Regulator niemiecki Huco. Spróbuje jeszcze napiąć bardziej pasek, może jest delikatny poślizg na nim, jak na wolnych obrotach mniejsze ma napięcie V a po zwiększeniu obrotów ma większe napięcie V.
Swiece przestają grzać i napięcie wraca do normy
Popatrz w instrukcji swojego akumulatora do jakiego napięcia możesz ładować ładowarką. Moim zdaniem wystarczyło do tych 14,3V.
Akumulatory nie przyjmujący prądu. Są uszkodzone. Chyba że bezpiecznik po drodze. Zmierz napięcie na akumulatorach.
Witam mam pytanie otóż po uruchomieniu silnika ładowanie akumulatora wynosi 14.6V i stopniowo spada aż do napięcia około 14.1V ( przy cały czas włączonym nawiewie- 3/4 prędkości, klima wyłączona) alternator Valeo 90A nowy po regeneracji ( po zdjęciu osłony plastikowej widoczny regulator jaki i reszta elementów oryginał Valeo) akumulator nowy dołożony...
Właśnie to zrobię w weekend . Myślałem że akumulator w samochodzie ładuje się większym prądem ,no ale jeśli tak to rzeczywiście nie ma się o co przyczepić ,mój błąd . Dodano po 54 Dzięki wszystkim za odpowiedzi ,dużo się dowiedziałem ,w ogóle się nie znałem na tym .Szukałem przyczyny ,a wszystko jest chyba w normie . Myślałem że akumulator ładowany...
Bo mój miał 2V napięcia po zmierzeniu multimetrem i po odpaleniu nie ma ładowania. E, to jeszcze nic. Ja miałem kiedyś 1,4 V i po normalnym odpaleniu też nie było ładowania. Przyczyną okazało się włączone radio. Po wyłączeniu radia ładowanie wróciło do normy czyli wynosiło 18,5 V.
Mam pytanie jeśli alternator nie ładuje na niskich obrotach (zaraz po odpaleniu) a po dodaniu na chwile gazu do dechy wszystko wraca do normy i ładuje nawet na niskich obrotach to czego to może być wina? dodam jeszcze że po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu od razu problem znów się pojawia. Pasek klinowy jest na pewno dobrze napięty wszystkie...
Akumulator sprawdzony, nawet założony nowy. Ładowanie sprawdzone za pomocą OBD podczas jazdy. Napięcie i prąd ładowania w normie.
Jeżeli ładowanie w normie to akumulator do wymiany
5-6 lat to dla w miarę dobrego akumulatora praktycznie norma. Chociaż... W starym Mercedesie W201 mam zmodernizowany regulator napięcia, ładuje elegancko 14,4 (mam też na stałe podpięty woltomierz na desce :)), tam akumulator marki Banner wytrzymał ponad 8 lat :) V.
Na jakiej podstawie twierdzisz że alternator potrafi wygotować wodę w akumulatorze? Może tylko w przypadku gdy regulator napięcia alternatora będzie uszkodzony.Ktoś stwierdził iż alternator po uruchomieniu ładuje akumulator prądem 50A to zależy przecież od stopnia naładowanego akumulatora w ciągniku.Jeżeli akumulator jest technicznie sprawny i utrzymuje...
Nie da sie chyba tego aku otworzyć. Próbowałem na różne sposoby. Niby jest jakieś wieczko, ale za cholere nie da się go podważyć. Ten aku pasuje chyba do tego opisu (znalazlem w necie): Akumulatory szczelnie zamknięte nie zapewniają dostępu do elektrolitu, i nie można go uzupełniać. Nie ma na nich wyjmowanych korków odgazowania, ani centralnego układu...
Nie powinno się. Parametry ładowania znacznie odbiegające od normy, zwłaszcza za duże napięcie, znacząco skracają żywotność ogniw.
