Chciałbym w moim samochodzie zamienić akumulator kwasowy na lifepo4 (np. 4s10p), byłby to jedyny akumulator Tak nie rób nie bądź osioł po przedszkolu, zostaw orginalny i dołóż drugi zasilany z ładowarki dedykowanej.
Witam Może masz '' głodne aku '' i wtedy potrzebuje więcej prądu do chwili naładowania . Chociaż normalnie było by do około 14,6 V ale i mówią że 15 V też nie szkodzi , czego lepiej unikać no chyba że głodne aku np. po uruchomieniu kiedy był duży pobór prądu . Pozdrawiam
Żaden schemat wepnij próbówke w te obwody lub odłącz po prostu i zobacz wtedy czy robi się gorący. To raczej jedyne obwody mogace tak znacząco obciazyc alternator w tym aucie.
Nic nowego w myśl ekologii "pozorne" ladowanie w nowych autach tylko po to by obniżyć emisję spalin a że akumulator szybciej pojedzie do huty to przecież dla ochrony środowiska. W najnowszych autach zaczną dodawać korbę do odpalania. :) Cegami nie mierzymy małych prądów jedynie pomiar szeregowy.
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Otóz kolego w polonezie w zależności od rocznika był albo całkowicie zespolony alternator ( owe 9 diod) albo alternator starszego typu który do poprawnego wzbudzenia potrzebował obwodu z żaróweczką kontrolną ładowania.
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
14,6 V nie uszkodzi akumulatora, co prawda konkretnie nie wiadomo o jaki typ koledze chodzi, ale zakładając tzw. kwasiak, to absolutnie nic mu nie będzie. A szczerze, to nawet trochę mało tego napięcia, aby go naładować. Akumulator to Varta 560 408 054 313 2. (Czyli zwykły kwasiak?) Czy po założeniu drugiego nowego nie uszkodzi się w szybkim czasie?...
Akumulator po ok 45 minutach robi się bardzo ciepły. Chciałbym aby prąd ładownia był w okolicach 14,4 V tj. podobnie jak z alternatora. Zmierzę jeszcze prąd ładowania
Jedno co jest pewne alternator jest obcowzbudny i wytwarza pole magnetyczne przez elektromagnesy w stojanie i wirniku. Na pewno mowa o alternatorze?
Źle rozumujesz. Głównym zasilaniem jest alternator i akumulator główny, jak dasz diody 2A to je spalisz po podłączeniu obciążenia. Diody są dwie aby obniżyć napięcie z alternatora do takiego poziomu aby nie przeładowywało akumulatora żelowego, zapewnią one spadek napięcia 1,4V (będą wymagały chłodzenia-radiatora), co ograniczy prąd ładowania akumulatora...
A czy kolega przy próbie z alternatorem nie zapomniał przypadkiem o wzbudzeniu? Jak kolega zmierzył te "blisko 0V"? Nie chce chyba kolega powiedzieć że mierzył napięcie alternatora bez podłączenia akumulatora, lub choćby jakiegoś obciążenia. Alternator nie potrzebuje nie wiadomo jak wysokich obrotów. Na standardowej wielkości kółkach pasowych pracuje...
Panowie tylko teoretyzujecie. trzeba zbudować urządzenie i sprawdzić wyniki. Wieki temu zainstalowałem gaz do fiata 125p/ przebieg 110000km/. Szanowne grono przeciwników szalało. Nie miałem praktycznie problemów po przebiegu 150000 km na gazie./tankowanie na początku było pompą ręczną. Nie widzę powodu do konstruowania specjalnego silnika. Przy budowie...
Wszystko w porządku bo te alternatory tak mają. Możesz jeszcze sprawdzić pod obciążeniem włączjąc kilka odbiorników napięcie nie powinno się więcej obniżyć niż do 13.9V.P
Wystarczy tego. Ten regulator się nie nadaje, bo to regulator alternatora, nie prostownika. Zamykam.
Tez nie do konca prawda, podstawowe zadanie tych świec w ukladzie chlodzenia, to... pobieranie prądu. Mają po prostu obciazyc alternator, aby ten stawial wiekszy opor silnikowi. Nastawnik pompy podaje przez to wiekszą dawke aby wyrownac obroty - dzieki temu całośc pracuje stabilniej. Podgrzewanie wody to tylko efekt uboczny. :shocked!: :shocked!: Kolego...
