Wystarczy.....
Wystarczy szeregowo z tym obciążeniem wpiąć konaktron z cewką jak pisałeś. Jednak przekaźnik należy sterować poprzez dodatkowy tranzystor. Teraz kontaktron będzie pracował poprawnie, a jego styki nie zostaną upalone. Cewkę nawijamy bezpośrednio na kontaktronie.
Może ma baterię jednorazową, która wystarcza, by podziałało przy pokazywaniu przez sprzedawcę, potem przez dzień u klienta, i na tym koniec. Pytanie, czy tą baterię da się wymienić, i ile kosztuje nowa. To pewnie wychodzi gorzej, niż latarki LED na małe "pastylkowe" baterie - latarka kosztuje tanio (kupiłem taką za 1zł), ale jak ktoś jej trochę więcej...
Jak stworzyć układ który wykrywałby w instalacji samochodowej pod wtyczke zapalniczki obciążenie , i powykryciu wysterowywał by cewke przekaźnika w momencie wyłączenia obciązenia przekaźnik jest rozłączany. Układ taki został stworzony na cewce i kontaktronie , pojawia się problem zawieszającego się kontaktronu po dołączeniu obciązenia "lampy stoboskopowej"
Nie obciążaj mocą większą, niż 120W. Wszelkie odkurzaczyki samochodowe precz od tego.
Podane obciążenie maksymalne obwodu obliczone jest na pracę impulsową, typową dla zapalniczki. Przecież zapalniczki to obciążenie rezystancyjne. Wiec o jakiej pracy impulsowej mówisz?
Ten przewód możesz wykorzystać jako załączanie przekaźnika, ale zasilanie musisz doprowadzić do niego - może być z gniazdka zapalniczki. Nie polecam zasilać z niego wideorejestratora, gdyż obciążenie może być za duże na niego.
Możesz śmiało obciążyć to gniazdo 8 amperami.
Pozostaje jeszcze kwestia instalacji, bo takiego falownika nie podłączysz do gniazda zapalniczki
Czy na gnieździe zapalniczki jest napisane coś o maksymalnym obciążeniu? To że podłączysz rozgałęźnik bezpośrednio do akumulatora nic Ci nie da. Rozgałęźnik wytrzya 2A czy podłączysz do gniazda zapalniczki czy do akumulatora. Sprawdź może ile pobierają te urządzenia razem włączone. P.S. Zdania z dużych liter, bo jak mody znajdą to...
Jakiego przekroju jest ten kabekl doprowadzający prąd do radia i zapalniczki?? Jakie obciążenie dajesz na zapalniczke? ale 15A to jest już całkiem wystarczająco. Czyli ok 130W ciągłe przy 12V. Pozdrawiam Sadek
Nie polecam zasilania kompresora z gniazda zapalniczki. Gniazdo zapalniczki (i instalacja) jest przewidziane do pracy krótkotrwałej i jego długotrwałe obciążenie prądem w granicach maksymalnego może spowodować poważne uszkodzenia.
Masz oznaczenie "P/OTLET" ? Ono jest od tylnego gniazda,jeśli jest na nim dobre napięcie i kontrolka się zaświeci,to wina w instalacji. Podmień na nowy ten bezpiecznik, miernik czasami pokaże 12v,ale pod obciążeniem spadnie.
Gniazda zapalniczki są zabezpieczone bezpiecznikiem do 25A. Może być na styk. Jak gniazdo i wtyk sprawny to wytrzyma jak będzie się grzać to musisz zareagować.
Cześć wszystkim Proszę o pomoc Podobnie jak kolega wyżej, lecz załączanie gniazda zapalniczki w celu włączenia ładowarki do telefonu. Tyrystor BTB16 mam dostępny pod ręką. Zmontowałem nawet układ takowy, ale bez podłączonego telefonu do ładowarki nie załącza tyrystor, bo za niski pobór prądu (po podłączeniu i kilkusendowym zwarciu bramki działa &...
Sprawdź czy pasek dobrze naciągnięty ,a jeśli dobrze to zmierz jak jest bezpośrednio na alternatorze, tzn na śrubie i obudowie alternatora czy też tak mało pod obciążeniem.
