To jest ten cienki metalowy przewód który idzie od góry turbiny do bloku To jest rurka smarowania czy taka rurka która idzie od spodu turbiny z takimi charmonijkowymi gięciami?? To jest spływ
Łańcuch przeskoczył, dlatego nie ma kompresji
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/...
Jak wyjdzie niskie sprężanie t0 niech zrobią jeszcze próbę olejową.
Drastycznie skrócona żywotność silnika. Momentalnie pojawiający sie spadek mocy, niskie sprężanie. Silnik będzie sprawiał wrażenie maksymalnie wyeksploatowanego, bo w zasadzie właśnie taki będzie.
Silniki te, maja niskie sprężanie, 5.5 - 6.0 atm. Poniżej 4.5 są problemy z zapłonem. Pomiar, jest zależny od ilości nagaru w komorze spalania, a jest on tam zawsze. Dodatkowo odprężnik (jeżeli jest) też utrudnia prawidłowy pomiar.
Takim samym zegarem co w samochodzie też mierzyłem ale tam pokazywało 12-13 bar jest to zegar który tam w środku ma ten płyn jest szczelny w aucie mam tak komusterkę że słabnie czasami na mocno rozgrzanym silniku i na benzynie i lpg to samo jest, jak jest upał i te wszystkie czujniki wymienione komputer i dalej to samo jeszcze rozrząd muszę sprawdzić...
Luz 0.10 - 0.15 dla obu zaworów. To jest silnik z niskim sprężaniem, poza tym posiada odprężnik na wałku rozrządu. W każdym razie, jeżeli będziesz mierzył kompresję, 3 atmosfery to minimum, przy dobrze naładowanym akumulatorze.
Jeśli autko przejechało już na LPG ładnych pare kkm a ciśnienie sprężania niskie na dwóch cyl. to w pierwszym rzędzie trzeba sprawdzić co z głowicą. Ja obstawiam podparte zawory i/lub wypalone zawory i gniazda. Przy tak niskim ciśnieniu sprężania to nie ma co patrzeć czy świece się zalewają.
Niskie ciśnienie sprężania i jego wzrost po próbie olejowej świadczy o uszkodzeniu pierścieni.
Niby co namieszałem bartez844? Po wymianie wałka mam ten problem. Wszystkie inne przyczyny niskiego sprężania wyeliminowalem. Zostaje tylko to ze krzywki na tym wałku są źle zrobione. Niewiem może zamyka lub otwiera zawory nie w tym czasie co powinien. Pozatymtym to jest wałek od lanosa.Wiec pytam się o rade czy to wina wałka bo innej przyczyny nie...
To są silniki o niskim stopniu sprężania. Powinno być około 5 barów. Używany i dymiący to nie najlepiej wróży.
Kup inny- taniej wyjdzie. Do tego możesz trafić z porządną gwarancją. Za silnik zapłacisz około 500-700zł a remont około ?zł (tak myślę). Ja wymieniłbym na inny. Pozdrawiam.
kolor dymu? biały uszczelka pod głowicą. Niebieski z zapachem niedopalonej ropy, świeca żarowa, lejąca końcówka wtrysku, zbyt niskie ciśnienie sprężania. To tyle co do zimnego.
Klin na wale?Przepływomierza nie ma w tym aucie.
Może być bo żeby uzyskać odpowiednią moc (moc w maluchu to fajnie brzmi :D ) trzeba wcisnąć więcej "gazu" a przy tak niskiej kompresji są większe straty. Wykręć świece i wstrzyknij strzykawką trochę oleju( gęstego) najlepiej przekładniowego (do skrzyni biegów) następnie w miarę szybko wkręć świece i spróbuj zapalić. Jeżeli to od kompresji to powinien...
