Trochę za mało danych o tym prostowniku. Jaką ma wydajność prądową? Bezpośrednie podłączenie do akumulatora 12V raczej nie zakończy się powodzeniem. Potrzebujesz czegoś takiego do symulacji akumulatora http://elportal.pl/pdf/k04/05_01e.pdf
Na tej płytce jest mostek prostowniczy i kondensatory. Może zbyt obciążyłeś prostownik i coś upaliło, niestety zdjęcia są kiepskie i nie widać czy w wypalonych miejscach są jakieś elementy czy to jest połączone z blachą.
Zmień tytuł bo nie większy prąd a większe napięcie. Po obciążeniu napięcie spadnie tym bardziej im większym prądem obciążysz prostownik. Możesz sporządzić charakterystykę U=f(I) prostownika obciążając go stopniowo coraz większym prądem nie przekraczając dopuszczalnego prądu prostownika i/lub transformatora
(at)daimler33 Bo bez kondensatora twoje obciążenie wprowadza modulację prądu pobieranego z transformatora okresloną przez to obciążenie czestotliwością, więc rdzeń transformatora generuje drgania. I nie przez a równolegle włącz ten kondensator.
Wg teorii prostownik (na zdjęciu) powinien podnieść napięcie zmienne o ok. 1,41 czyli do wartości ok. 25,4V. Jednak na wyjściu prostownika napięcie pod obciążeniem wynosi jedynie(?) 22,3V Tak bywa gdy nie do końca rozumie się teorię. Około 25,4 V nie otrzymasz nawet w przypadku nieobciążonego prostownika. Nie uwzględniłeś spadku napięcia na diodach...
Co znaczy obciążenie prostownika? Chodzi o akumulator, gdy prostownik jest niepodłączony do sieci?
Z tego co napisałeś wynika, że transformator ma 28VAC przy obciążeniu 2,28A. Na początku pisałeś wyraźnie, że 40VAC. Do zabezpieczenia transformatora obciążonego prostownikiem z filtrem pojemnościowym powinieneś dać bezpiecznik 2,5A przed mostkiem. ( mniejszy przepali się przy załączaniu zasilania). Na wyjściu zasilacza może być 2A. Jeśli podłączysz...
A co tu tłumaczyć? POjedyncza świece bierze przy rozgrzewaniu 12A, po nagrzaniu koło 7A. Przy 10 świecach masz stały pobór 70A (celowo pomijam skok o te 5A przy włączaniu każdej świecy) Jestem ciekawy, ile autor tematu z tej mowy zrozumie....? Skoro drut 6mm, można na oko przyjąć, że do 30A powinien wytrzymac. Ale nie wiadomo, czy 6mm długi, czy szeroki?...
Akumulator jest zasiarczony i stopniowo zaczyna pobierać prąd, dlatego napięcie spada bo obciążenie prostownika wzrasta, poczekaj jeszcze parędziesiąt minut i powinno styknąć, byle złapał te 12V i UPS go zobaczył.
Witam! W starożytności podobne próby podejmował Salomon, historia przekazała, że bez sukcesu. Aż tak niesymetryczne obciążenie prądnicy jest ryzykowne. Można osiągnąć wyższą moc przy wyższych obrotach (będzie wyższe napięcie), ale zmieni się częstotliwość - więc odpada. Pobór prądu jest ograniczony przekrojem drutu w uzwojeniu - tego nie zmienisz -...
Chodzi np. o transformatory do zasilania falowników 12-pulsowych. Większość falowników o mocy kilkuset kW i więcej robi się jako 12 i 24 pulsowe żeby zmniejszyć harmoniczne i odciążyć prostowniki. Możesz rozwinąć tę myśl? Mam wrażenie, że coś pomyliłeś. 12 i 24-pulsowe mogą być prostowniki, a nie falowniki. Pisząc falowniki miałem na myśli przetwornice...