W zalezności od trybu do 15 V moze ładowac końcowo
jak kręci ,to akumulator jest dobry ,aczkolwiek mógłby mieć nieco więcej np 12,7 -12,6 v pozostałe wskazania są w normie
Spadek napięcia masz w normie, ładowanie jest dobre, ja bym nic nie grzebał w tym alternatorze, też co jakiś czas doładowuję akumulator, gdyż robię mało kilometrów i po prostu w czasie jazdy się nie doładuje, a i przy jego zakupie spoglądałem raczej na dolne półki.
https://filmy.elektroda.pl/33_1696425126... Dzień dobry, Toyota Yaris 2 z 2007. Po wymianie uszkodzonej cewki zapłonowej taki efekt jak na filmie. Na desce rozdzielczej pulsujące różne łapki. Może to przypadek że uszkodzenia wystąpiły równocześnie. Ładowanie prawidłowe napięcie w normie. Podmieniłem akumulator. Wymieniłem alternator. Brak poprawy....
zrób tak jak koledzy wcześniej pisali i zacznij od regulatora a co do biegu jałowego to normalne że będziesz miał takie ładowanie tzn w normie a przy dodaniu gazu będzie wzrastać
Witam. Jeżeli prostownik utrzymuje napięcie 14,12V, to raczej nie jest on aż tak "bardzo automatyczny". Na początku ładowanie powinno wynosić 14,4V (Twoje 14,12V też jest w normie). Akumulator powinien być ładowany takim napięciem, aż prąd ładowania spadnie do pozimu C/100. Oznacza to, że akumulator osiągnął pełną pojemność. Kiedy wartość prądu wyniesie...
Prądnica mogła się rozmagnesować ale po podaniu napięcia wzbudzi się i wróci do normy.
Akumulator nowy, ładowanie sprawdzone poprawne, rozrusznik świeżo po regeneracji. Sprawdziłem napięcia na akumulatorze na postoju, przy rozruchu i na odpalonym, jest w normie. Sprawdziłem specjalnym narzędziem do akumulatorów, żywotność 65% Zapomnij, że ci będzie zawsze pali! Raz zapali, a raz nie. I właśnie masz taki objaw.
Witam. Nie. Tylko robiłem lata z przemysłowymi bateriami na potężnych ogniwach. Od 740 do 980 Ah. W zależności od producenta. Dlatego mam potężne doświadczenie w tej dziedzinie. Serwisowanie, eksploatacja, regeneracje w sensownym zagadnieniu. Choć i klocki jak kolega z wielkopolski też się robiło z braku laku awaryjnie. Sporządzanie elektrolitu i formowanie...
Do jednego panela słonecznego posiadam regulator napięci 30A pytanie,jaki zakupić inverter 12V 230V za 300zl lub 350zł ma takie trzy do wyboru,lub jaki inny polecacie Inwerter będziesz montować w mieszkaniu czy też w pomieszczeniu gospodarczym/piwnicy, gdzie szum wentylatorów nie będzie przeszkadzać? w pokoju Dodano po 45 sama lodówka ile przy starcie...
Witam! Założyłem ten post, ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na mój problem w internecie, a samemu wyczerpałem już wszystkie pomysły. Posiadam samochód Opel Astra F z silnikiem 1.7D bez modyfikacji. Ostatnio kolega zauważył że "magiczne oczko" na akumulatorze jest aby tylko lekko zielone. Na początku myślałem że uległo uszkodzeniu, ale mierze napięcie...
Dziękuję za odpowiedź - chodziło mi jednak o coś innego - czy wbudowane w telefon układy są w stanie sobie poradzić z niewielkim wzrostem napięcia ponad normę (czyli 5,5...7V, nie szpilki z akumulatora)
witam. co może powodować chwilowe spadki napięcia na akumulatorze (rzędu 1-2 V) , po włączeniu jakiegokolwiek odbiornika prądu w pracującym samochodzie. po chwili sytuacja wraca do normy a powoduje to widoczne chwilowe przygasanie oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego. ładowanie na zaciskach akumulatora w normie, również pod obciążeniem (włączone...
W samochodzie akumulator jest ładowany stałym napięciem a nie prądem, jeżeli napięcie ładowania jest w normie to mocniejszy alternator w zasadzie nie szkodzi ale przy mocno rozładowanym akumulatorze mocniejszy alternator da mu silniejszego kopa należy więc bardzo uważać aby napięcie ładowania było w normie. Centra podaje graniczne napięcia ładowanie...
Sprawdź napięcia na pojedynczych ogniwach, najprawdopodobniej na jednym z ogniw jest napięcie poniżej normy i dlatego nie naładujesz całego pakietu.
