tak samo dodam że wpływa również sprężarka klimatyzacji,doskonale to mozesz sobie sprawdzić jak do zapalonego auta pracującego na wolnych obrotach dołączysz kablami drugi pojazd z rozładowanym akumulatorem ,zwróć uwagę jak spadna obroty twojego auta,niestety dla nas energia nie bierze się z nikąd , jezeli alternator ma np.1,5 kw to ta energia musi być...
Większy pobór prądu większe obciążenie dla elektrowni(alternatora).Proste. :ganja: :shii:
Kiedy obciążysz alternator, napięcie spada, regulator to kompensuje, ale ma swoje ograniczenia. Dlatego żeby utrzymać nominalne napięcie przy rosnącym obciążeniu potrzeba zwiększać obroty.
Sterownik widzi obciążenie alternatora?
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
L-kontrolka do plusa i tylko to trzeba podłączyć, DF to obciążenie alternatora sygnał wyjściowy do ECU tego nie musisz podłączać
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Teoretycznie ECU zwiększa obciążenie alternatora i przy wypaleniu DPf temperatura paliwa ma jakiś wpływ. Żarówkę na próbę zamiast podgrzewacza?
Włączając światła zwiększasz obciążenie alternatora, a tym samym obciążenie silnika, przed co komputer silnika zwiększa lekko obroty aby nie dopuścić do zgaśnięcia. Jeśli zainstalujesz ledowe światła dzienne, to zmiana obciążenia alternatora będzie niezauważalna dla silnika i nie powinien zwiększać obrotów. Światła dzienne podepnij pod terminal 15 stacyjki(zapłon)....
Tak, zużycie paliwa jest uzależnione od obciążenia. Podobnie jak w aucie, przy jeździe na światłach spalanie nieco wzrasta (większe obciążenie alternatora), co było jednym z argumentów przemawiającym przeciwko jeździe na światłach mijania przez całą dobę.
To co cyka to pierwszy lub drugi stopień grzania płynu świecami w kolektorze ssacym. Sprawdź te złącza. Obciążenie alternatora odczytać można za pomocą VCDS.
Dlaczego film można ściągnąć tylko za punkty? Nowy użytkownik to nie wie gdzie się co ustawia . Poprawi się na przyszłość :D Co do dźwięku to ja wiem czy on jest jakiś nienormalny . Dla mnie normalny/często spotykany dźwięk pola elektromagnetycznego obciążonego alternatora .
Jeśli wszystkie bezpieczniki masz odpowiednie i się nie przepalają to raczej jest dobrze, sprawdź ładowanie na samym alternatorze jeśli jest inne niż na aku to wiesz co masz zrobić a jeśli spada to alternator do naprawy
Do sprawdzania alternatorów sterowanych sygnałem z ECU wymagane są specjalne testery,( nawet nie typowe diagnostyczne) koszt to ponad 2000 zł.... Jeden pin to sterowanie, kolejny sygnał DFM czyli obciążenie alternatora, kolejne mogą byc nieaktywne... Ale tak jak pisałem , bez testera który sprawdzi komunikacje po odpowiednim protokole nic nie zrobisz......
Spadek napięcia może powodować duże obciążenie alternatora. Nie zaobserwowałeś czy w takich momentach przygasania alternator nie "jęczy" ? Miałem Fabię gdzie światła w momencie prawie gasły,nawet bez kręcenia kierownicą. Pobór prądu skakał do 50-60A. Po chwili już było dobrze. Walnięta pompa wspomagania była.
Jak obciążysz alternator większym prądem, niż może wyprodukować, to akumulator będzie niedoładowany. Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Tak.
Nadal niebardzo rozumiem tego wszystkiego.Może spróbuję inaczej. Nie widzę żadnych powiązań między mocami.Po pierwsze silnik napędzający nie jest w żaden sposób połączony przewodami elektrycznymi. Po drugie moc silnika jest potrzebna mi do napędzenia alternatora.Połączenie tych 2 urządzeń to np.koło zębate.Siła z silnika to paliwo więc ten silnik skoro...
Temperatura silnika poniżej 70, temperatura otoczenia poniżej 5, odpowiednie obciążenie alternatora. Grzalki nie ruszają w momencie odpalenia silnika tylko jakieś 2min po odpaleniu. Od tego są dwa przekaźniki bo są dwa stopnie mocy.
