaby akumulator, zbyt duży spadek napięcia - rozrusznik za wolno kręci(jakie obroty przy kręceniu) - regulator ciśnienia na listwie cr - pompa cr Z moich przypadków, dwa razy był uszkodzony regulator (w dwu różnych autach), raz rozrusznik zawalony olejem z wycieku z silnika i z odmy, po wyczyszczeniu...
Jeżeli Twój akumulator ma poniżej 12V to w pierwszym rzędzie sprawdź akumulator, bo możesz mieć zwartą cele. Odłącz go zdejmując kleme i sprawdź napięcie jeżeli będzie poniżej 12V to akumulator do wymiany. Dopiero później szukaj co Ci zwiera obwód: alternator - uszkodzone diody, czy rozrusznik zapieczony bendiks.
Stary truposzek, wywaliłbym i założył świeższy ze złomowiska. Jeśli napięcie leci na ryjek w trakcie jazdy, to szukałbym słabego styku po drodze altek - > rozrusznik -> bateria. Dzisiaj Vectra B mi się bez ładowania trafiła. Skorodowane oczko B+ na alternatorze, sam alternator sprawny.
focus niskie napięcie niskie średnie napięcie niskie napięcie niskie napięcie domofonu
volvo silnika wymiana silnika nawiewu nagrzewnica power
ciągnik przedni napęd ciągnik przedni napęd
Jak sprawdzić szczelność głowicy i karteru silnika Andoria 1HC102? Jak rozebrać suszarko-lokówkę Severin typ 0810?