Czyli co wymienic lancuch i po sprawie?
W zasadzie lancuch i slizgi to kpl. Kola zebate wymienia sie jezeli stwierdzi sie ich zuzycie. Przed wymiana sprawdz ustawienie rozrzadu zeby miec pewnosc,ze to lancuch jest winny.
Jutro zamawiam silnik, może do piątku się poskłada. Dla potomnych, ktorzy chcą wymianiać rozrząd w K12 to nalezy odkręcić łapę silnika, wydech, wyjąć półoskę lewą, odkręcic obie miski olejowe, spuscic oleje
Lancuch moze jest ok, a jak walki?
Raczej na 90% wydaje mi sie, ze bedzie to problem ze zbytnio rozciagnietym lancuchem
a jak lancuch sie wyciagnie to jakie ma objawy samochod?
proszę sprawdzić synchro, rozrząd łańcuch
W tych autach z tego co pamietam (micra, almera) wyciaga sie szybko lancuch. Blad nie musi oznaczac uszkodzenia czujnika.
Sprawdź rozrząd, naciąg łańcucha
Na to pytanie sam sobie musisz dać odpowiedź . Jaką masz pewność przebiegu ? Samochód ma około 15 lat. Co prawda nie słyszałem o zerwanych łańcuchach ( ale też szybko straciłem te samochody z "pola widzenia") ale to silnik nissana , a o trwałości jego łańcuchów można pisać książki :D
witam.w p10 z silnikiem 1.6 jest lancuch i z tego co pamietam to nissan przewiduje wymiane rozrzadu przy remoncie kapitalnym silnika tj. ok 400 tys km.lepiej wziac stetoskop i starannie osluchac.pozdr
oto rysunek: http://obrazki.elektroda.net/78_12896499...
Jesli wymieniono tylko lancuch, bez zebatki, to takie sa efekty.Sprawdz czy wymieniono kolo zebate i nowy napinacz..one sa poprzycierane czesto.. pozdrawiam amicar
Więc niech się który z okolicy odezwie i pomoże chłopu.
Wyrabiają, ale nie przy 160kkm. Wymiana kompletu w K11 dopiero przy 300kkm. Najpierw padają napinacze - ciężko określić stan łańcucha "na palec". Na zimnym silniku może trochę hałasować, ale może to być objaw rozciągniętego łańcucha jak i wyrobionych napinaczy/ślizgów. Góra zazwyczaj przy 150-200kkm, dół ~300kkm, ale to nie jest reguła. Podsumowując...
Nie zapomnij o napinaczu ,bo bedzie podwójna robota. :idea:
Cześć koksik, auto będzie wpisane na numery N czy Pl. Bo może to pomoże Ci wybrać rodzaj napędu osobiscie nie będę wchodził na wasz wydział podatkowy to twoja praca😆 Jeżeli za benzyna zapłacisz roczny podatek np 350 euro czy tam Nok i robisz 2x wakacje do Polski i miasto rower czy prawie nic a za diesla policza Ci ( chociaż megane ma 71 CO2)...
Może to zbieg okoliczności, ale w latach 90-tych miałem Nissana i podobny problem, wymiana stacyjki rozwiązała problem, niestety nie pamiętam już szczegółów. Ale poza przekaźnikami to stacyjka wydaje się jednym z pierwszych łatwych do sprawdzenia ogniw w łańcuchu możliwości.
czas na łańcuch .
2.0T to stary F4R na pasku i z hydrauliką, 1.6 16V i pokrewny 1.4 16V(K4M i K4J) to też pancerne silniki Renault na pasku i z hydrauliką. 2,0 bez turbiny w Lagunie III to silnik Nissana na łańcuchu i bez hydrauliki i z dużo obszerniejszą historią usterek
Jak dużo kilometrów to łańcuch, czyli rozrząd do wymiany.
auto sprowadzone z niemiec z nie rowno pracujacym a takze slabym jak na 1.2 16V silnikiem. Po odczytaniu kodow usterek wybilo czujnik polozenia walu oraz czujnik polozenia walka rozrzadu. Czujniki podmieniono i nic nadal to samo! Wreszcie padlo na rozrzad. okazalo sie ze byl o 1,5 cm wyciagniety. Szok!Podobno to wada tych silnikow.Co najgorsze to ze...
