Pozim płynu chłodzącego w normie ? Może sprężarka od klimy poszłastąd to obciążenie silnika wyciekł zimny odczynnik i wyparował.
Ładowanie się ustabilizowało pokazuje 15.20V i nie wiem czy to jest dobre ładowanie czy za duże przy obciążeniu klimy i świateł podgrzewanie siedzeń na wolnych obrotach jest 15.10V
Witam Wg. schematu sygnał na sprężarkę idzie bezpośrednio z panela (czarna kośc 20-o pinowa) z pinu 18. Jako że nie ma sprzęgła a jest tylko zawór zmiennej wydajności to sygnałem sterującym jest PWM, więc miernik może pokazywać ok. 9V. czyli wydaje się być OK. Żeby zobaczyć rzeczywisty sygnał musiałbyś zapiąć oscyloskop. Dodatkowo po podpięciu do klimy...
Wszystkie te przewody, które dochodzą do skrzynki są zaśniedziałe i muszę je poprawić. Na razie obserwuję czy się nie topi skrzynka i ograniczam obciążenie. Zero klimy i grzania szyby.
Witam czytających Odpisuje na stary temat ale na pewno pomoże to czytającym którzy mają podobny problem. Otóż do 2004.10 w układ 307-ki wchodziło 585+-25 gram czynnika chłodzącego R134a. Po tej dacie ( lifcie ) wchodziło w układ 450+-25 gram. Jeśli więc masz nowy układ to znaczy że masz o 150gram za dużo a co za tym idzie zawór rozprężny zamarza na...
Gdyby to była poduszka to nie uruchomiłbyś silnika. Włączenie klimy powoduje obciążenie paska napędu, więc stawiałbym na pasek i/lub napinacz i/lub sprzęgło alternatora (jeśli tu jest).
Witam, czytając twój post nasuwa mi się myśl klima jest napędzana tym samym kołem pasowym co pompa od wspomagania.Jeżeli obciążymy ją klimą wtedy pompa od wspomagania może nie mieć takiego ciśnienia i przekładnia może stuka, a przy podniesieniu obrotów pompa wydala i tego efektu nie ma.
Słychać "zmianę" pracy silnika w momencie włączenia klimatyzacji? Tak, słychać obciążenie silnika podczas uruchomienia klimy. Podpowiedzcie, na co zwrócić uwagę, co podpowiedzieć mechanikowi.
Ja miałem uszkodzone łożysko na sprzęgle, po załączeniu klimy (obciążeniu) strasznie hałasowało, aż się rozleciało. Na wyłączonej klimie było dość normalnie.
Nie na zgaszonym a na wolnych obrotach na rozgrzanym bez zbędnego obciążenia alternatora i klimy.
Jesteś pewny, że to kompresor klimy a nie dźwięk obciążonego silnika Diesla?
Kolego jeszcze przed wymianą podzespołów zbadaj ładowanie w aucie. Wg mnie podane przez Ciebie dane dot. ładowania są niewłaściwe (za niskie) a powinny być ok. 14,3 V. Włączenie klimy, to duże obciążenie "prądowe" (wiatraki plus pompa klimy), zresztą pewnie słyszysz po pracy silnika, spadają wówczas obroty. Jeśli masz "słaby" akumulator oraz niewłaściwe...
dioda się włącza a pompa tak jak pisałem wcześniej mechanik powiedział że przy mrozie się wyłączy ja to rozumiem ale silnik dostaje po tyłku bo jest obciążony po przez pompę klimy
Diagnostyka, błędy, podgląd parametrów pracy silnika (obciążenie, zezwolenie na start klimy). Odłączenie klimatyzacji po dodaniu gazu do oporu jest normalne, nie normalne jest to, że się ona z powrotem nie włącza.
Klima świeżo nabita więc zaryzykowałem i dołączyłem przekaźnik sprężarki do przekaźnika wentylatora po klimie, w tygodniu ma podstawić auto na dalsze rycie, bo ostatnio robiłem na poczekaniu i nic nie mogłem wymodzić przy gościu. Uchyl rąbka tajemnicy (pw) jak powiązany jest PSG16 z załączaniem klimy. Obciążenie, obroty, temperatura paliwa, błędy pompy...
Może coś w układzie pasowym, rolka, napinacz, sprężarka klimy, alternator... Ciężko powiedzieć jak nie słyszę dźwięku. Trzeba iść tropem, że dzieje się to pod obciążeniem, dokładnie dojść do tego kiedy, czy bardziej na zimnym silniku czy ciepłym, czy nie ma znaczenia. Może i być pęknięte coś w dolocie, po prostu na postoju, bez obciążenia nie słyszysz,...