Potrzebujemy na palarnie zapalniczkę która by wytrzymała spore obciążenie. Odpadają zapalniczki na gaz, benzynę. Jest zakaz używania otwartego ognia. Dodatkowo chodzi o coś stacjonarnego przymocowanego do ściany. W użyciu mieliśmy zapalniczki samochodowe wbudowane w obudowę ale niestety szybko się zużywają i dodatkowo jest jeden niebezpieczny element....
Pomiar napięcia bez żadnego obciążenia to błąd. Włóż zapalniczkę do gniazda i zobacz czy nadal masz 9V.
Starsze modele były lepsze :) W moim 2016 jest bezpiecznik 25A. Jednak przy ciągłym obciążeniu 8A gniazdo zapalniczki dosyć mocno się grzeje.
Hej, Zakupiłem jakiś kompresor pod zapalniczkę - tak żeby czasami podpompować rower, koło czy materac. Skapnąłem się w domu, że nie ma od włącznika, tylko załącza się od razu po podłączeniu do zapalniczki. Chciałem dorobić przełącznik i wyczytałem, że musi być co najmniej dla obciążenia 10A. Znalazłem coś takiego: https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-pr...
Dokładnie jest tak jak piszesz. Gniazdo podłączone jest do akumulatora poprzez bezpiecznik, z reguły 20A. W niektórych autach gniazdo zapalniczki dostawało napięcie dopiero po włączeniu stacyjki, ale obecnie raczej tej opcji się nie spotyka. Jeżeli chodzi o wahania napięcia, to na pewno przy podłączeniu przewodów o odpowiednim przekroju bezpośrednio...
Yanosik ma 5v 1A podłączony jest bezpośrednio da zapalniczki Niemożliwe, zapalniczka ma 12V, w samym wtyku musi być już adapter. Oba urządzenia są zasilane 5V, obciążenie ich w sumie to 4A . Potrzebny adapter 12/5V i min. 4A, pod niego podłączyć oba urządzenia.
Witam. Nowe gniazdo podpinasz. Masa z karoserii poszukać śruby z przewodami od masy i tam się podpiąć a środek zapalniczki gniazda szukamy przy kostce stacyjki napięcia po włączeniu zapłonu. Do tego potrzebny multimetr żeby sprawdzić który przewód grubszy ma napięcie 12V po przekręceniu stacyjki w pozycji zapłonu oczywiście dobrze jest zamontować sobie...
Diodą zenera nie wyłączysz napięcia w zapalniczce. Możesz przełączyć zasilanie zapalniczki z miejsca gdzie napięcie ginie po wyłączeniu zapłonu. Można znaleźć to w tabliczce z bezpiecznikami. Trzeba tylko pamiętać aby to miejsce było przystosowane do dodatkowego obciążenia. Najlepiej tylko podłącz w takie miejsce a gniazdo zapalniczki pozostaw bez zmian....
Masz gdzieś zwarcie, najprawdopodobniej w gnieździe zapalniczki.
Pociągnij sobie plusa prosto z akumulatora ( odpowiednio grubym kablem), do tego masa na karoserię też grubym, porządne gniazdo zapalniczki i masz instalację którą możesz obciążyć bardziej niż standardową. Fabryczne gniazdo zostaw w spokoju.
witam należy dodać że układ będzie wymagał radiatora, lm317 bez radiatora może rozproszyć około 1W mocy strat. ponieważ ty chcesz zrobić z 12V napiecie 1,5V więc różnica jest dość duża. moc strat jest równa różnicy napięć wejściowego i wyjściowego razy prąd pobierany przez obciążenie...i trzeba to uwzględnić... nawet jeśli zastosujesz układ z drugiego...
Zmień temat. Powinno być: , ,Zasilanie kompresora samochodowego z sieci 230 V " Taki adapter by przeszedł? https://allegro.pl/oferta/adapter-przejs... Nie przejdzie. Przecież wydajność tego zasilacza to max. 2 A. Twój kompresor w czasie pracy pod obciążeniem pobiera 15 A. Poza tym, do tego kompresora masz przewód...