Taka jego uroda, normalny dźwięk mocno obciążonego alternatora to właśnie świst (jęczenie). Jeden egzemplarz będzie mniej świszczał inny bardziej, (nie mylić z szumem łożysk bo to inny dźwięk). Masz dość mocno wyładowany akumulator więc alternator daje duży prąd i świszczy. Zauważyłeś coś co jest normalne, tylko nigdy na to uwagi nie zwracałeś. Naładuj...
Teoria: Po starcie silnika obciążenie alternatora (przez np. dogrzewanie niesprawnych świec z dużą opornością) wpływa na stopniowe rozładowywanie się akumulatora, gdyż przez ok 2 minuty prąd na nim jest niższy niz 12.5V. Dzieje się to zawsze na zimnym silniku. I=U/R Przy napięciu 10,5V świeca która ma 0,8om pobierze prąd 13,1A. Przy napięciu 10,5V...
Świece to raczej będzie spory wydatek i wydaje mi się że przy dłuższym pomiarze przestaną się żarzyć.
DF idzie do komputera i pobiera sygnał o obciążeniu alternatora można pominąć.
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Potrzebujesz odpowiedni regulator napięcia. Jeżeli alternator będzie miał sprawny regulator napięcia to powinien wystarczyć. Musisz policzyć przekładnię tak by przy słabym i silnym wietrze, obroty alternatora utrzymywały się w dopuszczalnym zakresie. Jeżeli zachodzi potrzeba ochrony alternatora przed przekroczeniem górnej granicy obrotów co jest możliwe...
Obroty spadają, bo wzrasta obciążenie alternatora po uruchomieniu świateł, który pobiera większą moc z silnika. To normalne, ale sterownik silnika powinien podnieść obroty. Problem w tym przypadku dotyczy prawdopodobnie układu regulacji prędkości biegu jałowego. W tym aucie obroty są regulowane silnikiem krokowym. Zacząć należy od odczytania błędów...
Temat dawno ogarnięty. Alternator jeszcze raz przejrzany. Poprawione klemy. Obciążenie w UPC jest fikcją. Zmierzone cęgami i wszystko jest ok dla porównania zmierzyłem też drugie auto. Porównałem wyniki i jest ok, ponadto zmierzyłem temp pirometrem i także jest ok. Dzięki za zainteresowanie.
Włączone światła mijania będą obowiązkowe przez cały rok! Sejm przyjął poprawkę do ustawy o ruchu drogowym. Zgodnie z nią kierowcy będą mieli obowiązek używania świateł cały rok i przez całą dobę. jazdę w dzień bez włączonych świateł mijania będzie groził mandat w wysokości 100 zł Tego się obawiałem, aku. i altek długo mi tak nie wytrzymają. Miałem...
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
Zużycie paliwa może wzrosnąć o ok.0,2 l/100 km. Nie jest to wynik obliczenia gdyż teoretycznie nie jesteśmy w stanie podstawić to do jakiegoś wzoru.Natomiast w praktyce obciążenie alternatora przy włączonych światłach jest i zużycie napewno jest wyższe ale gdy weźmieny pod uwagę np.zużyty rozrusznik wówczas na sam rozruch zabierzemy kilka razy więcej...
powiem tak jak masz dobry akumulator i chcesz to dobrze zrobic to rob ;) ale na zasilanie wzmacniacza daj grube kable najlepiej + i - z akumulatora i daj kondensator poprawia dzwiek i szybkosc basu :) nawet w zwykłych głosnikach a co do zapasu mocy to napewno jest bo alternator ma doładowac jeszcze akumulator zapewnic dostawe pradu do wszystkiego co...
Konedensator między zasilaniem nie może psuć ładowania, nie ma takiej możliwości, jakieś fałszywe wnioski. Obciążenie próbówką alternatora to dla niego żadne obciążenie alternatory maja moc 0.75-1kW! Jak próbówka miga to coś z alternatorem brak wzbudzenia, prostownik itd.etc. Sprawdzić alternator u fachowca.
To dopuszczalne ,ale sprawdź jak obciążysz alternator(włączone odbiorniki).
