Co myslicie w sprawie opisanej poniżej? jak dla mnie ciekawa sprawa. Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla) spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych. Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar. Ciśnienia te wytwarza...
Google translator i do dzieła:
Syrenka, trabant pewnie tak, ale nowoczesny silnik na wtryskach czy innych formach wprowadzania paliwa do cylindra może mieć kłopoty... Jak już musisz to zużyć to dodawaj po 5 litrów na pełny zbiornik i obserwuj. :D Pozdr. J.
Jest to możliwe. Nowoczesne silniki potrzebują dużo energii do pracy i często w alternatorze jest impulsator, który nie zezwala na pracę silnika bez impulsów z alternatora. Poza tym od paska mogą być napędzane inny osprzęt jak pompa wspomagania hamulców, bez działania której jazda może być niebezpieczna.
Witam W erze w ktorej diesle zaczynaja dobrze wypadac na tle benzyniakow nie wypada byc ignorantem , dlatego chcialbym was prosic o jakies linki do publikacji na temat nowoczesnych diesli , mile widziane jakies pdf , tytuly ksiazek itp . Z gory dzieki
Nowoczesne to są bezszczotkowce. Wpisz w Google i poczytaj....
Producent silnika podaje momenty, kolejność i sposób dokręcania śrub - w nowoczesnych silnikach stosowane są uszczelki tzw. "nieosiadające", wszelki luz mogący pojawić się na skutek plastyczności części silnika czy samej uszczelki kompensowany jest sprężystością szpilek - dlatego ważna jest ich każdorazowa wymiana i prawidłowe dokręcenie.
Wlej mu troche oleju przez otwory swiec zanim zakryjesz plandeka. To co go blokujje to niewielka korozja na cyliindrze, ktora tak naprawde niewiele takiemu silnikowi szkodzi. No chyba ze przez gaznik mu ktos wody nalal. Odrestaurowany jeszcze dlugo pochodzi i przezyje niejeden nowoczesny silnik. Po przerobce na gaz moze sluzyc jako generator pradu i...
Moze ktos ma praktyke zalozenia na MF-70 innego nowoczesnego silnika np. (Honda...itp.) ???? Jakiegos dostepnego do kupienia.
Ale przecież nowoczesne silniki benzynowe (a nawet Diesla) są już wystarczająco ekologiczne, aby ten argument nie miał znaczenia.
Dobra, w takim razie wątek o V8 został rozwiązany. W związku z tym mam pytanie jaki nowoczesny silnik, o mocy 150-200km, najlepiej benzyna można tam wsadzić i jakim kosztem? VR6 z VW Golf 3. 180KM w standardzie. ] I jeszcze proszę o kosztorys zwiększenia mocy 1.9 TDI(110km) do ~150km, bez oszczędzania. Były silniki VW 1.9 TDI ARL - akurat 150KM, bez...
Co do wyboru rower czy motorower to już zależy co chcesz mieć. Jedno jest pewne silnik komara bym odradzał. Ciężki i badziewny, zapłon na platynkach. Zdecydowanie jak już to. Nowoczesny silnik.
3. czy potrzeba jeszcze jakąś skrzynię do redukcji prędkości pojazdu? Oj trzeba, trzeba. Przeczytaj, kolego parametry silnika S21, zwłaszcza użytecznych obrotów i momentu obrotowego. Nowoczesne silniki spalinowe charakteryzują się małym momentem obrotowym, a moc wynika ze wzoru: moment obrotowy razy obroty. Stosując oryginalne graty z Żuka z nowoczesnym,...
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
A jak ma niby być zbudowany. Nikt tam Ameryki nie odkrywał od nowa :D . Komputer wtrysku steruję pracą wtryskiwaczy i cewek zapłonowych według informacji otrzymywanych z czujnika położenia wału ( GMP) , czujnika cisnienia kolektora dolotowego, pozycji przepustnicy , temperatury wody, temperatury powietrza zassanego, czujnika sspalaania stukowego oraz...
Opis z rosyjskiego wydania "Nowoczesnych zabawek".
