Witam. Urzadzenie powstało jako zabezpieczenie na wypadek braku dostawy energii elektrycznej. Projekt miał zawierać poniższe wymogi: 1- zasilić podstawowe odbiorniki w gospodarswie domowym 2 - budowa miała się opierać o łatwo dostępne podzespoły 3 - prostota budowy 4 - małe zurzycie paliwa na godzinę pracy 5 - możliwe najtańszy koszt łączny Jako generator...
SILNIK IDZIE PRZEZ SOFTSTART A W WYPADKU OPT TO PODŁĄCZONE JEST DUŻO RÓŻNYCH ODBIORÓW MAM NA NIEJ OBIĄŻENIE OKOŁO 1900A
Widze że nikomu ten teat nie leży. W zasadzie wiem jak zrobić to w teorii ale nie znam się na Matlabie i simulinku, dlatego mam problem z reaizacją tego pomysłu. Mianowicie mam obroty (w wartościach znamonowych - radiany), potrafie sobie je przeliczyć na prędkość kątową. Wiem że przy kącie ok 60* mój silnik osiaga wartość 750 obr/min. Obiążenie jest...
witam oto co udało mi się zrobić http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Dodano po 5 jerzy adamski: qrcze zrobiłęm ten magnetic vortex generator (tylko ze na magnesach walcowych) 40x10 mm (fi 40) nie dałem dokłądnego kata takiego jak podałwał naudin ale nie w tym problem, Poprostu przykleiłem na plasteline do silniczka 1 magnes.....
Witam! Mam do sprzedania cały zestaw aparatury przydatny do rozpoczęcia swojej przygody z modelarstwem lotniczym. Sprzedaję go, ponieważ znudziło mi się to hobby, (teraz skupiam się cały na elektronice) a sprzęt może się komuś posłużyć, z resztą mi by się przydało trochę gotówki na miernik do warsztatu. Aparatura jest ogólnie używana, jednak zestaw...
Jest po instalacja robiona z miejsca( na potrzeby wlasne) i na prowizoryczny sposob zrobiona, nie bedzie tu wlaczone nie wiadomo co... max obiazenie to silnik 5kW.
The Kärcher domestic pressure washer 60 UF Capacitor is compatible with the following models: HDS 655, HDS 755 , HDS 745, HDS 745 M eco, HDS 645 http://www.northwesttradingcompany.co.uk...
Witam, wygląda to na uszkodzenie regulatora napięcia alternatora. Alternator zaczyna pracować wtedy "na full", rośnie znacznie napięcie, a co za tym idzie prąd w instalacji co powoduje większe obiążenie alternatora, a za tym zwiększone obciążenie słabiutkiego bądź co bądź silnika.
1. Mechaniczne rozwiązania nie wchodzą w grę - za mało miejsca. 2. A propos : a czemuż to falownik nie może chodzić bez obciążenia - nie widzę żadnego problemu. 3. Rezystory chyba nic mi nie pomogą - nie wygładzą sieczki z falownika do sinusoidy. Poza tym obniżałyby moc na obiążenie.
Valarian: Poprawne sformułowanie to prędkość obrotowa. Moc w silniku występuje w dwóch miejscach: -moc wejściowa (najlatwiej zmierzyć po prostu napięcie i natężenie prądu) -moc wyjściowa (najprościej określana jako moc*sprawność) Pubus: Mozesz rozrysowac to w schemat? A co do silników modelarskich, praktycznie wszystkie są bardzo wysoko obrotowe (>10000obr/min),...
Witam, tylko po kiego grzyba wklejać frez? toć nie klej przenosi obiążenie, wypaść tyż nie wypadnie , pewnie po to by nabyc cały podzespół :D i już. Co do ołowiu to jest on szkodliwy tylko jak się go zje :D , pary ołowiu nie wystepują czyli ja ścieżek i lutów nie liże :D czyli nastepny bubel (lub celowy) wysmarowali politycy a wiadomo najwiecej do powiedzenia...
