Możliwe że uszkodzony jest regulator obrotów. Znajduje się wewnątrz silnika. Ale najpierw sprawdź cięgna oraz spręzynke, sprawdź też przepustnice czy pracuje lekko i nie zacina się. U góry przepustnicy znajduje się filc nawilż go olejem. Jeśli tu wszystko będzie ok to pozostaje regulator. Acha sprawdź jeszcze wąs regulatora który jest umieszczony na...
Mam problem z ustawieniem wolnych obrotów w mojej astrze. mam I generacje z parownikiem lovato Electronic. Gaz reguluje sobie tą metodą : 1. Bierzesz kogoś do środka (albo jak Ci się uda to sam) blokujesz obroty na połowę użytecznego zakresu (czyli jakieś 2200- 2500 rpm) 2. skręcasz śrubę do momentu kiedy zaczną spadać obroty. 3. jak już złapiesz tę...
Zaleca się wymianę membran co 2 lata.. Póki co wystarczy regulacja ilości gazu na "biegu jałowym".. Śrubka na parowniku.. trochę wkręcić lub wykręcić. Reguluje się to na rozgrzanym silniku.. należy uzyskać jak najwyższe obroty bez zakłócen w pracy silnika..
To napięcie zasilania, (at)robokop pytał o wychodzące z TPS. Masz 3 przewody, +5V, masę, i wyjście ze ślizgacza zmieniające się od ?? do ok tych 5V jak naciskasz pedał gazu, ruszasz "kółkiem" linki. Widziałem że ma być 0,7V, ale tego na pewno nie wiem, U mnie jest to ok 0,6V, w innym oplopodobnym silniku. Różnica 0,1V u mnie powoduje szalejące obroty,...
Witam. Jestem tutaj nowy wiec z góry przepraszam jeśli popełnię jakąś gafę. Poszukuje porady w ustawieniu gaźnika w chińskim spalinowym silniku rowerowym 80cc3. Ten gaźnik ma tylko jedna śrubkę do regulacji obrotów i przy pierwszej próbie odpalenia paliwo aż wylało mi się z tłumika. Okazało się ze iglica była ustawiona maksymalnie w gore czyli na ostatnim...
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
Posiadam kosiarkę nieznanej marki, która aktualnie jest w odstawce, ze względu na problemy z silnikiem. Nie wiem co to za sprzęt, ale przeglądałem właśnie tematy i zauważyłem zdjęcie silnika który z boku wygląda identycznie jak mój -> Kosiarka była kupiona nowa z jakiejś promocji/wyprzedaży, od samego początku chodziła jakoś nie za specjalnie, w tym...
To już prawie wykopaliska, ale dla potomnych odpowiem co jest powodem tego problemu. W gaźniku aisin stosowanym w Suzuki Samurai 413 są dwie śrubki regulacji obrotów pierwsza od strony aparatu zapłonowego i druga przy siłowniku podciśnieniowym od strony chłodnicy. To ta druga śrubka odpowiada za zwiększanie obrotów poprzez siłownik podciśnieniowy, po...
Witam.Obroty ssania jeszcze udało się obniżyć i to bez wymiany sondy lambda.Podlaczylem do komputera obd 2 i sprawdziłem w ilu procentach uchylona jest przepustnica bez dotykania pedału gazu.Bylo 13,9%.Wykrecilem śrubkę naciągnięcia linki gazu o parę obrotów i teraz jest 12,5% .Auto na zimnym silniku startuje z 1300 obrotów /min i w ciągu jednej minuty...
Witam ! Problem jest taki, że odpalam ledwo wchodzi na obroty, po chwili coraz bardziej, aż wchodzi na swoje.. Kręciłem śrubkami na różne sposoby, ale w kółko to samo.. Jak sie rozgrzeje ustawiam jałowy, poczekam aż ostygnie ustawiam szyb. jałowy.. No i powinno być ok a nie jest, następne uruchomienie to znów przymulone obroty i czasem nie odpuszcza...
W takim razie będziesz miał problem z ustawieniem. Dźwignia, przy wyłączonym silniku, musi być tak ustawiona aby przepustnica była całkowicie otwarta. Po włączeniu silnika, regulator dąży do jej zamknięcia. Spróbuj tak, odkręć dźwignię, obróć oś przeciwnie do ruchu wskazówek, aż do oporu. Załóż dźwignię (oś cały czas musi być przekręcona do oporu) załóż...
Barhus zacznij od wymycia przepustnic a wolne obroty się ustawia śrubką w dołku po prawej stronie korpusu przepustnic jak stoisz przodem do silnika. Nie reguluj śrubkami ograniczającymi ruch przepustnic - są fabrycznie nastawione i nie należy nimi kręcić, linka gazu ma być luźna. osbe jak znajdziesz tam krokowca to ci oddam wszystkie punkty. [/b]
Być może źle ustawiona mieszanka. Ustawianie jej na wymyślone 1,5 obrotów jest niewłaściwie. Śrubkę od składu można wykręcać z pozycji wkręconej jeśli powoduje to zwiększanie obrotów silnika(najlepsze spalanie) jednocześnie zmniejszając wolne obroty drugą śrubką do tego przeznaczoną. Jeśli dalsze jej wykręcanie powoduje spadek wolnych obrotów to wkręcamy...
Zadaniem regulatora jest utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od wahań obciążenia silnika. Silnik będzie działał, bez tej sprężynki, ale nie będzie działał regulator i będą problemy przy wzroście obciążenia silnika. Nie kręcił ktoś przypadkiem tą śrubka mocującą dźwignie regulatora do osi?
Witam, jeśli charczy na wysokich obrotach to bęben lub silnik ( łożyska) odkręć blat z tyłu 2 śrubki następnie spróbuj zrzucić pasek włącz na wirowanie i zobaczysz czy to czasem nie silnik. Jeśli charczenie minie tzn. ze zbiornik. Zbiornik niestety nierozkręcany tylko klejony czyli we własnym zakresie nie do zrobienia. koszt naprawy przykładowo u mnie...
Odłącz klemę bo w peugeotach przepustnice się wtedy adaptują automatycznie, spróbuj potencjometrem przepustnicy wyregulować jeśli ma możliwość regulacji na śrubkach.
Praktycznie do każdego Kasprzaka, czy to deck lewoskrętny, czy radiomagnetofon podchodzi większość 9V silniczków tego typu jak na zdjęciu: Jeżeli radiomagnetofon miał linię zasilania silnika w okolicy 6-7,5V to szukamy wersji silniczków na 6V. Najczęściej były wersje 6, 9 i 12V. Wersje 2 pinowe mają podkóweczkę regulacji obrotów wbudowaną w środku -...
Witam, mam problem w instalacji gazowe LOVATO (golf 3 1.6 ) Na benzynie jest ok. Na gazie na jałowych biegach mam obroty do 2000 - na ciepłym silniku. Gdy jest zimny - obroty są normalne.. Załączam zdjęcia - urządzenia gazowego które mam - na nim są śrubki (większa i mniejsza-niebieska) i stąd pytanie, czy ja mogę skręcić np. o pół obrotu którąś z śrubek...
Witam w jakiej temperaturze powinien w mojej gilerze 125 fx 1999r odpalić się wentylator na chłodnicy ? Wymieniłem czujnik na nowy ale nie wiem ile trzeba ja nagrzać tak aby się w końcu odpalił. Na ostro działa po kablach jeśli się zepnie :) Wie ktoś jakie powinny być prawidłowe wolne obroty silnika ? ile razy Przekręcić śrubką od obrotów tak żeby było...