Tak, ale skraplacz i chłodnica klimy to tylko elementy które rzutowałyby na klimę, jej wydajność itp. Czy także rzutowałyby na temperaturę silnika / układu chłodzenia ? Czy klima powoduje aż tak duże obciążenie silnika, że z klimą "gotuje" płyn chłodniczy a bez klimy nie ?
czyli jeżeli przy wolnych największa odchyłka to 0,3 przy dawce wtrysku 3,7-4mg to nie ma co szukać problemów w korekcjach? Twoją uwagę musi zwrócić korekcja +- 2.4 mg na skok czyli do 50 % dawki. a martwić się należy gdy przekroczy 3 mg na skok na rozgrzanym silniku bez obciążenia, klimy świateł i nawiewu W Twoim silniku występuje FAP? fap'a już nie...
Skąd wiesz że nie masz dogrzewacza ? Masz komputer w liczniku - spalanie ? Jak tak to zobacz na zimnym po odpaleniu czy po chwili przy klikaniu przekaźników wzrasta lekko spalanie. Jak tak to raczej masz dogrzewacz. Jego załączenie jest zależne od kilku rzeczy - temp. na zewnątrz i temp. silnika , stanu obciążenia alternatora , panel klimy nie może...
Można każdy. Drogo - raczej sie ne zwróci. Awaryjność - jak kazdego urządzenia - a to tranzystorek w elektronice a to łożysko w silniku. A myślałeś ile nieodzownych urządzeń w zwykłym samochodzie powszechnych w elektrycznym musi być zasilane z baterii? Wspomaganie hamulca - jakaś vakupompa - od bidy można napędzić z kół - będzie niewielki odzysk przy...
Do alternatora idą dwa kable , klima chodzi na oddzielnym pasku , masy wszystkie sprawdzone (czyszczone itd.) Ładowanie bez obciążenia 14v-14,1v z obciążeniem bez klimy 13,8v w momencie włączenia klimy spada do 13,1v ale po dodaniu gazy rośnie do 13,9v mierzone bezpośrednio na alternatorze na akumulatorze to samo.
Falownik tez na wszelki wypadek kupiłem 10 kW Ło panie, hybryda deye 10kW do tego 5kWp paneli, grubo ponad 20tys jak nic za całość. 5MWh rocznie powiadasz z instalacji off-grid? Tyle to zrobi on-grid ale off-grid? Musiałbyś mieć w słoneczne czerwcowe dni zużycie na poziomie 40kWh/dziennie Myśle ze normalne obciążenie stałe które mam + 2 klimy + grzałka...
Ok jak wymienię to odpisze co i jak. A na świecące kontrolki abs i esp mógłbyś coś doradzić pozdrawiam Sprawdź sobie napięcie ładowania, gdy silnik jest zimny i ciepły. Na jałowo i pod obciążeniem świateł, klimy itp. W niektórych samochodach błąd ABS i ESP pojawia się przy słabym napięciu ładowania. Może być tak, że przewód ładowania jest do wymiany....
Jak wymienie wentylator od klimy to obciążenie będzie jeszcze większe. Nigdy nie spotkałem się z taka strata mocy. Dodano po 8 Czy uważacie ze nastąpi poprawa jesli wymienie wiatrak klimy? Ponoc wiatrak klimy schladza tez silnik, idąc za tropem silnik będzie zasysal zimniejsze powietrze, co za tym idzie drugi bieg wiatraka chlodnicy będzie wlaczal się...
Czyli co to może być? Sprężarka klimy daje takie obciążenie czy jakiś koło jest krzywe. Tak w sumie to górne koło, które jest przykręcone do pompy wody, jest delikatnie krzywe, ale czy to mogłoby powodować takie coś? Dodano po 9 Zgadza się, Corsy tak mają, natomiast jest to jeszcze spotęgowane uszkodzonymi hydropopychaczami. Dolot to nie jest, bo dźwięk...
Witam, Wizyta w ASO, a jej efekty następujące: NIC zgodnie z diagnostyką komputerową nie jest uszkodzone (stałem obok diagnosty i widziałem, że sprawdzał wszystko po kolei) EGR, sondy, wtryskiwacze itd. zostały sprawdzone. Krokowiec skalibrowany. ... Czy wie ktoś jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu na biegu jałowym? Jakie powinny być obroty...
