A czy kolega przy próbie z alternatorem nie zapomniał przypadkiem o wzbudzeniu? Jak kolega zmierzył te "blisko 0V"? Nie chce chyba kolega powiedzieć że mierzył napięcie alternatora bez podłączenia akumulatora, lub choćby jakiegoś obciążenia. Alternator nie potrzebuje nie wiadomo jak wysokich obrotów. Na standardowej wielkości kółkach pasowych pracuje...
Witam, nie wczytałem się w cały temat i nie wiem czy była o tym mowa. Ale jeśliby podłączyć taki alternator 24 V na grzałki normalnie pracujące przy 230 V to czy nie ogrzeje on tej wody powiedzmy w czasie kilkanaście razy dłuższym? Bo jeśli chodzi o żywotność grzałek, to chyba nie powinna się ona obniżyć przy zasilaniu niższym napięciem i przepływającym...
W gnieździe OBD jest napięcie takie jak w instalacji samochodu. Jak silnik nie pracuje to powinno być w okolicach 11,5 do 12,6 V (napięcie akumulatora minus spadki napięcia po drodze). Jak silnik pracuje to alternator też powinien ładować więc okolice 14 V choć obecnie od 10-15 lat w samochodach są systemy zarządzania pracą alternatora i podczas pracy...
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
Chyba tylko ingerencja w sam regulator od alternatora jest najbardziej bezpieczna opcją
Ok 15 V, czyli być może 14,5 V? A to nie jest źle. Zatem sprawdź wiarygodność miernika lub zastosuj dokładniejszy. W przypadku uszkodzenia regulatora wystąpiłyby też inne objawy jak np nadmierne grzanie alternatora. Najprościej to próbuj wzbudzić alternator przez żarówkę np 5 W i pomierzyć parametry pracy. Wygląda na to, że inicjator zagadnienia ma...
Przychodzi mi na myśl wyregulowanie napięcia wyjściowego z solara nieco powyżej napięcia generowanego przez alternator i spięcie obu tych źródeł diodami prostowniczymi do wejścia samochodowego stacji, tak żeby napięcie z panelu nie trafiało do instalacji samochodu i napięcie z samochodu nie mogło cofnąć się do PV. W ten sposób pierwszeństwo ładowania...
Tak na szybko mam taką koncepcję (z przekaźnikiem, żeby bez dodatkowego napięcia zasilania): http://obrazki.elektroda.net/10_12398170... R1 i R2 muszą być o dużej dokładności - 1%, albo lepsze; R1=8k2, R2=39k - od nich zależy napięcie wyłączania; R5 ustawia różnicę napięć włączania i wyłączania, powinien być 330k; R3 = 470R, R4 = 5k1, R6 = 4k7, R7...
Jedno co jest pewne alternator jest obcowzbudny i wytwarza pole magnetyczne przez elektromagnesy w stojanie i wirniku. Na pewno mowa o alternatorze?
Ostatecznie po regulacji układu chłodniczego udało się uruchomić agregat vnek 213u na istniejącej przetwornicy cld marine. Chińskiego green cela na razie odpuściłem. Agregat na najniższej wydajności pobiera 1A 2000rpm / 2,3A 4500rpm 230v. Za to przetwornica 25A 12v, na akumulatorze 100ah 12v wystarcza to na kilka minut pracy zanim przetwornica wykryje...
Witam trójfazowe silniki i prądnice to same problemy bo zanikający prąd przy przeciążeniu prądnicy i nie dopuszczalne jest asymetria faz pod obciążeniem oraz napięcie 400V. Moc dzielimy na trzy części. Dla bezpieczeństwa obniżyć moc o 10% to jest cała moc do odbioru z chwilowym przeciążeniem z zachowaniem równego obciążenia. Chyba że przeróbka na jedną...
Pomiary uzwojen faktycznie na niewiele sie zdaja- wiem tylko ze uzwojenia sa cale. Wszystkie maja ta sama rezystancje. Tak sie sklada,ze napiecie zmienne jakie wychodzi z poszczegolnych faz(miedzyfazowe) przy 4000obr/min.ma na wszystkich wartosc dokladnie taka sama,czyli ok. 68-70V,oczywiscie zmiennego. Mysle wiec,ze alternator jest OK,bo czytalem w...