W Multec-u obiążenie jest mierzone nie przez przepływomierz a przez MAP sensor. Sprawdziłbym w pierwszej kolejności szczelność układu dolotowego. Jeżeli dobrze kojarzę, to w tym silniku kolektor dolotowy jest połączony z korpusem przepustnicy krótkim ok. 2cm odcinkiem plastikowej lub gumowej "rury", które to połączenie często z upływem czasu stawało...
Witam! Tak napisał chińczyk: MOC ZNAMIONOWA: 1,8KVA - MOC MAKSYMALNA: 2,0KVA Czyli nic dziwnego, że napięcie spada " chińskie kW to jakieś inne kW. A tak poważnie jeśli obiążenie nie jest czynne np. grzejnik 1,5kW, to nie uruchomisz urzadzenia z np. silnikiem 1,5kW
:arrow: Jarkon2 Nie zamierzam robić pomiaru prędkości wirnika bez rdzeni w najbliższym czasie ze względu na trudności natury konstrukcyjnej. Równie dobrze można chcieć pomiaru bez uchwytów do rdzeni potem bez śrubek mocujących, może bez magnesów, a może jeszcze w próżni...? Jedyne co MINIMALNIE może zwalniać obroty to bardziej śrubki niż te rdzenie....
Jeśli już używacie dużych odbiorników mocy biernej indukcyjnej, to może warto by je przynajmniej częściowo skompensować kondensatorami. I mniejsze spadki napięć wywołacie i mniej zapłacicie za energię. Pozdrawiam Co do rachunków, to w dotychczasowej taryfie nie zapłaci ani grosza mniej. Dopiero po "przekwalifikowaniu" będzie płacił za bierną. Oczywiście...
dziś trasa ok 170km, z czego 103km trwało wypalanie fap... więc jednak głupoty jakieś się dzieją.. ale po koleii ociążenie fap 69% (różnica ciśnień średnio ok 40mbar-normalna jazda bez butowania.... a w podłogę ok 120mbar) rozpoczęło się wymuszone wypalanie pierwszy cykl temp ok 700st. dystans 5km, po czym różnica ciśnień przy ok 90km/h spadła do ok...
mkos1 , bardzo dziękuję za konstruktywne uwagi. W odniesieniu do Twojego ostatniego posta, chciałbym dodać, że aktualnie sytuacja się minimalnie zmieniła na lepsze. Zauważyłem, że znaczenie ma obiążenie elektryczne (liczba włączonych odbiorników prądu) - im więcej, tym gorzej się odpala. Poza tym, od mojego pierwszego postu zrobiłem jakieś 10 tys....
Witam, Mam z jednej strony bardzo prosty system grzewczy, jest piec marki Viessmann, palnik olejowy także. Jako odbiorniki mam trzy nagrzewnice z wentylatorami. Owe nagrzewnice mają tylko funkcję wł/wył z regulacją obrotów silnika. Ale nie w tym problem. Otóż chciałbym aby po załączeniu się pompy obiegowej włączały się także wentylatory( regulację obrotów...
Jak w temacie. Między biegiem luzem a pełnym obiążeniem, wzrasta czy maleje ? Zostałem zaskoczony tym pytaniem i nie potrafię odpowiedzieć
Niewiem czy takie rozgrzenie silnika, pozwoli zeby nox zadziałał. Potrzebny specjalny test jak było np. w Scanii euro 5 lub jazda pod obiążeniem.
Fajny patent z montowaniem silnika wkretarki. Ja zmontowałem jeden na próbę ale jest na dodatkowym profilu (podobnie jak BNAPIERAJ) i zajmuje wiecej miejsca ,więc Twoje rozwiazanie jest bardziej estetyczne. Zastanwiam się tylko czy te płaskowaniki nie bedą się deformować , myśle ze przydałoby sie je spiąć na środku żeby sie nie rozginały pod obiążeniem....
