Już widziałem taki przypadek, łapało na panewce korbowodowej własnie po rozgrzaniu.
Pozwolę sobie zabrać również głos w tej ciekawej dyskusji. Kiedyś naprawiałem dużą ilość garbusów i ogórków. Przełożenie koła talerzowego w skrzyni garbusa jest możliwe i najlepsze w tej sytuacji. Jest na taka operację miejsce w obudowie, regulacja to żaden problem. Zmiana obrotów silnika nie jest możliwa, wałek rozrządu przesunięcie sworznia w tłoku...
Można jeszcze dorobić przelotkę aby zamocować fabryczny gaźnik w pozycji normalnej jego pracy przy obróconym silniku.
Wlej trochę oleju w cylindry. Odepnij kostki zasilające od cewek i kręć śmiało. Chociaż ja na początek obróciłbym silnik ręcznie za śrubę po środku koła pasowego wału.
Wystarcza dwa styczniki z cewkami na 220VAC. Tu chodzi o to, by odwrócić polaryzacje jednego z uzwojeń. Nie wystarczy, uzwojenie główne w tym silniku jest podzielone na pół. Te połówki na rozruchu łączone są szeregowo, a na pracy równolegle. Dlatego właśnie, te przełączniki są tak rozbudowane. Tu muszą być trzy styczniki. Jednak prąd stały tam zbędny,...
Do wymiany sterowniki silnika który jest pod radiatorem. Po zdemontowaniu, od strony płytki będzie napisane jaki jest potrzebny. Ja się spotkałem z IKCM..... Oraz IGCM..... Ewentualnie wymiana całego modułu, na north.pl sprawdź jaki koszt modułu do twojej pralki ;)
Skoro na holu nie chciał się obrócić silnik to wodę zassał . Jak na tym sznurku nie pogiąłeś korbowodów to masz sporo szczęścia. Wykręcić świece , pokręcić ręcznie kilka obrotów silnikiem. Sprawdzić czy w oleju nie ma wody. Wtedy można próbować odpalić. Ale myślę że lepiej żeby się mechanik tym zajął
Prościej się już nie da :) Na podanych linkach masz opis i schemat. Masz w opisie specjalizację "budowa maszyn / cnc" więc to nie powinien być problem. Jest jeszcze jedna możliwość. Można obrócić silnik o 180 stopni i masz obroty w przeciwnym kierunku.
ale silnik się nie obraca. A ręcznie lekko go można obrócić?
Napisałeś: "...Mimo, że czas załączania silnika mogę ustawiać w uC z dokładnością do ms, to jednak obawiam się, że po pewnym czasie układ rozjedzie się i silnik nie będzie trafiał w odpowiednie położenie przełącznika. A niestety przełożenie jest na tyle duże, że sprężyny w przełączniku nie podciągną silnika na właściwe położenie..." Rozwiązanie: Silnik...
Tak spytam niedyskretnie: - jaki był przebieg silnika pierwszego. - jaki był przebieg silnika drugiego. Mam takie żelazo po remoncie silnika po obróceniu panewki.
Najpierw jak kolega mówi podłącz się bezpośrednio plusem pod rozrusznik a masą na silnik. Silnik był z rozrządem czy sam składałeś rozrząd? Załóż klucz na koło pasowe i sprobuj ręcznie obrócić silnikiem. To że go przepchałeś na biegu o niczym jeszcze nie świadczy. Wykręć świece żarowe albo wtryski i sprubuj zakręcić wtedy powinieneś obracać bez wysiłku....
Daj zdjęcie. Pas musi być tak napięty żebyś ręką chwytająć za wentylator alternatora obrócił trochę silnik.
Witam Styki były ok, ale to czip jednego tonera (czarny) powodował problemy w widocznością wszystkich tonerów. Jego wymiana rozwiązała problem
Czy silnik musi byc uruchomiony aby sprawdzic Nie. Silnik zgaszony. Podłącz masę z jednym a potem z drugim plusem. Na podłączonym łapiesz za wentylator i próbujesz obracać. Jeśli sprzęgło elektromagnetyczne jest sprawne to wentylator będzie próbował obrócić silnik.