Witam Jeśli nie są to akumulatory typu Ni-MH czy Ni-Cd a kwasowe lub żelowe (piszesz, że z UPSa) to takie akumulatory ładuje się w zasadzie napięciem. Wystarczy tym celu wykonać stabilizator napięcia na około 13.7V lub 15-16V. Jeśli miałbyś zapominać o wyłączeniu ładowania to proponuję wykonanie wersji "niskonapięciowej" tj. 13.7V. Przy takim napięciu...
Najpierw oczyść zaciski na akumulatorze.Następnie posprawdzaj lub oczyść z nalotu podłączenie instalacji- główny przewód zasilający od akumulatora .Alternator sprawdż pod obciążeniem bo napięcie to będzie miał w normie.
Jeśli masz możliwość podmień na próbę drugi akumulator , u mnie też na przyrządach wychodził OK i mieścił się w normie - a napięcie ładowania nie mogło przekroczyć 13,8v.Po wymianie skończył sie problem i ładowanie znów było 14,4v(akumulator też 3letni bosch silver)
Auto e36 2.5 TDS (podobno dla tego modelu ładowanie 13.8 V to norma) napięcie ładowania 13.8 - 14.2 V Po włączeniu wszystkiego co się da 13.6 V
Tak więc alternator na pewno ładuje szybciej niż prostownik I ostatnie pytanie, czy alternator 14,4V 150A naładuje szybciej akumulator (jak wcześniej 60Ah) niż prostownik o napięciu 16V i wydajności 30A? Prawdopodobnie tak, ale za mało danych. Znowu nie bierzesz pod uwagę innych czynników jak rezystancja połączeń i akumulatora. Jeśli one pozwolą na...
Ciekawi mnie skąd bierze 12.6v skoro ładuje go cały czas prądem 12.1
witam. czy ktoś dysponuje schematem elektrycznym ładowania w tym autku? Mam taką przypadłość że autko jeździ normalnie i od czasu do czasu pojawia sie usterka ładowania akumulatora. Przestaje ładować. Następnie jak troszkę postoi tak kilka godzin to odpala i ładowanie wraca do normy. Jak wyskakuje komunikat o ładowaniu to faktycznie nie ładuje , napięcie...
Gdy pierwszy raz wystąpiła taka sytuacja to posprawdzałem : Akumulator-napięcie dobre i trzyma , spadek w normie , ładowanie też.Klemy czyste i dobrze dokręcone. Wszystkie masy posprawdzałem .Przy rozruszniku prądowy był mało dokręcony i to zostało poprawione.Na krótko nie był podłanczany, więc będę musiał go wyciągnąć i sprawdzić. A z tych starych...
Obejrzałem film i wydaję mi się że komunikaty dotyczące stanu naładowania akumulatora powyżej 14,5V, czyli "przeładowanie" i "przeładowanie krytyczne" są troche nie na miejscu, ponieważ podczas pracy silnika, szczególnie zimą przy niskich temperaturach takie napięcia ładowania to norma, i nie oznaczają "przeładowania" tylko ładowanie, z racji tego że...
wymieniłem regulator i wszystko wróciło do normy . Ciekawi mnie jednak fakt jarzenia się kontrolki ciśnienia oleju przy nadmiernym napięciu ładowania . I jeszcze jedno ,czy ładowanie akumulatora , bez odłączenia go od instalacji samochodu, mogło mieć wpływ na awarię regulatora napięcia ?
Krecik dzięki śliczne znalazłem ten przekaźnik jest w zespole przekaźników koło bezpieczników choć nie był opisany (taki mały zielony)ale po grubościach kabli doszyłem, nie przekazywał dalej napięcia , po wymianie przekaźnika ładowanie wróciło do normy.
napiecie wynosilo 12,66v.na drygi dzien bez jazdy napiecie 12,40v Rozumiem, że 12,66V bezpośrednio po zakończeniu ładowania, mało jak na względnie nowy akumulator. Powinno być przynajmniej 13,1V, Może akumulator ma dużą upływność wewnętrzną albo mocno się zasiarczył. Jeżeli nie będziesz jechał przez przynajmniej 5 dni to po naładowaniu do pełna odłącz...
