Rozważałem wyłącznik silnikowy, ale on może nie wykryć zaniku fazy – obciążenie silnika wentylatorem jest niewielkie. Jeżeli wył. silnikowy nie wykryje zaniku fazy, to znaczy że taki stan pracy silnikowi nie zagraża. Zaleciłbym dołożenie wyłącznika silnikowego i przeprowadzenie próby z wyłączeniem jednej fazy. Gdybyś chciał się zabezpieczyć przed zmianą...
Myślałem, że to wiatrak za duży opór stawia, ale bez podpiętego wiatraka sytuacja identyczna Mam rozumieć, że odpinasz obciążenie (silnik wentylatora) od tego rezystora, a on się dalej nagrzewa? To szukaj zwarcia jakiegoś. Albo dziwnie połączonej instalacji.
Silnika, łożysk i elektryki bym się w ogóle nie czepiał. Jeżeli pracowało poprawnie przez dwa tygodnie a teraz już nie, to: - ktoś wyjął filtry, - ktoś wymienił filtry na takie które mają dużo mniejsze opory przepływu (nie ta klasa filtracji) - jest w układzie wywiewnym jakaś przepustnica/przesłona/żaluzja, która dotychczas była tylko trochę otwarta,...
Wszystkie tanie regulatory oparte są na regulacji tyrystorowej - mogą sterować obrotami wentylatorów. Nie dotyczy to silników obciążonych w inny sposób.
Praca takim silnikiem skojarzonym w gwiazdę niesie za sobą pewne ryzyko. Jeżeli jest to stałe obciążenie, np: wentylator, a prąd pobierany przez silnik podczas pracy nie przekracza wartości prądu znamionowego podzielonego przez pierwiastek z trzech, to może tak pracować. Jeżeli zaś obciążenie jest zmienne i istnieje możliwość, że silnik będzie pobierał...
Miałem taki problem w pierwszym palniku który przerabiałem. Próby robiłem oczywiście bez pompy oleju i silnik wentylatora mając, mniejsze obciążenie kręcił się dużo szybciej. Nie mogłem dostatecznie zmniejszyć ilości powietrza. Po założeniu pompy wszystko wróciło do normy. Co do regulacji obrotów silnika wentylatora to oczywiście, robiłem takie próby,...
Po prostu przerysuj to "na czysto". Ostatnia uwaga - zakładamy, że silniki są obciążeniem indukcyjnym, czyli ich wyłączenie generuje przepięcia. To gdzie byś podłączył diody tłumiące?
Termistor umieszczony w stojanie silnika+wejście falownika lub osobny modół, ale jak nie masz w silniku termistora, to zastosuj cwany falownik, który będzie obliczał obciążenie termiczne silnika (np. Danfoss VLT), tylko nie deklaruj w nastawach obcego chłodzenia. pzdr
zostawiłem pracujący silnik, żeby zobaczyć czy załączy się może wentylator, ale się nie załączył Silnik pracujący na biegu jałowym nie jest praktycznie w ogóle obciążony. Wentylator jest załączany przekaźnikami, więc to że w ogóle się włącza - czy to po włączeniu klimatyzacji, czy poprzez test diagnoskopem - świadczy o tym, że całe sterowanie i zasilanie...
Przy drugim błędzie sterownik silnika wyłącza turbinę aby zmniejszyć obciążeniu silnika. Usterka modułu wentylatora to dość typowa usterka samochodów PSA.
Witam Jest to silnik z pomocniczą fazą zwartą. Jego działanie jest bardzo proste. Główny strumień wytwarza cewka, a pomocniczy wytwarzają cewki w postaci grubego drutu (jednozwojowe, widoczne na zdjęciu poniżej cewki głównej). Te cewki z grubego drutu wytwarzają strumień przesunięty w stosunku do głównego. Odnośnie sprawności to sięga ona 20 do 30 %....
Miałeś wyraźnie napisane, aby nie stosować tego prostownika. Obecnie wraz ze wzrostem pojemności objętość elektrolitu- wodnego roztworu może znacznie wzrastać do tego stopnia, że może on wypływać-wypryskiwać z cel. Jedyne to co jest możliwe, to odciąganie z każdej celi osobno i osobne zlewanie do osobnych pojemników. W miarę kolejnych ładowań w miarę...
Przetwornica w takim układzie nie wytrzymała obciążenia indukcyjnego jakim był silnik.
