cześć tomek skoro napięcie ci dochodzi i zmienia polaryzację to niestety dołączyłeś do grona szczęśliwców i musisz sobie sprawić nowy. najlepiej wyjąć silnik dmuchawy - kilka torxów i masz na wierzchu. jak będziesz szukał silniczka to uważaj - są dwa rodzaje Behr i Bosch pozdrawiam
Sprawdzałeś czy chłodnica od razu się nagrzewa co oby oznaczało otwarty obieg?
najczęsciej tam stuka silnik serwomechanizmu klapy obiegu zewnętrznego.
Może być uszkodzony panel.
Dokładnie tak jak zostało napisane. Ja dodam od siebie że to podciśnienie steruje klapą od obiegu wewnętrznego.
To farelka do środka skierowana w stronę nagrzewnicy. A przewody od silnika do nagrzewnicy w tym czasie można suszarką do włosów potraktować. Samochód odpalić by nagrzać płyn i wymusić obieg.
Cześć Uszkodzony jest zaworek sterujący (za przyciskiem ).Najczęściej pęka w nim sprężynka i są objawy takie jak opisujesz. Najlepiej kupić nowy zawór w Oplu ew. bawić się w wymianę ww sprężyny (podchodzi od długopisu).
Wymienia się klapkę z taką jakby ośką bo pękł plastik w ośce i się obraca silnik w niej ,nie wiem ja kto opisać cześć dostępna w ASO wymieniałem kilka razy prze...ne . Tak ma to Astra wymyślone że silnik dostaje prąd cały czas otwierasz otwiera klapkę i zatrzymuje na siłę silnik , zamykasz ,klapkę zamyka i dalej silnik jest zatrzymany na siłę aż się...
Skoro jest gorący na nagrzewnicy to powinna grzać , fizyki nie zmienisz. Ale tak nie jest bo nie ma obiegu.
Obawiałem się, że może to wina nowego termostatu, że jakiś taki lichy i to przez to ale otwiera się i woda ma obieg.
Witam inny samochód inna instalacja objawy takie same nie dałem się namówić na wymianę parownika, winnym okazał się zapowietrzony obieg wody z układu chłodzenia.
Rozumiem że twierdzisz iż gdy termostat jest zamknięty i zatarty to obieg będzie?
A może gazownik pomylił kierunki obiegu?
dobra zamykam temat podłączyłem do tej "gruszki" i wszystko ok dzięki
Kolego warto jeszcze sprawdzić odpływy wody z karoserii, oraz wylotowe kratki wentylacyjne. Jeżeli są zapchane efekt będzie taki jakbyś miał zamknięty obieg powietrza.
Brak obiegu cieczy przez nagrzewnicę na przykład.
Mając 1,6 8v x16szr 99r temperatura trzyma się na 95C, w korkach często włącza się wentylator - w końcu nie ma innego chłodzenia niż obieg z wentylatora. Chłodnica w miare nowa, mały obieg sprawny w razie czego.
No wlasnie nie jest tak jak piszesz. Silnik nie pracuje caly czas. Wyjalem silnik i podlaczylem pod zasilacz. W czasie obrotu przytrzymalem oske i silnik sie zatrzymal. Po zatrzymaniu puscilem oske i nadal sie nie krecil, a napiecie bylo caly czas podlaczone. Gdy zmienilem polaryzacje ruszyl. Tak sie dzialo za kazdym razem. Rozebralem silnik i tam nie...
Z małego obiegu.
Nie. Otwarta- ma zasysać powietrze z zewnątrz. Skrót myślowy- otwarta- zasysa z zewnątrz, zamknięta obieg wewnętrzny.
Sprawdź przewód co idzie do przełącznika obiegu wewnętrznego.
Może wtyczka się wypieła z tyłu tego panela od ogrzewania
A przewód do sterowania obiegiem wewnętrznym?
A nie mylisz przypadkiem włącznika ogrzewania szyby z obiegiem zamkniętym? :)
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
do ponad 100 stopni przez ok. 3 km brak obiegu/pompa
Nie ma tak być. i nie temperaturę spalin tylko chłodziwa w małym obiegu
Nie mierzy żadnego prądu! Układ fabryczny ( zasilanie tego silniczka) trzeba nieco poprawić.
termostat jest dobry sprawdzałem ,po wymianie pompy wodnej jest bardzo słaby obieg płynu
jest fajna stronka w sieci o astrze, tam jest odpowiedz ! opcja szukaj ! http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Bo...