Na pracowniach zawsze sie przepisywało wyniki od klas które to robiły w zeszłym roku...( byłem i uczniem i nauczycielem :D) Tylko kiedyś się sypneło jakbyły kilka lat przepisywan ete same mierniki, które dwa lata temu się ...spaliły i na wyposażeniu były podone ale o innych numerach. Acha i oceny miały tendencję spadającą każdym "kopiowaniem" spadała...
Możesz bez obawy ładować akumulator 16V na wyjściu prostownika to normalne napięcie mierzyłeś je zapewne bez obciążenia po obciążeniu prostownika akumulatorem napięcie spadnie do ok. 12V -13V
Możesz zastosować prosty regulator na triaku: http://obrazki.elektroda.pl/9152207200_1... http://katalogi.pl/uploads/old/6/images2... - wtedy w miejsce obciążenia wstawiasz prostownik Graetza obciążony silnikiem.
Zmierz rezystancję pierwotnego uzwojenia transformatora. Do uzwojenia wtórnego podłącz drutowy opor o mocy nie mniejszej niż 15W, lub żarówkę 12V 15-20W i zmierz o ile zmniejszyło się napięcie na uzwojeniu wtórnym przy obciążeniu.
Szanowni koledzy zapomnieli chyba o najprostszym rozwiązaniu stabilizacji prądu ładowania... Włączona szeregowo żarówka. Zmienna rezystancja jej włókna w funkcji poboru prądu przez obciążenie... :idea:
Napięcie anodowe 450V jest za wysokie. Owszem jest za wysokie - a przyczyna jest banalna - brak obciążenia prostownika.
Taka mała moja uwaga - regulacja napięcia na triakach, czy tyrystorach powoduje zmniejszenie napięcia skutecznego przy prądzie przemiennym lub napięcia średniego przy prądzie pulsującym, nie zmieni natomiast napięcia maksymalnego (szczytowego), a do takiej wartości będzie dążyło napięcie ładowanego akumulatora. Jaka to będzie to wartość, łatwo sprawdzić...
A o tym już pisałem - regulacja prądu tyrystorem, na dodatek bez R1, zwiększa obciążenie transformatora.
Wiem , że dla duodiody lapowej jest to Uwy=Uwe*√2 . A nie wiem jak jest dla diody półprzewdnikowej. Jest dokładnie tak samo. Jednak wzór, który podałeś tyczy napięcia wyjściowego nieobciążonego(!) zasilacza i bez uwzględnienia spadku napięcia na diodzie. Bez stabilizacji napięcie wyjściowe będzie zależało od prądu obciążenia.
Cele akumulatora są już uszkodzone, był rozładowany poniżej bezpiecznej wartości więc dokonał żywota, podłączenie nawet niepodłączonym do sieci prostowniku powoduje obciążenie akumulatora i spadek napięcia.
Dwa uzwojenia 11,7V połączone szeregowo dają 23,4V napiecia skutecznego (zmiennego). To napięcie po wyprostowaniu ładuje kondensator do wartości szczytowej, która jest równa 23,4 * 1,41 = 32,99V (w zaokrągleniu 33V). W rzeczywistości napięcie bedzie nieco niższe, gdyż od tego napięcia szczytowego trzeba odjąć spadki napiecia na diodach w prostowniku...
Mam wątpliwości czy falownik dobrze zniesie obciążenie prostownikiem: jedna połowa sinusoidy będzie bardziej obciążona niż druga. Przejście na 3 grzałki jest na pewno zdrowsze, ale kosztuje w grzałkach i zabezpieczeniach.
To nie chodzi mi o harmoniczne, tylko że diody led to nadal diody i przepuszczają prąd tylko w jednym kierunku. Taki układ to trójfazowy prostownik jedno połówkowy i gdyby przewodem neutralnym nie popłynął to układ zachował by się jak nie obciążony trójfazowy prostownik jedno połówkowy.
Pomiar musisz wykonać na obciążonym prostowniku (np zarówka 24v ) Jak już obciążysz prostownik możesz wykonywać pomiar zaczynając od mostka itd.