Nie napisał, że chodzi o silnik z golfa 2. Jak wsadzi jakiś nowoczesny silnik co z 1.6 daje 350Nm, to skrzynka tylko chrupnie. Albo most.
Zależy kto co lubi. Jeśli potrzebujesz więcej ciepła a mniej prądu z kW mocy silnika wybierasz "antyki" - tam więcej energii szło na chłodnicę. :) Nowoczesne silniki więcej energii przekazują na wał. O ile wiem diesle da się przerobić na gaz - ich trwałość jest zdecydowanie większa niż benzynowych.
Przyłączę się do tematu. Była mowa o sworzniach korbowodów i tulejkach. Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Bo obecnie widzę że są dostępne tulejki metalowe (bimetalowe), do tego zwijane lub zwinięte z końcami połączonymi na zamek. Co lepsze? Z tego co widzę w nowoczesnych silnikach Diesla tylko tak wykonane tuleje są stosowane,...
Zauważ że twoja lodówka może mieć nowoczesny układ sterowania silnikiem sprężarki i nie wymaga ona takiej dużej mocy w chwili startu, jest ona sterowana falownikiem.
Pisałem z sarkazmem. O pracy silnika pisałem ogólnikowo. Proszę nie łap mnie za słowa. Chodzi mi o to że producenci starają się w nowoczesnych silnikach podnieść ciśnienie wtrysku, bardziej go rozproszyć zwiększyć ilość doprowadzanego powietrza, żeby uzyskać lepsze efekty zarówno w dziedzinie ekonomi jak i mocy. Nie wierzę i tak szybko nie uwierzę w...
Raczej to nie był nowoczesny silnik bo chodził w zwykłym odkurzaczu z wyłącznikiem bez żadnego regulatora. Z regulatorem pracował poniżej połowy swojej nominalnej mocy i szczotki poszły w miesiąc do zera. No to przeciwstawię ci swój przykład - stary odkurzacz do którego założyłem regulator obrotów na triaku. Pracował chyba z 6 lat przed dołożeniem...
Odpowiedź koledze anchilos : Czyli gdybym jechał z Łodzi nad morze i zapomniał zabrać oleju z domu to musiałbym dokupić na stacji. Chyba że do Biedronki po Kujawski :-) Witam Niby też tłuste. Ale w nowoczesnych silnikach może się nie sprawdzić ;) Ten silnik 1.2 jest chyba 3 cylindrowy.
Przecież są podobne do siebie po za tym nowoczesne silniki są tak samo zabudowane i już prawie nie ma różnicy czy benzyna czy diesel. Pompa wtryskowa, bezpośredni wtrysk, EGR chłodzony cieczą, dwumasa, turbo, klapki w dolocie. I zużycie paliwa zrobiło się porównywalne.
W pierwszej kolejności przywrócić oryginalne rozwiązania zaprojektowane i przetestowane przez armię inżynierów, czyli egr. Recyrkulacji spalin jest istotna w pracy nowoczesnego silnika.
Taka ciekawostka: zauważyłem że w wielu sklepach WTG86401PL jest napisane, że ma silnik inwerterowy. Czy to może być prawda? Takie połączenie prehistorycznej grzałki z nowoczesnym energooszczędnym silnikiem? Dziwne to bo suszarka z pompą ciepła SIEMENS WT45H25EPL takiego silnika nie posiada.
Dlatego nic nie pokona dobrego i nowoczesnego silnika diesla. Gdyby tylko chcieli dalej rozwijać silniki diesla. Teraz już po wszystkim, nikt nie zainwestuje w rozwój rzeczy, która zaraz zostanie zakazana (a w kolejnych etapach w ciężarówkach). Dziwię się, że Niemcy, którzy przez 100 lat rozwijali silnika diesla, tak sobie załatwili gospodarkę. Za chwilę...
