obnizyc napiecie

Znaleziono około 282 wyników dla: obnizyc napiecie
Podstawowa forma zapytania: obniżyć napiąć
  • jak obnizyc napiecie dc

    krzysiek: potrzebuje napiecia symetrycznego. Ale ok bo transformator jest na okolo 2X25Vac i 2x50Vac wiec postanowilem zastosowac lm3886 i podlaczyc do uzwojenia 2x25v a po wyprostowaniu i odfiltrowaniu napiecie ma ok 2x35V. wczesciej chcialem zastosowac kostke tda7294 ale zastosuje lm3886. dzieki

    Inne Serwis   23 Paź 2002 22:58 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 3264
  • czym szybko obnizyc napiecie

    w samochodzie z 12 na 5 (wszystko oprocz 7805 bo jest za słaby) i po chwili sie wylacza. potrzebuje do mini wzmacniacza.

    Początkujący Elektronicy   26 Kwi 2005 16:26 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 822
  • Jak obnizyc napiecie transformatora bez odwijania?

    Jeśli możesz to dowiń uzwojenie wtórne, jest to najlepsze w tej sytuacji rozwiązanie, dowijaj normalnie, "owrotnoną" stronę ustalisz łacząc końce uzwojeń, możesz "odjąć" ale bedziesz też mógł "dodać" napiecie po str. wtórnej, zależy od połaczenia końców uzwojeń, może masz dodatkowe wolne uzwojenia na...

    Początkujący Elektronicy   22 Lip 2005 10:16 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 1317
  • Jak obnizyc napiecie z 36V na 12V ?(?)

    o, to dobrze sie składa bo wlasnie go zakupilem :D takze bedzie jak znalazł. Ale mysle ze tj. regulowany, wiec trzeba na nim obnizyc nap. do ok. -24V, a pozniej np. dodac 7910..... :?: A czy schemat ukladu jest taki sam jak z lm317 :?:

    Projektowanie Układów   02 Kwi 2006 09:58 Odpowiedzi: 52    Wyświetleń: 9916
  • jak obnizyc napiecie symetryczne.

    witam pomysł bardzo dobry , wrecz swietny . ale mysle zeby poszukac schematu do niego. Musze sie dowiedziec gdzie połaczyc i jakie napiecie , do przedwzmacniacza. wstawie trafko 12 i po sprawie a orginalne jest dookoła oblepione plastykiem i jakimis blaszanymi ekranami. schematu na elce niema...

    Projektowanie Układów   07 Maj 2006 19:29 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1544
  • Jak obnizyc napiecie z 12V na 1,5V????

    Witam Chce do instalacji samochodowej podlaczyc sobie odtwarzacz MP3 zasilany bateria AAA Tak wiec musze obizyc zasilanie z instalacji samochodowej 12V na jakies 1,2-1,5V. Myslalem o zastosowaniu LM337T ale nie wiem jak to sie sprawdzi bo elektronik ze mnie na poziomie podstawowym :) Czy to dobry...

    Początkujący Elektronicy   17 Sie 2006 19:12 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 3005
  • Jak obnizyc napiecie wyjsciowe trafa

    buri147 podaj wiecej szczegułów. Jakie masz napiecie jaki wzmacniacz itp.

    Technika Sceniczna i Studyjna   28 Gru 2006 09:47 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 939
  • jak obnizyc napiecie transformatora?

    Witam! Jak w temacie jest napisane chcialbym obnizyc napiecie transformatora z 53v do 45v. Odpada pomysl z odwijaniem zwojow. Moze byc to jakis prosty schemat z regolowanym napieciem. Z gory dziekuje. Pozdrawiam

    Projektowanie Układów   26 Kwi 2007 09:29 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1181
  • jak obnizyc napiecie z 230V na 12V

    jest to czesc duzego ukladu wiec nie wchodzi w gre zaden zasilacz oddzielny potrzebuje obnizyc napiecie i podlaczyc do tego 5 diod led i wentylator :) dziekuje serdecznie za pomoc mile widziane jakies schematy i konkretne nazwy i parametry czesci pozdrawiam!

    Projektowanie Układów   14 Lis 2007 16:31 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 2858
  • Buduje wzmacniacz, jak obnizyc napiecie z trafa?

    Witam kto mi powie jak drastycznie obniżyć napięcie z trafa jest na wyjsciu 64.5 - 65.3V a potrzebuje Około 12V. Moze jakis opornik? Wiem ze to sie liczy z prawa Oma. R=u/i Nie wiem skąd wziąśc natężenie, nie wiem porostu jak je zmierzyć. Pozdro

    Początkujący Elektronicy   23 Lut 2008 12:01 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 891
  • Jak obnizyc napiecie z zasilacza 19V na 16V (IBM)

    Witam, mam uniwersalny zasilacz samochodowy, który na wyjściu ma 19V. Kupiłem laptopa IBM, który potrzebuje napięcia 16V 4,5A. Czy jest jakaś możliwość obniżenia napięcia? Nie chce ingerować w zasilacz, bo mam drugiego laptopa, który chodzi na 19V. Fajnie jakby się udało zrobić jakiś prosty zewnętrzny...

    Projektowanie Układów   21 Lip 2013 17:36 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 8729
  • Jak wyregulowac napiecie prostownika?

    Witam. Jakiś czas temu spalił mi się prostownik miałem kupować nowy. Postanowilem poszukać trochę w rupieciach w garazu znalazlem prostownik(który został wyrzucony z powodu tego że nie chodził) Wymiana mostka prostowniczego rozwiazała problem . Tylko powstał drugi chodzi o to ze transformator ładuje...

    Początkujący Naprawy   20 Lut 2012 14:29 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 4245
  • Jak zmniejszyc napiecie z 12V na 3V ?

    Planuje wykonac "halogeny" diodowe - a nie bardzo wiem jak obnizyc napiecie z 12V na 3V. Z gory dziekuje za odp.- Pozdrawiam

    Samochody Elektryka i elektronika   17 Lip 2003 19:10 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 2640
  • Jak zmniejszyc napiecie z 12 na 1,5

    a czy twój mp3 ma gniazdo usb , przez niego tez mozna go zasilic wystarczy obnizyc napiecie do 5V stabilizatorem 7805 dokupic gniazdo usb polutowac i bedzie działac, nie trzeba sie bawic i kombinowac w napiecia bateryjkowe

    Układy Zasilające   11 Cze 2006 18:33 Odpowiedzi: 35    Wyświetleń: 5547
  • napiecie zarzenia lampy VFD , skad wziąc?

    mam trafo 2x10,1x24,1x6v jak obnizyc napiecie aby pasowalo do napiecia zarzenia tej lampy? potrzebne jest okolo 1-2v . bedzie to wskaznik wysterowania.