W serwisie motor-land powiedzieli chłopaki że przy tak małej pojemności próba olejowa nie ma sensu bo zmniejsza objętość komory spalania i sprężanie zawsze mocniej wzrośnie. Co według mnie nie do końca się zgadza bo 5ml (tyle wziąłem do próby) względem 125ml(cm3) to tylko 4% a i tak przecież powłazi między pierścienie. Przy takiej próbie podskoczyło...
Witam, po pierwsze - czy wiadomo, na jaka benzynę był fabrycznie Komar o stopniu sprężania silnika 6,5:1? Bo z tego, co pamiętam - to na paliwo 72/75 oktan (dlatego miał tak niski stopień sprężania - bo benzyny 72/75 okt. były bardzo eksplozyjne, kaloryczne). Czy może w tym silniku została już splanowana głowica i cylinder i podniesiony tym samym stopień...
Pytanie czy jest iskra. Potem sam fakt że jest to też nie wszystko. Żeby podzielić problem na pół, wykluczyć zapłon i niskie sprężanie można psikać plak w dolot z wyjętym filtrem powietrza na czas kręcenia. W ten sposób "paliwo" dostarczamy wraz z powietrzem. Jeśli zagada choćby na chwilę, wiadomo że chodzi o dopływ paliwa / gaźnik.
Iskra i mokra świeca to przestawiony rozrząd, zatkany wydech ,niskie sprężanie.
Wygląda na prawidłowo ustawiony. Niski wynik pomiaru ciśnienia sprężania może być spowodowany tym, że używasz chińską imitację przyrządu, a nie prawidłowo wykonanego miernika ciśnienia sprężania. Upewniłeś się, że wymieniony wałek ma takie same krzywki co oryginał? Kąty otwarcia i zamknięcia zaworów się zgadzają?
Jak dymi na biało to za mała dawka paliwa i (lub) za niskie ciśnienie sprężania. Na ekodieslu trudniej odpalić zimny silnik. Ważne też są obroty silnika podczas rozruchu. NIE DOCIERAJ SILNIKA POZOSTAWIAJAC GO NA WOLNYCH OBROTACH.
To są silniki o niskim sprężaniu i pewnie ma jeszcze odprężnik. Czyżby to było typowe szukanie dziury w całym. :D
Okazało się, że powodem było niskie (bardzo niskie) sprężanie w komorze silnika.
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Witam! skuter jest wyposażony w silnik dwusuwowy, iskra idealna, paliwo podaje mimo to nie odpala ani z rozrusznika ani z kopniaka. Rozłożyłem gaźnik, dysze czyszczone chociaż nie było z czego czyścić, filtr powietrza wymieniony. Jedyne co mnie zastanawia to to że po podłączeniu wiertarki pod wariator i podlaniu w gaźnik około 5-10ml paliwa zapali za...
Nie jeździć bo uszkodzisz katalizator. Tutaj wypadanie jest tylko na 4 cylindrze. Ten drugi błąd mówi o tym że sterownik odciął podawanie paliwa na zespół pierwszy czyli raczej na 1 i 4 cylinder. Wypadnie zapłonu to nie tylko brak iskry - powodem może być też zbyt niskie ciśnienie sprężania bądź zła mieszanka paliwa. Skoro sterownik odciął podawanie...
Cały czas masz zbyt niskie ciśnienie sprężania. To właśnie jest przyczyną. Remont silnika lub wymiana.
Te silnik mają niskie sprężanie. Jeżeli ciśnienie jest mniejsze niż 4 atm to będą problemy z uruchomieniem, tym bardziej że cylinder ma rysy. Lepiej pomyśleć nad nową. Jeżeli podwozie jest w dobrym stanie to można pokusić się na wymianę samego silnika.
Przy obecnej temperaturze zewnętrznej (od 0 do +10°C) świece żarowe nie będą włączane, ew. co najwyżej na pół sekundy. Silnik powinien odpalić bez podgrzewaczy. Jeśli ma z tym problem, to najwidoczniej ma zbyt niskie ciśnienie sprężania. W połączeniu z brakiem mocy, przyczyną może być dławienie na dolocie powietrza (kompletnie zatkany kolektor ssący...
