Jeżeli przekręcam w lewo dla obiegu zamkniętego, to słychać wyraźnie pracę wentylatora z różnymi prędkościami. I czuć siłę nadmuchu z kratek. Natomiast kręcąc w prawo, nie słychać już tak donośnie wentylatora. Nie słyszysz tak samo głośno, bo przy obiegu otwartym zamknięta jest klapa kanału pod deską rozdzielczą, przez którą dociera hałas. Sprawdź,...
Przyczyną zawilgocenia może też być zamknięta klapa obiegu zewnętrzny/wewnętrzny(np.uszkodzony silniczek)
najczęsciej tam stuka silnik serwomechanizmu klapy obiegu zewnętrznego.
Jest rozbieralny, ale kota idzie dostać przy składaniu, bo tam jest jeszcze przełącznik podciśnienia na siłownik obieg zewnętrzny/wewnętrzny.
W tym roku znów to samo tylko musiałem już kupić nowe kostki i kolejny rezystor. Po wymisnie cisza. Dalej nie działa. Na włączonym silniku gdy włączę nawiew czuć że silnik dostaje obciążenie, ale nic nie dmucha. Jak mogę sprawdzić na krótko czy to wina nowego rezystora czy może sam wentylator się spalił. Zdemontuj wycieraczki i podszybie ustaw nawiew...
Kolego (at)ladamaniac. Jestem pełen podziwu dla Twojej wiedzy. Przy okazji pytania w kwestii poruszonej przez Ciebie: nawet mając odpowiedni króciec, przy Renault możesz się zdziwić. 1. Na czym ma polegać to zdziwienie? 2. Czy dotyczy ono również Dacia jako bliskiej krewnej Renault? Chciałem dziś w samochodzie sprawdzić poziom czynnika w klimatyzacji....
Witam. Problem z parowaniem szyb rozwiązany. Nie miało to nic wspólnego z konserwacją auta. Po prostu padł silniczek od obiegu zewnętrznego-wewnętrznego. Cały czas był obieg zamknięty. Po wymianie silniczka problemu nie ma.
Jeśli chodzi o czujnik "zadymienia" chociaż takim nie jest to nie ma ON wpływu na regulację temp. tylko na obieg zewnętrzny lub wew. powietrza. ZDS czyli pamięć centralna nie ma wpływu na jazdę a problem polega na tym iż któraś z elektronik nie ma zrobionego upgrade softu w ZDS. Jeśli chodzi o asystenta to możliwe że jest źle ostawiony, nie zachowane...
Witam, posiadam VW Polo 2008 rok 1,2 benzyna. Podczas wymiany silniczka klap, (obieg zewnętrzny, wewnętrzny), uszkodzone plastikowe zębatki silniczka. mam problem z ustawieniem klap, przy montażu sprawnego silniczka. Może ktoś wie, jak to poprawnie ustawić i zamontować? Dodam, że silniczek znajduje się od strony pasażera.
Między przyciskiem eco a obiegiem wewnętrznym. Czujnik temp, zewnętrznej powinien być w lewym lusterku.
Czy klapy działają poprawnie? Sterowanie szyba, twarz, nogi, obieg wewnętrzny/zewnętrzny?
Witam serdecznie. Zajrzyj pod fitr przeciwpyłkowy czy otwiera się klapa od obiegu zewnętrznego. Jak jest zamknięta to będzie parowało. Siłownik znajduje się za schowkiem przy prawym słupku i jest od tego bezpiecznik.
Obieg zewnętrzny czyli otwarty. Jak mocno paruje to pewnie masz wilgoć w aucie.
Zmienia obieg żeby odmrozić jednostkę zewnętrzną, co parę minut to raczej za często jest.
Skuteczne czyszczenie można uzyskać w pełnym obiegu cieczy chłodzącej, czyli temperatura pracy powyżej temperatury otwarcia termostatu albo termostat wymontowany, trzeci sposób to zewnętrzny obieg czyli pompa zewnętrzna z naczyniem wyrównawczym. Poprzedni właściciel, mógł zrezygnować z płynu chłodniczego, z powodu przecieków silnika. Dokładne oczyszczenie...