Z twojego opisu wnioskuje że na 95% masz uszkodzony regulator napięcia, na twoim miejscu poszukałbym oryginału albo zamiennika przeznaczonego do tego alternatora, regulator przeważnie projektowany jest pod dedykowany alternator o określonych parametrach. Za wysokie napięcie doprowadziło do uszkodzenia poprzedniego akumulatora.
Źle rozumujesz. Głównym zasilaniem jest alternator i akumulator główny, jak dasz diody 2A to je spalisz po podłączeniu obciążenia. Diody są dwie aby obniżyć napięcie z alternatora do takiego poziomu aby nie przeładowywało akumulatora żelowego, zapewnią one spadek napięcia 1,4V (będą wymagały chłodzenia-radiatora), co ograniczy prąd ładowania akumulatora...
Jak kiedyś na Allegro kupiłem regulator do chińczyka to w środku był tylko mostek i trochę piasku... https://obrazki.elektroda.pl/7489365600_... Regulator wymaga dobrej masy, i podłączenia zasilania przy akumulatorze. W swoim moto dołożyłem przekaźnik na zasilaniu regulatora, przypinający go bezpośrednio do akumulatora, bo spadek napięcia...
Zauważyłem, że problem tylko występuje na odpalonym silniku gdy na centralkę od czujników idzie 14-14,5V. Gdy ładowanie spadnie poniżej 13,5V lub na zgaszonym silniku czujniki wskazują przeszkody poprawnie. Kiedy silnik i alternator pracuje to generuje zakłócenia, które powodują nieprawidłową pracę czujników. Najprościej to dodać jakieś filtrowanie...
A co będzie kręcić alternatorem? - pedały czy korba? Bo to trzeba i mocy i obrotów. Alternator z reguły daje prąd wyprostowany, (a nie jak piszą niektórzy koledzy wyżej - przemienny) gdyż standartowo alternator ma wbudowany prostownik. tak więc potrzeba tylko to napięcie ok.14V wyfiltrować (kondensator elektrolityczny) i obniżyć mu napięcie do 9-10V...
Witam. Mam problem z kamerą cofania w samochodzie. Zamontowalem w samochodzie zestaw kamera + wyświetlacz LCD. Zestaw pracuje poprawnie, dopóki alternator nie pracuje. Gdy odpalę silnik i alternator poniesie napięcie z 12.5v do 14.7v, obraz zaczyna się zawieszać, migać by wreszcie całkowicie się wyłączyć. Podejrzewam, że chociaż chińczyk podał w opisie...
Zmowa producentów alternatorów? :) Napiszę sobie na alternatorze 120A, a on pójdzie z dymem oddając połowę tego prądu i to w zimie, gdy warunki chłodzenia diod są dużo lepsze niż latem. Jedyny sposób ograniczenia prądu ładowania to utrzymywanie minimalnych obrotów silnika. O jeździe nie ma wtedy mowy. Tak więc odpalić, potrzymać na jałowym, odżałować...
Gratulacje za cierpliwość i widoczne efekty. Sam marzę o takim uniwersalnym "robociku" do prac letnich i zimowych. Odniosę się do eksploatacji akumulatorów. Załóżmy, że w samochodzie akumulator 12 V 60 Ah podczas rozruchu daje prąd ok. 166 A (rozrusznik o mocy 1,5 kW) W sieci znalazłem wózek elektr. o mocy 1,18 kW, przy którym była fraza podana przez...
Witaj, Alternator jak ładuje to przecież napięcie jest rzędu 13-15V i nic im nie jest.
Gdyby stabilizator grzał się za mocno możesz w szereg włączyć 7805 do 7807. 12V a właściwie 14V bo tyle da alternator minus 5V które potrzebujesz da 7-9V które odłoży się na stabilizatorze. To napięcie nie znika. Ta wartość pomnożona przez prąd jaki będzie pobierał odbiornik to dodatkowa moc która zamieni sie na ciepło i będzie pogrzewać stabilizator....
Czyli akumulatory nie przyjmują tych 12,5A? Dlaczego? Jeżeli są w znacznym stopniu naładowane to nie przyjmują i dobrze. Twoja przetwornica działa podobnie jak alternator w samochodzie - ładuje akumulator stałym napięciem a nie stałym prądem, w miarę wzrostu stopnia naładowania prąd ładowania maleje. Jeżeli ładujesz akumulatory rozładowane uprzednio...