Niestety wyglada to na wyciagniety lancuch rozrzadu , czujnik walu rozrzadu mozesz zamienic z czujnikiem walu korbowego i sprawdzic testerem led-owym na wystepowanie sygnalow
Wymiana łańcucha. Brak synchronizacji wałków zapewne.
Czyli ty masz Ten model z mokrym paskiem więc lepiej podaj kod silnika Jaki mokry pasek? 1.2 Renault-D4F czyli te starsze mają pasek, 1,2 Nissana-H5F łańcuch
U mnie słychać że dzwoni łańcuch
Dość często w tym modelu przyczyną problemów jest rozciągnięty łańcuch rozrządu.
PROBLEM ROZWIAZANY: Wymieniliem czujnik polozenia walka rozrzadu i jakis drugi ale to nic nie dalo... auto prawie wogole przestalo odpalac i gdy wymienilem lancuch rozrzadu bryka jak nowa, ODPALA od kopa jezdzi dodzis, kupilem jakis najtanszy rozrzad i dolozylem gaz, od tej pory zero problemow juz 4 lata pozdr
Są łańcuchy.
Rozrząd ,łańcuch do wymiany.
200tys. to zaden przerazajacy przebieg... -jezeli jest uczciwy !? autko z 1996 z 200tys to cos bardzo mało, ale moze dlatego ze mały samochodzik i jezdzil tylko na zakupy... na licznik to Ty woogule nie patrz, tam sa bzdury, trzeba samochodzik dobrze ogladnac, posłuchac, pomacac i nie patrzec na licznik... przy zakupie patrz kiedy była zakładana instalacja...
czyli rozciągnięty lańcuch
Na benzynie tez lipa. Swiece nowe, cewki nie wiem jak to sprawdzic wlasnie bo to zabudowane pod przepustnica jest. Rozrzad tam lancuch czujnik temp nie sprawdzalem. Zeby gdzies w necie dorwac serwisowke jakie powinne byc wartosci to bylbym w domu
mam taki sam typ silnika u mnie są łańcuchy
A nie jest to przypadkiem specjalnie tak zrobione żeby łańcuch rozciągał się równomiernie?
W SR20 jest łańcuch. Słychać pompę paliwa po włączeniu zapłonu?
czujnik wałka, wału, albo wyciągnięty łańcuch
Wymiana łańcucha rozrządu , pozdrawiam.
Rozrząd sobie sprawdź, pewnie łańcuch wyciągnięty.
W salonie Nissana w Poznaniu, na pytanie o łańcuch rozrządu, odpowiedzieli mi, że nie wymienia się, wytrzymuje ponad 300 tys. km.
Potrzebuje pomocy w ustawieniu rozrządu w moim nissanie, wszystko jest ustawione teoretycznie dobrze lecz silnik próbuje załapać ale nie może odpalić. Dodam że to jest primera z dwoma wałkami rozrządu, 2.0 benzyna na łańcuchu.
A propos lutowania właśnie. Mam pytanie, czy to się nie zaczęło od tego pseudo ekologicznego spoiwa bez dodatku ołowiu? Wyroby dla motoryzacji nie są objęte dyrektywą o bezołowiowym lutowaniu. To po prostu masówka i taniocha poniża jakość. Z wpadek producentów: silniki 1,5 16V w nissanach almera II generacji, które mają łańcuchy rozrządu o trwałości...
Chciałbym sprawdzić czy to napewno rozrzad zanim go wstawię do wymiany jest to koszt połowy almery czy wie może ktoś ile powinien mieć wysunięty naciągnąć łańcucha?
Luźny trochę ten łańcuch między kołami.
a ile kilometrów można przejechać na łańcuchu w tym modelu.
Takie coś powinno być . na łańcuchu masz odpowiednie ogniwa musisz je pokryć z oznaczeniami na kołach .
Wszelakie znaki na niebie i ziemi wskazują na brak synchronizacji między czujnikami wału i wałka lub uszkodzenie koła impulsowego podczas wymiany rozrządu (łańcuch).
A czy to nie jest kolejny wynalazkowy silnik nissana z naciągającym się łańcuchem rozrządu? Chyba będziesz musiał się pobrudzi i sprawdzić fazy rozrządu.