Zaciski Lz (faza)-Nz (zero) do podłączenia zewnętrznej pompy c.o. (jako obieg pierwotny zamiast pompy kotłowej).
Nawet przy załączonej klimie parują szyby. W jaki sposób sprawdzić czy obieg zewnętrzny jest otwarty. Przycisk obiegu zewnętrznego świeci się na desce rozdzielczej.
Żeby szyby nie były zaparowane musi być włączony obieg zewnętrzny , a nie wewnętrzny jak piszesz. Miałem taki przypadek w Oplu Astrze i okazało się że mimo pokazywania obiegu zewnętrznego , w rzeczywistości był obieg wewnętrzny (siłownik przełączający się zacinał i po jego wymianie ok.)
W ustawieniach obiegu grzewczego w menu dla instalatora należy wyłączyć czujnik zewnętrzny( dotyczy to czujnika obiegu a nie tego na zewnątrz jak każdy mysli.)
Tak, chodzi o tą klapke która dzieli obieg na wew. i zew., jest teraz ustawiony na wew. a klapka powędrowała na góre silniczka, muszę się do niej dostać, żeby ją już na stałe przymocować na obieg zewnętrzny.
Masz cały czas tylko powietrze z zewnątrz, brak możliwości zamknięcia. W Golfach i Passatach jeszcze było tak że pokrętłem od regulacji prędkości wentylatora jak się cofnie do końca to całkowicie zamyka wlot powietrza, no ale i wentylator wtedy nie pracuje.
Starałem się napisać tak, by zawrzeć jak najwięcej informacji i uniknąć dodatkowych pytań typu, czy filtr został wyczyszczony itp. Sprawa dotyczy obiegu CWU. Zatem to dotyczy zewnętrznych pompek. Sam kocioł nie ma takiej pompki. Poza tym pompka 5 W nie obsłużyłaby obiegu CO. Krótko: 1. Brak obiegu CWU z użyciem pompki zewnętrznej 2. Typowe rozwiązanie...
Spytam się jeszcze ,a dlaczego na obiegu wewnętrznym parują szyby, a na obiegu zewnętrznym nie parują.
Klimatyzator split, który latem ma chłodzić salon, a zimą ogrzewać podłogówkę. Jak rozwiązać w prosty i przyjazny sposób przełączanie tych obiegów jesienią i wiosną? Znalazłem dwa rozwiązania, pierwsze to dolutowanie trójników i dodatkowych zaworów odcinających w jednostce zewnętrznej, analogicznie jak w multisplitach. Po zdjęciu blach zewnętrznych...
Włacz obieg zewnętrzny wentylacji.
Po prawej stronie na belkach masz odpowietrzniki automatyczne - więc jeżeli te czarne kapturki na nich są poluzowane - to tamtędy samo automatycznie będzie wyrzucane powietrze. Wody do instalacji dopuszczasz - tym zaworem dopustowym, którym dopuszczasz do kotła. To ten sam obieg, więc po co sobie utrudniać. Zakręć wszystkie pętle oprócz jednej, niech...
Witam, mam Peugeota 307 1.6HDI 105KM 2006rok. Wersja z klimatyzacją dwustrefową. W ostatnim czasie przestało działać przełączenie na obieg zewnętrzny powietrza, mimo zmiany na panelu. Dostałem się do serwa przełączającego obieg powietrza zewnętrzny na wewnętrzny. Zauważyłem, że jeśli na panelu zostanie włączony nadmuch na szybę przednią, serwo otwiera...
Możesz zrobić obieg zewnętrzny ogrzewanego powietrza i wtedy nie będzie ci wylączać i denerwować lub zastosuj zewnętrzny czujnik. Taka jego praca.
Idzie zniwelować, albo wymienić silniczek klapy recyrkulacji powietrza (obieg wewnętrzny/zewnętrzny), albo rozebrać podszybie i rozłączyć kostkę od tego silniczka. Uwaga! Kostkę wypnij wtedy gdy klapka będzie ustawiona na obieg zewnętrzny.