Raczej sygnał do komputera, bo płynie po tym łączu informacja o obciążeniu alternatora. Bez podłączonego tego złącza alternator też będzie pracował.
Pomiary przez ciebie wykonane wskazują , że jakieś ładowanie jest. Spróbuj naładować dobrze akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nowy akumulator (częściowo rozładowany) daje duże obciążenie na alternator.
jakiś tranzystor będzie potrzebny żeby co kolwiek wysterowac Małe tranzystorki. Nic strasznego :)
Czasami potrafi szarpnąć na wolnych obrotach. Wygląda to tak że nagle obroty spadną i pójdą w góre tak żeby nie zgasł i ustabilizują się. Podczas jazdy nie ma najmniejszych problemów. Na benzynie też mi się to zdarzyło. Wiesz co Ci powiem, ja się z takim problemem spotykam w wielu autach. Zazwyczaj ma to miejsce wtedy gdy w samochodzie włącza się jakiś...
Jest to informacja o obciążeniu alternatora i następuje podnoszenie obrotów silnika.P
Teoretycznie jest to wykonalne, ale istnieje jedno ale, w alternatorze masz regulator napięcia, jego zadaniem jest utrzymanie napięcia ładowania na zadanym poziomie bez wzgl. na obciążenie. Każdy odbiornik, (w tym rozładowany akumulator) jest dodatkowym poborem prądu, a więc wzrasta obciążenie od strony alternatora, co powoduje większe obciążenie silnika=większe...
1117 to nieprawidłowy/nieprawdopodobny sygnał DF (sygnał obciążenia alternatora dla ECU). To nie problem z napięciem albo zły regulator albo dziwne obciążenie alternatora. Rzadko ale zdarza się że niewłaściwy akumulator go generuje. Może też by problem z przewodem sygnału DF.
Passat B8. Błąd: brak komunikacji z alternatorem, ładowanie działa, ale sterownik silnika cały czas widzi 30% obciążenie alternatora. 197149 - Alternator U1052 00 [009] - brak komunikacji (...) Przebieg: 660169 km Data: 2025.02.24 Czas: 17:07:41 Napięcie zasilania zacisku 30: 14.1 V Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON Nic nie było robione,...
Podsumowując , ładuje akumulator dodatkowy nie ładuje akumulatora w samochodzie. Czyli alternator sprawny. Ładowanie tylko dodatkowego akumulatora a brak ładowania po podpięciu całej instalacji samochodu co powoduje większe obciążenie alternatora sugeruje problem z napięciem paska alternatora lub ze sprzęgiełkiem jeśli występuje. Akumulator w bagażniku,...
No to zwiększ naciąg tego paska. Przy nieobciążonym alternatorze nie ma prawa się ślizgać (przy obciążonym zresztą też). Prawidłowo napięty pasek powinien ugiąć się maksymalnie 10 mm pod naciskiem palca (naciąg paska należy sprawdzać w połowie odległości między kołami pasowymi).
Sterownik silnika nie ma info o obciążeniu alternatora. Najczęściej urwany przewód przy kostce pod rozrusznikem.
W tym roczniku gasi regulator napiecia , alternator do wyjęcia mostek sprawdz na obciążenie jak ok zmień regulator.
Uważam, że taka turbina podniesie moc o jakieś 110% tego co sama pobiera. Czyli 600W więcej będzie obciążony alternator a dostaniesz z tego całe 0,08 KM, ja bym uważał z taką mocą.
Słyszałeś coś o czymś takim jak moment elektromagnetyczny ( hamujący)? A wyobraź sobie, że alternator ma oddać moc powiedzmy 300W, zaś jego globalna sprawność wynosi 70%, to jaką moc musi pobrać z napędu? A akumulator może sobie zazyczyć i 100A, jak wyładowany... Słyszałem o tym, że obciążony alternator ma moment hamujący. Jednak jak byś uważnie czytał,...
Dlatego, projektując cokolwiek nie należy dobierać komponentów przypadkowo. Alternator ma moc znamionową która musi pokrywać minimum w 100,% zapotrzebowanie którą generują wszystkie odbiorniki. Ale często odbiorniki nie pracują jednocześnie więc można oszacować współczynnik jednoczesności i obliczyć najmniejszą potrzebna moc która będzie wystarczająca....
