witam mam problem z civic-kiem 1.3 16v gaźnik auto normalnie zapala gdy sie nagrzeje chodzi też ok ale jak włączę jakieś odbiorniki prądu typu światła nawiew to obroty spadają o połowę i sie nie podnoszą do normalnych wolnych obrotów. Pytanie co to może być dodam że sprawdzałem wężyki podciśnieniowe są ok wymieniłem świece przewody wysokiego napięcia...
Sprawdź jakie ciśnienie podaje na zawór, ewentualnie zmień zawór. A uszczelnienia zmieniałeś na tłoku przy zmianie tarcz? Kosz oglądałeś? Nie był pęknięty?
Bardziej obciążony alternator, spadają obroty silnika, w konsekwencji większa podatność na unieruchomienie silnika. To tylko domysły...
piotr_65 sprawę mojej prądnicy juz omawialiśmy. Miałem z nią problemy ( to moja pierwsza prądnica). Robiłem ja z myślą, że łatwiej jest sterować napięciem niż prądem. Mam dość szybkie przyrosty napięcia, a amperaż nie rośnie zbyt szybko. Mogę to dość łatwo zmienić, podpinając ją w trójkąt. Śmigła te potrafią kręcić dość szybko. Pisałem o tym że chwilami...
Kosiarka to przeważnie ma ustawione obroty maksymalne na jakich ma pracować. Tam przeważnie nie "dodaje się gazu". Jest ustawiony zakres obrotów, obroty te to są w granicach 2800-3000 na minutę. Przy obciążeniu gdy obroty spadają to regulator obrotów silnika je odpowiednio koryguje dodając lub ujmując gazu, i to wszystko. Naszym zadaniem jest zasadniczo...
czyli wnioskując, że na luzie przy otwarciu przepustnicy na połowe jest taki przepływ powietrza, Nie przepływ, po prostu silnik rozwija wystarczająca moc do rozkręcenia samego siebie, jak dasz mu obciążenie to mocy nie starcza i obroty spadają.
Czasami potrafi szarpnąć na wolnych obrotach. Wygląda to tak że nagle obroty spadną i pójdą w góre tak żeby nie zgasł i ustabilizują się. Podczas jazdy nie ma najmniejszych problemów. Na benzynie też mi się to zdarzyło. Wiesz co Ci powiem, ja się z takim problemem spotykam w wielu autach. Zazwyczaj ma to miejsce wtedy gdy w samochodzie włącza się jakiś...
Najprościej będzie jak sam to sobie sprawdzisz - weź 2 silniki małej mocy, np. takie z zabawek bądź napędu tacki CD-ROM. Podłącz je szeregowo i podaj zasilanie. Jeśli silniki są takie same to zaczną się oba kręcić, jeśli ręką przyhamujesz jeden z nich, to drugi automatycznie zacznie przyśpieszać. Przekazanie mocy jest stałe. Jeśli na jednym rośnie obciążenie,...
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Regulator ma za zadanie utrzymywać stałe obroty przy zmiennym obciążeniu. Gdy pod większym obciążeniem obroty spadają, to regulator "dodaje gazu" aby nie spadały. Bez regulatora silnik będzie zwalniał po wjechaniu na gęstszą i dłuższą trawę, a w niektórych sytuacjach zdusi się i stanie. Można go używać bez regulatora, ale trzeba wtedy utrzymywać go...
Nie chodzi o to żeby z tej książki cokolwiek naprawiać tylko jaka prądnica i układ sterowania, moc agregatu. Skoro nie można nic znaleźć na temat tego agregatu trzeba poszukać czegoś o podobnych parametrach. Czy jest regulacja obrotami czy inwerter, samo stwierdzenie że obroty spadają przy obciążeniu niczego nie wyjaśnia.
Wolff to jest silnik TDI tu podciśnienie robi pompa, która nie ma wpływu na prace silnika chyba ze sie zaciera i wtedy wpływa na prace silnika. Może zacząć od początku jak bardzo wahają się obroty, (w jakim zakresie) teraz sobie przypomniałem maiłem audi b4, w którym dawka była zbyt wysoka i wolne obroty raz były równe raz spadały, wystarczyło podać...
Witam Ja przeżywam to samo w M52 Przy stałej prędkości w automacie nieważne obroty falują wczesniej umarła pompa paliwa jutro wymienię filtr paliwa, sondy lambda pokazują że umarły. Najgorsza sprawa była że przy wbiciu obciążenia spadały obroty przy ruszaniu, zatrzymywaniu szarpał ( po myciu regulatora wolnych obrotów poprawiło się nie szarpie ale obroty...
Gdy załącza się wentylator chłodnicy naturalnym jest, że alternator dostaje dużo większe obciążenie, a co za tym idzie automatycznie silnik dostaje też większe obciążenie, czyli spadają obroty. Ale w tym przypadku jest to za duży spadek obrotów. Może to być spowodowane źle działającym silniczkiem krokowym, który jest odpowiedzialny za utrzymywanie stałych...
