Nie chodzi mi o obroty tempomatu, to kazdy wie ze mozna zmienic. Po odpaleniu auta na biegu jalowym ma 500 obr/min a powinien miec 600. Po kazdym odpaleniu silnika podnosil bys sobie tempomatem? ciekawe jak szybko by ci sie znudzilo. Po prostu nie czytasz ze zrozumieniem, za pomocą tempomatu da się zmienić na 600 obr i zapisać, ale szukaj dalej w parametrach...
Z tego co widziałem w podobnym ciągniku obroty miał ustawione na 680.
Wyrwij go i zmień tulejki,te fabryczne są z plasteliny i wirnik póżniej trze o magnesy stojana. Tam siedzi Denso tak?
W jakim zakresie obrotów silnika chcesz pracować? Czyli od jakich obrotów minimalnych i czy zamierzasz pracować powyżej obrotów znamionowych silnika? pozdrawiam
Mam pytanie jak obliczyć minimalne obroty silnika obciążonego zasilanego przez falownik?
Ale to pewne, że to moduł a nie programator?? Nie , niepewne . Może być programator , nadpalone i nagrzewające się styki przełączania uzwojeń silnika Nawet bez paska chwilę się pokręci i zwalnia. Na wolnych i na wirowaniu jest tak samo. Potem tylko słuchać buczenie i od czasu do czasu się obróci kawałek. Wystarczy dać mu 2 minuty odpoczynku i cała...
Jakie minimalne obroty możesz ustawić, by silnik nie gasł? Jak bardzo jest śrubka przepustnicy wkręcona?
Witam. Jeśli chcesz regulować potencjometrem obroty silnika, to wystarczy potencjometr i jeden tranzystor, dioda zwrotna do ochrony tranzystora i ewentualnie rezystor albo rezystor nastawny do ograniczenia maksymalnych czy minimalnych obrotów silnika. W schemacie z rysunku z poprzedniego postu, wstawienie potencjometru w miejsce mikrofonu nic nie da....
Nie ma ani sensu ani potrzeby - jeśli startujesz zawsze z minimalnych obrotów ustawionych potencjometrem.
Możesz zastosować najprostszy przetwornik temperatury [url=https://www.wikapolska.pl/upload/OI... . Ustawiasz dwoma potencjometrami np: 0V dla 20°C oraz 10V dla 70°C. Na falowniku ustawiasz najniższe obroty (minimalną częstotliwość pracy) na 20% znamionowych silnika.
Samo ustawianie na znaki to za mało, potrzebujesz jeszcze ustawić sam kąt wtrysku, najlepiej na zegar. Lub powiem Ci jak ja to robię na słuch. -zagrzewam silnik do nominalnej temperatury, -luzuję lekko pompę na śrubach, na tyle, żeby dało sie nią obracać, -odpalam silnik, -przekręcam pampą w stronę silnika az zaczynam słyszeć taki metaliczny klank a...
Post był raportowany Reg. pkt 8.3. Przeniosłem z: Automatyka Robotyka
NR części według serwisówki to 219 39 95-54/1 do PNC 910287438 01, Twój jest inny. Adaptacja:( jeśli ten model taką posiada) 1.Przy wyłaczonym napięciu kręcisz potencjometrem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara (do oporu). 2.Podajesz zasilanie na ok 10 sekund ( silnik po chwili ma pracować z maksymalnymi obrotami). 3. Zdejmujesz zasilanie i ustawiasz...
Co musiałbym kupić, aby wiatraczek kręcił się praktycznie od zera? Układ który zrealizowałeś powinien zapewnić realizację celu który sobie narzuciłeś - reguluje on napięcie od 1.2V do mniej więcej 10V. przy 1,2V wentylator raczej sie nie zakręci, wiec problem zapewne leży w niewłasciwym montażu u ciebie (pomylone nogi LMa, niewłaściwe wartości rezystorów...
1-1/4 to zalecane przez Walbro nastawy początkowe. Przypomnę jednak, że celem regulacji gaźnika jest osiągnięcie obrotów minimalnych i maksymalnych, zalecanych przez producenta silnika. Dodatkowo istotne jest zachowanie kultury pracy silnika (płynne wchodzenie i schodzenie z obrotów, równomierna praca na biegu jałowym itp). W związku z tym finalne nastawy...
mam problem obrotami. kiedy auto jest w ruchu i dam na luz obroty sa w granicach 1500 2000 i dopóki auto sie nie zatrzyma to nie spadną. chciałem kupic czujnik obrotów minimalnych silnika ale stwierdzam ze w sklepie mi dali czujnik obrotów wału. wiec mam pytanie to to samo?