Dzieki za wskazowki co do problemu wziolem miernik bo nie mam innego ustrojstwa by sprawdzic napiecie i jak podpinam mam napiecie 12.64 V przy zaplonie i pracy rozrusznika pokazuje sie 10.42V i juz po odpaleniu 14.16V po wlonczeniu wszystkiego co mozna obciazyc alternator daje 13.60/70V wiec chyba jest ok sprubuje jeszcze na innej bateri moze cos sie...
Napewno z alternatora? :)
Pamiętajmy tylko że w czasie uruchomienia skuterka napięcie napewno wzrośnie poprzez prądnice (alternator) do ok. 14V. ;)
Instalacja 6-12V alternator-prądnica ? pomiary jakies wykonane?
Witam Panowie :) Uściślając rodzaj wydobywającego się z radia dźwięku, to ja już sam nie wiem, czy to terkot czy to takie trzaski przypominające terkot - trudno to opisać. Jedno pewne, że po dodaniu gazu, terkot przyspiesza wraz z obrotami silnika. To by wskazywało na alternator.
elel to ładowanie alternatorem akumulatora też jest niezdrowe według Ciebie?
Dostępne są datasheety do diod np NRD RFT SY170 używanych w naszych alternatorach - jak już napisałem nowsze rozwiązania mogą używać Schottky by obniżyć straty i tu można oprzeć się na powszechnie dostępnych datasheetach typowych diód używanych w zasilaczach PC.
Nie liczcie na to, że po kilkunastu czy kilkudziesięciu sekundach zmaleje prąd ładowania. Owszem, po rozładowaniu samym rozruchem silnika tak ale mocno rozładowany, nie zasiarczony akumulator będzie bardzo długo pobierał bardzo duży prąd i wcześniej ubije diody alternatora niż ten prąd zmaleje. Obniżenie napięcia na alternatorze mało realne, łatwiej...
Na poczatek skup sie na masach i zasilaniach , alternator jest sprawny ? sprawdziles napiecie akumulatora ? tylko sie dzieje na wentylatorach od chlodnicy czy moze probowales obciazyc uklad swiatlami i innymi odbiornikami dzialo sie to samo?
Dodaj tu opis poszzcególnych podzespołów. To coś o numerze 20 to jakis przełącznik z tabelą położeń (tak zazwyczaj podają). To 39 to najprawdopodobniej regulator napięcia, który u ciebie padł. Już na pierwszy rzut oka widać że żaden samochodowy się nie nada, bo altek nie ma uzwojenia wzbudzenia. A to pojedyncze wyjście, które idzie na bezpiecznik i...
Kolego to normalne, że przewód z alternatora (ale przed regulatorem) wykazuje oporność do "masy" pojazdu, bo jest to cewka masowa, czyli jednym końcem podłączona do statora alternatora. Może spróbuj jeszcze sprawdzić "moc" napięcia, ale z uwagi na wielkość tj. ok. 30 V, włącz w obwód żarówkę np. 25 W/230 V, bo samochodowe ulegną "spaleniu". Jeśli będzie...
Żarówki są o mocy 55W jedna przy napięciu 12V, napięcie z alternatora to ok. 14V czyli prąd spokojnie 10A
Tak mi się wydaje że radyjko powinno mieć własny stabilizator napięcia, więc może podłącz sobie jakieś drugie i sprawdź czy to będzię działać. Jak tak to z alternatorem nic nie ruszaj.
Na regulatorze powinno byś napisane napięcie jakim ładuje akumulator. Przy zapalony silniku i bez włączonych świateł napięcie powinno być takiej jak pisze na regulatorze (lub minimalnie się różnić). Po włączeniu świateł napięcie może trochę się obniżyć.
Ty też nie wspominałeś o modyfikacjach w alternatorze. Samo połączenie stojana w gwiazde daje Ci strate około 15% na przesunięciach fazowych.Rezystancje uzwojenia stojana mozna obniżyć , ale do tego potrzebny jest rdzeń o większym przekroju. W alternatorze z osobówki rdzeń ma około 5cm2 . Ile Ty chcesz z tego mocy wykrzesać ?
Masz prądnice czy alternator + na masie czy-. Daj foto regulatora.
Najbardziej energochłonne sprzęty czyli, sprężarki, tokarka, piaskarka czy stół do alternatora mam podpięte do domu, na którym mam łącznie 22kw z fotowoltaiki.
