Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Mój miał sterowanie tego przekaźnika (obudowa typowy przekaźnik samochodowy) poprzez termistor NTC - wiem że mi posłał kilka różnych wariantów z opisem który na jakie progi temperatur działały I szły 3 przewody na LED 2 kolory pokazujące stan pracy -czeka/grzanie/zagrzany oraz mruganie błąd napięcia - za mało jeszcze dawał alternator. Jak mi się uda...
Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
Witam, napisy na akumulatorze oznaczają, że przy 20-sto godzinnym prądzie rozładowania bateria osiągnie wypadkową pojemność 85Ah, a przy prądzie 100-godzinnym 95Ah. Słowem, możesz obciążyć ten akumulator prądem 0,95A przez 100 godzin. Jeśli obciążysz go prądem 4,25A to rozładuje się w ciągu 20 godzin. Co do panelu słonecznego to nie licz, że naładuje...
Cześć! W skutek uszkodzenia regulatora napięcia - alternator dawał 16,5V-17V "wygotowalo" z akumulatora elektrolit - właściwie zupełnie :( wlewałem i wlewałem chyba z 2 litry wody destylowanej (aku 125Ah 900A) Niestety po tej operacji aku nie "trzyma" - po naładowaniu pali od strzała ale nastepnego dnia 10,5V i nie ruszy rozrusznika - po pół godziny...
Co innego jest wydajność prądowa zasilania a co innego pobór prądu przez urządzenie. Taki przykład: w samochodzie mogą być włączone jedynie światła mijania (teraz to nawet muszą) pobierają one ściśle określoną wartość prądu. Kierowca włącza jeszcze reflektory przeciwmgielne - pobór prądu rośnie. Akumulator albo alternator (w zależności od tego, czy...
Alternator służy do przekształcania energii mechanicznej na elektryczną. Nie służy to jej wyczarowywania :D Naturalnie musi pobierać energię z wału silnika w postaci momentu obrotowego (to co nazywasz oporem) i oczywiście musi być ruch w tym przypadku obrotowy. Im większy pobór prądu tym większy moment obrotowy potrzebny do jego napędu. Silnik spalinowy...
powiem tak jak masz dobry akumulator i chcesz to dobrze zrobic to rob ;) ale na zasilanie wzmacniacza daj grube kable najlepiej + i - z akumulatora i daj kondensator poprawia dzwiek i szybkosc basu :) nawet w zwykłych głosnikach a co do zapasu mocy to napewno jest bo alternator ma doładowac jeszcze akumulator zapewnic dostawe pradu do wszystkiego co...
tak samo dodam że wpływa również sprężarka klimatyzacji,doskonale to mozesz sobie sprawdzić jak do zapalonego auta pracującego na wolnych obrotach dołączysz kablami drugi pojazd z rozładowanym akumulatorem ,zwróć uwagę jak spadna obroty twojego auta,niestety dla nas energia nie bierze się z nikąd , jezeli alternator ma np.1,5 kw to ta energia musi być...
Witam Pomysł podobny. Potrzebuję prądu na kilka dni. Kupno agregatu raczej nie wchodzi w grę (za duże koszty). Przetwornicę samochodową 2000W chciałbym obciążyć lodówką 1400W i wszystko napędzić alternatorem 90A. Oczywiście alternator będzie napędzał silnik samochodu. Czy takie coś da radę czy wydoi mi akumulator i stanie?
alternator podaje nawet do 150A Alternator daje tyle prądu, ile potrzebuje obciążenie i żaden ogranicznik nie jest potrzebny. Te 150A to maksymalny prąd jakim można obciążyć alternator bez jego uszkodzenia. Dwie diody shottky załatwią przełączanie zasilania bezstykowo. wyszukany regulator MPPT Co to za regulator? Parametry?
podstawowe pytanie to dlaczego po naladowaniu aku silnik pracuje idealnie? Gdyby cewka byla uszkodzona problem sam by sie nie rozwiazał. Ponawiam pytanie. Czy rozładowany akumulator może tak obciążyć alternator by w efekcie zakłócić prace innych urządzeń? Do kolegi "autoas" gdybym dobrze się znał nie pytał bym na forum. Miałem już kilka samochodów i...
Kiedy obciążysz alternator, napięcie spada, regulator to kompensuje, ale ma swoje ograniczenia. Dlatego żeby utrzymać nominalne napięcie przy rosnącym obciążeniu potrzeba zwiększać obroty.