Witam, proszę o podpowiedź bo trochę błądzę od mechanika do mechanika, a każdy ma inną teorię. Trochę będzie esej, ale się trochę zamieszało. Żona posiada Chevroleta Cruze 1.8 benzyna 140km z 2012r - silnik A18XER - popularny ECOTEC Euro 5 (przebieg 240kkm) Po odpaleniu zawsze trochę klekotał przez parę sekund. Na forach wyczytałem, że zawory olejowe...
Witaj! W tradycyjnym silniku Poloneza czy Fiata znajdował się gaźnik,który miał pływak,zawór pilnujący poziom paliwa,oraz dysze główne i wolnych obrotów. Pływak ustawiało się odpowiednim wałkiem 6mm tak by zachować odpowiedni poziom paliwa w komorze gaźnika. Wolne obroty regulowało się odpowiednią śrubką - zmniejszało obroty na przypustnicy a zwiększału...
Masz w tym gaźniku membranę? Bo jeśli tak, to najpewniej ją ciul strzelił :P . Druga sprawa - luzy zaworowe do sprawdzenia. Jak masz mocno rozjechane, to nie będzie chciał równo chodzić. Po 3cie, jeśli silnik jest zimny, a ty wyłączysz ssanie, to nie jest dziwne że gaśnie, zwłaszcza w aktualną zimową pogodę. Po 4te. Najpierw ustawiasz skład mieszanki,...
Witam.Wymieniłem filtry ,świece,przewody,olej,zrobiłem test elektryki.Doszła wymiana sondy.poza tym tester nie wykazał błędów.Zmiejszyło się trochę spalanie do ok 10l.Po uruchomieniu silnik nadal wchodzi na ok1600 obr.i obniża je dopiero po nagrzaniu się silnika.Czujnik temperatury jest ok. Sprawdziłem zawór odpowietrzenia silnika i wymieniłem rurkę...
Śruba mieszanki, ustawienie początkowe do regulacji, to wykręcenie o 1.5 obrotu. Rozgrzej silnik, ustaw około 1700 obr/min, wykręcaj powoli śrubę do momentu aż silnik zacznie się dławić. Zapamiętaj jej położenie, teraz zrób to samo w drugą stronę, czyli wkręcaj śrubę do momentu dławienia silnika. Śrubę ustaw w środkowym położeniu. Skoryguj obroty śrubka...
Sprawdź linkę gazu, może się zacina i obroty nie spadają dostatecznie. Jeżeli byłby to problem ze sprężyną, to głowica kręciłaby się od razu po odpaleniu silnika. Możesz spróbować zmniejszyć minimalnie obroty biegu jałowego (śrubka T).
Widać gołym okiem, że silnik jest podłączony w trójkąt, więc tak. Jeśli chcesz, by dalej tak pracował, nie zmieniaj nic i patrząc od wyjścia wirnika, podłącz pierwszą fazę do środkowego, drugą, a do styku dołącz 3 fazę, jeśli kierunek obrotów nie pasuje do styku, dołącz fazę pierwszą a do styku od wirnika dołącz trzecią fazę, przewód neutralny masy...
Większy silnik, tylko czy wejdzie w obudowę przekładni. Upewni się czy średnica wału jest odpowiednia. Zmiana na średnica wału 2,2 mm W klasie 280 i 370 średnica wału jest 2 mm SPEED X-FLY 380 6V Dane techniczne: napięcie pracy: 3V – 8,4V liczba obrotów do 14000obr/min - wymiary: korpus 37,5 mm x 27 mm , oś wału 2,2mm, SPEED X-FLY 400 6V Do zestawu...
Typowy agregat z silnikiem 2T. Silnik reguluje sobie automatycznie obroty tj. w zależności od obciążenia odbiornikami. Istnieje możliwość regulacji obrotów wkrętem-śrubką (prawa strona agregatu), która naciąga sprężynę połączoną z osią przepustnicy gaźnika. Zimny silnik należy uruchamiać na ssaniu (dźwigienka w prawo), po czym stopniowo je wyłączać...
Witam Forumowiczów! Forum elektrody śledzę od dłuższego czasu, zaczynając od problemów z magnetofonem szpulowym, kończąc na moim "wymagającym" aucie :) Do tej pory unikałem opisywania problemu bo wcześniej czy później znajdowałem rozwiązania i nie było potrzebne drążenie tego samego tematu po raz kolejny... ale tym razem internet milczy, a ja już mam...
Witam. Ostatnio robiłem mały remont silnika 1.4 8V MPI AQW (jednostka czeska). Wymieniiłem wszystkie szklanki (popychacze hydrauliczne), następnie wykonałem nastawę napięcia wstępnego poprzez dokręcenie 2 obrotów śrubką regulacyjną przy niepodpartych zaworach (przekrycia wg. schematu producenta). A mimo to w silniku jak tłukło, tak dalej tłucze przynajmniej...
Układ modułu na jakimś triaku winien być zastosowany niezależnie, czy silnik ma regulację obrotów czy nie. Układ sterowania triakiem zapewnia nazwijmy to "miękki start" silnika. Silniki szczotkowe nie lubią rozruchu z "kopa" i może być to zabójcze dla silnika, potrafi doprowadzić do uszkodzenia wirnika.
Witam. miałem również taki sam problem i pomogła regulacja parownika. Rozgrzej silnik do temp. 70 st. śrubą dopuszczajacą gaz do silnika (tą na rurce) przykręć tak aby silnik pracował jak najwolniej ale równo. Potem śrubą przy parowniku pokręć tak abyś miał jak najlżejszą pracę silnika, obroty będą wyższe i silnik cichutko pracuje. Jak już to ustawisz...
Witam, posiadam rower z silnikiem taki aukcja numer 729675951 i mam problem bo wydaje mi się że silnik więcej pali niż powinien. Pisze że 1,8L na 100km ma palić ja bym był zadowolony jakby palił chociaż 2,4L na 100km. Wydaje mi się że pali tak teraz z 3,5 litra na setkę. Można jakoś wyregulować gaźnik? Jest tam jedna śrubka, od obrotów, którą mam bardziej...
Witam, szukałem porady na forum ale nic nie znalazłem wiec postanowiłem założyć nowy temat. Więc tak: Odpalam kosiarkę i zaraz po odpaleniu silnik wskakuje na bardzo wysokie obroty aż prawie cala się obudowa trzęsie. Postanowiłem wyregulować gaźnik i ku mojemu zdziwieniu nie było śrubki od regulacji gaźnika. W kocu gdy znalazłem śrubkę postanowiłem...
Witam Mam problem z samochodem DAEWOO TICO, Jako iż jestem pierwszym właścicielem autka szkoda mi się z nim już rozstawać. Opiszę w czym problem. Autko do tej pory działało bez zarzutu jednak kiedyś zaczęło kiepsko palić w dni wilgotne, ja wtedy nie miałem pojęcia co to może być oddałem go do mechanika (przeklinam go do tej pory) on też nie wiedział...
Witam. Zakupiłem Corse B 1.0 12V z 99roku. Silnik od początku nie chodził najlepiej - miał cały czas podwyższone obroty. Pracował jakby był na ssaniu i zapalał się check. Podczas jazdy potrafił się zdusić, ale jechać się dało. Zauważyłem, że ktoś majstrował przy zamalowanych żółtą farbą śrubkach przepustnicy i był założony w miarę nowy zamiennik regulatora...
Witam serdecznie, mam problem z obrotami w maździe 323 BA z silnikiem Z5-DE 1.5, Chciałabym ustawić obroty na luzie i ssaniu oraz ustawić TPS. Obroty na ssaniu wynoszą 2500 obr./min i nie schodzą nawet jak silnik chodzi z 5 minut, jadąc takim autem do momentu nagrzania silnika obroty wynoszą 1500 obr./min na luzie, i słychać po silniku że on cały czas...