    Projektowanie Układów   23 Sty 2007 23:10 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1017
  • Jak zmierzyc napiecie okolo 1200V ?

    A dlaczego nie spróbujesz metody z postu #3? No bo za dzielnik z uzyciem dwoch rezystorow 0.6W kazdy mnie prawie zjedli :) a Ty chcesz jeden rezystorek 100k 0.6W (tylko takie mam) ? Przeciez widzisz, ze P=U*I, gdzie U=1.200V, I=0.01A (na tyle szacuje) = 12W. Przyznam, ze sam sie dziabnalem o jedno...

    Początkujący Elektronicy   29 Cze 2016 10:47 Odpowiedzi: 70    Wyświetleń: 4896
  • buz 11 jakie napiecie

    jak juz mierzysz jakies napiecie to wzgledem masy, gdy 4047 ma zasilanie 12V to z jego wyjscia impulsy idace na bramke BUZ11 powinny miec stan niski nieco ponad 0V a wysoki nieco ponizej 12V; wynik 2V podany przez jakis miernik mierzacy przebieg na bramce moze byc mylacy, najlepiej obejrzec oscyloskopem...

    Początkujący Elektronicy   31 Maj 2005 14:04 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1152
  • Jak obnizyc wartosc napiecia zasilania ukladu?

    Potrzebuje obnizyc napiecie zasilania tego ukladu do 6V. Istnieje taka mozliwosc? [url=]Opis ukladu

    Projektowanie Układów   22 Lis 2005 16:30 Odpowiedzi: 33    Wyświetleń: 5040
  • zminejszyc napiecie z trafo

    nie wiem po co wupowiadaja sie tu ludzie nie majacy pojecia o stabilizatorach! Zeby stabilizator prawidlowo dzialal to potrzebuje napiecia wejsciowego wiekszego o kilka V od napiecia wyjsciowego czyli napiecia stabilizacji. O ile dokladnie V to juz zalezy od typu stabilizatora. Jak do 18,5V podlaczysz...

    Projektowanie Układów   10 Lut 2006 21:43 Odpowiedzi: 33    Wyświetleń: 3138
  • JAK OBNIZYC ZASILANIE ??

    Witam czyli ten stabilizator obnizy z tych około 25V +/- do +/- 9 V ?? i jaki ten stabilizator ?? Widze że kolega troche źle rozumuje jeśli przedwzmacniacz jest zasliany napiecie symetrycznym + , masa i - to musisz mieć dwa takie stabilizaotry !!! jeden 7809 a drugi 7909. :arrow: Fald 78L09...

    Początkujący Serwisanci   18 Lut 2006 16:08 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 2571
  • Jak obnizyc napięcie z 14V na 8V???

    Transformatorek dzwonkowy zawsze daje zawyżone napięcia, zwłaszcza bez obciążenia. Jeżeli mierzyłeś napięcie które przychodzi na dzwonek i faktycznie jest 14V to śmiało możesz go podłaczyć. 1. Trafo bez obciążenie daje większe napiecie, 2. Dzwonki są albo na 230V, albo na transrormatorek 8V, 3. Dzwonek...

    Początkujący Elektronicy   14 Sty 2007 13:46 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 3497
  • Problem z transformatorem (jak obnizyc V)

    Czy chodzi Ci o to zeby podlaczyc zarowke rownolegle z tym 42V ?? jesli tak to tak zronilem i napiecie spodlo do 40V a ja chciałbym zeby spadlo do comnjmniej 35V czyli jesczze 5V na zbiciu.

    Projektowanie Układów   28 Kwi 2007 20:10 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1056
  • jak zmniejszyc napiecie o ok 35V??

    to bylo by dobre tylko ze przy sterowniu blyskami/wyzwalaniem przez LPT nie wiem czy nadazalo by sie ladowac i na pewno bylby stukot wiec z tego trzeba zrezygnowac ale zastosuje takie zrozwiazanie do innej konstrukcji w ktorej czegos takiego potrzebowalem dzieki za pomysln :) a co do tej to jakos...

    Projektowanie Układów   18 Maj 2008 07:59 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 2279
  • AVRki a napiecie zasilania, czy Atmel wali w Bena ?

    Snuje przypuszczenia ze AVR w wersji L to niepelnowartosciowe procki w wersji normalnej (5V) ktore nie spelniaja wymogow stabilnosci przy zasilaniu 5V i 8MHz (16MHz dla Mega) z tad tak mysle, bo ile mialem normalnych (5voltowych) avrow tyle przy kwarcu 4Mhz i napieciu 2.5V dzilalalo normalnie co o...

    Mikrokontrolery   10 Mar 2004 19:50 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 794
  • Wzroslo napiecie procka z 1,65 na 1,80 jak to obnizyc??

    Po resecie biosa napiecie wynosi 1,65 - 1,66 czyli jest ok :)) Temperatura procka nie beddac w stresie wynosi 47°-49° :)) mam nadzieje ze teraz jest tak jak powinno. Bardzo dziwny program!! Mogl by miec opcje przywracania poprzednich ustawień a tu tylko res pomaga. No nic dziekuje za pomoc. Mam jeszcze...

    Komputery Eksploatacja   24 Lis 2005 00:22 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 750
  • jak obnizyc skutecznie napiecie 24v na 12v

    musze obnizyc napiecie 24v na 12v mam przetwornice w samochodzie 4a ale jest za slaba jak podlocze kilka urzadzen moze mi ktos powie jak zwiekszyc jej moc lub jak moge skutecznie obnizyc napiecie

    Projektowanie Układów   11 Kwi 2007 19:51 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 2049
  • Obnizenie napiecia zasilania 3 wentylatorow jednoczesnie

    Witam, Po tulaczce po cudzych watkach na forum postanowilem zalozyc swoj nowy watek, aby dyskutowalo sie latwiej. Chcialbym obnizyc napiecie zasilania trzech wentylatorow jednoczesnie do wartosci okolo 7,8 ÷ 8,0 V z przelacznikiem na 12 V. Dotychczas mialem ukladzik, ktory calkowicie sam zrobilem...