To zależy co chcesz podłączyć jak prądnice 500RPM to obniżenie prędkości prądnicy a jak masz alternator to obniżenie prędkości wału silnika.
Witaj, Alternator jak ładuje to przecież napięcie jest rzędu 13-15V i nic im nie jest.
A co będzie kręcić alternatorem? - pedały czy korba? Bo to trzeba i mocy i obrotów. Alternator z reguły daje prąd wyprostowany, (a nie jak piszą niektórzy koledzy wyżej - przemienny) gdyż standartowo alternator ma wbudowany prostownik. tak więc potrzeba tylko to napięcie ok.14V wyfiltrować (kondensator elektrolityczny) i obniżyć mu napięcie do 9-10V...
Z twojego opisu wnioskuje że na 95% masz uszkodzony regulator napięcia, na twoim miejscu poszukałbym oryginału albo zamiennika przeznaczonego do tego alternatora, regulator przeważnie projektowany jest pod dedykowany alternator o określonych parametrach. Za wysokie napięcie doprowadziło do uszkodzenia poprzedniego akumulatora.
Po co kombinować? Sprawdzić stan połączeń, wymienić regulator na inny. Jeśli na kolejnym będzie to samo, to wtedy się zastanawiać. Dolegliwości alternatora w tym silniku omówiono na wszystkie możliwe sposoby. Użyj funkcji SZUKAJ.
Dokładnie to jest to obrotomierz z escorta MK VI a podłączyć chce go do fiesty MK III więc sygnał na pewno z alternatora. Czy takie coś będzie działać? http://nightstalker2007.republika.pl/Dzi...
Bo nie ma podnieść, tylko nie obniżyć i trzymać na tyle, ile trzeba. Brak prawidłowej masy powoduje, że regulator nie działa, tzn. napięcie idzie w górę ile może wraz z obrotami silnika (wirnika alternatora), ponieważ jest brak napięcia odniesienia i skutkuje tym, że dioda zenera w regulatorze nie jest w stanie stabilizować napięcia. Z tego powodu napisałem...
Zmowa producentów alternatorów? :) Napiszę sobie na alternatorze 120A, a on pójdzie z dymem oddając połowę tego prądu i to w zimie, gdy warunki chłodzenia diod są dużo lepsze niż latem. Jedyny sposób ograniczenia prądu ładowania to utrzymywanie minimalnych obrotów silnika. O jeździe nie ma wtedy mowy. Tak więc odpalić, potrzymać na jałowym, odżałować...
Chodzi mi o to zeby taki alternator wziasc na stol, obciazyc i teraz co podac na to wejscie komputer. Wystarczy zasymulowac np. PWM regulatorem zeby zobaczyc jakies zmiany ??
W przypadku alternatora, niezaleznie jak polaczysz fazy, napiecie wyjsciowe bedzie takie samo - ustalone przez regulator. To też napisałem tu: Tak byłoby w przypadku gdyby alternator nie miał regulatora napięcia, a ponieważ ma ten regulator i ten regulator zasilany jest wyprostowanym napięciem fazowym (w obydwóch przypadkach) i z nim porównywane jest...
Przychodzi mi na myśl wyregulowanie napięcia wyjściowego z solara nieco powyżej napięcia generowanego przez alternator i spięcie obu tych źródeł diodami prostowniczymi do wejścia samochodowego stacji, tak żeby napięcie z panelu nie trafiało do instalacji samochodu i napięcie z samochodu nie mogło cofnąć się do PV. W ten sposób pierwszeństwo ładowania...
W nieodżałowanym Polskim Fiacie 125p/1500 było sprzęgło elektromagnetyczne na kole pasowym wentylatora - rozwiązanie bardzo proste, tylko czy jeszcze coś takiego gdzieś jest robione? Teraz tak: alternator do Malucha - prędkość trwała 15 000obrotów; alternator FSO / Polonez - prędkość trwała 13 000 obrotów; inne Fiatowskie z lat 80-tych podobnie (na...
Żeby uzyskać 80m3 wodoru trzeba rozdzielić 64,4l wody i do tego trzeba aż 400Kw/h to chyba ponad mój budżet. Wracając do tematu dodatku paliwowego, można ustalić proporcje w których nawet nie wielka ilość tlenu mogła by podnieść sprawność silnika, a tak naprawdę nie wierze by coś działające w systemie zamkniętym (silnik-alternator-generator wodoru)...