Nie popadajmy w skrajności. Alternator w samochodzie daje około 13.5 V, takie też powinno być napięcie ładowania z prostownika. Radio to powinno wytrzymać. Poza tym nie słyszałem aby padło radio przy awarii regulatora napięcia. U mnie na przykład wytrzymało jakieś 18V, a akumulator nie (zagotował się). A jeżeli chcesz mieć 100 % pewności że nic się...
Witam 2. Przewód amperomierza - gruby czerwony podłączam pod wyjście prostownika (+) A jak to ma się do schematu który zamieściłeś? - jeśli nie pomyliłeś się w opisie to porównaj Twoje punkty 1 i 2. Amperomierz włączamy szeregowo z obciążeniem a więc: ( + ) prostownika == ( + ) akumulatora ( - ) akumulatora == czerwony amperomierza czarny amperomierza...
Jedynie co mi przychodzi do głowy to to że jest to obciążenie prostownika To jest jedyne sensowne wytłumaczenie tej sytuacji.
Potrzebne są 2 diody, minimum na 5A (amper) o wspólnej anodzie/ katodzie, wówczas zmiana biegunów. Przełączanie jest uzwojenie wtórne tego prostownik, wadą tego jest duże obciążenie prądowe przełącznika! W necie jest takich masa!
50VA/2x15V Napięcie jest zbyt niskie dla 7815/7915 jeszcze z podciąganiem napięcia Będziemy mieć w idealnym wypadku √2*15 V≈21,15 V przed stabilizatorem. W praktyce mniej, bo spadnie napięcie z uwagi na znaczny prąd szczytowy tak obciążonego prostownika. Z podniesieniem napięcia i wymaganiem na napięcie wejściowe dla 7815/7915 potrzeba...
I wgl czy dobre jest moje myślenie, że silnik będzie dobry (bo prądnica daje częstotliwość 50Hz)? To znaczy, że regulator obrotów jest sprawny. Co do reszty, to nie przychodzi mi nic nowego do głowy. Zastanawia mnie ten wzrost napięcia po podłączeniu jakiegoś obciążenia. U mnie napięcie bez obciążenia wahało się 10-30 V, ale nie przyszło mi do głowy...
Tylko napięcie wzrosło Prawidłowo bo kondensator podbija napięcie, szczególnie przy braku obciążenia prostownika. Im bardziej obciążysz prostownik tym mniejszy będzie wzrost napięcia. :)
Właśnie to buczenie zasugerowało mi zbyt duże obciążenie transformatora. Bimetaliczny bezpiecznik działa tak jak w żelazku, włącza i wyłącza a nie reguluje.
No właśnie o tym pisałem. Przeważnie trafiają się z napięciem wtórnym 2x7,5V w stanie jałowym i mocy chwilowej 500VA. A to za mało na prostownik tyrystorowy. Potrzeba minimum 16V pod obciążeniem.
prostownik podaje mi napięcie 20V bez obciążenia. Co takiego mogłem źle zrobić? -masz problem z czytaniem. Przeczytaj całość jeszcze raz i odpowiedz co płynie (i da się zmierzyć) w układach tyrystorowych bez obciążenia
Zielona połączona szeregowo z diodą Zenera zaczyna świecić gdy napięcie przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z napięiami przewodzenia LED i diody prostowniczej, bez akumulatora to musi świecić, dopiero rozładowany akumulator może obciążyć prostownik w takim stopniu ze napięcie spadnie i dioda nie bedzie świeciła. Czerwona chyba miała być wskaźnikiem...
To w jaki sposób mam sprawdzić czy ten akumulator jest sprawny czy zasiarczony. Bo nierozumiem dlaczego by miał być jak ja go doładowuje codziennie! Tak jak pisałem napięcie ma cały czas rządu 13V, ja go ładuje z altenatora i po podlaczeniu prostownika nie chce się ładować (nie łąduje go też zimnego bo przed podłączeniem prostownika w aucie było gorąco...