Rezystor to twój zasilacz z 12V na 5V do kamerki. Dwie diody po prawej gwarantują brak obciążenia powerbanku przy obecnym napięciu zapalniczki. https://obrazki.elektroda.pl/5261382200_...
Jeszcze kwestia zasilania modułu mnie zastanawia. Gniazdo zapalniczki w bagażniku pozwala na podłączenie 120W obciążenia.... Może wystarczy na przyczepkę? Jak uważacie? Możesz jaśniej bo pierwszy raz czytam, że gniazdo haka podłącza się go gniazda zapalniczki.
Masz lampy LED, więc za dużego obciążenia nie zrobisz. Pytanie do Ciebie jak one mają działać i kiedy chcesz je włączyć. Osobiście dałbym przekaźnik, włącznik i zrobil te oświetlenie kiedy przekręcisz kluczyk w stacyjce - do tego potrzeby jest przekaźnik. Włącznik abyś mógł załączyć, odpowiedni przewód, bezpiecznik i wszystko działa. Chciałbym załączać...
Cześć - jak w temacie - jakie jest maksymalne dopuszczalne obciążenie gniazda czy też wiązki zapalniczki? Jak pamiętam, oryginalnie siedzi tam bezpiecznik 30A, na tej samej linii nie ma innych odbiorników. Chcę podłączyć w samochodzie wzmacniacz z subwooferem, maksymalna moc 200W, której raczej nigdy nie użyję. Z wielu powodów nie chciałbym ciągnąć...
Tu byl poprzedni przypadek z "wadą fabryczną akumulatora" http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30... W tym przypadku przyczyną automatycznego załączenia Recond był sposob podłączenia. Obciążony akumulator i poprzez gniazdo zapalniczki.
UPS musi być sprawny, może nie nieć baterii lub słabą baterię. Male UPS zasilane są z baterii żelowych 12V, duże z dwóch baterii - 24V. UPS w czasie pracy z obciążeniem ok 200 W pobiera z akumulatora ok 20A. Nie każde gniazdo zapalniczki można obciążyć stałym obciążeniem 20A przez dłuższy czas, dlatego lepiej poprowadzić oddzielne zasilanie z akumulatora,...
potrzeba jakieś 7Ah :D A czas Kolega w czym wyraża? W Ohmach? A w czym się wyraża pojemność akumulatora w samochodzie ? Jak bym napisał kWh czy MJ to połowa nie pojęła o czym w ogóle mówię... Znów się znalazł polityk na forum zwracający uwagę na niezrozumiałe dla niego teksty: 7Ah oznacza że czajnik w ciągu godziny pobierze 7 amper a do zagotowania...
Nie wiem czy to widzisz ale właśnie zaprzeczyłeś sam sobie.. Różnicy w odpowiedzi nie ma żadnej, jest za to różnica w pytaniu czy stwierdzeniu i to Twoim. Dwa - do pomiaru faktycznego napięcia ładowania są słupki akumulatora a nie gniazdo zapalniczki. Posłużę się Twoim przykładem - powiedzmy że ktoś podłączył plus do zapalniczki pod bardzo obciążoną...
I banalne pytanie, czy przewody zasilania starczą 4mm²? Bo chyba takie są oryginalnej grubości, najchętniej to bym pod tylną zapalniczkę wpiął, też 15A bez dodatkowych obciążeń:-P
Cześć Panowie problem, ładowanie 13,8 V na gnieździe zapalniczki, jak włączam dodatkowe obciążenie spada na 13,2 V. W innym seacie Altei xl mam 14,5 V non stop, nieważne co powłączam... Co wymieniać? Regulator? Alternator? Czemu szukam problemu? Bo rano na zacisku akumulatora mam 11,9 V i tak myślę, że zimą nie odpalę...
Ja nie rozumiem dlaczego tak boisz się transformatora. Jak go obciążysz np przerobioną zapalniczką samochodową po wtórnej to samo trafo będzie doskonałym elementem grzejnym. Kot nie tylko chodzi swoimi drogami ale czasami robi rzeczy trudne do przewidzenia, mój zjadł kabelek do lampki, dobrze że lampka podłączona do listwy PC która miała dodatkowy włącznik...
