Jutro zamawiam silnik, może do piątku się poskłada. Dla potomnych, ktorzy chcą wymianiać rozrząd w K12 to nalezy odkręcić łapę silnika, wydech, wyjąć półoskę lewą, odkręcic obie miski olejowe, spuscic oleje
Czyli co wymienic lancuch i po sprawie?
W zasadzie lancuch i slizgi to kpl. Kola zebate wymienia sie jezeli stwierdzi sie ich zuzycie. Przed wymiana sprawdz ustawienie rozrzadu zeby miec pewnosc,ze to lancuch jest winny.
Cześć koksik, auto będzie wpisane na numery N czy Pl. Bo może to pomoże Ci wybrać rodzaj napędu osobiscie nie będę wchodził na wasz wydział podatkowy to twoja praca😆 Jeżeli za benzyna zapłacisz roczny podatek np 350 euro czy tam Nok i robisz 2x wakacje do Polski i miasto rower czy prawie nic a za diesla policza Ci ( chociaż megane ma 71 CO2)...
Lancuch moze jest ok, a jak walki?
PROBLEM ROZWIAZANY: Wymieniliem czujnik polozenia walka rozrzadu i jakis drugi ale to nic nie dalo... auto prawie wogole przestalo odpalac i gdy wymienilem lancuch rozrzadu bryka jak nowa, ODPALA od kopa jezdzi dodzis, kupilem jakis najtanszy rozrzad i dolozylem gaz, od tej pory zero problemow juz 4 lata pozdr
a jak lancuch sie wyciagnie to jakie ma objawy samochod?
Dzieki za przydatne info :) a rozrzad?? Skoro to lancuch zostawic w spokoju az zaczne go slyszec czy na to tez jest profilaktyka??? Zawsze bylem posiadaczem aut na pasku...
auto sprowadzone z niemiec z nie rowno pracujacym a takze slabym jak na 1.2 16V silnikiem. Po odczytaniu kodow usterek wybilo czujnik polozenia walu oraz czujnik polozenia walka rozrzadu. Czujniki podmieniono i nic nadal to samo! Wreszcie padlo na rozrzad. okazalo sie ze byl o 1,5 cm wyciagniety. Szok!Podobno to wada tych silnikow.Co najgorsze to ze...
dzieki za pomoc, jest to terrano II, ale na okraglej lampie z przodu, ja juz to auto mialem na podnosniku kilka razy i czasem podchodzily czesci z terrano I, mimo ze katalog podawal ewidentnie II.cos tam nieladnie szelesci w okolicach rozrzadu, a z tego co mi wiadomo lancuch i napinacze juz tam byly wymieniane, bede szukal przyczyn dalej, dzieki
witam.w p10 z silnikiem 1.6 jest lancuch i z tego co pamietam to nissan przewiduje wymiane rozrzadu przy remoncie kapitalnym silnika tj. ok 400 tys km.lepiej wziac stetoskop i starannie osluchac.pozdr
Niestety wyglada to na wyciagniety lancuch rozrzadu , czujnik walu rozrzadu mozesz zamienic z czujnikiem walu korbowego i sprawdzic testerem led-owym na wystepowanie sygnalow
tak zdjalem glowice w sobote i odrazu pod uszczelka bylo wydaje mi sie sporo rdzy... uszkdzona jedna szklanka na dolocie . przez to niedomykajacy sie zawor... poza tym do wymiany walek na wylocie bo pekl przy wymienianiu lancucha do pompy wodnej... i strzelil tez gorny lancuch rozrzadu i zerwal dwa zeby na kole walka rozrzadu ... i to chyba tyle przygod...
oto rysunek: http://obrazki.elektroda.net/78_12896499...
proszę sprawdzić synchro, rozrząd łańcuch
Sprawdź rozrząd, naciąg łańcucha
Więc niech się który z okolicy odezwie i pomoże chłopu.
Wyrabiają, ale nie przy 160kkm. Wymiana kompletu w K11 dopiero przy 300kkm. Najpierw padają napinacze - ciężko określić stan łańcucha "na palec". Na zimnym silniku może trochę hałasować, ale może to być objaw rozciągniętego łańcucha jak i wyrobionych napinaczy/ślizgów. Góra zazwyczaj przy 150-200kkm, dół ~300kkm, ale to nie jest reguła. Podsumowując...