Rozrząd złożony i od razu silnik pracuje tak jak powinien. Dziękuje jeszcze raz za porady i zainteresowanie tematem a w szczególności dla "robokop". Temat do zamknięcia. Nie ma za co.
Zmierz kompresje cylindrów, sonda sprawdza skład mieszanki, jeżeli ciśnienie sprężania jest za niskie może wywalać błąd w składzie mieszanki paliwowo-powietrznej.
1) wyreguluj zawory (jeśli nie ma hydrauliki) 2) sprawdź ciśnienie sprężania. Prawdopodobnie niskie ciśnienie sprężania, silnik się kończy....
Pomiar, zwykłym manometrem, przez obracanie walem, niewiele Ci da. Silniki posiadają stały lub odśrodkowy odprężnik na walku rozrządu i przy małych prędkościach obrotowych niewiele zmierzysz. To, są silniki z niskim sprężaniem, powiedzmy że 6-7 atm, to dobry wynik, zależy ile nagaru jest w komorze spalania..
Za niskie te ciśnienia, pewnie tylko na 3 cylindrze w miarę.
Jeżeli rozrusznik kręci normalnie to nie przyczepiaj się tulejek albo aku. Ja bym na twoim miejscu sprawdził ciśnienie sprężania. W dieslu to podstawa, niskie sprężanie=kłopoty z rozruchem
To są silniki o niskim sprężaniu, poza tym pewnie są odprężniki. Nawet kranik nie pomaga? Czyli paliwo przedostaje się podczas pracy a nie na postoju? Tak się zastanawiam czy to na pewno paliwo? :D
Uszczelka głowicy przepaliła się między cylindrami, brak lub niskie sprężanie podczas próby ciśnienia na sąsiadujących cylindrach. Tak według mnie.
Witam swiece ok paliwo jest gdy jest cieply wygląda na zalany. Przerobiłem trochę miernik(skróciłem wężyk łączący silnik z manometrem teraz 5 cm)i od razu inny wynik to znaczy wzrost z 2.4at do 5.5at czy to mogą być realne wyniki czy jeszcze nie. Co do pierścieni pytanie ponawiam czy mogą być nad wymiarowe?
Przybyli do mnie na sznurku. Historia usterki taka że auto stało w te ostatnie mrozy nie używane. Jak trochę zelżały postanowiono odpalić i pojechać. Pojechali może ze dwieście metrów i motor zdechł. Ponoć w tym czasie zapaliła się kontrolka oleju . Tutaj nie mogę się dogadać czy najpierw się zaświeciła i motor zgasł , czy umarł i wtedy się pojawiła.Odczytałem...
Też mam 55 z 98 r . Jakieś trzy lata temu ciężko odpalała pomiar kompresji wskazał na niskie sprężanie. Pojechałem do serwisu firmowego. Koszt cylindra tłoka i pierścieni ponad 600zl na zamówienie. Na allegro właśnie zauważyłem komplet od małych ludzi w okolicy 190 zł. Postanowiłem zaryzykować. Różnica była taka że nowy zestaw nie miał zaworu dekompresji...
Mam problem z uruchomieniem silnika bez względu czy zimny czy ciepły. Mianowicie trzeba rozrusznikiem kręcić ok 15s i uruchamia się pracuje równo. Ten problem występuje na zimnym silniku jak i na ciepłym po 1s od zgaszenia i po 10min, po 1h. Natomiast na "pych" pali od 0,5m. Problem zgłosiłem do mechanika i stwierdził bardzo niskie ciśnienie sprężania....
W maluchach była stacyjka z dodatkowym stykiem do zasilania świateł, które rozłączało je podczas rozruchu. W maluchach z resztą układ połączenia wyłącznika świateł był taki, że światła zapalały się i gasły automatycznie po przekręceniu stacyjki. W starych Dieslach, tj. z wtryskiem pośrednim świece żarowe były niezbędne do rozruchu silnika. Sterowniki...
