Obr = 120000 / t gdzie t to czas w milisekundach
Tak jak mówi Cardiag najpierw zacznij od usterek Dodano po 2 Może byc to problem z potencjometrem pedału gazu a czykolwiek nie musi. Położenie pedału przyspieszenia zostaje przekształcone na sygnał elektryczny napięcia i wysłane do centralki wtrysku z potencjometru podłączonego do odpowiedniego pedału. Sygnał położenia pedału przyspieszenia jest przetwarzany...
Takim wzorem to tylko rozśmieszysz kierowców. Jak masz ciężką nogę to zobaczysz,że paliwo jest drogie w naszym kraju. Przyblizone obliczenia to: zużycie(l/h)=obroty*czas wtrysku*wydatek wtryskiwacza. by mieć l/100km musisz zużycie podzielić przez prędkość (w setkach km/h).
Może być problem z układem zasilania benzyną ale zanim sprawdzisz ciśnienie paliwa skontroluj przewód podciśnienia który prowadzi do tzw czujnika MAP przy sterowniku silnika. Jego nieszczelność powoduje złe wskazania podciśnienia w kolektorze ssącym i nieprawidłowe rozpoznanie obciążenia silnika co ma przełożenie na obliczenie dawki wtrysku paliwa....
Dokałdnie tak. Sumuj sobie całkowity czas wtrysku a oprócz tego zliczaj czas z każdej sekundy. Do chwilowych obliczeń masz wtrysk z sekundy a do globalnych całkowity czas wtrysku. Prosto i przejrzyście. PC
szukam stalej wtrysku dla wtryskiwaczy w silnikach opla x16xel. potrzebuje tej informacji do okreslenia spalania pokazywanego przez komputer pokladowy wlasnej konstrukcji. pozdrawiam
Na podstawie sygnału z czujnika wału korbowego i czujnika kąta obrotu przestawiacza wtrysku (czujnik w pompie wtryskowej) obliczony jest kąt wtrysku ( w uproszczeniu) .
Witam Gdy auto jedzie na benzynie sprawa jest prosta: opornosc plywaka w zbiorniku plus obliczenia kalkulatora wtrysku plus chwilowe spalanie, rowna sie ilosc kilometrow do przejechania na danej ilosci paliwa. Natomiast gdy zaczyna pracowac na gazie kalkulator wtrysku jest "oszukany" i jego obliczenia sa wtedy zafalszofane i dlatego te jaja z tymi wskazaniami...
no to policzmy I (injection) - stała wtrysku (wyrażona w [l/s]), R (road) - stała, ilość impulsów z przetwornika na 1m drogi r - ilość impulsów zliczona w ostatnim cyklu pomiarowym (interwał 1s) s - pokonany odcinek drogi w ostatnim cyklu u (usage) - zużycie paliwa w [l/100 km] zapis jest mieszany,...
Dokładnie, moja rodzinna miejscowość(na Lubelszczyźnie). Mid nie potrzebuje programowania, wystarczy mu poziom paliwa, prędkość i sygnał wtrysku, na podstawie tych danych obliczy średnie,chwilowe,dystans itp.
Na zasadzie odczytu czasu wtrysku wtryskiwacza. Obliczenia i gotowe. No i na tym stoisz bo często to nie jest możliwe żeby zestroić z dużą dokładnością, musisz znać dane techniczne wtrysku. Takie mierniki to tylko cyferki. A miernik zbudowany z mikro kontrolera wyświetlacza i najważniejsze program.
Pomysł z turbinką to przeszłość, teraz robi się to za pomocą pomiaru długości wtrysku wachający się w granicach 1-15ms. Do obliczenia potrzebna jest tylko prędkość jazdy (oczywiście pomyliłem się na początku, nie miało być prędkośc obrotowa) i czas impulsu wtryskiwacza. Reszta to matematyka z której jestem noga :( W Praktycznym Elektroniku opisu jest...
Tzn Ecu wystawia sygnał normalnie i nic nie wie o obecności komputera gazu. Tylko że sygnał wysterowania wtryskow benzyny przejmuje komputer LPG i to on decyduje czy puścić synał na wtryski benzyny czy zatrzymać go dla siebie i na jego podstawie obliczyć czas wtrysku gazu.
Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik temperatury zasysanago powietrza ( dwa w jednym ) znajduje się na obudowie kolektora dolotowego poniżej przepustnicy. Odpowiedzialny jest za podawanie informacji o podciśnieniu w kolektorze oraz temperaturze. Podciśnienie to jest też uzależnione od ciśnienia atmosferycznego. Przy braku informacji z...
w tych silnikach zdażały się usterki sond tak przed jak za katalizatorem. Sprawdź na początek pracę sond, później sprawdź mapę wtrysku lpg, złe ustawienie mogło spowodować przekroczenie dopuszczalnej wartości adaptacji mapy wtrysku w sterowniku silnika i błędy dotyczące sond i korektorów paliwowych. Czujnik położenia wałka rozrządu znajduje się za kołem...