Odbierasz ciepło z silnika, więc temperatura spada (odbierasz energię z silnika i przekazujesz do otoczenia). Że co? A sprężarka to generator prądu? Włączając klimę dokłada jakieś 2-3 KM obciążenia dla silnika + paręset watów wentylator skraplacza + skraplacz praktycznie bezpośrednio przeazujący ciepło na chłonicę silnika. Obroty podbija, bo gwałtownie...
Witam, "Typowa" konstrukcja, transformator z ups-a, pełny mostek na 4 diodach shotky, za mostkiem kondensator 10 000 µF/50V. Do wyjścia jako obciążenie podłączony silnik wentylatora który pobiera około 20A prądu. Na stronie pierwotnej transformatora regulator na triaku ( coś jak ściemniacz ). Jak wentylator ma małe obroty wszystko jest ok, ale...
czy silnik we frani 120w może pracowac bez wentylatora i czy takie obciążenie nie będzie groziło spaleniem uzwojenia
Tak, chodzi o ten wentylator. Na podszybiu. Jak tego nie zrobisz to za jakiś czas możesz mieć uszkodzoną opornicę z powodu zbyt dużego obciążenia silnika wentylatora.
Wszystko zależy od instalacji. Generalnie zamykanie klap powoduje że do "przetoczenia" jest mniej powietrza i silnik chodzi bardziej "jałowo" pobierając mniej energii. Tak jak napisał juz jeden z kolegów wydajność usuwania trocin zależy od strumienia powietrza Nie wiem jak się koreluje podciśnienie z przepływem, ale przypuszczam że w pewnym zakresie...
Nie dość że obciążysz ten silnik do granic możliwości to jeszcze zdjąłeś wentylator chłodzący silnik. Czasami się dało odpalić silnik s-18 że złapał lewe obroty jak ktoś nie umiał wyczuć momentu kiedy puścić kompresje podczas odpalania korbą ,nie jednemu skończyło się to na złamaniu ręki.
Silnik DC prawdopodobnie nie miał obciążonej osi, więc jego bardzo niski moment obrotowy nie przeszkodził mu w wystartowaniu. Silnik w wentylatorze ma obciążenie na osi, zatem obniżenie momentu obrotowego poniżej pewnego poziomu spowodowało, że nie mógł ruszyć.
Witam.W momencie włączenia wentylatora alternator stawia obciążenie dla silnika i zwalnia jego obroty co powinien zniwelować silniczek krokowy.Najprawdopodobniej nie działa.
Te silniki w kosiarkach na biegu jałowym mocno się grzeją i nie należy włączać ich bez obciążenia dłużej niż kilkanaście sekund ze względu na wzrost temperatury.
Obciążenie jest małe bo jest to silnik wentylatora no a innego wyjscia nie mam
To dlaczego nie pozostawić w gwieździe skoro to oszczędniej bo mniej prądu zużyje . Bo po przełączeniu na trójkąt silnik zostanie obciążony np. przez zamknięcie zaworu odciążającego sprężarki lub otwarcie klapy wentylatora promieniowego. Układ Y-D stosuje się wtedy, gdy silnik rusza prawie jałowo. Inaczej nie ma to sensu, gdyż po przełączeniu na gwiazdę...
Witam Falownik reaguje poprawnie, silnik jest przeciążony. Nic nie piszesz co mówi specyfikacja o obrotach silnika. W wentylatorach i w pompach jest tak że obciążenie silnika rośnie wraz ze wzrostem obrotów. Być może że wentylator jes zaprojektowany do 900 obrotów/min.
(at)arturavs Tutaj jest kondensator rozruchowy. Kondensator pracy w takich zabawkach raczej nie występuje. Zazwyczaj k.pracy występuje w silnikach dużej mocy lub takich co mają spore obciążenie (np suszarki do ciuchów)
Poduszki silnika i skrzyni do sprawdzenia. Jeśli nie ma luzów w zawieszenie to silnik powoduje wibracje - sprzęgło, koło zamachowe, wentylator...
Możesz podłączyć trzy silniki różnej mocy pod jeden falownik. Falownik parametryzujesz odpowiednio pod największe obciążenie a silniki zabezpieczasz odpowiednim dla danego silnika wyłącznikiem silnikowym. Wyłączniki włączasz do układu sterowania. Oczywiście to ma sens dla mniej wymagających aplikacji ze sterowaniem skalarnym typu wentylator pompa czy...
Zrób zdjęcia silnika i tabliczki znamionowej. Jeżeli jest to silnik indukcyjny, w zupełności wystarczy ograniczenie napięcia zasilania silnika. Mocno wzrośnie wtedy poślizg silnika przez co obroty przy danym obciążeniu spadną. Obciążenie wentylatorem świetnie nadaje się do tego celu. Napięcie można ograniczyć wstawiając między zasilanie a silnik jakąś...