Też mi tak coś się wydaje że to wina łańcucha miałem właśnie pisać że przeskoczył w tych Nissanach to norma po długiej jeździe na łańcuchu i nie odpowiednim oleju napinacz siada łańcuch się rozciąga a potem dużo nie trzeba .
Od tego to powinien zacząć zanim napisał post na forum. Widocznie chce iść inną drogą ( droższą). Przerabiałem już kilka takich silników. W 90% była to wina wyciągniętego łańcucha.
łańcucha nie sprawdzaliśmy
zdaje mi sie że zakladałeś temat w innym dziale i polecono ci sprawdzić rozrzad, konkretnie łańcuch. Sprawdzileś?
tak zdjalem glowice w sobote i odrazu pod uszczelka bylo wydaje mi sie sporo rdzy... uszkdzona jedna szklanka na dolocie . przez to niedomykajacy sie zawor... poza tym do wymiany walek na wylocie bo pekl przy wymienianiu lancucha do pompy wodnej... i strzelil tez gorny lancuch rozrzadu i zerwal dwa zeby na kole walka rozrzadu ... i to chyba tyle przygod...
Masakra,wez przetłumacz oco kaman z tymi błędami. Tam masz silnik na łańcuchu?
Tak sie sklada ze w tych silnikach przy zalaniu niewlasciwego oleju po jakims czasie dzieje sie tak jak u ciebie. Jest to efektem niewlasciwej wspolpracy pomiedzy cylindrem a pierscieniem, pierscien zaczyna przywierac do cylindra w efekcie peka lub niszczy gladz cylindra. Pomiar cisnienia to czysta formalnosc bo rozebranie silnika i tak bedzie konieczne....
Warto wizualnie sprawdzić napięcie łańcucha, jeśli ma luz to powinno być widać i wtedy podjąć decyzję o wymianie.
To oznacza tylko jedno - wyciągnięty łańcuch rozrządu - typowe dla tego modelu i silnika.
Miałem problem z gasnieciem i spadkiem obrotów. Odpalała na strzała po chwili obroty spadały i gasł. Jak trzymałem na wyższych obrotach i przejechałem jaki dystans np 200m wszystko było normalnie. Wymienili mi wtedy rozrząd łańcuch był naciągnięty.
Po mojemu łańcuch tj. rozrząd nie trafiony. Mechanik sprawdzał rozrząd i łańcuch nie jest wyciągnięty. Cały rozrząd był wymieniany 3l temu i zrobił na tym łańcuch 100tys
energetyk połączenia wszystkie wyczyszczone.Pompa była rozebrana ale wydawała się być szczelna ,dzisiaj będę jeszcze patrzył złącza jeszcze raz. romuald-f właśnie ten zawór wymieniałem myślę że nie jest zatarty z tego powodu że kiedy nacisnę gaz przy około 3.000rpm jest ciśnienie 0,80-0.90 także coś tam pompuje.Czy możliwe że to coś z elektroniką skrzyni...
Wałki ssący od wydechu są oznaczone chyba kropkami lub kolorami, jeżeli założyłeś dobrze nie zamieniając miejscami i rozrząd też dobrze, to z tego co pamiętam (ostatnio składałem całego YD25) to tam rzeczywiście bez ciśnienia oleju ten łańcuch nie ciągnie aż tak równo wałków.
Naprawy dokonał serwis. Stwierdził wadę w łańcuchu. Wada wywołana nieekonomiczną jazdą.
Czas na kij w mrowisko :D Laguna III 2.0 16V 140 klaczy. Silnik z kooperacji z nissanem, na łańcuchu. O awariach tych silników jeszcze nie słyszałem. Wysoki jesteś a tam się zmieścisz. Auto wygodne i nie awaryjne jak poprzedniczka królowa lawet czyli laguna II. Fajnym starym poczciwym i nie awaryjnym silnikiem jest też 2.0 16 z turbiną 170 koni, ale...
Czy to może być pompa wspomagania? Zdejmij pasek i sprawdź, czy stuki ustaną. Pompa jest napędzana łańcuchem rozrządu.
Dobra , rozciągnięty łańcuch i tyle . Dziękuje
Dorzucam do worka jeszcze jeden nissan almera n16 - silnik na łańcuchu współpracuje z lpg bez problemu.