Ponawiam zapytanie o damos. Jeśli chodzi o SOI to wywnioskowalem że jest tzw limiter inaczej mówiąc "kąt zakończenia wtrysku" i od tego sterownik odejmuję czas (kąt) trwania wtrysku i obliczone wynik to SOI. Czy dobrze rozumu je? Ale jak to ugryźć? I jak się ma wtrysk wstępny? Czy jeżeli zmienię limiter to czy się nie nałożą?
Witam, Przymierzałem się do podobnego komputerka, ale niestety skończyło się tylko na rozważaniach. Ale mam takie pytanko. Czy któryś z kolegów próbował obliczać chwilowe spalanie na podstawie ilości zasysanego powietrza (czujniki MAP, MAF ) albo korekcji obliczeń na podstawie czasów wtrysku w oparciu o te czujniki ? Czy ktoś próbował wprowadzać poprawkę...
Faktycznie popełniłem błąd wejście bramki powinno być podpięte do +5V. Ale nie zgodzę się z tym że układ jest 74HC14 zbędny. Jeżeli byś jednak pominął ten układ to wtedy w bardzo łatwy sposób obliczysz czas wtrysku. Wystarczy że podepniesz pod T0 lub T1 który będzie Ci zliczał ilość taktów zegara w czasie wystąpienia stanu niskiego.
Witam. Bardzo proszę o pomoc, ponieważ nie mogłem tego odszukać. 1. Jakim wzorem mogę obliczyć prędkość obrotowa silnika, jeżeli odstęp pomiędzy wtryskami wynosi .... ? Przy założeniu ze jest to silnik 4-suwowy. 2. Jak obliczyć ile wynosi wypełnienie sygnału, jeżeli okres wynosi .... . Natomiast ile wynosi czas załączenia? .... - jeśli wartość byłaby...
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ze złożoności tematu oraz ilości obliczeń jakie musi wykonać taki sterownik . Nie chcę być pesymistą ale o kilku rzeczach możesz zapomnieć pierwsza to lepsze parametry , druga współdziałanie z resztą auta , trzecia zgodność z jakąkolwiek normą spalin . Obsługa wtrysków , pomiary , komunikacja can , diagnostyka , immobilizer...
Z tego co wyczytałem o współczynniku wypełnienia, faktycznie nie pozwoli mi on obliczyć czasu wtrysku, ale pozwoli mi np. stwierdzić czy dane auto na wtryskiwaczu ma jeden główny wtrysk w jednym cyklu roboczym czy ma też dotryski w czasie tego cyklu. Zaobserwuję to właśnie na podstawie zmiany wartości procentowej współczynnika wypełnienia na biegu jałowym....
przypatrując się waszej dyskusji widzę bardzo ważną sprawę którą pomijacie . piszecie że czas wtrysku jest wam potrzebny do obliczenia ilości wtryskiwanego paliwa ! przecież ilość wtryskiwanego paliwa nie jest proporcionalna do czasu wtrysku !! dlaczego ?? przecież znaczenie ma ciśnienie paliwa które nie jest stałe i nie jest proporcionalne do prędkości...
A ja przeczytałem wszystkie Twoje dwanaście postów i wiesz co się dowiedziałem na dzisiaj? Że bardzo mało jeszcze wiesz, ale skoro zabrałeś się za krytykę innych, to proszę zobrazować w oparciu o szybkozmienne parametry pracy silnika, kwestię ilości zużytego paliwa podstawowego w odniesieniu do obciążenia silnika w funkcji obrotów. Bo na dzień dzisiejszy,...
Oczywiście zgadzam się z kolegą revcorey z tym, że pozwolę sobie na kilka dopowiedzeń. Co do sterowników PLC które wspólnie wykluczyliśmy (a w każdym razie odradzamy)-posiadają one często dedykowane moduły służące pomiarom prędkości obrotowych więc tu nie ma problemu. Ale to tylko w ramach dopowiedzenia. Co do sterowania silnikiem przy pomocy mikrokontrolera......
Tylko co wyjdzie z tych obliczeń jeżeli jadąc na gazie będziesz mierzył czas otwarcia wtrysku benzyny? No chyba że chodzi o wtrysk gazu.
Można przyjąć, że ilość paliwa jest liniowo zależna od czasu otwarcia wtrysku, stałą wtrysku możesz albo oszacować/obliczyć albo znaleźć w karcie katalogowej wtryskiwacza. Liczysz sumaryczny czas aktywny wtrysku i mnożysz to przez stałą wtrysku, z tego uzyskujesz ilość zużytego paliwa w jednostce czasu.
każdą instalację mozna lepiej lub gorzej skonfigurować. Tu ciśnienie zdecydowanie za wysokie , valteki żle tolerują wyższe niż 1.2 bara - spada ich dynamika. Jak dobrać dysze? Najlepiej napierw podłączyć komputer do sterownika i przejechac się na ... beznynie ! Rozgrzać silnik i przybutować do maksymalnej mocy przy której odczytać maksymalny czas wtrysku...
coś wymysliłem (siedzac w wannie): masz 3 cylindry a przy 4 suwowym trybie pracy wiec wtrysk powinien wtstepowac 3 razy na 4 obroty wału. czyli przy 950 obr/min powinno byc 712 wtrysków wiec masz jakis bląd w pomiarach (podałes ze wtrysków masz ok 1045) lub obliczeniach bo różnica 30 procent to troche dużo. podłacz oscyloskop i dokonaj jeszcze raz pomiarów...