Witam, Temat w Początkujący Elektronicy, ponieważ chyba ten dział jest najwłaściwszy. Opis problemu: Potrzebuję założyć na jachcie 10 paneli z gniazdem zapalniczki i podwójnym USB. Instalacja 12V. Zasilanie wszystkich paneli będzie "wychodziło" z rozdzielni. Przykład panelu: https://obrazki.elektroda.pl/2574608600_... Gniazdo USB oraz...
W zasadzie znana metoda to zajrzenie do instrukcji obsługi pojazdu (model, rocznik). Przeciętnie to raczej stosowane są jednak 20 A. Pytanie jednak się nasuwa co powoduje uszkodzenia bezpiecznika? Czyżby bez obciążenia?
Niestety dostepne na rynku gniazda zapalniczki nijak sie nie nadają do takiego obciążenia Myślę o 3 gniazdach zapalniczki po 20A, Są dostępne na rynku "SAMOCHODOWE GNIAZDO "ZAPALNICZKI" 12/24V 20A"
Sprawdzić heat-pipe czy przewodzi temperaturę, może się rozszczelnił. Po podgrzaniu (np. zapalniczką przez kilka sekund) jednego końca rurki, drugi koniec powinien zrobić się również ciepły.
Miarodajne to jest sprawdzenie kontrolką albo żarówką. Miernik może pokazać że jest napięcie, a pod obciążeniem będzie spadać.
po dłuższym słuchaniu muzyki radio dość mocno się nagrzewa z tyłu. Czy jest to możliwe gdy wyjscia na głośniki nie są w ogóle obciążone?
Po zdemontowaniu runelu środkowego nie znalazłem żadnych kostek, więc podłączyłem się do kabla od zapalniczki, ale okazało się że kabel doprowadzający napięcie do grzałek grzeje się jak szalony aż chwycić go nie idzie, ciekawe czy kabel od zapalniczki wytrzyma takie obciążenie bo musiałem zmienić bezpiecznik z 10 na 15 A... Zmienie przewody na grubsze...
nie przesadzaj, UPS do samochodu, masz fantazję. (at) anmedia Do twoich rozwiązań wystarczy przetwornica max 350W mocy ciągłej. Wybierając przetwornicę np 1000W mocy ciągłej i tak pewnie nie obsłużysz odkurzacza (nie wiem czy da się taki mały znaleźć). Do tego przetwornice najlepszą sprawność mają przy ok 80% obciążenia, przy małym obciążeniu, duża...
Działanie tego prostego układu wynika ze schematu, (...) Niestety tego schemaciku nie mam. Może ktoś inny go posiada? A jaki to problem (trzy elementy na krzyż...) bo sobie go odrysować ... :!: :?: :?: (...) a elementem regulacyjnym jest termistor Przypuszczałem że to ta pastylka to coś ważnego. Czyli żeby zwiększyć czułość lub zmniejszyć należy wymienić...
Gorące powietrze powinno być wyrzucane na zewnątrz. Czy jest wyciągane, czy zasysane sprawdzisz zapalniczką lub zapałką. Albo dymem z papierosa, kadzidełka itp. Przy obciążeniu powinieneś czuć ruch powierza z tyłu zasilacza i słyszeć wentylator, bo na wysokich obrotach nie jest taki cichy. Podejrzewam, że coś jest nie tak z wentylatorem lub zasilacz...
Cześć Wszystkim Temat generalnie już wałkowany ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Chciałem sobie zrobić prowizoryczną stację ładowania z dodatkowego akumulatora do którego będzie podłączona ładowarka na gniazdo zapalniczki zużywająca średnio 40-50W , maksymalnie do 70W, chciałbym żeby około 8-10h był w stanie dodatkowy akumulator wytrzymać...
czy mogę podpiąć w kostkę oryginalnej zapalniczki rozgałęźnik gniazd? Można, ale trzeba pamiętać o max obciążeniu/aby go nie przekroczyć. Czy jak to zostanie tak cały czas, to nie rozładuje to akumulatora? Sam rozgałęźnik jest pasywny i nie pobiera prądu.
Ciepła będzie sporo zależnie od obciążenia.