W chłodnicy klimatyzacji (w kabinie) jest czujnik i on wyłącza klimę jeśli przepływające przez chłodnicę powietrze osiągnie nastawioną temperaturę.
To zależy gdzie jest umiejscowiony filtr. Jeżeli tylko na obiegu zewnętrznym a dezynfekcję robisz granatem na obiegu wewnętrznym to nie ma znaczenia. Jeżeli filtr obsługuje obieg wewnętrzny to do dezynfekcji należy zdemontować filtr, i zamontować nowy po dezynfekcji.
Tego to na razie nie wiem , trzeba mu się przyglądnąć. Czy nie masz do niego jakiejś dokumentacji ? Schemat elektryczny i hydrauliczny. ps. sprawdź czujnik przepływu - może uda Ci się zastąpić go zewnętrznym.
Typowo kllima nie włącza się poniżej 5 C bo po co. Typowo do takiej wartości schodzi parownik więc jak na zewnątrz jest mniej nie ma sensu. A schodzenie parownikiem do ujemnych temperatur też nie ma sensu bo za szronieje/zalodzieje i nie będzie przepuszczał powietrza a dwa woda zamarzając rozszerza się co grozi przy iluś tam cyklach uszkodzeniem go....
Zadzwoniłem do serwisu, podano mi nr katalogowe tego silniczka, znalazlem, zamowilem i wymienilem, nie wiem czy to ten sam co od nawiewow, w kazdym razie do obiegu wewnętrznego jest osobny silniczek który tylko odpowiada za przełączanie obiegu zewnętrznego na obieg wewnętrzny, robota łatwa, trzeba tylko zrzócić schowek, odpiąć wtyczkę i wykręcić 2 śrubki,...
Ten odcinek 0-1 to otwarcie obiegu zewnętrznego.
Dla VR70 styki blokujące pracę danego obiegu: wejście S2: DEM1 Zewnętrzne wyłączanie grzania obiegu grzewczego 1 wejście S3: DEM2 Zewnętrzne wyłączanie grzania obiegu grzewczego 2 Tylko tu uwaga: w przypadku regulatora VRC700 rozwarte styki w S2 i S3 dają zezwolenie na pracę, a dopiero zwarcie powoduje wyłączenie danego obiegu! Jest to odwrotne działanie...
Zapchany filtr przeciwpyłkowy.Lub uszkodzona klapa od obiegu zewnętrznego jest zamknięta lub przymarznięta.
Wtyczka to konektor izolowany. Należy sprawdzić multimetrem czy wentylator otrzymuje zasilanie 230V i dopiero wtedy można naprawiać złącze. Sam silnik wentylatora sprawdzić napięciem zewnętrznym czy w ogóle pracuje.
nie wiem jaki masz obecnie regulator, bo exacontrol e7 jest regulatorem pokojowym, który współpracuje z czujnikiem zewnętrznym i steruje pracą kotła na podstawie krzywej grzewczej, którą trzeba sobie odpowiednio dopasować. Ja wyłączyłem wpływ temp. wew. i system grzewczy dostosowuje temp.w obiegu grzewczym na podst. temp. zewnętrznej , exacontrol ma...
nie wiem jak jest na zamkniętym obiegu ponieważ zepsół się silniczek od klapy jest wyjęty a klapa ustawiona na obiegu zewnętrznym musiałbym ręcznie przełączyć ale to sprawdzę jutro
Dziękuję A co z cp130? Przypisanie zewnętrznego czujnika do obiegu… Tam nic nie ruszać? Bo wydaje mi się ze piec dalej nie reaguje na temp zewn...
Witam. Od pewnego czasu bardzo zaczęły mi parować szyby jedyne co pomaga to włączenie klimatyzacji i to tylko do chwili kiedy mam ją włączoną. Jeśli jadę bez klimy np w takiej pogodzie jak obecnie to czym mocniej włączam nawiew na szybę tym bardziej paruje. Obstawiam zacietą klapę zmiany obiegu z wewnętrznego na zewnętrzny. Przy wciśnięciu przycisku...