Benzynka do samochodu to nie tylko benzyna (ekstrakcyjna) ale mix benzyn plus różne dodatki przeciwstukowe itd. Tak samo olej napędowy Może do takiego ultra prostego silnika na bazie gaźnika to można takie eksperymenta robić ale nowoczesne silniki na wtryskach to .... tego wyrok
Można iść w metry i wysokości podnoszenia, ale po co skoro to psuje COP. To polityczne ble ble. Cała ostatnia dyskusja próbuje przekonać tworzącego instalację aby zastosował pompę o optymalnej wielkości aby instalcja pewnie działała i nie przepłacać za prąd. Najlepsza była by pompa z nowoczesnym silnikiem (bldc) i własną automatyką, ale te pompy są...
No te 2.0 D4D to już masakra. A dlaczego? Co w nich jest wpadką? To, że nowoczesny silnik? A ile ich naprawiasz i co w nich "pada"? Owszem, ciężko z dostępem do czegokolwiek, ale uwierz mi, że póki co, a przerabiam ich z pięć tygodniowo, to się nie psują, nie ma tych samych powtarzalnych usterek... Jak dla mnie, to żadna wpadka (te silniki), po prostu...
Zrozum wreszcie, silnik diesla niezależnie od rodzaju wtrysku (z komorą, bezpośredni, pompowtryski czy commonrail) niezależnie od roku produkcji i stopnia skomplikowania, musi odpalić na palnej mieszance paliwa i powietrza. Więc superwypasiony nowoczesny silnik odpali nawet bez komputera, czujników, świec podając w dolot plaka, czy inny zmywacz do hamulców....
a moze by tak w tym skomplikowanym silniku, naaprawic EGR zamiast wywalac go ze staerownika i miec uposledzony samochod lub jezdzic uposledzonym autem z checkiem? osobiscie nie spotkalem z samochodem wyposazonym w nowoczesny silnik po wywaaleniu egr i zeby wszystko w silniku dziaalalo jak trzeba NIE POLECAM ;)
W układzie jest jeszcze zawór regulujący ciśnienie oleju (rodzaj zaworu bezpieczeństwa ograniczający maksymalne ciśnienie w układzie ) i on też czasem potrafi pracować skokowo. Same elementy wirujące smarowane mogą mieć różnice (na górne panewki są z rowkiem a dolne nie). W nowoczesnych silnikach ciśnienie oleju nieraz steruje praca zmiennych faz rozrządu...
W nowoczesnych silnikach zazwyczaj turbinka jest w standardzie (tzn tak konstruuje się kolektor, komorę i przepływ mieszanki paliwowo-powietrznej by przepływ był turbulentny co sprzyja jednorodnemu wypełnieniu cylindra). Dodano po 7 Zaryzykuj - piszą że po 60 dniach jak nie zobaczysz zmiany to oddadzą pieniądze bez pytania... wcześniej zapytaj się tylko...
U2010B lub TCA785P może by się nadawało do zbudowania takiego układu.
W większości nowoczesnych silników, jak i w tym modelu zapłon montuje się na stałe, nie ma możliwości regulacji.
Nowoczesny silnik w obudowie ze stopów lekkich .......możliwe...
W tym momencie warto odnotować, że świece żarowe niektórych nowoczesnych silników zasilane są napięciem niższym niż dwanaście woltów - na przykład 4,4 wolta. Tak więc przy podawaniu napięcia bezpośrednio na świecę (w celu sprawdzenia) lepiej się zawczasu upewnić!
Witam, szukam regulatora prędkości silniczka 12V który napędzi linkę prędkościomierza z czujnikiem Halla, który ma być zamontowany na wale napędowym. Układ potrzebny do starego samochodu z zamontowanym nowoczesnym silnikiem i skrzynią , która nie ma wyjścia na linkę.
Obawiam się, że tego kolegi nie przekonasz. Być może przekona się sam kiedyś. A ja leję 1:50 ciu i benzyna tylko 98 oktan. To tylko udowadnia, że ma marne pojęcie. Pewnie myśli, że te 98 w 2T daje więcej mocy lub poprawia trwałość. :) Tylko silniki sportowe o wysokim stopniu sprężania powinny stosować wyższą wartość oktanową (nowoczesne silniki sportowe...
Taki system jest wdrażany w nowoczesnych silnikach - tzw. alternator sterowany.