Znajomy wprawdzie w silniku 1.6 16v 99KM 97r po przebiegu 250tyś km wymiwnił jedynie prowadnice łańcucha.Łańcuch został stary jeden i drugi .Teraz ma ponad 300tyś i jest wszysto ok. Jesteś pewien że jest do wymiany. W Inter carsie mają japońskie(nie pamiętam firmy) więc jeśli jest do wymiany na 100% to napewno będzie dobry.
Jak dużo kilometrów to łańcuch, czyli rozrząd do wymiany.
Wymiana łańcucha. Brak synchronizacji wałków zapewne.
Warto wizualnie sprawdzić napięcie łańcucha, jeśli ma luz to powinno być widać i wtedy podjąć decyzję o wymianie.
W SR20 jest łańcuch. Słychać pompę paliwa po włączeniu zapłonu?
Może to zbieg okoliczności, ale w latach 90-tych miałem Nissana i podobny problem, wymiana stacyjki rozwiązała problem, niestety nie pamiętam już szczegółów. Ale poza przekaźnikami to stacyjka wydaje się jednym z pierwszych łatwych do sprawdzenia ogniw w łańcuchu możliwości.
A propos lutowania właśnie. Mam pytanie, czy to się nie zaczęło od tego pseudo ekologicznego spoiwa bez dodatku ołowiu? Wyroby dla motoryzacji nie są objęte dyrektywą o bezołowiowym lutowaniu. To po prostu masówka i taniocha poniża jakość. Z wpadek producentów: silniki 1,5 16V w nissanach almera II generacji, które mają łańcuchy rozrządu o trwałości...
Dość często w tym modelu przyczyną problemów jest rozciągnięty łańcuch rozrządu.
Rozrząd ,łańcuch do wymiany.
czas na łańcuch .
A nie jest to przypadkiem specjalnie tak zrobione żeby łańcuch rozciągał się równomiernie?
U mnie słychać że dzwoni łańcuch
2.0T to stary F4R na pasku i z hydrauliką, 1.6 16V i pokrewny 1.4 16V(K4M i K4J) to też pancerne silniki Renault na pasku i z hydrauliką. 2,0 bez turbiny w Lagunie III to silnik Nissana na łańcuchu i bez hydrauliki i z dużo obszerniejszą historią usterek
Wałki ssący od wydechu są oznaczone chyba kropkami lub kolorami, jeżeli założyłeś dobrze nie zamieniając miejscami i rozrząd też dobrze, to z tego co pamiętam (ostatnio składałem całego YD25) to tam rzeczywiście bez ciśnienia oleju ten łańcuch nie ciągnie aż tak równo wałków.
Na benzynie tez lipa. Swiece nowe, cewki nie wiem jak to sprawdzic wlasnie bo to zabudowane pod przepustnica jest. Rozrzad tam lancuch czujnik temp nie sprawdzalem. Zeby gdzies w necie dorwac serwisowke jakie powinne byc wartosci to bylbym w domu
Wymiana łańcucha rozrządu , pozdrawiam.
Czyli ty masz Ten model z mokrym paskiem więc lepiej podaj kod silnika Jaki mokry pasek? 1.2 Renault-D4F czyli te starsze mają pasek, 1,2 Nissana-H5F łańcuch
Są łańcuchy.
Takie coś powinno być . na łańcuchu masz odpowiednie ogniwa musisz je pokryć z oznaczeniami na kołach .
To oznacza tylko jedno - wyciągnięty łańcuch rozrządu - typowe dla tego modelu i silnika.
W salonie Nissana w Poznaniu, na pytanie o łańcuch rozrządu, odpowiedzieli mi, że nie wymienia się, wytrzymuje ponad 300 tys. km.
czyli rozciągnięty lańcuch
mam taki sam typ silnika u mnie są łańcuchy
Rozrząd sobie sprawdź, pewnie łańcuch wyciągnięty.
Czym odczytywane błędy? Bo w tym silniku to często oznacza problemy z łańcuchem. Zwykle przy zbyt rozciągniętym. Na pewno dobrze złożony? 🤔
Witam.Posiadam nissana primere p11 2000rok, 2.0b, 140 koni, kombi. I MAM taki problem. Jak łańcuch rozrządu pęknie czy coś się zepsuję w silniku . Czy jest to silnik bezkolizyjny?