    Komputery Modding & OC   13 Wrz 2009 14:02 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1765
  • Regulator napiecia wyjsciowego za pomoca IRF740

    jestem ciekaw ile ten transformator sorka byla pomylka ma amper skoro bezpieczniki byly 5A a jak robie zwarcie miernikiem to wychodzi poza 20A co prawda tak sie nie bada ale nie mialem nic do sprawdzenia :) A da rade jakos to bezpiecznie zrobic? zostawiajac uklad taki jak jest? bo na tym IRFie jest...

    Początkujący Elektronicy   24 Mar 2014 07:25 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 2487
  • Podwyższenie napięcia z 3.7V do 4.5V

    W rowerze posiadam 3 lampki zasilane napieciem 4.5V, ktore chcialbym zasilic jednym ogniwem Li-Ion 18650, ktorego napiecie bedzie sie wahalo w granicach 2.5V-4.2V. 2,5V to graniczne napiecie rozładowania którego nigdy nie należy przekraczać, poniżej 3V prawie nie ma użytecznego ładunku, ograniczenie...

    Początkujący Elektronicy   15 Sie 2019 18:49 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 432
  • Zasilacz AC, jak najprościej obniżyć napięcie?

    Zapewne to głupie pytanie... ale ja niestety nie wiem jak sie do tego zabrac a niemal w warunach bezludnej wyspy potrzebuje obnizyc napiecie! a wiec : Pozsiadam zasilacz o napieciu wyjsciowym AC 16V 1000mA - mam urzaczenie ktore musi miec zasilanie AC 9V Jak najprosciej obnizyc to napiecie na...

    Początkujący Serwisanci   17 Sty 2007 23:47 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 2588
  • Zmniejszanie napiecia wentylatorów i wyciszanie

    Witam, mam takie pytanie oryginalnie mam 2 wiatraczki na procku i na karcie graficznej, chcialbym dolozyc kolejne 2 zezy praca komputera byla cichsza, mysle ze jesli dolozyl bym te 2 wiatraczki to moglbym obnizyc napiecie na procku ale w jaki sposob? do katry graficznej mam EXPERT Tool, wiec m miare...

    Komputery Modding & OC   22 Wrz 2009 09:39 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1854
  • Transoptory - na jakiej zasadzie działają?

    Prosze uwazac jak kolega pisal zwieranie transoptora moze przyniesc 2 skrajne efekty,w zaleznosci jak jest zaprojektowany uklad.Dla przykladu-transoptor zastosowany w przetwornicy do stabilizacji napiecia. 1---Zwarcie takowego transoptora po stronie diody moze obnizyc napiecie ,zwarcie po stronie fototranzystora...

    Początkujący Serwisanci   10 Mar 2005 21:16 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 3518
  • GDN-32-150-8-SS + mostek TDA7294 przy 2x28VAC

    Dobra wielkie dzięki :) a w jaki sposob moge obnizyc napiecie z tego mojego trafa 2x28VAC do odpowiedniego napiecia.... po wyprostowaniu mam 2x39VDC... odwijajac trafo do 2x24VAC bedzie dobrze,ale nie za bardzo chce odwijac...da sie jakos z wyprostowanego obnizyc? (np na stabilizatorach jakos:|)

    Technika Sceniczna i Studyjna   11 Mar 2006 11:44 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 1641
  • Mostek H na LMD18200

    Przemyslalem temat jeszcze pare razy i uproscilem znacznie schemat ... teraz wyglada to tak : Silnik ma tylko 9V a napiecie zmierzone pomiedzy OUT1 i OUT 2 wynosi +-12.34V ... umiescilem 2 diody zenera w obwodzie silniczka 5W 10V kazda co spowodowalo ze teraz mam jakies +-11V ... silniczek kreci...

    Robotyka Modelarstwo   30 Paź 2008 23:41 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 2707
  • Obnizenie napiecia akumulatora

    Witam i od razu przechodze do problemu... Mam w samochodzie paski led... jak wiadomo napiecie przy wlaczonym silniku to okolo 13,8V... przy takim napiecie diody swiecia baaardzo mocno. Potrzebuje obnizyc napiecie do okolo 10,8V. Chce to zrobic w najprostrzy mozliwy sposob ktory bedzie odporny na warunki...

    Początkujący Naprawy   16 Mar 2010 17:30 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 1389
  • optoizolacja - moduly - zasilanie - osobno czy razem?

    nie widzialem tego scalaka wczesniej. nie widze zeby mieli to w avt albo kamami. ja tam jednak skorzystam z tradycyjnego rozwiazania: MOC3042 + rezystancje + BT138-600E + atmega8 CNY17 + rezystancje + cokolwiek nie chce sie madrowac bo wszystkiego nie wiem a moja glowna dzialka jest informatyka ale...

    Początkujący Elektronicy   11 Wrz 2013 21:25 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1467
  • Zmniejszenie napięcia w układzie zasilanym prądem stałym

    Witam Interesuje mnie jak zrobic podswietlenie wylacznika swiatel awaryjnych po wlaczeniu swiatel mijania w ursusie. W wylaczniku jest zarowka 12v 1.2W ktora dostaje napiecie po przerywaczu i mruga sobie. I tersz myslalem zeby podac napiecie z podswietlenia zegarow. Z tym ze chcialbym obnizyc napiecie...

    Początkujący Naprawy   18 Mar 2017 10:12 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 15381
  • autko RC i przerobienie zasilania

    Jak czytam takich co daja te rady nie na temat to smiac mi sie chce . Chlopak zadal proste pytanie z 12v obnizyc do potrzebnej wartosci. Ja bym poszukal aku. Z taka moca czesto w elektronicznych pastuchach sa 6,9,v aku. Jak czytam jak pisze ci ze cieplo nie zdazysz odprowadzic jak dlozej bedziesz...