Tu masz kody błędów: http://www.e90post.com/forums/showthread... Błąd P1246 Alternator Load Input Failed czyli chyba za duże obciążenie alternatora z tego co rozumiem
Standard piszczenia w tym silniku to wyrobione koła pasowe. Isuzu ma ten problem że jest duże obciążenie alternatora po odpaleniu "grzeją świece żarowe"
Witam klient zgłasza sporadyczny problem z kontrolką ładowania. Zielony przebieg jest to sterowanie alternatora z ecm. Zdjęcie nr.2 przedstawia pełne obciążenie alternatora. Moje pytanie czy sygnał z ecm jest prawidłowy? Brak prawie modulacji pwm przy pełnym obciążeniu jak i bez obciążenia generalnie alternator ładuje na chwilę obecną. https://obrazki.elektroda.pl/1476290500_...
L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo /wyjściowy; Fr -sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report) G- jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
Sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report) leci na ECU silnika (pin 1B).
Masz trzy przewody czyli kontrolkę , do ECU jest to kontrola procentowego obciążenia alternatora dlatego przy zwiększanym poborze następuje podnoszenie obrotów silnika w celu zwiększenia mocy i zasilanie kontrolne akumulatora.P
Chciałem pomocy a dostaje mądrości życiowe. Nie każdy wszystko potrafi sam więc szuka pomocy. P.S. Liczba mnoga ?musimy? jako grupa na forum.
Chodzi ci o podgrzewacz wody? Do świec są dwa przekaźniki sterowane z ecu w konfiguracji 1-1 mała moc 1-2 duża moc czyli jeden przekaźnik uruchamia 1 świecę drugi przekaźnik 2 świece. Sterownik je włącza na podstawie tez obciążenia alternatora czyli sygnał DF z alternatora. Wiem że 3 grzeją do 25stC płynu a później 2 do 70stC Wiec skoro działa obwód...
Bardziej obciążony alternator, spadają obroty silnika, w konsekwencji większa podatność na unieruchomienie silnika. To tylko domysły...
1V spadku napiecia pod obciążeniem miedzy alternatorem a akumulatorem to nie może tak być. Przewód od akumulatora plusowy do alternatora pewnie idzie po drodze na rozrusznik do sprawdzenia cala droga. Tak samo masa alternatora rozrusznika.
To wiem czyli DFM i DF to są te same wyjścia monitorujące obciążenie alternatora. Jeszcze kwestia chłodzenia bo oryginalnie obudowa jest przystosowana do chłodzenia powietrzem czy to jest koniczne czy ten nowszy tego nie potrzebuje?
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Sprawdziłem ładowanie z i bez obciążenia. Brak obciążenia: - Alternator - 15V - Akumulator - 14.9V Obciążenie - Alternator - 15V - Akumulator - 14.8V Strata na kablach praktycznie zerowa. Czy dalej zostaje kwestia rozrusznika czy może to być coś innego?
Miałem regenerować alternator wiec najwyzsza pora,a może wiecie dlaczego wyrzuca mi ciagle ten błąd? Wynika to z algorytmów, zapisanych w sterowniku, to proste, średnie obciążenie alternatora to 30-50% podczas jazdy bez wycieraczek i ogrzewania tylnej szyby. Jeśli po mimo wyłączonych odbiorników, napięcie spada po niżej 13.8 V a wypełnienie sterowania...
Silnik rozgrzany, ogrzewanie wyłączone? Jakie obciążenie alternatora pokazuje w parametrach?
Grube oczka przy skrzynce bezpieczników poczyszczone i podokręcane. Bez widocznych uszkodzeń. Wczoraj patrzyłem w blokach przy pełnym obciążeniu to napięcie skakało 13.4-14.10v. Obciążenie alternatora max 60%. Szkoda mi wyrzucić trochę 700zł bo nie jest to ewidentne uszkodzenie alternatora, może to bordnetz płata figla albo jego okablowanie.
Tam raczej jest zapłon zasilany z akumulatora. Dwie możliwości: 1. Regulator napięcia z Wilmatu jest trefny, całkowicie zwiera Ci uzwojenie statora. Tyle że w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora. 2. Regulator napięcia robi Ci takie zwarcie w instalacji elektrycznej, że odcina Ci zasilanie na zapłon, przy...