Witam.Zapewne chodzi o zastąpienie akumulatora extra kondensatorem,o obniżenie obciążenia alternatora przy ładowaniu "baterii" podczas jazdy.To nie KERS.
Powiem tak - to są samochody egzaminacyjne. Kręcą się cały dzień po mieście. Co do km to ciężko mi określić. O naładowaniu mówisz tej 17tki?? którą chcę dołożyć? myślałem, że alternator będzie ją ładował tylko tak jak powiedział kindlar przez diodę aby obniżyć napięcie. Czy się mylę?
Dodaje plik który udało mi sie znaleźć na temat tego alternatora. Dokładnie tak samo wygląda. Chciałbym zrobić samemu, ponieważ oryginalny który znalazłem na e-bay'u kosztuje ponad 500zł. Miałem nadzieje że tym sposobem uda się obniżyć nieco ten koszt:) O ile w montażu takich rzeczy mam troche doświadczenia, o tyle nie jestem w stanie dobrać odpowiednich...
Instalacja jest nowa sam ją robiłem, z grubych kabli, porządnie zrobiona. Cewki też są nowe. A to nie jest alternator, że utrzymuje stałe napięcie. Napięcie jest dobre tylko przy średnim gazie. na wolnych obrotach 10V, a na wysokich tak jak pisalem.
najprostsza jest neonówka, ale do wysokich napięć (60V) warystory też do dość wysokich może dioda zenera i tyrystor, dioda zaczyna przewodzić, otwiera się tyrysor i przepala bezpiecznik a tak bardziej na serio, to może mocna dioda prostownicza, żeby obniżyć napięcie na lampie, albo zwykły kondensator odsprzęgający zasilanie dobre styki, dobra żarówka...
Witam. Zna ktoś prawidłową wartość poboru prądu na postoju/ po uśpieniu systemów, w Audi A4 B6 2001r. (1.8T - AVJ). Coś rozładowywuje mi akumulator, ale pobór prądu jest chyba w granicach normy. U mnie jest (bez centralnego) 0.03A = 35.5mA po zamknięciu centralnym wacha się od 0.03 - 0.04A = 34.5 - 48mA wachanie wynika z migającej diody w drzwiach kierowcy,...
Witam Uważam że najprostrze rozwiązanie najlepiej sie sprawdzi w Twoim przypadku. Użyłbym diod krzemowych w szereg z zasilaniem, np. z mostka od alternatora (może być z odzysku ;) i po kłopocie. Tylko chyba trzeba będzie taki układ trochę wstępnie obciążyć rezystorem. pzdr. R. G.
Witam, robie stanowisko w szkole, podlaczenie silnika 3-fazowego, ladowanie, obciazenie itp. Chce dolaczyc do tego pradnice lub alternator na pasku klinowym w celu obciazenia silnika 3-fazowego. Alternator ma zbyt duza wydajnosc zeby go obciazyc, co myslicie o pradnicy i z jakiego samochodu bylaby najlepsza? Zalezy mi na tym aby pradnica/alternator...
Witam, nie wczytałem się w cały temat i nie wiem czy była o tym mowa. Ale jeśliby podłączyć taki alternator 24 V na grzałki normalnie pracujące przy 230 V to czy nie ogrzeje on tej wody powiedzmy w czasie kilkanaście razy dłuższym? Bo jeśli chodzi o żywotność grzałek, to chyba nie powinna się ona obniżyć przy zasilaniu niższym napięciem i przepływającym...
Witam po przerwie. Myślę nad tym ładowaniem jeszcze, wczoraj mierzyłem napięcie i po 10 min wynosiło ono 14,85V. Czy to jakby nie za dużo trochę, nie zaszkodzi nowemu akumulatorowi który zamierzam kupić ? Ze światłami napięcie jest ok 14,45V ale ciągnikiem mało się jeździ na światłach. Można w jakiś sposób obniżyć to napięcie, np rezystor gdzieś dostawić...
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie spowodowałoby jego wzrost.
Witam, potrzebuję obniżyć napiecie wyprostowane po stronie wtórnej trafo ok.16,5V do ok. 13V. Odwijanie trafo odpada, żarówka równolegle wstawiona 45W spełnia wymagania ale grzeje się i jest narażona na stłuczenie, myślałem o rezystorze 100W 4 Ohm, ale nwm czy to dobre rozwiązanie, a może regulator od alternatora? Prosze o pomoc i z góry dziękuję.