Drodzy forumowicze, chciałbym zapytać czy istnieje możliwość obliczenia prędkości obrotowej silnika asynchronicznego bez bezpośredniego zmierzenia tej prędkości? Obrotami steruję za pomocą falownika w zakresie 0 - 80 Hz. Muszę zmierzyć jego prędkość obrotową co 5 Hz. Na tabliczce znamionowej mam podany poślizg znamionowy, jednak w zależności od częstotliwości...
Dziękuję za info. Ale jakie wówczas będzie pobierał prądy (większe czy mniejsze) ? I czy może się spalić ? Dodam, że obciążenie (wirnik wentylatora) jest niezmnienny.
Żeby było obciążenie silnika, a podgórke najłatwiej.
Po przeczytaniu wielu wątków w temacie "regulacja obrotow silnikow indukcyjnych" postanowiłem zrobić eksperyment. wiem, że OT, ale mam pytanie: silnik kręciłeś - bez obciążenia, - z wentylatorem, - ze stałym obciążeniem? PS. Jak silnik nie może pracować ze ściemniaczem, to jak działa odkurzacz?
Zależy od obciążenia tego silnika. Wentylatory można regulować tyrystorami.
Rezonans zwykle występuje bez obciążenia, jak na przykład w uzwojeniu pierwotnym transformatora bez obciążenia w uzwojeniu wtórnym. Jeśli łopatki wentylatora nie zostaną usunięte, silnik wentylatora zawsze ma obciążenie, a rezonans jest mało prawdopodobny. Nie pierwszy rok używam tej metody zmniejszania prędkości różnych wentylatorów i - dzięki Bogu...
Zmajstrowałem sobie taki oto schemat: Wątpliwości mam przede wszystkim do sterowania wentylatorami i odczytu czujników Halla. Czy powinienem się obawiać zakłóceń generowanych przez układ sterowania wentylatorami np. na ATMegę? Złożyłem testowo jeden taki układ z tranzystorem i wiatrakiem i obraz z oscyloskopu aż kłuł w oczy od szpilek. MOSFET mimo...
Obawiam się że rozruchy wentylatorów mogą wyłączać zbyt często. Silniki to 18kW i 22kW. Teraz czasami C63 wyłącza przy poborze 70-80A ale w czasie rozruchu obciążenie wzrasta 260A . A teraz C 63A wystarcza do rozruchu?
Może ja "gołym okiem" nie widzę gdzie jest źle, ale ten emulator ustawiony na "prostokąt 50%" tak Ci rozjeżdża adaptacje, że ciężko powiedzieć czy praca sondy na benzynie jest poprawna czy nie, skład mieszanki w każdym bądź razie poprawny nie jest. Po przebiegu z "silnika krokowego" i lambdy na biegu jałowym na benzynie wygląda jakby Ci wypadały zapłony...
Zaraz... wentylator jest na 12V a reszta na 5 lub 3,3. Co za problem? Ja nie widę żadnego. Przecież 12V musisz wystabilizować najpierw na 5 a potem na 3,3? Stabilizator skutecznie zapobiegnie wpływowi obciążenia silnikiem wentylatora na napięcie PO STABILIZACJI - trzeba dać tylko możliwie dużą pojemność na wyjściu mostka prostowniczego. 330uF/16. Wstaw...
Chce kupic falownik 220 x 2,2 kW (troche kosztuje) do silnika 2,2 kW 3 fazy. Pytanie- czy falownik o podanych parametrach wytrzyma obciazenia? 1: jaki charakter ma obciążenie tego silnika? (pompa albo wentylator, czy jakiś taśmociąg) 2: o ile silnik jest przewymiarowany? (ma zapas w stosunku do obciążenia, czy jest "na styk") 3: w jakich zakresach...
To zwykły sciemniacz, tyle tylko że załączany w ,,0". Można spróbować, bo to silnik reluktancyjny, bez kondensatora, ale nie sadzę, że wynik będzie dużo lepszy. Falownik zmienia częstotliwość do zmiany prędkości obrotowej, a te ,,ściemniacze" zmieniają nateżenie prądu w obwodzie silnika ( obciążenia) na zasadzie ,,ucinania" części sinusoidy. A tego...