To jest tylko wskaźnik, (5-8)% błędu pomiaru. Czy cała chłodnica robi się gorąca, czyli czy termostat włącza duży obieg?
Witam mam problem ze sterowaniem obiegu zamkniętego w Astrze G wymieniłem silniczek obiegu wew. na nowy, tylko jest problem iż zamknie obieg a do silniczka dochodzi cały czas prąd wiec po jakimś czasie znów się spali albo zatnie silniczek. Co można zrobić żeby nie dopływał do silniczka prąd. Mozę by założyć przekaźnik czasowy albo krańcówki pozdrawiam
Bez termostatu płyn krąży po dużym obiegu więc silnik nie ma prawa się przegrzać zakładając, że reszta układu jest sprawna.
Tak, chodzi o tą klapke która dzieli obieg na wew. i zew., jest teraz ustawiony na wew. a klapka powędrowała na góre silniczka, muszę się do niej dostać, żeby ją już na stałe przymocować na obieg zewnętrzny.
Pod schowkiem masz taką kratkę, musi być zatkana to wtedy jest obieg otwarty
zaraz na module,pod pokrywką.Są dwa -elektrozaworów -pompy obiegu wtórnego
Jest Klima, powietrze z kratek leci niezależnie czy zamknę klapkę do podszybia czy nie, tylko tyle że słabiej. Czy przy odwróconych obrotach silniczka nawiewu też by dmuchało przez kratki? Bardzo dziwny temat. Gdzie znajdę te przewody w celu sprawdzenia? No i jeszcze problem z zasilaniem odcięcia podciśnienia od gruszki z cięgnem klapki obiegu wewnętrznego....
Najlepiej Techem, wystarczy jedynka, funkcja "kontrola modułu sterującego" i test zaworu EGR. Ale dalej nic nie wiadome o błędzie, czy chodzi o obieg cewki czy obieg potencjometru.
A wiesz jaki jest kierunek na duży obieg? Z bloku do chłodnicy z termostatu?
Witam ponownie. Wymienilem silniczek no uzywany sprawny i to samo. Po zalozeniu ladnie dziala ale na drugi dzien juz nie. Zarowno stary silnik jak i nowy dzialaja na baterii jak podpinam w domu. Po wlozeniu do auta szybko sie zacinaja.
Odłącz pompę obiegu wtórnego i już.
Obstawiam że silniczek klapy obiegu zewn/wewn wentylacji.
Jeszcze pytanie czy na zimnym silniku i gorącym jest to samo? To znaczy na małym i dużym obiegu? Płyn czysty?
http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... I jeszcze jedna żarówka jest przy przełączniku obiegu zamkniętego, od tyłu, do tamtej najtrudniej się dostać.
Witam. Panowie czy jest jakaś opcja wyłączenia silnika klapki obiegu wewnętrznego? Na postoju włącza się co 15 minut i rozładowuje akumulator. A może czujnik jakości powietrza steruje tą klapką?
Na obiegu wewnętrzym też?
Nikt Ci nie odpisuje To napisze tak: Sprawdź tą uszczelkę bo my Ci nie sprawdzimy i w ogóle cały obieg płynu
OK a jeśli jest to "tykanie" to co to może oznaczać?? .......że trzeba zdemontować schowek bo masz problem z serwem klapy obiegu powietrza
Może sam guzik się wyrobił... Miernikiem go sprawdź.
Też to miałem w Astrze II, tyle że mi padł silniczek otwierający/zamykający klapkę obiegu wewnętrznego. Można to sprawdzić w prosty sposób. Włącz nawiew na maxa i wciskaj przycisk obiegu zamkniętego. Po przełączeniu powinna być wyraźna różnica w ilości wylatującego powietrza z kratek. Jeżeli nie zauważysz żadnej różnicy, to rzeczywiście tak jak kolega...