Przekaznik x, odłączający obciążenie przy rozruchu. Oznaczenie w moim przypadku 370, drugi od lewej
A może zastosować autotransformator jednouzwojeniowy.Na rdzeniu EI o przekroju ok. 30 cm ² drutem 1,2mm nawinąć uzw.dolnego napięcia 330 zw. i obciążyć nim klimę. następnie dowinąć odczepy co 5V czyli 8 zw. na odczep, wykonać ich kilka - będzie większa możliwość regulacji i podłączyć do niego przez przełącznik odczepów Twój falownik. Wykonałem...
kolega michu10 ma racje, długo się nie pocieszysz, sam zobacz jakie są obciążenia po włączeniu klimy, 'zetnie' jeszcze raz frezy
Witaj. Sprężarka klimy jest na tym pasku? Jej obciążenie jest uruchamiane elektromagnesem. Może masz w niej sałatkę z korbowodów i po załączeniu blokuje. Miewałem niestety takie przypadki. Pozdrawiam
Mam ale właśnie nie używam za czesto bo mam szyberdach więc mi to rekompensuje. Ale teraz w ogóle nie używam klimy żeby sprawdzić samo spalanie bez obciążenia.
Hej, co może być przyczyną jak przy włączonej klimatyzacji nadwozie drży na biegu jałowym... Przyczyna może być złożona. Problem zapewne jest uszkodzona poduszka silnika ale ujawnia się po włączeniu klimy gdyż zapewne wzrasta obciążenie silnika i tym samym spadają jego obroty.
Jedyne co tu można poradzić to może ktoś z elki wskaże solidną firmę z twojej okolicy. Jeżeli po stłuczce nie było widać żadnych mechanicznych uszkodzeń układu klimatyzacji to raczej mało prawdopodobne żeby padł czujnik czy sprężarka. Ja bym sprawdził elektrykę i szczelność instalacji, może poprostu uciekł gaz. A czy po włączeniu klimy odczuwasz obciążenie...
Bo sam grzebie i i durnia szuka. Po naszemu najpierw rozpierniczył w garażu i teraz sam nawet nie wie co. Zamiast urządzać wycieczki personalne warto przeczytać dokładnie post. Rozrząd wymieniany był w zakładzie i mam fakturę vat .Grubo ponad 1kzł ;-/ Po wymianie byłem ciekawy co źle jest ustawione .Zapłaciłem sporo i z nerwów sprawdziłem wszystko.Nawiasem...
... U mnie objawy to brak mocy ale dopiero przy prędkości powyżej 120 km/h.Przy mniejszych predkościach i na biegach 2 ,3 ,4 nie mam większych problemów z mocą. Dodam,że spalanie w trasie oscyluje około 7,5 litra-jazda do 120 na godzinę bez obciążenia i klimy(notabene też nie działa). Kolega ma paska z 2001 i wymienił dwa czujniki na kolektorze dolotowym...
A jaka stara instalacja jak można wiedzieć bo przykładowo w nowo założonej instalacji do audi z silnikiem widlastym miałem takie same objawy przy czym było widać że auto gorzej pali na jeden cylinder (najmniejsza różnica w obrotach po zdjęciu wtyczki z wtryskiwacza oraz bujał silnikiem po załączeniu obciążenia, klimy), a przyczyną była za nisko osadzona...
tak jak wspomniano powyżej wzrośnie zużycie paliwa , obciążenie będzie porównywalne do klimy , alternador będzie stawiał duży opór , wspomniane obroty jałowe też będą "nieciekawe" i do tego mały silnik , przy np 3 litrach można byłoby myśleć , lub gdy silnik jest na wtrysku nawet jednopunktowym , komputer wtedy podnosiłby jałowe obroty ... ==========...
Jeśli auto było u mechaników (elektryków), to pewnie sprawdzili, czy alternator poprawnie ładuje i czy akumulator masz w dobrej kondycji. Dla sprawnej instalacji elektrycznej w aucie włączenie klimy i radia, to nie jest aż takie obciążenie. Pewnie w "306" nie masz świateł do jazdy dziennej, więc dodając do tego jeszcze włączenie klimy (sprzęgło klimy...
Temat stary, ale odpowiedź może się przydać innym. Być może te światła mają funkcję załączania przez wykrycie ładowania w instalacji. Z tego co wiem od kolegi zajmującego się tym, te progi napięcia załączenia w takich światłach sa dość wysokie i przy mocnym obciążeniu instalacji, gdy ładowanie się obniża, mogą światła się wyłączać. Pasowałoby to do...