(at)Bieda z nędzą Dzięki za zainteresowanie tematem. Jest kolega pewny? Przejrzałem wiele takich przypadków i wszędzie był problem z tymi trzema diodami wzbudzenia. Nawet w tym linku co podałem wyżej był problem bardzo podobny i autor pisze, że wymienił trzy diody i pomogło. Załóżmy, że uszkodzona jest ta dioda w prostowniku głównym. To czy wtedy napięcie...
Myślę że to będzie alternator. Ale akumulator ile ma volt?. Bo jeśli 12 to norma że alternator ładuje z większą mocą i właśnie 14v to prawidłowe...
Za mało danych, autko autku nierówne, a tego typu zabawek jest przynajmniej z kilkanaście modeli w obiegu. Test by trzeba było zrobić na podłączonym mierniku do akumulatora i sprawdzić czy jak w tej 3 sekundzie auto staje, to czy akumulator w chwili zaduszenia auta dalej trzyma w normie swoje napięcie. Coś co jest nowe nie jest dziś równoważne z tym,...
Witam. Wczoraj wieczorem stałem na zgaszonym silniku z 40 minut i miałem włączone radio oraz dmuchawę na drugi poziom, po próbie odpalenia samochodu usłyszałem dźwięk 'piii' ( taki jak przy otwartych drzwiach i nie wyłączonych światłach) i cyknięcie prawdopodobnie z okolic silnika (rozrusznik). Każda próba odpalenia auto powodowała tylko 'cyknięcie'....
Podczas ładowania pod prostownikiem bulgotanie to norma. Tzn. nie wiem jak bardzo Ci tam bulgotało, ale ja jak ładuje akumulatory to zawsze coś tam sobie skwierczy. Z tego co kojarzę to akumulator należy ładować do puki napięcie podczas ładowania dojdzie do 14,4. Jak przekroczy tą wartość to bezzwłocznie należy go odłączyć. Moja roczna Varta i w innym...
Akumulator też warto sprawdzić, miałem podobne objawy w A6 tylko benzynowej, napięcie ładowania potrafiło spadać poniżej 13V przy większym obciążeniu, światła i klima, już miałem zrzucać przód żeby się dobrać do altenatora, aż któregoś dnia postała dłużej z włączonym radiem i nie odpaliła, wymieniłem akumulator i wszystko wróciło do normy, ładuje książkowo.
Jeżeli akumulator ma około 10,5V napięcia spoczynkowego wtedy mamy zwarcie/zerwaną cele Niekoniecznie, głęboko rozładowane akumulatory miewają jeszcze niższe napięcie i po szybkiej reakcji ( ładowanie ) wracają do normy. Zostaw auto na noc z włączonymi światłami, i zmierz rano napięcie. Widywałem takie że miały 5-8V, po normalnym naładowaniu trzymały...
Witam. Od paru dni mam UPS'a jak w temacie. Podczas pracy z sieci zachowuje się normalnie, ładowanie akumulatorów jest w normie. Przy zaniku napięcia zasilającego UPS przełącza się poprawnie na pracę bateryjną, lecz napięcie wyjściowe jest bardzo niestabilne. Podłączona do niego żarówka 230V wyraźnie migocze. Proszę o pomoc.
jedyny sposób na sprawdzenie sprawności akumulatora to woltomierz z opornicą. W przypadku gdy utrzyma napięcie powyżej 10V przez co najmniej 30 sekund na oporze równym rezystancji zimnego rozrusznika to możesz się cieszyć..... I to na dodatek w temperaturze -18 tak jak mówi norma... A schodząc na ziemię to obaj wiemy, że żaden nowy nie ma takich parametrów...
2. Tydzień temu pojawił się nowy objaw: w czasie jazdy (czy też stania w korku, czy gdziekolwiek) napięcie spada do 13,5 V, by po chwili znowu skoczyć do 14,4 i tak w kółko. Nie są to jakieś regularne odstępy czasu, czasami trzeba czekać minutę, żeby wróciło do normy, czasem 5 sekund. wnioskuje z Twojego opisu że masz voltomierz zamontowany w aucie?,pewnie...
Okazuje się, że grzeją świece żarowe podczas pracy silnika do osiągnięcia ok. 40 st. C. Grzeją impulsowo, jak podłączę żarówkę zamiast świecy żarowej to mruga na pracującym zimnym silniku. Po rozgrzaniu silnika napięcie na akumulatorze osiągało 14,3 V na włączonych światłach mijania. Wygląda, że jest w normie.