Jeżeli chodzi o nadmierne zużycie oleju to są 4 możliwości: - Turbina (widoczny olej w dolocie) - zużyte pierścienie i gładź cylindrów.( Niskie sprężanie ) - uszczelniacze zaworów. - wreszcie wycieki na zewnątrz.
Dzień Dobry.:) Mam problem z ciśnieniem sprężania. Mianowicie na pierwszym, drugim i trzecim tłoku ciśnienie pokazuje 0,9Mpa, a na czwartym 0,4Mpa. Jaka może być przyczyna braku prawidłowego ciśnienia na czwartym tłoku? Proszę o niezwłoczną odpowiedź. Z góry dziękuję. :)
Silnik naprawiony, W dw10c korby raczej się nie krzywią, przynajmniej w sieci nie znalazłem U mnie niskie ciśnienie sprężania spowodowane było nieszczelnoscia 12 zaworów
lub niskie ciśnienie sprężania. Sprawdż luzy na zaworach i przedmuchy jakie idą przez korek wlewu oleju.
A wałek cały?Coś niskie to sprężanie ,7,0 granica zapalności ładunku.
No niby tak.. hmm. Ale jak dochodzi do wybuchu mieszanki w cylindrze i ten o to wybuch popycha tłok, a miedzy pierścieniami a gładzią cylindra jest nieszczelność która jest przyczyna niskiego sprężania to wtedy dochodzi do ubytków w mocy? sprężanie następuje przez wybuchem mieszanki
Nawet nie umiesz opisać usterki. Każdy silnik wibruje mniej czy więcej, po to właśnie wymyślono wirujące układy wyważające. Jeśli chodzi o nierównomierną pracę, to mogą wypadać zapłony - od świec począwszy, poprzez nierówne ciśnienie sprężania, czy zwyczajnie zbyt niskie, patologiczne obroty biegu jałowego. Jeśli nie pracuje na jeden cylinder, trzeba...
Są dwie możliwości za niski stopień sprężania lub co bardziej prawdopodobne źle ustawiony początek wtrysku.
mały poziom paliwa w komorze pływakowej, niskie ciśnienie sprężania. Pewnie jedno z tych dwóch
(at)RedWork_898 Briggs & Stratton to silnik a bardzo niskim stopniu sprężania wynikłego z konstrukcji dolnozaworowej , praktycznie bez wrażliwosci na LO paliwa. Przy wyższej LO niezauważalnie spadnie moc silnika, bez żadnych innych konsekwencji.
Na propanie testowałem PC do CWU . Bardzo szybko z wzrostem ciśnienia temp. sprężania rosła, trudno dopasować ilość gazu bo jak na dworze 35 st było i ustaliłem ilość gazu tak aby układ dobrze grzał, to w nocy jak zimniej się zrobiło za niskie ciśnienie sprężania i temp. była . Z tego co z tych testów wyszło, to propan dobry jest ale gdy nie ma dużych...
albo silnik albo rozrusznik padaka Z drugiej strony dziwne że w ogóle odpala przy tak niskim ciśnieniu sprężania - coś majster źle pomierzył albo tobie się pomyliło
Witam- Jeżeli mógłbym trochę uporządkować czynności kontrolne po twojej naprawie to wyglądało by to tak : -ustawienie wtrysków (regulacja ciśnienia otwarcia wtrysków jak również kontrola jakości strugi czyli rozpylania) -regulacja pompy wtryskowej (sprawdzenie wydajności , ciśnienia,i różnicy dawek paliwa na poszczególnych sekcjach) -sprawdzenie ciśnienia...