Na wyjściu z BSI nie ma napięcia. Po włączeniu klimy przyciskiem, włącza się wentylator chłodnicy i odrobinę wzrastają obroty silnika (pewnie chodzi o kompensację obciążenia jakie powoduje sprężarka). Tylko sprężarka się nie załącza.
no to ze spadają to normalne bo silnik ma obciążenie sprężarką. ale żeby tak bardzo to nie jest normalne.
Witam wszystkich. Auto jak w temacie. Problem: silnik pracuje na biegu jałowym z prędkością ca 800obr/min. Oczywiście rozgrzany do 80 st.C. Włączam nawiew i obroty wzrastają po 2-3 sekundach do 1000 (skokowo). Włączam następne odbiorniki - wzrost obrotów do 1100. Wyłączam odbiorniki (wszystkie) - obroty silnika wracają do 800. Rozumię, że włączając...
No to masz dwóch podejrzanych. Czujnik Halla i przepustnicę. Jak bym się zajął przepustnicą. Sprawdził komputerem co widać w blokach pomiarowych od niej. Tutaj jest masa rzeczy do sprawdzenia. A problem raczej był wcześniej ale obciążenie przez Klimę spowodowało że się nasilił. Nawet głupi brak sygnału o prędkości pojazdu (ECU nie wie że nie stoisz...
Ok dzięki u mnie też takie objawy są i przestawiał się też kąt wtrysku Kąt wtrysku u mnie dobry, to akurat sobie czasami sam regulowałem, ale ma to wpływ praktycznie tylko na poprawne odpalanie. Gdy silnik już pracuje, kąt regulowany jest przez sterownik. Tylko do rozruchu brany jest ten "fizyczny" kąt, ustawiany kręcąc pompą. Co do koła pasowego też...
Witam. Ostatnio zauważyłem, że na postoju i przy powolnej jeździe grzeje mi się silnik. Niedawno nabiłem klimę, zacząłem jej używać i pewnego dnia samochód w korku mi się zagotował. W trakcie jazdy temperatura jest normalna, dopiero jak zaczynam powoli jechać lub gdy stoję temperatura wzrasta. Gdy zagotował mi się silnik, zauważyłem, że wentylator w...
Tak jak kolega wcześniej napisał, obroty troche podskoczą bo dochodzi dodatkowe obciążenie silnika. Stąd też spalanie nieco wzrasta używając klimy. Co do temperatury to wydaje mi się, że to 4 stopnie (też mam a3 8L) aczkolwiek nie upieram się. Rozrząd wymień koniecznie, nie wiem jaki masz tam silnik, jesli 1.8 20V to NIE CHCESZ żeby Ci pękł ani przeskoczyl...
Wedługg mnie wszystko w porządku , po załączeniu klimy sterownik wyrównuje obroty bardziej obciążonego silnika, tak się dziej i to normalne nie masz się czym przejmować. O rolce wcześniej nic nie pisałeś, jak hałasuje to wymienić i będzie spokój.
Nie powinien trochę podnieść obrotów sterownik silnika przy włączeniu klimy?
Błędny sygnał ze sterownika silnika na sterownik klimy o jego obciążeniu! Podgląd parametrów wszystko wyjaśni.
W zakładce ATUATOR możesz ustawić większy zakres jego pracy na wolnych-np.+40,wówczas przy załączeniu klimy ATUATOR poda większą dawkę gazu potrzebną do obciążenia klimą.Ustaw auto bez klimy a zwiększ zakres pracy ATUATORA na wolnych.Przy włączonym CUT-OFF zbija Ci mieszankę do minimum(przy hamowaniu lub puszczeniu pedału gazu)-możesz go wyłączyć i...
Cewka, kable, świece - wymienione. Przepustnica ok - wyczyszczona. Zawory wyregulowane. Dalej to samo. Możliwe, że jest coś z elektryką ? Przy obciążonym silniku klimą nic się nie dzieje.
(at)lajkonik_2005 Klima manualna też posiada termostat. Jeżeli temperatura otoczenia jest niska, to po nacisnięciu przycisku klimy uruchamia sie tylko wentylator nawiewu. Zatem dmucha chłodnym powietrzem z otoczenia, do czasu zagrzania się silnika. Przy wysokich temperaturach otoczenia, kompresor klimatyzacji uruchamia się natychmiast i co za tym idze,...
Po wyczyszczeniu przepustnicy powinno się ją zaadoptować. Można to zrobić chyba Op comem ale można też zostawić samochód na biegu jałowym aż do pierwszego włączenia się wentylatora na chłodnicy. Też mam z16se i obroty mam takie jak u Ciebie. I czasem też delikatnie na chwilkę potrafią spaść do 600 ale to przy jakimś większym obciążeniu typu włączenie...