Zrobiło się cieplej, więc zamontowałem nowy silniczek (ASO) od zmiany kierunku nawiewu. I tu mam problem, bo silniczek nie reaguje na przełączane zmiany kierunku nawiewu. Wyłącznik krańcowy jest sprawny. Mechanizm przełączania klapek nasmarowałem i pracuje lekko. Klapka obiegu zewnętrznego/wewnętrznego, która jest za schowkiem chyba nie ma nic wspólnego...
Jak zmienisz nawiew obieg wewnętrzny/zewnętrzny to przestaje na chwilę ?
Po prowizorycznym rozruszaniu i nasmarowaniu bolca problem z kotłem ustał. Czyli problemem było przycinanie się bolca w zaworze 3D i pracy pomiędzy obiegiem wewnętrznym a zewnętrznym (CO) kotła. Od dwóch tygodni brak zawieszania się kotła. Dziękuję za wszystkie rady, zamykam.
Miałam to samo. Dzisiaj właśnie to naprawiłam. Też przeszukiwałam różne fora i strony, żeby zobaczyć jak to naprawić. No i faktycznie porady działają. Jeśli dioda na przycisku się świeci włączony jest obieg wewnętrzny, jeśli się nie świeci, powietrze dochodzi z zewnątrz. W moim przypadku czy obieg wewnętrzny był włączony czy wyłączony, klapka cały czas...
stojąc przodem do kotła od lewej : zasilanie c.o , zasilanie c.w.u (zasobnika-bojlera) ,gaz, króciec do napełniania, powrót obiegu co,c.w.u (razem).
Najprawdopodobniej niesprawny czujnik temperatury , gdyż on właśnie włącza wiatrak. Termostat otwiera jedynie obieg zewnętrzny (na chłodnicę). Musisz sprawdzić , czy dmuchawa nie ma swojego bezpiecznika. W moim Chryslerze dmuchawa posiada oddzielny bezpiecznik 25A
Nieszczelna nagrzewnica daje taki efekt, ale twój samochód jest chyba za młody na takie coś, chyba że był bity. Filtr kabiny tez wymieniałeś? Obieg zewnętrzny powietrza otwórz i zobacz czy patuje mniej.
Kupię Element wykonawczy (włącznik obiegu zewnętrznego) do klimatronica VW Golf 4. Numer katalogowy: 1 J1 907 511A. Propozycje cenowe mile widziane na email: jakubow<MAŁPA>o2.pl
Witam. Wczoraj trafiło do mnie Audi S6 C5 2001 r. 4.2 v8 z następującym problemem: Po dłuższej jeździe przestaje dmuchać z nawiewów powietrzem, co wiem napewno to, że w tym czasie zamykają się klapy od obiegu zewnętrznego i wewnętrznego tak że wentylator nie ma skąd zassać powietrza i jest słyszalne charakterystyczne buczenie. Po podpięciu climatronica...
Mam problem z Lacettim 2004 rok, silnik 1,8 16V - wciąż mam zaparowane szyby. Na klimatroniku pokazuje obieg zewnętrzny i wewnętrzny. Z samochodu codziennie wyrzucam breje śniegową. Przy włączonej klimie szyby odparowywują. Mam klimatronic. Czy tak musi być .
Nie chodzi mi o panel sterowania na którym jest włącznik dmuchawy (ja mam 4biegi w lewo obieg zamknięty i 4 biegi w prawo obieg zewnętrzny) tylko o sterownik klimatyzacji manualnej osobna puszka umieszczona za zegarkiem z wtyczką 30 pinową
Próbowałeś odpalić go na zewnętrznym obiegu paliwa?
Tak, obieg wewnętrzy/zewnętrzny. Jak ją zlokalizować? Podejrzewam, że u mnie ona cały czas jest w pozycji "obieg wewnętrzy". Chciałbym ją zobaczyć i ewentualnie ręcznie uchylić i zablokować.
Ja mam podobny problem w megance coupe z klimą cały czas jeżdżę na obiegu wewnętrznym (nie mam guzika recyrkulacji tylko pokrętło prawo - lewo do zmiany obiegu) i nie ma możliwości zmiany na zewnętrzny. Wolałbym nie wymontowywać całego silniczka z którym jak czytałem prawdopodobnie jest problem bo to zbyt duży koszt (chociażby wyjęcie klimatyzacji),...