Mała poprawka. Kondensator który uległ awarii jest kondensatorem pracy a nie rozruchowym. Stąd mam pytanie. Czy zastosowanie kondensatorów o nieco innych pojemnościach może mieć jakiś negatywny wpływ na pracę wentylatora? W sieci znalazłem ciekawy artykuł panów: Krzysztofa MAKOWSKI, Marcina WILK o wpływie pojemności kondensatora na pracę silnika. http://www.old.imnipe.pwr.wroc.pl/wydawn...
MAP nie jest ważny do pracy na LPG . Jego wskazania są ważne do ustaenia dawki benzyny w zależności od obiążenia silnika . Albo masz nieszczelność pod przepustnicą (przewód z evapu itp) albo uszkodzony silniczek krokowy .
To są zupełnie niezależne rzeczy: 1. czy pompa będzie działać* w twoim zastosowaniu. 2. czy działała* u sprzedawcy w innym układzie. 3. czy ktokolwiek posiada wystarczajace informacje żeby odpowiedzieć na pytanie 1 Konstruktor cieżarówki musiał by znać charakterystykę i moc pompy oraz powierzchnię tłoka i kinematyke ukąłdu wtedy mógł by zagwarantować...
Kolego dzięki za tak skruplatyną odpowiedź na mojego posta, na pewno wiele wyjaśnia i pomaga. Przez przypadek trafiłem gdzies na grupach innych niz ta na informacje, że radia CB unident zarówno wersja 520 xl jak i 510 maja to do siebie że pokazuja mniejszą moc gdy maja mniejszy prąd takrze na wyłączonym silniku akumulator wytwarza prąd do 12V raczej...
To mam zrobic w programie PSpice w trybie tekstowym.Z tym sobie bym poradził gdybym wiedział takie rzeczy jak: -co to znaczy stan jałowy silnika? tzn. że jego napięcie znamionowe przyjmuje jako 0 i tak jakby były przerwa w obwodzie twornika??? Witam, stan jałowy silnika to jest praca na biegu jałowym (tu chyba stan jalowy nie jest zbyt fotunnym określeniem),...
Tak wygląda moja pompka z VW Golf III. Zastanawiam się, gdzie jest wylot powietrza ?. Ten wężyk, który wychodzi chyba do czujnika ciśnienia trzeba będzie zablokować... Bierze to ustrojstwo 3,2A na luzie, a przy obiążeniu ok. 6A ! i po chwili pracy pompa jest dosyć ciepła (nie silnik), czy to normalne ? .
Może by ktoś mi doradził jakiej mocy silnik zastosować by nie był przeciążony.? ten 5.5 KW przy pełnym obiążeniu pobiera 18. Amper na fazę,
kondenstaro ten jest potrzeby aby przy pełnym obiązeniu ruszyć bez większych probleów.
Moc silnika dobiera się w zalażności od tego do czego będzie używany. Jeżeli ma to być silnik napędowy to zależy od obiążenia. Co miałby ten silnik napędzać??
Jeżeli jest uruchamiany przez przełącznik ,i problem jest w trójkącie(silnik zwalnia),to problem może być w błędnym połączeniu wyłącznika. Dodano po 3 Takie próby najlepiej jest robić na luźnym silniku bez obiążenia.Przy przełaczeniu w trójkąt silnik powiniem jakby delikatnie przyśpieszyć i pracować powiedzmy ciszej.
Silnik sprawny na 100% Zachowuje si e tak jakby dostawał zamałe napięcie Po podłaczeniu silnika na auto-trafie / z obiązeniem bębna -pełnym wsadem/ kręci
Moim zdaniem silniki krokowe nie potrzebuja sprzezenia zwrotnego. Jest to przeciez jedna z zalet tych silnikow. A pominiecia o ktorych mowisz mogo byc spowodowane zbyt duzym obiazeniem powodujac przeskok. Jezeli dobierzesz silniki o dostatecznej mocy to nie bedziesz mial takich problemow. Dlaczego maszyna przemyslowa akurat ma kontole, to tego naprawde...