Nigdy nie robione nic przy klimie Podłącz pod sprzęt do obsługi klimy i sprawdź wszystko, czy nie brakuje olejku w układzie. Obstawiam, że sprężarka chce się z Tobą pożegnać na stałe.
Witam .Alternator już naprawiony napięcie jest na zapalonym 14.4V bez obciążenia? Światła do jazdy dziennej masz na Ledach dodatkowe? To najprawdopodobniej przepalone ,może być uszkodzony sterownik centralnego zamka. I tak jak kolega (at)mihal2002 napisał sprawdzić sterownik klimatyzacji .
Moim zdaniem "piszczy" a raczej "syczy" zabezpieczenie obwodu. A co, jak gdybać to gdybać :D Jeśli zastosowano chińskie moduły to bardzo prawdopodobne. Pytanie czy "syczy", "piszczy", buczy" zawsze po załączeniu wyłącznika, czy tylko po załączeniu wyłącznika i pracy klimy.
Witam zakupiłem sam. Lincoln Town Car jest to limuzyna z 97r. Problem polega na tym ze ładowane w samochodzie podchodzi niekiedy do 18 V, pulsuje kontrolka od ładowania , pulsuje wszystkie światła z zewnątrz jak i wewnątrz . Jeżeli włączę wszystkie światełka dwie klimy zrobię pełne obciążenie na instalacji to ładuje dobrze ma około 14 V . Powiedzieli...
Nie było klimy. Problem według mnie jest w podnoszeniu obrotów silnika przy zmianie obciążenia. W oryginalnym sterowaniu pompą ECU zwiększało dawkę paliwa.
Wystarczy dopasować z katalogu ciut mniejsze koło pasowe. I bedzie ok. Nie trzeba nic robić trzeba po prost tylko jeździć nie na wolnych obrotach na pełnym obciążeniu
a nie spadają przy np włączeniu wszystkich świateł plus klimy? Może pompa wspomagania kierownicy się zaciera stwarzając zbyt duże obciążenie, albo inny element układu kierowniczego odmawia współpracy?
Daj log grupy 001 013 023 na wolnych obrotach, silnik rozgrzany bez klimy i świateł, bez obciążenia. Pod pełnym obciążeniem na trzecim biegu widać choć troszkę czarnego dymy poniżej 2000 obrotów lub przy około 4000 obrotów?
Klima stawia obciążenie kilka 1,5-3kW . Wentylatory chłodnicy razem ze sprzęgłem to w porywach będzie ze 200W (tylko) ;) W ogóle... pomiar bez laboratorium ... nawet szybkość jazdy ma wpływ na sprawność klimy (nadmuch na skraplacz) i wydajność kompresora - peeewnie, jest auto regulacja i ciśnienie pracy jest stałe ale to nie znaczy że sprawność w całym...
Ojej, głupie 1,5 kvar - obejdzie się bez trzech doktoratów i habilitacji. Dławik 1,5 kvar kosztuje koło 900 zł. Ale nie ma żadnej regulacji. Bateria 15 dławików po 0,1 kvar to około 1500 zł, ale jeszcze trzeba by dorzucić sterownik i elementy wykonawcze. Myślę, że w 2000 zł dałoby radę się zmieścić. Jeśli to całodobowe obciążenie, to może najprościej...
Kolego, jeżeli auto się przegrzewa to klimę się wyłącza, bo stanowi to dodatkowe obciążenie silnika. Czyli większa moc to więcej ciepła. Dodatkowo chłodnica klimy jest przed chłodnicą samochodu, więc oddaje ciepło tam wytworzone do chłodnicy silnika pogarszając jej sprawność. Więc zastanów się nad hasłem włącz klimę jak silnik się przegrzewa, bo to...
Dokładnie tam ma być ten przycisk. Albo więc masz zaślepkę i nie masz klimy, albo ktoś wymienił przycisk (bo np: wypadł) na jakiś kawałek plastiku. Wciśnij to czarne obok przycisku obiegu zamkniętego i zaobserwuj czy zmieni się obciążenie silnika w momencie wciśnięcia. Daj też zdjęcie z pod maski - chodzi o część z kołami pasowymi (zobaczymy czy jest...
Przecież to jest 75KM, to co byście chcieli? Raz że z wolnych obrotów praktycznie nie działa turbina - czyli silnik potrzebuje czasu na wytworzenie czynnika napędowego dla niej i rozpędzenie wirnika, a dwa kompresor klimy faktycznie jest dużym obciążeniem.