Ciśnienie jest dobre, taki pomiar nic nie daje, poza tym to silniki o niskim sprężaniu. W gaźniku należy wyczyścić dysze na tylko popatrzeć czy jest jakiś brud w środku. To na Twoich zdjęciach to hamulec z wyłącznikiem. Obejrzyj sobie to jest tam pokazany ten nieszczęsny 'redy start": https://www.youtube.com/watch?v=cIOaXjdI...
Pojedź zrobić diagnostykę na pożądnym sprzęcie u dobrego fachowca bo przyczyn podobnych obiawów może być wiele. U mnie podobne obiawy jak już pisałem występowały przez nierówną pracę silnika spowodowaną zbyt niskim ciśnieniem sprężania na dwóch cylindrach.
Usterka już zdiagnozowana za niskie ciśnienie sprężania na 4 cylindrze 1,2,3 14bar a na 4 tylko 8bar teraz tylko usunięcie defektu i problem rozwiązany
Ewidentnie wygląda na niskie ciśnienie sprężania 2 cyl. Skoro głowica zrobiona i pierścienie prawidłowo wymienione pozostają luzy na zaworach?
Ciśnienie wtryskiwanego paliwa może być za niskie albo złe sprężanie
Witam. Przy tym typie wtrysku i układu zapłonowego nie ma możliwości, żeby awaria którego kolwiek czujnika lub modułu "wyłączyła" część cylindrów. Taki efekt powstaje najczęściej jednak przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Oczywiście może to być wina wysoko napięciowej części układu zapłonowego (rozdzielacz, przewody WN, świece) lub mechanicznych...
O ile dobrze słyszę z tego nagrania to jest to dźwięk świadczący o niskim ciśnieniu sprężania. Na początek polecam zmierzyć pierwszy raz ciśnienie sprężania, wykonać próbę olejową i ponownie zmierzyć ciśnienie sprężania. Wyniki pomiaru podaj tutaj i będziemy myśleć dalej.
Rodzaj obecnego paliwa nie powinno mieć znaczenia. Dla zabytkowego silnika znaczenie ma niski stopień sprężania (w obecnych czasach można zwiększyć, kwestia innego tłoka), odporność zaworów (gniazd, prowadnic) na benzynę bezołowiową i układu paliwowego na zawartość etanolu. Radziłbym sprawdzić czasy otwarcia/zamknięcia zaworów, kąt wyprzedzenia zapłonu...
Może być duży przebieg silnika, niskie ciśnienie sprężania w cylindrach albo problem z urządzeniem rozruchowym zimnego silnika.
Może kolegag107r wytłumaczyć co oznacza to zwarcie do plusa? Jak to możliwe? Wypadanie zapłonu to brak iskry, zbyt niskie ciśnienie sprężania, nieodpowiednia mieszanka lub jej brak. Sterownik silnika nie patrzy czy jest to spowodowane wtryskiwaczem, brakiem iskry czy czymś innym. Jeżeli zauważy wypadanie zapłonu to o tym informuje. Jakiekolwiek zwarcie...
Olej może pojawić się z kilku miejsc. Np z pod nieszczelnej uszczelki głowicy którą "wczoraj zamówiłeś" (woda przepływa przez blok i wraca do beczki); Ze spodziny przy nieszczelnym uszczelniaczu może zassać olej, a dalej to już sobie poradzi przez tłumik (sprawdź czy nie jest zalany olejem) Osmolenie w komorze wydechu może być spowodowane złą regulacją...
Na cieplym silniku 26,27,28,26 Skoro problem jest na zimnym to sprawdziłbym na zimnym Wtryski sprawdzone na stole i trzymają wszystkie parametry, test przelewowy też, wszystko idealnie. Niestety ale ja nie wierzę w takie testy w przypadku tak małych odchyłek w dawkowaniu paliwa - bo o to tu chodzi . Albo paliwa jest za dużo , albo jest niewłaściwe...
Nie najlepiej, chociaż to są silniki o niskim stopniu sprężania. Chyba trzeba odkręcić głowicę i spojrzeć na zawory, może jest dużo nagaru.