Zauważyłem, że problem tylko występuje na odpalonym silniku gdy na centralkę od czujników idzie 14-14,5V. Gdy ładowanie spadnie poniżej 13,5V lub na zgaszonym silniku czujniki wskazują przeszkody poprawnie. Kiedy silnik i alternator pracuje to generuje zakłócenia, które powodują nieprawidłową pracę czujników. Najprościej to dodać jakieś filtrowanie...
Może być koło pasowe alternatota za dużej średnicy i alternator nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej a co za tym idzie jest obniżone ładowanie.
Witam! Trochę teorii z zakresu elektrochemii. Rozpatrujemy tu baterię akumulatorową tzw. 12-to woltową składającą się z sześciu ogniw. W przypadku ogniw kwasowych SEM na zaciskach ogniwa w pełni naładowanego, przy temperaturze 20°C wynosi 2,2V. 6*2,2V=13,6V Przy nominalnym obciążeniu wartości 0,05C( obecnie pojemność podaje się jako 20-to godzinną)...
Napęd na śrubę można by wziąć z tyłu z wału korbowego dokręcić koło do filtra odśrodkowego oleju i po kaszlu. Albo wręcz wykorzystać napęd alternatora Dalej jakieś sprzęgło czy przekładnia pasowa z napinaczem do sterowania śrubą. Pewnie można by tez gdzieś po drodze w przeniesieniu WOM z traktora ożenić jak by trzeba obniżyć oś obrotu śruby.
Wszystko da się zepsuć. Prostownik jest chyba najbardziej na to narażony. I jak każde urządzenie można je rozbudowywać o zabezpieczenia i zabezpieczenia zabezpieczeń. Ale najprostszym i najlepszym sposobem na wykorzystanie takiego transformatora jest właśnie regulator tyrystorowy, stosunkowo najbardziej głupotoodporny. Należy pamiętać o nadmiarowych...
Chodzi mi o przypadek poboru prądu np przez elektrolizer powiedzmy 50A. Czy dołożenie drugiego akumulatora spowoduje obniżenie obciążenia alternatora, czy potrzebowałbym jakiejś wymyślnej elektroniki sterującej źródłem zasilania? Proszę poprawić pisownię/ początek zdania!
Napięcie alternatora powinno być w przedziale 13,9-14,5 V. W tym przedziale stabilizator, jeśli piszesz o nim prawdę, powinien działać. Nie zadziała na postoju gdy napięcie spada do 12,9 V lub niżej. Rozwiązanie - przetwornica buck/boost, ale czy taką tanio kupisz, to nie wiem. Inne rozwiązanie kupno dwóch przetwornic jednej boost i drugiej buck. Przetwornica...
Witam, Założyłem dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju z czujnikiem i mam z nim problem. Wskazania pokazuje w miarę przyzwoite ale : drży wskazówka wskaźnika , czasem podskoczy ciśnienie bez powodu o jeden bar i opadnie. Plus po zapłonie podłączałem w kilka stabilnych punktów i dalej to samo a nawet bezpośrednio do akumulatora i bez zmian. Masa to samo....
Podłączyłem jest plus i minus na radiatorze nic się nie grzeje. Jest problem diody powinny obniżyć napięcie a podnoszą do 15,5. odwinąłem dwa zwoje na trafo zmienny 13.8v a po wyprostowaniu 15,5v jakieś sugestie? Dodano po 3 Mierzyłem na jałowym może być to przyczyną? tzn. bez aku
Kolego widać że nie masz żadnego pojęcia w elektryce. Używałem kiedyś takiego prostownika i trochę go znam. Napięcie jakie podajesz 236V też nie jest jakieś strasznie duże. Ten regulator na nic się nie przyda w prostowniku bo jest od alternatora. Naprawdę nastaw na 6V i zwiększ regulacją i znajdziesz mniejsze prądy. bo jak uszkodzisz trafo to przewijanie...
panowie, bardzo cenne uwagi moderatora, podłączanie się do jednego akumulatora to "przestępstwo", wszystkie TIR-y po 2000r. mają tablice ostrzegające w komorach akumulatorów przed takowym łączeniem. - wyjaśnił to moderator. Najskuteczniejszym sposobem jaki w praktyce stosowałem to... dodatkowy alternator np z malucha i dodatkowy akumulator 14V. Jedyna...
jak mogę to zrobić? czy na szybko mogę póki co obniżyć je wstawiając jakiś element oporowy ? No nie bardzo. Trzeba by sprawdzić pozostałe elementy alternatora, stojan, wirnik, diody czy są sprawne. Jeśli są to pozostaje regulator. W 90% przypadków problemem jest regulator. Czytam na jakimś forum Voyagera i piszą tam, że alternator nie ma regulatora,...