Wstawienie tam transila nie pomoże na to że sterowanie jest podawane zbyt długo więc nie zabezpieczysz się przed wyłamaniem klapy. Transil zabezpieczy tylko wyjście panela przed szpilką napięcia z silnika. Pewnie w czasie pracy silnika jest tam 14V więc ja bym dobrał cos na 16V.
Jeśliby czujnik temperatury oszukiwał to poziomowskaz od paliwa też powinien zawyżać pomiar, ewentualnie termostat nie otwierałby obiegu na chłodnice...
jeżli będzie problem z klima, a w zasadzie dwa jakie tam mogą wystapic to lampka się będzie świecić, zazwyczaj się świeci jak nie ma czynnika roboczego ( czujnik jest liniowy, nie zestyk) , czasami o obieg prądowy sprzęgła sprezarki. W zasadzie to nie wiadome czy ma wogóle moduł chłodznia.
Dzieki wszystkim za informacje !!!.Problem na szczescie rozwiazany.W koncu znalazlem warsztat (oczywiscie nie autoryzowany),ktory podjal sie zdiagnozowania i naprawy.Okazalo sie ,ze wylecial wezyk od serwa do wspomagania "czegos" do zamkniecia i otwarcia obiegu przewietrzania kabiny.
zrobiłem wszystko na krótko nowy obieg :) dziękuje za podpowiedzi.
W astrach często uszkadzał się silniczek odpowiedzialny za klapę obiegu powietrza zewnętrznego. Przy zamkniętej - parują szyby.
Lub obieg wewnętrzny włączony lub uszkodzony
W tym modelu lubiało lewe powietrze przez "obieg wewnętrzny kabiny" zassysać. Najlepiej odłaczyć.
Kupiłem właśnie od anglika tą klapę. Przełożę ją po prostu odwrotnie i już. Dałem za nią całe 10zł.
mechanik twierdzi ze mimo wszystko chlodnica powinna zrobic sie goraca jak juz termostat otworzy... W pewnym sensie ma rację, bo gorący blok silnika, to tak jakby kocioł CO, a chłodnica, to tak jakby kaloryfer, czyli układ ogrzewania z obiegiem konfekcyjnym. Chyba na tej zasadzie działały układy chłodzenia w pierwszych silnikach spalinowych.
sprawdż czy na przewodzie wodnym nie ma pompki wymuszającej obieg płynu na wolnych obrotach
Może wystarczy po prostu przełączyć obieg powietrza - z wewnętrznego na zewnętrzny.
Po mojemu chodzi o obieg cieczy chłodzącej. Co wy na to?
Nie napisałeś jaki silnik, czy masz klimę... U mnie stukał silniczek zamykania klapy obiegu wewnętrznego (lancia dedra klimatronik)
Normalnie był dzielony przycisk od obiegu wewnętrznego . 1157228
sterownik silnika czyli komputer? dzisiaj jeszcze spotkam sie z Elektro mechanikiem który spróbuje własnych sil zobaczymy co on stwierdzi Dodano po 4 wczoraj jednak jak bylem u mechanika to powiedział mi ze to raczej nie komputer bo po zalaniu paliwa w gaźnik samochód pali a gdyby był to komputer to cala jednostka sterująca by nie działała no chyba...
po dotkniecu zamknieciu obiegu (stacyjka jakis srubka blaszka) Poszukaj Terminatora, albo czegoś takiego http://www.amt-alarmy.nazwa.pl/sklep/pro...
Tak nie powinno być, lepiej równolegle do przewodów nagrzewnicy, jak nie chcesz tego przerabiać to wymuś obieg płynu taką np pompą elektryczną Abakus 138-01-012
Jak wymienić najprościej żaróweczkę w przełączniku recyrkulacji powietrza (obiegu wewnętrznego). Może ktoś już próbował? :?
Trzeba zrobić test zaworu EGR. Ale dokładnie to jaki masz błąd-obieg prądowy cewki czy pozycja zaworu?
Ja nadal czepiłbym się termostatu! Skoro na biegu jałowym utrzymuje się prawidłowa temp. a podczas jazdy nie, to może to tylko jedno oznaczać, że właśnie duży obieg jest otwarty... W momencie zapowietrzenia układu miałbyś (owszem) brak ogrzewania (o ile nagrzewnica drożna), ale za to miałbyś kilka innych kłopotów z układem chłodzenia... Sprawdź raz...