Z bateryjkami jest wszystko ok jakby coś było to by ciężko kręcił rozrusznikiem a on zimno czy ciepło kręci elegancko. A koło pasowe jest malutkie w alernatorku dlatego go właśnie wybrałem żeby szybciej kręcił . Poradżcie mi panowie jak mam obciążyć alternator przy sprawdzaniu np. 300 albo więcej wat. Domowym sposobem oczywiście ;-)
Jest jeszcze jedno nie typowe rozwiązanie przetwornicą 12- 230 V. Można obciążyć alternator w samochodzie na godzinę silnik samochodowy spali około 1-1,5 litra paliwa.
Sterownik widzi obciążenie alternatora?
Czytając opinie na temat oraz sporo innych należałoby nie dotykać pojazdu bowiem wszystko może się zdarzyć. Strach myśleć co się stanie kiedy podłączony zostaje alternator do obwodu. Przecież może powstać przepięcie zupełne podobne do tego co przy podłączaniu prostownika. A jeśli w pobliżu uderzy piorun to już tylko odczynianie i egzorcyzmy. A co ma...
L-kontrolka do plusa i tylko to trzeba podłączyć, DF to obciążenie alternatora sygnał wyjściowy do ECU tego nie musisz podłączać
Witam. Ja chciałem się zapytać o chłodzenie alternatora bo na zdjęciach nie widać. W samochodzie alternator jest chłodzony tym samym wentylatorem co silnik (bardzo dużym wentylatorem). Czy jest w ogóle jakieś chłodzenie? Bo jeśli nie mam to obawiam się że będzie się przegrzewał. Z tego co wiem to faktycznie na alternatorze był zamontowany wentylator...
Jak Ci pokazuje że jest ok? Miernik w dłoń obciążyć alternator i robić pomiary na akumulatorze. Masz silnika też do oglądnięcia. Gdy uruchamia się klima wzrasta zapotrzebowanie na prąd (cewka kompresora, wentylator) i stąd mogą wynika problemy gdy napięcie spadnie zbyt nisko.
Teoretycznie ECU zwiększa obciążenie alternatora i przy wypaleniu DPf temperatura paliwa ma jakiś wpływ. Żarówkę na próbę zamiast podgrzewacza?
Jak w temacie zmieniłem prądnicę na alternator i wiem ,że B+ do akumulatora, a D+ do kontrolki, ale czy trzeba dawać jakiś wyłącznik, że jak się akumulator naładuje to wyłącza ładowanie.
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Witam, kupiłem alternator do c330, dostałem razem z nim rozpiskę zacisków, na czerwono zaznaczone to akumulator, na zielono kontrolka ładowania, na pomarańczowo zasilanie stacyjka, i właśnie zastanawia mnie ten zacisk zasilanie stacyjka czy go mam gdzieś podpiąć? http://obrazki.elektroda.pl/2254461100_1...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Witam. W moim Ursusie C-328 padł alternator, który miałem zamontowany z swojego poprzedniego żuka. Dziś zakupiłem nowy w sklepie rolniczym i teraz moje pytanie jak go podłączyć. W sklepie mówił, że mam czerwony kabel dać do rozrusznika i do tej wtyczki co wystaje wsunąć konektor od lampki w wskaźniku i alternator będzie działał i będzie ładowanie. Moje...
Witam, mam problem po podłączeniu nowego alternatora do Ursusa C385 nie ładuje. Alternator nowy firmy Jubana. Przewód czerwony B+ do rozrusznika i D+ do kontrolki. Tak podłączony nie ładuje. Co może być przyczyną? Pozdrawiam i z góry dziękuję https://obrazki.elektroda.pl/2237204300_...
Opisz ten alternator. Jak wygląda magneśnica (magnesy stałe, czy elektro?) jak wyglądają cewki?Najlepiej by było gdybyś dał jakieś fotki. Sam prostownik może nie wystarczyć. Napięcie może sięgać setki V. Kiedyś próbowałem obciążyć alternator w motocyklu, w którym padł regulator na tyrystorach. Po kilku żarówkach, dałem sobie spokój. Przy 10000 obr....
Witam szanownych kolegów, posiadam alternator i regulator jak na zdjęciach. Proszę podpowiedzieć mi ze schematem podłączenia do Ursusa C 330. Czy dobrze myślę z podłączeniem? https://obrazki.elektroda.pl/3382666500_... https://obrazki.elektroda.pl/3481826300_... https://obrazki.elektroda.pl/6422401500_...