Dziękuję za odpowiedź! :) Na tą chwilę temat testuje z 2x wentylator [url=https://www.aab.com.pl/product-pol-... Super Silent Fan 20 Jedyna informacja na temat silnika to "Nowoczesny silnik IC", jest 3pin-owy, PWM chyba mają 4pinowe złącze więc tu potrzeba prostej regulacji zmianą napięcia......
Witaj. twój pomysł z zamontowaniem innej nowoczesnej turbosprężarki nie jest zły, ale by zrobić to fachowo trzeba uwzględnić parę szczegółów. Pierwsze moje pytanie dotyczy -czy nowoczesna turbosprężarka o dużej prędkości wirnika i małych tolerancjach pasowania będzie w dłuższej perspektywie poprawnie działać na oleju silnikowy jaki leje się do tego...
Widać że ktoś chce sobie zarżnąc silnik i wtryski i jest jeszcze gotów za to zapłacić. Potem kupi nowy kompletny silnik lub sprzeda auto na giełdzie. Wlanie syfu, rozcienczalników itp. . rewelacyjne pomysły....super technika, do nowoczesnych silników w sam raz . Będa mało palić, długo jeżdzić, ...
Przy pomocy SMT6 można zmieniać kąt zapłonu w sterownikach nowoczesnych silników.
Czy mógłbyś rozwinąć temat? Jakim cudem bez presji miano by cokolwiek osiągnąć? I jak niby miałaby wyglądać ta "doskonałość"? 0.5 L pojemności 300 KM i spełnianie euro 8? Możliwości jest wiele - wtrysk wody, nowoczesne silniki dwusuwowe albo sześciosuwowe - do tego materiały takie jak ceramiki itd itd - możliwości doskonalenia jest wiele, dodaj do...
Szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze z nowoczesnym silnikiem diesla bez klapy gaszącej. Poszukaj dobrze. Wpisz sobie w google grafika "przepustnica 1.3 JTD" zobaczysz jak to wygląda.
Czy kolega wziął pod uwagę rozpiętość obrotową nowoczesnych silników spalinowych oraz fakt, że istnieje tam coś takiego jak drgania skrętne?
Jaki polecacie olej do 1.6 HDI, 112km, z FAPem i Turbo. Może ktoś z was ma auto Na pewno 5w30 bo taki używam cały czas, teraz mam zalany Motul 8100 Eco-Lite, ale sam nie wiem czy taki powinien być taki mi polecili jak wymieniałem po zakupie. Dodano po 1 Rozmawiałem z paroma osobami i troszkę inny powinien być tam olej np. MOTUL SPECIFIC 9.55535/03 5W-30...
Poczytaj o VNH3SP30 lub innych podobnych układach od ST (np podwójny VNH5019A).
Bankowo wszystkie nowoczesne silniki go mają a niejednokrotnie nawet dwa.
Może niekoniecznie kocioł by pracował na połowie mocy. Warunkiem musiałaby być pompka o dużej wydajności. Można poprzez analogię porównywać do nowoczesnych silników spalinowych, w których zredukowano pojemność cieczy chłodzącej w bloku silnika. Główne zalety to zmniejszenie masy i szybkie rozgrzewanie do temperatury roboczej (ekologia). W takim pojeździe...
W ukłądzie otwartym można dać pompę obiegową bez zamykania instalacji. Ważna by naczynie było jak najwyżej w stosunku do najwyższego grzejnika. W praktyce min 1m lub więcej.. Pompkę montujesz na powrocie kotła i nie naruszasz dotychczasowej instalacji. Warto zamontować nowoczesną pompę z silnikiem DC ( tzw elektroniczną) na której można ustawić bardzo...
http://www.motofakty.pl/artykul/zagazuj_... Punkt: Nie dla nowoczesnych silników
obstawiałbym świece W nowoczesnych silnikach o wtrysku bezpośrednim świece przy temp. letniej nawet się nie załączają.