Sprawdz stan przełącznika obieg wewnętrzny /zewnętrzny
cichus dziękuje za wyjaśnienie. Czyli najprostszym i chłopskim sposobem czego potrzebuje aby to zadziałało? I co z czym połączyć? Z tego co czytam to sądzę że muszę się dobrać do pompy czyli zdejmować całą pokrywę górną skrzyni ponieważ na zewnątrz prócz tych dwóch do obiegu zewnętrznego nie wychodzą żadne przewody idące bezpośrednio od pompy. Czy może...
Ale będzie rozmrażanie jednostki zewnętrznej to obieg się odwraca. Rób jak chcesz to tylko moje rady żeby zrobić dobrze.
Działa przełączanie obiegu wenętrznego/ zewnętrznego, mówię o to czy klapa fizycznie pracuje ?
Witam szanownych kolegów! Szukam kogoś kto wie cokolwiek o silnikach Vetus a konkretnie M 4. 14. Znajomy ma taki silnik zamontowany w łodzi i chodzi mi o to, że w misce olejowej pojawiła się woda i moje pytanie jak się tam dostała. Mam pewne podejrzenia co do pompy wody obiegu zewnętrznego (wody brudnej) lub pękniętą tuleję cylindra o ile tuleje te...
Ostudzimy jądro i po ziemi będzie kaput. To nie jest PM. Kosztem ciepła jądra działa. Energia z zewnątrz. A ma pobierać z siebie samego. Jak koło wodne i pompa leje na koło obieg zamknięty. ;) zewnętrzne źródło to prąd zasilanie pompy. A koła się kręcą i woda ciągle jest.
Tak i oczywiście obieg wewnętrzny/zewnętrzny działa poprawnie. Dodano po 2 Sprawdzę jutro i dam znać, pomysł super.
Sprzet diagnostyczny to VADIS, oryginalny volvoski, a nie ten chłam co na allegro maja.... Wentylator dziala prawiłowo, zresztą centralka na wyjściu podaje prawidłowe napiecia sterujące modułem wentylatora. kontrolki.... Na klawiszach obiegu zapalają się tak jak powinny - zielona podświetla zaqłączony obieg zewnętrzny, pomarańczowa zalęczony klawisz...
To jeszcze przy okazji wsłuchaj się czy to stuka. Jak stuka znaczy działa bo ten typ tak ma, jak jest cicho to znaczy że wszystko się już połamało. Niemal w każdym B6 wyłamują się ząbki w serwie od klapki obiegu zewnętrzny/wewnętrzny skutkuje to tym że ta klapka leży na tunelu i w ogóle nie ma wtedy dopływu świeżego powietrza z zewnątrz. Tak wiem że...
Aby móc Ci coś doradzić potrzeba więcej informacji jak nam podałaś. Na początek spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania: 1. Co to znaczy nie chłodzi? W ogóle nie działa czy może za słabo działa? 2. Czy posiadasz termometr, którym mogłabyś zmierzyć temperaturę w nawiewnikach? 3. Czy jest tam właściwa ilość czynnika chłodniczego? 4. Czy podczas pracy...
Witam. Auto jak w temacie 99r 1,6 16V . Problemem jest stukająca klapa wewnątrz przewodów wentylacyjnych ta która kieruje powietrze , (obieg zewnętrzny , zewnętrzny). Podczas pracy nieregularnie głośno się przełącza , efekt jakby ktoś stukał młotkiem pod kokpitem.Serwis stwierdził wymiana modułu klimy. Moduł prawdopodobnie znajduje się za schowkiem...