Przepraszam, że tak długo ale wczoraj jakoś wypadło mi z głowy i zapomniałem odwiedzić forum :D Skuter złożony na gaźniku seryjnym (membrana 16mm) mieszanka wykręcona dokładnie 3 obroty i silnik pracuję prawidłowo.Sam nie wiem czemu potrzebował aż tak dużo obrotów ale jak widać problemem była błędna regulacja i musiałem jeszcze bardziej odkręcić śrubkę,...
Spróbuj wyregulować wolne obroty śrubką od składu mieszanki. Najpierw wkręć śrubkę od składu mieszanki do końca i wykręć na początek o 1.5 obrotu i zobacz co się stanie jak nie utrzyma obrotów to podnieś przepustnice drugą śrubką
Spróbuj lekko podnieść obroty biegu jałowego tą śrubką na przepustnicy, być może przestanie falować :). Działanie sprawdza się tak iż na zimnym silniku jak zaciśniesz przewód elastyczny idący od tego zaworu do dolotu powietrza obroty powinny zmaleć, na ciepłym silniku powinny być bez zmian.
Regulacja jak w maluchu. Śrubką mieszanki ustawiasz najwyższe obroty (wykręcasz do osiągnięcia najwyższych obrotów, potem powoli wkręcasz, aż silnik zacznie przygasać i lekko wykręcasz), a śrubą obrotów (tą od przepustnicy ustawiasz obroty na 850. Przepustnicę rozruchową ustawiasz na znaki. Luzując trzy śrubki. Ważne jest, ąby siłownik pull-down pracował...
witam mam pasata z1990 r 1,8 założyłem gaz i samochód pracuie nierówno wchodzi na wysokie obroty i spada i td czy iest to wina zle wyregulowanej istalaci czy coś z silnikiem nie tak. na bezynie iest ok Chodzi Ci o to że wolne obroty pływają? Masz zapewne silnik z monowtryskiem i instalację LPG 2 generacji. Najtańszym i najbardziej niezawodnym środkiem...
Na wstępie napisz jaki to pierburg. Bo 2e to mało. Może byc 2E2 lub 2E3, lub o zgrozo bardzo lubiany przez garażowych "grzebli" 2EE. Ale bez względu na rodzaj gaźnika stwierdzam ze masz za wysokie obroty. Na najwyższym stopniu krzywki ssania obroty powinny przy ciepłym silniku wynosić 2200 - 2400 obr, a nie 3000. Przynajmniej tak sie regulowało LEKR-a...
Ale sprawdzenie silnika krokowego to dobry pomysł. Silnik krokowy jest przy przepustnicy (idzie do niego wiązka przewodów). Trzeba odkręcić dwie śrubki i wyjąć silnik krokowy z obudowy przepustnicy. Silnik krokowy zakończony jest takim "grzybkiem". Trzeba go dokładnie wyczyścić z nagaru. Także gniazdo silnika trzeba dokładnie oczyścić. Dobrze sprawuje...
Witam! Kupiłem dwa miesiące temu Lagunę z 2000 roku, benzynka 2.0 z gazem sekwencyjnym 3-letnim, przebieg 170 tyś km, rozrząd wymieniany przy 145tyś. Od zakupu przejechałem nim już 3 tyś. km i wszystko było ok...do zeszłego tygodnia. Pojawił się następujący efekt: gdy silnik jest zimny, samochód śmiga jak strzała, płynnie, cicho, z dobrym przyspieszeniem....
Na pokrywce są cztery schematy, pokrywka jest uniwersalna dla silników jedno fazowych, zasilanych z 230V i trój fazowych zasilanych z 3x400V. Dwa schematy po prawej stronie dotyczą tego silnika, dlaczego dwa ? jeden to schemat gdzie silnik ma obroty "prawe" drugi gdzie silnik ma obroty lewe. Wynika ze schematu że napięcie 230V należy podłączyć do przewodów...
Gaźnik trzeba porządnie wyregulować! Żadne wykręcanie śrubki (której?) na ponad 1000 st (????). Poszukaj na Elektrodzie. Na pewno było to opisane. Jak będziesz miał wątpliwości to pytaj. Podpowiem, że regulujemy/sprawdzamy: 1. Ustawienie pływaka, a przez to poziomu paliwa. 27 mm. 2. Ustawienie zapinki iglicy - 4 rowek od góry. 3. Ustawienie śruby składu...
Witam. Problem polega na tym, że nie mogę odpowiednio wyregulować gaźnika, śrubkę od dawki paliwa skręcam na maxa, odkręcam 1/2 obroty, od obrotów odkręcam dosyć mocno i powoli skręcam obroty i puszczam gaz, do momentu kiedy będzie dobrze. Wyregulowałem w ten sposób gaźnik do stanu w którym ładnie sobie pykał, gdy puszczałem gaz, na obroty wchodzi świetnie...
Witam. Mam starą kosiarkę (chyba już ma 10 lat), zwykłą, bez napędu, z bocznym wyrzutem, silnik Tecumseh, ale niestety, nie mam spisanych oznaczeń. Sprzęt ma tylko jedną dźwignię, którą w pozycji pracy trzeba przyciągnąć do pałąka (to chyba włącznik zapłonu jest). Przy gaźniku jest mała blaszka, która daje 2 poziomy obrotów (zawsze pracuję na tych wyższych)....
Witam, Jestem posiadaczem znanego wszystkim Fiata Cinquecento 900 z gaźnikiem. Typ silnika to ben-gaz z 93r. Mój problem wygląda następująco: Od 2 dni nie działają mi wolne obroty na gazie. Jeśli tylko puszcze ssanie to obroty spadają wręcz natychmiast i silnik gaśnie. Sprawa wygląda tak, że miałem takie problemy, że cienias chodził dobrze dobrze, a...
Witam Trochę się przeciągło ale brak czasu. Udrożniłem korek od zbiornika, odkręciłem gaźnik i oczywiście uszkodziłem ta szmacianą uszczelkę (wymieniłem na nowa zrobiłem z tektury). Objawy są takie, silnik po kilku już minutach trochą wchodzi na wyższe obroty, ale nie mogłem go dłużej sprawdzać bo, chociaż wchodzi na wyższe obroty to jakby brakowało...
Mam Kosę NAC już 3 sezony i odpukać nic się nie dzieje,ale przedstawię Ci perypetie z moją husqvarną...była 4 razy w servisie i za przeproszeniem gu...o się znają,z moją piłą od nowości było coś nie tak, pluła paliwem przez tłumik ,często gasła a odpalenie jej to była loteria ,jak już chodziła to nie miała swojej mocy ,albo falowała.Po 2 sezonach mordęgi...
Temat wiele razy poruszany, ale jednoznacznej odpowiedzi nie ma, choć kilka podpowiedzi jest. Zacznij od wiązki silnika, załatw sprawę blaszek, i napisz jakie napięcie ustawiłeś TPSem. Był niesprawny że go zmieniałeś ? Jak ruszasz wiązką przy przepustnicy to zmieniają się obroty ? Kręciłeś może śrubką przy "kółku" z linką ? Czyściłeś przepustnicę, ma...
Jeśli jest to ta (z fotki) dźwignia - regulator obrotów, wychodząca z bloku silnika, to winna mieć na jej końcu kilka otworów do przestawiania sprężyny. Od sprężystości sprężyny oraz otworu, w którym jest zaczepiona zależą "wysokie"obroty silnika. W Twoim przypadku może najpierw należy sprawdzić w jakim położeniu w gaźniku znajduje się śrubka (wkręt...