Jeśli rozrusznik kręci dobrze na zimnym, do tego pompy nie posiadasz tylko pompowtryski więc o ile rorząd dobrze ustawony to na 90% korekcja mapy paliwowej. Za jednym zamachem dostroisz silnik do aktualnego przebiegu (części się zużywają), zwiększą dawkowanie na ciepłym oraz zmniejszą minimalne wymagania co do obrotów silnika i dawkowania paliwa przy...
Opór statyczny jest większy od dynamicznego, dlatego więcej osiągniesz gdy wystartujesz na większej prędkości, po czym zwolnisz do wymaganych obrotów. Jednak przy pewnej minimalnej prędkości silnik i tak się zatrzyma, bo moc dostarczona przez silnik (proporcjonalna do prędkości) zmniejszy się poniżej mocy potrzebnej na ruch mieszadła. Pozostaje zastosować...
-0.8 minimalne
prawdopodobnie masz ustawione progi przełączani w zależności od obrotów, a minimalne bym wstawił na 400 a nie 0 aby silnik nie zgasł tylko przełączył na PB,
Witam Poszukuję schematu i opisu jak zmniejszyć obroty silnika elektrycznego,i jakie mogą być minimalne obroty po przeróbce. Za pomoc Dziękuję
jakie obroty potrzebuje sprężarka samochodowa Nikt się nie odzywa, no to ja zacznę. Taka sprężarka aby poprawnie działać potrzebuje obrotów minimalnych silnika w jakim jest zamontowana, czyli w przybliżeniu około 800 rpm.(silnik chodzi na wolnych obrotach) i klima działa. Silnik jakim dysponujesz ma zapewne około 1400 rpm i moc 1,5kW. Czyli w "uproszczeniu"...
w pralce obroty bębna na praniu to ok 300 obr / min sam piszesz że ciężko ustawić małe obroty i nic dziwnego - jak silnik poniżej obrotów minimalnych coś takiego się dzieje silnik od pralki (komutatorowy ) ma ok 2000 W przy 20000 obr/min bo tyle ma bez ograniczania przez czujkę i stosując odpowiednią przekładnię naprawdę można się na nim "upomnieć"...
Przy automacie w tych silnikach jedyna zmiana po przekodowaniu automat/manual sterownika silnika, to minimalnie większe obroty biegu jałowego, więc spec coś kręci. Przekaźnik jest w skrzynce za akumulatorem.
Czy koledzy w ogóle wiedzą do czego służą przyciski a do czego elementy wykonaecze sterowane przyciskami? ,,Słyszeliśmy,, o dyrektywie maszynowej i dostosowaniu urządzeń do minimalnych wymagań?
Ja regulowałem to trochę inaczej . Śrubką na przepustnicy zmniejszasz obroty do minimalnych ale tak aby praca silnika była jeszcze równomierna , śrubką od składu mieszanki regulujesz tak aby podnieść obroty jak najwyżej . Ponawiasz obie regulacje do momentu aż śrubką od składu mieszanki nie można już podnieść obrotów , wtedy śrubką od przepustnicy regulujesz...
Między przełącznikiem a silnikiem. Wydawało mi się, że przy takim kondensatorze silnik ruszy na minimalnych obrotach. Czas ładowania będzie długi, ale wydaje mi się, że ruszy. Mając go tak jak teraz nie rusza mi na minimalnych obrotach
Zrobię mu fotki dookoła wieczorem, bo go nie mam przy sobie. Filmiki z pracy silnika na obrotach minimalnych.
Mam problem z regulacją obrotów przy silniku Brigss&Stratton V-Twin OHV 20 HP. Proszę o pomoc - jak wygląda regulacja obrotów - jak ustawić i jaki powinny być obroty minimalne i maksymalne ? Model silnika to 406777.
A skąd wiadomo, że nie mamy do czynienia z silnikiem klatkowym? Akurat silniki klatkowe bardzo często wykorzystywane są do wentylatorów i da się w pewnym zakresie regulować ich obroty metodą fazową godząc się ze zmniejszeniem momentu obrotowego i sprawności. Dlatego właśnie fabryczne regulatory działają "odwrotnie". Pozycja 0 to wyłączony, zaś zaraz...