Żeby szyby nie były zaparowane musi być włączony obieg zewnętrzny , a nie wewnętrzny jak piszesz. Miałem taki przypadek w Oplu Astrze i okazało się że mimo pokazywania obiegu zewnętrznego , w rzeczywistości był obieg wewnętrzny (siłownik przełączający się zacinał i po jego wymianie ok.)
Ogólnie w astrze G może być 101 problemów z klimatyzacją, Ty masz problem z obiegiem gazu jak sądzę. Jedź do serwisu klimatyzacji a nie do nabijaczy.
Witam! Czy przy wymianie termostatu? obczyszczony był kanał jego umiejscowienia?. Bo moze być tak że, termostat działa poprawnie ale ciecz może go omijać. Lub wypadła, albo niebyło w nim uszczelki zamykającej obieg przez sam termostat.?
SNIKY a gdzie ten silniczek klapy obiegu kupiłeś i ile kosztował bo właśnie potrzebuje taki sam też mi padł :/ ???
Jaka usterka odczytana -pozycja zaworu EGR czy -obieg prądowy zaworu EGR? To ważne.
Klapa od obiegu wew. sterowana jest podciśnieniem. Wężyki należy podłączyć do przełącznika, a przełącznik nie działa bo coś go blokuje lub jest źle poskładany :). Jak się robi coś zbyt szybko to tak się zdarza.
Tak 1 nad pokrętłem od ustawiania temperatury 1 nad wyborem obiegu oraz 1 w pokrętle regulacji biegu dmuchawy 1 w przycisku obiegu wewnętrznego 1 w popielniczce Żarówki T5 1.2W/12V cało szklane.
mam astre F jak wymienić żarówki od przycisków do włączania klimy i obiegu powietrza ??
A gdzie znajdują się klapy nawiewu? Te, którymi steruje pokrętło ciepłe/zimne (przyczepiona jest do niego linka). Czy ktoś w ogóle wie jak to działa? Jakikolwiek schemat, chociażby narysowany w paint? Wiem, że mam system BEHR. 1. Jeśli silnik dmuchawy jest za schowkiem, to jak się domyślam, strumień powietrza jest skierowany jakimś kanałem na nagrzewnicę,...
na którym forum ? -nie wszystkie astry g mają ten zawór -zawór zamyka obieg cieczy przez nagrzewnicę gdy jest włączona klima a pokrętło ciepło-zimno jest skręcome na max zimno czy się mylę ?
Nie myl termostatu odpowiedzialnego za obieg płynu w silniku, z tym który jest zamontowany na chłodnicy i załącza wentylator. Na 90% się zużył i styki mu się zawieszają i się nie wyłącza dlatego wentylator pracuje po załączeniu cały czas.
Wcześniej było wszystko w porządku wątpie żeby czujnik był uszkodzony. Wydaje mi się że układ jest zapowietrzony i nie może sie odpowietrzyć ale nie jestem pewien. Dobrze by bylo gdyby ktoś opisal jak dziala ten układ w astrze, wiem tylko że są 2 obiegi duzy i maly, po nagrzaniu silnika do jakiejś wartości termostat otwiera automatycznie drugi obieg....
Witam. Tam są 4 żarówki, dwie nad pokrętłami, jedna w przełączniku obiegu wewnętrznego, jedna w przełączniku dmuchawy do podświetlenia ogrzewania tylnej szyby. Tutaj możesz zobaczyć http://astra.autokacik.pl/technika/napra...
Dzisiaj przy demontażu schowku zobaczyłem, że klapka od nawiewu działa tak: [url=https://www.youtube.com/watch?v=a_C... czy to ma coś wspólnego z obiegiem otwartym zamkniętym? Kontrolka przy tym obiegu zamkniętym się pali po naciśnięciu. Jak można to naprawić?
U mnie np. jest taki efekt: obieg zamknięty - szyby parują obieg z zewnątrz - szyby nie parują
To może lepiej ogniwa peltiera najmocniejsze i w obieg wstawić? Tylko wiadomo ciepłe powietrze musi byc wyciagane gdzieś.