W nowoczesnych samochodach nie da się zmienić typu silnika bez poważnej ingerencji w elektronikę, i to nie tylko w kable ale także w oprogramowanie wraz ze zmianą numeru GIN w modułach. Kupując taki sam silnik z takiego samego rocznika możesz zastosować obecną elektronikę, co bardzo ułatwi życie zmieniającemu.
witam, czasy odlaczania aku-ra podczas spawania dawno minely /przy nowoczesnych silnikach i ich oprzyrzadowaniu obowiazuja pewne reguly przy odlaczaniu aku-ra/dzisiaj sa przyrzady 'przepieciowe',ktore zaklada sie na klemy...pozdrawiam Zdzislaw /oczywiscie aku-or zostaje podlaczony/
dobrze że zmieniłeś mecha, zazwyczaj pan "Mietek" z garażu nie ma pojęcia o nowoczesnych silnikach i zasadach pracy CR, przecież wiadomo że po wymianie wtrysków trzeba, oprócz kodowania wtrysków, wgrywać program do sterownika....
160 tys km to niewiele dla nowoczesnych silników -lej dobry syntetyk .Jest to szczególnie istotne teraz ponieważ ułatwia smarowanie zimnego silnika .
samochód ma być na około 7-10 lat Rocznie +/- 30-33tyś km. Ja bym tak optymistycznie nie myślał przy tych nowoczesnych silnikach. :D Jeśli planujesz nowe auto, to lepiej na kilka lat, potem je zamienić, na inne nowe.
Ale super nowoczesny silnik i jego rozwiązania techniczne są niczym przy braku chipa, lub w przypadku chipa z nie odpowiednim programem.
To nie jest żadna usterka.Tak jest w każdym silniku,dźwięk jest jedynie inny z uwagi na konstrukcję pokrywy klawiatury ,tego co ma pod spodem i umiejscowienia samego wlewu. To że spaliny się wydobywają to też jest normalne,bo niby którędy miały by się wydobywać. Diesel doładowany jest silnikiem w którym ciśnienie w kolektorze ssącym zawsze jest wyższe...
To ja powiem tak; temp. przełączenia na gaz u mnie wynosi 21 stopni i jest wszystko oki, zależy jaki masz silnik ale ja mam m44 i przy tej temp. nie mam żadnych problemów. Jeżeli ktoś pisze że gaz powinien wyżej się włączać to pisze głupoty. Max to 30-32 stopnie. W nowoczesnych silnikach czasami może wystąpić błąd silnika ale wtedy stosuje sie podgrzewane...
Czy ktoś obecnie produkuje silniki parowe. W jakim celu? Pewno jeżeli są gdzieś potrzebne to ktoś produkuje. Jeszcze pytanie o jakie silniki chodzi - turbiny parowe są ciągle podstawą energetyki węglowej i atomowej. Stosuje się tez układy parowo-gazowe złożone z turbiny gazowej zasilanej gazem albo olejem (jak w silniku turbośmigłowym czy turbo odrzutowym)...
za tę cenę kupisz toyotę z nowoczesnym silnikiem diesla d4d ,będziesz zadowolony,choć nie wygląda tak ładnie jak francuz. LAGUNA2 bardzo awaryjna
Zależy pewnie od konstrukcji myjki, jeśli uzwojenia silnika również pracują w oleju to różne dodatki z nowoczesnych olejów mogą powodować degradację izolacji uzwojeń , np honda dla silników motocyklowych w których alternator pracuje w oleju silnikowym stanowczo zabrania wszystkich nowoczesnych olejów z dodatkami.
Skora tak nie robisz to dlaczego proponujesz to innym... Jeżeli zużycie półsyntetycznego oleju przekracza normę, to przejdź na mineralny Co do drugiej czesci ...naprawdę nie rozumiesz jaką szkodę robi olej mineralny w nowoczesnym silniku-szczególnie zimą?!
Taki apetyt na olej jest możliwy przy pełnym opciążeniu i niestety w nowoczesnych silnikach TDI tego oleju tyle znika przy jeździe z maxymalną prednością czy przy ciąganiu lawety.
