Witam. Podam dwie rzeczy które możesz sprawdzić. Nity na magnecie, jak puszczają to zanitować na nowo lub nowe magneto bo prędzej czy później zniszczą łożysko na wale. Zerknij czy magneto nie obciera o cewki. Pozdrawiam.
Posiadam simsona s51 ktory gubi iskre.Zostaly w nim wymienione:platynki,kondensator,cewka,ce... butelkowa,magneto
Tak, faktem jest że koła magnesowe tracą swoje właściwości magnetyczne. Znane jest także to, że czasami nowe koło daje aż za dużo prądu. Ale najpierw jak zalewa sprawdź przepustnicę, możesz ją obniżyć.
Była tylko krótka i nieliczna seria ze szwedzką prądnicą Nazywało się to SEM, małe magneto, jak w simsonie
Szanse są ale do wymiany byłaby cała elektryka: żarówki, moduł ELBA, cewki magneta... Szkoda czasu i forsy.
Witam . Mam następujący problem. W moim Simsonie pękło mi oryginalne magneto, kupiłem nowe tylko nie oryginalne, Simson chodził tylko palił żarówki i świece, z racji tego kupiłem oryginalne używane magneto założyłem wszystko tak jak ma być próbuje odpalić a tu nawet iskry nie ma, nie wiem co jest tego przyczyną, proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Proponuję zmierzyć napięcie w oprawce w czasie pracy silnika. Może być jakaś pomyłka w poprowadzonej instalacji i magneto ładuje tam zawyżone napięcie.
Zrób zdjęcia magneta.
Jeszcze trzeba dodać, że schemat po lewej (plus kondensator) to zapłon bateryjny, po prawej to iskrownikowy (magneto).
Ustawiłem go na "mniej wiecej" no chodzi dobrze i odpala, nie zamula, odpala po 2-3 frezach więc nie jest źle. a problemem okazało sie to magneto
Witam kupiłem Simsona s 51 mam pewien problem, po ściągnięciu dekla od strony magneta z górnego gwintu mocującego dekiel po odpaleniu wycieka olej. Z góry dziękuję za pomoc.
Kiedy podłączyłem miernik cęgowy na plusie aku na wolnych obrotach pokazywał -1A a po dodaniu gazu wartość rosła do +3A. Czyli na wolnych obrotach brak ładowania i jest pobierany 1A z akumulatora .Tak wcześniej był iskrownik (Magneto)
Chyba powinieneś mieć 12v bo takie szły po '89 roku. Napisz ile kabli wychodzi z magneta 4 czy 5??
Sprawdź zemeringi, szczególnie od strony magneta.
Jaki gaźnik? Dobrze wyregulowany gaźnik 16n3-X nie pozwalał zapalić bez ssania na zimnym. Sprawdź simmering od strony magneta.
W takim razie zostaje już tylko kwestia cewki zasilającej i magneta... Popróbuj skontaktować się przez fora o simsonach z ludźmi z twojej okolicy, może ktoś ci użyczy magneta na 5 min...
Jaki masz zamontowany gaźnik? Podaj typ. Np. 2N-3. Gaźnik do regulacji. Ew wymiany. Sprawdź simmering na wale od strony magneta.
Jak mówisz że masz czysty gaźnik i ci się nie zalewa to musi chodzić jak przedtem ci chodził. Nie strzela przez gaźnik albo tłumik? Moim zdaniem będzie coś z kondensatorem albo z przerywaczem. Sprawdź czy nie masz luzów na łożysku od strony magneta.
Spróbuj osuszyć iskrownik a potem spryskać preparatem na wilgoć CX bądź WD powinno pomóc jeśli chodzi o zalanie. Miałem kiedyś podobny przypadek ale niestety winowajcą było magneto.
Witam, mam problem z cewkami. Zakupiłem nowe 12V i jeździłem na zapłonowej i świetlnej, prócz ładowania i światła tylnego gdyż była uszkodzona. Światła przednie pałiły sie ładnie. Po zakupie i zamontowaniu brakującej cewki przednie światła ledwo świecą. Może to być przyczyna magneta?