Termostat , który od wentylatora ( elektryczny) czy od obiegu wody . Jesli od obiegu wody (mechaniczny) to wymień jeszcze raz. Tu nie ma cudów to musi działać to jest proste jak budowa cepa. Można sprawdzić czy wszystko z termostatem jest ok . Włącz samochód włącz ogrzewania na maxa i wentylator na pierwszy bieg. Poczekaj aż będzie leciało już ciepłe...
Klimatyzację i obieg zamknięty nie w każdej pozycji pokrętła da się włączyć. Sprawdzałeś to?
Kolego (at)ladamaniac. Jestem pełen podziwu dla Twojej wiedzy. Przy okazji pytania w kwestii poruszonej przez Ciebie: nawet mając odpowiedni króciec, przy Renault możesz się zdziwić. 1. Na czym ma polegać to zdziwienie? 2. Czy dotyczy ono również Dacia jako bliskiej krewnej Renault? Chciałem dziś w samochodzie sprawdzić poziom czynnika w klimatyzacji....
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Najpierw termostat i pompa wody, pirometr i sprawdzic czy uklad sie wgl otwiera na duzy obieg, mozna tez wywalic na probe termostat. Sprawdzic czy chlodnica nie jest zarosnieta syfem
Przestańcie pisać głupoty jeden z drugim ok? Czujnik temp wody nie ma nic do went w takim łoplu a tym bardziej bezpiecznik jak działa na krótko. Albo kupujesz badziewie albo nie ma poprawnego obiegu przez chłodnice. A więc problem z termostatem,pompą,kamieniem,powietrzem w układzie.
Klapa od obiegu wewnętrznego powietrza. Po lewej stronie masz cięgno do sterowania tą klapą.
Coś mi się wydaje że z usterką nie mogli sobie poradzić to sprzedali samochód dziadkowi, nawet spóścili mu z ceny na naprawę. Przecież nagrzewnica jest na małym obiegu i powinna być gorąca razem z silnikiem. Jutro będę eksperymentował, zamiast nagrzewnicy podłączę przewód gumowy, a jak się nie będzie odpowiednio nagrzewał to zdemontuję termostat.
Witam co prawda mam vectre b HB ale konstrukcje podobne- generalnie zbliżam sie do końca prac przy bagażniku, mam jeden dylemat: zaślepiać kratke wentylacyjną pod zderzakiem czy nie?? zdecydowanie "furczała" przy niskich tonach. -obawiam się czy nie spowoduje to nadmiernego parowania szyb, w końcu w samochodzie nie będzie już otwartego obiegu powietrza.
Czy jest to elektrozawór wyglądający jak litera H ? Tak, to ten... Czy przez ten zawor nagrzewnicy może się auto przegrzewać ? Obieg nagrzewnicy odbiera część ciepła (tyle, że latem raczej nie załaczasz ogrzewania, więc pozostaje zamknięty), ale auto Ci się nie przegrzewa, to normalna temperatura na postoju, w czasie jazdy powinno być nieco mniej.
Bo się układ chłodzenia "zapowietrza" (w zasadzie trzeba powiedzieć zagazowuje) i nie ma obiegu tzn płyn przestaje krążyć. Uszczelka pod głowicą do roboty.
Witam posiadam astre f z 93r. i zamontowałem sobie klimatyzację mam tylko jedno pytanie w samochodach z klimatyzacją montowany jest tzw. zbiorniczek podciśnienia , mała czarna skrzyneczka od której odchodzą dwa wężyki , dodatkowo z komory silnika idzie przewód podciśnieniowy a do włącznika obiegu wewnętrznego mam jeszcze przewód od silniczka sterującego...
termostat jest sprawny nie ma z nim problemu otwiera sie ale woda sie gotuje w dalszym ciagu co wiecej wyjalem termostat bo tez myslalem ze jest niesprawny zeby sprawdzic bez i w dalszym ciagu to samo reakcja jest taka jakby nie bylo cyrkulacji w obiegu ale pompa jest wymieniona nowa.
astra obieg astra obieg zamknięty obieg wewnętrzny astra
hella sterownik antena radia detektorowego skanowanie dwustronne
motorola gm350 kangoo dmuchawa
Błąd A13 w zmywarce Indesit DFP5731 - przyczyny i rozwiązania Co to jest k164ŁA8? Wyjaśnienie kodu HTML i układu scalonego