Konkretnie, bez ogólników. Musiałbyś zadać konkretnie pytanie, a na powyższe masz to: 1 - Nadmierne obciążenie dla regulatorów napięcia (prostowników) może je uszkodzić. 2 - Różnice pojemności i stanu akumulatorów może doprowadzić nawet do eksplozji akumulatora.
Podłączenie akumulatora zmniejsza bezpośrednie obciążenie prostownika. Sprężarka pracuje spokojniej i równiej. Jeżeli prostownik ma odpowiednią wydajność prądową to akumulator jest zbędny.
jak pisałem wyżej: bo prostownik szczytowy przy dużym obciążeniu nie jest już prostownikiem szczytowym. Napięcie na wyjściu będzie pulsowało (zakładając pulsujące źródło)
Dzięki Bogu, że ci udało się pokonać problem ! Wykładam zdjęcie, który w przyszłości pomoże przy problemach nie tylko ci ale i niektórym kolegom - właścicielom analogicznych prostowników. http://obrazki.elektroda.pl/3249100900_1...
Podłącz pod pompę prostownik nr2 i powinno być być dobrze. Prostownik nie będzie maksymalnie obciążony, czyli będzie pracował optymalnie wraz z pompą.
Układ widzi akumulatory jako naładowane, dlatego szaleje, wprowadź dodatkowe obciążenie.
A napięcie z bocznika to względem masy? [url=http://www.polyscope.ch/dlCenter/ps... jest rys 17 ale uważaj na rezystancję obciążenia.
Sporo emocji towarzyszy twoim zabiegom z tym prostownikiem. I tak masz szczęście, że zastosowano trafo toroidalne bowiem tradycyjny przy dłuższej pracy ze ściemniaczem wyzionołby ducha. Do regulacji masz inne rozwiązania typu tyrystor tranzystor, ale to chyba zbyt wiele emocji. Prostszym rozwiązaniem będzie stosowanie oporników / żarówek po stronie...
Po prostu podłącz rozrusznik i zobacz, czy kręci. Potem przy jakimś obciążeniu.
Weź pod uwagę to, że napięcie pod obciążeniem mocno spadnie i w jakiś sposób to napięcie musi być odpowiedni większe Nie pisałeś, że musi być większe i o ile, tylko że odczepy co 0,8V to "trochę mało" i proponowałeś skoki co najmniej 1,5V. Niemożliwe by napięcie pod obciążeniem spadało o 30% lub więcej. W sieci byl 240-238V Czyli ok. 4% powyżej nominalnego...
W układzie z prostownikiem nie ma mocy biernej. To rozważania ogólne. Zresztą układ pomiarowy jest przed prostownikiem, więc tam zależnie od charakteru obciążenia prostownika moc bierna może wystąpić. Moc bierna nie może wystąpić. Dla dowolnego obciążenia za prostownikiem moc bierna nie wystąpi.
Podłącz z mostkiem na diodach 10A do akumulatora max 80Ah i zobaczysz czy napięcie po chwili ładowania nie przekroczy 14,4V. Zdarzały sie takie przypadki że prąd transformatora miał taki zapas ze podbijał napięcie do wartości uszkadzających akumulator i potrzebny był regulator na pierwotnym.
Przykład 1: Prostownik z obciążeniem rezystancyjnym W prostowniku z obciążeniem rezystancyjnym napięcie i prąd na wyjściu będą się zmieniać w sposób ciągły, a przebieg będzie przypominał sinusoidę jednopołówkową. Przebieg napięcia: +Vmax ____ ____ ____ | |________________| |________________| |_____ T/2 T 3T/2 2T Przebieg prądu: Imax __ __ __ __ __ __...
Trzeba pomierzyć napięcia, jakie daje ten transformator. Prąd, jakim można obciążyć prostownik, zależy od obciążenia - np. przy ładowaniu akumulatora jest znacznie mniejszy (około 1.5X), niż wynika z podzielenia mocy transformatora przez napięcie.