->Karaczan Przeczytaj normę i będziesz wiedział jak :D Potrzebujesz zamrażarkę do schłodzenia aku do danej temperatury, regulowane obciążenie, woltomierz i stoper. Potem schładzasz naładowany aku, obciążasz danym prądem w danym czasi i obserwujesz napięcie. Jeżeli spadnie poniżej zadanego, zmniejszasz prąd i powtarzasz na naładowanym aku. Jeżeli napięcie...
Ehh.. Nawet przy 10 ohm dioda ładowania ledwo ledwo świeci.. Co może być nie tak? Prąd ładowania nie przekracza 0.31A-maksymalny prąd ładowania aku to 0.36A więc jest w normie,napięcie ładowania to jednak 14.6v ale to chyba nic złego? Podłączę go może i zobaczę co się stanie? Ogólnie akumulator się ładuje,niepokoi mnie tylko to cichutkie skwierczenie...
Jedz jeszcze raz niech sprawdzi być może jest za duże napięcie ładowania. Normalnie powinno być w granicach 14.4V. Jeżeli jest około 15 lub wyżej to regulator do wymiany.
Witam. Posiadam prostownik BK120615 i podczas ładowania akumulatorów pod koniec ładowania zauważam niepokojące napięcia. Zdjęcie prostownika (ściągnięte z neta :P ) http://obrazki.elektroda.net/50_12776433... Mianowicie owy prostownik ma regulacje na której ustawia się jaki akumulator ładujemy (czyli np. akumulator 12V 44Ah ma pozycje 5-niech...
Oprócz ostatniej wartości wszystko w normie , ładowanie działa prawidłowo.Tak jak napisał mój poprzednik na rozruchu nie powinno spadać poniżej 10,5V.Akumulator chyba już długo nie pociągnie. :D
Ale napięcie tego akumulatora jest "klasyczne". Sprawdź napięcie po obciążeniem lub za pomocą testera (woltomierz) z rezystorem dużej mocy. Czyli "klasycznie" ten aku jak jest w miarę nowy i sprawny to powinien ładować się do ok 13,5V? Jaki przedział napięcia po 12 godzinach stania można traktować jako w normie, a jakie za wskazujące na zużycie i konieczność...
Problem: Spadające napięcie z 12.5V do 9.8V podczas porannego pierwszego rozruchu. Przygasają światła w środku samochodu i czuć, że rozrusznik o wiele wolniej kręci. Wszystko wraca do normy przy kolejnej próbie rozruchu. Ładowanie: 14.6V Akumulator: 5 miesięczny Bosch S5 74Ah 750A. Raport z VAS6161: Stan aku. OK. Napięcie 12.21V, 562A. Rozrusznik: Stary...
Witam, Posiadam fiata punto II 1,2 8v 2002r. Brak autoalarmu, sam centralny zamek. Problem z odpaleniem zaczął się przy -20 stopniach po nocy. Rano niestety odpalić się nie dało. Rozrusznik kręcił straaaaaaaaasznie wooooolnooo, trzy podejścia do odpalania aż w końcu kontrolki przygasały i zgasły. Odpaliłem za pomocą kabli z samochodu znajomego bez problemu....
Jest dobrze.. Skoro przy obciążeniu masz 13,6 V jest dobrze, alternator daje rade i aku nie jest niedoładowany.. A ładowanie na wolnych obrotach 14 V jest w normie.. nie jest powiedziane że musi być 14,5 V. 14 jest bardzo dobrze.. pozdrawiam
Drogi collego,Adamcyn ! Nie jesteśmy w aptece!!! Ładowanie bezobsługowego akumulatora do napięcia 14,4-14,8 V jest normą. . To te 0.4 V,które tak bardzo cię zaniepokoiły. A jeśli jesteś takim miłośnikiem aptekarskiej dokladnosci, zwróć uwagę na moją rekomendację w post # 48, pozwoli Ci to ustawić odpowiednie napięcie z jaką chcesz tolerancją . Żadne...