Tu niestety nie ma miejsca na "lipę". Ta śruba trzyma trzy kółka i przenosi obciążenie rozrządu, napędu pompy wtryskowej, alternatora i pewnie jeszcze sprężarki klimy - jakikolwiek luz, w konsekwencji prowadzi do finalnej katastrofy. Dziwi mnie tylko, czemu przez tyle lat gamonie z VW nie poprawiły tego słabego punktu.
Znów pytanie. Czy obciążony będzie nie doładowany ? Czy drugi będzie się gotował ? Dobrze byłoby zmierzyć prądy, po podpięciu klimy do akumulatora .
Sprężarka elektrycznie obciąża niewiele, wentylator to ok.20 A. Sprawdź spadek przy obciążeniu innymi odbiornikami np ogrzewanie tylnej szyby . Może po włączeniu klimy ślizga się pasek. Jeżeli nie to do sprawdzenia alternator lub przewody i złącze na akumulatorze.
Bez komputera trochę strzelanie w ciemno ale tak - odłącz. Wtedy bodajże będzie brał parametr prędkości jazdy. Jeśli tylko przepływomierz był winny obroty powinny być stabilne (o ile falowanie występuje nie na postoju a w czasie jazdy, toczenia, zmiany obciążenia np włączenie świateł klimy). Jeśli nie przepływomierz to dziurawy dolot. Nawet niewielka...
witam ,jesli przy wyłączonej klimatyzacji masz prawidłową tęmperaturę to wszystko jest w porządku ,po włączeniu klimy uruchamiają sie wentylatory i schładzają nie tylko czynnik z klimy ale również czynnik chłodzący i musiał byś naprawdę mocno obciążyć silnik zeby on utrzymał temperaturę
Odłączyłem dzisiaj przewód dochodzący do pompy (sprężarki) i klima działała cały czas. Wydaje mi się że cos jest ze sprzęgięłkiem na kole (nie działa i pompa chodzi cały czas). Co do obrotów silnika to nie spadają po włączeniu klimy tylko rosną z 800 do 1200-1500 obr.min, wydaje mi sie ze komputer sterujący silnikiem dostaje sygnał z włacznika ze klima...
Daj mu obciążenie tj. światła, klimę i grzanie szyby czy podskoczy napięcie.
Próba robiona była wolnych obrotach bez świateł , klimy czy tez innego obciążenia .Czyli tez mam wrażenie że to dużo za mało . Zobaczymy jutro co mi powie mechanik . Mam nadzieję , że to jakis drabiazg a nie cały alternator do wymiany .
Skutek tych wszystkich działań i tego wątku będzie taki, że wzrośnie koszt napełniania klimy w przeciętnym warsztacie. Będzie to podyktowane niemożnością odzysku czynnika i niemożnością dopełnienia układu. Po prostu od razu wszystko należy wypuścić i robić napełnienie od nowa z przepłukaniem. Oczywiście wzrośnie obciążenie środowiska.
bo inaczej biega silnik na biegu jałowym ,a inaczej obciążony niebagatelnie klimą ,zwłaszcza gdy nie wszystko stroi jak trzeba -skład mieszanki,reakcja czujników,sondy ,recyrkulacja spalin itp
Jak w temacie. Gdy stane w korku na 1-2 min temp. silnika podnosi sie do 100-105 stopni. Włączona klima powoduje obciążenie silnika następstwem tego powinny podnieść sie obroty, lecz podnoszą sie nieznacznie o jakies 300-500. Gdy trzymam go na 1000 obr/min nic sie niegrzeje. termostat sprawny wisko tez i wentylator od klimy jest załączany po wciśnięciu...
Nie wiem to moje pierwsze auto z klimą, przywiozłem go sobie z Austrii z przebiegiem 130.000 km benzynka - wszystko działa, klima chodzi super przy włączeniu jest chwilowy spadek obrotów ( ale przez chwileczkę - sekundę może 2-ie ) ale na mocy czuje jak pisałem przy wyprzedzaniu ( siłę ma ale nie daje się tak szybko rozpędzać jak bez włączonej klimy...
Witam. Kombinowałem troche przy klimach, więc podziele się tym co wiem. Wspomniany układ z seata toledo, ma czujnik ciśnenia, ktory posiada w sobie dwie pary styków. Jedne sterują załączaniem wentylatora skraplacza na maksymalnym biegu, po przekroczeniu cisnienia 1,6Mpa (16bar), druga para jest jednoczesnie czujnikiem zbyt małej ilości czynnika chłodniczego,...