Napisz co to ma być zasilane. Już za 8 zł można kogoś nie porazić prądem. Prawda, nawet poniżej 5,-PLN, jak ma się szczęście, można kupić na powszechnie znanym Serwisie Aukcyjnym taki zasilacz - adapter: http://obrazki.elektroda.net/36_12098258... przeznaczony do zasilania z domowej sieci; 110-240 V~ 50/60 Hz , urządzeń przystosowanych normalnie...
Już tu kiedyś o tym pisałem: gniazdo zapalniczki (i jego instalacja) są przystosowane do pracy SPORADYCZNEJ z pełną mocą. Czyli odpalamy papierosa i koniec. Przy długotrwałym poborze z maksymalnym prądem SPALISZ INSTALACJĘ (zresztą gniazdo pewnie też). Osobiście widziałem kable spalone zwykłym kompresorkiem do opon. Zobacz sobie kiedyś tzw. „power...
I teraz pytanie czy to z tego mógł pójść dym? Witam. Przy tliła ci się izolacja na instalacji ,sprawdź dobrze zasilanie do zapalniczki czy nie ma kabli przegrzanych zbyt dużym obciążeniem .
Najlepiej wyprowadź przewód z akumulatora i po drodze wstaw osobny bezpiecznik. Takie rozwiązanie jak Ty zastosowałeś może palić bezpiecznik który już jest obciążony jakimś urządzeniem.
Jak nie będziesz przesadzał z obciążeniem to możesz zrobić to z zapalniczki. Każde przeciążenie będzie przepalać bezpiecznik zapalniczki i to na pewno będzie kłopotliwe.
Woltomierzem mam to proste do zapalniczki i jest, ale jaki wybrać amperomierz tego nie wiem. Szukam informacji. Mam dwa akumulatory bez separatora, więc wiedziałbym, jak obciążony jest alternator.
A co w przypadku gdy będzie mały akumulator podłączony do gniazda zapalniczki a silnik będzie wyłączony? Czy nie nie będzie on wtedy zasilał instalacji samochodowej ? Co z obciążeniem małego akumulatora prądem 15A podczas ładowania?
Zdarzy mi się nie wyciągnąć transmitera z gniazda zapalniczki i cały czas działa. Nawet jak auto jest używane raz w tygodniu, to chyba kilka mA prądu pobieranego przez transmiter nie stanowi znaczącego obciążenia dla akumulatora, no chyba że auto jest używane raz na rok.
No to zaraz, dostałem w zestawie kabel do podłączenia pod zapalniczkę 24V, lecz okazał się zbyt krótki. Więc jakie obciążenie w amperach ???
Tak, dla tego kto sprzedawał i dla mnie jak najbardziej też. Przypominam, że 11V było na samym aku pod obciążeniem 800A. Do gniazda zapalniczki mam przypięty na stałe woltomierz cyfrowy. Wiem, że należy zmierzyć na zacisku rozrusznika, tylko trudno się do niego dostać a warunki pogodowe nie zachęcają do grzebania.
Zrób drugie na osobnej linii, na znanym portalu aukcyjnym na a, niejaki LMST sprzedaje "Bypas bezpiecznika Mini" albo "Bypas bezpiecznika płaskiego Uni". Wybierz taki jaki będzie pasował do Twoich bezpieczników, wepnij w skrzynce tam gdzie był bezpiecznik od gniazda i masz rozgałęzione, aczkolwiek sprzedający nie pisze nic o przekroju przewodu tego...
czy taka przetwornicę z pełną sinusoidą 500W ciągłej 800W maksymalnej można pod zapalniczkę podłączyć Policz sobie jaki prąd musi opłynąć przez kable do zapalniczki, skoro na wyjściu przetwornicy masz obciążenie rzędu pół kilowata... a potem sprawdź jaki bezpiecznik zabezpiecza to gniazdo i zastanów się dlaczego nie może być większy...
Sprawdź obecność napięcia w zapalniczce z dużym obciążeniem i bez. Prawdopodobnie gdzieś jest brak styku i pod obciążeniem spada napięcie. Swoją droga pierwszy raz widzę aby gniazdo zapalniczki było przyczyną błędów.