Odkurzacz BEAM Alliance 700, startuje i po kilku sekundach się wyłącza, pojawia się migający symbol wentylatora. Jednak po włączeniu i szybkim zmniejszeniu obciążenia na rączce pracuje nadal a po kilku minutach zwiększam obciążenie do max i odkurzacz pracuje normalnie. Gdzie szukać problemu w silniku czy elektronice, czy ktoś miał podobny problem?
A czy silnik wentylatora "pociągnie" większą ilość łopatek? Wszak to dodatkowe obciążenie.
Mała moc silnika, spore obroty, więc wentylator lub pompa. Coś, co nie potrzebuje dużego obciążenia.
...śmigłowy o przepływie osiowym. Dla tego typu wentylatorów przy zerowym przepływie obciążenie dla silnika jest duże i maleje wraz z otwarciem przepustnicy. Dla wentylatorów odśrodkowych jest odwrotnie, przy małym przepływie stanowią małe obciążenie dla sinika. Wiatraczek w zasilaczu komputerowym ma przepływ osiowy i po zatkaniu przyspiesza tak samo...
Silnik pracuje już 14 godzin, obciążony wentylatorem, przy prądzie 1,6 A. Uzwojenie ma 110°C. Poczekamy zobaczymy.
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
Nie, nie zmaleje, silnik będzie za to słabszy, ale z drugiej strony może top spowodować spadek prędkości obrotowej jego wału, a co za tym idzie spadek wydajności pompy ( której wydajność zależy od prędkości obrotowej i to chyba do kwadratu). Rozwiązanie stosowane czasem w wentylatorach - jako że obciążenie silnika zależy od prędkości obrotowej wentylatora...
Poprostu są odczepy na uzwojeniach silnika i sam silnik działa na siebie jak autotransformator. Regulatory na triakach z regiuły sie nie sprawdzają. Dośćże świerczą to dają mały zakres regulacji. Regulator z diakim to do żarówki a nie do silnika. Obciążenie mocno idukcyjne!
Nie byłem pewny czy triak zdąży się wyłączyć. Jeśli tak to działa to problem nr. 1 jest rozwiązany. Pozostał jeszcze problem ze sterowaniem :D Obciążeniem będzie silnik wentylatora
A słyszałeś o: - fazie rozruchu silnika - tu płynie dużo większy prąd niż w czasie ustalonej pracy - rosnącym obciążeniu silnika wentylatora na skutek zużycia mechanicznego i zakurzenia ? - rozrzucie produkcyjnym - to, że producent napisał 130 mA, to nie oznacza, że tam będzie te 130 mA jak drut, może być mniej lub więcej Diody mają tę zaletę, że w...
Ze sposobu podłączenia regulatora VENTS RS-1-300 widać, że może on jedynie ograniczać prąd/napięcie zasilania wentylatora. Regulacja prędkości obrotowej silników prądu przemiennego "]Zakres regulacji prędkości obrotowej przez zmianę napięcia zasilającego wynosi niewiele ponad 10% poniżej prędkości znamionowej. Zatem jest to bardzo mały zakres regulacji,...
Poparzyć już mogła obudowa o temp. 60 stopni, a to nie jest nic niezwykłego (nawet powyżej 100 st.) w przypadku silników bez chłodzenia. W przypadku tego silnika w grę wchodzi tylko przedmuch uzwojeń wewnątrz, co w przypadku "ulicznego" środowiska nie jest proste (kurz, wilgoć) - wentylator musiałby mieć duży spręż i dmuchać filtrowanym powietrzem....
Czasem motory potrzeba załączyć z trybu ręcznego, ale to tego dojdę jakoś. Trochę sobie pewnych rzeczy sam wykminiłem. W sumie to nie takie trudne. Siłowniki otwieram najpierw, opóźnienie i włączam nagrzewnicę, następne opóźnienie i włączam wentylator nawiewu, dlatego żeby było wstępnie ciepłe powietrze. kwestia tylko kiedy włączam obieg wody? No i...
11cm, fabrycznie było 9,5cm, No i dynamicznie zwiększył obciążenie silnika, bo nieprawdą jest, że ze wzrostem prędkości obrotowej wentylatora wzrasta jego wydajność (wcześniejsze odrywanie się przepływu laminarnego od łopatek wirnika wentylatora), co skutkuje większym obciążeniem silnika. Generalnie nic mu nie będzie.
Dobierz wyłącznik do pracy na obciążenie 20A. Tylko, czy aby na pewno silnik ma pracować prawo - lewo? Poza wyłącznikiem należy właściwie dobrać jego zabezpieczenie. W większości przypadków takie silniki pracują w jedną stronę, gdyż maja tak skonstruowany wentylator, że skutecznie chłodzi uzwojenia przy właściwym kierunku obrotów. Może chodzi Ci o wyłącznik...