Wydaje mi się, że wzbudzenie nie jest podłączone do przetwornicy. Wychodzą z niej jedynie 2 przewody "+" i "-" więc na ma osobnej regulacji wzbudzenia. Warunkiem na stanowisku jest utrzymanie zadanego obiążenia/momentu silnika. Mogę to robić ręcznie kręcąc potencjometrem lub w trybie automatycznym podając jakie obciążenie chcę utrzymywać na badanym...
jeszcze jedno silnik dziala po prostu duzo wolniej niz po bezposrednim podlaczeniu do pradu oczywiście że będzie kręcił się wolnij ponieważ masz spadek na złączach tranzystorów bipolarnych , bez spadku to jedynie na mosfetach jeżeli przy 5V zasilania moska palisz tranzystory to albo masz coś źle zmontowany układ , albo z duży prąd obiążenia , sprawdź...
Nie. Miernik jest ok. Sprawdzałem kilkanaście różnych urządzeń i zawsze wskazywal ł wartości podobne do tych na tabliczce znamionowej. Z agregatu też pobiera maximum bo przy obciażeniu slychać jak silnik spalinowy jest mocno obciażony. Zresztą spalił mi sie AVR w agregacie czyli pobierał wiecej niz 3kw.... Może to byc problem z jakością prądu z agregatu.......
Problem bierze się pewnie z obiążenia biernego- ten układ falownik- silnik musi nieźle mieszać z cosinusem. Jeżeli masz możliwość sprawdż analizatorem lub innym miernikiem charakterystykę obciążenia tego układu. Spotkałem się ( np przy silanikach żurawii budowlanych) że pobierały ok 60 kVAr przy mocy znamionowej dużo mniejszej. Częstotliwość spada Ci...
Silnik szeregowy ma jak wiadomo bardzo dużą zmienność obrotów w zależności od obciążenia - przy bardzo małym obciążeniu lub przy jego braku może się rozpędzić do tego stopnia, że ulegnie rozerwaniu wirnik (no cóż małe obciążenie=mały prąd wzbudzenia=mały strumien magnetyczny=trzeba nadrobić liczbą obrotów napięcie indukowane w wirniku i przeciwne napięciu...
zrób prosty eksperyment podłącz do tego silnika zwykła wkrętarkę i zobacz jakie napięcie uzyskujesz przy jakich obrotach. potem do tego silnika podłącz jakieś obciążenie (np. żarówkę 50W samochodową) i zobacz jakie napięcie uzyskasz przy takich samych obrotach. odpowiadając na Twoje pytanie z pierwszego posta lepiej zastosować przetwornicę, że względu...
Wszystko się da założyć tylko wiadomo że dochodzą dalsze koszty innych niezbędnych elementów tak jak napisał kolega wyżej należy wziąść również pod uwagę że zwiekszając moc i moment obrotowy w aucie zmniejszamy czas żywotności silnika i eksploatacji ponieważ uk.korbowy i kadłub przystosowany jest do mniejszych obiążeń !!
Archanil40 popełnił kilka przekłamań w jednym poście. 1. Jak Błażej zauważył, na instalacji nie ma prawa byc spadków napięcia , nawet przy dużym obciążeniu. W praktyce dopuszczam max 0.3V czyli nap. ład.= 14.1V [bdb]. 2. Nawet przy obiążeniu o którym mówisz i na wolnych obrotach , ładowanie powinno się utrzymywac na poziomie 14.0V. 3. W Seicento i innych...
Potrzebuje sterować silnikiem DC24V 200W. Lewo, prawo (PWM) i hamowanie. O ile z samym mostkiem problemu nie będzie, o tyle ciężko mi dobrać jego driver. Jeśli już znajde coś ciekawego to okazuje się że jest trudno dostępny lub w nieco kosmicznej cenie. (potrzebuje to powielić w kilkunastu sztukach). Z racji że wszystkie mosfety były by N to driver...