Ta wtyczka to badziew, bezpiecznie można nią puścić 1 może 2A. Właśnie wspomniana sprężynka pięknie potrafi robić tam za grzałkę.... co niestety sprawdziłem osobiście. Poszukaj takiej jak w załączniku, 8A (mata grzewcza) obciążenia sprawdziłem i działa. 1031527 8A to mało. Znalazłem taką 15A. Odkurzacz bierze ponad 10 moze nawet 12A. Biezpiecznik 13A...
Akumualtorom raczej nie powinno zaszkodzić. Na wszelki wypadek spradź, co tak naprawdę daje ta ładowarka sieciowa (to, że pisze 5V, nie oznacza, że nie daje np. 10V bez obciążenia), i jakie napięcie daje ten charger z gniazdka zapalniczki. Jeśli ten ostatni dawałby większe, to lepiej nie ryzykować - możesz tym coś uszkodzić. Natomiast to, że prąd jest...
Można pociągnąć kabel bezpośrednio od akumulatora, ale na przewodzie koniecznie należy zainstalować odpowiednio dobrany bezpiecznik wraz z obudową. Dzięki takiemu podłączeniu, zasilanie z gniazd będzie dostępne także na postoju, bez konieczności użycia kluczyka i stacyjki. Z doświadczenia wiem, że czasem przydaje się taka możliwość. Kabel oraz wartość...
Myślę, że masz za długie, względnie za cienkie przewody do tego gniazda zapalniczki. Zbytnio spada napięcie pod obciążeniem. Sprawdź przetwornicę bezpośrednio na zaciskach aku.
w 406 nie idzie przez stacyjkę idzie bezpośrednio może być upalony przewód przy samym gnieździe musisz ją wymontować i przemierzyć inaczej ciężko coś znaleźć może też mieć zabezpieczenie przy samym gnieździe czasami producenci takowe stosują i to też potrafi się upalić jak przyłożysz za duże obciążenie
Czy same tętnienia na wyjściu zasilacza masz czym zmierzyć? Może elektrolity wyschnięte i przy obciążeniu niewymagającym odbiornikiem jak żarówka tętnienia nie grają roli i zasilacz jeszcze w bólach pompuje nadmiarowy prąd, a to że tętnienia wtedy wielkie to już inna sprawa, na żarówce tętnień nie ujrzysz, a rejestratorowi zbyt zaśmiecone napięcie zaczyna...
Nie ma takiego: obciążenie akumulatora przez rozrusznik powoduje znaczne obniżenie napięcia na akumulatorze, a przez to wszędzie. Ja jednak widzę różnicę między zanikiem, a znacznym obniżeniem napięcia. Obwód zapalniczki, radia, światła i wiele innych w zależności od samochodu są odłączane od zasilania w celu podania max prądu na rozrusznik. Znaczne...
No to w takim razie podłącze do zasilacza komputerowego, tylko co z tym co pisala wikipedia (5-8,5A max)? PS: Czy zasilacz komputerowy może pracować bez obciążenia czy lepiej tego unikać?
Co do stacyjki - czy tam każdy przewód na którym pojawia się 12 V można obciążyć na te 10 - 13 W ? Co do zapalniczki - u mnie jest w niej cały czas 12 V więc odpada. Zasilanie radioodtwarzacza - niestety odkąd mam auto nie ma on takiego zasilania, radio na stałe jest podpięte do plusa.
A ma wiele wspólnego. Daję 99% pewności, że inne radio zachowa się przyzwoicie. Wątpie żeby masy były "umowne", chyba, że jest to samochód który został prywieziony od niemców po ichniejszych powidziach a u nas osuszony i odmulony. Przyczyn może być wiele i nie widzę powodu dla którego należy teoretyzować. Gniazda zapalniczki wytrzymują spore obciążenie...