Witam, po wymianie gaźnika, najlepiej na "Pegaz 26" w dobrym stanie - trzeba się zająć zapłonem lub rodzajem benzyny, bo tak stary silnik ma najprawdopodobniej stopień sprężania 5,5-6:1, czyli był zbudowany na benzynę niskooktanową 60-70 oktan zaledwie... Wszelkie jego dane techniczne: moc, ilość spalanego paliwa, wyprzedzenie zapłonu, itp. - dotyczą...
kompresja czyli ssanie A jeżeli kompresja słaba czyli ssanie to może coś blokować przepływ powietrza. Z kosmosu spadłeś? Powiem inaczej, niski stopień sprężania prawdopodobnie pierścienie lub tuleja cylindra lub ewentualnie zawory nie szczelne w zależności od rodzaju silnika 2t czy 4t.
Raczej to się nie zmieni gdyż dużo prywatnych osób ma ogrzewanie gazowe a także całe kotłownie poprzestawiały się na gaz. Przykładowo u mnie gdy zmodernizowali kotłownie na gaz to wszyscy mieszkańcy mieli duże zwroty czynszu po sezonie grzewczym. To tak nie działa. LPG a tzw. autogaz to dla fiskusa zupełnie różne rzeczy. Gaz do ogrzewania ma zupełnie...
Biały dym oznacza, że pompa wtryskowa podaje paliwo i jest wtryskiwane do cylindra, ale nie dochodzi do zapłonu. Możliwe za niskie ciśnienie sprężania. Jak masz wymontowany wtryskiwacz, to sprawdź kompresję....pożycz od kogoś miernik i zmierz. Próbowałeś wcześniej podać mu gorące powietrze np. opalarką? A w ogóle z czego wzięły się twoje problemy? Coś...
koło zębate duża dziurką u gorliwie małe równolegle z głowica. Skuter kinowa gumowe . Sprawdzam ciśnienie manometr Co to za bełkot? Skoro manometr pokazuje dobrze w innych silnikach, to czemu nie ma tutaj? Zresztą tak niskie sprężanie czuć i słychać choćby przy kręceniu rozrusznikiem. W trakcie kręcenia rozrusznikiem napięcie na cewke to ok 4v Jaki...
Widzę, że mamy do czynienia ze znaFcą tematu. Diagnozować tak, ale czarodziejską kulą, bo wszystkie czynności diagnostyczne są niebezpieczne. Piszesz bzdury. Po pierwsze jak nie masz katalogu w głowie to nie pisz bzdur, że silniki są bezkolizyjne. Mało tego - zapytaj fachowców ile silników motocyklowych jednocylindrowych jest bezkolizyjne to Ci powiedzą...
Ten silnik w połączeniu cylinder - głowica nie posiada uszczelki pod głowicą a po jej zamontowaniu jest za niskie sprężanie w cylindrze.Kiedyś montowałem uszczelkę pod głowicą aby przejśc na spalanie benzyny o niższym oktanie niebieskiej i w książce pt Jeżdzę motocyklem WSK 175 były naniesione parametry uszczelki i była ona wykonana w postaci pierścienia...
sprawdź też bezpiecznik od świec żarowych jak diesel ma kłopoty z paleniem to możesz mieć niskie ciśnienie sprężania lub rozrusznik za wolno kręci ważne jakie paliwo tankujesz
Witam, skoro masz drugi silnik 'OHV i chodzi normalnie na tej samej benzynie - to właśnie na tym polega różnica w sprężaniu, że silnik OHV ma wyższy stopień sprężania - może mieć ok. 8 - 9:1 i dlatego jest przystosowany fabrycznie do spalania wysokooktanowej benzyny, przynajmniej 86 Oktanowej - do 95. Natomiast silniki starszej generacji, czyli "SV"...