Za Toyotą przemawia silnik, prosta budowa, idealny do miasta. Za Hyundaiem wyposażenie, przebieg. Silnik w Hyundaiu ogólnie ma dobre opinie, ale jest bardziej skomplikowany, bezpośredni wtrysk, turbo itp. Ogólnie niby jest obliczone, że 200 tys. km do pierwszych awarii, głównie osprzętu. Też myślę, że jeśli żona ma jeździć Toyotą, która się jej nie...
http://img85.imageshack.us/img85/5024/lu... 1. pompa łopatkowa niskiego ciśnienia 2. Pompa wysokiego ciśnienia 3. Dystrybutor główny 4. elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku 5. siłownik przestawiający kont wtrysku 6. Pierścień Krzywki 7. czujnik położenia dźwigni 8. elektrozawór stop Pompa napędzana jest od wału rozrządu silnika( lub...
Przeczytałem dużo różnych informacji na temat ustawiania wtrysku , ale nigdzie nie znalazłem ile wynosi stopni kąt poczatkowy wtrysku. W polskich ciagnikach podają 24 stopnie. Bardzo prosiłbym żeby mi ktoś podał dla tego silnika: f3l 1011f. Ponieważ mam rozebrany silnik i ściągniętą głowicę to myślę że łatwiej mi będzie ustawić zapłon. Ostatnio otrzymałem...
Problem z Fordem Kuga 2010 r. 2.0 TDCI 103kW. Auto odpala normalnie po przegazowaniu pojawiaja sie bledy: P061B - Działanie wewnętrznego modułu sterowania obliczenia momentu - Błąd kontroli oprogramowania P062B - Wewnętrzny moduł sterowania -działanie sterowania wtryskiem paliwa - Usterka wewnetrzna P0606 - Wewnetrzny moduł kontroli sterownika - uszkodzenie...
Obciążenie silnika (...) Przeważnie na biegu jałowym wynosi od 3 do 7% Tak, podawany w % jest obciążeniem silnika, podawany w kg/h jest "pseudo MAF", natomiast podawany w ms jest... damdam twierdzi, że czasem wtrysku, albo raczej "pseudo czasem wtrysku". Ciekaw jestem czy jest to wprost czas wtrysku czy obliczony tak jak "pseudo-MAF" w kg/h obliczony...
Ale po co jak mogę to robić co sekundę i nie mam bałaganu w obliczeniach a różnicy mi to żadnej nie robi? I nie rozumiem po co mi ilość wtrysków.
Teraz lepiej, oblicz nastawy i skoryguj model, jeśli przy dużym obciążeniu wtryski się nie zapętlają ( komunikat że wtryski stale otwarte) to będzie prawidłowo. Po skorygowaniu modelu kropki benzyny i gazu powinny układać się w jedną linię.
No właśnie jestem po wstępnej rozmowie z osobą zajmującą się regeneracją i niwiele się dowiedziałem bo muszę wyjąć wtryski i zczytać kod. jest to silnik bccc i jest to common rail ale typ wtrysku z wyglądu nie przypominający wcale boscha denso czy delphi. A dlaczego nie poiwinno sie regenerować? Są produkcyjnie obliczone jako jednorazowe?
Po poprawnym podniesieniu mocy , nadal bez zmian , teraz szybciej trochę wyskoczył ten błąd po przekroczeniu około 100-120 km/h wyskoczył check i zaczytało takie błędy : P06DD Zawór regulacji ciśnienia oleju silnikowego zablokowany wylaczony Błąd obliczeń Bieżący P0831 Włącznik pedału sprzęgła A - sygnał za niski Usterka szyny Bieżący 4x P262A Wtryskiwacz...
Masz wszystkie dane jakie są Ci potrzebne, ale źle do tego podszedłeś. Dane które zebrałeś są w postaci dyskretnej, czyli dostajesz informacje z danych pozycji w jakimś odstępie czasu. Nie możesz tego rozpatrywać jako wartości aktualne, tylko wartości w danej chwili 't'. Mając punkty opisane stopą czasową o dokładności 0,01sek, możesz obliczyć czas...
No właśnie dlatego pytam, bo myślałem, że tak zrobiłeś (nie obraź się, widzę że masz wbity 2gi poziom dopiero) :) Jak przed przepustnicą to OK. Daj znać jak spalanie i osiągi :) Jaką mniej-więcej obliczyłeś proporcję zużycia wody do benzyny?