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
Dołożyłem między alternator a regulator diodę shottkiego i podskoczyło za dużo napięcie ładowania na około 15 - 15.2 V. Chcę dodać potencjometr żeby obniżyć to napięcie i tyle. Wmontuje go przy tej diodzie. Problem jest tylko z doborem jaki potencjometr i o jakich parametrach na takie napięcia żeby można precyzyjnie zmniejszać lub zwiększać to napięcie. Resztę...
Ostatecznie po regulacji układu chłodniczego udało się uruchomić agregat vnek 213u na istniejącej przetwornicy cld marine. Chińskiego green cela na razie odpuściłem. Agregat na najniższej wydajności pobiera 1A 2000rpm / 2,3A 4500rpm 230v. Za to przetwornica 25A 12v, na akumulatorze 100ah 12v wystarcza to na kilka minut pracy zanim przetwornica wykryje...
Sam montowałem te światełka , są na pewno dobrze podłączone co do tego nie mam wątpliwości. Jak kupowałem nie wiedziałem że działają na takiej zasadzie. Dodano po 12 Jedyny plus tych świateł jest taki że dzięki nim zauważyłem ze alternator niedomaga i ma za małe napięcie bo przed wymianą ładował jakieś 13.2V a pod obciążeniem spadało do 11.4 V przy...
A więc zrobiłem pomiar jak radziłeś i amperomierz wskazał 1,40A przy czym wartość powoli spadała i po chwili było 1,30A. Pomiarowi towarzyszyło obniżenie obrotów silnika i rzężenie z alternatora. O czym to świadczy? Uszkodzone co najmniej dwie diody pomocnicze, łożyska do sprawdzenia na obecność luzu, regulator można powiedzieć że sprawny, choć po...
Prostownik zbudowałem na diodach z alternatora samochodowego bo takie miałem I tak myślałem że silniki przeżyją tylko martwią mnie styczniki a są to takie jak kiedyś były w starych centralach telefonicznych Doradźcie mi czy pozostawić z tym napięciem czy myśleć o tych w szereg diodach jeśli tak to jakie założyć????
Witam. Potrzebuję zasilić 3 wentylatory komputerowe 12V w samochodzie do lodówki samochodowej. Przy pracy alternatora napięcie w gnieździe zapalniczki to nawet 14V, przy zgaszonym już 12.5V. Lodówka działa również z zasilacza i tam na wyjściu jest równe 12V. Czy jest jakiś prosty sposób, na obniżenie napięcia do 12V jeśli jest za wysokie, a przepuszczenia...
Patent sprawdzil sie doskonale podczas wyprawy jednak mam z nim problem. Podczas pracy w trybie ladowania akumulatora napiecie ladowania oscylowalo wokol 14,7V na wolnych obrotach i 14,4-14,5 w czasie jazdy, wymienilem regulator na inny i teraz napiecie nie spada ponizej 14,8-14,7V niezaleznie czy silnik pracuje na wolnych obrotach czy w czasie jazdy....
Witam. W focusie 2002 1.8 TDCI kolega walczy od dłuższego czasu z niskim ładowaniem akumulatora 12.9 v. Auto było w styczniu u elektryka i wymienił szczotki twierdząc że reszta jest ok. ale nic to nie zmieniło i rozłożył ręce. Z autem jeździł jeszcze do kilku elektryków gdzie wymieniali regulator i podmieniali alternatory bez skutku. Po tym wszystkim...
Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos ... Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie...
Witam. Na wolnych obrotach ładowanie jest ok 25v, na max ok 27v ale jak silnik sie rozgrzeje to ładuje ponad 30v, sprawdzane wskaźnikiem na desce rozdzielczej jak i multimetrem na klemach akumulatorów. Co może być przyczyną? Były zakładane 3 różne alternatory i regulatory, na każdym jest to samo :/ Teraz jest nowy altek i regulator a napięcie nadal...