Zrobiłem tak jak napisałeś i bez zmian maksymalnie 30Hz i już jest 15A. No nic skończe prace, zdejmę paski i uruchomimy silnik bez obciążenia. A czy nie jest tak że ten silnik napędzający wentylator (nawet nie wiemy jaki), jest najprościej za słaby dla tego wentylatora . I to z różnych powodów. Pamiętajmy że wraz ze wzrostem obrotów rosną straty "...
Idea regulacji jest dobra tylko pozostaje kwestia samego urzadzenia. Jeżeli jest to palenisko wielkości stołu to ma wentylator mocy około 1kW i nieopłacalne jest montowanie falownika (przynajmniej w moim odczuciu). Dla dużych stanowisk lub wyrobu o dużych wymaganiach (wyszukana technologia itp.) ma to sens ale tez pod warunkiem że będzie na siebie zarabiać...
Nie kupuj, mam 2002 tdci, fajne auto ale za dużo problemów z zasilaniem w diesla i duże koszty(; TDDI a TDCI to zupełnie inny motor gorsza kultura pracy ale mniej awaryjne wtryski, przy obecnych cenach paliw polecałbym raczej benzynę może trochę więcej wydaje się na stacji benzynowej za to nie zostawia się pieniędzy u mechaników a te naprawy naprawdę...
Pewnie wypalanie filtra DPF - tylko przerywasz procedurę i ponownie próbuje następnym razem na nowo wypalić filtr cząstek stałych. Jak będzie pracował silnik i włączy się wentylator sprawdź czy spalanie nie jest większe będzie wiadomo czy na pewno wypala filtr. Założyłem, że wiesz o tym, że po włączeniu klimatyzacji automatycznie również włącza się...
Błąd z pamięci Climatronica raczej nie jest powodem. Nie pamiętam dokładnie tej wersji lecz stosowane były wentylatory dwubiegowe z wbudowanym do silnika opornikiem redukcyjnym dla pierwszego biegu - jeśli będzie spalony silnik nie będzie pracował z mniejszą prędkością. Zwróć uwagę czy drugi wentylator ma wtyczkę - niekiedy stosowano w grupie VW myk...
Dziękuję za odpowiedzi. W tej chwili jestem poza warsztatem. Jeśli tylko coś na naklejce będzie widoczne to jutro zrobię zdjęcie. Mam pytania. Taki silnik ma 2 uzwojenia: główne i rozruchowe. Które z nich powinno mieć większą wartość rezystancji? W Internecie są sprzeczne informacje na ten temat. Główne uzwojenie ma mniejszą rezystancję, a rozruchowe...
Albo silniki są źle dobrane, albo coś dławi przepływ powietrza. Jeśli osiowe wentylatory - coś dławi. Jeśli odśrodkowe - odwrotnie, brak dławienia i stąd przeciążenie... Muszę się przyznać, że czasami trzeba zrewidować swoje poglądy. Ja z wentylacją nigdy nie miałem za dużo do czynienia, ale do tej pory byłem przekonany, że dławienie przepływu powietrza...
W szereg z zasilaniem daj dławik i zbocznikuj silnik wentylatora diodą i pojemnością rzędu 100uF. Wtedy zrobisz coś ala przetwornice step down. Dławik ograniczy narost prądu i wyższe harmoniczne które potem kondensator ładnie wytnie. Dopinanie kondensatora do obciążenia zasilanego sygnałem pwm powoduje przeciążenie stopnia sterującego i może prowadzić...
wrzeciono na łożysku kulkowym, więc dość odporne na obciążenia boczne, wentylatorek... Tyle że do wiercenia PCB obciążenie boczne nie musi być priorytetem. A wentylatorek... jest wewnątrz silnika (nie każdego co prawda).
Witam. W praktyce obie zasady obowiązują chyba, że zna się nadrzędną zasadę i zada pytanie jaki charakter ma obciążenie silnika: czy to jest wentylator ,lub pompa ? czy to jest przenośnik taśmowy lub obciążenie o cha-ce stałomomentowej. Ponadto czy jest zalecane sprzężenie zwrotne czy nie musi być. Dlatego polecam ABB(uważam, że są najlepsze - oraz...
Dziś już raczej nigdzie nie kupię rezystora oraz kondensatorów, ale poprawiłem jeszcze wszystkie wątpliwe luty. Ciekawa jest jedna rzecz - normalnie na wyjściu płytki podpięty jest silnik wentylatora i jakiś aktuator otwierający żaluzję kratki wentylacyjnej, gdy te dwa elementy są podłączone wentylator nie może "zaskoczyć", jednak gdy zwiększę obciążenie...