Tak z ciekawości - co to jest miedzy miernikiem a przełącznikiem na pierwszej fotce? Co do regulatora prądu i napięcia, to regulacja prądu ładowania realizowana jest przez regulację napięcia. Można coś takiego dołożyć, ale to nie załatwi bezpiecznego ładowania. Podane napięcie 15.5V jest za wysokie, podłącz na wyjście prostownika jako obciążenie jakiś...
Przeoczenie, oczywiście że chodzi o pojemność akumulatorów wyrażoną w "Ah", już poprawiłem. A tak z ciekawości informacja dla laika, w jaki sposób można obciążyć prostownik automatyczny powyżej wartości deklarowanej przez producenta? W tym konkretnym przypadku 4A. Pozdrawiam!
Jakie jest obciążenie po prostowniku? Może wystarczy prostownik na 1 diodzie.
P=UI czyli P=12V*5A=60W Nie. Do stabilizatora 12VDC/5A potrzebny jest transformator dający 15VAC/8A. Czyli 120VA. 15VAC - gdyż potrzebna jest nadwyżka napięcia (na tętnienia, na spadek napięcia na diodach prostownika, na t.zw. Vdrop stabilizatora, na spadek napięcia w sieci). 8A - gdyż zasilacz (transformator+prostownik obciążone pojemnością filtrującą)...
Już po pomiarach. Nie spodziewałem się tak dużej różnicy w tętnieniach obciążonego prostownika (z kondensatorem i bez). Czy rezystancja przewodu łączącego prostownik z akumulatorem jest tego samego rzędu co opór wewnętrzny akumulatora czy znacznie większa? Czy możesz powtórzyć pomiar wpinając kondensator pod klemy akumulatora zamiast pod prostownik...
Zgłoszenie problemu brzmi tak że na amperomierzu ma małe ładowanie - około 4 A max., a wcześniej ładował prądem 15 A. Mało tego, ostatnio chciałem reanimować stary akumulator, Czyli, że nie wiemy ile prądu ten akumulator zechce wchłonąć. Nie wiemy jak zachowuje się regulator na wejściu zasilania. Nie wiemy jakie jest napięcie na wyjściu z trafo. Nie...
Podłącz na wyjście zwykłą żarówkę 40W/230V bo tak czytam i wydaje mi się że próby robisz bez obciążenia na wyjściu.
Normalnie czary jakieś.. zabierałem się już za demontaż transformatora by go odwinąć na 250V, ale myślę jeszcze prąd i napięcia przed tym zmierzę no i tak: Transformator obciążony: pobierany prąd: 92mA napięcie przed prostownikiem: 251V AC napięcie za prostownikiem: 320V DC Transformator nie obciążony: napięcie przed prostownikiem: 263V AC napięcie...
Cześć Panowie, Mam pytanie, czy w waszych AGRI 30/12 napięcie ładowania pojawia się na wyjściu bez podłączonego obciążenia?
Zasilenie bramek nie oznacza przewodzenia, bez zamknięcia obwodu prądowego. Nic wtedy nie zmierzysz, tak działa tyrystor. Podłącz obciążenie i dopiero mierz.
Spójrz na post wyżej. Założyłem, że posiadasz miernik uniwersalny skoro mierzyłeś napięcia. Więc w czym problem. Przełącz miernik na pomiar prądu DC i do dzieła. Możesz obciążyć prostownik żarówką 12V z połączonym szeregowo amperomierzem (miernikiem uniwersalnym). Jaki zakres max. posiada amperomierz zamontowany w prostowniku.
skoro chcesz podać precyzyjne informacje to wyjaśnij jak rezystancja wyjściowa prostownika może podwyższać napięcie. Chodzi o zacytowany powyżej fragment. skoro chcesz podać precyzyjne informacje to wyjaśnij jak rezystancja wyjściowa prostownika może podwyższać napięcie. Chodzi o zacytowany powyżej fragment. Przepraszam za to nieporozumienie. Rzeczywiście,...