Ja tak sobie właśnie przyczepę przerobiłem i to nowa , ładnie to działa. Pneumatyka także działa, czyli mam dwa systemy. Sprawdź czy u ciebie w ciągniku hamulec hydrauliczny działa. Spadają troche obroty silnika jak mocno wciśniesz hamulec słychać charakterystyczne obciążenie hydrauliki.
Przymulania i poszarpywania miały miejsce 1-3 sekundy przed tym jak odejmowałem gaz i spadały obroty/spadało obciążenie silnika. Na wcześniejszym logu (w drugim załączniku) nie włączyłem obrotów i prędkości do zczytywania więc jest są na nim tylko napięcia na sondach i obciążenie silnika. Jeśli na trzeba zrobić jakiekolwiek odczyty które mogą pomóc...
Silnik komutatorowy może być szeregowy albo bocznikowy częściej spotyka sie ten pierwszy, zaletą takiego silnika jest łatwość regulacji obrotów, regulatorem fazowym (jak ściemniacz oświetlenia) wadą takiego silnika jest bardzo miękka charakterystyka - wysokie obroty bez obciążenia, mocno spadają pod obciążeniem. Jeśli silnik ma 25000 Obr/min to będzie...
Do tych samych zacisków z których bierze moc bierną podłączamy urządzenie by odebrać moc czynną? Nie wiem czy dobrze to zrozumiałem. Dokładnie tak. Powiedz mi jeszcze ile taki 3 kW generator może tej mocy oddać ? Pewnie, to też zależy jak szybko będzie się kręcił generator. Przy pracy z podłączeniem do sieci obroty generatora będą odpowiadały 50Hz...
Dzień dobry. Bardzo proszę o pomoc w diagnozie mojego sprzętu. Jest on praktycznie nowy, a problem polega na tym, że po włączeniu pilarki (wolny start) wchodzi na obroty. Niby wszystko w porządku, ale pod obciążeniem cięcia deski obroty spadają i zwalnia do całkowitego zatrzymania. Kiedy cofnę z cięcia, nabiera znowu obrotów. Po prostu nie ma siły ciąć....
Sprawdz napięcie ładowania o ile spadnie po włączeniu się dmuchawy i się przekonasz czy to duży pobór prądu powoduje spadek obrotów silnika przez większe obciążenia alternatora
Witam mam pewien problem zakupiłem Agregat Kipor KGE12e3 nowy około 8 lat temu został przez ten czas kilka razy odpalony żeby się nie (zastał). Jakieś 5 miesięcy temu odpaliłem go podłączyłem dużą kontówkę zadałem mu tam obroty on ma chyba jak się nie mylę 3000rpm na pełnym gazie i wszystko działało,dzisiaj chciałem go również odpalić bo go potrzebuje...
Dziękuję za tę informację. Z ciekawości jakiej marki kompresor? Fiac airblock 502 W moim przypadku kiedy spadają obroty ale z nimi jednocześnie spada obciążenie silnika to nie ma potrzeby dodatkowego przewietrznika bo co prawda ten standardowy przewietrznik z racji mniejszych obrotów "dmucha" słabiej ale też jest mniejsze obciążenie więc silnik słabiej...
obciążenia silnika obroty spadają do 800 żeby po chwili się ustabilizować na 900 To normalne zachowanie.
Witam, co napędza ten silnik i jaką ma moc ?, znam przypadek, że piła tarczowa była mylnie przyłączona do sieci 400V, wyglądało to tak - podane były dwie fazy i zamiast trzeciej podane było "zero". Po załączeniu startowała dość pewnie tylko przy większym obciążeniu spadały obroty i wybijało zabezpieczenie silnikowe. A jaki problem przywrócić zasilanie...
Agregat był prosto po przeglądzie (chodził tylko 50-60 godzin) dodam że wcześniej przy dużym obciążeniu nie było problemu aż do dziś przy obciążeniu około 1000w po prostu spadają obroty i się wyłącza ,bez obciążenia chodzi normalnie cały czas, nic się nie dzieje.
Swoją drogą co to ma wspólnego z elektroniką to nie mam pojęcia. Trochę ma - bez elektroniki działa kiepsko. Jest to silnik szeregowy więc bez obciążenia będzie sie rozpędzał do niebezpiecznie wysokich prędkości, a pod obciążeniem obroty spadają dosyć szybko, dopiero z regulatorem kontrolującym prędkość z prądniczki tachometrycznej silnik utrzymuje...
Panowie pomóżcie. Tak jak w tytule, ale dochodzi jeszcze do tego to, że większa się obciążenie silnika i obroty spadają nawet po włączeniu ogrzewania tylnej szyby, czy samej dmuchawy. O ile zrozumiałe jest dla mnie to obroty spadają po włączeniu klimatyzacji to nie rozumię czemu to samo się dzieje po włączeniu innego osprzętu.