Jak to czym? Dużą żarówką. :D Ewentualnie dużym grzejnikiem. :D Ewentualnie dużym silnikiem obciążonym wentylatorem. Pytanie czy chcesz rozładowywać całą baterię, czy jej baterie składowe, czy poszczególne akumulatory? Im bliżej akumulatora, tym łatwiej znaleźć odbiornik, który go mocno obciąży i przy okazji nie spali okolicy. Tylko, że Tobie ta zabawa...
Odłączenie kondensatora pogorszy sytuację, ponieważ silnik straci moment rozruchowy. Regulacja tego typu nadaje się do silnika obciążonego np śmigłem wentylatora. Jeśli obciążenie będzie się zmieniało, do regulacji można użyć regulatora fazowego opartego na układzie TDA1085, i koniecznie zastosować sprzężenie zwrotne, czyli czujnik obrotów. Rozwiązanie...
Cześć, Problem dotyczy wentylatora w samochodzie BMW E46. Jeden, centralny wentylator, odpowiada za schładzanie klimatyzacji oraz silnika w razie wzrostu temperatury powyżej 105 stopni. Fabryczny moduł płynnego sterowania uszkodzony. Idealnie sprawdza się sterowanie przekaźnikiem (full obroty) ze sprzęgła sprężarki, ale jest kilka problemów. 1. Sprężarka...
tak więc z 3żył - robi nam się 6 i chciałem wiedzieć jak zmienia się rozpływ prądów, czy wszystkie 6 żył jest równo obciążonych ? Tak, wszystkie sześć żył będą tu równo obciążone. W tym przypadku, przy mocy znamionowej silnika i połączeniu w trójkąt, w każdej z sześciu żył będzie płynął prąd 8,9 A. Oczywiście podczas rozruchu silnika, prądy te będą...
Wentylator z regulowanymi klapami .
Witam. Ostatnio zauważyłem, że na postoju i przy powolnej jeździe grzeje mi się silnik. Niedawno nabiłem klimę, zacząłem jej używać i pewnego dnia samochód w korku mi się zagotował. W trakcie jazdy temperatura jest normalna, dopiero jak zaczynam powoli jechać lub gdy stoję temperatura wzrasta. Gdy zagotował mi się silnik, zauważyłem, że wentylator w...
Prąd zależy od obciążenia silnika, czyli od gęstości powietrza, wilgotnosci i innych parametrów które nie są stałe. Gdy przytkasz wlot powietrza prąd będzie jeszcze mniejszy.
Cześć. Zapewne jest tam silnik indukcyjny. Do tego typu silników nie stosuje się urządzeń opartych na triaku do regulacji prędkości, stosuje się np. falowniki u(f) ale w przypadku kolegi byłaby to abstrakcja. Może kolega zastosować ten regulator i sprawdzić. Powinno chodzić ale regulacja może nie być płynna w całym zakresie. Nic się nie powinno dziać,...
Chodzi mi tylko o uproszczoną zależność. Czy jeśli mam stałe obciążenie na wale np szlifierkę stołową, która coś tam tnie ze stałym obciążeniem mechanicznym, to jeśli zmniejszę jej częstotliwość to prąd wzrośnie, aby utrzymać wymagany moment? Bo domyślam się, że jeśli obciążenie silnika zależy bezpośrednio od jego obrotów np. w wentylatorach lub pompach...
adje -> Małe silniki wentylatorów można regulować tyrystorowo, nawet jeśli te silniki nie są konstruowane do pracy ze zmiennymi prędkościami. Wykorzystuje się fakt że wentylator jest obciążony nieliniowo w zależności od prędkości obrotowej. Ze wzrostem prędkości opory wzrastają zdecydowanie szybciej.
1. Możesz, stosując charakterystykę U/f. Nie wektorową! Pamiętaj, że nie będziesz miał ochrony silnika przed przeciążeniem. [edit:]Racja, silnik jest mocy większej, nie mniejszej niż falownik. Niemniej ze zmniejszoną prędkością będzie pracował poprawnie. Teoretycznie do ok. 80% prędkości znamionowej - ale praktycznie to zależy od obciążenia w konkretnym...
Komputer podczas wypalania włącza wszystkie możliwe urządzenia elektryczne (grzane szyby,lusterka,włącza się wentylator) w celu większego obciążenia silnika.