Częstotliwości na wejściu nie powinny przekroczyć 2000 Hz, pomiary napięć od -12 do 12V. Amplituda czujników indukcyjnych przy wyższych prędkościach obrotowych przekracza 100V, ale do określenia prędkości obrotowej nie jest mi potrzebne mierzenie tak wysokiego napięcia. Cały czas zastanawiam się czy potrzebne mi napięcie zmienne. Chyba nie mam innego...
Przecież ilość wody można precyzyjnie kontrolować - pojemność silnika jest znana, ilość powietrza również... przy znanych obrotach to są relatywnie mało skomplikowane obliczenia... A metanol to broń obosieczna i czasem może być gorszy niż woda.
Niektóre sterowniki lpg ( rzadko) mierzą ciśnienie gazu względem atmosfery , są też takie w których można wybrać sposób pomiaru. Widać prins należy do tych wyjątków . Jak sprawdzić ? Najprościej jeszcze jednym manometrem. Nie przywiązywałbym jednak wagi co do wartości wskazań, ważne aby się te wartości zmieniały proporcjonalnie do zmian ciśnienia bo...
Nie ma lewego powietrza. Komputer może brać błędne dane z przepływomierza bo ten pokazuje za mało a w rzeczywistości dostaje więcej powierza i dla tego ecu ma problemy z obliczeniami. Lub jest słabe ciśnienie paliwa i wtryskuje za mało /nie tyle ile przelicza ecu lub wtrysk słabo rozpyla/ w stosunku do powietrza i też będzie błąd. Dla czego akurat na...
Wedlug sprawności Carnota, sprawność cieplna będzie wynosiła 49% przy temperaturze pary przegranej 450 stopni, i wody w skraplaczu o temperaturze 90 stopni. Przy sprawności podgrzewacza wody z odzyskiem ciepła ze spalin.... o sprawności 95%, i sprawności cieplnej Carnota 49%, calosc wynosi sprawność 46%. Do całości trzeba doliczyć sprawność mechaniczna...
czy w mojej wersji auta są pociągnięte czujniki do wtryskiwaczy, abym mógł na GIDzie zobaczyć spalanie W żadnej wersji nie ma takich czujników, to sterownik oblicz na podstawie "rożnych" danych, czas wtrysku itp.
Jeśli wyświetlacz z komputerem pokładowym to będą błędne wskazania zużycia paliwa (chwilowego, średniego, dystansu do tankowania) Benzyna i diesel mają różne czasy wtrysku a to plus sygnał prędkości i czujnika poziomu paliwa jest podstawą do obliczenia tych danych i podania na wyświetlaczu
Jeśli ciśnienie pompy jest OK a z wtryskiwaczy idzie za mało paliwa problem może być w czasie otwarcia wtryskiwaczy. W pamięci sterownika ECU wprowadza się mapy wtrysku będące zależnościami czasu wtrysku od badanych prędkości obrotowej i ciśnienia panującego w kolektorze dolotowym (ewentualnie uchylenia przepustnicy). Sterownik zmieniając wartość dawki...
Witam kolegów Tak na wstępie to chcę napisać, że ten schemat to tylko był po to ażeby zapytać o dopasowanie 12-woltowych impulsów do procka i jest on autorstwa kolegi pfemka. Ja podłączyłem te impulsy tak samo i podejrzewam, że to przez to mam same problemy, ponieważ impulsy nie są wygładzone. Proszę o pomoc kolegę Samuraja o narysowanie jakiegoś schematu...
Nie mam doświadczenia z motorowerami. Ten, który dostałem do zabawy, miał elektryczny rozrusznik i wydaje mi się, że obecnie akumulator to standard. Akumulator to standard,ale znakomita większość małych motocykli i skuterów wykorzystuje go jedynie do rozruchu i klaksonu. Układy zapłonowe są uniezależnione od baterii bo w g.wnokrajach wolą nie musieć...
255 km pokazuje na komputerze a na liczniku jest normalnie Dodano po 54 Spalanie z tankowania obliczone Na komputerze jest 6 l
w duzym uproszczeniu znajac cisnienie wtrysku, cisnienie w kolektorze i parametry wtryskiwacza (srednica otworkow itp) oraz znajac dlugosc wtrysku mozna wyznaczyc ile silnik dostaje paliwaw jednym wtrysku, ale tak wyznaczona wartosc niestety bedzie obarczona bledem bo nie jestes w stanie oszacowac lub zmierzyc oporow przeplywu i strat ani uwzglednic...
Po numerach wtrysku można poszukać ich wydajności. Co do wyliczenia z otworu i ciśnienia to chyba nie ma sensu i nie wiem czy te dane są wystarczające do tego. Wydajność możesz obliczyć samemu demontując listwę, podając na wtryski napięcie (stałe napięcie a nie impulsy) i sprawdzić ile podadzą paliwa w ciągu minuty. Możesz też zrobić licznik czasu otwarcia...
Podczas pracy na LPG wtryskiwacze benzyny są odłączone, emulator wtryskiwaczy to po prostu odpowiedni rezystor włączony w miejsce wtryskiwacza, aby centralka wtrysku benzyny nie zgłaszała uszkodzenia wtryskiwacza (otwarty obwód). Nie wiem czemu służy ten potencjometr (zapewne reguluje czas przełączania z benzyny na gaz i na odwrót), ale jego ustawienie...