Ile kilometrów ma i kiedy był łańcuch na rozrządzie wymieniany ? Dodano po 3 "Rozrusznik kręci jak szalony " Co to znaczy ?
Luźny trochę ten łańcuch między kołami.
czujnik wałka, wału, albo wyciągnięty łańcuch
Potrzebuje pomocy w ustawieniu rozrządu w moim nissanie, wszystko jest ustawione teoretycznie dobrze lecz silnik próbuje załapać ale nie może odpalić. Dodam że to jest primera z dwoma wałkami rozrządu, 2.0 benzyna na łańcuchu.
Chciałbym sprawdzić czy to napewno rozrzad zanim go wstawię do wymiany jest to koszt połowy almery czy wie może ktoś ile powinien mieć wysunięty naciągnąć łańcucha?
łańcucha nie sprawdzaliśmy
Naprawy dokonał serwis. Stwierdził wadę w łańcuchu. Wada wywołana nieekonomiczną jazdą.
A czy to nie jest kolejny wynalazkowy silnik nissana z naciągającym się łańcuchem rozrządu? Chyba będziesz musiał się pobrudzi i sprawdzić fazy rozrządu.
Ten błąd może powodować brak iskry i wtrysku, bo komputer nie wie, kiedy miałby te sygnały zadać. Może być padnięty czujnik, przewód od czujnika do komputera, komputer, lub zaśniedziałe styki.
Miałem problem z gasnieciem i spadkiem obrotów. Odpalała na strzała po chwili obroty spadały i gasł. Jak trzymałem na wyższych obrotach i przejechałem jaki dystans np 200m wszystko było normalnie. Wymienili mi wtedy rozrząd łańcuch był naciągnięty.
Po mojemu łańcuch tj. rozrząd nie trafiony. Mechanik sprawdzał rozrząd i łańcuch nie jest wyciągnięty. Cały rozrząd był wymieniany 3l temu i zrobił na tym łańcuch 100tys
Dobra , rozciągnięty łańcuch i tyle . Dziękuje
zdaje mi sie że zakladałeś temat w innym dziale i polecono ci sprawdzić rozrzad, konkretnie łańcuch. Sprawdzileś?
wcisne swoje 3 grosze. łancuch jest dużo trwalszy niz pasek i wymienia się go gdy zaczynają dobiegac z okolic rozrządu niepokojace dzwieki..(tak uwazam ja) akurat na nissanie mam najwieksze doświadczenie za młodu bawiłem sie silnikami sr20.. sam nakręciłem ponad 300 tysi i do łancucha nie zaglądałem.. w p10 raczej się nie zdażały peknięcia moze sporadycznie...
Wszelakie znaki na niebie i ziemi wskazują na brak synchronizacji między czujnikami wału i wałka lub uszkodzenie koła impulsowego podczas wymiany rozrządu (łańcuch).
w twojej micrze wszystkie koła zebate maja nabite punkty które musza pokrywac sie z oznaczeniem farbą na łancuchach
Od tego to powinien zacząć zanim napisał post na forum. Widocznie chce iść inną drogą ( droższą). Przerabiałem już kilka takich silników. W 90% była to wina wyciągniętego łańcucha.
Od tyłu silnika przy skrzyni biegów.
Przestawił się na łańcuchu rozrządu, turbosprężarka prawie się rozleciała i jeszcze kilka drobiazgów.
W x-trail 2.2 nie trzeba wyjmować silnika, tylko wałki rozrządu. Ten "plaster" zostaje na silniku, jedynie zdejmujesz pokrywkę i wywalasz górny łańcuch, pompa zostaje na swoim miejscu. Natomiast osobiście robiłem niedawno w primerze p 12, silnik jest poprzecznie i tam trzeba wywalić silnik ze skrzynią w dół.
Masakra,wez przetłumacz oco kaman z tymi błędami. Tam masz silnik na łańcuchu?
Niestety to nic nie da. Wyciągnięty łańcuch rozrządu. Typowe dla tego modelu.
Dziękuje. Pozdrawiam!