W nieodżałowanym Polskim Fiacie 125p/1500 było sprzęgło elektromagnetyczne na kole pasowym wentylatora - rozwiązanie bardzo proste, tylko czy jeszcze coś takiego gdzieś jest robione? Teraz tak: alternator do Malucha - prędkość trwała 15 000obrotów; alternator FSO / Polonez - prędkość trwała 13 000 obrotów; inne Fiatowskie z lat 80-tych podobnie (na...
To by wskazywało na alternator. Niestety nie. Alternator zwykle jest trójfazowy, prąd jest prostowany za pomocą mostka diodowego pełnookresowago. Tak więc na każdy obrót przypadają 3 okresy prądu zmiennego, przy 2000 obrotów silnika zakładajac ze przekładnia zwieksza obroty alternatora 3 krotnie po wyprostowaniu tętnienia mają 600Hz i praktycznie całkowicie...
W przypadku alternatora, niezaleznie jak polaczysz fazy, napiecie wyjsciowe bedzie takie samo - ustalone przez regulator. To też napisałem tu: Tak byłoby w przypadku gdyby alternator nie miał regulatora napięcia, a ponieważ ma ten regulator i ten regulator zasilany jest wyprostowanym napięciem fazowym (w obydwóch przypadkach) i z nim porównywane jest...
Nawet po 150 zł rocznie zapłaci gospodarstwo domowe, by wesprzeć elektrownie węglowe Od 2021 roku państwo będzie dopłacać spółkom energetycznym za utrzymywanie elektrowni w gotowości do pracy. Pieniądze na ten cel popłyną z kieszeni odbiorców. Już w październiku przyszłego roku na naszych rachunkach pojawi się kolejna pozycja - opłata mocowa. Na co...
jawor79 przypuszczam że przyczyna nie leży w wysokim zasilaniu lecz alternator podczas pracy wprowadza Ci zakłócenia i musisz zastosować filtr przeciw zakłóceniowy i będzie w poządku są takie filtry w sprzedaży
Dołożyłem między alternator a regulator diodę shottkiego i podskoczyło za dużo napięcie ładowania na około 15 - 15.2 V. Chcę dodać potencjometr żeby obniżyć to napięcie i tyle. Wmontuje go przy tej diodzie. Problem jest tylko z doborem jaki potencjometr i o jakich parametrach na takie napięcia żeby można precyzyjnie zmniejszać lub zwiększać to napięcie. Resztę...
Powiem tak - to są samochody egzaminacyjne. Kręcą się cały dzień po mieście. Co do km to ciężko mi określić. O naładowaniu mówisz tej 17tki?? którą chcę dołożyć? myślałem, że alternator będzie ją ładował tylko tak jak powiedział kindlar przez diodę aby obniżyć napięcie. Czy się mylę?
jak mogę to zrobić? czy na szybko mogę póki co obniżyć je wstawiając jakiś element oporowy ? No nie bardzo. Trzeba by sprawdzić pozostałe elementy alternatora, stojan, wirnik, diody czy są sprawne. Jeśli są to pozostaje regulator. W 90% przypadków problemem jest regulator. Czytam na jakimś forum Voyagera i piszą tam, że alternator nie ma regulatora,...
Cześć Mieczysław, to nie kwestia zaniedbania tylko poprostu brak nowych tworów do pokazania. Tę prądnice uzwajałem " na piechote " czyli zwój po zwoju nawijałem na stojan. Nie polecam nikomu takiej roboty bo trwało to ponad miesiąc ( około 1,5 godziny dziennie ) . Chciałem mieć wybitnie ciasne zwoje po to by obniżyć rezystancję do minimum. Pozdrawiam....
panowie, bardzo cenne uwagi moderatora, podłączanie się do jednego akumulatora to "przestępstwo", wszystkie TIR-y po 2000r. mają tablice ostrzegające w komorach akumulatorów przed takowym łączeniem. - wyjaśnił to moderator. Najskuteczniejszym sposobem jaki w praktyce stosowałem to... dodatkowy alternator np z malucha i dodatkowy akumulator 14V. Jedyna...
Witam. W focusie 2002 1.8 TDCI kolega walczy od dłuższego czasu z niskim ładowaniem akumulatora 12.9 v. Auto było w styczniu u elektryka i wymienił szczotki twierdząc że reszta jest ok. ale nic to nie zmieniło i rozłożył ręce. Z autem jeździł jeszcze do kilku elektryków gdzie wymieniali regulator i podmieniali alternatory bez skutku. Po tym wszystkim...