Czujnik podciśnienia (MAP sensor) i przepływomierz pełnią taką samą funkcję w układzie wtryskowym - pozwalają obliczyć odpowiednią dawkę paliwa.
Znalazłem coś takiego ::"Pomnożyć wartość najniższą z zarejestrowanych przez 1,4 do obliczania maksymalnej dopuszczalnej wartości (maksymalna dopuszczalna wartość = minimum odnotowanych wartości + 40%). Przykład: * Najniższa odnotowana ilość = 10ml * Mnożymy 10 x 1,4 = 14ml * Otrzymujemy maksymalną dopuszczalną wartość = 14ml Ocena próby przelewowej...
No to jest progres poczytałem kilka "chłopsko" napisanych pdfów i jest światło w tunelu. Chyba nawet zrozumiałem wszystko. Wiem dlaczego problem ze zrozumieniem miałem... Doszukiwałem się czegoś z kosmosu a tu takie proste zagadnienie. Natomiast chciałbym poradzić się odnośnie samego liczenia spalania chwilowego. Wychodzą mi dość wielkie liczby po kalibracji....
Silniczek krokowy jest umiejscowiony z lewej strony wtrysku.Jak zapala ci sie lampka kontrolna silnika to sprawdz jaki blad zapisuje ci sie w komputerze.Na zlaczu diagnostycznym(jest pod polka od strony pasazera) zmostkuj gniazda A i B,zalacz stacyjke,bez zapalania silnika.Lampka kontrolna zacznie ci mrugac kodami.Jako pierwszy wyswietli ci sie blad...
c) Stala_ben = 0.01147 to jest stała dla chwilowego spalania benzyny. Nie jest to jednak stała wtrysku wtryskiwacza! Aby obliczyć tą stałą należy skorzystać ze wzoru: stala_ben=(stała_wtrysku Jak dobrać doświadczalnie stałą zużycia benzyny w moim autku??? ----------------------------- POZDRO!!! wojtass21(at)wp.pl wojtass21(at)neostrada.pl
W układach wtryskowych benzyna krąży pod ciśnieniem w zamkniętym obiegu. Ciśnienie to jest utrzymywane na stałym poziomie przez jakiś mechaniczny regulator. Czyli praktycznie całe paliwo krążące w rurkach wraca z powrotem do baku, tylko niewielka część jest wtryskiwana do silnika. Z tego powodu nie ma możliwości pomiaru przepływomierzem. Ponieważ ciśnienie...
DIAG - masz rację w tym co piszesz. Ciśnienie paliwa w listwie zasilającej wtryski jest zmienne i zależy od podciśnienia. Ale czy w ECU znajdziesz informację o parametrze. Gdyby tak było, potrzebna jest fabryczna stała wtryskiwacza i po skorelowaniu z długością trwania wtrysku i z panującym przed wtryskiem ciśnieniem paliwa można już obliczyć faktyczną...
ciśnienie robocze to takie jakie masz w czasie normalnej jazdy. Dlaczego ? Bo jak faktyczne jest niższe to stag obliczy poprawkę i wydłuży czas wtrysku. Warto mapy i mnożnik doprowadzić do wartości zalecanych przez producenta bo wynika to z badań laboratoryjnych optymalizujących prace instalacji lpg. Czas wtrysku ma być jak najbardziej zbliżony do czasu...
Potrzeba matką wynalazków. Faktycznie początkowo chodziło tylko o domykanie szyb. Ale miałem już kilka razy sytuacje idąc z Biedronki do Lidla mijam miejsce gdzie auto stoi, nie mając kluczyków nie mogłem zostawić zakupów w aucie i musiałem je targać tam i z powrotem ;) Albo ile razy już będąc na dworze coś przydało by mi się z auta, ale nie miałem...
Wybacz nie dostałem wiadomości od Ciebie. Wykorzystuje ICP i konfiguruje go na zboczek opadające. gdy wykryje te zbocze przestawiam ICP na zbocze rosnące i odejmuje jedna wartość od drugiej. I masz czas trwania jednego wtrysku Następnie sumujesz te impulsy aż inny timer wywoła przerwanie ( w moim przypadku ci 1s). Potem to już tylko obliczenia.
Wtryski, panowie do wymiany,wtryski, i ewentualnie regeneracja pompy. możliwe że zaciera się sekcja obrotowa i nici z jakiejś cięższej pracy, to się może pogorszyć. wyczyść układ paliwowy. oblicz zapotrzebowanie mocy na ten pług co masz, i wynik odejmij od mocy ciągnika. może zmień pług albo dożuć krój tarczowy,lub przedpłużki. w efekcie to zabieże...
A jak ją przyciąć? Teoretycznie mam tak zrobione obliczenia, żeby wyszła liczba max 3 cyfrowa. Ale czasami zdarza się, że wynik wychodzi większy (np. na postoju impulsy wtrysku są zliczane, a przejechana droga jest 0, i jak przejadę np. 0,1m, i impulsów zliczyło sporo, to pierwszy wynik ma więcej cyfr, i robi się śmietnik).