Witam. Z moim problemem borykam się już 1,5 roku. Krótko o problemie: Pod obciążeniem (ogrzewanie tylnej szyby, klima - w szczególności w upalne dni) po dojechaniu do świateł obroty spadają do 600-700 i wracają do swojej pozycji 840. Na wyłączonej klimie oraz ogrzewaniu szyby wszystko jest ok. Problem nie zawsze występuje): Co zostało zrobione: - Wymiana...
A to minimum to ile. A te max to ile. Jak ci spadają obroty pod obciążeniem to masz swój problem.
Niepoprawne napięcie zasilania czujników siłę uciągu podnośnika.Są to bolce z kablami mocujące belki podnośnika do obudów półosi tylnego mostu.Powinno być 8 V. A jak to zmierzyć? czyli 19 to jest ten błąd nie mogę znaleźć książki kodów błędów może ktoś ma do nh8160 I jeszcze jedno wczoraj w talerzowaniu 3m zapowietrzał mi się wymieniłem przewód ze...
Jak są szczotki to jest to tzw. silnik uniwersalny, czyli można sterować jego obrotami. Ten zestaw który pokazałeś nadaje sie do tego o ile moc nie jest przekroczona. Podłączasz go to szczotek a właściwie do tego uzwojenia gdzie jest mniejsza oporność. Aby mieć stabilizację obrotów bez względu na obciążenie to trzeba zaawansowany sterownik z pomiarem...
no właśnie w tym problem że iskra jest na wyższych obrotach i od czasu do czasu błyśnie na wolnych, wcisnę gaz aby zwiększyć obroty i iskra się pojawia, sprawdzam na lampie do ustawiania zapłonu, jak kręcę bez świec także iskra jest, ciśnienie jest w normie, przy trochę wyższych obrotach chodzi w miarę równo, wystarczy dać mu obciążenie i z powrotem...
Jednak wyjaśnij mi proszę dlaczego wiatrak zaczyna hamować. sanfran wyjaśił: po podłączeniu odbiornika energii do prądnicy potrzeba większego momentu obrotowego do utrzymania obrotów. Należy zwiększyć wydajność wiatraka - jest za słaby do obracania obciążonej prądnicy.
Przyczyna może być złożona. Problem zapewne jest uszkodzona poduszka silnika ale ujawnia się po włączeniu klimy gdyż zapewne wzrasta obciążenie silnika i tym samym spadają jego obroty. A po wlaczeniu klimatyzacji nie powinny się obroty podnosić tak aby silnik nie wchodził w wibracje?
Witam, tak jak w temacie posiadam Chrysler Grand Voyager 3.3 benzyna 96r. Samochód podczas ciągłej jazdy zachowuje się ok, problem zaczyna się przy hamowaniu obroty nieraz spadają poniżej 800 czyli tak na około 500 i jak jadę dalej prosto to silnik sobie wyrówna obroty i jest ok.Problem jest wtedy jak hamuję i skręcam ( np na skrzyżowaniu) obroty spadają...
ten silnik 5,5kw to zwykły stary silnik rozmiarami bardzo duży a ten 3kw jest niemal nowy rozmiarami bardzo mały. Czy możje jest jakiś sposób na to dać na poszczególne fazy małe kondensatory. A jeśli chodzi o obroty to jak sie podłączy obciążenie duży to silnik jakby spadał z obrotów. To nie wiem czy nie powinien sobie dawać gazu żeby to niwelować.
Sprecyzuj, "nie ma siły", nie wchodzi na obroty, wchodzi na obroty ale spadają przy obciążeniu, pracuje na wysokich obrotach ale nie przyśpiesza (ślizga).
--> Mariusz281079 To se wypnij wtyczkę od krokowca , jest na wtrysku i zobaczysz czy ci bedą falować czy nie krokowiec wcale nie jest potrzebny do życia silnika. Nie doczytałem PB czy LPG? Sygnał z czujnika prędkości idzie do ECU pin A10 i nie ma nic wspólnego z problemem. Jak jedziesz to masz obciążenie i ci obroty spadają.
Kable kupiłem 30A. To na pewno nie jest wina za niskiego napięcia? wydaje mi sie ze kiedy spadają obroty akumulator jest bardziej obciążony.
Jeżeli silnikiem uda się utrzymać napięcie 230V to częstotliwośc też będzie 50hz. Bo napięcie jest zalezne od prędkości obrotowej wirnika tak jak i czestotoliwość. Bezcelowe by było zastosowanie falownika. No chyba że się mylę. Jeśli faktycznie tak jest to użycie falownika jest bezcelowe, ja obawiałem się sytuacji, że obroty prądnicy są stałe dla wszystkich...