Zgaduj zgadula w której ręce złota kula. Kto to może przez internet wiedzieć. Fizyczne da się sprawdzić. Na odległość nie. Można tylko gdybać.
Obrócić stojan w silniku o180°względem wirnika.
nadal nie wiem nic o przebiegu Dla czego komplikujesz w swojej głowie sprawy proste? W Machu definiujesz, na którym pinie LPT ma się pojawić dany sygnał. Dla jednej osi wysyłany jest sygnał krok i sygnał kierunek. Sterownik silnika powinien w odpowiedzi na pojawiający się impuls na pinie "krok" sprawdzić stan pinu "kierunek" i obrócić silnik o jeden...
A rozkładał ktoś z was Jump Starter zbudowany na super kondensatorze. Interesuje mnie jak jest skonstruowany i jak jest ładowany z 5V do 12,V z rozładowanego akumulatora i jak uzyskuje pojemność, aby obrócić silnikiem.
Naprawdę proszę o konkretne odpowiedzi. Mam pasek i rozrząd dobrany po numerze silnika i VIN idealnie dobrany. W serwisówce jaso jest napisane o znakach na pasku i na kołach. Czy można w tym silniku obrócić wał o 360 stopni? Może jak dokręcali koło dolne, to obrócili silnik. Wiem, że głupie pytanie, ale nie mam pomysłu nadal.
Hmm, dziwne... Ewidentnie słychać, że moduł podnosi zasilanie do silnika prawidłowo. Dalej objawy jak zużyte szczotki, ale być może jest uszkodzony wirnik. Motor trzeba by wysterować poza pralką i sprawdzić co się zeń dzieje, ale to raczej już raczej poza twoimi możliwościami napraw domowych.
wyciągłem je z traktorka, na zimę, przez lato często doładowywałem je bo nie miały siły obrócić silnika, Teraz leżą mi w cieplutkim warsztacie, dolałem wody destylowanej do wszystkich cel i ładuje je szeregowo 12v teraz jest około 3.5A prąd ładowania, TO ile mniej wiecęcej je jeszcze ładować tak z 12h żeby się naładowały na 90% i było podtrzymywane...
Uszczelniacze zaworowe... Luzy na prowadnicach-- Wypalone zawory wytarte/zapieczone pierścienie olej czysty? nie ma w nim paliwa? Z opisu uruchamiania wynika że rozrusznik ma problem z obróceniem silnikiem - jak napisałeś stoi dęba, jeśli kilka razy potrzymałeś go na zblokowanym to masz rozrusznik do roboty. Zacznij od doprowadzenia instalacji rozruchowej...
Niestety ten temat także przeczytałem, ale jest tu dla mnie wiele nieścisłości. Po pierwsze które to pierwsze styki, gdy obrócę silnik pierwsze będą ostatnie. Po drugie dołączyłem zdjęcie i jeśli chodzi o opis kolejności styków to mi nic nie pasuje. Jestem w tym temacie laikiem i nie chciałbym spalić silnika. Dwa pomarańczowe, to tacho. Niebieski i...
Rozrusznik ma za słaby prąd, żeby płynnie obrócić wałem silnika - rozładowany akumulator o ile nie padł całkowicie. Zmierz napięcie prądu na akumulatorze. Możesz spróbować podłączyć inny prostownik wygląda na to, że dla tego co podłączałeś akumulator jest za bardzo rozładowany i nie uruchamia cyklu ładowania...
Wymień kondensator rozruchowy silnika.
Panowie, pomocy. Tak to jest, jak się nie zna... Audi 80 2.0 ABT, wyjęty aparat zapłonowy bez zrobienia jakichkolwiek znaków. Jak to teraz ustawić, żeby ten samochód w ogóle odpalił? Dodam, że kolega postanowił sobie jeszcze obrócić silnikiem.
Więc albo akumulator siadł, albo problem z połączeniami przewodów od akumulatora albo silnik stoi kołkiem. Spróbuj obrócić wałem za pomocą klucza.
Dojście do tej kostki to jakaś porażka Bywa duuuuuuuuuuuużo trudniej :D
Może tylko obrócić kółko/silnik w kółku? No i oponę na kółku.