Tak jak w temacie posiadam dany alternator, oraz regulator niestety nie wiem jak go podłaczyć aby alternator ładował i nie świeciiła kontrolka od ładowania. prosze o szybką pomoc
Mam poldka i u mnie wolne obroty "skakały" wymieniłem pół instalacji zapłonowej i okazało się że to moduł. Podobno często się psuje. Zresztą to można sprawdzić. Przy włączonym silniku musisz bardzo obciążyć alternator zapal światła halogeny itp i obserwuj obroty jak bedzie coś się działo to raczej moduł.
Witam! W wyżej wymienionym aucie rozładowuje sie akumulator na postoju, akumulator kupiłem nowy i naladowałem porządnie. przy wyłączonym silniku, z odłączonym radiem auto pobiera 0,6A z akumulatora. Gdzieś wyczytałem, że może to być wina alternatora więc odłączyłem kostke od niego [z dwoma przewodami] i pobór prądu spadł do 0A [pewnie cos tam ciągnie...
Witam Mam dość często spotykany problem jednak nie moge z nim sobie poradzić nawet przy pomocy innego forum. Chodzi o ciągnik c 330. Alternator chodził i nagle przestał potem brat przy tym grzebała a teraz nie moge tego ogarnąć. Alternator pochodzi z dużego fiata jak i regulator. http://obrazki.elektroda.pl/9694953400_1... http://obrazki.elektroda.pl/2013177600_1...
Czy dużo jest kombinacji przy zamianie prądnicy na standardowy, samochodowy alternator BOSCH-a z wbudowanym regulatorem napięcia w ciągniku rolniczym Ursus C-330? Które przewody z prądnicy i gdzie należy podłączyć do altermatora? Wiem tylko, że B+ alternatora to 12V (od akumulatora), a obudowa to (-) "masa". Gdzie należy podłączyć przewód od kontrolki...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Witam. Mam problem z Ursusem 4514 natomiast alternator ładuje w przedziale 0,2-0,3v w zależności od ilości gazu mierzone miernikiem. Cały wyczyszczony, szczotki wymienione na starym regulatorze napięcia ładuje 0,1 na sprawnym w 100% od mf 255 pokazuje 0,1 natomiast na nowym miałem taki zapasowy do mf 255 pokazuje właśnie te 0,2-0,3v proszę o pomoc
Dostałem w pracy do naprawy koparkę K611(brak ładowania),robię to pierwszy raz więc mamduży problem. Do alternatora przychodzą 3przewody na 19-zrozrusznika, 10-masa, oraz na kostkę bez oznaczenia(środek gwiazdy) z regulatora zacisk 67.Brak jest przewodu (+)na szczotkę.Regulator jest mechaniczny i przekazuje 24V.Gdy zdjełem kabel z 19 na alt. to pokazuje...
Witam, mam problem otóż mam 30-stke na alternator a omyłkowo kupiłem instalację elektryczną na prądnicę. Lampy itp. mam ogarnięte, ale chodzi mi o podłączenie alternatora, stacyjki itd.
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Witam kolegów. Mam taki oto problem: założyłem do mojego ciągnika alternator z wbudowanym regulatorem napięcia ( alternator bosch,, dla pewności wymieniłem regulator na nowy) poprzednio był altek 6 diodowy bez wbudowanego regulatora. Alternator podłączony jest poprzez żarówkę 12V/4W do gniazda nr 15 stacyjki. I teraz: przy wyłączonym silniku żaróweczka...
Nie powinno się uruchamiać go bez obciążenia. Można obciążyć go żarówką.
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
Witajcie, Mam problem z ciągle odkręcającą się śrubą w alternatorze od fiata/poloneza, który mam zamontowany w ciągniku. Regularnie co kilka dni muszę ją dokręcać. Chodzi dokładnie o tą śrubę: https://obrazki.elektroda.pl/9959989200_... Mam tam daną podkładkę sprężynującą którą za każdym razem wymieniam ale to nic nie daje. Śruba i...
Zasadą przy odpalaniu autka na kable jest odłączenia przewodów po jego uruchomieniu. Wstyd by mi było Kolego podpisać się pod tą wypowiedzią jako "elektromechanik samochodowy"... :| Spieszę z wyjaśnieniem: Po uruchomieniu "biorcy" obciążenie jego alternatora stanowi zarówno akumulator własny, jak i akumulator dodatkowy. Odłączenie akumulatora dodatkowego...
Witam, ostatnimi czasy mój Ursus C360 był u mechanika na remoncie instalacji elektrycznej, lecz podczas żniw ładowanie zaczęło nawalać, raczej to wina podłączenia alternatora. Nie chcę znów jeździć po mechanikach, żeby mi zrobili taką drobną usterkę, wiecie może jak powinno być to podłączone? https://obrazki.elektroda.pl/7232513500_...