Widziałem mtz-a z dołożona turbina, który targal 4 metrowy agregat , ale to męczarnia dla sprzętu , co prawda agregat głęboko nie pracowal ale pod zasiewy w sam raz . U mnie dopiero teraz silnik pracuje normalnie wcześniej śmieszne obciążenia i silnik spadał z obrotów nawet za bardzo się nie bronił.
No właśnie powinno wyświetlić a nie wyświetla ale jak mówiłem odpiąłem wtyczkę od tego zaworu i dalej było tak samo jak obciążenie włączyłem i obroty spadają jak włączę nawiew na fula i światła to silnik ledwo co kreci nie mam obrotomierza więc nie mogę powiedzieć jakie to są obroty. Dzisiaj próbowałem czyścić ten zaworek benzyną ekstrakcyjną najpierw...
Witam, Czy może ktoś mi wyjaśnić w skrócie jak działa stabilizator obrotów w elektronarzędziach. Dlaczego obroty pod wzrastającym obciążeniem nie spadają?. Może jakiś schemacik. Z góry dziękuję.
Cel to np. zasilenie kosiarki z silnikiem BLDC Po takiej przeróbce to nie będzie już BLDC tylko silnik synchroniczny PMSM. A jak komutatorem zrobisz regulację napięcia? Przykładowo jak obroty 100% to napięcie 100% a jak obroty 25% to nie możesz podać napięcia 100% silnik się spali, trzeba obniżyć do 25%. Tak mają najprostsze falowniki, regulują wg...
Witam. Spróbuj zejść z obrotów regulacją przy cięgle obok gaźnika. To że przy podaniu obciążenia obroty spadają to nie jest normalny objaw, ponieważ wtedy powinien zadziałać regulator odśrodkowy i ustabilizować obroty. Tylko u Ciebie piszesz że do podania zbyt dużego obciążenia wszystko było ok. Mój agregat był sztucznie podciągnięty na wyższe obroty...
Panowie te pompy zapewne mają tak być ustawione , czyli mała dawka maksymalna. Miało to sami w silniku John deere . Ciągnik pod obciążeniem po prostu spadał z obrotów bez dymu. Oddałem pompę do serwisu by podnieśli dawkę i jest duuuuzo lepiej. Nadal nie dymi ale jest moc. Ponoć miałem dawkę około 5.5 zwiększona na 8 cm sześciennych co kolwiek to znaczy.
Witam Owo gubienie się prądu jest powodem powodem włączenia świateł (obciążenia układu elektrycznego) spadania wolnych obrotów. Po 'jakimś' czasie obroty powrócą, ale zawsze najpierw spadają. Pozdrawiam. Andrzej.
Czysto teoretycznie przy obrotach przy których uzyskasz 50hz będziesz mieć wyjściowe napięcie skuteczne ok 150-200V ze względu na straty własne silnika, przy obciążaniu napięcie będzie Ci spadało wraz z każdym dołożonym watem obciążenia.
do regulacji takich silników stosuje się układy stabilizacji prądu -wówczas obroty nie spadają pod obciążeniem dysponując prockiem łatwiej będzie dodać czujnik obrotów do silnika i oprogramować uC tak, by zwiększał kąt otwarcia triaka przy spadku obrotów
Posiadam silnik od malucha , ele (jeszcze chyba x ). Chcę przerobić skrzynię czyli ją częściowo odłączyć i podłączyć pompę myjki ciśnieniowej. Temat ten powstał by ktoś pomógł mi zrobić układ elektroniczny który byłby podłączony do cewki wysokiego napięcia (szczytywanie obrotów silnika) i do serwomechanizmu modelarskiego który w razie potrzeby dodawał...
Wydaje mi się że tak chociaż może być niestabilnie przy dużym obciążeniu czyli np obroty będą spadać jeżeli załączysz za dużo. Całość będzie działać na przy małych obrotach ale prędkość wyjściowa będzie taka jak wejściowa
to że prąd wzrasta w hamowanym silniku spowodowane jest zmniejszeniem SEM samoindukcji silnika wraz z maleniem obrotów bo prąd silnika => I=Uzas-Usem i na biegu jałowym obroty są dliskie synchronicznym i prąd jest mały a w miarę obciążenia obroty spadają SEM maleje i wzrasta prąd. natomiast prąd od rezystancji uzwojeń silnika raczej mało zależy
Witam W CC które posiadałem kiedyś (rocznik 95) był gaźnik bez elektroniki (nie japończyk). W tym gaźniku było takie cosik jak regulator obrotów w zależności od obciążenia. Urządzonko to składało się z membramy i było podpięte chyba do kolektora wężykiem. Działało w ten sposób, że wraz z wzrostem obciążenia regulator zwiększał obroty. W tym regulatorze...