prawdopodobnie przez nią pojawiały się błędy gdyż niespalone paliwo mogło zalewać sondę w tłumiku Nie ma takiej opcji, za niskie/ brak ciśnienia sprężania to wypadanie zapłonu i wyłączenie wtryskiwacza na felernym cylindrze
Coś za niskie to ciśnienie sprężania i sprawdź jeszcze czy iskra jest w odpowiednim momencie
MR 6821 - ciśnienie sprężonego powietrza w układzie AdBlue jest za niskie
No ja nie wiem, gość wyciąga wnioski z badania, którego nie przeprowadził. Ja bym to olał, silnik odpala, jeździ, nie dymi, ma moc i nie trzęsie się na wolnych obrotach, nie zawracaj sobie głowy jakimiś numerkami. Po co w ogóle sprawdzano to sprężanie?
Dziękuje za pomoc :) Ostatecznie okazało się, ze luzy są w porządku, filtr był w porządku, świecie trochę mniej w porządku, ale główną przyczyną był niski stopień sprężania na jednym cylindrze. 3 miały stopień sprężania 12, jeden natomiast 5. Prawdopodobnie wypalony zawór, póki co nie mam więcej informacji. W każdym bądź razie może sie to komuś przyda....
Witam! Może ma już niskie ciśnienie sprężania na cylindrach..A jak już jest ciepły to pracuje równo?dymi?Ma duże przedmuchy do skrzyni korbowej?bierze olej? Zacznij od naprawy rozrusznika, bez niego "podlatany" diesel nie zapali w duży mróz..
Jak w temacie orientuje się ktoś jaki tam jest silnik? Lata produkcji 70 Wiem że Perkins 3 cylindry. Uszczelka pod głowicę jest od Case śr otworu 102mm więc wydaje się że średnica tulei to 100mm. Niestety nie przyszło mi do głowy pomierzyć wszystkiego jak miesiąc temu zmieniłem uszczelkę pod głowicą. Na pokrywie wózka pisze coś o engine ford 850 lub...
Siniki o niskim stopniu sprężania są w stanie jeździć na alkoholu a takich silników obecnie się nie produkuje. Aluminium reaguje z alkoholem wiec silniki nie powinny mieć takich elementów. Kiedyś takim samochodem był rosyjski zaporożec co potrafił jeździć na bimbrze. Transport publiczny tak ale stawiał bym na kolej/metro. Samochód w zakorkowanym mieście...
Witam Mam traktorek od szwagra. Bardzo zaniedbany. Wymieniłem cewkę i rozrusznik, ustawiłem zawory. Ma niskie ciśnienie sprężania około 3,5atm. Nowe silniki mają co najmniej 12atm. Silnik troszkę przegrzany nie ma rys na cylindrze. Czy jest sens dalszej zabawy i wymiany np pierścieni? Czy ktoś miał podobną sytuację i po wymianie pierścieni sprzęt trochę...
Rano jak go wreszcie odpalisz to czy z rury wydechowej leci dużo czarnego dymu?Możesz mieć za niskie ciśnienie sprężania,rozrusznik za wolno kręci.W pompie wtryskowej jest pompka zasilająca ktora wytwarza wewnątrz pompy ciśnienie jak nie ma tego ciśnienia to wtryskiwana dawka może być za mała.
Gdybyś miał krzywy wał czy to korbowy czy wałek rozrządu do panewki danego wału nie wytrzymałyby nawet minuty (oczywiście zależy jak bardzo jest krzywy) ja obstawiam ciśnienie na cylindrach - za niskie, wg autodaty silnik X16SZR ma ciśnienie sprężania 12-15 bara, a Ty masz tylko 8-9, jeżeli nie chcesz wciskać pieniędzy w naprawę możesz próbować wlać...