Witam. Prawdopodobnie za niskie napięcie, skok napięcia podczas rozruchu spowodowały ten błąd. Trzeba sprawdzić akumulatory, jak uszkodzone wymienić; jak rozładowane naładować i wszystko powinno wrócić do normy. Takie skoki napięcia mogą generować dziwne błędy w sterownikach, tak że najpierw doprowadź do stanu używalności swoje akumulatory i sprawdź...
Witam. Mam problem z moją renówką. Ładowanie utrzymuje się na poziomie max 12,5V. Dla testu na odpalonym silniku odłączyłem alternator od akumulatora w samochodzie i podłączyłem do innego akumulatora, alternator daje napięcie na normalnym poziomie 14,4V więc dodatkowo dla sprawdzenia podłączyłem do jeszcze innego akumulatora, napięcie również w normie...
Mam taki problem, że po odpaleniu samochodu nie działa obrotomierz, kontrolka od ładowania akumulatora się słąbiutko pali, słabo świeci podświetlenie zegaró i wyłącza się radio, ABS i AirBag i napięcie na akumulatorze to 12,4V. Jak się silnik i kabina rozgrzeje to wszystko wraca do normy i napięcie na akumulatorze to 13,95V. Pytanie co to może być,...
Witam. Mam problem z prostownikiem mikroprocesorowym Sena - nie ładuje! Po podłączeniu pod akumulator i włączeniu zasilania elektrycznego zapalają się kolejno diody led po czym gasną i nic się nie dziej. Napięcie na transformatorze przetwornicy jest w normie tzn. 320V, natomiast na wyjściu oscyluje w zakresie 0-8V. Co może być przyczyną?
Ładowanie tez na poziomie 13.7V, nie wiem jak prąd ale zaczałem częściej je autem, co dwa dni i problemy znikneły Dolna granica normy to 13,8 V. Takie ładowanie jest na granicy utrzymywania aku kwasowo-ołowiowego 12 V w stanie naładowanym. I tak niskie napięcie jest dobre dla wysokich temperatur.
Witam. Bardzo dziękuję za odpowiedzi i sugestie. Wrzucam szkic to może będzie łatwiej. https://obrazki.elektroda.pl/4277363100_... To jest pracujący układ i nie jest mim celem szukać nowych rozwiązań. To co rozrysowałem to tylko część całego układu, ale nie ma sensu rysować całości. Chcę zaingerować tylko w układ oznaczony jako MOS...
Witam. Profilaktycznie zmierzyłem sobie napięcie ładowania akumulatora i zaniepokoiły mnie różnice przy pomiarze na ciepłym i zimnym silniku. Po odpaleniu ma 14.4V i tak stabilizuje (obciążając go maksymalnie na wolnych obrotach przysiada do 14,2 V). Natomiast na gorącym silniku ładowanie spada na 14V (13,8V przy obciążeniu elektrycznym na wolnych obrotach)...
Witam. Ostatnio w ładowarce BOSCH spaliły mi się dwie diody prostownicze. Wymieniłem je na nowe, ale nie ładuje jak należy. tzn. Po podłączeniu do prądu <bez włożonego akumulatora > miernik pokazuje 2,22V. Po włożeniu akumulatora napięcie jest w normie <ponad 12v > Natomiast natężenie wynosi 0.11-0.12A a zawsze było 0,4A. Tak nawet jest...
Rozrusznik nie ma nic do rzeczy. Ładowanie masz, ale słabe, dlatego akumulator jest ciągle niedoładowany. Jak jedziesz w dłuższą trasę, aku się dłużej ładuje więc i dłużej potrzyma. Napięcie ładowania powinno być ~14,4V. 13,8 to może mieć w pełni naładowany akumulator. Skoro zmierzyłeś pobór prądu i wyszedł Ci w normie, to nie doszukuj się problemu...
Witam mam następujący problem z Polonezem 1.6 1997r. akumulator jest niedoładowany, kontrolka nie świeci a jednak akumulator nie jest ładowany około miesiąc temu wymieniłem regulator napięcia i szczotkotrzymacz bo ładowanie wynosiło 12.3V po wymianie wróciło do normy 14.2V pod obciążeniem. autko jeździło normalnie wczoraj nie dał się uruchomić po podpięciu...
Co innego ciągła praca w samochodzie którym jeździsz na przykład 10 godzin. A co innego cykliczne raz na jakiś czas podładowanie go. A teraz do twoich bajek dołożę coś jeszcze współczesne samochody. A tam jakoś normy euro spowodowały to że podczas hamowania silnikiem akumulator przejmuję na siebie rolę bufora i dostaje napięcie 15,5V. Co więcej coraz...