Ależ, ja nie muszę nic na ten temat czytać, bo to doskonale znam od ponad 55 lat. Nie widzę żadnej różnicy w procesie ładowania akumulatora podpiętymi klemami instalacji w samochodzie i z odpiętymi. Przy podpiętych klemach, obciążenie prostownika będzie ciut większe - o prąd pobierany przez instalacje w czasie postoju, a to jest raptem u mnie 20 mA,...
Jesli trafo daje na wyjściu 15Vac to po mostku pozostaje 13,7 lub jeszcze mniej - to za mało. Co masz podłączone jako obciążenie? Jeśli obciążeniem jest naładowany (albo prawie naładowany) akumulator to prostownik nie będzie pracował z wydajnością 10 A. Podobnie będzie jeśli użyjesz transformaotra o zbyt małej mocy. Do prób i regulacji musisz obciążyć...
Witam! 1) Wzór z którego korzystasz pozwala wyliczyć wartość średnią wyprostowanego napięcia idealnego , czyli nie uwzględnia spadków napięć na elementach prostownika ! Przy tak niskiej wartości napięcia zasilającego (10V) i spadkach napięć na elementach prostownika błąd nie będzie duży ale zaje...fajny. :D 2) Czy ja dobrze czytam? ...obciązenie co...
Możliwości laboratoryjnych chyba nie masz aby zmierzyć jego oporność więc proponuję obciążyć prostownik znanym prądem (np.40 A) zmierzonym innym dokładnym miernikiem np. cęgowym i ostrożnie piłować bocznik (nowe nacięcie).
Możesz mostek cały od passata włożyć do prostownika. Bez przerabiania. A to że rozrusznik malucha pobiera 30A jak piszesz nieobciążony to nie znaczy że obciążony też pobiera 30A.
Prostownik z regulowanym kątem zapłonu i obciążenie RL i RLC(kondensator równolegle do wyjścia). Też powoduje powstawanie charmonicznych.
Transformator, prostowniki i obciążenie po stronie wtórnej.
Witam Prostownik nie był obciążony ładowanym akumulatorem - pomiar bez sensu . Pozdrawiam na w/w filmie prostownik jest obciążony akumulatorem! (nawet z tyłu widać wspomniany akumulator - niebieski voltmaster)
Witam koledzy, mam banalny problem, mianowicie potrzebuję narysować przebiegi czasowe prądu diody 1 oraz 2, napięcia na oporniku i cewce. Podaję skan, narysowałem prądy ale nie wiem czy dobrze, a dalej już nie umiem. Proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.net/94_12322299...
może obciążenie jest niesymetryczne (częściowo zwarte obciążenie?) Pozdrawiam :)
Rdzeń od mikrofalówki jest przewidziany do pracy przerywanej chwilowej, ładowanie to proces długotrwały więc sprawdź na dłuższym okresie pod obciążeniem. Do rozruchu się nada.
miedziana kostka z ozaczeniem "200A 75mV" Nie wiem jaki akumulator został wygotowany, bo taki koń (bocznik) byłby zasadny przy ładowaniu akumulatorów do 2000 Ah, lub wspomagania rozruchu. Przy ładowaniu przeciętnego akumulatora samochodowego (do 100 Ah) wskazówka amperomierza ledwo się ruszy z miejsca. Jeszcze raz sprawdziłbym dokładnie czy diody są...
Na kondensatorze filtrującym (nieobciążonym) będziesz miał: Uc=Umax-Ud=Usk*1.41-Ud - dla układu z dzielonym uzwojeniem i dwoma diodami Uc=Umax-2*Ud=Usk*1.41-2*Ud - dla układu Graetza. Ud - spadek napięcia na diodzie prostowniczej Umax, Usk - wartości szczytowa i skuteczna z transformatora Przy obciążeniu pojawi się na kondensatorze składowa zmienna...