Kolego sp5wcx Podłączyłem radio pod zasilacz bazowy gniazdem zasilania i miałem taki objaw w teście podpiołem pod gniazdo wyjściowe zaciskowe w zasilaczu, to gniazdo ma obciążenie max 3A gniazdo zapalniczki ma do 10A zaś tył do 25A Gdy postawiłem nośna na krótko wszystko ok ale gdy przełączyłem sie na 5wat i przycisnołem ptt na dłużej zasilacz zaczoł...
masa jest, brak plusa. na plusie z zapalniczki ładnie kreci. ...12V mierzysz miernikiem, zaś pod obciążeniem daje nura do zera... rzeczywiście, pod obciążeniem jest zero.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... Może opcja taka jak w temacie spowoduje zapłon leda. Jak znajdę to przetwornice co zrobiłem to Ci odpowiem za chwilę .No niestety nie ruszyła nawet po podgrzaniu zapalniczką (napięcie bez obciążenia 1,2V) ogniwo tec1-12706.
Plusa nie ma wogole dlatego polaczone jest z radiem do plusa bezpiecznik jest ok bo jest nowy ciezko znalezc dlaczego plus nie dochodzicie wyjscia zapalniczki Skoro po połączeniu plusa zapalniczki z obwodem ACC radia, radio przestało się wyłączać po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, to znaczy, że "plus" na obwodzie zapalniczki cały czas jest, tylko gdzieś...
Taka wkrętarka potrafi pociągnąć i 40A przy mocnym obciążeniu, raczej nie ryzykował bym podłączania jej pod 15A gniazdo zapalniczki.
Zamiast kompresora do pompowania kół samochodu, można za około 30 zł. Kupić pompkę do materacy na 12V (pod gniazdo zapalniczki). Bez większego obciążenia nie grzeją się i pobierają mniej prądu. A budowa przetwornicy nie jest taka prosta dla początkujących i nie jest aż tak tania. Warto to przemyśleć.
Ładowarka dopiero może szumieć jak jest obciążona czyli podłączona do nawigacji. Spróbuj owinąć folią aluminiową samą ładowarkę.
Spróbuj założyć filtr ferrytowy na źródło zasilania, w tym przypadku kabel dochodzący do gniazda zapalniczki. Czasem takie problemy powoduje regulator napięcia w alternatorze, daje zakłócenia np. w zależności od obrotów silnika czy obciążenia pomimo, że może działać w granicach poprawności.
Do zapalniczki to zły pomysł ponieważ bezpiecznik może nie wytrzymać obciążenia poza tym co będzie jak zapomnisz wyciągnąć wtyczkę i wysiądziesz z auta? Proponuję zastosować przekaznik z bezpiecznikiem 30A sterowanie po kluczyku lub zapaleniu auta i wyłącznik z kontrolką.
Świadomy jesteś, że takie obciążenie drastycznie zmniejszy zasięg Twego wózka? Pobór mocy około 250W Typowe gniazdo zapalniczki nie przeniesie takiej mocy. Nie piszę złośliwie ( sam jestem nie do końca sprawny ), ale tak to wygląda od strony technicznej.
Miałem podobny problem w polonezie kolegi, za deską przewód zielony rozchodził się na kilka (7 lub 8) przewodów pomarańczowych do podświetlenia zegarów, zapalniczki i przełączników itp. Sprawdź czy na którejś żarówce od podświetlenia nie ma zwarcia
Dzień dobry, Chciałbym podłączyć w aucie dodatkową automatykę sterowaną sygnałem zapłonu. Znalazłem sygnał zapłonu w wiązce od dogrzewacza silnika, ale po podpięciu przekaźnika komputer pokładowy wykrywa błąd "CHARGING PROBLEM" (domyślam się, że przekaźnik obniża poziom napięcia i to jest wykrywane przez komputer jako awaria alternatora). Czy są na...
Faktycznie tak jak koledzy podpowiadają straty mocy są znaczne lecz myślę, że akumulator oraz alternator powinny wytrzymać takowe obciążenie pod warunkiem, że przetwornicy nie będziesz podpinał pod gniazdo zapalniczki a bezpośrednio pod akumulator na dosyć krótkich przewodach(grubych przewodach). Wydaje mi się, że jednak nie jest to warte zachodu bo...