    Robotyka Modelarstwo   29 Gru 2017 11:19 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 4275
  • Zasilacz komputerowy

    jak jednym rezystorem mozna obnizyc napiecie?? dwoma jak najbardziej, bo mozna zrobic dzielnik napiecia, ale takie rozwiaznie wg mnei jest do d... najlepiej wstawic diode taka na troszke wiekszy prad (np 1N4007), wtedy na wyjsciu bedziesz mial napiecie mniejsze o napiecie przewodzenia diody, czyli ok...

    Komputery Hardware   18 Wrz 2003 07:23 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1519
  • Obnizenie napiecia na stopce

    Lampa bedzie wyzwalana z czterech akumulatorkow 1,2V. Tyle tylko ze napiecie na stopce bez MOCa wynosi okolo 200V, a lampa ma byc podlaczona do aparatu cyfrowego. Na sieci znalazlem schemat (zamieszczony wczesniej) jak obnizyc napiecie na stopce i po polaczeniu wszystkiego napiecie na stopce spadlo do...

    Inne Serwis   07 Mar 2005 19:40 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 2558
  • Universal Flash Programmer i Pm39LV010R-90JC

    witam! Zakupilem [url=] Universal Flash Programmer oraz [url=] ten adapter (8-bit Flash/Eprom Board PLCC32) Czy zaprogramuje tym zestawem uklad Pm39LV010R-90JC czy bede musial go przerobic (jesli tak to jak) , bo wedlug [url=] tej strony uklady z serii 39F0x00 maja napiecie 5.0V a 39LV0x00 maja...

    Mikrokontrolery   21 Lip 2005 12:05 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 729
  • wybór trafa do 2xtda2030+tda7294

    wymyslilem ze zrobie tak jak na rysunku czyli tda7294 bedzie na napiecie symetryczne i z tego samego trafa 2xtda2030 beda na niesymetryczne wqiec starczy jedno trafo na 2x50 volt i w ten sposób 7294 ma 100V a na 2030 bedzie 50 volt tylko musi mi teraz ktoś powiedziec jak obnizyc napiecie o minimum +18...

    Projektowanie Układów   21 Wrz 2005 07:26 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1112
  • Przetwornica flyback 110vdc/12vdc

    Chyba faktycznie zasilacz impulsowy bedzie najlepszym rozwiazaniem tego problemu, by nie bawic sie w tak duze straty mocy wydzielanej na klasycznych stabilizatorach liniowych. Pomysle jeszcze nad przetwornica napiecia DC/DC, choc zasada dzialania w tym przypadku bedzie chyba podobna do stabilizatora...

    Układy Zasilające   15 Cze 2006 16:21 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 5192
  • regulator napiecia do altrrnatora

    patrzac na schemat z rys. a) nasuwa mi sie jeszcze jedno spostrzezenie. Otoz ta lampka kontrolna moze rowniez oszukiwac bo jesli akumulator bedzie mocno rozladowany, powiedzmy niech ma 11V, a alternator bedzie ladowal na maxa-powiedzmy 14.4V to na zarowce bedzie roznica potencjalow 3.4 V co moze powodowac...

    Samochody Elektryka i elektronika   31 Sie 2008 18:41 Odpowiedzi: 74    Wyświetleń: 119963
  • Prostownik 24VAC / 24VDC z obciążeniem do 16A

    Czyli dla C=40mF nap. dla dużego prądu będzie 29-31 V. Zeby wyrownac do 24V wystarczy stabilizator np. ten LM350 , dobrze to zrozumiałem? Napiecie maksymalne 29-31 V nie tyle zalezy od pojemnosci C za mostkiem co od rezystancji uzwojenia wtornego zastosowanego transformatora i jego wydajnosci pradowej. Zwiekszenie...

    Układy Zasilające   24 Mar 2007 14:29 Odpowiedzi: 31    Wyświetleń: 4374
  • Kontrola pitch w odtwarzaczu CD, Kontrola Silnika

    HMM. przeszukalem cala elektrode w poszukiwaniu wiadomosci jak zrobic kontrole pitch w zwyklym odtwarzaczu CD. jednak za kazdym razem uzytkownicy pisali o procesorach i takich tam. Mam jednoczesnie pytanie czy czas utworu numer sciezki itd. jest zapisany na kazdej klatce plyty i wyswietlacz pokazuje...

    Projektowanie Układów   03 Lip 2007 11:32 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 2509
  • Elektroniczny pastuch - schemat i info

    Glowny problem jaki mam, to taki, ze koniecznie chcialem zrobic generator na 220V, poniewaz mam kondensatory 4u7 na 250V. Jesli je polacze w szereg, to nie wiem czy tyrystor na 800V wytrzyma, jesli napiecie na C2 bedzie 440V (dla zachowania podobnej energii) Dochodze do wniosku po kilkunastu kolejnych...

    Projektowanie Układów   22 Paź 2008 14:53 Odpowiedzi: 84    Wyświetleń: 66512
  • Zasilacz 5U4G - Obliczanie napiecia wyjsciowego zasilacza hybrydowego

    Wracajac do tematu transformatora chcialbym spytac jak najlepiej obnizyc napiecie zmienne 6,3V do 5V. Odwijanie odpada bo to toroid. Napiecie to potrzebuje do zarzenia lampy 300B jak i lampy prostowniczej 5U4G. Zastanawialem sie nad dzielnikiem napiecia na rezystorach 11W. Z prawa Ohma wyliczylem,...

    Elektronika Retro   18 Lip 2017 15:09 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 2157
  • Lite audio LS60 - szum w lewym kanale.

    No wiec potencjometr dojechal, plyta z ktora przyjechal znakomicie ulatwila zamontowanie. Podpialem tez wybierak wejsc. 1/w glosnikach cisza przy minimalnym ustawieniu potencjometru 2/mam dwa dzialajace wejscia co calkowicie pokrywa potrzeby 3/wszelkie proby podniesienia napiecia na katodach pierwszego...

    Audio Początkujący   18 Wrz 2019 19:23 Odpowiedzi: 73    Wyświetleń: 1239
  • zasilacz do tda 7294

    panowie, powoli i do kupy, z dokumentacji tda wynika ze napieie jakie powinno byc dla TDa przy 4 łomach powinno wybosic ok 27V, jakie dać trafo aby po wyprostowaniu, kondensatorach 4x3300um bylo w treakcie pracy te 27V, chodzi mi o maksymalne bezpieczne wykorzystanie tego wzmacniacza, w tej chwili napiecie...