Chodzi o to by wyjście PWM (Q4) oprócz "napędzania" sterownika krokowego zostało zapętlone na wejście Crouzet (I1) - dla zliczania wygenerowanych już impulsów (określasz w programie ile impulsów trzeba wysłać by obrócić silnikiem o określony kąt); OPCJA: Alternatywnie na wyjście Q1 "taktuje" timer Li - zapętlając jego wyjście z wcześniej omówionym wejściem...
Zdejmowałem pokrywę żeby zobaczyć czy silnik nie jest w jakiś sposób zablokowany i lekko obróciłem (oczywiście za silnik a nie za talerze) i normalnie sie kręci. Czy uwazasz to za dobre posunięcie?
Bardziej 12V maksymalnie 15V . Sterownik nie obniża napięcia. Podaje takie jakie jest. 24 V może być za dużo dla silnika i sterownik może paść od za dużych prądów. Jeszcze tak teraz widzę dopiero drugą wtyczkę na silniku jest coś jeszcze z kabli oprócz tej wtyczki i wyjść U V W. Silnik da się obrócić ręcznie?
Za zakłócenia obrazu wizyjnego odpowiada (m.in.) prowadzenie taśmy (lewy holder za górę) i ustawienie przełącznika głowic (czujnik magnetyczny w silniku).Mogłeś przesunąć (obrócić) dolną pokrywę silnika(metalowy "dekiel) względem głowicy wizyjnej.Trzeba skorygować mechanicznie,lub ustawić punkt przełączania głowic.
Można (jak dawniej zalecali)dać trochę oleju do cylindrów i obrócić wałem.
Jeśli posiadasz sterownik silnika krokowego który posiada sygnał STEP to najpierw musisz ustalić jaki podział kroku jest w nim ustawiony. Zazwyczaj jest do wyboru 1/1, 1/2 a czasem więcej. Silnik ten żeby obrócić się o jeden pełny obrót potrzebuje 200 impulsów w trybie pełnokrokowym (1/1) sterownika lub odpowiednio 400 dla trybu 1/2, 800 dla 1/4 itd....
Sam silnik kręci się lekko ale po załączeniu zasilania staje tak, że ciężko go obrócić. Jak na siłę go obróciłem to wystartował. Silnik jest uszkodzony.
Mam również problem z tą szlifierką. Włączy się na 2 sek obróci powoli silnikiem i koniec. Słychać takie piszczenie. Co to może być silnik indukcyjny poszedł czy raczej moduł BLDC ?
Czy wał korbowy silnika da się ręcznie obrócić? Sprawdź połączenie silnika z nadwoziem i minusem akumulatora, rozłącz, oczyść połączenia do żywego metalu i powtórnie połącz (punkt po punkcie). Jeśli masa zespołu napędowego poprowadzona jest od skrzyni biegów, poprowadź tymczasowo dodatkowy przewód od korpusu silnika do minusa akumulatora. Napięcia dochodzące...
To silnik z mocowaniem "bagnetowym", czyli 1/4 obrotu w lewo i wyciągnąć. Wcześniej trzeba odgiąć plastykowy pazur, bo inaczej nie obrócisz. Ten silnik z otworkami na wkręty jest do innych modeli - niestety, do Twojej pralki elektrolux wrzucił silnik stosowany powszechnie w whirlpool,ach. A mówiłem: "dla pewności do łapy i do sklepu" :yes:
Regulator obrotów Deutz BF4M 1013E Mam do wymiany uszczelnienie regulator obrotów w miejscu połączenia z silnikiem. Połączenie uszczelniające jest podobno tylko silikonem, nie ma tam żadnej gotowej uszczelki. W książce znalazłem tylko informację, że przy ponownym montażu regulatora muszę obrócić silnikiem o 180 stopni, w jakim celu muszę to zrobić?...
Sprawdź kondensator, wtedy zacznie wirowac.
obrócić silnik i będziesz miał po problemie. może prościej będzie obrócić sam wirnik a właściwie to tylko stojan
Oddaj na gwarancję, sam nie rozbieraj tego nawet bo wtedy gwarancja straci ważność! Najpewniej uszkodzeniu uległ silnik, więc trzeba go wymienić. Czy bez podłączonego napięcia silnik po obróceniu wałka ręką obraca się lekko?