Sam montowałem te światełka , są na pewno dobrze podłączone co do tego nie mam wątpliwości. Jak kupowałem nie wiedziałem że działają na takiej zasadzie. Dodano po 12 Jedyny plus tych świateł jest taki że dzięki nim zauważyłem ze alternator niedomaga i ma za małe napięcie bo przed wymianą ładował jakieś 13.2V a pod obciążeniem spadało do 11.4 V przy...
Kupilem sobie przetwornicę do samochodu IPS250 200W, ktora przerabia prąd z akumulatora na 220V. Problem tkwi w tym, że przetwornica ta ma małą tolerancję ne wejściu. Od 11.8 - 14,2 V. Na postoju ona działa, bo akumulator daje 12,6V, a jak odpalę silnik, to prąd idzie z alternatora który daje 14,6 V i przetwornica automatycznie się wyłącza. Alternator...
Nie będzie to takie proste, musisz dostarczyć jeszcze ok. 70A, żeby to jakoś zaczeło się kręcić, dlatego na początek spróbuj obniżyć moc wzmaka. Sprawdź jeszcze połączenie masy altka do masy nadwozia gdzieś uciekają Ci 2V! a to już sporo. Jeżeli po przełączeniu głośników, stwierdzisz, że moc jest za mała, możesz wymienić altek, ale na mocniejszy o co...
Już nie da się - są integralną częścią tego tematu ... :!: To niech sobie są, ale podstawowy problem nadal nie jest rozwiązany. Witam. Dlaczego led na zgaszonym silniku migają, a na zapalonym świecą. Proszę o podpowiedź. Diody są tak podpięte, że bez udziału 555 już płynie w nich prąd, ponieważ są cały czas wpięte pod zasilanie. Przy małym napięciu...
Witam Tak nie znam się na tym. Dwa tygodnie podłączyłem cała instalacje elektryczna w nim no i wszystko jest dobrze mimo tego że użyłem do tego kabli z przedłużaczy itd i schematu chyba z 1970 któregoś roku. Założyłem w nim alternator 57A chyba nie wiem jaki to dokładnie bo taki jak mi załatwili to założyłem i on ładuje początkowo miałem w nim do wzbudzania...
To ,że kontrolka szybko gaśnie to oznacza że alternator podjął się się tego do czego został stworzony.I tak ma być. Ja bym w to miejsce nie ingerował . Najprościej wystartować czasówkę np. na słynnym 555 i po upływie wybranego czasu zapalą się swiatła. Jak ktoś chce można się jeszcze wiecej pobawić i dorobić generator też na 555 i obniżyć moc świateł...
Witam. Jako że mam Laptopa którego bateria wytrzymuje jedynie 30min co jest zdecydowanie za mało dla mnie. Mam przetwornice prądu z 12V na 230V ale taki akumulator nie ładowany przez instalację szybko siada (zapewne dlatego że część energii jest tracona na wytworzenie 230V. Podpięcie drugiego akumulatora pod alternator odpada, bo zapewne nie będzie...
Bez przesady - skoro jest to bateria typu AG10 to wiadomo, ze nie pobiera dużego prądu - wręcz znikomy. Poza tym od kiedy to w samochodzie masz 12 V. Takie napięcie panuje tylko podczas zgaszonego silnika. Gdy pracuje alternator (czyli podczas racy silnika) napięcie to rośnie do 14.4 V. Ja proponuje coś takiego. http://obrazki.elektroda.net/65_12629066...
Może na początek napisz po co ci to Autor tego wątku gdzieś tam na początku robił takie testy, bo chciał ups'em uruchamiać inwerter. Poniżej opisuje co jak dlaczego, inwerter mam off-grid z wejściem AC jako baypas (czyli obejście sekcji PV/aku, z opcją auto uruchomienia agregatu (o ile agregat ma opcję auto startu) sterowaną z inwertera. Ja stosuje...
Panowie! Sukces, właśnie wracam z garażu, jestem padnięty ale muszę się pochwalić i powiedzieć co i jak. Znalazłem Kolegę z x25xe posłużył jako dawca. - Podmiana silniczka krokowego / brak efektu - Podmiana sondy obie / brak efektu - Podmiana przepływomierza / brak efektu - Podmiana potencjometru przepustnicy / brak efektu - Podmiana całego kompa z...