    Technika Sceniczna i Studyjna   04 Lis 2003 00:23 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 2499
  • Transformator toroidalny

    A jednak mam kolejne pytanie :oops: Jak obnizyx napiecie z transformatora(juz po zamianie na prad staly) o 55V. Chodzi mi oto zeby nie budowac kolejnego zasilacza tylko wykozystac juz istniejacy i z niego odprowadzic dodatkowe 2 kable do zasilania przedwzmacniacza (teraz zasila wzmacniacz a chodi mi...

    Inne Serwis   10 Maj 2004 18:02 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 6747
  • Przeróbka - 2 tylne i centralny głośnik

    podtrzymam odpowiedz kolegi wyzej surround ma byc slychac w tle wiec one nie moga za mocno grac nie mozesz ich slyszec wyraznie one maja dawac efekt wypelninienia moze zabardzo chcesz zeby one mocno graly ciezko to ocenic tylko z twoich wypowiedzi a jest jeszcze inna sprawa zrodlo dzwieku czy abby na...

    Technika Sceniczna i Studyjna   20 Wrz 2004 19:08 Odpowiedzi: 38    Wyświetleń: 3837
  • Wymiana LED-ów w lampce rowerowej

    1) diody zielone potrzebuja okolo 2.2V, biale 3.5V, wiec nie sa zamienne; latwo jest obnizyc napiecie z 3V na 2.2, lub nawet zrobic zrodlo pradowe zasilane z 3V, ktore przepusci staly prad przez LED-a na 2.2V; natomiast po wlaczeniu tam LED-a na 3.5V po prostu prad nie poplynie (a dokladniej, ...

    Inne Serwis   10 Lis 2004 21:21 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 2918
  • Unitra TOSCA 303 podswietlanie

    Witam Urzadzonko jak wyzej pytanie moje brzmi jakie jest napiecie zaroweczek oswietlajacych skale UKF. Chcialbym tam zamontowac diody LED jasne niebieskie ktore maja 3V. Jaki rezystor czy co zamontowac aby obnizyc napiecie i podlaczyc tam w/w diody. Uzylem opcji szukaj nic takiego nie znalazlem. Oraz...

    Audio Serwis   21 Cze 2005 16:53 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 3894
  • poszukuje schematu Sony TA-F210

    przejrzalem tego manuala , hmm... jakie masz napiecie w gniazdku siecioweym , zmienne z trafa i wyprostowane za kondesatorami????? trzeba by bylo obnizyc napiecie najelepiej o 4 lub 5V. Trafo jak widze zalewane i spawany rdzen (odwiniecie pare uzwojen lub dodanie rezystora stratnego nie ma sensyu....

    Schematu/instrukcji/artykułu   24 Lut 2005 00:58 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1256
  • Zasilacz na L7805 i L7812 do dysku twardego.

    problem w tym ze 7805 dostaje spore napiecie na wejsciu: np gdy pobor pradu na wyjsciu 5V wynosi 1A to zakladajac ze za mostkiem na kondensatorze jest ~(18V*1.4 - 2*0.7V(spadek na mostku) = ~24V to na stabilizatorze musi sie wytracic (24V - 5V)*1A = 19W (i sie niezle grzeje) a 'do dysku 'pojdzie' tylko...

    Początkujący Elektronicy   03 Kwi 2005 20:42 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 3729
  • Kondensatory filtrujace

    i tu sie myslisz. Aby obnizyc napiecie podlaczylem lampe samochodowa tak ze napiecie bylo 15V i po chwili wlaczal sie uklad zabezpieczajacy. wiec przy 16V na pewno by nie wystartowal. pozdrawiam

    Początkujący Serwisanci   14 Lis 2005 12:01 Odpowiedzi: 29    Wyświetleń: 2211
  • Jak zwiększyc Vcore w Epox?

    dobra vcore jest 1.70 fsb na maksa moge podkrecic do 133. Podciagam napiecie na pamieciach. niby chodzi ale np wlaczam gre to na takim specyficznym elemencie przezroczystym ale ciemnym np widac drobne kropki tak jakby piksele pojawiaja sie i znikaja. chodzi stabilnie. Zmniejszam fsb do 120 znikaja ale...

    Komputery Eksploatacja   08 Sie 2005 00:55 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 1356
  • Porównanie

    Luna jest na napiecie zasilania 220V. Przy obecnym napieciu w gniazdku 235V trzeba w Lunie obnizyc napiecie anodowe zeby bylo zgodne z podanym na schemacie.

    Elektronika Retro   05 Paź 2005 15:45 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 1047
  • Rezystor sie grzeje

    Witam, Mam prosty uklad skladajacy sie ze zrodla napiecia 12 V, rezystora i 12 bialych diod led polaczpnych rownolegle. Napiecie idzie na rezystor, i z rezystora zasila rownolegle polaczone ledy. Rezystor grzeje sie bardzo szybko, po dwoch minutach nie mozna go dotknac, przesledzcie wiec co zrobilem...

    Początkujący Elektronicy   06 Lut 2006 12:12 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 3417
  • Zasilacz warsztatowy 0...30V / 0...3A

    kondensator 10.000uF/50V. Gdy wypne zenerke D7, ktora stabilizuje napiecie pomocnicze -5V to wszytko jest ok. Dodam jeszcze ze rozdzielilem uklad na 2 plytki. Na jednej mam prostownik z filtrem oraz uklad napiecia -5V, a na 2 reszte zasilacza. Jednak nie powinno miec to na nic wplywu bo wszystkie polaczenia...

    DIY Konstrukcje   18 Mar 2017 11:35 Odpowiedzi: 444    Wyświetleń: 322606
  • odpalanie auta przy opadach atmosferycznych problem

    Ja bym stawial na przewod wysokiego napiecia... Zauwaz ze jest to ogromne napiecie ale o bardzo malej wydajnosci pradowej... Co z tego ??? A no to ze niewielkie pekniecie i troszke wilgoci stawiajac nawet duzy opor moze znacznie obnizyc napiecie... Gdy samochod jest uzywany silnik podgrzewa to wszystko...