Witam . Ważne by przewód 30 alternatora idący do amperomierza i odchodzący od niego wymienić na przynajmniej 10².Przy zmianie masy z (+)na (-),należy nie zapomnieć o zmianie kierunku obrotów silnika dmuchawy.Można dokonać to w prosty sposób; Silnik jest skręcony dwoma długimi szpilkami ,należy je odkręcić i połówki silnika obrócić względem siebie...
Witam mam problem z loncinem 125 natomiast gdy silnik jest zimny odpala ładnie a gdy silnik się zagrzeje silnik gasnie i nie da się w ogóle obrócić silnikiem po odczekaniu 10-15 minut silnik znowu odpala i po przejażdżce znowu to samo co to może być ?
Zasilanie na sprężarkę przychodzi? Przy zgaszonym silniku, idzie obrócić wirnikiem sprężarki?
Nie mogę znaleźć wzorów pozwalających mi wyliczyć o ile stopniu musze obrócić silniki aby wyznaczone punkty stykały się z elementem który będą trzymać. Wie ktoś może jak/z którego wzoru to wyliczyć? https://obrazki.elektroda.pl/9793369200_...
Silnik ma przekładnię, więc może się w ogóle nie dać obrócić osi w palcach.
Na kole zamachowym musi być skala - jeśli jest nieczytelna to trzeba zdemontować skrzynię i koło zamachowe i wyczyścić koło lub ewentualnie wymienić. Koło zamachowe ustawiasz na 0 a pompę wkładasz zablokowaną. Dla pewności powinieneś sprawdzić czujnikiem zegarowym czy po obróceniu silnikiem i ustawieniu z powrotem na 0 to co odczytasz na czujniku zgadza...
Rozumiem o co chodzi.Dzięki Ps. Wybrałem obrócenie silnika -brzydko wygląda ale jutro zrobie test pyry i będe juz coś wiedział. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... [youtube]https://www.youtube.com/shorts/... Ps.Testu pyry silnik nie zdał.Za słaby -stanął.Szukam silnika jednofazowego 1Kw 1400 obr/min.
Licząc po francusku tak pierwszy to od skrzyni biegów. No spróbuj z wężykiem i kołek później dla pewności nie pamiętam czy tam blokuje się tak że nie da się obrócić w żadną stronę czy tylko spiera się i blokuje że nie da obrócić się silnikiem w prawo. Na kole zamachowym z tego co kojarzę tam ma żadnych znaków. A jak znaki są porobione jakąś farbą to...
Wymontować przewody paliwowe wysokiego ciśnienia (1). Wymontować przewody (2). Odkręcić przewód powrotny listwy wtrysku (3). Zaślepić otwory. Odłączyć konektory (4). Zdjąć opaskę (5). Bezpośrednio po demontażu włożyć każdą część do szczelnego, nowego worka plastikowego. Zdjąć pokrywę zaworów. Wymontować czujnik prędkości obrotowej silnika. Obrócić wał...
Mam jeszcze takie pytanie czy Graphics Designer to jest dodatkowa opcja do zainstalowania czy całkiem inny program ?
Ma, ale wystarczy obrócić i wyciągniesz. Jest tak nacięte, że wyciągasz po obróceniu.
Zdejmij pasek i zobacz czy możesz obrócić alternatorem- może się uszkodził , częsta przypadłość w Fiatach.
Dopadłem właśnie przekładnię z silnikiem od napędu potencjometru, jest ślimakowa więc nada sie bo roleta jej nie obróci. Miejsca mam mało na oko 10x10 cm A silnik obróci roletę?? Roleta daje większy opór niż oś potencjometru. Myślałem coś o silnikach rożna, ale czy 4-6rpm nie będzie zbyt mało, oraz zasilanie 230V? Nie wiem czy to jeszcze aktualne:...
Mechanizm różnicowy nie pozwoli w sposób jaki opisałeś obrócić silnikiem. Bladego pojęcia nie masz ani o autach, ani o tym, jak działa mechanizm różnicowy. Przyjmij do wiadomości że da radę w ten sposób obrócić silnikiem. Na youtubie są nawet filmiki z odpalania auta w ten sposób. Mało widziałeś. Wystarczy że wieniec nie tak zahartowany i uderzenie...