Dodano po 20 MAP - miał na myśli Mapę Wtrysku - program silnika - mapa pracy obliczona na różne warunki - zależnie od podciśnienia w kolektorze ssącym , czujnika położenia przepustnicy , czujnika prędkości pojazdu ( w polonezie jest za licznikiem) i obrotów silnika - oblicza kąt wyprzedzenia zapłonu i czas wtrysku - abimex oferował kiedyś na swojej...
W takim razie mój błąd, myślałem że korzystałeś z dedykowanego wyjścia, które też w oplach występuje. W każdym bądź razie jak układ paliwowy jest ok (wtryski nie leją), regulator ciśnienia paliwa sprawny to czasy wtrysków w zupełności wystarczą. To co obliczyłeś to tak naprawdę wydajność wtryskiwaczy przy stałym ciśnieniu roboczym (względem kolektora)....
do gaźnikowca nie pojdzie- napisane bylo sygn wtrysku z wtryskiwacza zeby obliczyc ilosc paliwa, a w twoim silniku tego nie ma wiec sie nie obliczy.
Jakis czas temu zastanawialem sie nad uzywka,po obliczeniach wyszlo ze bylo by taniej jakies 200-300 zl a ile zachodu przy tym.Wolalem pojechac do gazownika i zalozyc nowke,przynajmniej z gwarancja.W przypadku twoich klamotow to nie wiem czy ktos ci da gwarancje.Wiec powaznie sie zastanow. Pozdro
Witam, Jako że nie mam w samochodzie pomiaru spalanego paliwa, postanowiłem takowe coś sobie dorobić. Mikrokontroler mierzy czas otwarcia wtryskiwaczy i to pomnożone przez stałą wtrysku daje spalanie chwilowe, więc to nie problem, problem jak policzyć spalanie średnie . Nie chcę żeby ktoś napisał mi kod do mikrokontrolera, tylko żeby podpowiedział w...
Odkopuję temat gdyż prawdopodobnie znalazłem przyczynę problemów. Miałem zdjętą głowicę ponieważ płyn chłodniczy uciekał mi do oleju. Ostatni raz uszczelka pod głowicą była wymieniana jakieś 12 lat temu, przez osobę która się na tym nie znała. Prawdopodobnie została za słabo dokręcona (na pewno nie dynamometrykiem) oraz zgubiona jedna nakrętka + podkładka,...
1. Koszty stałe prowadzenia zakładu przetwórstwa tworzyw /amortyzacja wtryskarki, prąd, woda, ewentualny czynsz itd./ 2. Amortyzacja formy 3. koszt tworzywa 4. czas wtrysku. 5. cena roboczogodziny Jak znasz w/w to policzysz a i tak sprzedasz za tyle ile klient zapłaci. :(
To jaki jest warunek by "widział" prędkość obrotową? tzn. z tego co mogłem sprawdzić to czujnik wału jest ok, tzn ma rezystancje kilkuset ohm, komputer widzi go, czujnik halla działa, przechodzi w stan aktywny, rozrząd nie jest przestawiony... czy jeszcze jakiś czujnik jest za to odpowiedzialny by komputer "obliczył" prędkość obrotową?, bo ja już wymiękam
To masz na pewno plastikowy kolektor ssacy. I najlepsza instalacja bylby wtrysk gazu. Z tego co wiem to koszt ok 4000zl. Tak wiec oblicz czy to Ci sie bedzie oplacac bo ja mysle ze jak tak malo jezdzisz to tak szybko Ci sie nie zeroci te 4000. Pozdrawiam.
Kolego, nie wydaje mi się żeby to było taniej niż korzystając z prądu z sieci. Ale to dałoby się przeliczyć. Przykładowo prądnica z silnikiem z C330. Moc silnika 22kW. Prądnica napędzana tym silnikiem nie da więcej jak 15kW. Z tego co pamiętam w instrukcji do C330 była podana dawka paliwa przy mocy max. Dawka na 1 wtrysk. Silnik 2 cylindrowy, czterosuwowy....
Dziękuję wszystkim za pomoc i niepozostawienie bez echa mojego postu. Po przeprowadzeniu dokładnej sekcji zwłok znalazłem przyczynę. Wyłamany uchwyt pompki wtórnej z kolektora ssącego, dziura niby nie wielka ( jak moneta 5 zł). Objawy identyczne jak przy blokadzie immo. odpala i zaraz gaśnie. Wniosek z tego że przepływka zaraz po tym jak wtryski dostaną...
Kod wejściowy da ci sam sterownik, z niego masz obliczyć wyjściowy. A wyjściowy jest inny za każdym razem, bo zmienia się wejściowy. Tak, że proponuję serwis forda.
Ja ma ten wynalazek od dobrego miesiąca. Samochód lepiej wkręca na obroty a co do spalania to nie odcz ó łem różnicy. Zaraz po zamontowaniu nakręciłem autem ok. 400 km i po obliczeniu spalania wyszło że samochód spali niewiele więcej jak bez rezystora. Dla mnie jest OK.