Nie ma blokad.Znak do ustawienia wału masz na bloku na 12tej,na kole też masz 2 znaki.Jak ustawisz klin na 12tej to znaki na kole zębatym wału ,będziesz miał na 12tej i na 6tej.Znak z godziny 6tej ustawiasz do ogniwka łańcucha który napędza wałki rozrządu,a znak na 12tej ustawiasz do ogniwka łańcuszka napędu pompy i znaku na bloku
Łańcuszek
Do wymiany kompletny rozrząd - eko long life się kłania. To samo jest w silnikac Renault/ Nissan (1.2 TCe) - wymiana oleju co 30 tys km i zaciera się napinacz sterowany ciśneinie oleju, wycierają się ślizgi, ale nie łańcuch w tym wypadku. Do wymiany kompletny rozrząd - tu musi być podobnie.
To co napisali koledzy wyżej to prawda. Jest prowadzona akcja serwisowa bez płatana ze strony nissana dla samochodu x-trail. Pojazd mojego klienta nie ma mocy. Zadzwoniłem do nissana podałem numer nadwozia. Poinformowali mnie że faktycznie jest tam jakaś wada i do wymiany w pierwszej kolejności wadliwy napinacz górnego łańcucha. Klient się ma umówić...
Dorzucam do worka jeszcze jeden nissan almera n16 - silnik na łańcuchu współpracuje z lpg bez problemu.
Miałem podobną sytuację (zerwany łańcuch), skrzynka wyczyszczona, wymyta, bieżnie ładne więc nowy łańcuch. Po kilku kilometrach jazdy ta sama sytuacja. Też podmieniałem sterowanie i nic. Ponowny demontaż skrzyni i co, zacięty zawór w pompie oleju. Tylko raz mi się to zdarzyło. Ps. nowsze wersje nie mają tego zaworu. https://obrazki.elektroda.pl/8520503100_...
Wie pan co? To był wyciągnięty łańcuszek rozrządu. Do wymiany. Węższy niż u rowera łańcuch, ciężka zabawa nie polecam ;)
Tu siedzi łańcuch, słyszałem o przypadkach nadmiernegio zużycia elementów rozrządu (łańcuch, napinacze), uszkodzenie głowicy raczej rzadki przypadek.
Na moje albo czujnik albo wyciągnięty łańcuch i brak synchronizacji.
Czy to może być pompa wspomagania? Zdejmij pasek i sprawdź, czy stuki ustaną. Pompa jest napędzana łańcuchem rozrządu.
200tys. to zaden przerazajacy przebieg... -jezeli jest uczciwy !? autko z 1996 z 200tys to cos bardzo mało, ale moze dlatego ze mały samochodzik i jezdzil tylko na zakupy... na licznik to Ty woogule nie patrz, tam sa bzdury, trzeba samochodzik dobrze ogladnac, posłuchac, pomacac i nie patrzec na licznik... przy zakupie patrz kiedy była zakładana instalacja...
Wlasnie podejrzewam rozjechane adaptacje ponieważ LPG byl strasznie rozjechany.. W jaki sposób zrobić adaptacje? ps. czy taki objaw mógłby dać przestawiony łańcuch rozrządu?
u mnie był rozrząd więc u Ciebie też bym szedł w tym kierunku czyli łańcuch do wymiany
W tych autach z tego co pamietam (micra, almera) wyciaga sie szybko lancuch. Blad nie musi oznaczac uszkodzenia czujnika.
Zmierzyć ciśnienie paliwa na magistrali. Sprawdzić impulsy na wtryskiwaczach (nawet małą żarówką). Przy zablokowanym immo brak impulsów masowych na wtryski. Sprawdzić synchronizację łańcuchów rozrządu.
Na silniku, 1.6 renówkowe jeśli na pasku to byc może K4M ? Jeśli na łańcuchu to coś zbliżonego do M20R czy MR20..... jakoś tak to było.
Skoro cofnięcie zapłonu częściowo pomogło i była robiona głowica - nie trafiony rozrząd. Pewnie na łańcuchu ustawiany bez blokad?
To nie nissan . W tym silniku przy uciągniętym łańcuchu zaświeca się błąd czujnika wałka rozrządu ale auto zapala i jeździ.