Nie skręcenie wału tylko magneto ci się obróciło i zcieło klin.Załóż nowy klin i dokręć mocno magneto do wału.
stacyjka nie ma nic wspolnego chyba ze inne rzeczy tez nie dzialaja np swiatla itp kolega chyba nie do tego pytania odpowiedział bo tu właśnie chodzi o brak światła To jak jest napięcie czy nie? (do tego zacisku dochodzi przewód od cewki świateł z magneta)
Drogi kolego niewiem czy dalej masz ten problem czy nie ale jeżeli masz tam jak sądzę instalację 12V to musi być to instalacja elektroniczna jak do simsona elektronika więc potrzeba ci przedewszystkim magneto bez żadnych wypukłości potem moduł i to podłączasz wedłóg schematu elektronicznego który znajdziesz na mojej stronie http://genkowski.w.interia.pl...
witam... poszukuje zchematu przerywacza elektronicznego ktury mialby zasilis 5 diud i byc zasilany albo z magneta simsona s51 albo z jakiejs baterji z gury dziekuje... Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA -->REGULAMIN pkt 15. Następnym razem będzie OSTRZEŻENIE.
Jeśli szmyrając kablem po masie uzyskujesz iskrę, to znaczy że przerywacz nie działa jak powinien. To ty tym kabelkiem niejako zastępujesz go. Magneto do ściągnięcia, albo niefachowo ustawiłeś przerwę na przerywaczu. Sprawdź to i upewnij się. Oczywiście do magneta obowiązkowo ściągacz, nie podważaj byle narzędziami bo pokrzywisz i będziesz miał większy...
Co jest z tym zdjęciem krzywki podnoszącej przerywacz? Miałeś wrzucić. Patrzyłeś czy w ustawieniu opóźnienia na 0* i w pozycji GMP rzeczywiście ta krzywka jest prawidłowo ustawiona? Bo moim zdaniem masz przekręconą o te 30* krzywkę albo cały wał z krzywką i stąd te dziwy. Ustawiając na GMP na tłoku może sobie nawet obrócić magneto do góry kołami i...
Witam ! Czy można jeździć Simsonem, kiedy wał i magneto rusza się do przodu i do tyłu ? Proszę o szybką odpowiedź !
gdyż nie wiem, jaka jest wsadzona prądnica, ani gdzie się ona znajduje? Wszystkie cewki znajdują się tam gdzie magneto. Co do napięcia to jak już ktoś wspominał sprawdź na jakie napięcie są żarówki kierunkowskazów.
Usterka ustalona magneto do wymiany było
a jak poznac jaka cewka doczego jest ???bo kupilem nowa zaplonowa do magneta
Silniki to dwusówowe są marki ten z spalonym magneto to z simsona a drugi z aprili.
jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Witam ! mam problem z simsonem, a mianowicie z iskrą której nie ma. W zeszłym roku wymieniłem magneto i wszystko co sie tam znajduje. Po roku chciałem odpalic simsona i nie ma iskry. Dzisiaj wymieniłem cewke i nic to nie dało poza tym ze przestały świecić światła z przodu podczas kopania. Pomóżcie.
impulsator to niebieski, czerwony to zasilanie cewki reszta przewodów z magneta nie ma nic do zapłonu Z opisu twojego wynika że zasilanie masz impulsator dobry tylko moduł nie steruje cewką
o ile wiem to simsonie jest magneto jak w WS-ce i nie ma regulatora prądu więc długo nie pociągnie żelówka
Może być uszkodzona cewka zasilająca zapłon, jeśli magneto o nią tarło.
Radziłbym nie kombinować z podpinaniem akumulatora do cewek bo w moim simku rozmagnesowało sie przez to magneto i musiałem kupić nowe:( Pozdrawiam
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
Ze swojej strony radzę go wydłubywać ostrożnie, bo jak go w środku rozklepiesz to dopiero będzie problem. Ostatnio musiałem wyjąć klin od strony magneta w simsonie tym właśnie sposobem, to skończyło się na tym, że musiałem go wyszlifować dremlem a teraz za klin musi robić gwóźdź bo nic innego nie dało rady włożyć żeby się trzymało.
Zapłon bateryjny ma dwie zalety. Dzięki pozbyciu się magneta silnik szybciej wkręca się na obroty. Druga zaleta to mocniejsza iskra dzięki zasileniu zapłonu z akumulatora. Aby zrobić ładowanie trzeba będzie zostawić magneto czyli ta najlepsza zaleta odpada. Aby poprawić iskrę lepiej zrobić moduł zapłonowy w którym platynki będą tylko wykorzystywane...