Ewidentnie elektronika podaje napięcie na silnik i je odcina. Nie jest przypadkiem motor zatarty na łożyskach ? Zwal pasek i spróbuj ręcznie obrócić oś silnika.
0,5l na 60l to poniżej jednego 1%, nie ma żadnego znaczenia. A swoją drogą jak mechanik zdiagnozował obróconą panewkę zdejmując górę silnika??
Może, bo zablokowany silnik bierze dużo prądu (zakładając, że jednak szczotki przewodzą). Dodatkowo możesz mieć jakieś zabezpieczenia, które ten prąd kontrolują - tego nie wiem. Na pewno warto zmierzyć napięcie na akumulatorach przy próbie uruchomienia (jak klika). Możesz też spróbować żarówką, bo na ucho są to krótkie impulsy i miernik może nie pokazać....
Wg mnie łożysko zardzewiało. Nie eksperymentuj, jak najszybciej wymień. Raczej pierścień łożyska nie powinien sie obrócić na wałku silnika, tak jak często to się dzieje z zablokowanymi łożyskami bębna, bo moment obrotowy jest wielokrotnie mniejszy, ale opory są już tak duże, że silnik już teraz się blokuje.
Połącz dwa kabelki "środkowe" i daj w szereg z nimi opornik kilka Ohm tak aby prąd nie przekroczył 0.45A. Całość podłącz do 5V albo ile tam masz. Opornik kilkuwatowy. W przypadku silnika krokowego trudno mówić o mocy. Liczy się moment- będzie on zmniejszony ale raczej taki jak dla mniejszego silnika. Taki sposób z opornikiem kiedyś się stosowało żeby...
Witajcie, mam problem z Thermomixem TM31: po prostu nie obracają się noże,a co się z tym wiąże nie kręci się silnik. Zdjąłem obudowę aby "ręcznie" obrócić silnikiem ale nie da rady tego zrobić. Jakieś sugestie? Poniżej zdjęcia silnika: http://i58.tinypic.com/2iuayic.jpg http://i60.tinypic.com/6xq5j7.jpg
Wymieniłeś bendix i od tego się zaczęło, tak napisałeś wcześniej. Odpowiedz na moje pytanie z postu #13 i nie brnij na razie w ustawianie rozrządu. Zrób zdjęcie starego bendixa i modelu silnika, bo chyba do tej pory nie napisałeś tego. W tym zablokowanym wątku to ten sam quad, o który tu pytasz? Tam napisałeś: Witam doszedłem jeszcze do jednej rzeczy,...
Jak obrócisz silnikiem ręcznie to przynajmniej kolizje wykluczysz. A co Panowie na tłoki podajecie jeśli silnik zleżały macie?. Ja go naftom częstuje dzień przed odpaleniem.
obróceniu silnikiem ze 3 sekundy nie pojawia się olej), ale to jest sporadyczne zachowanie. `` Nic dobrego to nie wróży! Moim zdaniem ,czeka remont silnika. Do 1500-1700obr. silnik jest nadwyraz mułowaty. tj od biegu 3-go w zwyż przyspiesza bardzo bardzo marnie Potwierdzenie powyższego.
Witam Pozwoliłem sobie odświeżyć temat, ponieważ mam bardzo podobny problem. Mam Aprilię ETV 1000 Caponord. Wielki V-twin. Od pewnego czasu mam problem z rozruchem silnika. Czasem przekręcił, czasem za drugim razem, a ostatnio wcale. Po wymontowaniu rozrusznika i podaniu mu napięcia- kręci normalnie. Choć zastanawiające jest dla mnie to, że potrafię...
4 przewody wychodzące z silnika oznaczają , że uzwojenia robocze i rozruchowe są oddzielone od siebie, co pozwala w razie potrzeby zrealizować tryb rewersu .Uzwojenie robocze ma mniejszy opór. Uzwojenie rozruchowe włączone przez kondensator. Jeśli zamienisz miejscami przewody jednego z uzwojeń, silnik obróci się w przeciwnym kierunku https://obrazki.elektroda.pl/1337319500_...