Też to podejrzewam. Tylko czemu się to nie dzieje na ciepłym silniku? Jak temu zaradzić. Sam się tym zajmuje w moim autku bo żaden gazownik nie bierze sie za to jak słyszy GasTech. A moim zdaniem zasady ustawiania map są podobne w innych sterownikach. Przy autokalibracji na biegu jałowym program mi obliczył wartość poprawki 0,71 a średni czas wtrysku...
tak tyle ze dlugotrwala jazda z tym samym paliwem w zbiorniku tez moze byc zrodlem problemow - obecnie benzyna jest "wzbogacona" roznymi substancjami i po pewnym czasie a takze pod wplywem wilgoci z powietrza traci swoje parametry nie chodzi tu o oszczędzanie aż do granic wytrzymałości :!: :!: Przy instalce z komputerem nie ma takiej możliwości żebyś...
Przyczyna jest prosta-zmień przepływomierz, a jeżeli to nie pomoże to zawór egr. Nie musi wywalać błędu. Miałem to samo w moim 1.6 tdci. Silnik chodził, jakby nadawał się do remontu. Żaden mechanik nie wiedział, dlaczego. W końcu kupiłem używany przepływomierz i jak ręką odjął. Po jakimś czasie zaczął ponownie głośniej chodzić, ale nie tak głośno jak...
Według mnie pomiar ciśnienia paliwa nie ma większego sensu - gdyż jest ono stabilizowane względem ciśnienia w kolektorze dolotowym. Ilość dawkowanego paliwa zależy od czasu wtrysku. Ponadto myślę że wtryskiwacz pracuje impulsowo i synchronicznie z obrotami silnika - tak więc wykorzystując sygnał sterujący wtryskiwaczem można obliczyć prędkość obrotową...
Czyli jak masz "Później wyciągasz trzpień blokujący i cofasz wał o 30 stopni dopiero teraz wkręcasz blokadę wału" wyciągamy trzpień blokujący pompe wtryskową ? Czyli wieryło nr 6 ??? Bo pamiętam że tam jest kąt wtrysku na pompie tak ? (przepraszam za pytania ale jestem początkujący i uczę się dopiero) Jest jakiś przyrząd aby obliczyć te 30stopni ? Czy...
Zgłębiłeś tajniki budowy i działania pomp VP37 i VP44? Przy VP44 masz czujnik obrotów pompy, plus czujnik położenia wału - one określają kolejność cylindrów i ich suwy - rozdzielacz tylko mechanicznie otwiera/zamyka poszczególne sekcje pompy. W VP 37 masz czujnik wału i czujnik wzniosu iglicy wtryskiwacza - tu z kolei one dyktują sterownikowi kolejność...
Witam -jesli na wtrysku to najprawdopodobnie w baku -musisz uwazac na ta pampe ona (najprawdopodobniej) jest obliczona na ilosc (godzin lub kilometrow)pracy mialem podobny przypadek tylko mnie poprostu stanela i odmowila posluszenstwa w drodze (starly sie szczotki) i holowanie.w moim modelu nie do naprawy komplet do wymiany i jest ok. -jesli to wogole...
jak obliczyć efektywność cieplną silnika benzynowego, a jak obliczyć ją dla silnika diesla? Efektywność cieplna silnika, zarówno benzynowego jak i diesla, można obliczyć w następujący sposób: Efektywność cieplna = (1 - Qw/Qp) * 100% gdzie: Qw - ciepło wydzielone w układzie wydechowym, Qp - ciepło spalonego paliwa. Aby obliczyć efektywność cieplną silnika...
Jeżeli jest jak piszesz i buczenie w głośniku pochodzi od wtrysku to powinien pomóc filtr dolnoprzepustowy.Filtr taki składa się z rezystora(opornika) i kondensatora.Parametry tych elementów zależą od mocy wzmacniacza.Przy moich obliczeniach wezmę pod uwagę moc 10W.-Przy innych mocach powinno też chodzić dobrze.Potrzebny jest rezystor o rezystancji...
Proponuję Sejczento 898cm3 Dobrze się prowadzi ,Części stosunkowo tanie.Zużycie paliwa ekonomiczne,Wtrysk jednopunktowy pracuje bezawaryjnie,blachy nadwozia ocynkowane wytrzymują przy okresowej konserwacji podwozia około 10lat Ale decyzja należy do Ciebie. Ciekawe jak ześ to mistrzu obliczył że wytrzymują 10 lat.
wydłużanie czasów wtrysków do bezsensownych wielkości świadczy o zbyt małej wydajności wtryskiwaczy. Przełączanie się na benzynę świadczy raczej o dużym spadku ciśnienia gazu bo po przekroczeniu nastawianej graniocy minimalnego ciśnienia takie przełączenia następuje. Aby ustalic prawidłową średnicę dyszy trzeba przejechac się na benzynie i maksymalnie...