Witam. Mam problem z agregatem, jak w temacie. Przy małym obciążeniu, rzędu kilkuset wat, nagle spadają obroty na silniku, po czym gaśnie. Gaźnik i silniczek krokowy, sprawdzony. Co dalej? Jest to agregat inwerterowy o mocy 3kV. https://obrazki.elektroda.pl/7460424300_... Proszę o pomoc
To, że zrobisz ultralekkie uzwojenie nie oznacza, że zlikwidujesz opory, ponieważ opory te wynikają z oddziaływania pola magnetycznego i powstałego pola elektromagnetycznego, które powstaje w uzwojeniu. To pole elektromagnetyczne przeciwdziała ruchowi i jest tym silniejsze, im większą wartość prądu pobierane jest z prądnicy. Tłumacząc to najprościej: Jak...
Obroty silnika spalinowego kosiarki "trawnikowej" to przeważnie są ustawione maksymalnie w granicach 2800-3000 obrotów na minutę. Nóż jest mocowany bezpośrednio do wału silnika, więc takie też są jego obroty. Aby obroty silnika w kosiarkach spalinowych nie spadały w czasie większego obciążenia podczas pracy dba regulator obrotów silnika. W czasie gdy...
Od chwili zainstalowania gazu mam problem z wysokimi obrotami. Jeśli silnik przekroczy pewne obroty i puszczę gaz obroty nie spadają. Jeśli raptownie przyśpieszam i przełączam bieg również obroty się utrzymują, dopiero obciążenie biegiem spowoduje spadek obrotów lub przełączenie na benzynę. Może ktoś miał taki problem. Poza tym wszystko jest w porządku...
Jak najbardziej 12,2 jest prawidłowe na wolnych obrotach w tym aucie i z tymi wadami Nie rozumiem co chcesz przekazać. To, że w tym modelu auta 12,2V na wolnych obrotach jest prawidłowe, czy to że gdyby wady usunięto, byłoby wyższe :?: Jeżeli świadomie zaprojektowano auto tak by przy dużym obciążeniu alternatora na wolnych obrotach napięcie spadało...
Chciałem zastosować go do wiertarki stołowej z Lidla, Z tego co kojarze ta wiertarka Parkside ma kiepskie opinie chyba głównie z uwagi na tą regulację. Pierwotne założenie było chyba tutaj takie aby do regulacji wykorzystać tachometr (i podobnie jak w silniku w pralce) gdy ustawione obroty spadają pod obciążenie układ dzięki tachometrowi ma tak je...
No właśnie przeważnie generatory z prądnicą (a myślę że taki jest w tym przypadku) na wyjściu nie mają czystego sinusa, a obciążenie indukcyjne jeszcze pogarsza sprawę. Sytuacja poprawia się dopiero po obciążeniu obciążeniem czysto rezystancyjnym. Myślę że trzeba najpierw obciążyć agregat np halogenem 250W i dopiero próbować ze spawarką. Nigdy nie podłączałem...
Niezbyt rozumiem twój wywód jakie jest to auto? jaki silnik? zadanie urządzenia o które prosisz pełni właśnie jednostka sterująca w aucie i wypada raczej dążyć do jej usprawnienia! Ale nie podnosi ich gdy wzrośnie zapotrzebowanie na prąd Nie rozumiem problemu przy sprawnej regulacji obrotów w większości aut pod wpływem nawet maksymalnego obciążenia...
Tak, jak obroty spadają to i napięcie spada. Z ok. 14,5 na ok. 13,V. Po czym silnik wraca do normalnych obrotów i napięcie wraca do ok 14 Voltów, w zależności od stanu naładowania. Jak pisałem powyżej, nie ma tego jak dodatkowo włączę klimatzyzację. Bez włączonego oświetlenia też się to nie dzieje. Być może pomoże nam w rozważaniu problemu, śe najpierw...
Witam Wszystkich. Mam problem z Corsą c 1,7DI. Zaczynają spadać obroty zarówno na biegu jałowym jak i przy obciążeniu. Następuje to przy obrotach 2200obr/min i spadają do 1800obr/min, zaczynają falować i po dalszym wciśnięciu gazu jest ok. Nie jest to charakterystyczne dławienie silnika tylko wyraźne rozłączenie tylko czego? Egr wyczyszczony nawet dla...
Jak włączyć kierunkowskaz szczególnie gdy ma się podpięte przyczepy to rytmicznie spadają obroty wraz z zaświecaniem żarówek -mam tak od zawsze. Elektrycznie układy kierunkowskazów i sterownika silnika poza zasilaniem nie są połączone. Spadek obrotów to chyba reakcja na obciążenie. Jaką masz skrzynię? "HYDRIVE" - ELECTRO-HYDRAULIC SHUTTLE CONTROL tam...