Witam, ponownie. Panowie mam pytanie odnośnie tego alternatora, a mianowicie, czy żarówka kontrolki ładowania koniecznie musi być 4 Watowa, nie wystarczą 2 Waty albo odpowiednik leciwy? Pytam ponieważ żarówka 4 Watowa mocno się nagrzewa, a często się zdarza, że po zgaszeniu silnika w przerwie jakiejś pracy, zapomina się o wyłączeniu zapłonu. Wynikiem...
Jaki rocznik motocykla? Pięćsetka i znamionowe napięcie cewek 6V ??? Skąd ta informacja? Znajdź i zmieść schemat elektryczny. Będzie łatwiej dyskutować. Wg. mnie powinien być tam alternator trójfazowy z wzbudzeniem od magnesów trwałych i instalacja 12 V znamionowe. Zrobienie regulatora to nie jest jakiś wielki problem. Jednak trzeba obciążyć alternator!...
Ok. Zadam proste pytanie. Czy miałeś w swoich rękach alternator samochodowy ? Widziałeś jakie posiada w ogóle mocowanie ? Napędzałeś go ? Wzbudzałeś go ? Próbowałeś obciążyć czymkolwiek ? O pomiarach prądu i napięcia oraz obrotów już nie wspomnę.
Tak, zużycie paliwa jest uzależnione od obciążenia. Podobnie jak w aucie, przy jeździe na światłach spalanie nieco wzrasta (większe obciążenie alternatora), co było jednym z argumentów przemawiającym przeciwko jeździe na światłach mijania przez całą dobę.
No to zwiększ naciąg tego paska. Przy nieobciążonym alternatorze nie ma prawa się ślizgać (przy obciążonym zresztą też). Prawidłowo napięty pasek powinien ugiąć się maksymalnie 10 mm pod naciskiem palca (naciąg paska należy sprawdzać w połowie odległości między kołami pasowymi).
proponuję przewody 25 mm2 podlączyłem pod nie teściową i przewody wytrzymały !!!, a poważnie alternator w samochoszie standartowo mozna obciążyć około 700 -750 W jeżeli jest większe obciążenie to jest pobierana moc dodatkowo z akumulatora . Przewód miedziany DY 1.5 mm2 mozna obciążyć max 700 W prosto przeliczyć czy warto stosować grube przewody.
To co cyka to pierwszy lub drugi stopień grzania płynu świecami w kolektorze ssacym. Sprawdź te złącza. Obciążenie alternatora odczytać można za pomocą VCDS.
Głównym powodem takiego zachowania się alternatora są zbyt niskie obroty (1500-2500). Jak sam nadmieniłeś , stan ustalony osiąga on przy 6500 obr./min. Ilość impulsów napięciowo-prądowych jest min.3-krotnie mniejsza od w/w. stanu. Z tego powodu wynika niestabilne praca (brak tzw. sztywności). Podwojenie ilości zwojów powinna sytuację poprawić ,przy...
Włączając światła zwiększasz obciążenie alternatora, a tym samym obciążenie silnika, przed co komputer silnika zwiększa lekko obroty aby nie dopuścić do zgaśnięcia. Jeśli zainstalujesz ledowe światła dzienne, to zmiana obciążenia alternatora będzie niezauważalna dla silnika i nie powinien zwiększać obrotów. Światła dzienne podepnij pod terminal 15 stacyjki(zapłon)....
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
hamulec wodny ( a'la sprzęgło hydrokinetyczne), wzglednie zwykły alternator samochodowy obciążany jakąś mocą którą spożytkujesz.
Witam !! Myślę że wcale od tematy nie odbiegamy - tym bardziej że Kol. jakoś " zamilkł " . Akurat tak się składa że znam konstrukcję tych motocykli ( miałem dwa ) . Nie wydaje mi się żeby alternator o tych wymiarach przy obrotach rzędu 4 tyś posiadał zbyt wielką moc . Można zrobić próbę obciążyć odpowiednim opornikiem i pomierzyć - wszystko będzie wiadomo...
Dlaczego film można ściągnąć tylko za punkty? Nowy użytkownik to nie wie gdzie się co ustawia . Poprawi się na przyszłość :D Co do dźwięku to ja wiem czy on jest jakiś nienormalny . Dla mnie normalny/często spotykany dźwięk pola elektromagnetycznego obciążonego alternatora .
Hmnn no ja tutaj problemu nie widzę. Nawet elektownie atomową gdyby porządnie obciążyć to nie wyrobi bokami, a co dopiero alternator. Chcesz mieć miarodajny pomiar napięcia, badaj voltomierzem na zaciskach akumulatora. Każdy woltomierz ma gdzieś nadrukowaną, lub odciśniętą specyfikacje. Między innymi to ile może przekłamywać na + lub -. Masz coś takiego...