Miałem już podobny problem w Coupe 1.6 i w Rio i nie wywalał błędu synchronizacji. No możliwe że tak było - tutaj zwaliłem dekiel dla pewności - łańcuch napięty jak struna. Póki co - kolektor przykręcony na sztukę, brak jednej śrubki, luźne oringi wtryskiwaczy - prawdopodobnie listwa wtryskowa była zmieniana, nie wiem czy były takie same w przypadku...
To zdaje sie kolega nie pamięta słynnej benzyny 86, k Kolego, maluchem to ja zacząłem jeździć 1974 roku, a benzynę to jeszcze czerwoną pamiętam, miała chyba 70 oktan. A te samozapłony to mogły się brać z żarzącego się nagaru na głowicy lub elektrodach świec. A do autora tematu, sprawdź drożność dyszy wolnych obrotów i kanału gdzie śrubką reguluje się...
Sprawdziłem linkę, wygląda w porządku. Na pełnym gazie komputer wskazuje otwarcie 88-89 stopni, przepustnica ma jeszcze minimum luzu od pełnego otwarcia. Przy czym przekroczenie 90 stopni w tym samochodzie nie jest możliwe, gdyż taki plastikowy element za który zahaczona jest linka oprze się o obudowę. Przy puszczonym pedale gazu jest minimalny luz...
Mam jeszcze taki problem wczoraj jeszcze odkręciłem zakrętkę od iglicy żeby ją przestawić ale zakręciłem i patrze że rolgaz się zacioł linka w każdym miejscu ma luz ale przy kierownicy ona wylatuje z rolgazu, wie ktoś co może być tego przyczyna? Prawdopodobnie źle włożyłeś przepustnice, zwróć uwagę, że w gaźniki tam gdzie chodzi przepustnica jest pin...
Wygląda na to że może to być nieszczelny układ dolotowy , lewe powietrze. .... Niestety raczej nie. Kupiłem wczoraj samostart i psikałem obficie w okolice dolotu, wtrysku, serwa i wszędzie tam gdzie są jakieś przewody podciśnieniowe, nawet celem próby zdjąłem przewód podciśnieniowy z UFO i do niej lekko ale to spowodowało tylko nagłe przygaśnięcie...
Kupiłem popularny w handlu układ "regulatora obrotów/ mocy" oparty na BTA16. Sprzedawcy deklarują że obsługuje on urządzenia do 2000W. Tu jego opis: Napięcie wejściowe : 110V-230V AC Regulacja napięcia (wyjściowe): 50-250V AC Moc maksymalna : 2000W ( chwilowa do 30sec ) ok 8,5A Maksymalna Moc ciągła: 1500W ok 6,5A Regulacja: Potencjometrem Potencjometr...
Witam mam suzuki gsx500 i mam ploblem nie wiem co się stało bo odpalał z pierwszego i pracował ładnie do czasu jak mi linka i ślimak sprzęgła się zerwały zrobiłem to i nagle słychać z silnika jak by jakąś śrubka latała i ciężko ma odpalić i nie wkręca się już na obroty dam gazu to tak z 3.5 i gasnie jak go kupiłem to było słychać tak jak by nakrętka...
"Wolne obroty ustawiasz śrubką na parowniku." Przeciez napisal ze ustawil i ze na gazie jako-tako chodzi, a problem jest na benzynie. Moja rada na poczatek - obejrzyj caly dolot powietrza, czy nie ma gdzies nieszczelnosci (bo rozumiem ze instalacja jak napisales najtansza, czyli mikser na dolocie powietrza do silnika?) "Lewe" powietrze moze rozne brzydkie...
No to co trudnego? Jeżeli dokładnie to przetwornik mostkowy ciśnienia - DRAL, MPX czy co tam jeszcze (np. stare VIGOTORy). Do zasilania mostka stabilizator napięcia lub prądu, a z drugiej przekątnej sygnał na wzmacniacz i co kto lubi - jakaś forma komparatora i triak, albo regulator od P do PID i na końcu sterowanie silnikiem (można nawet wstawić falownik)....
Witam ! Byłem ponownie w ASO, bez powodzenia, jedynie z zaleceniem ponownego założenia oryginalnych przewodów wysokiego napięcia ( od roku miałem NGK ) i sprawdzenia w ciemności czy niema przebic. Założyłem przewody Fiat, niema żadnych przebic. Z własnej inicjatywy przekręciłem o pół obrotu śrubkę regulacji przepustnicy ( na zmniejszenie przepływu )...
W mojej audi 80 miałem podobne objawy jak kolega leochu , jak go odpaliłem na benzynie ( a rzadko jeździłem na benzynie z tego powodu że mam instalacją lpg) to jak audica byłe zimna to normalnie szła , jednak jak się trochę zagrzała to miała identyczne objawy jak opisał kolega , jeździłem do mechanika , jednak on ręce rozłożył , założyłem temat na forum...
Witam wszystkich gorąco! Ciąg dalszy mojej historii z lanosikiem. Przyszły mrozy i oprócz falujących obrotów przy zimnym silniku ponownie pojawił się problem z zapalaniem, więc zgodnie z poradą postanowiłem najpierw wymienić czujnik cieczy a nie szukać problemu u "fachowców". Na początku pierwszy warsztat odmówił że nie mają teraz czasu może w przyszłym...
Konfiguracja jak w temacie i mam problem z gazem. Do rzeczy: - zregenerowałem parownik, bo autko zaczęło za dużo spalać. Komplet uszczelek i membran oryginalnych, wszystko wyczyszczone i złożone. Niestety w zestawie nie było uszczelki środkowej, więc tego nie rozkręcałem. Niestety parownik jest do 100hp a silnik ma 120km, ale jak chodziło do tej pory...
Wszelkich regulacji gaźnika dokonuje się po sprawdzeniu sprawności i ustawienia zapłonu, potem gaźnik reguluje się na ciepłym silniku. Śrubkę od obrotów odkręca/wkręca się minimalnie. Oraz mogłeś pomylić śrubkę wolnych obrotów z śrubką od składu mieszanki i wtedy jakbyś dał ubogą mieszankę to by się grzał i w przedziale średnich obrotów (bez obciążenia)...
Nie widziałem śladów aby coś było wytarte wszystko ok. Która ta śrubkę wymienić ? Dziś jak nie dam rady pojadę do mechanika. A ten modul jak obstawiacie ? Może być zły ? EDIT Zmieniłem paliwo i działa. Zawsze na bliskiej tankowałem... Dziś zalałem u siebie ponoć lipne paliwo atu patrze i nic nie przerywa i nie kicha.
czyli trzeba odkręcić tą śrubkę i przez to odpowietrzyć ? . Ale skąd się biorą takie strasznie wysokie obroty jak odpalam ?
Tak na benzynie i na gazie. Wczoraj w nocy pojechalem w krótka trase Barlinek - Gorzów (30 km) i przestał szarpać ale jak dzisiaj z rana odpaliłem na zimnym to szarpał, przejechałem z 15 km i znowu przestał szarpać Dodano po 1 A reguluje się obroty śrubką na półkolu tam gdzie się linke od gazu zakłada? Dodano po 5 I co jest przyczyną że przestaje szarpać...
Nie będę ryzykował(mam ją na czrną godzinę),jedyne co to miałem ochotę przełożyć z niej to ten zawór,ten pod gumowym kapturkiem zaznaczony strzałką na zdjęciu pompy w poście powyżej,ale kolega Dizba napisał że nie jest to ten przestawiacz...Moje doświadczenie z silnikami diesla jest znikome(dopiero się uczę)... Dodano po 4 Koledzy przeczytałem na kilku...