W oryginale jest mostek 7 diodowy a nie 6. Powinien tam być ARC6019. Na tym 12diodowym powinien chodzić. To tak naprawdę 6 diodowy alternator gdzie są podwojone diody (dane równolegle). Nic to nie zmienia w jego pracy. Czy po wymianie mostka podłączałeś przewód z mostka do regulatora? Tam jest z prawej strony taka blaszka z mostka co powinna być podłączona...
Landrover Discovery 1. Diesel 2,5 z 1997 r. Podczas wyjazdu weekendowego znikło zasilanie sprzegiełka sprężarki klimy. Podpiąłem na szybko - plus spod bezpiecznika klimy, masę spod minusa z akumulatora. Załączyło, jechaliśmy i chłodziło. Przyjazd do domu, zgaszenie silnika. Rano na drugi dzień akumulator padł do.... 2V. Czyżby moja samoróbka spowodowała...
OPIS: Samochód odpalam i obserwuję obroty silnika na postoju, bez duszenia na pedał gazu. Wszysko jest OK do momentu włączenia większego obciążenia (np. ogrzewania tylnej szyby, klimy, świateł: pozycyjnych+stop+awaryjnych). Jeśli nagle obciążę auto w ten sposób, to obroty silnika gwałtownie spadają i "nie podnoszą się" a silnik jest na granicy zgaśniecia....
Witam szukam schematu elektrycznego do klimy A6 C6 2,0TDI, mam kłopot z klimą, wentylator działa, klima nabita na VAGu 62% 0,65A ciśnienie 92 PSI (6.35 Bara) nie zmienia się mimo włączonej i wyłączonej klimy, przekaźnik pstryka bezpieczniki sprawdzone wiązka od bezpieczników do sprężarki sprawdzona, ale zanika napięcie na sprężarkę masa jest prawidłowa...
Można to sprawdzić na postoju, kręcąć kierownicą, lub włączając klimę lub inne większe obciążenie.Reakcja komputera na obciążenie i spadek obrotów (czyli też i słabsze ładowanie) Raczej za podniesienie obrotów przy kręceniu kierownicą jak i załączaniu klimy odpowiedzialny jest czujnik ciśnienia w ukł.kierowniczym i ukł.klimy-to z tych czujników sygnał...
Z głowica wszystko jest w porządku. Okazuje się ze samochód zaczyna wariowac pod dużym obciążeniem. Po włączeniu świateł ogrzewania i klimy, napięcie w instalacji spada do 13,7 v i z samochodem zaczynają się dziać cyrki. Czas wtryskow wydłuża się do prawie 7ms, czasy ładowania cewek rosną do 20ms i samochód bardzo opornie reaguje na gaz i dusi się....
Co do opornika to nie wiem mogłem przeoczyć sprawdzę. Ale ciśnienia mam dobre ,sprawdzane przez komputer od nabijania klimy ,jedyny problem to włączanie i zaraz wyłanianie wentylatora .Wyczytałem jeszcze że morze to być wina akumulatora jest słaby i ponoć komputer wyłącza sobie po kolei jakieś układy,nie wiem czy to prawda ,ale sprawdziłem przyjechał...
Mam to samo, tzw system inteligentnego ładowania , czujnik na klenie dodatniej , ustaw w menu kompa na liczniku ładowanie i jedź , po naładowaniu aku na 100% ładowania brak , jak zejdziesz do 80% to zacznie ładować , a tak przy obciążonym silniku ładowania brak ,jak puścisz gaz i dojeżdżasz lądowanie jest , od takie to inteligentne Dodano po 51 Mam...
Witam. Mam problem ze swoim Audi A6, mianowicie od czasu do czasu, wachlują obroty silnika ,występuje to tylko na biegu jałowym,a nasila się w momęcie obciążenia silnika np.po włączeniu klimy,lub świateł.Po wizycie u fachowca dowiedziałem się że uszkodzony jest sterownik pompy wtryskowej.jestem ciekaw czy istnieje możlliwość naprawy tego sterownika...
W czym problem ,Pan Inżynier źle policzył obciążenie prądowe. Dla nowego sprawnego układu konektory i kable są wystarczające. Przekroczenie obciążenia spowodowane zużyciem silnika i zanieczyszczeniami powoduje że złącze ,a nie bezpiecznik ulega uszkodzeniu. Programowane zużycie , nie pierwszy i nie ostatni układ.