    Samochody Elektryka i elektronika   14 Lut 2007 18:13 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1411
  • Pamiec EDO 5V czy 3,3V Compaq Armada 7380DMT

    Po czym rozpoznac na jakie napiecie chodzi pamiec? Na necie nie doskrobalem sie zadnych informacji na jakie napiecie sa kosci w compaq armada. Czy pamiec na 5V tez pojdzie? Moze wystarczy wymienic jakas diode zenera na pamieci zeby obnizyc napiecie?

    Komputery Hardware   03 Wrz 2006 22:37 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 887
  • Zasilanie ukladu SIM300C z akumulatora Li-Ion

    Witam, W projekcie chce uzyc modulu GSM SIM300C. Uklad ma byc uzywanym w samochodzie, wiec mam dostepne 12V. Modul zasilany jest z 4V i maksymalny impulsowy pobor pradu wynosi do 4A w trakcie komunikacji z siecia (wysylka smsa). Mam 2 opcje: obnizyc napiecie z auta z 12V na 4V przy pomocy np. LM2576,...

    Układy Zasilające   03 Maj 2007 00:06 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1812
  • Obniżanie napięcia

    Nie wiem o jakim bruuuum mowisz ale ja nie spotkalem sie z czyms takim podlaczajac chociazby samochodowy wzmacniacz do zasilacza komputerowego, wszystko bylo jak najbardziej wporzadku. Swoja droga na elektrodzie jest pelno przerobek zasilaczy komputerowych do wspolpracy z wzmaciaczmi na wyzsze napiecie....

    Początkujący Elektronicy   17 Lip 2007 11:49 Odpowiedzi: 51    Wyświetleń: 5210
  • Miniaturowa spawarka inwerterowa

    Jak mozna obnizyc napiecie jalowe takiej spawarki inwerterowej aby zbudowacna jej podstawie migomat? Kupiem inwertererowke z biedronyi ma napiecie jalowe 85v a to na migomat chyba za duzo prawda?

    DIY Konstrukcje   13 Kwi 2018 20:31 Odpowiedzi: 1138    Wyświetleń: 681071
  • Wzmacniacz AVT 2762 (100W na MOSFET'ach) problem

    w mono ja stosuje trafo 160w 2x35v na biegu jalowym co daje dokladnie 150w/8omach. w stereo mozna dac to samo napiecie ale podniesc moc trafa do 25-300w co da ok 2x150w i nieco wiecej w jednym kanale a mozna tez obnizyc napiecie stosujac w miare typowe trafo 2x32v ok 250w.

    Projektowanie Układów   28 Gru 2009 21:23 Odpowiedzi: 624    Wyświetleń: 122339
  • wyciszanie wentylatora na radiatorze

    mozesz zmniejszyc napiecie, jednak musisz posiadac wiecej wiatraczkow przypuscmy ze 4 wtedy mozesz obnizyc napiecie do 6V

    Komputery Modding & OC   22 Wrz 2009 06:21 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2628
  • Athlon 6000+ na GA-M61PME-S2 - wysoka temperatura CPU

    Nie chcesz oddac komputera do serwisu ani nie chcesz nic zrobic w kierunku usuniecia problemu. Procesor pracuje na granicy mozliwosci termicznych, a ty mi wyrzucasz pisanie pierdol. Wez sie w garsc i zrob cos konkretnego. Sciagnij ten smieszny radiator z cpu i zmien paste. Dokladnie zaloz chlodzenie...

    Komputery Hardware   26 Lis 2009 15:03 Odpowiedzi: 43    Wyświetleń: 5945
  • Laser 225mW z nagrywarki DVD-RW

    Witam :) Ostatnio dosyc sporo czasu spedzilem na zabawie z laserami z nagrywarek i postanowilem poszukac jakiegos driverka do diod. Az wkoncu natknalem sie na pewne forum "LPF" i znalazlem tam kilka ciekawych driverkow oczywiscie do kupienia, ale z tego co zauwazylem sa to driverki na bazie przetwornicy...

    DIY Konstrukcje   07 Sie 2010 14:54 Odpowiedzi: 1547    Wyświetleń: 486342
  • Konwerter napiec 24/12 VDC

    dzieki za odpowiedz Lukasz , Mostek juz jest i dziala bez zarzutu. Reguluje praca silnika za pomoca PWM ktory generowany jest przez uP(wbudowane w sterownik ). Problem w tym ,ze silnik ktory uzywano do tej pory (24VDC)zostal wycofany z produkcji. Jest opcja zastapienia go 12 Voltowym ale trzeba...

    Początkujący Naprawy   05 Lut 2011 11:39 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1227
  • Zepsuta lutownica marki lutola

    jesli chodzi o zwarcie przewodow przy wylaczniku, to nic takiego nie widze. pomiar opornosci wykonam, jak bede mial dostep do miernika, ale, jesli moge spytac, czemu ma on sluzyc? chodzi o to zeby sprawdzic, czy przewody w uzwojeniu sie nie zlaczyly, tak? i dlaczego polaczenie przewodow uzwojen pierwotnego...

    Początkujący Elektronicy   24 Paź 2013 20:24 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 7113
  • KTM RC8R Wymiana i podp. tylnich kierunkowskazow orginalnie LED 6V na LED 12V 2w

    Poniewaz przednie kierunkowskazy led 6v pozostaja bez zmian niechce zadnych przerobek w instalacji celem ewentualnego powrotu do orginalu Wstepnie sa dwa sposoby: 1)-Przekaznik 6v i dodatkowe zasilanie dla kierunkowskazow 12v (narazie ostatecznosc poniewaz niechce dodatkowych kabli pod siedzeniem) 2)-mini...

    Motocykle, Motorowery   21 Kwi 2013 15:30 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 1875
  • stacja lutownicza termostat nie działa

    Robiłem według schematu autora tematu (zasilanie 23-24v) Jak wroce do domu to sproboje z tym rezystorem. A mam takie pytanie. W jaki sposob obnizyc napiecie na pinie 5. I dodam ze podczas nagrzewania napiecie na pinie 5 rośnie.

    Początkujący Naprawy   16 Wrz 2015 11:42 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 915
  • Turbina wiatrowa Ista Breeze 500W i Chiński Inwerter grid tie (grid-on) 500W

    Witam Z tego co sie orientuje, jak turbina jest 48V AC, to napiecie DC bedzie wyzsze powiedzmy 67V. Mialem mozliwosc obserwowania turbiny 1KW 48VAC ktora pracowała z inwerterem 1KW 45-90V i bardzo fajnie pracowała osiągając spokojnie napięcia z zakresu 60-80V. Czy da sie obnizyc napiecie do nizszego...