Jeżeli śmierdzi gazem i wzrasta jego zużycie to jest źle ustawiony gaz..po prostu silnik nie przepala takiej ilości gazu..i go wywala. Była ustawiana mieszanka gazu? bo jeżeli sam to robiłeś..jest zbyt mocno odkręcony gaz a za mało powietrza.. najlepiej gdybyś pojechał do gazownika na ustawienie gazu albo na własną rękę czego nie polecam gdy chodzi...
Ale ten gaźnik zmaltretowany. Iglica wolnych obrotów (śrubka ze sprężynką) uszkodzona, do wymiany, reszta też w nie lepszym stanie. Tu masz temat dotyczący identycznego gaźnika: Chociaż nie wiem czy z Twojego będzie jeszcze jakiś pożytek.
Gaźnik do wyregulowania i tyle. Zaznaczam - nie do laickiego kręcenia śrubkami jak się komu podoba, tylko do prawidłowego wyregulowania. Zamykam.
Faktycznie na spodzie przykrywki jest naklejka ze schematami której wcześniej nie zauważyłem. Dostałem też odpowiedź od sprzedawcy że tak właśnie powinienem podłączyć (pod wolną śrubkę od U1 i wolną wsuwkę zabezpieczenia). Czyli dobrze kombinowałem ale odwagi zabrakło :) Ale jeszcze dwa pytania: 1. W takim razie obojętne jest czy faza będzie podłączona...
Po prawej stronie widzisz śrubę regulacyjną , jak zapalisz silnik na wolnych obrotach to przekręć tą śrubką do obrotu w prawo i słucha silnik - czy idzie równiej czy gorzej , poznacz sobie jak była śruba ustawiona żeby tego nie rozregulować .
TPS też książkowo zamknięta przepustnica 0,56 V Tyle ma być ? Masz książkę gdzie to wyraźnie napisano ? U mnie odchyłki od napięcia spoczynkowego powodowały podobne objawy. Sterownik przez niewłaściwe napięcie z TPS, nie regulował jałowych obrotów, tylko przyśpieszał zapłon z tych 10 stopni do 25-30 co skutkowało wyższymi np 1,5 czy 2tys obrotami,...
Witam. Przepraszam, że tak długo nic nie odpisywałem. Udało mi się uporać z problemem. Winny był potencjometr przepustnicy sterowanej elektrycznie. Rozwiązanie problemu: 1) Demontujemy przepustnicę. W tym celu należy odpiąć od niej węże z płynem chłodniczym (zaślepić jakąś śrubką węże, żeby płyn nie wyciekał). Zdjąć gumowy wąż podciśnieniowy. Odpiąć...
Witajcie Kochani! Przejrzałem nasze bogate forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Tematów jest sporo ale nie do końca w mojej sprawie :( Samochód: Opel Corsa C 1.0 silnik Z10XEP Twinport 2004 r. Na łańcuchu. Ważne! Auto przyjechało na warsztat z prawdopodobnie zajechanym wałem (silnik stanął dęba) Po rozebraniu wszystkiego na śrubki (silnik...
Lewe powietrze, albo zawory do regulacji - tam są chyba na śrubki.
powinna być w nim śrubka od ustalania położenia przepustnicy. I druga - do ustalania składu mieszanki na wolnych obrotach.
Pasuje baz żadnych przeróbek . Trzeba jedynie ostrożnie zdjąć wiatrak/Ja podważyłem go większym śrubokrętem i wycisnąłem z ośki silnika/ a następnie odkręcić dwie śrubki łaczace silnik z obudową,odlutować przewody - złożyć odwrotnie. Silnik ten ma chyba wieksze obroty /oryginalny nieznane/ i dlatego podczas suszenia reguluję temperaturę zasłonką wlotu...
Witam Dla potomnych szklanki w 1.4 są hydrauliczne w 1.3 były zwykłe. Można je wyciągnąć i zobaczyć o co chodzi. Jak wypróżnimy popychacze z oleju to powinny się dać wcisnąć i wrócić tak jak w każdym hydrauliku. Od max wciśniętej do nie wciśniętej są 3 pełne obroty śrubką regulacyjną. Regulacja tak jak kolega wcześniej napisał oczywiście pamiętać że...
na gaźniku masz śrubę do regulacji obrotów Nie widziałem tam żadnej śrubki regulacyjnej.
A ja się zapytam skąd 1/4 uchylenia przepustnicy przy kanale obejściowym ? Czy to jest normalne według was? No chyba że trzymał gaz. Sprawdź TPS jak i to czy nie było coś kręcone śrubką przy przepustnicy.
Dziękuje za odpowiedzi. Rzeczywiści przesadziłem z tymi przezroczystymi elementami xd chociaż też zakładałem, że mogą to być zwykłe uchwyty. Odpowiadając na wasze pytania, to tak wał silnika można przekręcić palcami. Sprawdzę inny wirnik, czy faktycznie ten uległ rozmagnesowaniu. Chociaż wirnik po wyjęciu normalnie przyciąga śrubki. Silnik podłączony...
Żadne biurko nie jest do końca kompletne, jeżeli nie ma na nim własnego kubka z zaparzoną herbatą. Można oczywiście kupić jakiś standardowy kubek w sklepie, ale czy nie warto zaprojektować własnego wzoru, który wyrazi naszą osobowość? Najprostszym sposobem jest zrobienie odpowiedniego projektu i wysłanie go do jednej z internetowych firm wykonujących...
Czy iskrzy na szczotkach?,zobacz czy jest elektronika. To jest prosty silnik, żadnej elektroniki:) A może specyficzny <układ> regulacji obrotów To świadczy o niesprawności tego regulatora-stabilizatora obrotów . Cały prąd silnka idzie przez ten opór z pominięciem styków mechanizmu regulatora , oczyść te styki z tlenków i nagarów . Chyba o to...
Witam wszystkich jest to mój pierwszy post w życiu więc proszę o wyrozumiałość. Przyszło mi się zmierzyć z łożyskami silnika który to w założeniu ma być jednorazowy. Spróbuje w kolejności opisać co i jak żeby laik mógł też zrozumieć. Po demontażu prawego boku pralki (należy odkręcić z tyłu dwie śrubki płaskim śrubokrętem i cztery kluczem gwiazdkowym...
Te cewki to mogą być 3 w silniku. Bieg jałowy ustawiasz śrubka. Chyba że już się nie da.
Mozesz jeszcze wyczyscic kostke od tego czujnika on daje informacje o obrotach silnika i informacje o momencie zaplonu. Bez niego samochod nie zapali. Autko może nie odpalać zimne, rozgrzane zaraz po wyłączeniu, podczas jazdy zgasnąć a po 15 min jedzie dalej, miałem ten problem i czyszczenie pomogło mam spokój. Zapomniałem dodać że to się zdarza raz...
No niestety to nie jest śrubka. Nie bardzo jest się jak dobrać dalej ale mam silnik na wierzchu więc popatrzę dokładnie i za 10 minut napiszę czy to się da wyjąć. To nie śrubka wygląda bardziej jakby było zanitowane. Nie bardzo mam koncepcje jakby to można rozebrać i pytanie czy należy rozebrać. Magnes obejrzałem i nie widzę uszkodzeń ale mogą być pod...
Masz książkę do ciągnika? Opisze jak umiem bo z książki nie każdy rozumie. Odkręć przy pompie przewód wysokiego ciśnienie od pierwszego cylindra - wtrysku. Zahamuj ciągnik, ustaw na luz, podnieś zawory, ustaw maksymalny gaz i ciągnij za pasek klinowy by obracać walem silnika tylko zgodnie z jego obrotem. Jak nie dasz rady to klucz na nakrętkę kola pasowego...