No inna, bo to pompa WC z CR. chodziło mi o samą blokadę. Wygląda że u Ciebie dobrze włożona. Po za tym na dolnym łańcuchu też powinny być "znaki"
Dzisiaj byłem u mechanika który mi robił łancuch i powiedział że nie ustawia się rozrządu wszystkim steruje elektronika
Błędy to nie wszystko,parametry też ważne.Jak łańcuch rozrządu?Nie wyciągnięty?
Nissan Micra K11, czy napinacze łańcuchów można zamienić miejscami? wymieniałem dzisiaj rozrząd i założyłem zestaw FAI i jestem raczej pewny że na obydwu nowych napinaczach były te same numery i założyłem jak leci, a teraz patrze na stare oryginalne i są inne. https://obrazki.elektroda.pl/4076752600_... Napinacz o oznaczeniu 10 ma krótszą...
Czas na kij w mrowisko :D Laguna III 2.0 16V 140 klaczy. Silnik z kooperacji z nissanem, na łańcuchu. O awariach tych silników jeszcze nie słyszałem. Wysoki jesteś a tam się zmieścisz. Auto wygodne i nie awaryjne jak poprzedniczka królowa lawet czyli laguna II. Fajnym starym poczciwym i nie awaryjnym silnikiem jest też 2.0 16 z turbiną 170 koni, ale...
To że jest błąd nie znaczy że od razu trzeba coś wymieniać. Wymieniłeś niepotrzebnie. Mam wrażenie że masz wyciągnięty łańcuch dlatego ten błąd i ta usterka.
witam może wina leży po stronie łańcucha albo ślizgi wyrobione to wtedy jest inny kąt odbierania impulsu czy jakoś tak
witam. wiem że ten problem był wielokrotnie poruszany, ale nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi co było jego przyczyną. Chodzi o nissana micre K12 1.2 co jakiś czas zapala się kontrola silnika i zawsze są te same błędy czujnik wałka rozrządu i regulator faz rozrządu. Wiem że przyczyną może być łańcuch, ale nie wszyscy się z tym zgadzają, więc...
Na szrpanie silnika ma wpływ strowanie zapłonu proponuję wykonać bardzo prostą operację zdjąć pokrywe rozrządu i sprawdzić wypięcię napinacza łańcucha rozrządu jeżeli jest w granicach 15 mm to niestety trzeba się odczepić od czujników tylko wymienić łąńcuch i problem się rozwiąże.
na TCe też się coś znajdzie. TCe 1.2 a TCe 1.0 (0.9) to zupełnie różne silniki !!! Także nie pisz bzdur. Długo szukałem i nie znalazłem złych opinii na temat TCe 1.0 z gazem. Silnik jest konstrukcją Nissana z bardzo ciekawym łańcuchem rozrządu. Coś pisali ośce ew. cięgno zaworu upustowego turbo (nie bijcie jak się mylę :D - już nie pamiętam), że pojawiają...
wyciągnięty łańcuch rozrządu, czujnik wałka, sprawdzałeś czy jest jakis błąd w oczekujących???
No to jest odpowiedź nie trafia czyli nie masz synchronizacji góry z wałem. Tam jest łańcuch? Czujnik wałka nie czyta czasem z pompy wtryskowej?
szukam schematu ustawienia łańcucha rozrządu trafic 2.0 dci.2008rok taki sam silnik jest w vivaro, nissanie, lagunie II,III niech ktoś pomoże proszę. POZDRAWIAM LESZEK
sprawdziłem górny łańcuch jest ustawiony wg rysunku w załączniku ... sprawdzać dolny ?jak sprawdzić to jak najmniejszym nakładem pracy ?... ehhh
Nie do końca Motronic, jak na ogniwach łańcucha są namalowane znaki (nissan, stary diesel peugeota/forda) to trzeba się nieźle nakręcić, żeby się zgrały z kołami
lancuch rozrządu pasek lancuch lancuch mercedes
rozdzielanie tekstów excel makro schemat unitra merkury arctic cooling
bęben pralki whirlpool wirpool pralka
Mop parowy nie świeci kontrolka ON – diagnoza zasilania, bezpiecznik, LED, Kärcher, Xiaomi, Deerma DeWalt DCD791 – zgrzytanie przy hamowaniu, budowa hamulca, przekładnia, serwis