Chętnych jest sporo, nie jest to tak skomplikowane jak piszecie. Dodam, że obliczanie spalania nie jest koniecznością ale było by mile widziane w tym projekcie. Silnik jest starego typu i nie posiada komputera co powoduje ze obliczanie spalania nie może być jedynie na podstawie impulsów z wtrysku. Pozostałe opcje czyli obroty pobierane z impulsów alternatora...
Usterkę należy zdiagnozować i naprawić, a nie próbować ją zamaskować. To, że nie dymi to nie znaczy, że jest sprawny, po to właśnie ma te czujniki, żeby nie dymił, w razie potrzeby tak modyfikują parametry pracy aby nie dopuścić do nadmiernego dymienia. Kiedyś diesle nie miały przepływomierzy ani sond lambda. W dieslu nie ma przepustnicy, sterowanie...
To też zależy. Jeśli przyśpieszasz to lepiej trzymać do tych 3 tys. obr/min, i dopiero później zmienić bieg na wyższy, a nie przy 2 tys. Dlaczego? 1. Jak zmieniasz bieg wtedy na wyższy to zejdzie do coś koło1,2 - 1,5 tys. obr. i ciężko będzie go rozpędzić. Jak podczas jazdy będziesz miał podłączonego VAG-a to zauważysz że czas otwarcia wtrysku przy...
Polska to biedny kraj więc paliwo to u nas nie istnieje rynku i nie są sprzedawane pojazdy do niego przystosowane. Natomiast jest ono intensywnie promowane przez Unię. Praktycznie wszystkie nowe modele pojazdów osobowych mają wersje silnikowe "flex fuel". Tak naprawdę to pochodzi ono z Ameryki, gdzie spirytus kukurydziany był jednym ze sposobów dotowania...
Troszkę teraz przeglądałem i lodówkowy powinien nabić do 8 bar. Mój max 4 dawał. Teraz trzeba wiedzieć jakie jest zapotrzebowanie na powietrze 4 bary fi2mm. Dodano po 47 wyszlo mi ok 60L/min czy to dobrze przeliczone nie mam pojecia. Dobra trzymajac sie tego i wzorów na nurkowanie :) Vzg = t * SAC *Ptot gdzie: Vzg - zużycie dodano , tutaj chyba zle...
A jak silnik pracuje na obrotach 1500 ? Stary samochód, stary silnik, samo życie. Oczujnikować czujnikiem wibracji, akcelelometrem, przyklejonym do bloku i rejestrować, zwiększając obroty silnika Dodać do tego odczyt obrotów silnika, parametry wtrysku z OBD i po analizie FFT będą znane częstotliwości wibracji i z tego łatwo obliczysz co wibruje i z...
Panowie dziś obliczyłem ile moje auto pali gazu i wyszło mi 17 litrów na 100 km to chyba przesada. Co by tam można zrobić. Dodam że gaz to chyba pierwsza generacja bo sondę i wtrysk rozłaczaja przekazniki
No wiesz, wcale tu nie twierdzę, że to co się powszechnie pisze o wtrysku wody jest prawdziwe, nie takie rzeczy już się zdarzały i nie takie błędne wyjaśnienia obserwowanych zjawisk były uznawane za prawdziwe. Sam tego przecież nie obliczałem tylko wyczytałem. Ale to jest tak, że jak ktoś polemizuje z opisywanym w literaturze zjawiskami to powinien...
Witam wszystkich Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 w wersji przed liftem z silnikiem 2.0 Citd RF5C 136KM Otóż silnik rok temu przeszedł remont gdyż została potocznie mówiąc wywalona panewka na 4 cylindrze (standard dla tych silników) wał dany do szlifu nowe panewki nowe tłoki tulejowanie bloku nowe pierścienie głowica po remoncie. itd wpakowane...
Źle mnie zrozumiałeś, tu nie chodzi o prędkość... Możesz jechać powiedzmy 100km/h po prostej drodze i z taką samą prędkością pod górkę i w tym momencie mimo iż prędkość jest ta sama spalanie jest będzie całkiem inne... Tak samo gdy np. jedziesz 80km/h na 3 biegu, a 80km/h na biegu 4... Mimo iż prędkość jest ta sama na 3 biegu musisz utrzymywać znacznie...
Cytat z innego tematu na tym forum: "Ilosc spalanego paliwa podawana jest nieraz takze jako wartosc analogowa, napiecie z zakresu 0-1,5V prosto ze sterownika silnika. Np Audi B4, 80, 90, 100 C4 itp na wtrysku a takze VW, Seat" Czy ktoś to może potwierdzić? Chodzi mi o to ze buduje sobie mini komputerek do mojego auta i chce aby wyswietlał mi spalanie...
obliczenia filtry komputer obliczenia obliczenia hydrauliczne
kamera gopro zasilanie triak gorenje blokada drzwi mercedes
grzałka nadprodukcja sofar grzałka
Zamek klapy tylnej nie działa w Nissan Primera P11 2.0 TDI Głośniki niskotonowe Altus 200 - czy są prawe i lewe?