Na silniku nie ma parametrów, silniki są w dronie zakupione a nie w pudełkach oddzielnie :) Stąd też brak informacji o silnikach. Inna sprawa, wolałbym kupić jeden niż cztery, dlatego szukam takiego samego jak w dronie był od początku. Nie znalazłem też informacji które silniki mają ile cewek, jaka jest ich moc, ilość obrotów itp. Z tego co mi się wydaje,...
Ruszał Pan coś przy silniku? Nie, skąd, sam tak zaczął chodzić. To czemu jest świeżo zerwany lakier na ograniczniku przepustnicy? AAAA tu, no trochę regulowałem, no wie Pan przy maluchu też była taka śrubka.
No dobra delikatny pstryczek w sterownik pompy załatwia sprawę, w prawo lub w lewo równolegle do silnika. Jedyny problem to te dziwne śrubki ale do opanowania.No i oczywiście nie przesadzić z tą dawką ale to odrazu widać bo silniksię rozbiega i kiepsko schodzi z obrotów.
Witam. Podejrzaną jest spalinowa kosa , dwusów. Jakiś czas temu brak paliwa przerwał mi koszenie. Po kilku dniach dokupiłem paliwo, po zrobieniu mieszanki 1:20 wlałem do zbiornika, ale kosa nie odpaliła. Sporo z nią powalczyłem [czyszczenie gaźnika] ale nic to nie dało. Po tygodniu leżenia w kącie, odpaliła za pierwszym razem. Wczoraj opróżniłem cały...
cichus napisał: ..A jak to sprawdzić czy ETZ czy TS bo brak jakichkolwiek nalepek. .. Leniuszek z ciebie że hej. Od czego masz internet? Czy sprawdzałeś szczelność? W MZ/ETZ 150 jest jeszcze łatwiej niż w innych silnikach. Wystarczy odkręcić nakrętkę kolanka i podłożyć krążek z materiału uszczelniającego. Zakręcić z powrotem i jedna "dziura" zatkana....
No nie aż tak tani, ale nie drogi to nie moja piła. Silikon ale czarny. A gdzie można taką pastę kupić?. Niedawno ustawiłem cewkę z kołem dokładnie odległość jakaś 1mm na 100%. Ustawiłem gaźnik L na 1/25 lub 1/5 a śrubkę H na jakieś 2/5 obroty, dziwnym trafem odpaliła i to na małych obrotach lekko podkręciłem T i pyrkała sobie. Tylko jak się dobrze...
wahania temperatury reduktora i zmiany ciśnienia gazu - brak możliwości poprawnego wyregulowania dawki Niestety. Czasem trzeba pokręcić śrubkami. Gwałcenie zasad fizyki. Dzięki, choć przez chwilę poczułem się jak Einstein. Niestety, nie potrafię łamać praw fizyki choć bardzo bym chciał. Co do temperatury silnika to pewnie zauważyliście, że brak jest...
ELM-em w Voyagerze to możesz najwyżej podejrzeć obroty silnika.. Poza tym śmieszy mnie powszechne przekonanie laików że komputery są w stanie naprawić każdy samochód..
Witajcie, Jakiś czas temu jako totalny laik i de facto naiwniak kupiłem "okazyjnie" za cenę prawie złomową kosiarkę Castel Garden NG464 - jak się później okazało w stanie opłakanym... Kosiarka początkowo pracowała tylko poprzez ręczne podawanie paliwa pompką na gaźniku i zapewniano mnie, że to tylko kwestia gaźnika. Rozebrałem gaźnik, wyczyściłem, wymieniłem...
zamiana wsuwek w gnieździe skutkuje zmianą obrotów Ok, rozumiem. Ale w dalszym ciągu nic nie napisałeś, czy silnik pracuje, gdy jeden z biegunów zasilania podepniemy pod obudowę (elementy metalowe silnika) A drugi z biegunów podepniemy pod jeden z tych pinów :?: Była by to ważna informacja. Dalej. i otwór z regulacją mam nadzieję. No niestety muszę...
mój poldek "umarł" w wieku 16 lat ( zajechałem głowicę) ale śmigał bez remontów jeżdżony był praktycznie codziennie problem z pol.gaxnikami to obrabianie się śrubki do regulacji obrotów przez co lubia sie rozregulowywać :)
Spróbuj śrubką która znajduje się przy dźwigience przespustnicy ona steruje przepływem powietrza. Może gazownicy przy niej grzebali? Na jakim poziomie masz jałowe obroty? Spróbuj wykonać ponownie czyszczenie przepustnicy tylko na benzynie z odpalonym silnikiem. Wyjmij filtr powietrza zaaplikuj nieco środka przez dolot powietrza, odczekaj około 15 minut....
Witam Znajomy poprosił mnie o zabranie głosu w sprawie jego problemu z samochodem. cytuję: Witam. Mam następjujący problem z obrotami: jadąc np. 90 km/h i wrzucając luz obroty nie spadają na nominalne 900obr/min, tylko pozostają na poziomie 1200obr/min a czasem wyżej. I tak sobie jadę aż po kilku (kilkunastu) sekundach się to unormuje i spadnie. Podonie...
Czytałem ten wątek jesienią i podchwyciłem ten pomysł, bo wprawdzie za ok. 600zł (a nawet 450) można już kupić silnik gotowy, ale gdzie satysfakcja i oszczędność w kieszeni. Niestety nie przewidywałem, że będę się chwalił tutaj efektem pracy, więc nie fotografowałem elementów w trakcie ich powstawania, a szkoda. Będę więc w miarę dokładnie opisywał....
witam, jeśli dużo pali gazu to może mieć uszkodzony zawór zamykający dopływ gazu do parownika- żeby to sprawdzić musisz poprosić kogoś zęby zgasił ci silnik ty zaś nadstaw ucho w pobliżu parownika jeśli po zgaszeniu słychać ssssssssss to znaczy że gaz nadal przedostaję się do silnika. Inna metoda sprawdzenia jeżeli przejedziesz ok. 1km i zgasisz silnik...
Możesz spróbować wyregulować go - ma taką małą śrubkę na imbusik. tylko reguluj na wyłączonym silniku. PS. Napisz co to za silnik, bo to wyżej tyczy się silnika 2.0 8v 115Ps
Wykręć tą dyszę, zapewne znajdziesz strzępki uszczelniacza(oringu). Następnie odpal silnik i wduś pedał gazu do oporu, aby istniejącym otworem wydmuchało potencjalny syf. Po tej operacji weź przedmuchaj dyszę i wymień oring. Następnie zakręć wszystko jak było i wyreguluj gaźnik. Czyli na chodzącym silniku, dość ciepłym, śrubę regulacji składu mieszanki...
Wczoraj przedmuchałem jeszcze raz gaźnik dokręciłem śrubkę łączącą filtr powietrza z gaźnikiem i kosiarka ładnie zapaliła i chodzi na właściwych obrotach (pewnie łapała przez tą niedokręconą uszczelkę lewego powietrza). Jutro wymienię też uszczelkę łączącą gaźnik z kolektorem ssącym i filtrem powietrza a także kolektor ssący z cylindrem silnika. Z jedną...
Muszę chyba przeprosić, że w tym dziale umieściłam swój post - powinien być raczej w początkujących... Mam kondensator jak na zdjęciu. Tylko, ze teraz nie wiem jak go podłączyć. Oto Ogólny schemat podłączenia kabli Dodatkowo w obudowie kondensatora widać, iż jeden kabel był przylutowany do rurki w którą wchodzi śrubka łącząca obudowę kondensatora z...