Tak - od razu ma być stan wysoki. A jak coś się będzie pojawiać na porcie RS to będą impulsy stanu niskiego. Ten dzielnik ma dawać nieco mniej niż 6V. Zakładając, że silnik pracuje i alternator ładuje to może się do takiego zbliżać. Przy założeniu, że z akumulatora ciągniemy prąd to będzie mniej. Tego napięcia nie trzeba, a wręcz nie należy stabilizować....
Witam! ja mam taki problem z akumulatorem: Mianowicie mam akumulator który ma 1 rok, jednak niestety ma on czarny elektrolit (akumulator jest na gwarancji tylko nie jestem pewien czy gwarancja uznaje czarny elektrolit). Akumulator stracił moc, mimo że gęstość elektrolitu jest w normie. Czy da sie cos z tym zrobić? jest szansa ze można cos zrobić żeby...
Widzę że mnie Pan nie zrozumiał. Chcę przerobić zasilacze ATX, bo łatwiej ingerować w układ automatyki. Nie planuje go przewijać, lecz wykorzystać oryginalne uzwojenie np: 5V, a 12 V pozostawić nieobciążone. Z danych producenta wiem że akumulatory trakcyjne 6V mogą być intensywnie ładowane do napięcia 7,2V, a następnie być na podtrzymaniu małym prądem...
Witam. Mam trudną do wykrycia usterkę w motocyklu. Generalnie brak było ładowania. Założyłem nowy alternator oraz nowy regulator. Napięcie ładowania jest w normie, aku się ładuje. Niestety wyładowuje się podczas jazdy. Wcześniej było tak, że jazda bez świateł nie rozładowała akumulatora, podłączając słaby aku i jadąc ładnie się ładował. Natomiast jazda...
Niedawno wymieniałem u znajomego alternator któy padł...zakupiłem używany ale działający.Po zamontowaniu ładowanie wróciło do normy, jednak nie do końca bo przy kilku próbach pomiaru dla różnych obrotów w pewnym momencie napięcie(mierzone bezpośrednio na klemach akumulatora) zaczeło rosnąć doszło nawet do 19V. Po ponownym uruchomieniu silnika, znów...
Witam. O ile w tej feli zastosowany jest ten sam alternator lub podobny co w 1.3MPI to mają one pewną wade, otóż nie doładowywują akumulatora w prawidłowy sposób. W 1.3 MPI mojej matuli 13.8V na jałowym biegu to norma. Bardziej zaawansowani skodziarze ładują pod ten alternator własnoręcznie składane regulatory napięcia dzięki czemu napięcie wraca do...
Witam. Otóż niedawno kupiłem nowe akumulatory 4xCSB 17Ah/12V GP12170 oraz nowy UPS APC SMT2200i. Jako, że oryginalne baterie w tym zasilaczu miały już 5 lat i małą pojemność, podłączyłem nowe. Wszystkie były wyprodukowane jednego dnia (2018-04-20). UPS-a skalibrowałem, trzymał na baterii tyle, ile powinien, więc zostawiłem go tak na 1 tydzień. Po tym...
Witajcie. Na wstępie powiem, że mój wątek chyba będzie się różnił od innych na elektrodzie i w Internecie, (choć zaczyna się podobnie) :-) Czytałem dużo na ten temat i mam też nieco pojęcia, ale chciałbym się oprzeć na Waszym doświadczeniu. Mój ojciec zostawił skuter (Baotian, 50ccm) z włączonym zapłonem (włączone tylko zegary + elektonika silnika),...
od kilku dni z przerwami borykam się z problemami w mojej sv k1n. jakieś 3tyg temu wybrałem się na wycieczkę na mazury i niestety w drodze powrotnej motocykl odmówił posłuszeństwa- padł akumulator. ok, akumulator wymieniony, ładowanie sprawdzone i w normie, ale coś mnie jeszcze tknęło żeby posprawdzać na ciepłym. niestety 18V, wymiana regulatora i wszystko...