Gdyby stabilizator grzał się za mocno możesz w szereg włączyć 7805 do 7807. 12V a właściwie 14V bo tyle da alternator minus 5V które potrzebujesz da 7-9V które odłoży się na stabilizatorze. To napięcie nie znika. Ta wartość pomnożona przez prąd jaki będzie pobierał odbiornik to dodatkowa moc która zamieni sie na ciepło i będzie pogrzewać stabilizator....
zmień regulator napięcia w alternatorze powinne być stabilne /załużmy po 15 min.pracy kiedy akumulator jest już w dobrej pracy ładowany/na wszelki wypadek sprawdz adolność rozruchową akumulatora,może ma zaduże opory wewnetrzne i regulator warjuie,Dopatruj sie złego napiecia w instalacji pojazdu bo to jest najprawdopodobniej przyczyną palenia żarówek..
Już nie da się - są integralną częścią tego tematu ... :!: To niech sobie są, ale podstawowy problem nadal nie jest rozwiązany. Witam. Dlaczego led na zgaszonym silniku migają, a na zapalonym świecą. Proszę o podpowiedź. Diody są tak podpięte, że bez udziału 555 już płynie w nich prąd, ponieważ są cały czas wpięte pod zasilanie. Przy małym napięciu...
Obciążam elektrozaworem ... układ naprawiłem jeden z tranzystorów smd padł .... po trudach i znojach ten układ nie spełnia moich oczekiwań Potrzebuje układu bardzo prostego np. jakiś regulowany stabilizator liniowy zakres potrzebuje od 1.5V do 6V i jakieś 3A Poniżej przedstawiam układ który po przeróbce mógłby mi odpowiadać tylko czy LM317 wytrzyma...
Witam. Mam problem z kamerą cofania w samochodzie. Zamontowalem w samochodzie zestaw kamera + wyświetlacz LCD. Zestaw pracuje poprawnie, dopóki alternator nie pracuje. Gdy odpalę silnik i alternator poniesie napięcie z 12.5v do 14.7v, obraz zaczyna się zawieszać, migać by wreszcie całkowicie się wyłączyć. Podejrzewam, że chociaż chińczyk podał w opisie...
Te chińskie wynalazki są nieprzewidywalne. W zasadzie najlepszym rozwiązaniem byłoby to wywalić w diabły. Jeżeli nie chcesz, możesz spróbować dać po diodzie prostowniczej na leda, obniży trochę napięcie. Ale jeszcze skontrolowałbym alternator, czy przypadkiem nie są w nim uwalone diody.
Witam Chcę podłączyć światła jazdy dziennej w taki sposób aby załączały się po odpaleniu auta a nie po załączeniu zapłonu. Mam wyprowadzony przewód z koski znajdującej się w obudowie komputera pod szybą na którym mam ponad 14v po odpaleniu auta (napięcie alternatora) i na tym przewodzie w połączeniu z przekaźnikiem działały mi dotychczasowe światła...
Kupilem sobie przetwornicę do samochodu IPS250 200W, ktora przerabia prąd z akumulatora na 220V. Problem tkwi w tym, że przetwornica ta ma małą tolerancję ne wejściu. Od 11.8 - 14,2 V. Na postoju ona działa, bo akumulator daje 12,6V, a jak odpalę silnik, to prąd idzie z alternatora który daje 14,6 V i przetwornica automatycznie się wyłącza. Alternator...
Nie będzie to takie proste, musisz dostarczyć jeszcze ok. 70A, żeby to jakoś zaczeło się kręcić, dlatego na początek spróbuj obniżyć moc wzmaka. Sprawdź jeszcze połączenie masy altka do masy nadwozia gdzieś uciekają Ci 2V! a to już sporo. Jeżeli po przełączeniu głośników, stwierdzisz, że moc jest za mała, możesz wymienić altek, ale na mocniejszy o co...
Czyli akumulatory nie przyjmują tych 12,5A? Dlaczego? Jeżeli są w znacznym stopniu naładowane to nie przyjmują i dobrze. Twoja przetwornica działa podobnie jak alternator w samochodzie - ładuje akumulator stałym napięciem a nie stałym prądem, w miarę wzrostu stopnia naładowania prąd ładowania maleje. Jeżeli ładujesz akumulatory rozładowane uprzednio...