Witam. Jestem na etapie podłączania wideorejestratora w aucie. Zasilanie wideorejestratora chciałbym wlutować od spodu do gniazda zapalniczki samochodowej - tak samo, jak radio CB - żeby dalej mieć wolne gniazdo w razie konieczności podpięcia ładowarki telefonicznej. I teraz się zastanawiam, czy takie 3 urządzenia podpięte do jednego gniazda zapalniczki...
Strasznie lipnie to wygląda, naprawiałem kiedyś przetwornicę z mercedesa 814, była zbudowana na 6 albo 8 2N3055, zasilała radio, zapalniczkę i cb
Tak mi jeszcze przyszło na myśl , a czy może mieć wpływ to ,że obciążony jest tylko jeden kanał? Narazie podłączony mam jeden głośnik , bo ten egzemplarz nie oferuje mostkowania.
chyba jakaś przetwornica z 12 na 17V byłaby potrzebna... Tak. bo z alternatora masz "gotowe" do ładowania napięcie. Ten układ z obrazka wprowadzi dodatkowy spadek napięcia na diodach prostownika i na elemencie wykonawczym. Dlatego piszą o napięciu zasilającym 17 woltów. Poza tym pokazany zasilacz to układ typowo stacjonarny, niezbyt dostosowany do...
najlepiej namierzyć źródło zakłóceń i usunąć musisz przybliżyć jaki samochód i wyposażenie często są to zakłócenia z alternatora i wystarczy zmienić szczotki z reglatorem napięcia. namierz przyczynę zakłóceń i spróbuj naprawić. radze poprowadzić zasilanie do radio odbiornika bezpośrednio z akumlatora, nie zapomnij o zabezpieczeniu przeciw zwarciu(bezpiecznik)...
Zmieniłem trochę zapytanie [url=https://www.google.com/search?q=prz... i znajdują się tańsze. Uwaga na moc - musisz sprawdzić pobór prądu. Na Allegro jest coś za 3 zł, ale znowu nie wiadomo czy jej wystarczy mocy. Chińskie gotowce nie bardzo pracują z pełnym obciążeniem. Możesz szukać płytek z układami XL60xx. Konkretnej płytki nie...
Szukałem i szukałem...i nic...napięcie na kablu od stacyjki ciągle niższe i skoki też większe. Podciągnąłem kabel od zapalniczki i wszystko działa jak należy.
Tutaj obciążenie przez tv z jasnością najniższą czyli 36W łącznie ze stratą przetwornicy. Tutaj pobór prądu przez latarkę i ładowarki. A tutaj natężenie ładowania z zapalniczki, To nie są rezystory. Poza tym mierzysz na początku zakresu. Miernik mierzy nie tylko prąd przemienny ale także zmienny. Prąd zmienny ≠ przemienny. Podstawą wszelkich...
Ta instalacja niezbyt się nadaje do stałego obciążenia ponad 10A. Bezpieczniej jest pociągnąć osobne zasilanie.
Prostownica ma dużo większą niż przetwornica ale nie wiem jaką. Przetwornica ma 600w. Przetwornice zasilam z zasilacza laboratoryjnego 12V (jest na Gniazdo zapalniczki). Przetwornica włącza się normalnie ale przy obciążeniu dzieje się to co na filmiku powyżej. Widzę teraz na termowizji, że dość mocno grzeje się ten rezystor: https://obrazki.elektroda.pl/5627846300_...
Coś tam zmontowałem :) Zasilacz ma zasilać lodówkę turystyczną, raczej nie będę jednocześnie miał jej podłączonej pod 230v i pod zapalniczkę samochodową czy mogę bezpośrednio połączyć wyjście z zasilacza z wejściem 12v z samochodu i to spiąć do ogniwa peltiera ? Wydaje mi się że nic się nie stanie, tylko końcowe kondensatory w zasilaczu będą miały prąd,...
Zaworem wydajnościowym też można zdjąć obciążenie.
bezpiecznik zapalniczki przewody zapalniczki zapalniczki bezpiecznik
wtórnik katodowy ecc83 silnik pralka predom rezystor xsara
Radio 418 Diory/Eltry – prąd dochodzi, nie działa, diagnoza zasilania, wymiana kondensatorów Renault Kadjar – podłączenie silniczka A24041153212 do żaluzji chłodnicy