żeby rozwiać wątpliwości : zielone oko świeci jeśli odbija światło - jest to kulka z soczewką działa jak areometr - aku naładowany pływa u góry, odbija światło; aku rozładowany- zanurza się i widać ciemność odnośnie gazowania: wywala nadmiar par odpowietrznikami i po to one są i musi to być naprawdę intensywne gazowanie jeśli chcieć zobaczyć jak gazuje...
13.62 V jest "w normie". To napięcie konserwujące. Jak wspomniałem ładowarka w tym UPS-ie ładuje przy stałym napięciu z ograniczeniem prądu. Prąd ładowania max. niewiele ponad 2A. Wspomniany akumulator ładowarki nie "zabije", ale podczas pracy z baterii UPS-a tak (przy obciążeniu większym niż ~100W), przy tym poziomie obciążenia prawdopodobnie nie rozpocznie...
Witam i proszę o podpowiedź bardziej doświadczonych bywalców forum. Mam następujący problem. Jeżdzę Toyotą Avensis 2.0D4D 2001. Stojąc w korku zauważyłem, że trochę przygasło mi podświetlenie zegarów. Dodałem gazu - nieco rozbłysło, ale nie jednostajnie silniejszym światłem, tylko zaczęło migotac: jaśniej - ciemniej. Odpuszczam gaz - przygasa i tak...
Witam Oprócz sprawdzenia bilansu prądowego do mocy zasilacza należy także dobrać akumulator do systemu. Zasilacz w dowolnym momencie pracy nie może być obciążony większym prądem niż maksymalny, tj. zazwyczaj moment alarmowania (syreny =ON) Dla zasilacza PSR-ECO-2012 = 1,5A Dla zasilacza PSR-ECO-5012 = 3,0A Zasilacze są zbilansowane wewnętrznie tj. ma...
Witajcie. Opiszę po krótce moją sytuację. W zeszłym roku padł mi alternator - całkowicie (zwarcie na stojanie, brak komutatora). Zakupiłem używany aku, dałem do przeglądu, zamontowałem do auta. Akumulator był rozładowany całkowicie, ale po naładowaniu wszystko wyglądało w porządku, Zaplanowałem więc wymianę na później. Problemy z rozładowanych aku pojawiły...
Skoro masz go już 6 lat, to Ty powinieneś o tym wiedzieć najlepiej. Ok to na USG czy EKG też nie ma sensu chodzić? Bo przecież znam najlepiej swój organizm a nie jacyś lekarze czy jakiś sprzęt medyczny? To się nie dziw jak będą Cię gonić z warsztatów. Umawiasz się na wymianę oleju to wymiana i wyjazd, chcesz przegląd to się umów na przegląd. Czyli...
Cześć, Jakiś czas temu zauważyłem w moim stilo deficyt prądu. Objawiało się to niedoładowywaniem akumulatora. Z czasem odpalał coraz gorzej. Czasami po odpaleniu napięcie w instalacji spadało do poziomu kiedy wyłącza się ABS. Po przegarowaniu zwykle wracało do normy. Z czasem dodanie gazu przestało pomagać. Naładowanie akumulatora do pełna rozwiązywało...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
Kto doradzi? Ogrzewanie przez sezon jesień/zima/wiosna kontenera na działce. Nie ma prądu z sieci (będzie za rok dopiero) Potrzebuję ogrzać kontener, żeby temperatura nie spadała poniżej 5’C W kontenerze są zmagazynowane rzeczy jak np. Sofa, której raczej nie będą służyły przymrozki. Plus jakieś elektronarzędzia, baterie, kleje - gdzie wolałbym,...
Witam. Jestem zielony ze spraw związanych z elektrycznością. Problem polega na tym, że w samochodziku po włączeniu jakiegokolwiek odbiornika prądu przygasa na chwilę całe oświetlenie (światła zew + oświetlenie wew) i po chwili wraca do normy. Pomierzyłem napięcia na zaciskach akumulatora (ładowanie w granicach 14-14,3 V w zależności od liczby włączonych...
napiąć ładować akumulator żelowy spadek napiąć ładować akumulator akumulator wapniowy napiąć ładować
lodówka bosch rozszczelnienie szumy nikon przepływomierz paliwo
zderzak naprawa zderzak naprawa
Schneider CDP 7104 - Jaki laser wybrać? Symulacja licznika VAG na stole - diagnostyka i schematy