    Energia Odnawialna   30 Sty 2019 19:38 Odpowiedzi: 24    Wyświetleń: 5484
  • Zasilacz warsztatowy 0-30V 2mA-3A nie reaguje

    C1 39,3v C3 - 10,4v D7 - 5,5v Dz27 0,3v U1 0,3 U2 5,8 U3 5,8 Przepraszam źle zrobilem mialem sie wlutować w uklad a nie obejść go z nóżkami 7 układów Dodano po 36 Dz27 27,8v Rezystor 680ohm 36v C1 36v D7 - 5,5v C3 - 10,8v Takie same napiecie na ukladzie miedzy nóżkami pcb a miedzy Nóżka...

    Początkujący Naprawy   04 Lip 2020 06:42 Odpowiedzi: 130    Wyświetleń: 2808
  • zegar na at90s8535

    Nie wiem co wpisac i w ktore jejestry, ale pewnego czasu wyszlo, ze oscylator 32kHz nie chce sie wzbudzac przy zasilaniu 5V. Rozwiazaniem bylo zasilenie procesora przez diode zeby obnizyc napiecie. Opis RTC na tym procku jest na stronie atmela, w dokumentacji procesora i w Application notes do AVR'ow

    Mikrokontrolery   31 Mar 2004 19:21 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 2317
  • Zasilanie Wzmacniacza

    Zastanawiam sie czy mozna zasilac wzmacniacz nie z transformatora, tylko z przerobionego zasilacza od kompa. Myslalem tak zrobic. Co o tym myslicie? A moze dalo by sie zrobic zasilacz beztransformatorowy do wzmacniacza wielkiej mocy, np. obnizyc napiecie z sieci na tyrystorach do okolo 80V, wyprostowac...

    Technika Sceniczna i Studyjna   17 Maj 2003 08:31 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 2375
  • Zmiana napiecia zasilacza z 12V na 9V

    Witam! Mam glosniki komp pracujace na 9V/1A oraz zasilacz dajacy 12/4A. I teraz mam pytanie jaki rezystor nalezalo by wwalic w szereg aby obnizyc napiecie do wymaganych 9V? Z prawa Ohma wydaje mi sie, ze 3 Ohmy ale mam o elektronice mniej wiecej takie pojecie jak slepy o kolorach... Ew z wdziecznoscia...

    Komputery Hardware   03 Paź 2003 22:49 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 3069
  • Motorower JAWA 50 pali zarówki

    witam Tak apropos - nie znajdziesz diod zenera na jakies 15w mocy, najwyzej ok 5w a to zamalo. Trzeba by zrobic taka diode przy uzyciu tranzystora wiekszej mocy(byl kiedys taki schemacik nawet chyba na elektrodzie) tylko ze pradnica w twoim sprzecie daje prad zmienny(trzeba bylo by dac dwa takie ukladziki...

    Motocykle, Motorowery   14 Lip 2008 01:11 Odpowiedzi: 64    Wyświetleń: 13146
  • Diora WS 442 głosne buczenie i nic wiecej

    Przy pracy z obc Z=4R warto obnizyc napiecie zasilania do max +/-30V z +/-38V

    Audio Serwis   14 Lis 2003 20:11 Odpowiedzi: 37    Wyświetleń: 5631
  • Zapalanie diod led za pomoca microswitchy

    12V bo musi chodzi w samochodzie i te same styki zasilaja przekaznik 12v, Ale przeciez mozna obnizyc napiecie chociazby dwoma stabilizatorami 78L05 za switchem???? Bylbym baaaardzo wdzieczny za schemat.

    Początkujący Elektronicy   09 Gru 2006 20:10 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 3270
  • Amator2 stereo -instrukcja serwisowa

    no ja bym tam wsadzil TDA2003... moc podobna, niewiem tylko jak z zasilaniem, mozliwe ze trzeba bedzie troche obnizyc napiecie to co tam jest na schemacie mi na korekcje nie wyglada, sproboj wsadzic jakiegos WO posiadam schemat w wersji papierowej, niestety ze skanerem bedzie problem, cyfrowka zrobilem...

    Audio Serwis   04 Sty 2005 10:08 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 2988
  • Motorola talkbout

    wbudowalem tenukladzik jako przerzutnik do ladowarki, czasy ustawilem ok1,5min ladowania i 15sek przerwy, poprzez tranzystor, chyba bc211 bo taki mialem pod reka) zalaczal plus do ladowania telefonu. nie rob nic w telefonie jesli przez jakis czas na poczatku laduje a pozniej przestaje jesli wogole...

    GSM Serwis   10 Sie 2004 15:50 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1317
  • Budowa Orange OR80?

    No z mostkiem to bym raczej przy montażu zakumał:) Zastanawia mnie fakt że te wzmaki są o wiele droższe niż niejeden bardziej skomplikowany marshall. Ale brzmią profesjonalnie. Zbudowałem juz jeden wzmak z EP do gitarki.Trafa nawijałem wlasnoręcznie ale tyle z tym zachodu ze juz mi sie nie chce i dlatego...

    Elektronika Retro   21 Sie 2004 22:36 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1333
  • czujnik polozenia przepustnicy i przeplywomierz

    dziwne miejsce na zabezpieczenie samochodu,po pierwsze ukaze sie info o bledzie w ukladzie-po co takie cuda????przeplywomierz???nie warto,mozesz np pokombinowac z napieciem na cewke zaplonowa ale od strony sygnalu nie napiecia+12v,przepuscic przez diody prostownicze obnizyc napiecie i juz samochod nie...

    Samochody Zabezpieczenia   22 Sie 2004 12:27 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1945
  • 5v z AT na 3,3v ATX

    Jak najbezpieczniej obnizyc napiecie z 5volt na 3,3v? Dzikuje

    Samochody Szukam   09 Paź 2004 11:57 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1005
  • Wyciszanie

    No nie wiem, moze daje wiecej mozliwosci regulacji napiecia, ale czy tansze, to sie moge sprzeczac... Ja wydalem 1,70 zl - 70gr kosztowal mnie przelacznik + 1zl kawalek kabla by podlaczyc wentyl do przelacznika i zasilania Poza tym, zeby obnizyc napiecie do poziomu 5V trzeba podlaczyc duuzo tych...