Zamontuj iskrownik tylko z cewką zapłonową i zobacz czy też będzie ciężko się obracać
Tak jak kolega wyżej napisał ją po zmianie wału miałem to samo scielo kilka klinow potem się wszystko dotarło i klin siedzi ważna sprawa żeby dokrecac dobrze magneto. Czym przykrecales?
dodam jeszcze że na platynkach się iskrzy, czy ktoś wie czym to jest spowodowane. Zależy w jak dużym stopniu występuje iskrzenie, może to być spowodowane zabrudzeniem na platynkach, albo uszkodzony kondensator który jest umieszczony w iskrowniku pod magnetem jest m.in. po to, żeby zapobiegać temu zjawisku. Koszt nowego niewielki, ale do wymiany trzeba...
Witam! Rozebrałem mojego Simsona i mam wątpliwości co do napięcia. Poprzedni właściciel mówił, że ma 6V, a cewka wraz z żarówkami ma 12V. Chciałem sprawdzić na iskrowniku, ale nie wiem którym miejscu na iskrowniku jest informacja o napięciu. P.S. Muszę ściągać magneto?
+ do +akumulatora - masa lub - akumulatora pozostałe dwa do prądnicy (magneta)
Generalnie w 50cm niemcy zrobili kreski(magneto karter)są to kreski niejako fabryczne(mówią ze jezeli są w 1lini tłok ma do GMP 1,8mm nalezy rozróznic kreske fabryczna na karterze,zazwyczaj użytkownicy robią swoje i jest ich sporo)kiedy kreski sa w 1 lini(karter--magneto)wówczas platyny powinny zaczynac(nawet byc minimalnie juz otwarte)otwierać co daje...
a magneto moze zostac??
Mocno sfatygowany .Model odpisany z ramy pojazdu. Brak akumulatora .Żarówki 12V i 6V.. Na jakie napięcie jest instalacja?-z "magneta" wychodzą cztery przewody
na początek regulacja mechanizmu zmiany biegów (taka śruba od strony magneta mniej więcej pod gaźnikiem)
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
Simsona miałem dawno temu, ale napiszę co pamiętam z własnych doświadczeń: - strzelanie z tłumika oznacza niedopalone paliwo wpadające do rozgrzanej rury wydechowej, w której zostaje dopalone (samozapłon); a to oznacza, że albo źle ustawiony zapłon albo zapłon się rozregulowuje jakiś czas po uruchomieniu silnika - rozregulowujący się zapłon może oznaczać,...
Wciśnij sprzęgło i zobacz czy Ci się uda pokręcić magnetem.
no właśnie nie wiem bo miernik mi warjuje na obu zakresach napiecia :cry:
Witam mam problem ze swoim simkiem otóż gdy go odpalę on gaśnie i niechce wchodzić na obroty ponadto on jakoś inaczej chodzi tak jakby wył czasami a nie normalnie chodzi. Ja bym sprawdził, czy magneto się nie odkręciło.. Ściągnij dekiel(pokrywę) z prawej strony silnika, która osłania zębatkę łańcucha, i magneto, i sprawdż czy nakrętka od magneta jest...
Nie zmieniałem magneta, jest takie jakie było. Cewki 6v były masowe, a 12v bez masowe.
Nie mam pod styk 59. Styk 59 jak pisałem wyżej jest położony pod stykiem poziomym trójstyku i do 59 mam podpięty czerwono-biały idący od magneta.
Sprawdz czy na magnecie nie jest zerwany klin na wale. Dodano po 3 Sprawdz jeszcze zimering od strony magneta czy nie przepuszcza fałszywego powietrza
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
Kondensator dołącz do styku nr 2, brązowo-białego kabla przy stacyjce a drugą nóżkę (lub obudowę kondensatora) do masy. Z reguły wymiana oryginalnego kondensatora wciskanego w podstawę iskrownika jest nieskuteczna z powodu małego wcisku. Można też kondensator uszkodzić przy wciskaniu. Osobiście wlutowuję kondensator "elektroniczny" 220n/400V do wyprowadzenia...
No nieźle. Kwestia sporna. Iskrownika zmienić na simsonowski też pewnie nie zda egzaminu. Trzeba chyba cieszyć się tym, co ma. Czyli... FABRYCZNA INSTALACJA. Ale nie poddam się tak łatwo. A co ze schematem, gdzie podrzuciłem link? Pzdr. PS. Dziś se czytałem o zmianie iskrownika na: http://motokirc.pl/elektryka-f28/podstaw...