Zmierzyć ciśnienie paliwa na magistrali. Sprawdzić impulsy na wtryskiwaczach (nawet małą żarówką). Przy zablokowanym immo brak impulsów masowych na wtryski. Sprawdzić synchronizację łańcuchów rozrządu.
u mnie był rozrząd więc u Ciebie też bym szedł w tym kierunku czyli łańcuch do wymiany
W silniku 2.0 (mam taki w primerze) czujnik położenia wału jest taki sam jak czujnik położenia wałka,podmień je i zobacz czy zmieni sie miejsce powstawania błedu (jeśli w silniku 1,8 jest to możliwe),co do łańcucha to dużo ludzi sie wypowiada że w nissanach miały krótka żywotność ale nie wiadomo czy piszą tak aby pisać czy rzeczywiście tak jest.Na czujniki...
w twojej micrze wszystkie koła zebate maja nabite punkty które musza pokrywac sie z oznaczeniem farbą na łancuchach
Łańcuszek
Na moje albo czujnik albo wyciągnięty łańcuch i brak synchronizacji.
Czym odczytywane błędy? Bo w tym silniku to często oznacza problemy z łańcuchem. Zwykle przy zbyt rozciągniętym. Na pewno dobrze złożony? 🤔
Niestety to nic nie da. Wyciągnięty łańcuch rozrządu. Typowe dla tego modelu.
Skoro cofnięcie zapłonu częściowo pomogło i była robiona głowica - nie trafiony rozrząd. Pewnie na łańcuchu ustawiany bez blokad?
To nie nissan . W tym silniku przy uciągniętym łańcuchu zaświeca się błąd czujnika wałka rozrządu ale auto zapala i jeździ.
Wie pan co? To był wyciągnięty łańcuszek rozrządu. Do wymiany. Węższy niż u rowera łańcuch, ciężka zabawa nie polecam ;)
No inna, bo to pompa WC z CR. chodziło mi o samą blokadę. Wygląda że u Ciebie dobrze włożona. Po za tym na dolnym łańcuchu też powinny być "znaki"
na TCe też się coś znajdzie. TCe 1.2 a TCe 1.0 (0.9) to zupełnie różne silniki !!! Także nie pisz bzdur. Długo szukałem i nie znalazłem złych opinii na temat TCe 1.0 z gazem. Silnik jest konstrukcją Nissana z bardzo ciekawym łańcuchem rozrządu. Coś pisali ośce ew. cięgno zaworu upustowego turbo (nie bijcie jak się mylę :D - już nie pamiętam), że pojawiają...
Wlasnie podejrzewam rozjechane adaptacje ponieważ LPG byl strasznie rozjechany.. W jaki sposób zrobić adaptacje? ps. czy taki objaw mógłby dać przestawiony łańcuch rozrządu?
Weź benzynę i zagazuj, chociaż przy tak małych przebiegach długo będzie się zwracała instalacja. Ale z kolei w dieslu wymiana koła dwumasowego czy wtryskiwaczy potrafi zweryfikować mit o opłacalności jego eksploatacji. Silnik VAG 1.4 benzyna też nie jest specjalnie udaną konstrukcją. Jeśli chcesz mieć niezawodny motor benzynowy to japończyk z wyjątkiem...
Błędy to nie wszystko,parametry też ważne.Jak łańcuch rozrządu?Nie wyciągnięty?
Dziękuje. Pozdrawiam!
Przestawił się na łańcuchu rozrządu, turbosprężarka prawie się rozleciała i jeszcze kilka drobiazgów.
Nissan Micra K11, czy napinacze łańcuchów można zamienić miejscami? wymieniałem dzisiaj rozrząd i założyłem zestaw FAI i jestem raczej pewny że na obydwu nowych napinaczach były te same numery i założyłem jak leci, a teraz patrze na stare oryginalne i są inne. https://obrazki.elektroda.pl/4076752600_... Napinacz o oznaczeniu 10 ma krótszą...
moze Cie rozczaruje ale nie trzeba wyjmowac silnika zeby rozebrac i zlozyc rozrzad. zajelo mi to 8 godzin no moze 9 i zdjalem oba lancuchy i ustawilem na znaki fabryczne tak jak Bog przykazal. i nie wmawiajcie ludziom ze trzeba wyjmowac silnik bo mozna to zrobic na samochodzie chyba ze ktos woli wyjmowac silnik ale to pogratulowal.