Odwinąłem jeszcze dwa zwoje i napięcie spadło o 0,25V.
Odnośnie prostownika wszystko w porządku.Co do akumulatora nie wiadomo znając tylko napięcie.Należy go sprawdzić pod obciążeniem. Prąd ładowania może być 4A ale i większy prąd tym gorzej dla akumulatora. Takich akumulatorów się nie otwiera, z boku akumulatora na deklu jest tam mały odpowietrznik.Należy pamiętać aby w czasie ładowania akumulatora odpiąć...
Możesz tak zostawić tylko odrazu po włączeniu będzie napięcie ładowania na zaciskach. 17,8V i 9,2V te wartości są zawyżone ponieważ prostownik niema obciążenia. Jak podłączysz pod akumulator to wtedy unormują się ;)
Wskazówka prostownika maksymalnie wychylona Czyli prostownik dociążony. Jak nie ma zabezpieczenia termicznego może się przegrzać pracując w dłuższym czasie z takim obciążeniem. Dobrze by było sprawdzić ten prąd lepszym amperomierzem niż ten w prostowniku, na ogół szajsowaty. Regulator powinien działać, pod warunkiem, że faktyczny prąd silnika nie przekroczy...
Oglądnąłem kilka zdjęć wnętrza tego prostownika, i wynika, że zbudowany jest tylko z transformatora z przełączanymi uzwojeniami, przełączników i mostka prostowniczego. Tak duża rozbieżność w pomiarach nieobciążonego transformatora raczej wskazuje na to, że miernik nie radzi sobie z pomiarem napięcia z prostownika dwupołówkowego. Zobacz jak będzie wyglądał...
Witam, Zmierzyłem napięcie innym miernikiem i na początku wynosiło 12,5 V i stopniowo w ciągu kilku sekund wzrosło do 12,8 V. Kiedy obciążyłem prostownik żarówką samochodową i prąd obciążenia wynosił 3A napięcie na klemach spadło do nieco ponad 8V. Czy takim prostownikiem można naładować akumulator samochodowy i czy niskie napięcie wynika z właściwości...
Zakładasz sprawność stuprocentową. To błąd. W praktyce za obciążonym prostownikiem uzyskuje się napięcie 1,1-1,2 razy wyższe od wejściowego. Doliczając do tego sprawność takiego małego transformatorka (70-80%) wychodzi nam jakieś 135V, powinno być ciut więcej.
co wystaje powyżej napięcia na akumulatorze, zamienia się na ciepło. Zbyt mocno uprościłeś. Gdyby wierzchołki sinusoidy nieobciążonego prostownika nie wystawały ponad napięcie akumulatora to prostownik nie ładowałby tego akumulatora. Natomiast przy obciążeniu akumulatorem "wierzchołki siadają" :D
Prostownik z napięciem 20V pod obciążeniem 5-10A zniszczy samochodowy akumulator . Samochodowy akumulator 12V należy ładować, zależnie od typu i przepisania do napięcia od 13,5 do 14,5 - 14-8V. Przy takim napięciu nie ma niebezpieczeństwa wrzenia elektrolitu i intensywnego wydzielania gazu. Oznacza, jeśli prostownik przy obciążeniu ma na wyjściu 20V...
On się zadowoli od bidy zasilony 400V na L1 i L2. Robiłem takie coś na napędzie ABB i ruszyło. Ruszyć ruszy ale pod pełnym obciążeniem prostownik może tego nie przetrzymać. Jeśli już to szukać falownika z 2Uz na wyjściu - są ale trudno dostępne i drogie oraz nie ten przedział mocy.