Regulator byl produkowany przez zaklady Elektroniczne Warel.Wysylam jego schemat w orginale na 12V.Nastepujace elementy nalezy wymienic, aby uklad dostosowac do 24V.C1 i C2 na 35V , R1- 4,7K , D2- 10-12V ,R4 i R6- 2,7-3K , R7- 680Ω , R12- 510Ω.Oporniki R7 i R11 powinny byc o mocy 1W, pozoztale na 0,25-0,5W.R2 i R3 nalezy dobrac w taki sposob,...
Witam! W moim Golfie III 1,6 (wersja 101 KM, rocznik '98) wolne obroty są ok. 800rpm ale przy włączeniu klimatyzacji następuję podwyższenie do ok. 900rpm. PYTANIE: Czy jest możliwe poprzez ingerencję w "BIOS" podwyższenie tego drugiego poziomu wolnych obrotów do wartości np. 1100rpm? (Dla zainteresowanych dlaczego jest mi to potrzebne wyjaśniam, że...
Widzę kolega ma słabe pojęcie o elektronice :) Taki stabilizator liniowy jak 7805 zawsze się będzie grzał a po przekroczeniu maksymalnego prądu lub temperatury zadziała w nim zabezpieczenie i spadnie napięcie wyjściowe co może nie być zdrowe dla ładowanego telefonu ..... Ile tych amperów w końcu potrzebujesz ?? Jak to jakiś telefon to pewnie nie więcej...
Witam serdecznie, Sprawa dotyczy zasilania radia CB w samochodzie osobowym. Pytania na końcu postu. Opis sprzętu. Samochód Peugeot Partner Tepee 2012 r. 1.6 HDI DV6D (bez start stop) przebieg 60000 km (mam go od nowości - nie zużyty) - stan fabryczny żadnych dorabianych nieoryginalnych elementów elektronicznych, światła LED, nawigacja, telematyka, moduł...
To żadne odkrycie. Chyba wszystkie elektroniczne regulatory napięcia przemiennego (skutecznego) tną sinusoidę z boku, a nie od góry (lub od dołu) - powierzchnia pola pod okrojoną sinusoidą maleje, ale wysokość sinusoidy (Vmax) pozostaje taka sama. Twoje posty wcześniejsze i wyliczenia rzeczywiście, plus screen z oscylografu przez innego kolegę wrzucony,...
Nic nowego w myśl ekologii "pozorne" ladowanie w nowych autach tylko po to by obniżyć emisję spalin a że akumulator szybciej pojedzie do huty to przecież dla ochrony środowiska. W najnowszych autach zaczną dodawać korbę do odpalania. :) Cegami nie mierzymy małych prądów jedynie pomiar szeregowy.
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie spowodowałoby jego wzrost.
Którą wersję alternatora masz? U Ciebie nie będzie tak prosto bo ze schematu instalacji wynika że alternator dawał też napięcie na układy zabezpieczeń. Coś poradzimy. Na dodatek nie ma tu typowej stacyjki.
To zależy co chcesz podłączyć jak prądnice 500RPM to obniżenie prędkości prądnicy a jak masz alternator to obniżenie prędkości wału silnika.
Alternator wymieniłem na sprawny z drugiego samochodu, kontrolka bez zmian, takie cos ... Czy ten system byłby na tyle sprytny ze w momencie duzego poboru pradu np uszkodzony akumulator zapala kontrolke. Z tym ze silnik odpala normalnie. Najbardziej mnie ciekawi czemu kontrolka gasnie po wyjeciu wtyczki z alternatora, ładowanie na jałowych na poziomie...
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
A więc zrobiłem pomiar jak radziłeś i amperomierz wskazał 1,40A przy czym wartość powoli spadała i po chwili było 1,30A. Pomiarowi towarzyszyło obniżenie obrotów silnika i rzężenie z alternatora. O czym to świadczy? Uszkodzone co najmniej dwie diody pomocnicze, łożyska do sprawdzenia na obecność luzu, regulator można powiedzieć że sprawny, choć po...
Witam.Zapewne chodzi o zastąpienie akumulatora extra kondensatorem,o obniżenie obciążenia alternatora przy ładowaniu "baterii" podczas jazdy.To nie KERS.
Może być koło pasowe alternatota za dużej średnicy i alternator nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej a co za tym idzie jest obniżone ładowanie.
Kolego to normalne, że przewód z alternatora (ale przed regulatorem) wykazuje oporność do "masy" pojazdu, bo jest to cewka masowa, czyli jednym końcem podłączona do statora alternatora. Może spróbuj jeszcze sprawdzić "moc" napięcia, ale z uwagi na wielkość tj. ok. 30 V, włącz w obwód żarówkę np. 25 W/230 V, bo samochodowe ulegną "spaleniu". Jeśli będzie...