Posiadam agregat jednofazowy, 4-suw 2,8 kW firmy Einhell. Agregat odpala właściwie i bez obciążenia pracuje równo. Natomiast po podłączeniu obciążenia np. opalarki w agregacie spadają obroty i ich nie podnosi ale pracuje na niskich. Cały się trzęsie. Powinien sobie zwiększyć obroty do 3000 aby praca była stabilna. Regulator odśrodkowy chyba działa bo...
Wygląda na to że mowatu o obrotach na postoju i ja bym powiedział że to może być normalne zwiększa się obciążenie i komputer dodaje żeby doładować doładuje i spadają itd. A spalone swiece nie mają z tym nic wspólnego .
Było tak od razu! Oznaczam tę odpowiedź jako "pomógł mi"! Generalnie jest różnica, pomiędzy podpięciem regulatora do silnika/tachometru, a skleceniem regulatora samemu. Jedynie kulturnie pytam, jaki regulator muszę kupić, żeby przy obciążeniu nie spadały mi obroty na łeb na szyję. Czy np. to (pomijając, że jest to zestaw 'zrób to sam") http://allegro.pl/avt1007-regulator-obro...
_jta_ napisał: Z silnikiem szeregowym jest taka sprawa (na którą w pierwszej chwili nie zwróciłem uwagi), że od prądu stojana zależy moment siły, jaki wytwarza silnik, i napięcie indukowane w wirniku - przy dużym prądzie będzie duży moment siły, i duże napięcie na wirniku, w rezultacie silnik stanie się wolnoobrotowy. szybkie obroty będzie uzyskiwał...
Witam mam mały problem z moim golfikiem. Z rana jak zagrzeje świece pali na dotyk jak się zagrzeje musi zakręcić pare razy żeby załapał. natomiast jak podgrzeje mu świece (Nadal na ciepłym silniku) pali lux. Dodam że jak bym nie zagrzał świec nie ma szans żeby odpalił nawet w ciepły dzionek. Na ciepłym silniku obroty mi spadają tak że trzęsie deską....
Wygląda na to że nie radzi sobie silnik. Układ sterowania nie może pozwolić na tak duży spadek wolnych obrotów(500). Wolne obroty powinny się utrzymywać w okolicy 900 obr/min niezależnie od obciążenia. Ja radził bym zacząć od sprawdzenia elementów sterowania obrotów biegu jałowego. To logiczne że obroty spadają pod obciążeniem przez odbiorniki elektryczne,...
Skoro obroty spadają przy włączeniu świateł znaczy że alternator ma bardzo duże obciążenie...Być może masz jakieś zwarcie w reflektorach???Sprawdź ładowanie bez i pod obciążeniem.
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Ładowanie już sprawdzałem, jest 14,5 V na biegu jałowym bez obciążenia. Podczas hamowania spadają obroty nawiewu i po 2s wszystk wraca do normy czy to jest w jakiś sposób połączone z tym błędm? Podczas jazdy nie zapala mi się kontrolka od oleju wiec ciśnienie jestraczej dobre?? Czy to jest ten sam czujnik, który pokazuje poziom oleju? Na wyśliwtlaczu...
Witam Mam taki mały problem z kianką. Moje sorento 1 edycji z silnikiem 2.4 benzyna nie wiedzieć czemu pali 20 - 30 l/ 100km. tłumiki gorące bo przepala w nich nadmiar paliwa. wymieniłem kata górnego. dolnego się pozbyłem. na luzie tzn bez obciążenia spalanie jak i dynamika spadania obrotów jest poprawna. Przy jeździe i zmianie biegów obroty zawieszają...
Mam od niedawna W203 C180 z automatem 5 biegów i nawet nie wiedziałem, że coś takiego jak Lockup istnieje. Poobserwowałem i włączanie się tej funkcji jest mało zauważalne, a działa na pewno. Na autostradzie przy 140 km/h spadają obroty z ok. 3300 na równe 3000. Warunkiem jest duża prędkość i spadek obciążenia silnika; ujęcie gazu, dłuższa jazda po płaskim,...
Bierz pod uwagę Nm moment obrotowy. Obroty to mało. Spadają pod obciążeniem. Przy tym zwiększają się prądy czyli suma - moc silnika się ujawniać... Za wzór pewnika weź ten model. 7,5kW prądnicy wymaga siły na wale 90Nm... Ten model będzie na 3000obr.min dla 50Hz... 10kW już około 130Nm... Też pod 3000 obr.min... Łatwo nie będzie już... Sprawność tutaj...
Przez te 8-10 sekund po rozruchu zawsze nie ma ładowania napięcie spada poniżej 12,5V a alternator się nie wzbudza pod dodatkowym obciążeniem wszystkich odbiorników, obroty silnika na ten czas spadają. Nagle ładowanie następuje i wszystko wraca do normy. Zawsze trwa to tyle samo niezależnie czy wtyczka jest podpięta do alternatora czy nie. Przepustnica...