Nie rozumiem, rozrusznik milczy ?, nie ma siły obrócić silnikiem ?, czy stuka ?
Jeżeli szarpakiem da się obrócić silnikiem to może być że nie. Za to gaźnik może być zabrudzony tym innym olejem i wymaga czyszczenia.
Jeżeli silnik ma coś napędzać poprzez pasek klinowy wystarczy obrócić silnik o 180 stopni.( tzn. jego mocowanie do podstawy)
Temat nagrzewnic zawsze żywy ;), to i ja się podepnę z pytaniem. Nagrzewnica Master B65CEL . W trybie expresowym 60 -120 minut zabrudza się wirnik, łopatki, elementy współpracujące. Jakby sadza; skutek - silnik przyblokowany, "sadza" zakleja pompę trudno obrócić osią silnika. Wyczyszczę wirnik, łopatki etc.... do 2 h jest ok i od nowa :(. Proszę o sugestie...
Witam Też stawiał bym na rozrusznik. Miałem taki przypadek ze swoją Mercedes 123. Objaw ten sam tylko że ja o tym się dowiedziałem przez przypadek . Nie mogłem obrócić kluczem silnika to wpadłem na pomysł że wyjmę rozrusznik i poobracam wieńcem . Po odkręceniu rozrusznika nie mogłem go wyjąć bez pomocy trzonka od siekiery i młota .Okazało się że jakiś...
Nic takiego nie ma. Jedyna opcja to obrócić obudowę silnika względem przekładni i wkręcić sruby od drugiej strony ale jak już pisałem strach mocno ciągnąć. Jak to może być połączone klin? Może ktoś kto robi w tym coś podpowie
Da radę to naprawić? Owszem, wymianą wirnika silnika. Ręcznie da się obrócić ?
Pralka Whirpool AWE 6317/p nie pobiera wody. Na każdym programie wypompowuje wodę,lekko obróci silnikiem i nie wykonuje dalej programu, po chwili pojawia sie komunikat -servis - f-12. Hydrostat sprawdzony,elektrozawór-sprawdzony,pompa o/k blokada-o/k ,silnik i programator sprawdzony- bez widocznych sladów uszkodzeń i nadpaleń.Czy ktoś może coś podpowiedzieć...
Czy myślisz, że jakbym obrócił silnik i podpiął bezpośrednio ze skrzynią biegów i całym tyłem ciągnika, byłoby lepszym rozwiązaniem? Posiadam cały tył samo 160. Jestem ciekaw, czy silnik bez żadnego przełożenia poradzi sobie. Czy są przekładnie kątowe o różnym rozłożeniu siły? Wspomniałeś o ilości zębów, czyli są mniejsze lub większe przekładnie. Tylko...
Ok, jutro obrócę silnik i podam te numery oraz porobię zdjęcia. Dobrej nocy!
Wyklucz przewody od tacha chociaż go nie wyrzucaj bo jeszcze może się przydać. Weź pierwszy biały przewód i znajdź drugi koniec (multimetr). Z pozostałych znajdź parę, połącz obie pary w szereg. Silnik gotowy do pracy ale.. pomierz czy nie ma przebicia i nie uruchamiaj bez przewodu ochronnego. Zabezpiecz silnik przed obróceniem bo dobrze startuje. To...
Może być problem z wieńcem zębatym - sam stycznik nie ma siły wepchnąć zębatki, jak Ci się zatnie, spróbuj obrócić silnik o kilka stopni. Kiedyś tak odpaliłem autokar na wycieczce - trzeba było lekko obrócić kołem prasowym i zębatki wpadały.
Po wykręceceniu świecy zapłonowej, jeżeli mechanicznie wszystko jest ok z silnikiem, to powinien dać się obrócić w miarę lekko. Nawet jak jest tam paliwo nad tłokiem to powinien to wyrzucić przez otwór świecy zapłonowej. Spróbuj bedziesz widział.
tak szczotki wydają przy ręcznym obróceniu silnika terkotanie jakby skakały po komutatorze,natomiast ze wzrostem obrotów ten dżwiek przechodzi w taki gwizd czym wyższe obroty tym głośniejszy
Silnik krokowy można porównać do magnesu na osi i elektromagnesów (2,4,5,6). Podanie napięcia na elektromagnes (fazę silnika) spowoduje obrót magnesu (osi silnika) o odpowiedni kąt. I tyle, nie będzie się obracał dalej. Żeby doprowadzić do obracania się osi silnika trzeba kolejno włączać i wyłączać poszczególne elektromagnesy (fazy). W zależności od...