Ok, sprawdzę magneto, tylko muszę sobie 2 koło załatwić. Na razie dzięki za podpowiedzi:D:D
dzięki za pomoc oblukam czy nie wyleciał simering od strony koszyczka sprzęgłowego bo od magneta sprawdzałem jest ok wemienie dysze i dam nową uszczelkę między cylinder a gaźnik bo ta moja nie ciekawa jest
No ok ale ja nie mam w ogóle iskry więc jak mam ją ustawić ;/ A i kupiłem sima z instalacją bez akumulatora (działa jak w jawie na magneto)
Ściągacz magneta ma gwint M24x1,5. Czy przypadkiem nie jest to gwint taki jak w ściągaczu magneta Simsona? Wg. mnie ten element nr3 powinien być płaski a nie stożkowy o ile chce się jeszcze skorzystać z nakiełka w czopie wału, czyli zamocować wał w kłach w celu sprawdzania bicia. Tego typu stożkowe naciskacze niszczą nakiełek i to stopniu tym większym...
Witam, a jak by się wystabilizowało napięcie z magneto i zastosować by jakąś przetwornice?
Dzisiaj sprawdziłem na kumpla simsonie i cewka jest dobra, moduł też, to co może powodować, że nie ma iskry. Klin na magneto też nie jest sciety. Iskra raz się pojawia i po chwili znika.
Dla potomnych: Jak nie masz kątomierza, to należy zmierzyć obwód koła magneta. Np w Simsonie SR2 to 36 cm. Pełen obrót koła to, jak wiadomo 360 stopni. Wyznaczasz górny martwy punkt np. przy pomocy czujnika zegarowego, albo przy pomocy jakiegoś śrubokręta wsuniętego przez otwór świecy. Zaznaczasz na kole i na stałej części silnika (tylko nie na aparacie...
Napięcie na wyjściu do cewki zapłonowej(15) uzależnione jest od napięcia na wejściu(14) z cewki zapłonowej z magneta. Napięcie to zależy od obrotów silnika.
mysle ze rozwiązanie z motoroweru simson bedzie odpowiednie gdzies na tym forum opisywałem i zamieszczałem schematy takich regulatorów PS HHmmmm pogoda na latanie sie zbliza co ??? poniżej najprostrze z możliwych rozwiązań w zależnosci od typu magneta ( wyprowadzone na zewnątrz oba lub tylko jeden zacisk cewki ładowania) możemy zastosować lub nie mostek...
Cewki magneta do sprawdzenia na początek. (Ubuntu, brak polskich znaków.)
Miąłem podobny przypadek, kupiłem nową cewkę zapłonową i magneto ponieważ stare miało popuszczone nity i latało a przy okazji zrobiłem kapitalkę :D
Z magneta wychodzi 5 przewodów: niebieski łączy się ze stykiem 3 modułu zapłonowego, czerwony ze stykiem 14 modułu; zacisk 31 modułu brązowym przewodem do masy skutera, styk 15 modułu ze stykiem 15 cewki zapłonowej, a drugi zacisk cewki do masy. Styk 2 modułu przewodem brązowo-białym do stacyjki. Masz już iskrę i gaszenie silnika. Teraz czerwono-biały...
Możesz na próbę pominąć fajkę i połączyć kabel WN ze świecą kawałkiem drutu. Zapłon dobrze ustawiony? Przerywacz ma dobrą sprężynkę i nie jest wypalony? "Klin" magneta nie ścięty? Koło magnesowe nie trze o cewki?
Mam bardzo duży bałagan z Simsonem SR 50 znalezionym w szopie. Z silnikiem się uporałem, ale elektryka mi nie idzie. Nie ma iskry, ale z akumulatora światła działają. Mam cały zapłon magneto i cewkę elektroniczną, ale Elba czy jak to się tam zawodowo nazywa, to 6 V. Zamieszczę zdjęcie i czy ktoś mógłby napisać, czy muszę coś wymienić albo zamieścić...
Witam wszystkich. Mam problem z moim Simsonem. Zimny ładnie zapali,przejadę kilka kilometrów, dzieje się coś dziwnego a mianowicie ginie iskra lub jest bardzo,bardzo słaba. Simson zaczyna przerywać w czasie jazdy za chwilę gaśnie. Gdy próbuję go odpalić strzela w tłumik. Gdy już uda się go odpalić dam gaz do oporu strzela w tłumik,nie da się jechać....
Czy masz orginalny ddr zapłon i magneto i czy masz instalacje kompletną tzn wszystko podłączone łącznie z akumulatorem?