Przecież są wyraźne znaki, na zębatce z krzywką jest strzałka, którą ustawia się zgodnie ze znakiem na zębatce walu i dwie kreseczki do ustawienia z takimi samymi na obudowie. Okrągłe podkładki do dystanse dla plastikowej zębatki regulatora obrotów lub rozrzutnika oleju, a te dwie blaszki i śrubka to elementy zaworu membranowego oleju. Na zdjęciach...
Da się regulować, na zdjęciu jest zaznaczona śrubka, którą trzeba popuścić. Nie odkręcaj jej tylko spróbuj przestawiać sprężynkę w otworach, w których jest zapięta. Zasada jest taka, że im bardziej napięta sprężynka tym wyższe obroty silnika. Jeżeli to nie pomoże to, popuść nakrętkę tej śrubki, przesuń dźwignię maksymalnie w prawo (tak aby przepustnica...
Jeździłem passatem, wszystko było ok. ale zaczął strzelać. Strzelił jeden raz bardzo mocno i straciły się wolne obroty na lpg i benzynie. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia oraz świece i przestał strzelać, ale wolnych obrotów dalej nie bylo. Podkręciłem trochę śrubkę na przepustnicy i wolne obroty są, ale falują na lpg i na benzynie na zimnym jak...
No dokładnie. sorki. Zastanawiam się od jakiego silnika pochodzi mój kolektor. Na przepustnicy jest również jakiś czujnik(chyba) i zastanawiam się czy on nie jest winny gaśnięcia auta na zimnym silniku. Na zdjęciu widać, że ktoś już kombinował coś z nim( stan śrubki). Czy ktoś testował już kartonik jako zamiennik uszczelki? Jak to się sprawdziło? "Farfocle"...
Odkręcałeś tę śrubkę przy dźwigni regulatora? Chyba ktoś nią kręcił. Popatrz na zdjęcie i ustaw te dźwignię, tak jak jest tam. Chodzi o zaznaczony na czerwono kąt pomiędzy dwoma elementami. Staraj się ustawić taki jak na zdjęciu, nie jest to kąt prosty. Pamiętaj, że śrubka ma lewy gwint i odkręca się w lewo, czyli odwrotnie do wskazówek zegara. Ta sprężynka,...
Podłączyłeś automat ssania do instalacji? Gaźnika pewnie nie masz kompletnego od tego silnika, wydechu? Objawy wskazują na bogatą mieszankę, na zimnym pracuje (jak na ssaniu) ale gorący tego nie przepali. Gaźnik komplet z silnikiem. Tylko tłumik inny. Czy w tym gaźniku da się cokolwiek regulować? bo z tego co widzę iglicy nie da się przestawić. A ta...
Uchylona przepustnica - mam na myśli czy śrubka oporowa jest oryginalnie zabezpieczona (nie kręcona) Kompresja, równa i wysoka 15,7 - to nie jest tak że czym wyższa tym lepiej , jest za wysoka i ustal dlaczego .
Podejrzewam, że masz gaźnik podciśnieniowy? Keihin? Z regulacją tego gaźnika jest taka sprawa, że nie możesz tego robić na przysłowiową "pałę" albo jak ktoś mówi np. "wykręć tyle, wkręć tyle" - to tak nie działa. Gaźnik regulujesz pod twój silnik. Spróbuję to wytłumaczyć: Jeśli silnik pracował na wolnych obrotach a gasł gdy tylko dodawałeś gazu, to...
odkręciłem te 2 śrubki i tam gdzie ten kwadrat czerwony po odchyleniu rozwierciłem plasik i jest dojście do 3 śrubki ale płytka ok, triak na 2 płytce sprawny sterowanie idzie na silnik pewnie na halotron. Objaw mam taki że silnik rusza z max obrotami i po 1s jest stop jakby nie dostawał sygnału obrotów z silnika.
Więc jak wytłumaczysz fakt, że jego wirnik wygląda jak wirnik zwykłego silnika, nie ma magnesów ( bo łapałby wszystkie śrubki), daje to 230V i 1.4kW mocy. w alternatorze samochodowym także nie ma magnesów, wystarczy prąd płynący przez żarówkę o mocy 2W żeby to wzbudzić. Ja jak powiedziałem na wstępie nie znam się na konstrukcjach silników, i nie muszę,...
Witam Jeżeli mogę wtrącić słówko. Sprawdziłbym samą przpustnicę. Chodzi o to, że po pewnym czasie po pierwsze dostaje luzu poosiowego po drugie "wyciera" sobie gniazdo wskutek czego domyka się bardziej dokładnie. Powinna być śrubka regulacyjna położenia przepustnicy - wkręcenie o pół lub 1 obrót powinno pomóc. Będzie wtedy leciutko uchlona i mieszanka...
Prawdopodobnie masz za ubogą mieszankę.Możesz zwiększyć mu dawkę gazu na wolnych obrotach odkręcając mosiężną śrubkę z boku reduktora lub obok niej śrubkę na ampul 4.
YAD31 poluzuj przewody na wtryskach i kręć aż pokaże się paliwo. Dokręć przewody i odpal. Czasami może być tak że elektronika wyczuwa błąd i nie poda paliwa, wtedy trzeba przekręcać kluczyk na rozruch, nie czekając aż zgaśnie lampka świec. Ja mam też problem w c220 z 1997 roku, pompa oczywiście Lucas, przebieg 400 tyś. km. Auto zawsze musiało być zapalane...
Witam, Mam problemy z wyregulowaniem wolnych obrotów w civic 94 D13B2. Zacznę od tego że auto kupiłem rok temu, wszystko smigało ok, oczywiście pogrzebałem z ciekawości przy ustawieniach gazu i musiałem jechać do gazownika. ten założył mi na wlot powietrza zwężkę twierdząc że łapie za dużo powietrza, wyregulował spalanie i niby było ok. Nie mniej jednak...
Poeksperymentować z ustawieniem składu mieszanki, ale obu śrubkami: także wkrętem pod plombą - nie tylko ustawienie przepustnicy - o tym już pisałem. Nie zaszkodzi wymiana kabli zapłonowych. Sprawdzić można czy nie poluzował się czujniczek Halla Od strony alternatora, na kole pasowym silnika. No i to wszystko co mi przychodzi na myśl. Może jeszcze źle...
Czy zavoli ma bypass-a - ten akurat ma. Nie mają np niektóre ML-94, bo i tak w porządnych reduktorach z dobrze dobranym mikserem się nie przydaje. Landi również nie miały. Ale do rzeczy, bo widzę że co niektórzy poczytali trochę w sieci, ale nic z tego nie zrozumieli. A o czymś taki jak regulacja biegu jałowego wkrętem regulacyjnym regulacji napięcia...
(at)robokop No bez przesady :D Jak było wcześniej napisane w silniku zniszczony został najprawdopodobniej blok silnika itd. Naprawa jest nieopłacalna ale cały osprzęt silnika jest jak podejrzewam nietknięty Tak jak ktoś wczesniej napisał, walnieta jest tez turbina. autor napisał ze chwile przed awarią silnik sam wszedl na obroty, tu nie skonczy sie...
Nie denerwuj się, bo za każdym razem jak Cię nerwy noszą to komuś innemu uśmiech na twarzy się rysuje, ale to nie forum psychologiczne :) Dlaczego od razu nowe uszczelki? Przecież dopiero zakręciłeś nowe, nawet temperatury nie dostały, dolną delikatnie na sylikon złóż a pod głowicą zakręć i po przejechaniu kilku kilometrów dokręć, ewentualnie jak zacznie...