Kolego Andrew nie podałeś, czy masz klimę automatyczną, czy manualną. Na chłopski rozum biorąc, to taki układ musi składać się z zasilania 12 V, bezpiecznika, czujnika ciśnienia, sterownika klimy (automatyczny bądź manualny) i pewnie z przekaźnika, (sprężarka, to spore obciążenie dla instalacji) i wtyczki zasilającej sprężarkę. Wynika z tego, że trzeba...
silnik zaczyna twardo pracować bo jest dość mocno obciążony przez klimatyzację. Może masz ustawione zbyt niskie obroty silnika, lub liche poduszki silnika
Uszczelki w dolocie zmieniane? Tak samo pod wtryskiwaczami? Ten silnik ma dość niskie wolne obroty i strasznie przez to wrażliwy na lewe powietrze na wolnych obrotach. Jak załączysz klimę (zwiększa obciążenie silnika i podnosi obroty ) wtedy też jest wypadanie zapłonu?
precyzyjne określenie czy za cały ten prąd będzie liczona opłata czy tylko za wartość przekroczenia Witam. Tylko to co przekraczasz ponad umowne 0,4 A kolego musisz mieć sporo nowoczesny dom ,pewnie wszędzie oświetlenie led , zasilacze nie koniecznie obciążone, ups-y , komputery. Potężnym "źródłem" en. biernej są wszelkie napędy inwertorowe czyli pompy...
Jedyne co przychodzi mi do głowy to zwiększenie obciążenia alternatora przez dmuchawy, lub z włączeniem kompresora klimy. Sprawdź, czy usterka nasila się w zależności od poziomu ustawienia dmuchawy ( większy poziom - mocniej dusi). Dla pewności sprawdź też czy jest to związane z uruchomieniem klimy. ( klima obciąża silnik, sterownik pojazdu powinien...
Myślę że podepnę się bezpośrednio pod akumulatory, tylko rozłożę obciążenie na oba. Wymiana wszystkiego na 24V to za dużo zabawy, szczególnie że mam już kompletna klimę na 12V . A co do alternatora na 12V to nie głupi pomysł, ale obejdę się jakoś bez podgrzewacza do kawy :D
mówisz o światłach mijania czy długich???przy właczeniu świateł alternator obciąża silnik i wtedy obserwujemy spadek napięcia może masz gdzieś jakieś zwarcie lub za duże obciążenie na lampach ... a jak jest obciążony silnik to sonda pokaże ubogą mieszankę... to tak samo jak z włączeniem klimy tylko że komputer podnosi wtedy obroty dla silnika i nie...
Punkt pierwszy zawór powinien działać w jedną stronę, w stronę dolotu ma przepuszczać powietrze z separtora oleju. Do sprawdzenia szczelności jak i sam zawór. Sprawdź też przy okazji cały układ dolotowy możesz użyć plaka psikać po przewodach jak obroty się podniosą to masz nieszczelność. To syczenie to objaw nieszczelności. Dwa. Na biegu jałowym jeśli...
Sprężarka klimatyzacji napędzana jest paskiem klinowym (wieloklinowym) Jak każda maszyna podczas pracy wymaga dostarczenia energii - w tym przypadku poprzez pasek z koła pasowego wału korbowego. Większe obciążenie silnika = większe zużycie paliwa
Któryś z wiatraków może mieć za duże obciążenie i wywala błąd. klima sie nie załącza,więc pytanie czemu 1 mało czynnika-to nie załączy,bo zabezpieczenmie żeby nie uszkodzić kompresora 2 sprzęgiełko walnięte odepnij wtyczkę z kompresora klimy i sprawdź czy dochodzi napięcie po załączeniu klimy,jesli tak,to czynnika jest na tyle żeby załączyć klimę Jesli...
Pamiętaj że prądnica w agregacie nie jest taka "sztywna" jak sieć energetyczna. Start sprężarki klimy to włączenie dużego obciążenia indukcyjnego czyli wiadomo ile problemów, ale jest jeszcze jeden aspekt - tą sprężarkę trzeba wyłączyć - i co wtedy? Zapytaj dostawców, jak w takiej sytuacji zachowa się dany model agregatu oraz delikatny i czuły na parametry...
szarpanie klimy zepsuty klimy elektromagnes klimy
picasso benzyna kontrolki router airlive hasło kaseta adapter transmiter
blaupunkt telewizor modernizacja instalacji elektrycznej
Ciśnienie w instalacji grzewczej 3 bary zamiast 1,5 bara MapFactor Navigator nie widzi map Niemiec i Polski