W serwisie powiedziano, że to napięcie nie odbiega od normy bo może dochodzić nawet do 16V. Czy mam się czym martwić i co robić? Też nie wiem, czy się martwić. Może to jest ustawione tak celowo, żeby szybko akumulator naładować, ale czy jest to takie zdrowe dla akumulatora, to nie jestem do tego taki pewien, a to z tego między innymi powodu. Kiedyś...
Akumulator po ok 45 minutach robi się bardzo ciepły. Chciałbym aby prąd ładownia był w okolicach 14,4 V tj. podobnie jak z alternatora. Zmierzę jeszcze prąd ładowania
Nie liczcie na to, że po kilkunastu czy kilkudziesięciu sekundach zmaleje prąd ładowania. Owszem, po rozładowaniu samym rozruchem silnika tak ale mocno rozładowany, nie zasiarczony akumulator będzie bardzo długo pobierał bardzo duży prąd i wcześniej ubije diody alternatora niż ten prąd zmaleje. Obniżenie napięcia na alternatorze mało realne, łatwiej...
14,6 V nie uszkodzi akumulatora, co prawda konkretnie nie wiadomo o jaki typ koledze chodzi, ale zakładając tzw. kwasiak, to absolutnie nic mu nie będzie. A szczerze, to nawet trochę mało tego napięcia, aby go naładować. Akumulator to Varta 560 408 054 313 2. (Czyli zwykły kwasiak?) Czy po założeniu drugiego nowego nie uszkodzi się w szybkim czasie?...
Wszystko w porządku bo te alternatory tak mają. Możesz jeszcze sprawdzić pod obciążeniem włączjąc kilka odbiorników napięcie nie powinno się więcej obniżyć niż do 13.9V.P
Panowie tylko teoretyzujecie. trzeba zbudować urządzenie i sprawdzić wyniki. Wieki temu zainstalowałem gaz do fiata 125p/ przebieg 110000km/. Szanowne grono przeciwników szalało. Nie miałem praktycznie problemów po przebiegu 150000 km na gazie./tankowanie na początku było pompą ręczną. Nie widzę powodu do konstruowania specjalnego silnika. Przy budowie...
Chodzi mi o przypadek poboru prądu np przez elektrolizer powiedzmy 50A. Czy dołożenie drugiego akumulatora spowoduje obniżenie obciążenia alternatora, czy potrzebowałbym jakiejś wymyślnej elektroniki sterującej źródłem zasilania? Proszę poprawić pisownię/ początek zdania!
Te chińskie wynalazki są nieprzewidywalne. W zasadzie najlepszym rozwiązaniem byłoby to wywalić w diabły. Jeżeli nie chcesz, możesz spróbować dać po diodzie prostowniczej na leda, obniży trochę napięcie. Ale jeszcze skontrolowałbym alternator, czy przypadkiem nie są w nim uwalone diody.
Wystarczy tego. Ten regulator się nie nadaje, bo to regulator alternatora, nie prostownika. Zamykam.
elel to ładowanie alternatorem akumulatora też jest niezdrowe według Ciebie?
Napewno z alternatora? :)
Dostępne są datasheety do diod np NRD RFT SY170 używanych w naszych alternatorach - jak już napisałem nowsze rozwiązania mogą używać Schottky by obniżyć straty i tu można oprzeć się na powszechnie dostępnych datasheetach typowych diód używanych w zasilaczach PC.
Pamiętajmy tylko że w czasie uruchomienia skuterka napięcie napewno wzrośnie poprzez prądnice (alternator) do ok. 14V. ;)
3,5 A to wygląda na alternator uszkodzony, akumulator zostaw w spokoju.
Instalacja 6-12V alternator-prądnica ? pomiary jakies wykonane?
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
już myślałem o lodówce turystycznej, tam jest duże ogniwo playtera, ale ono to raczej zeżarłoby tylko ampery a nie obniżyło volty Ręce opadają... Pokaż ten alternator, dołoży się regulator i będzie 14V. Jakoś w samochodach to opanowali i jeżdżą bez lodówek . Nie odpalaj tego zestawu bez regulatora i obciążenia bo diody nie wytrzymają, o ile jeszcze...