...Ci, których wiara nie jest tak silna - zaglądają do książek i biorą do ręki kalkulator, przez co tracą wiarę ale zyskują wiedzę .... Kolego Rzuuf, jak czytam Twoje teksty to dochodzę do wniosku, że jesteś człowiekiem Wielkiej Wiary i nadal wierzysz w informacje, które przeczytałeś w połowie ubiegłego wieku. A może warto zweryfikować swoją wiedzę?...
Wypadałoby dociec czemu to ciśnienie na magistrali jest niewłaściwe. Jako że to dość nowoczesny silnik, to wszelkie naprawy i wymiany na "oko" mogą" iść w tysiące złotych.
Zamiennikiem za stary silnik pierścieniowy 6.5kW może być nowoczesny silnik minimum 5,5kW biorąc pod uwagę sprawność. Resztę Ci Kolega Krzysztof Reszka wyłołył. A i potężny rezystor hamowania do falownika też musi być, bo to za mały napęd, by pracował z odzyskiem energii (!)
ropniak to idealne rozwiązanie nowoczesne silniki maja już dużą sprawność i czasem przerastają benzyniaki osiągami!! Zdecydowanie wolał bym ropniaka niż instalacje gazu :/
olej bez wzglednie nalezy wymieniac...... spotkałem modeli ktorzy przyjezdzajac -sugerowali "przepłukanie" filtra oleju nafta !!!! zeby zaoszczedzic na filtrze :)) a co do psucia sie nowoczesnych silników....tdi, hdi, itp... usterkowosc ich jest procetowo mniejsza niz silnikow starego typu, a przebiegi calosciowe wieksze, z tym ze dawniej do naprawy...
Witam. Dziękuje za zainteresowanie. Właśnie porównałem, i wychodzi na to,że przekrój rdzenia znacznie przewyższa nowoczesne silniki o większej mocy.
Raczej odpuść sobie skodę, a szukaj innego nowoczesnego silnika 1,6-1,8 115-130KM jeśli ma być z LPG.
Tylko człowiek się nie zorientuje . dopóki nie wleje tego do małego silnika , kosiarka , piła itp . To też nie do końca prawda. Otóż sam znam historię pewnego rolnika. Facet kupił sobie ciągnik - taki duży nowoczesny, silnik 200-konny z wtryskiem Common Rail. Zawsze używał paliwa kupowanego hurtowo u sprawdzonego dostawcy. Raz pracował na polu oddalonym...
Szczerze mówiąc, gdybym miał aż taki sentyment do Unitry, to osobiście wolałbym kupić oryginalny WSH 205, zachowany w dobrym stanie, działający, po albo do renowacji, z oryginalnym logo Unitry. Mógłbym za niego nawet dać te tysiąc czy dwa, co byłoby i tak dużą przesadą, no ale sentyment też kosztuje. No i przede wszystkim liczy się dla mnie oryginał....
Jeśli silnik już pije olej to nawet jakbyś mu wlał oleju za 1000 zł za litr to go nie uzdrowi. Na YT jest jeden "wariat" co przed remontem silnika w E60 zrobił test przejeżdżając 10 tys. km lejąc olej rzepakowy do smażenia jako olej silnikowy i auto jeździło. Z pierwszym zdaniem zgoda, umarłego nic nie wskrzesi, ale spróbuj wlać do nowoczesnego silnika...
Można stosować inny olej samochodowy ale w granicach rozsądku. Na pewno nie może być to olej syntetyczny tj. taki o oznaczeniu 0W ......, 5W....... to oleje do nowoczesnych silników samochodowych. W kosiarce silniki są proste i z olejem nie można przedobrzyć. Producenci kosiarek zalecają olej SAE 30 10W30. To olej pół syntetyczny niskiej klasy - API...
Pewnie temat już nieaktualny, ale może się mylę ;) Miałem podobnie, najpierw błąd na przepustnicy, później na wtrysku. Kontrolka zapalała się po przejechaniu około 100km (to może przypadek). Błąd został usunięty dopiero po regeneracji wtrysków, sprawdzeniu pompy oraz wymianie bebechów smoka paliwa. Koszt to 5500zł :( Przy przebiegu ponad 150tyś niestety...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
Sugerujesz że jest inaczej, więc chciałbym wiedzieć dlaczego. Bo HCCI to bardzo szerokie pojęcie, obejmujące silniki od takich jak te zabawki jak wyżej wielkości kieliszka, przez 'typowe' silniki średnioprężne z przed dekad jak i nowoczesne prototypowe silniki typu DisOtto i inne. Silnik średnioprężny nie dzieli się na nic ciekawszego. Nie brakuje...