Rozważmy to teoretycznie Zapomniałeś o wybitnie niskiej sprawności silnika Stara, przystosowanego do pracy z paliwami niskooktanowymi (pamiętasz benzyny "niebieską" i "zieloną" ?) - duża komora spalania, niski stopień sprężania, duża masa układu korbowotłokowego, prymitywny zapłon stykowo/rozdzielaczowy. Zastanów się co piszesz.
obawiam się że bez ściągania głowicy się nie obejdzie, ale pewnie poszły zawory na 2 i 4 cylindrze bo silnika ma niski poziom sprężania w porównaniu do 1 i 3, auto ma instalacje lpg? bo jeśli ten silnik jeździł na źle wyregulowanej instalacji mogło to doprowadzić do wypalenia gniazd zaworowych
Do sprawdzenia ciśnienie sprężania. Wypadanie zapłonów może mieć albo przyczynę mechaniczną - niskie ciśnienie spowodowane zużyciem tłoka/cylindra, bądź nieszczelnością zaworów, albo elektryczną - niesprawność układu zapłonowego. A to że cieknie woda z tłumika to normalne - samochód eksploatowany na krótkich odcinkach.
Co do sprężania to sprawdź jeszcze dla wszystkiego luzy zaworowe 0,19 do 0,29 na ssących i 0,3 do 0,4 na wydechach. To auto czasem nie jeździło we flocie? oni tam mieli/mają manierę lania minerału co w połączeniu z kiepskimi tłokami daje efekt jak u Ciebie. Tak to było auto Dominet Bank - flota banku. Po trzech latach nakręcili 97.000 km. Ja przez...
Jak sobie wyobrażasz, zapalanie pił z tłokiem o średnicy 52 mm. Musi być duży opór, poza tym, cylinder powinien mieć odprężnik, dla łatwiejszego rozruchu (obok świecy). Wciskasz go przed zapalaniem, zamyka się sam gdy silnik zaskoczy. Chyba, że masz tłok o niskim stopniu sprężania, wtedy zamiast odprężnika jest zaślepka.
Jeśli rozrusznik obraca z odpowiednią prędkością wał silnika ,to wina najprawdopodobniej,, leży,,w niskim stopniu sprężania [pierścienie, głowica-zawory].Remont silnika lub w takim przypadku do odpalenia silnika zamiast samostartu- lepiej sprawdza się tzw.,,kopciuch,,-po prostu wysoka temperatura z palnika gazowego lub innego żrudła do kolektora ssącego...
Wypadanie zapłonu oznacza wykrycie braku zwiększenia obrotów silnika w momencie, w którym powinien nastąpić zapłon w danym cylindrze. Przyczyn może być wiele i niekoniecznie muszą dotyczyć układu zapłonowego. Równie dobrze przyczyną może być wtryskiwacz paliwa, sterowanie wtryskiwacza, nieszczelność w układzie dolotowym, niskie ciśnienie sprężania itp.
Ciśnienie sprężania za niskie poniżej 9 bar silnika się nie uruchomi.
Jak masz czym, to sprawdź ciśnienie sprężania. Jak będzie niskie, to zawory mogą się nie domykać i trzeba je znowu wyregulować, o ile nie jest za późno i się któryś nie wypalił.
Ciśnienie sprężania za niskie , ratuje Ciebie "Ceramix" i olej 20 W 50.
Panowie odkrywacie ameryke na nowo,istnieją konstrukcje silników zwane wielopaliwowymi głównie wojskowe ,są to silniki dużej pojemności niskim sprężaniu które generują małą moc z litra poj. ciekawostka to układ zasilania gażnik jednogardzielowy o budowie cepa , silniki te spalały każdą ciecz zapalną w temp. pokojowej (benzyny rozpuszczalniki oleje lekkie...
scania sprężanie skuter sprężanie sprężanie powietrza
wymienić żarówka podświetlić samsung łożysko wyciek oleju pompy wspomagania
corsa świeci kontrolka check drukarka termiczna
BZP650C12 – zamienniki diody Zenera 12V 5W: 1N5349B, BZT03-C12, BZD27C12 Seat Ibiza 6L 2006 – reset centralnego zamka, kodowanie pilota, typowe usterki