Żarówki są o mocy 55W jedna przy napięciu 12V, napięcie z alternatora to ok. 14V czyli prąd spokojnie 10A
Najbardziej energochłonne sprzęty czyli, sprężarki, tokarka, piaskarka czy stół do alternatora mam podpięte do domu, na którym mam łącznie 22kw z fotowoltaiki.
No takich fikołków nie ma. Ładowanie zawsze odbywa się ze stratami. Masz ładowarkę 12V, to jej zasilacz ma ze 13-14, może 15 V i z tego jest ładowna bateria akumulatorów. Ona osiąga napięcie 14,5 V albo 13,6 V. Tyle, co alternator. Baterie akumulatorów mają około 12 V, ale tylko kwasowo ołowiowe można wprost podłączyć do alternatora (nie wprost do innej...
Masz prądnice czy alternator + na masie czy-. Daj foto regulatora.
Czy ty się zdecydujesz czego chcesz czy nie? Bo uparłaś się na ten jeden milimetr, a jak ci się to z głowy wybija to ty dalej swoje. Chodzi ci tylko o to, aby ktoś poparł twoje bzdurne domysły? Życie mnie mnie nauczyło, że kobiety się nie przekona na argumenty, to masz-tak, ten jeden milimetr zdupcył ci silnik, mało brakło a upał by świat. Zlikwidujecie...
Bo nie ma podnieść, tylko nie obniżyć i trzymać na tyle, ile trzeba. Brak prawidłowej masy powoduje, że regulator nie działa, tzn. napięcie idzie w górę ile może wraz z obrotami silnika (wirnika alternatora), ponieważ jest brak napięcia odniesienia i skutkuje tym, że dioda zenera w regulatorze nie jest w stanie stabilizować napięcia. Z tego powodu napisałem...
I drugie pytanie : czy ktoś mierzył zachowanie stabilizatorów 7812 w warunkach samochodowych . Chodzi o minimalizowanie zmian napięcia od np. 10,5 v z akumulatora do 14,7 alternatora które może być obniżone do 12v przez ten stabilizator . Jest wtedy możliwość zasilania ledów przez opornik z minimalizowaniem różnicy świecenia . Na jakimś forum samochodowym...
Na regulatorze powinno byś napisane napięcie jakim ładuje akumulator. Przy zapalony silniku i bez włączonych świateł napięcie powinno być takiej jak pisze na regulatorze (lub minimalnie się różnić). Po włączeniu świateł napięcie może trochę się obniżyć.
Uwaga przy rozruchu Diesla akumulator daje setki amper więc obniżenie elektroniczne na akumulatorze raczej odpada ze względu na prądy. Podczas rozruchu alternator nie ładuje akumulatora (zbyt niskie obroty), więc tutaj troszkę "pobłądziłeś". Jak najprościej i najtaniej być pewnym że napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora nie przekroczy...
Stare rozwiązania to właśnie Polonez/wewnętrzny regulator ustalający napięcie alternatora/. W nowszych rozwiązaniach komputer steruje napięciem w zależności od stanu akumulatora, szybsze doładowanie/rozruchy, zima/ lub obniżenie ładowania /temperatura/.Alaska i Afryka różne napięcia w instalacji samochodu.
A z jakiego wzoru wyliczyłeś, że połączenie dwóch świec równolegle i jednej szeregowo obniży pobór prądu do 20A, co???
Przy sprawnym a wyładowanym akumulatorze obniżone napięcie to zjawisko normalne -alternator też ma swoją wydajnosć, z obciążeniem napięcie spada. W zdrowym układzie napięcie rośnie w miarę ładowania akumulatora. A co do problemów z połączeniami - radzę sprawdzić zacisk alternatora i przedewszystkim same klemy akumulatora.
Nie tak. Żarówka pomiędzy zielony a żółty i żółty jednocześnie do plusa. Zgadza się, moja pomyłka. Dwie szczotki izolowane. Sprawdzone przed chwilą w tej konfiguracji - od 10 do ok 14,6V żarówka rozświetla się coraz bardziej. Przy 14,7 gaśnie całkowicie. Ponowne obniżenie napięcia zapala żarówkę. Żarówka 4W 12V. No to regulator masz sprawny. Diody...