    Komputery Eksploatacja   13 Paź 2006 11:58 Odpowiedzi: 24    Wyświetleń: 2832
  • Alcatel ot311 i simlock

    no ja w takim wypadku radziłbym wrzucic włączony telefon do zamrażalnika na ok. 30 minut aby obnizyc napiecie na pewnym rezystorze ktory bardzo mocno sie nagrzewa przy sciaganiu simlocka kodem lub przez kabel. gdy to uczynisz bedziesz mogl byc pewien ze z telefonem pozniej nic nie bedzie sie dziac i...

    GSM Serwis   05 Lis 2004 16:19 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 1277
  • Przerobka zasilacza z Canon BJ-4400 do zasilania CD-ROMu

    no nie zgodzilbym sie ;p LM7812 (za 1,20 pln) ma standardowo 1.5 A, po za tym zawsze mozna wziasc LM317 :) lub "odpowiednia" wersje 3 amperowa, jednak w rozwiazaniu ze scalonym stabilizatorem cos trzeba zrobic z dosc duza nadwyzka napiecia (zamienic w cieplo :( ), dlatego chcialbym to jakos inaczej ugryzc,...

    Projektowanie Układów   23 Lis 2004 22:08 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1254
  • male pytanko od przyslowiowego "polonisty" :)

    Witam ! Problem jest banalny dla osob znajacych temat dla mnie to czarna magia. Mam zasilacz DC 8.4 V (output 1.5 A) chcialbym tylko obnizyc napiecie do 4.3 V zapewne potrzeba jakiegos opornika, ale nie mam pojecia jakiego :/ . pozdrawiam ================= Tytuł! male pytanko od przyslowiowego...

    Początkujący Elektronicy   03 Gru 2004 09:12 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 807
  • Odbiór TV - problem z antena - Kraków

    Zainstalowalem na balkonie (krakowskie osiedle) antene szerokopasmowa ze wzmacniaczem 55 dB. Antena skierowana w strone Choragwicy jednakze nie widzi jej bezposrednio. Problem jest nastpujacy. Praktycznie zaden program nie jest odbierany ładnie. 1,2 jesze jako tako ale snieza i sa delikane odbicia....

    Radiotechnika Serwis   23 Sty 2005 22:22 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1188
  • wzmacniacz radiowezlowy..

    jeden lampowy jeden tranzystorowy. z tranzystorowego wyciagnalem trafo i chce je podlaczyc na wyjscie lampowego zeby obnizyc napiecie

    Audio Serwis   05 Kwi 2005 15:07 Odpowiedzi: 30    Wyświetleń: 2540
  • Pionier U i 2 problemiki.....

    to dla tego nawet nie ma wyścia gramofonowego Raczej wejścia gramofonowego, nie wyjścia. bardzo niebezpieczne radio 0 separacji sieci 230V a i nieraz faza na masie w zalerzności ja wsadzimy wtyczkę do kontaktu ! Dla użytkownika nie było ono niebezpieczne. Jeżeli ktoś grzebie w takim odbiorniku,...

    Elektronika Retro   16 Kwi 2005 16:50 Odpowiedzi: 24    Wyświetleń: 4106
  • Wzmacniacz MOSFET 400W od altron`a

    Zakladam ze wzgledu na to iz myslalem ze cos takiego dalo by rade zrobic na 2x po 2 pary - x2 w mostku. To daje mi 8 tranzystorow i ok 500W/8. Tylko czy to zalozenie jest mozliwe w praktyce? A propos, gdyby ten wzmacniacz z linka ponizej puscic w mostku ale czy obsluzy on ew.2Ohmy? Pewnie nalezaloby...

    Projektowanie Układów   22 Kwi 2005 16:53 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 5100
  • [laik] pilot do pc jak zrobic ???

    kondensatora 10uF/16 V mozesz nie montowac ( ja nie mam i dziala) pozostale czesci chyba byc musza (nie testowalem) dioda zenera jest po to by obnizyc napiecie do 5 V bo na takim chodzi ten uklad. kondziorek to antyzakluceniowy a opornik nie wiem po co ale jak jest to niech bedzie :)

    Początkujący Elektronicy   03 Maj 2005 21:27 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1445
  • Flasher Dejana - problem

    Sprobuj obnizyc napiecie zasilania. W chinskim dejanie to pomagalo na komunikat w rodzaju battery low czy jakos tak

    GSM Serwis   09 Maj 2007 12:05 Odpowiedzi: 11    Wyświetleń: 1179
  • lm3886 i grzanie sie radiatora

    zgodnie z zaleceniami test magnesowy wykonany - wypadl pozytywnie, magnes nie pozostal na radiatorze ;) Chyba za bardzo sugerowalem sie kolorem (taki złoto-różowy podobny do benzyny rozlanej na wodzie). Teraz wlasnie go ladnie przejechalem papierem sciernym i juz ma aluminiowy wyglad ;> Nie jest...

    Projektowanie Układów   26 Maj 2005 19:37 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1737
  • cd-rom w samochodzie

    hmm... cos mi sie wydaje, ze stabilizory na wejsciu potrzebuja co najmniej 2V wiecej by mogly pracowac (tak wiec ten na 12... przy rozruchu pracuja dobrze, ba na wejsciu ma z 14V, ale co potem.. i oczywiscie kondensatory przed i za stabilizatorami musza byc, by sie nie wzbudzaly!!!-przez to maga padac)...

    Początkujący Serwisanci   16 Lip 2005 19:37 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 1694
  • Wzmacniacz z kitu NE078 nie działa

    Mam pytanko bo z mojego zasilacza zrobionego zgodnie z projektem wychodzi bez obciazenia +19 i -19 no i masa. Sadze ze to jest spowodowane zminanmi w napiecu znaminowym sieci. Tylko 18 V moze zniszczyc TDA2030. Narazie chodza ale nie mialem na czym ich przetestowac porzadnie. Jak moge obnizyc napiecie....

    Audio Serwis   12 Lis 2005 22:37 Odpowiedzi: 13    Wyświetleń: 1509