Być może uruchamia się dogrzewacz powodując obciążenie alternatora, ale to domysły.
Przeprawszam, że wogóle ośmielam się zabierać głos. Ale przerabiałem coś podobnego i... Wyszło, że owe za takie spadki odpowiadało uszkodzone koło pasowe. Poprostu pod większym obciążeniem od alternatora pasek stawał , ale nie sam tylko ze wszystkim. Koło pasowe było rozwulanizowane, czyli poprostu zwiniła guma. Jakbym się mylił, to proszę mnie nie...
A czy obciążenie alternatora też powoduje spadek obrotów (włączenie grzania szyby, krzeseł)?
Bez regulatora ten agregat nie będzie działał, każde zmniejszenie obciążenia alternatora spowoduje nagły wzrost obrotów a zwiększenie, zgaśnięcie silnika. Taka sprężynka kosztuje kilka złotych. Podważ simering wkrętakiem, tak aby nie uszkodzić wału, tam nie ma żadnej nakładki, po prostu jest on aluminiowy.
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
A ten cienki pasek jaki jest w poldku jest w stanie przenieść takie obciążenie przez alternator 100A ? Czy przerabiałeś jakoś napęd na wieloklinowy ew. drugi pasek równolegle? To problematyczne taka przeróbka.
Napięcie jakie widzą sterowniki, i obciążenie alternatora?
Witam, Skoda bez gazu, jeden właściciel 140000km. Przyjechała na lince, brak zasilania pompy paliwa okazało się, że nie było masy ma sterowniku. Auto odpaliło ale zalewało 3 świecę, pozostałe czarne i oczywiście czarny dym z rury. Brak błędów, ciśnienie paliwa około 3bar, wtryskiwacze ładnie rozpylają, sprężanie na poziomie 13bar, czujnik temperatury,...
Niewiele będę w stanie pomóc, ale może to co napiszę przyda się komuś. Mam Passata B4 1.9TDI 90PS (kod silnika 1Z), rok 1994. U mnie wygląda to tak, że w temperaturach "minusowych", po uruchomieniu silnika, podgrzewanie płynu chłodniczego wyłącza się po ok. 1,5 - 2 minuty. Nie wiem, czy wyłącza się całkowicie (jak koledze BARDZO zależy, mogę sprawdzić,...
I pewno masz prawidłowo dla tego samochodu. Pomierzony prąd to zapotrzebowanie instalacji samochodu (zapłon, wskaźniki, lampki, sterowniki itp). Napięcie 12,8 V przy pełnym obciążeniu instalacji to jeszcze nie jest klęska.
Ciekawy projekt tylko trochę prowizorka,(ale działa!!). Czy obciążenie alternatora załącza się przez przekaźniki?
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
No to wytłumacz mi dlaczego trafia do mnie do naprawy setki alternatorów z przebitymi diodami od pracy bez obciążenia? Jak diody na 50V mają wytrzymać napięcie ponad 100V, które generuje nieobciążony alternator?
Warunki: * silnik pracuje od minimum 10 s * temperatura płynu chłodzącego poniżej 70° * temperatura zewnętrzna poniżej 5° * obroty silnika powyżej 800 * obciążenie alternatora poniżej 50% - w zależności od obciążenia alternatora załączana jest jedna dwie lub trzy świece tak działa ten układ
Obciążenie alternatora jakie wtedy?
Mocno obciążony alternator. Akumulator dużo bierze.
Uszkodzony przewód od akumulatora
Obroty wzrastaja bo wzrasta obciążenie alternatora masz słaby akumulator
Witam. Temat dotyczy Audi A6 C5 2.5tdi. Cały czas powraca błąd 01117 dotyczący obciążenia zacisku DF alternatora. Już był zmieniany regulator i dalej to samo. Czy ktoś wie do którego pinu w sterowniku idzie ten kabelek od DF z alternatora? Chciałbym sprawdzić czy jest ciągłość obwodu
Napięcie zmierzone tj.: na alternatorze: ------ na akumulatorze: bez obciążenia --- 14v --- 14v pod obciążeniem (ok. 300W) --- 13,6v --- 12,5v A jakie obroty silnika ? Na wolnych to tylko pogratulować ! A jaki stan naładowania akumulatora ? To też ma wpływ na wyniki pomiarów pozdrawiam
Włączasz dmuchawę to dodatkowe obciążenie do alternatora który musi dodatkowo naładować aku.