Chodzi o to żeby nie szukać oryginalnej szafy sterowniczej stabilizującej napięcie. Stabilizatorem będzie inwerter. Prądnica jest samowzbudna to bez problemów można uzyskać napięcie do wirnika(stałe). Nie piszę o regulacji dokładającej obrotów z obciążeniem prądnicy- silnik pracujący na stałych obrotach ustawionych zależnie od obciążenia.
Nie dam rady ustawić na sonde. Na 3000 obr jest napięcie ~0,7, zakręcałem więc pomału register i dochodzę do granicy gdzie jest stałe 0,7 lub ruch milimetr w prawo i wartości się zmieniają 0,1- 0,4 - 0,8, dalsze zakręcenie to już wartości 0,0x. Jest napięcie 0,7V włącza się wentylator, a napięcie spada na 0,02V... Sonda niesprawna czy miernik głupieje?...
"Głównym zadaniem przemiennika częstotliwości, zwanego również falownikiem, zasilającego silnik indukcyjny jest umożliwienie płynnej regulacji prędkości obrotowej. Dodatkowo realizuje on więcej funkcji sterowania takich jak: zabezpieczanie, rozruch , hamowanie itp. Należy pamiętać, że powyżej częstotliwości znamionowej silnik sterowany z przemiennika...
Witam Koledze chodzi o to czy silniki będą miały wpływ na temperaturę w pomieszczeniu chłodniczym,otóż ja odpowiem że marginalną temperatura pracy silnika zależy od paru czynników,nie będę wymieniał wszystkich ale dwa najważniejsze które mają wpływ na temperaturę to obciążenie i stan łożysk,temperatura pracy nowego silnika z mocą znamionową to od 20...
Nic nie kombinuj, bo wszystko jest jak najbardziej OK! Dla uściślenia: w układzie chłodzenia jest ciśnienie rzedu 1,2-1,5 bara, tak więc do 120°C płyn nie bedzie wrzeć, 92-97°C powinien włączyć się pierwszy stopień wentylatora a 99-107°C drugi bieg wentylatora! Masz jeszcze jakieś pytania?
Jest duże ryzyko, że spalisz urządzenie. Tego typu regulatory, można sobie używać np. do wentylatorów, silników, które pracują bez dużego obciążenia.
W zasadzie stosuje się pojęcia: moment znamionowy i moment rozruchowy. Dla 1-fazowego silnika indukcyjnego z kondensatorem pracy (t.zn. podłączonym na stałe i przesuwającym w fazie uzwojenia robocze i rozruchowe) moment rozruchowy stanowi 40-85% momentu znamionowego. Mówiąc najprościej - silnik w momencie rozruchu jest słabszy! Jest to dość istotna...
Witam, błędne podejście, wyłącznik nie może dawać za małej mocy - wyłącznik ma określoną moc, jaką może przełączać, ale w żaden sposób jej nie ogranicza ani nie reguluje. Buczenie silnika oznacza, że nie jest w stanie się obrócić i sugerowałbym obejrzenie samego silnika: - czy pomijając ten dotykowy wyłącznik wszystko działa poprawnie? - sprawdź czy...
Poniżej schemat do chłodzenia silnika i schemat do klimatyzacji manualnej. P pliku tekstowym są opisy kodów użytych na schematach. Niestety nie mam lokalizacji elementów ze schematów - zbyt stare auto. Jak widać wentylator chłodnicy jest tak naprawdę jednobiegowy zaś dwie prędkości uzyskano poprzez szeregowe połączenie wentylatora z rezystorem. W sterowaniu...
Pod wskazanym adresem znajduje się opis regulacji obrotów sinika głównego, czyli napędzającego bęben pralki. Autorowi postu chodziło o regulację obrotów silnika pompki. W przypadku gdy silnik obciążony jest wentylatorem, to regulacja na triaku ma sens, dlatego że występuje tam prawie liniowa zależność pomiędzy obrotami a obciążeniem. W przypadku pompy...
Roland_kr, dokładnie takie same silniki jak twój (TU), tylko z nowszym osprzętem, pracują na nadciśnieniu w ukł. chłodzenia w temp. przekraczającej 100 stopni (załączanie wentylatora w 107°C na biegu jałowym przy temp. otwarcia termostatu 105°C, temperatura otwarcia termostatu regulowana w zależności od obciążenia silnika).
a co z rozruchem G/T tam w gwieździe płynie mniejszy prąd i rozruchowy i roboczy jeśli czas gwiazdy jest odpowiednio długi, widywałem to na mierniku. Przy obniżonym napięciu obroty silnika są nieco mniejsze, pewnie miałeś do silnika dopięte obciążenie silnie zależne od prędkości obrotowej typu pompa czy wentylator, dlatego zauważyłeś mniejszy prąd....