Witam. Co ma do tego silnik ...a no ma jeżeli w ciągu kilku sekund silnik sie nie obróci a prądniczka tachometryczna nie da sygnału do modułu do zostanie wyświetlony komunikat (otwarte drzwi) W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia szczotki silnika. Pozdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/9739539600_... Dodano po 3 Obrócenie silnika nic nie dało, sprawdziłem pobieżnie połączenie masy ale wszystko wyglądało dobrze bo z tego co wiem nic nie było w nim robione. Znajdę chwilę czasu to dokładnie sprawdzę jeszcze raz masę.
ciśnienie oleju jest ok sprawdzałem manometrem , po obróceniu silnikiem na sucho (z odłączonym zapłonem ) olej wydostaje się z kanałów wałka rozrządu
Po wyłączeniu falownika hamulec trzyma nie da się obrócić silnika.
Tylko wtedy, gdy przy wykręconej świecy można obrócić silnikiem bez problemu, będzie to wina odprężnika i bez rozbierania silnika się nie obejdzie.
hmm fajne :) jak byś obrócił silniki by były bliżej steru miałbyś większa zwrotność pozdrawiam :)
Blokady włącznika stosuje się także w automatyce ;) Stosuje się też hamulce "łapiące" wał silnika i nie pozwalające mu się obrócić. Coś w rodzaju klocków lub tarcz hamulcowych w samochodzie. Inna metodą nieuruchomiania wału silnika są przekładnie samohamowne np. przekładnia ślimakowa.
Co to znaczy nie kręci? Jest jakaś reakcja na rozrusznik? Wałem da się obrócić?
Możesz kolego napisać tak na "spokojnie" co tam w tym Fiacie "popsułeś"? Kto ci "podpowiedział" abyś "grzebał" przy rozrządzie jak rozrusznik nie ma "siły obrócić silnikiem"? Pozdrawiam!
Zapalasz samochód na 20 sekund, gasisz, i dotylasz koła pasowego. Jak jest wyraźnie ciepłe to znaczy pas po nim slizgał. Druga metoda- silnik zgaszony, ty ciągniesz za wentylator (na alternatorze). Jak obrócisz nim tak, że nie obróci sie koło pasowe silnika to masz drudi dowód na to. Trzeci- oglądasz koło, jak ma zarys przypominający literę U to koło...
obrócić silnikiem bez świec w jaki sposób? normalnie kręcić? czy jakoś samemu?
Na przewodzie przykręconym do rozrusznika masz mieć zasilanie ,idzie ono bezposrednio z akumulatora. Przy rozruszniku idzie też przewód masy silnik-podłuznica , warto go sprawdzić. I czy w ogole idzie ten obrócić silnik kluczem. :)
Wykręć świece, spróbuj obrócić silnikiem trzymając za szczęki sprzęgła i sprawdzamy czy nic tam nie blokuje ruchu. Jak nie da rady to odkręcamy szarpak (rozrusznik), sprawdzamy rozrusznik jak pracuje. Koło zamachowe sprawdzamy, czy jest całe i nić nie blokuje go podczas obrotu coś nie wpadło. Po tym wszystkim zostaje tylko rozkręcić silnik, zaczynamy...
A co to wspólnego z case?. Po prostu musisz ignorować jak silnik się obróci.
Jak źle ustawiłeś rozrząd to przed odpaleniem nie obróciłeś silnikiem ręcznie?
Witam.Wystarczy obrócić wirnik o 180 stopni.
obrócić silnik obrót monitor obrócić sharp obrócić
honda civic temperatura silnik zmniejszyć moment obrotowy cyfra moduł
bester prostownik schemat zamrażarka whirlpool
Uszkodzenie czujnika wału w Audi 3.0 TDI - objawy i naprawa Volkswagen T5 - brak reakcji kontrolki świec żarowych