Ok, to jest bateria rozruchowa w samochodzie? W takim razie alternator ładuje ją prawie do pełna. Przy napięciu 14,4V prąd ładowania jest bardzo mały i bateria musi się tak ładować około tygodnia, żeby się naładować do pełna. To jest sytuacja gdy bateria jest całkiem rozładowana i ładuje się alternatorem czy ładowarką o stałym napięciu 14,4V. Jeśli...
Witam, potrzebuję obniżyć napiecie wyprostowane po stronie wtórnej trafo ok.16,5V do ok. 13V. Odwijanie trafo odpada, żarówka równolegle wstawiona 45W spełnia wymagania ale grzeje się i jest narażona na stłuczenie, myślałem o rezystorze 100W 4 Ohm, ale nwm czy to dobre rozwiązanie, a może regulator od alternatora? Prosze o pomoc i z góry dziękuję.
Witam, dla zasilanej elektroniki było by dobrze jak na zasilaniu był by akumulator pełniący role bufora. I od razu żelowy odpada no chyba że obniżysz napięcie na wyjściu alternatora. Poszukaj gdzieś używanego akumulatora rozruchowego z samochodu choćby miał i te 35Ah i trzymał pojemność choć w połowie już wystarczy.
Tak na wszelki wypadek to rzeczywiście warto coś pobadać po wymontowaniu. Ponieważ mostek prostowniczy podobnie jak w czeskich ( i nie tylko ) alternatorach jest mocno zintegrowany i mogło się zdarzyć, że jakieś opiłki w połączeniu ze smarami mogą powodować zwarcie. Uszkodzenie diod wzbudzenia raczej skutkowałoby brakiem wzbudzenia roboczego, ponieważ...
Czy obniżone napięcie ładowania + pobór w stanie spoczynku może wskazywać na diodę alternatora? Oczywiście, ale lampka kontroli ładowania też powinna sie ,,odezwać" w takim przypadku.
Po co kombinować? Sprawdzić stan połączeń, wymienić regulator na inny. Jeśli na kolejnym będzie to samo, to wtedy się zastanawiać. Dolegliwości alternatora w tym silniku omówiono na wszystkie możliwe sposoby. Użyj funkcji SZUKAJ.
najprostsza jest neonówka, ale do wysokich napięć (60V) warystory też do dość wysokich może dioda zenera i tyrystor, dioda zaczyna przewodzić, otwiera się tyrysor i przepala bezpiecznik a tak bardziej na serio, to może mocna dioda prostownicza, żeby obniżyć napięcie na lampie, albo zwykły kondensator odsprzęgający zasilanie dobre styki, dobra żarówka...
Dokładnie to jest to obrotomierz z escorta MK VI a podłączyć chce go do fiesty MK III więc sygnał na pewno z alternatora. Czy takie coś będzie działać? http://nightstalker2007.republika.pl/Dzi...
Dodaje plik który udało mi sie znaleźć na temat tego alternatora. Dokładnie tak samo wygląda. Chciałbym zrobić samemu, ponieważ oryginalny który znalazłem na e-bay'u kosztuje ponad 500zł. Miałem nadzieje że tym sposobem uda się obniżyć nieco ten koszt:) O ile w montażu takich rzeczy mam troche doświadczenia, o tyle nie jestem w stanie dobrać odpowiednich...
Witam! Trochę teorii z zakresu elektrochemii. Rozpatrujemy tu baterię akumulatorową tzw. 12-to woltową składającą się z sześciu ogniw. W przypadku ogniw kwasowych SEM na zaciskach ogniwa w pełni naładowanego, przy temperaturze 20°C wynosi 2,2V. 6*2,2V=13,6V Przy nominalnym obciążeniu wartości 0,05C( obecnie pojemność podaje się jako 20-to godzinną)...
Witam po przerwie. Myślę nad tym ładowaniem jeszcze, wczoraj mierzyłem napięcie i po 10 min wynosiło ono 14,85V. Czy to jakby nie za dużo trochę, nie zaszkodzi nowemu akumulatorowi który zamierzam kupić ? Ze światłami napięcie jest ok 14,45V ale ciągnikiem mało się jeździ na światłach. Można w jakiś sposób obniżyć to napięcie, np rezystor gdzieś dostawić...
obniżyć rachunek obniżyć taktowanie obniżyć maluch
jarzmo stojan działa elektrozaworu podciśnienia bascom projekt
corsair klawiatura corsair klawiatura
Czy badanie różnicówki musi być wykonywane w każdym gnieździe? Jak odłączyć przewód elektryczny od silnika dmuchawy BMW X3 3.0 SI 2008