Cześć. Mam pytanie związane z filtrem kabinowym w aucie Chrysler stratus z roku 1996. Fabrycznie go tam nie ma i chciałbym go dołożyć o ile jest sens. Ogólnie mój problem polega na tym że po przejechaniu kilkuset kilometrów szyba od wewnątrz robi się "zamglona" inaczej brudna. Po dokładnym wyczyszczeniu jest ok do czasu. Jeżdżę praktycznie cały czas...
wszystko da się zrobić, ale faktycznie te kombinacje przerosną nakłady pracy przy montażu turbosprężarki do 0.3..0.4 bara można dmuchać w silnik NA bez żadnych dodatkowych zmian - ECU potrafi skompensować takie nadciśnienie (pod warunkiem że samochód ma czujnik spalania stukowego) trzeba tylko zorganizować sprężarkę bez chłodzenia wodą (albo wymuszać...
Wężyk z pompy idący do serwa jest ok, ale pomiędzy z trójnika idzie dalej razem z wężami ogrzewania przez ścianę grodziową do środka kabiny. Od czego jest ten wężyk? W nagrzewnicy są siłowniki podciśnieniowe sterujące klapami, z tym, że wersja z klimą różni się od wersji bez klimy. W obu wersjach podciśnieniowo pracuje przełączanie nawiewu zewnętrznego...
Dla wybrednych najlepszym rozwiązaniem jest baniak z wodą i bezpośrednie grzanie baniaka przez piec - stała temperatura - start stop od dyferencjału. Na zasilaniu obiegów grzewczych zawory trójdrogowe z nastawą zależną w kaskadzie od temperatury pomieszczenia referencyjnego - raz potrzeba zasilania 30'C, innym razem 45'C - w zależności od zakłóceń -...
Żeby było wiadomo o jakiej dżwigni tu mowa. http://obrazki.elektroda.net/76_12766247... Foto zapożyczone gdzieś z sieci. Prosze mi wierzyć na słowo że jest to wyłącznik oleju na obieg zewnętrzny. Kolega wpsowa692 słusznie zauważa że zdekompletowane urządzenie nie działa. Pozdrawiam
Masz żle ustawioną temperaturę wody w obiegu CO. Oczyśc filtry, pompę i odkamień instalacje. A inwestowanie w bufor i aparature do ustawiania temperatury wody obiegowej w zależności od temperatury zewnętrznej w obiegu CO to wariacki pomysł. Niby dlaczego ta temperatura miałaby byc stała?? zależy od temp. zewnętrznej..
Regulacja pogodowa jak sama nazwa wskazuje kieruje się temperaturą zewnętrzną i do niej dostosowuje temperaturę obiegów grzewczych. Jednak żeby to wszystko chciało działać musi być zamontowany sterowniczek który będzie tym wszystkim zawiadywał.Sterownik musi posiadać takie możliwości.
Napięcie ładowania na biegu jałowym jak i pod obciążeniem wynosi 14,3V. Co do radia to jest fabryczne ale nie oryginalne od tego auta bo je wymieniłem po zakupie. Ale od 4 lat nie było z tym problemów. Swego czasu w aucie robiłem modyfikację z tym silniczkiem od obiegu zewnętrznego i wewnętrznego. On działa non stop i żeby zmniejszyć obciążenie wpiąłem...
Witam. Potrzebuję prostej podpowiedzi co do konstrukcji takiego "stworzenia". Chodzi o to, że buduje to kompletnie od zera a jestem początkujący. Teraz mój problem polega na tym, chcę to zrobić tak aby po podłączeniu do telefonu/budzika z tesco za 5zł uruchamiała się moja zrobiona własnoręcznie część "budząca". Opiszę to tak: -> Budzik z tesco/telefon...
Witam, chciałbym zrobić piec do balii zewnętrzny co 2 i mam takie pytanie: czy ktoś ma jakiś schemat, zdjęcia lub filmik, jak te piece wyglądają w środku? Chodzi mi głównie o to, jak ta woda jest w środku, czy są jakieś płaszcze, czy tylko bezpośrednio woda jest wlewana dołem i wychodzi górą. Bardzo byłbym wdzięczny za podpowiedzi. Chodzi mi o tego...