Generalnie własnoręczna budowa modelu śmigłowca nie ma uzasadnienia ekonomicznego. Dostęp do obrabiarek typu frezarka, tokarnia niezbędny. Zasadniczo każdy modelarski nowoczesny silnik elektryczny ze śmigłem założonym bezpośrednio ma siłę ciągu kilkukrotnie przewyższający ciężar jego samego. [url=http://www.ecalc.ch/xcoptercalc_e.h...
Ok to niech sobie autor kupi Octavię, bo jest duża, tylko proponuje zerknąć ile lat będzie miała Octavia, jaki przebieg i co pod maską. TSI zostało poprawione i jest poprawnym silnikiem, nadal biorącym olej, do tego hasło "wypadanie zapłonu" jest ciągle na forach wystarczy poczytac, zasyfiony silnik od nagaru, sypiący się osprzęt itd. a tjet to prosta...
i jeździ ze średnim spalaniem około 14-16 LPG/100. No to rzeczywiście super wynik. Moje poprzednie auto mitsubishi sigma kombi z silnikiemV6 3,0 12V 170KM i z automatem tyle palił. No to właśnie pisałem, że to niezbyt udany motor ( zwykły silnik 8V z turbo pochodzący z koncernu PSA) w stosunku spalanie do osiągów, choć trwały. Mój 2,0 16V 136 KM (...
świece żarowe mają znaczenie poniżej 5 stopni C , w nowoczesnych silnikach służą do dogrzewania pracy silnika na początku po odpaleniu , grzeją nawet 10 minut, (ekologia) , jak mówił poprzednik skupa się na ciśnieniu paliwa , czujniku temp. oraz na napięciu akumulatora przy rozruchu (jeśli jest poniżej 9,6 V) będziesz miał problemy przy rozruchu (czasami...
omomierz powie ci w jakim stanie jest swieca . A we wszystkich nowoczesnych silnikach diesla Common Rail lub TDI świece grzeją po odpaleniu gdyż jest to związane z ekologią i pracą silnika na początku po starcie .
Co do vaga 1,5 tsi a szczególnie skody, proponuje poczytać: https://www.youtube.com/watch?v=LPyMJWe4... http://www.t-rocforum.pl/viewtopic.php?t... Ogólnie po 1,6 mpi takie 1,5 tsi to będzie szok w postaci ubytków sporej kasy z portfela. A to czujniczek taki a to inny, wieczny check engine, poszaprywanki Była akcja serwisowa itd. Ogólnie o ile 1,0 chociaż...
...ale dawaliście gaz do dechy na jakąś 1 min? Nie zaszkodzi a czyni czasem cuda... co to ma być ? na szczęście z jakiegoś powodu większość nowoczesnych silników ma zabezpieczenie przed takim czynem. Dodano po 4 nie czyni cudow.... jesteś pewien że soft oryginał ? log dynamiczny z 001 i 003 coś by podpowiedział. na pewno AFM->EGR->TVA tutaj trzeba...
Jedna z metod zmniejszenia komory spalania w cylindrze, zwiększająca sopień sprężania. Efektem jest podniesienie GMP tłoka. Metoda dość prymitywna w pomyśle co trudna w implementacji. W nowoczesnych silnikach nie do zastosowania ze względu na konstrukcję tłoka/głowicy i ich odległość. Poza tym takie modyfikacje są mało efektywne.
A czyż nie prościej zamiast pędzić etanol - zastosować mój silnik? Dorzucić do kociołka trochę paliwa - dowolnego: drewno, słoma, brykiety - i JECHAĆ w siną dal? Od parowozów już dawno odeszliśmy. Wszyscy zdają sobie sprawy, że spalanie węgla i wody (węglowodanów czyli celulozy) jest mało efektywne stąd od dawna używamy silników na węglowodory (czyli...