Witam. Citroen Xsara ii 1.4 benzyna bez LPG 57 kw. 2002r. Nie jestem jakimś znawcą ale postaram się jak najdokładniej problem opisac. Więc jak w temacie podjeżdżam pod dość stromą górę na biegu 2 bardzo ładnie przyspiesza dobija do 3000 obrotów wrzucam 3 i bum obroty spadają co jest normalne po zmianie biegu po czym powoli stopniowo w dół poniżej 500...
Skrzynia do zrobienia lub raczej wymiany, po obciążeniu alternatora nieznacznie spadają obroty silnika i uszkodzone łożysko wałka daje o sobie znać jak napisał Kolega wyżej. Nie widzę tu zwiazku z łożyskiem oporowym ale w trakcie wymiany skrzyni dokładnie bym zweryfikował sprzęgło, auto ma już znaczny przebieg. A to w/g mnie jest przyczyną zaistniałej...
Wyczyść tę dyszę, jest wciskana do gaźnika. http://obrazki.elektroda.pl/4110869100_1... Regulator obrotów w ogóle działa, powinien dodawać gazu gdy obroty spadają pod obciążeniem.
Obroty silnika pradu stałego z magnesami stałymi, nieobciązonego, zależą prawie liniowo od napięcia. Kążdy silnik ma dodatkowo minimalny prąd uzwojenia, przy którym zaczyna się kręcić. Pod obciążeniem obroty spadają, ze względu na spadek napięcia na rezystancji uzwojenia wirnika. Stąd zastosowanie stabilizatorów obrotów, ktore de facto stanowią ujemną...
Falowanie było spowodowane złym ustawieniem LPG. Listwa wtryskowa nie była w stanie wykonać czasu wtrysku poniżej 3ms i ECU ratowało się przed zgaśnięciem podbiciem obrotów ,listwa zaczynała znów pracować ,Ecu zmniejszało obroty do żądanych 640 RPM czas wtrysku spadał poniżej 3 ms i tak w kółko. Czas wtrysku gazu podniosłem zmniejszając ciśnienie gazu...
Założyłem żyłkę Stihl 2.4 mm kwadrat (pomarańczową) — tj. kwadrat o boku ok. 2.3×2.3 mm Nagle głowica TNG 109 mm przestała sprawiać takich kłopotów. Najwyraźniej stanowi mniejsze obciążenie dla silnika, przestały spadać gwałtownie obroty, trochę ostrzej tnie, ale nadal trochę słychać wibrowanie żyłki. Sprawdziłem nawet na terenie zakładu, gdzie trawa...
Witaj macmac14 Nie wiem czy moje uwagi coś ci dadzą. Od kilku lat mam założony podgrzewacz jaki opisujesz. U mnie zainstalowałem go przed reduktorem-parownikiem. Auto przełącza się na gaz po czasie 2 x krótszym. Przekaźniki mam podłączone pod automat do świateł mijania który włącza je gdy napięcie przekroczy 13,8V. Nie ma żądnych problemów. Silnik na...
Trochę za dużo tu nieścisłości : ... Również połączył bym uzwojenia w trójkąt bo moment i tak będzie mniejszy o 30 procent niż dla pracy 3 fazowej ... Teraz powinno być chyba wszystko jasne :D Witam, Ale czy to rozwiązanie nie będzie miało wpływu na obroty(przynajmniej te przy pracy bez obciążenia). - Bo moc to iloczyn momentu i obrotów, więc po przekształceniu...
Charakterystykę silników szeregowych znam. Wzrasta obciążenie mechaniczne, wzrasta prąd (który jest zarazem prądem uzwojenia wzbudzenia) i spadają obroty. Jeśli kolega czesiu mówi prawdę, to przy dławieniu przepływu powietrza obroty powinny wzrosnąć. I faktycznie tak jest!. A ja głupi myślałem, że jemu jest cieżej, jak się zapcha.:shii: pzdr -DAREK-
Pomiar obrotów w pralkach tego typu tak zwana waga robiona jest w ten sposób że mierzony jest pobór prądu silnika jeżeli waha się napięcie zasilania to zakłócany jest też pomiar prądu dlatego też jeżeli prąd zaczyna spadać z powodu mniejszego obciążenia bo pranie jest u góry to rośnie też napięcie na silniku co powoduje gwałtowny wzrost obrotów i szarpnięcie...
ale moc jaką dysponuje jest tak niewielka , że po podpięciu obciążenia ( bateria 72V ) obroty spadają do około 120 obr/min. , a prąd wynosi około 200mA . Nie da się wycisnąć więcej mocy niż ta którą przekazuje smigło ( pomniejszona oczywiście o straty w prądnicy ). - pisałem juz o tym kiedyś (obserwowałem na swoich beczkach) - obciążenie pełni rolę...