Rozumiem, że wpis ma charakter ironiczny :). Jeśli się mylę, proszę o dostarczenie stosownego obciążenia do testów :D. Owszem, napisałem to ze świadomością, że nie będziesz mógł spełnić warunków, więc odrobinę ironicznie. ;-) Tym niemniej zakręcenie silnikiem bez obciążenia to żaden test. To jakby testować zasilacz nie pobierając z niego prądu, albo...
Jaki silnik? Jaki falownik? W jakich warunkach pracowały? Pamiętać należy, że silnik klatkowy ma prawidłowe chłodzenie wtedy, gdy pracuje z prędkością znamionową. Jeżeli obraca się wolniej, chłodzenie mu się pogarsza. Dlatego, jeżeli silnik ma pracować z pełnym obciążeniem przy obrotach mniejszych niż 2/3 znamionowych, wtedy koniecznie trzeba mu załatwić...
Wentylator to niezbyt wymagający odbiornik. Każdy falownik dobrze skonfigurowany da radę. Ustaw długi czas zwalniania (deceleracja, rampa stopu) - około 30 sekund, rozruch przynajmniej 10 s. Nie sil się na sterowanie wektorowe, zostaw skalar. Nie staraj się przekraczać 50Hz, bo obciążenie silnika gwałtownie rośnie.
Co do kondensatora to przesyłam zdjęcia wentylatora i według mnie to białe to właśnie kondensator Co do wentylatora to ma silnik indukcyjny z kondensatorem pracy. Nie ! Żaden silnik asynchroniczny z kondensatorem pracy nie bedzie działał poprawnie z takim regulatorem fazowym. Zmianę obrotów w pewnym zakresie, w takich silnikach napedzajacych elementy...
No tak, ale można sterownikiem mocy sterować prędkością silnika indukcyjnego jedno gazowego? Myślałem że w sprzęcie domowym najczęściej są stosowane silniki indukcyjne jednofazowe. Niertóre silniki indukcyjne współpracują z regulatorami fazowymi jako tako inne nie. W takim rozwiązaniu bardzo spada moment, więc wentylator daje sie regulować, ale np...
Czasami potrafi szarpnąć na wolnych obrotach. Wygląda to tak że nagle obroty spadną i pójdą w góre tak żeby nie zgasł i ustabilizują się. Podczas jazdy nie ma najmniejszych problemów. Na benzynie też mi się to zdarzyło. Wiesz co Ci powiem, ja się z takim problemem spotykam w wielu autach. Zazwyczaj ma to miejsce wtedy gdy w samochodzie włącza się jakiś...
Ano kolega, który to napisał miał na myśli takie zdarzenie, że ośka stoi (obciążenie), wirnik pracuje jak trzeba! Też coś takiego "przerabiałem". Maszyna "nowa", czyli...nieco po liftingu. Nowe ośki, wentylatory, tabliczki znamionowe, malowanie etc. Reszta z odzysku. Maszyna zachodniej produkcji, lifting producenta;) Pewnego razu doszło do w/w zdarzenia....
Znaczy, że pobiera 220mA Michał wcale nie znaczy. Jak leży w szafce, albo jest podlaczony do kontaktu to tez pobiera 220mA? Nie. To ze ma napisane 0.22A oznacza, ze po podlaczeniu do 12V - czyli napiecia na jaki jest przeznaczony - bedzie pobieral 220mA. Dodam, ze taki typowy wiatraczek charakteryzuje sie w miare stałym oporem - tzn te 220mA pobiera...
A kto ze znamienitych informatorów potrafi zapewnić silnikowi/układowi stałe, nominalne obciążenie w dłuższym okresie czasu? Nie jest to żaden problem przy wentylatorach lub pompach, a to tylko 2 przykłady. Sądzę, że nie ma co już ciągnąć dłużej tego wątku bo odpowiedź na pytanie autora padła już kilkakrotnie.
regulacja obciążenie wentylator wentylator laptop obciążenie błąd obciążenie silnik
zabezpieczenia linii średniego napięcia pilot zmiennym kodem schemat wycieraczki szyby tylnej
przeplywomierz powietrza latitude e6500
Wykres pasma średnich i długich częstotliwości w AM Bezpiecznik w telewizorze Panasonic TX-49HX940E: lokalizacja i wymiana