A gdyby popatrzył na mapy silnika tsi lub tfsi i coś w ten sposób zmienił w mapach 1.8t Powodzenia. Wiesz jak działa silnik spalinowy? Do poprawnej pracy potrzebuje mieszanki stechiometrycznej, a w większości przypadków bogatszej, tego nie przeskoczysz. Tym bardziej że turbina za darmo nie pracuje. TSI, TFSI, TCE itp, to zupełnie inna bajka silników....
A mnie na szkoleniu w germani mówili że sprzęgło alternatora ma uspokoić telepanie paska bo nowoczesne silniki diesla mocno przyspieszają w momeńcie zapłonu mieszanki w cylindrze,żeby za chwilę zwolnić i znowu przyspieszyć bo akurat w innym cylindrze nastąpił zapłon.Nawet fajne filmiki pokazywali z pomiarów.
bardzo często przyczyną pływania obrotów w nowoczesnych silnikach jest zapowietrzony układ chłodzenia. Tworzą się korki powietrzne lub chwilowe strefy chłodnej cieczy chłodzącej, co czujniki natychmiast "widzą" jako silnik niedogrzany i wymuszają wyższe obroty, nawet dodatkowo wzbogacają mieszankę. po chwili wszystko się uspokaja. efekt jest jaj wyżej...
Napięcie saturacji tego Darlingtona to 2-4V w zależności od sterowania bazy, więc przy 1,5A będzie się na nim odkładać 3-6W! Na każdym. Jak dla mnie tragedia. Więc może prościej wziąć jakiś nowoczesny sterownik oparty na tranzystorach unipolarnych?
A może to mieć znaczenie jak do castrola dodałem olej GM?? Tak bo GM to prawie poziom Alandy i superolu w cenie 13zł /litr, to się nadaje do 126p a nie nowoczesnego silnika na hydropopychaczach. Co ci podkusiło lać półsyntetyk do tego silnika.
Witam Odnośnie ceramizera jest to środek trwale pokrywający wszystkie części mechaniczne silnika eliminując w ten sposób wszystkie zarysowania i nie szczelności wygładzając je. można śmiało lać do silników takich jak pokazano na filmie. (stary poldek z wielkimi luzami) nikt nie chciał by zobaczyć jak pięknie mogą popękać pierścienie w dobrze spasowanym...
Zalecany przez producenta olej o normie VW 505 00, 10W40 (półsyntetyk) <- ten bym polecał, lub 5W40, 5W50, 0W40 (syntetyk) I razem z wymianą oleju wymiana filtra jak już ktoś wspomniał, w żadnym wypadku nie lej 15W40 (mineralny) chyba że nie długo chcesz robić turbine. Mineralny olej to zabujstwo dla nowoczesnych silników TDI, w ASO leją syntetyk...
Ja jednak poszedłem trochę dalej, kupiłem na allegro (przed chwilą :)) Za 1449zł HUSARA z silniczkiem Briggs & Startton DOV 750 Mam nadzieję że będzie pracował ze 20 lat bezawaryjnie jeśli chodzi o silnik jak i napęd :D Będzie kosić 20 arów, w trudnych warunkach :) Mam nadzieję że HUSAR podoła wyzwaniu i nowoczesny silnik Briggsa :)
Potem pokazały się suszarki z bajerami i została ta stara zastąpiona właśnie taką "nowoczesną" - zasilanie silnika było dokładnie takie samo. I chyba do dziś jest to rozwiązanie najczęściej spotykane w suszarkach. Trzeba zaznaczyć, że ta suszarka SR-11 z PRL produkcji FAREL też miała swojego protoplastę.
nowoczesny zasilacz nowoczesny gniazdko nowoczesny technologia
wymiana poduszki silnika renault przepala bezpiecznik deski rozdzielczej satel czujka pożarowa
regulacja gaźnika skutera suszarka bosch
Mercedes 412d - brak wysokiego ciśnienia wtrysku Brak kontaktu w nowym wyłączniku - co sprawdzić?