Problem jest bardzo uciążliwy.Szczególnie teraz gdy zrobiło się zdecydowanie wilgotno.Meritum sprawy to zmniejszajace się obroty silnika które sa tymmniejsze im więcej odbiorników jest włączonych .W zasadzie Najbardziej drastyczny spadek towarzyszy włączeniu dmuchawy ,tylnej szyby lub też większemu obciążenia wspomagania .Obroty spadają do ok 500 aż...
Witam Może to tylko teoria, ale wygląda na to że to problem z izolacją na wysokim napięciu. Może być fajka lub coś w okolicy. Dlaczego: po załączeniu dodatkowego obciążenia, napięcie spada i układ przestaje przebijać. Pozdrawiam Jerzy
Szerokość pasa będzie zależna od momentu obrotowego. A ten od mocy i obrotów. Ja widziałem silnik 37kW napędzający tartak ramowy i tam pas ma jakieś 25cm, tylko obroty są ±500obr/min Ja użyłem silnika F8QT 1.9 TD z renault do napędu pomp hydraulicznych w wiertnicy. Pompa wtryskowa rozdzielaczowa, z elektronicznym nastawnikiem podłączonym do sterownika...
Bios: G1ETB1WW (2.71) Przetestowałem dokładniej te obroty i okazuje się, że przy niewielkim obciążeniu pierwsze załączają się jednak obroty ~2500, a dopiero po chwili bezczynności, gdy obroty spadają, to zamiast od razu do zera, to zatrzymują się jeszcze na chwilę na ~1700.
Obciążenie silnika ok 49% przy obrotach biegu jałowego, im bliżej 3750 czyli obrotów maksymalnego momentu obrotowego tym obciążenie spada
Jak podłączasz duży silnik, to wiadomo, że przy starcie będzie bardzo obciążać. Potrzebny być może start gwiazda/trójkąt. Fabryczne układy są zbyt prymitywne, żeby nadążyć za zmianami obciążenia. Tutaj skoro spadają obroty, to oznacza, że przeciążasz chwilowo agregat i samemu silnikowi brakuje mocy. Ja kiedyś przerobiłem PAB-a, bo coś nie grało z tym...
Przepustnica była czyszczona. Też zastanawiałem się nad regulacją biegu jałowego. Zrobiłem test i jeden dzień jeździłem z odpiętą kostką alternatora. Akumulator nie był ładowany i przy włączonych obciążeniach obroty biegu jałowego były normalne, nie spadały i silnik pracował normalnie. Nie wiem czy na takiej podstawie można wykluczyć źle wwyregulowane...
Wzbudzenie z tabliczki znamionowej to 3,2A (mierzone kleszczami, a później szeregowym podpięciem miernika). Zasilacz nie potrafi dać więcej niż 184V i prąd 2,7 A. Czyli na tabliczce jest 220V 3,2A wzbudzenie w w realu 184V i 2,7A. ? Wiesz 0,5A to dużo, i sprawia to że silnik powinien się wyżej kręcić nieobciążony ale i wraz z obciążeniem obroty będą...
Zauważyłem dziwną rzecz. Kiedy silnik jest rozgrzany i bez obciążenia wkręce go na wyższe obroty i puszczę gaz, to obroty spadają poniżej 500 według obrotomierza, tak że auto się dławi lub silnik potrafi nawet zgasnąć. Gdzie szukać i od czego zaczyać?
Witam . Od ponad dwóch lat walczę z obrotami silnika , wszystko zostało podmienione co było możliwe . Gdy silnika jest obciążany odbiornikami elektrycznym to po prze gazowaniu obroty spadają do 500 i podnoszą się na 850 , im jest więcej włączonych odbiorników tym jest gorzej , podczas jazdy na luzie falują 500-1000 stanę ustabilizują się na 850. Na...
Cześć, Kupiłam swój pierwszy samochód VW polo 1,2 benzyna 9n. W momencie gdy obroty spadają do 1500 zapala się czerwona kontrolka od oleju( tylko pod obciążeniem, gdy jadę pod górę lub gdy jest za wysoki bieg do prędkości). Stan oleju to prawie max, odpala bez problemu, nie traci mocy, pracuje równo, nie kopci na biało. Po przekroczeniu 1600/1700 obrotów...
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V, to że w miarę nagrzewania się alternatora (a właściwie regulatora) napięcie spada jest normalne i właściwe, nie powinno jednak spadać poniżej 13,8V. Natomiast 5-cio letni akumulator, który w dodatku został głęboko wyładowany, nadaje się...
napiąć spadać obciążenie spadać napiąć obciążenie obrót spadać niski
fronius licznik energii numer serwisowy pralki electrolux vaillant podtrzymanie
licznik scenic zapisano dzienniki wydajności
Lokalizacja zaworu gazowego w Saunier Duval Ecosy F AS 29 E Czy warto kupić używanego Golfa IV 1.9 TDI 130 KM z 2003 roku?