Wszystko niby działa ale nie dosusza. Sprawdziłem i wyczyściłem wymiennik, filtr, pompę i nie wiem jak sprawdzić czujniki - niby grzeje ale jakby słabiej (sprawdziłem ustawienie jest ustawione na pobór 16A). Może któryś z czujników np. wilgotności albo temperatury? Czujniki czyste. Wydaje mi się, że dmucha normalnie jeśli chodzi o obieg zewnętrzny....
W astrach często uszkadzał się silniczek odpowiedzialny za klapę obiegu powietrza zewnętrznego. Przy zamkniętej - parują szyby.
To niema znaczenia jaki napęd zależny czy nie.Nagrzej olej i sprawdź ciśnienie, jeżeli nie masz manometru to wiejskim sposobem podłącz hydraulikę obiegu zewnętrznego do przyczepy i na 1000 obrotów, zobacz co się dzieje później rura i zobacz jak reaguje , to istotne żeby Ci pomóc.[/quote] Pewnie że ma znaczenie. Jeśli będą oberwane nity tarczy drugiego...
Sprawdź wszystkie czujniki: czujnik zasobnika czy jest odczyt czy siedzi na swoim czy nie zalany, czujnik na sprzęgła , czujnik przylega kontrola obiegu, czujnik zewnętrzny..itd.
Środkowy to plus (czerwony), zewnętrzny to minus (czarny)
Chciałbym zwrócić się o pomoc, polecenie rozwiązania sterującego pompą oleju. Dokładnie ma to mieć zastosowanie w samochodzie, do sterowania obiegiem zewnętrznej chłodnicy oleju. Tak by pompa (12 [V], oczywiście specjalna do takich celów) miała sterowanie i uruchamiała się w momencie przekroczenia temperatury oleju 100 [C°] i wyłączała się przy 90 [C°]....
Pokojowe masz dwa, jeden do obiegu bezpośredniego, drugi do obiegu z zaworem. Zewnętrzny czujnik można odłączyć, ewentualnie możesz zostawić go podłączonego i w opcjach możesz wybrać rodzaj pracy czy normalny czy pogodowy
Cytaty z podręcznika BROTJE: Rodzaje ochrony przeciwmrozowej 1. Ochrona przeciwmrozowa kotła. Jeżeli temperatura kotła spada poniżej temperatury granicznej ochrony przeciwmrozowej kotła, palnik i pompa obiegowa c.o. zostają uruchomione. Jeżeli temperatura kotła wzrośnie powyżej temperatury granicznej, palnik wyłączy się, a pompa c.o. będzie pracować...
Witam. Mam problem z nawiewem w traficu. A mianowicie jak dam na wyłączenie nawiewu to cały czas chodzi na najniższych obrotach, nie chodzi w ogóle na 4 biegu i nie działa w ogóle pod maską klapa od obiegu wewnętrznego/zewnętrznego. Wyciągnąłem regulator i wygląda na sprawny, ten ala bezpiecznik w nim też jest dobry. Pomoże ktoś?
Poszukuję schematu okablowania dmuchawy i panelu sterujacego do ww Xsary II 2002r. Panel produkcji VALEO dwa klawiasze KLIMA/Obieg wewnętrzny- regulacja obrotów wentylatora potencjometrem.Numer panela : BITRON 920472 / 662655J Jedna kostka na panelu 12 PIN. Regulator w dmuchawie VALEO 847283 W/ T Mam taki zestaw na stole ,naprawiłem regulator podłączyłem...
Sorry mój błąd. Rzeczywiście chodzi tu o czujnik temperatury obiegu lub pomieszczenia. Ustaw tą regulację obiegiem według temperatury zewnętrznej z 4K wpływem temperatury pomieszczenia i obserwuj.
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji, co dokładnie znaczy ta opcja: "indywidualna regulacja poszczególnych obiegów wg temperatury zewnętrznej lub temperatury zewnętrznej z wpływem temperatury pomieszczenia" Możecie mi to wytłumaczyć?
Po włączeniu zapłonu climatronic testuje wszystkie podległe mu elementy. Jeśli wyskatuje napis SERVICE oznacza że coś z testu nie działa. Skoro "coś tyka pod airbagiem" sugerowałbym spradzenie silnika odpowiedzialnego za obieg wewnętrzny/zewnętrzny.