Nie wiem czy śmiać się czy płakać. Takich bredni dawno nie czytałem. Nie wiem po co piszą ludzie, którzy nie próbowali rozwiązać problemu (oczywiście poza pytającym). A więc jeśli jest prawdą to co piszesz, że jest to urządzenie z regulatorem (wbudowanym), to do złącza na wsuwkę musisz podać przez żarówkę (np 3 - 5 W) 12 V. Oczywiście w stosunku do...
Witam serdecznie! Proszę o podpowiedź jaką moc ma alternator w moim samochodzie i czy można go obciążyć jeszcze halogenami dalekosiężnymi 2x130 W?? zdjęcie tabliczki załączone. http://obrazki.elektroda.pl/4156095600_1...
Nie nie wiem jak ją obciążyć stopniowo nie mam czym jak włączę sprężarkę słychać obciążenie w prądnicy przez 2 sekundy zrobi taki charakterystyczny dźwięk jak alternator w samochodzie silnik lekko burknie i wyłączy prąd. Dodano po 42 Koledzy a co sądzicie o softstart
Spadek napięcia może powodować duże obciążenie alternatora. Nie zaobserwowałeś czy w takich momentach przygasania alternator nie "jęczy" ? Miałem Fabię gdzie światła w momencie prawie gasły,nawet bez kręcenia kierownicą. Pobór prądu skakał do 50-60A. Po chwili już było dobrze. Walnięta pompa wspomagania była.
Do sprawdzania alternatorów sterowanych sygnałem z ECU wymagane są specjalne testery,( nawet nie typowe diagnostyczne) koszt to ponad 2000 zł.... Jeden pin to sterowanie, kolejny sygnał DFM czyli obciążenie alternatora, kolejne mogą byc nieaktywne... Ale tak jak pisałem , bez testera który sprawdzi komunikacje po odpowiednim protokole nic nie zrobisz......
Jak obciążysz alternator większym prądem, niż może wyprodukować, to akumulator będzie niedoładowany. Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Tak.
http://obrazki.elektroda.net/85_12180614... Chciałem zaprezentować silnik turbinowy, który zbudowałem na bazie turbosprężarki z silnika Fiata Ducato 1.9 TDI. Silnik jest zbudowany z części, które miałem dostępne lub ewentualnie kupione zostały na złomowcu. Stelaż pospawał mi kolega, a komora spalania została zrobiona w zaprzyjaźnionym warsztacie...
Tak się dzieje jeżeli jest zamontowany alternator Bosch, zobacz czy efekt występuje jak masz skręcone do oporu koła. Chodzi o to aby obciążyć układ pompą wspomagania.
Dalej zacząłem sprawdzać żarówką 5v żeby obciążyć instalację i po dotknięciu + żarówki do + akumulatora, a masą do kabla brązowego, żarówka zaświeciła się. Po dotknięciu masą żarówki do kabla białego żarówka nie świeci Robisz i piszesz takie rzeczy, że strach się bać... Zdemontuj alternator i oddaj do firmy która się tym zajmuje lub do dobrego elektryka,...
Witam,Czytaj powoli,podpinamy zewnętrzny regulator (elektroniczny),aby wykluczyć nieprawidłowe działanie właściwego.Alternator ten jest kojarzony w gwiazdę,,uzwojenie falowe,14 zwoji na jeden zezwój.DrutΦ1.8 lub 2×1,2.Mostek 3-fazowy zewnętrzny mile zalecany, przy dalszych testach.Uzwojenie można obciążyć przed mostkiem(po wypięciu mostka),Wtedy...
Od lampki ładowania nie ma sensu, lampką steruje sterownik silnika. Napięcie ładowania po około 20 sekundach osiąga wartość 14,35 - 14,55 i nie wychodzi poza ten zakres nawet jak mocno go obciążę urządzeniami zamontowanymi fabrycznie (podgrzewanie tylnej szyby, dmuchawa, światła) dołączałem nawet dwie świece to dodatkowe 45A, alternator stawia wtedy...
obciążyć agregat obciążyć inwerter obciążyć internet
zapomniane hasło telefonu samsung praktyki szkole rs232 odczyt danych
znicz solarny mip2h2 panasonic
Elwro głowica lampowa – odstrajanie na skrajnych częstotliwościach UKF, przyczyny i tuning AIWA NSX-V800 instrukcja obsługi PDF, manual, schematy, typowe usterki