To ,że kontrolka szybko gaśnie to oznacza że alternator podjął się się tego do czego został stworzony.I tak ma być. Ja bym w to miejsce nie ingerował . Najprościej wystartować czasówkę np. na słynnym 555 i po upływie wybranego czasu zapalą się swiatła. Jak ktoś chce można się jeszcze wiecej pobawić i dorobić generator też na 555 i obniżyć moc świateł...
Ciekawy pomysł. Tytuł jednak powinien brzmieć " Nowa pamięć masowa ". Drugi pomysł na "duży dysk" jest bardziej realny do wykorzystania, jeżeli faktycznie jego zaletami będzie dużo mniejsza ilość głowic, jeden silnik itd. Inaczej mówiąc w jednej obudowie zmieścisz równowartość 20 dużych dysków, stosując kilka razy mniej części, przez co drastycznie...
A co tam ma się dziać? Jakiś konkretny przebieg, jakieś wartości w konkretnym miejscu? Który blok odpowiada za alternator? A jeśli tam coś znajdziemy to można mu kazać obniżyć napięcie? Czy może to być związane z masą tego całego upc? Rozwiń mi jeszcze skrót UPC proszę. Co to jest konkretnie. Bo kolejnym pomysłem było sprawdzenie własnie połączeń masowych...
Witam Tak nie znam się na tym. Dwa tygodnie podłączyłem cała instalacje elektryczna w nim no i wszystko jest dobrze mimo tego że użyłem do tego kabli z przedłużaczy itd i schematu chyba z 1970 któregoś roku. Założyłem w nim alternator 57A chyba nie wiem jaki to dokładnie bo taki jak mi załatwili to założyłem i on ładuje początkowo miałem w nim do wzbudzania...
Tak na szybko mam taką koncepcję (z przekaźnikiem, żeby bez dodatkowego napięcia zasilania): http://obrazki.elektroda.net/10_12398170... R1 i R2 muszą być o dużej dokładności - 1%, albo lepsze; R1=8k2, R2=39k - od nich zależy napięcie wyłączania; R5 ustawia różnicę napięć włączania i wyłączania, powinien być 330k; R3 = 470R, R4 = 5k1, R6 = 4k7, R7...
Bez przesady - skoro jest to bateria typu AG10 to wiadomo, ze nie pobiera dużego prądu - wręcz znikomy. Poza tym od kiedy to w samochodzie masz 12 V. Takie napięcie panuje tylko podczas zgaszonego silnika. Gdy pracuje alternator (czyli podczas racy silnika) napięcie to rośnie do 14.4 V. Ja proponuje coś takiego. http://obrazki.elektroda.net/65_12629066...
Witam, dla zasilanej elektroniki było by dobrze jak na zasilaniu był by akumulator pełniący role bufora. I od razu żelowy odpada no chyba że obniżysz napięcie na wyjściu alternatora. Poszukaj gdzieś używanego akumulatora rozruchowego z samochodu choćby miał i te 35Ah i trzymał pojemność choć w połowie już wystarczy.
Panowie najmocniej przepraszam za brak polskich znakow - pisze z niemiec i nie mam swojego PC przy sobie. Skoro jezdzisz ciezarowka za granice, to na bank walich kupe kilometrow naraz. Proponuje inne podejscie do tego problemu. Moze baterie nie sa calkowicie naladowane pomimo dlugich tras? Sol na drodze, bloto plus malo co zabudowane i pojawia sie klopot...
Gratulacje za cierpliwość i widoczne efekty. Sam marzę o takim uniwersalnym "robociku" do prac letnich i zimowych. Odniosę się do eksploatacji akumulatorów. Załóżmy, że w samochodzie akumulator 12 V 60 Ah podczas rozruchu daje prąd ok. 166 A (rozrusznik o mocy 1,5 kW) W sieci znalazłem wózek elektr. o mocy 1,18 kW, przy którym była fraza podana przez...
obniżyć ciśnienie obniżyć wydajność obniżyć zawieszenie
zerwana plomba radio alpine schemat uszczelka podgrzewacza
archiwizacja danych dysku naprawa obudowy kolumny głośnikowej
Waga wieży Schneider SPP 95 - ile waży? Blaupunkt PS11DB - Naładowany akumulator, brak dźwięku