Klapki obiegu zewn./ wewn. masz na obudowie filtra kabinowego po zewnętrznej stronie kabiny. Klapy wewnątrz służą do czegoś innego.
nie bardzo rozumiem poco Ci ten regulator - potrzebujesz sterowania kilkoma obiegami grzewczymi ?? ten kocioł był sprzedawany w komplecie z bezprzewodowym kompletem czujników - pomieszczenia i zewnętrzny dopiero z tymi czujnikami kocioł w pełni moduluje i jak najoptymalniej kondensuje, sterownik podłączony przez Ciebie jest tylko włącz/wyłącz dla kotła...
Cześć Tydzień temu hydraulik wymienił mi piec gazowy na Termet Ecocondens Gold Plus 32, jednofunkcyjny. Dodatkowo zamontował sprzęgło hydrauliczne, oraz za nim trzy pompy Grundfos Alpha 1, na każdym z obiegów grzewczych (parter, piętro, zewnętrzny budynek). Pomysł hydraulika na sterowanie pracą kotła to 3 sterowniki Tech ST292 V2, oraz 2 sterowniki...
Witam! Może wiecie gdzie kupić tanio Element wykonawczy (włącznik obiegu zewnętrznego) do klimatronica VW Golf 4. Numer katalogowy: 1 J1 907 511A?
Obieg wewnętrzny/zewnętrzy przełącza się zazwyczaj suwakiem (tak przynajmniej mam w Mazdzie). Zawsze w każdym aucie (przynajmniej bez klimy) taka opcja istnieje, gdyż np. jeśli jedziesz za śmierdzącym autobusem, to na obiegu zewnętrznym całe jego spaliny do Twojej kabiny by się dosatawało a na wewnętrznym tego nie ma. Lecz na wewnętrznym szyby parują,...
Obecnie zwykle kotły kondensacyjne mają wbudowaną pogodynkę i potrzebują tylko czujnik temperatury zewnętrznej do aktywacji tej opcji. Idea tego jest taka, że kocioł wówczas automatycznie zmienia temperaturę wody kotłowej, w zależności od temperatury zewnętrznej. Ma to sens tylko jeśli instalacja jest tak zaprojektowana i moc minimalna kotła pozwala...
Mam włączony zewnętrzny obieg powietrza. Nie śmierdzi płynem. Sprawdzę czy klapka od zewnętrznego i wewnętrznego nawiewu się zacieła. Co ciekawe jak otwieram szybę to mocniej wieje. Co do klimatyzacji to bez jej włączenia tez nie powinno parować.
Witam Sprawdziłem zamykanie klapy obiegu powietrza(zewnętrzne/wewnętrzne) i chyba nie działa. Wiem że nią steruje jakiś silniczek tylko nie wiem gdzie go szukać i jak sie do niego dostać. gdyby ktoś wiedział to byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedź.
(at)iron64 chyba ci się auta pomyliły ;) Grande za schowkiem ma wentylator i jego opornik (PWM jeśli climatronik) i ew moduł Blue&Me. Przekaźników z tej strony samochodu nie ma ani w kabinie, ani pod maską. Całą "elektrykę" ma z lewej strony. "Chrupać" mogą jeszcze węże od klimy gdy opierają się o grodź, lub paliwowe jeśli się wypięły z zaczepów......
Generalnie chciałbym uniknąć akumulatora, bo przecież pompa obiegowa ma tylko działać, gdy jest słońce. W zasadzie słuszne założenie ale Zastanawiam się czy można by użyć Panela PV (około 100W) + przetwornica na 230v. Czy coś takiego ma prawo w ogóle zadziałać? Z jaką przetwornicą? Taką DC 12V na 230V? Być może będzie działać chwilowo ale raczej wcale....
krótki obieg brotje obieg obieg wewnetrzny
zawór czterodrożny pompa ciepła wirnik prądnicy magnesami regulacja tonów niskich wysokich
Subwoofer w samochodzie - płytki, zniekształcony bas Schemat rozdzielacza sygnału audio po przedwzmacniaczu