Wtedy regulator musi jeszcze tak regulować wzbudzanie prądnic żeby miały równe obciążenia
Witam! Jakiś czas temu widziałem takie coś kompletne w dziale Elektronika przemysłowa i Energoelektryczna, wejdź tam i wpisz ten tytuł, powinieneś znaleźć. Pozdrawiam
Napisałem ze napięcie przed prostownikiem jest zgodne z tym co zakłada producent transformatora. A podejrzewam tak jak przedmówca że prostownik dopiero obciążony daje pełną napięcie, myślałem ze ktoś się z czymś takim juz spotkał i utwierdzi mnie w mojej teorii. Sprawdzę jeszcze jakie jest napięcie w poszczególnych ustawieniach prostownika kiedy klemy...
Bez obciążenia większość prostowników ma właśnie 16-17V... , napięcie spada pod obciążeniem, a żeby na rozładowanym akumulatorze pojawiło się raptem 17V musiał byś w niego przywalić 50A jak nie lepiej, więc to mało wykonalne standardowym sprzętem. Na sprawnym i wyładowanym akumulatorze napięcie rośnie względnie powoli. W samochodzie 14,4V jest zaraz...
Możliwość jest. Musiałbyś mieć prostownik, który po naładowaniu akumulatora samoczynnie się wyłączy, a na zaciski akumulatora poda niezbyt duże obciążenie, poniżej 1/20 jego pojemności. I gdy nastąpi rozładowanie jeszcze do bezpiecznej granicy spadku napięcia na zaciskach, odłączy obciążenie i znowu załączy ładowanie. Taki cykl powinien trwać do wiosny.
U mnie przekaźnik przy 10 A jest wyraźnie ciepły, ale na pewno, nie przekracza 90°C bo spokojnie palec mogę na nim trzymać. Transformator (18V - 300 VA) u mnie ledwo słychać, mruczy tak samo cicho jak na jałowym obciążeniu.
Gdzie podział się 1A? Po przeanalizowaniu problemu oraz po odpaleniu prostej symulacji jestem skłonny stwierdzić że wartość odczytywana przez mój multimetr wynika z szpilek prądowych ładujących kondensatory. Dokładnie tak jest. Prostownik z kondensatorem na wyjściu pobiera z trafa nie sinus, ale krótkie impulsy prądu o dużej amplitudzie, w momencie...
Przy jakim obciążeniu wyjścia masz te 17V? Czy to jest bez obciążenia?
Jaki masz transformator? Nadal ten 2x17,2V? Jak za mostkiem masz 14,6V, to sprawdź ile jest przed mostkiem, powinno być ok. 15,6V~16V. Dokonaj pomiarów pod obciążeniem.
Pomiar bez obciążenia, prostownik Einhell afen 10. Pomiar bez obciążenia nie jest miarodajny.
Trafo może i daje rade, ale mostek prostowniczy (a w zasadzie kondensator filtrujący) już nie (za duże obciążenie, wzoru na napięcie wyjściowe obciążonego prostownika ci nie podam, ale żeby nic się nie zmieniło na 2x spadek rezystancji musiałby być 2x wzrost pojemności kondensatora, żeby napięcie się nie zmieniło -w przybliżeniu). Moja rada, zwiększ...
Tak jak myślisz, będzie około 12V jeżeli jednak dołożysz kondensator elektrolityczny to napięcie się zwiększy do około 24V. Zależy od obciążenia i pojemności.
Najlepiej sklej jakimś klejem typu kropelka, z tym samozapłonem nie przesadzaj....
http://mariolla.com/index.php/product/25... Popatrz dla orientacji wariant schematu wzmacniacza 200W. Popatrz tablicę zależności mocy wyjściowej od napięcia zasilania i opory obciążenia. Zatwierdzenie kolegi Taniczujnikabsdobmw o obniżeniu napięcia przy obciążeniu do napięcia wtórnego uzwojenia niezupełnie prawidłowe. Ono jest sprawiedliwe...
prostownik obciążenie żarówka obciążenie rezystancyjne obciążenie indukcyjne
klimatyzacja zasilanie strumienica zamiast katalizatora dźwięk jednej słuchawce lenovo
Ile paneli 1500W do ładowania akumulatora 200Ah, 48V? Piszczenie bębna pralki: przyczyny i rozwiązania