Witam wszystkich, Mam pytanie. Co może być powodem dziwnych odgłosów silnika HDI 110KM przy ostrzejszym przyspieszaniu? Odłosy te można by porównać do cykania lub brzęczenia i są najlepiej słyszalne przy przyspieszaniu na 2 i 3 biegu w zakresie obrotów od ok 2,2 do 3,2tys. Po przekroczeniu magicznych obrotów 3,2tys dźwięki te milkną . Bez obiążenia...
Witam. Dzisiaj rano poświęciłem chwilke i pomieżyłem napięcia. Mianowicie: 1.Napięcie akumulatora przed załączeniem silnika (po nocy) 12,27 V 2. Napięcie akululatora (zmiana napięć) zaraz po uruchomieniu silnika (zimny silnik) BEZ obciążenia: 13,89-14,28 V 3. Napięcie (zmiany napięć) zaraz po uruchomieniu silnika (zimny silnik) Z DUŻYM obciążeniem 12,24-12,28...
Tak jak pisałem to jest silnik krokowy ze stałym obciążeniem więc szkoda rozpisywać sie na temat PWN który to nic nie wnosi wszystko sie wyznaczy raz na jutro chodzi tylko o stałe źródło prądu 2.8A działające w zakresie od 0Vdo 30V i czy tranzystor który podałem jest dobrym żródłem takiego prądu czy szukać innego? Przypominam to nie jest wiertarka tylko...
Witam, mam taki problem. Musze podlaczyc silnik asynchronichny do przetwornicy czestotliwosci(silnik LA7 siemens, przetwornica czestotliwosci ET200s FC siemens). Problem w tym, ze nie wiem dokladnie jak sie podlacza silniki elektryczne:-). Tj. nie wiem jaka jest roznica pomiedzy polaczeniem w gwiazde albo trojkat, i jak powinienem uruchomic silnik zeby...
Witam, kupiłem synowi tanie chińskie auto na zdalne sterowanie, dosyć popularne na portalach aukcyjnych, Rock Crawler: http://obrazki.elektroda.pl/6840400600_1... Sterowane jest jakimś układem do którego nie znalazłem datasheet, trafiłem na jakąś dyskusję na rosyjskim forum ale jest wiele niewiadomych, Problem z tą zabawką polega na...
Witam cię jestem Marcin z Olsztyna. Projektowałem już kilka sterownokow. pokażę jak chcesz mam faotki daj meila. i powiem tyle. jeśli chcesz zastosować Silnik krokowy to przy dużych obrotach może się zatykać . tutaj wchodzi już w grę projektowanie pod kątem Wypełnienia impulsów sterujących. poczytaj o przetwornicach PWM. bo tak trzeba się zabrać chcąc...
Sorki ale pomysl troche, zanim napiszesz. Przeciez przelozenie jest stale wiec jak znasz predkosc i obroty to wyliczysz i po to jest wskaznik i on liczy To do mnie? Przy dużym i elastycznym silniku zakresy beda na siebie zachodzić, o to się obawiam. A co sie dzieje z układem jak jedziesz i wciskasz sprzegło i przygazowujesz? Albo wciskasz sprzęgło...
Ja chciałbym się podpiąć. Również mam problem z takim silnikiem. Konkretnie wersja 82KM z 2004 roku. Problem jest z odpaleniem zimnego silnika. Układ paliwowy się zapowietrzał ale z tym już sobie poradziłem ale problem pozostał. Wtryski trochę przelewają 1. 45ml 2. 8ml 3. 15ml 4. 20ml po jednej minucie na biegu jałowym. Ciśnienie na biegu jałowym na...
sztuczne obiążenie obiążenie silnika silnik dyson silnik
napięcie żarówki projektora transmisja bezprzewodowy zabezpieczenie ponownym uruchomieniem
miernik napięcia prądu makita migają diody
Przekaźniki priorytetowe, HEMS, DLM – automatyczny rozdział mocy jednej fazy na odbiorniki APE 17 2+2 – opis pinów sterownika Abimex SPI Polonez Caro+ 1.6 GLI/GSI