A czy kolega przy próbie z alternatorem nie zapomniał przypadkiem o wzbudzeniu? Jak kolega zmierzył te "blisko 0V"? Nie chce chyba kolega powiedzieć że mierzył napięcie alternatora bez podłączenia akumulatora, lub choćby jakiegoś obciążenia. Alternator nie potrzebuje nie wiadomo jak wysokich obrotów. Na standardowej wielkości kółkach pasowych pracuje...
Dziękuje Wam. Czy rozłączenie obwodu wzbudzenia podczas pracy lub uszkodzenie jednej z 6 diod głównych może podnieść napięcie alternatora? Czy alternator po uruchomieniu silnika może mieć odpięty akumulator? Oczywiście obciążenie alternatora mieści się w prądzie znamionowym alternatora.
alternator podaje nawet do 150A Alternator daje tyle prądu, ile potrzebuje obciążenie i żaden ogranicznik nie jest potrzebny. Te 150A to maksymalny prąd jakim można obciążyć alternator bez jego uszkodzenia. Dwie diody shottky załatwią przełączanie zasilania bezstykowo. wyszukany regulator MPPT Co to za regulator? Parametry?
Srevo sprawdzałem jest ok. Sprawdzałem szczelność podciśnienia na map sensorze jest ok. Wtryski raczej też są okej bo w E30 miałem przypadłość, że wtryski lały i było słychać. Dziś zauważyłem po wymianie akumulatora że samochód zaczął inaczej chodzić. Na starym aku ładowanie 15,8V a teraz 14,1. Znaczenie spada obciążenie alternatora. Tylko czy sam obciążony...
Jak alternatora nie obciążysz, to on nie będzie hamował.
Woltomierzem mam to proste do zapalniczki i jest, ale jaki wybrać amperomierz tego nie wiem. Szukam informacji. Mam dwa akumulatory bez separatora, więc wiedziałbym, jak obciążony jest alternator.
Jeżeli alternator był zmieniany, to już jest to podejrzane. W nowym Vito (model 639) cienki przewód wychodzący z regulatora napięcia to nie jest przewód "D+" do kontrolki ładowania - tylko przewód komunikacyjny łączący alternator ze sterownikiem silnika. Zależnie od zapotrzebowania na prąd i obrotów silnika obciążenie alternatora jest regulowane dla...
1) wstukałem w google "schemat uzwojeń alternatora" kliknąłem na grafikę i wyskoczyło mnóstwo schematów z połączeniami w gwiazdę i pewnie tak ma połączone uzwojenia twój alternator 2) Napięcie wzbudzenia na pewno w granicach 0...15V i raczej na pewno musisz to ograniczać prądowo np opornikiem 3) Obciążenie moim zdaniem powinno być, aby nie wyindukowało...
Po pierwsze wypadałoby zmierzyć obciążenie alternatora, ile faktycznie prądu pobiera instalacja, w różnych przypadkach. Na postoju, podczas normalnej jazdy, jazdy z ogrzewaniem, klimatyzacją itd. Znając pobór prądu z alternatora vs jego wydajność prądową można będzie coś określić.
Mierzyłeś jakie jest ładowanie akumulatora pod obciążeniem i bez obciążenia???? Nagrzewanie się alternatora może byc spowodowane zbyt mocno rozładowanym akumulatorem.
Według mnie silnik gaśnie, gdyż jest zwyczajnie zbyt słaby aby pokonać opór obciążonego alternatora.
Procentowe obciążenie które widzisz zależy od rzeczywistego obciążenia skorelowanego z aktualną wydajnością alternatora. Czyli na wolnych obrotach 30A to może być 100%, ale jeśli obroty wzrosną to przy 30A pokaże np. 40%.
jakie obciążenie alternatora obciążenie rezystancyjne obciążenie indukcyjne
toshiba wyłączać podgląd rejestrator saeco touch wyświetlacz
radia rozkodowanie skoda radia rozkodowanie skoda
Ustawienie zaworów w Piaggio X8 125 2006: Luzy i regulacja Elektryczna klapa bagażnika w Peugeot 3008 2019 - montaż i kompatybilność