Były simki z fabrycznym rozrusznikiem, głównie w skuterach z silnikiem 70ccm, rozrusznik był zamontowany w deklu od strony magneta , a na magnecie była zębatka.
Wymień przerywacz na nowy. Sprawdź czy masz filc smarujący krzywkę magneta. Może jest suchy lub źle ustawiony. Ma smarować tylko garbik!
przerwę na przerywaczu już regulowałem na nieco mniejszą niz 0,4 i nieco większą... masa jest ok odkreciłem przeczyściłem i prąd jest wszystko fajnie w piątek zamówiłem już przerywacz i cewke z magneta mam nadzieje że jutro przyjdzie i będzie działało. Odezwe się czy działa czy nie
Witam, kupiłem magneto na platynki DDR i jak założyłem próbuje ustawić zapłon i tu jest problem. ściągnąłem je i popatrzyłem to rowek na klin jest przestawiony o 180 stopni i jest na tej krzywce co podnosi platynki a na starym jest tam gdzie powinien być bo chodził wszystko dobrze. Pisało że do zapłonu platynkowgo, a nie będzie pasowało:cry: Nie wiem...
2,5 uf papier , ja taki układ zmontowałem z 10 lat temu do s50 i działa rewelacyjnie do tej pory mam sima enduro s51e i wałaśnie na takim układzie . Wykozystałem tyrystor produkcji rosyjskiej i diody wysokiego napiecia od tv kondensator mam jeden o pojemnosci 2uf na 400v a z tym oznaczonym na niebiesko to jest ok tylko ktoś nie miał odpowiedniego kondensatora...
Witam serdecznie! Oczekuję konkretnej odpowiedzi od konkretnych osób znających się w temacie. Sytuacja wygląda tak: Simson S51 elektronik. Po kapitalnym remoncie, w trakcie remontu kupiłem używany iskrownik z magnetem DDR w dobrym stanie. Magneto od wersji z rozrusznikiem. Do tego dołożyłem moduł DDR i cewkę butelkową MZA nową. Simson po kilku odpaleniach...
(at)Staszek49 , chcesz aby stator poleciał na złom? Podchodzi pod szkodliwą poradę. Nie znasz się, to nie pisz. Przez niewłaściwy montaż poleciało już sporo statorów Ducati Energia montowanych do Simsona. Zgadza się że magneto ma ok. 3 mm grubości. Luz 1 mm to trochę mało, a zmniejszanie go to ryzyko przetarcia impulsatora i zniszczenie statora. Nie...
Sprawdź czy magneto nie ociera o cewki. Ma być równy odstęp ok 0,5 mm. Przy okazji tzw. klin czy nie ścięty lub za wysoki (wtedy koło magnesowe bije!). Sprawdź połączenie masy silnika ze zestawem złączek masy znajdujących się poniżej kostek łączących całą instalację - strefa poniżej łożyskowania kierownicy przysłaniana czarną pokrywą. Do sprawdzenia...
Simsony mają różne instalacje 6V ,12V i mieszane . Jednakże zapłon we wszystkich jest zasilany z cewki magneta (typu elektronik) jest oddzielnym obwodem i nie ma związku z napięciem akumulatora .Cewka butelkowa powinna być taka https://gmoto.pl/cewka-zaplonowa-butelko... Obwody ładowania i świateł są oddzielone ....
Preblem rozwiązany, odwinąłem około 20 zwojów z cewki do ladowania i światla stopu, zmieniłem magneto na oryginalne, a z przodu zalożylem żarówkę 12V 45W/40W...
Mam problem. Kupiłem nowy zapłon do Simsona SR50 i nie mogę ustawić iskry na nim. Czy to może być wina magneta, czy krzywka może być w innym miejscu? Może to magneto nie pasuje do tego zapłonu? Stary zapłon ustawiony na znakach, prawidłowo miał przerywacz na dole a ten nowy, po ustawieniu na znakach, przerywacz ma u góry. Jak to naprawić?
Sprawdź cewki w stojanie magneta, sprawdź również przewody, czy nie są przetarte i nie przywierają do masy.
Witam wszystkich posiadam simsona s51 i chciałbym w nim podłączyć rozrusznik. Pierwszą sprawą jest to ze poszukuje rozrusznika i prosze o stronke z takimi rozrusznikami a po drugie to pewnie trzeba by też dokupić dekielek od stronu magneta z miejscem na rozrusznik z góry wielkie dzięki. Pozdr.