Najprościej dać cienką tulejkę na wałek (też trochę będzie wytarty) a otworek powiększyć rozwiertakiem. Tulejka musi być dopasowana do otworu, ma jednak lekko się w nim obracać. Od środka silnika, podkładka na ośce. Jeżeli wałek jest dobry to, tulejka wciśnięta do otworu w korpusie silnika. Staraj się zdjąć regulator z osi bez odkręcania tej śrubki...
Witam, mam pilarkę STIHL 018 z 1999 roku. Przebieg praktycznie zerowy, bo przez te lata pracowała może 3-4 dni w roku zaledwie 2 lub 3 godziny. Problem jaki się pojawił to fakt, że silnik nie trzyma obrotów jałowych, a po szybkim dodaniu gazu słychać charakterystyczny dźwięk duszenia się silnika. Jeżeli gaz dodaje z wyczuciem, to powoli wchodzi na obroty,...
Potwierdzam, na zegarach, od strony złącz, mniej więcej za obrotomierzem są 3 śrubki, GND, +14V oraz sygnał do obrotomierza. I zgadza się prawdopodobnie częstotliwość, ja patrzyłem na słuch to rzeczywiście na wolnych jest chyba 30Hz po dodaniu gazu rośnie więc wszystko się zgadza. Więcej takich pomocnych ludzi! Dziękuje jeszcze raz!
Pomiar napięć nigdy nie zaszkodził i jest to chwila roboty przy tym silniku. Potencjometr może być przytarty w początkowym zakresie.Widać to na oscyloskopie i w takich przypadkach potrafi skutecznie ogłupić sterownik.Tym bardziej że nie bardzo nadal rozumiem czemu w pierwszym poście masz 7% a potem 0%?To dla sterownika dużo gdyż z tego co dobrze kojarze...
Boże, śrubka jest obok przepustnicy w gaźniku.
Witam. Kupiłem tanio traktorek i problem polegał na tym że ponoć trzeba tylko wymienić stycznik i nic więcej. Wymieniłem stycznik ale nie chce odpalić, brak iskry, więc wymieniłem cewkę z fajką z pchanej kosiarki, która pasowała do traktorka dalej nie pali. Gaźnik wyczyściłem 2 razy filtr powietrza również nowy jak i paliwa. Rozrusznik kręci iskra jest...
Witam. Niektórym już odpisałem na prv, a teraz chcę zamykając temat mojej usterki, podzielić się doświadczeniem na forum i podziękować jednocześnie za pomoc. Wymieniłem czujnik wału i od razu zniknął check i chodzi idealnie. Założyłem nowy od Opla Vectry B 2.0 dti., w taki sposób, jak ktoś tu już opisywał. U mnie doszło jeszcze wydłubanie starego czujnika,...
Witam Sprawdź czy dochodzi zasilanie do silnika. Jak go brak, to sprawdź czy jest na wyjściu zwijacza kabla. Jak tam jest, a do silnika nie dociera, to zainteresuj się regulatorem obrotów. Zdarza się też, że urywa się któraś żyła kabla, tuż koło wtyczki, lub połączenie ze "zwijaczem kabla". Pozdrawiam A może ktoś z was wie jak w tym modelu demontuje...
Briggs&Stratton 17.5 km. Kod silnika OHV Intek. I jeszcze jedna sprawa. Śrubka od regulacji mieszanki pod wpływem obrotów się wykręca. Jak temu zaradzić?
Chyba znalazłem problem. Wczoraj w nocy odpaliłem silnik i podniosłem maskę. W pierwszej chwili widziałem ciemność, ale na tym dłuższym kablu od świecy wewnątrz kabla widać niebieskie błyski w dwóch miejscach, iskra nie skakała po kablu tylko wewnątrz kabla błyskało. Tak jak pisałem wcześniej kupiłem nową jedną cewkę i ją wymieniłem i niestety właśnie...
Honda cbr 125r (jc34) 2004 rok Po wymianie kranika i przeczyszczeniu gaźnika nie trzyma na zimnym silniku wolnych obrotów. Przy odpalaniu wskakuje na 1.5 tys a potem spada do 1 i aż zgaśnie. Problem znika po rozgrzaniu silnika. Dodatkowo jak na rozgrzanym silniku ustawilem śrubką przy gaźnik to potem jak dam gazu to obroty nie chcą schodzić - utrzymuje...
To jest zaworek, wewnątrz jest sprężynka i kulka przykręcony nim jest króciec którym nadmiar paliwa wraca z pompy do zbiornika. W czasie pracy w calym zakresie obrotów musi nim przepływać paliwo do zbiornika. Wewnątrz pompy musi być nadciśnienie inaczej silnik nie będzie miał mocy i będzie przerywał. Wtryskiwacze też mają przelewy i nimi nie może paliwo...
Mógłby, ale nawet tego nie możesz sprawdzić. TPS w Magneti Marelli jest inny jak w Boschu MA 3.0. Bosch ma jeszcze "fasolki" do przesuwania. Jest chyba jeszcze inna śrubka, ale moja propozycja będzie z tych "szkodliwych" dopóki nie poznasz swojego napięcia, i do czego tam jest ten cały TPS. Ja swoje już znam, i w razie czego mogę je przywrócić, pamiętając...
Patrzę z każdej strony na ten silnik i NIC nie ma do regulacji -żadnej śrubki..... Zdjąłem obudowę,jednak i tam nic nie ma.... Ten otwór jaki widać-zdarłem numer seryjny - papier jest pełny bez żadnej śruby. Jak sie w tym sprzęcie reguluje obroty silnika..... Dodano po 3 pod ekranem jest płytka na której jest potencjometr PR706 ******* Przepraszam,że...
Osobiście to rozpocząlbym poszukiwania jakiegoś współczesnego zamiennika całego silnika, oryginalnego stabilizatora w silniczku może już nie udać się naprawić. Szukać silniczka do magnetofonu/CD/DVD, zasilanie DC 12V, z wbudowanym stabilizatorem obrotów. Z tego co można znaleźć w necie potrzebny jest silniczek z lewymi obrotami, prędkość około 2000RPM....
4 różne serwisy w tym jeden gdzie gościu podobno specjalizował się w Oplach nie znalazły by nieszczelności w dolocie gdzie w każdym z tych serwisów byłem od 2 do 5x oraz nie zwrócił by uwagi na parametry to po co podpinać pod komputer? To po co Przepustnica oraz silniczek krokowy był czyszczony raz w jednym serwisie i raz w innym. I tez nie pomogło?...
Widzę, że dyskusja się potoczyla. Ale aktualnie udało mi się naprawić szarpanie silnika po zatrzymaniu. Jedynie lekko szarpie, przy ruszaniu zadanie, ale jak będzie jasno to naprawie. Mianowicie po sugestii regulacji śrubka plastikowa, zaczęło auto całkowicie gasnąć po zatrzymaniu czego nie sprawdziłem po regulacji, czyli odkręceniu o 1 obrot. Mocno...
Po zdjęciu dekla z przodu dolnego masz dostęp do silnika. Szczotki są od przodu przykręcone dwiema śrubkami jak się nie mylę na klucz 5 albo 6mm Sprawdź obie i wstaw zdjęcie.
W pompie wtryskowej na wejściu paliwa jest plastikowe siteczko i zawór regulacji ciśnienia. Sprawdź czy siteczko nie jest zatkane, jeżeli jest w nim brud to znaczy, że ktoś nie umiejętnie wymienia filtr paliwa. Jak odkręcimy dekielek na 4 śrubki na klucz 8 mm to za nim jest skrzydełkowa pompa paliwowa ma być wieczna ale nie wiadomo co kto lał do tego...