Tu siedzi łańcuch, słyszałem o przypadkach nadmiernegio zużycia elementów rozrządu (łańcuch, napinacze), uszkodzenie głowicy raczej rzadki przypadek.
Nie do końca Motronic, jak na ogniwach łańcucha są namalowane znaki (nissan, stary diesel peugeota/forda) to trzeba się nieźle nakręcić, żeby się zgrały z kołami
Ten błąd może powodować brak iskry i wtrysku, bo komputer nie wie, kiedy miałby te sygnały zadać. Może być padnięty czujnik, przewód od czujnika do komputera, komputer, lub zaśniedziałe styki.
To że jest błąd nie znaczy że od razu trzeba coś wymieniać. Wymieniłeś niepotrzebnie. Mam wrażenie że masz wyciągnięty łańcuch dlatego ten błąd i ta usterka.
Hm sam nie wiem co myśleć, cały rozrząd.... Jak dobrze trafiłem z silnikiem, to absolutnie cały. Ślizgi, napinacze, koła, łańcuch i wszystko w okół.
Moja propozycja to nissan micra 1.0 16v. Auto na łańcuchu rozrządu mocne i dynamiczne a przy tym bezawaryjne że nie wspomnę o niskim zużyciu paliwa.
Na szrpanie silnika ma wpływ strowanie zapłonu proponuję wykonać bardzo prostą operację zdjąć pokrywe rozrządu i sprawdzić wypięcię napinacza łańcucha rozrządu jeżeli jest w granicach 15 mm to niestety trzeba się odczepić od czujników tylko wymienić łąńcuch i problem się rozwiąże.
witam. wiem że ten problem był wielokrotnie poruszany, ale nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi co było jego przyczyną. Chodzi o nissana micre K12 1.2 co jakiś czas zapala się kontrola silnika i zawsze są te same błędy czujnik wałka rozrządu i regulator faz rozrządu. Wiem że przyczyną może być łańcuch, ale nie wszyscy się z tym zgadzają, więc...
Tylko dlaczego odpala na starym czujniku, a na nowym nie chce ? Musiał byś podłączyć oscyloskop i podejrzeć sygnały z wału i wałka, wtedy byś zrozumiał jak zachowują się różne czujniki. Też stawiam na wyciągnięty łańcuch, i radze szybko zlecić naprawę, do puki napinacz jeszcze się nie skończył i łańcuch nie przeskoczył.
Witam "Po raz kolejny zima zaskoczyła drogowców(...)" takimi słowami zostałem przywitany budzikiem radiowym o 6.20. -Pomyślałem: "...jak co roku zresztą". Jeszcze nie wiedziałem, co zobaczę za oknem i że śniegu jest po kolana, a fakt że właśnie przejechał pług, który wepchnął półmetrową falę śniegu pod koła samochodów na parkingu, zupełnie mnie dobił...
Tam są 2 łańcuchy rozrządu i zabawy co niemiara. Musisz zdjąć miskę olejową, przedni dekiel silnika, pokrywę zaworów i metalowy dekiel z przodu głowicy. Znaki są na kołach i ogniwach łańcuchów
Dzisiaj byłem u mechanika który mi robił łancuch i powiedział że nie ustawia się rozrządu wszystkim steruje elektronika
Po otwarciu maski widać tylko filtr powietrza i trochę innych plastików :lol: Silnik prawie centralnie, jak w nissanie serena :lol:
Na silniku, 1.6 renówkowe jeśli na pasku to byc może K4M ? Jeśli na łańcuchu to coś zbliżonego do M20R czy MR20..... jakoś tak to było.
lancuch rozrządu lancuch mercedes nissan szarpie
górnoprzepustowy filtr kalibracja ekranu dotykowego agregat prądotwórczy inwertorowy
bezpiecznik zapalniczki kociol kondensacyjny
Naprawa ekspresu DeLonghi EN355 - porady i wskazówki Opis kabli w kostce klapy bagażnika Opel Vectra C kombi