Witam, dzisiaj wyregulowałem wczesniej wyczyszczony gaznik w simsonie 16n3-4 wyregulowalem cacy odpalilem i zrobilem okolo 10km, po zatrzymaniu sie i zgaszeniu silnika za nic nie moglem go odpalic ani na kopniaka ani na pych nawet sie nie odezwal mimo tego ze iskra byla benzyna tez, ostygl i odpalil od kopa... moze cewka butelkowa? albo ta zaplonowa...
Mam problem niedawno chcialem odpalic swoj motor, z niepowodzeniem. A mianowicie nie bylo iskry. Kupilem nową cewke butelkowa 12v, jednak nic to nie dalo. Rozkrecilem pokrywe od magneta aby go ustawic. W swiecy nadal nie bylo iskry. [syntax=html][/syntax]
montujesz szeregowo pomiędzy przewodem z magneta a akumulatorem, a co do tego która lepsza to ja bym dał 10A choć i 5A wytrzyma
Na mierniku prąd stały. H4 u mnie świeci pięknie w porównaniu do oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? edit: nawet jeśli nie będzie to działać tak jak powinno na elektroniku, chciałbym mimo to ogarnąć podłączenie regulatora, poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać i tylko...
Za uszczelnienie skrzyni korbowej do której jest zasysana mieszanka paliwowo-powietrzna z gaźnika. Jak jest nieszczelny(widzialem przypadek, że został wypchany) to podbiera powietrze i silnikowi " brakuje paliwa". Te nowe gaźniki to badziew. Było na ten temat sporo postów. Te przypuszczenia okazały się prawdziwe. Simering po stronie magneta był okej...
Nie pisałem czy słaby tylko bardziej mi chodziło o prędkość :) Nie jestem pewien czy ty mnie zrozumiałeś bo pisałem o dwóch silnikach który teraz robię i jest przymocowany na wózku Simson Duo i drugi jest na rowerze Peugeot 105? Teraz napiszę o Peugeocie 105 Robiłem według oryginalnej instrukcji i według jej ustawiałem http://www.mopedriders.org/html/manuals/...
Wyjaśniam: -nawet jeżeli zapłon byłby przestawiony to iskrę by dawał (ew. w złym momencie), a w tym przypadku iskra "znika" całkowicie, nie wiem czy to ma związek z ciśnieniem w cylindrze czy co, bo dzieje się tak dopiero po wkręceniu czegokolwiek w głowice -klin jest cały (ściągałem magneto) -kondensator, przerywacz i cewka zapłonowa (ta przykręcona...
Tylko będzie problem ze ściągnięciem magneta .. Jak mi się to uda to sprawdzę dokładnie, czyli przerywacz mogę mieć dobry ? Kondensator kosztuje ok 10 zł tak ? Możecie mi powiedzieć jak ściągnąć magneto ? Śrubkę już pokonałem ale jak poradzić sobie bez ściągacza, nawet do łożysk.
drogi kolego romaniczok jaezeli masz kolege jakiegos ktury ma simsonka o tym samym zaplonie co ty tzn na platynki to sie z nim dogadaj i pozycz sobie magneto bo caly twoj problem moze wlasnie tam tkwic pozdro
Witam! Mam problem tego typu iz kupiłem licznik rowerowy i chciałbym go założyć do motoroweru (Simsona) lecz po załozeniu, przy odpaleniu zaczyna on "głupieć" i w koncu nie wskazuje nic... Czyżby to magneto miało tak silne pole ze zamyka kontaktron na amen?? Dodam ze gdy wylacze silnik zachowuje sie juz normalnie. Pomóżcie
Stronę elektryczną wykluczyłem bo mam cały zapłon od platynkowca- magneto, zaplon, cewke itd. Pominąłem oryginalną instalację. Właśnie gdybym tylko taki miał to już bym sprawdził. Też myślałem o uszczelniaczach ale jak pisałem wyżej olej jest normalny. Zrobiłem wiele takich komarków ale ten jest zczarowany.
simson magneto magneto simson napięcie magneto simson
usbasp arduino runtk 5351tp 0055fv filtrowanie zasilania przetwornica
suszarka whirpool suszarka whirpool
Fujifilm FinePix S1800 – czy ładuje akumulatory AA przez USB podczas zgrywania zdjęć? HP DeskJet brudzi kartkę po prawej stronie – smugi na krawędzi, czyszczenie stacji serwisowej