To wymieniaj dalej na kolejne ze szrotów, bo przecież kręcą to dobre. A że mogą nie zapewnić minimalnych obrotów do prawidłowego rozruchu silnika, dodatkowo powodując spadek napięcia co umożliwia otwarcie wtrysków. To nie ważne....
Kolego zleć to elektrykowi. Jeśli poległeś dlatego iż przewody nie mają kolorów to nie dotykaj dalej. Kolorami nigdy się nie sugeruj bo nie wiadomo czy mając "wtyczkę do siły w której wszystko jest tak jak ma być" jest prawdą. Polegniesz na ilości żył w przewodzie . Prawdopodobnie w instalacji masz 5 a do kompresora potrzeba 4. Kwestia kierunku obrotów...
0.8 na wolnych obrotach przy zimnym silniku to za mało. Minimalne ciśnienie przy 80⁰ C to 0.8-1.2 bar. Przy 3.5 tyś obrotów mają być 4 bary.
Niby wszystko jest dobrze, w tych silnikach, z takim układem dźwigni, można zwiększać obroty tylko w niewielkim stopniu. Inaczej jest np. w silnikach Tecumseh, tam można zwiększać obroty w większym zakresie. Wymień obie sprężynki na nowe, oryginalne, nawet minimalna zmiana ich naciągu ma bardzo duży wpływ na pracę regulatora. Nie wiem czy to skutek...
W czasie hamowania silnikiem paliwo jest odcinane w układach z wtryskiem. Jest odcięte aż do osiągnięcia przez silnik obrotów minimalnych ustalonych przez producenta i to właśnie zapobiega gaśnięciu silnika. To nie oznacza że silnik dostanie paliwo równo z ustalonymi wolnymi obrotami, zawsze ta granica jest trochę wyżej ustalona przez producenta. Tak...
Interesują mnie wszelkie apekty regulacji w tym zespole napędowym. Miekki ( lub jeszcze "miększy") start, Mniejsze minimalne obroty. CZy, jeżeli na silniku jest napisane że zakres obrotów zaczyna się od zera, możliwe jes, bez szkody dla niego zmniejszanie dowolne obrotów, z zachowaniem odpowiedniego do napędyu maszyny , momentu obrotowego? Pozdr.J.
Witam, potrzebuję sterownik do silnika prądu stałego z regulacją obrotów. Najprostszy na Mosfecie tak jak na schemacie poniżej. Działa jednak potrzebuję porady które parametry zmienić lub dodać aby można było ustawić minimalną wartość obrotów silnika trochę wiekszą niż prawie zero. W tej chwili schodząc potencjomatrem do minimum silnik staje co w moijej...
Zrób sobie generatorek z jakimś fetem na końcu, żeby jego oporność w momencie otwarcia była minimalna. Zobacz na schematy 555 typu "regulator obrotów silnika 12V". Tam masz to opracowane jako PWM, więc wystarczy zmienić aplikację 555 i będzie działało.
Ma tak być . Na silniku masz tabliczkę .Znajdź prąd wzbudzenia i napięcie oraz próg odwzbudzenia (obroty np 750/3000 oznacza że przy 750 obrotach jest próg odwzbudzenia) i od tych obrotów prąd wzbudzenia ma maleć przy max napięciu na tworniku do IF min(też powinno być na tabliczce silnika)i przy minimalnym wzbudzeniu (IF min.) powinno być 3000 obrotów....
Masz tu rysunek jak powinieneś to podłączyć. Gdy przekręcisz potencjometr w prawo, to silnik będzie miał maksymalne obroty, a jak w lewo to minimalne. Wszytsko to jest jeszcze zależne od oporności potencjometru.
To jak wyjaśnić tak szybkie zużycie szczotek ? W jakim zakresie pracuje standardowy regulator obrotów silnika ? Jeśli wymieniałeś szczotki, mogłeś kupić szczotki kiepskiej jakości albo o twardości niewłaściwej do typu silnika - ich szybkie zużycie nastąpiłoby zarówno przy pracy z regulatorem i bez niego. Inna możliwość to praca w zanieczyszczonym środowisku...
Z opisu kolega ma silnik komutatorowy z kondensatorem przeciwzakłóceniowym. Regulator jest ok ale zależy ile ma zbić obroty. Przy minimalnych jest dość niestabilny. Nie można użyć silniczka od wkrętarki z oryginalnym regulatorem?.
Od czego zacząć? Jak zwykle, od pomiarów. Jakie jest napięcie na diodzie ZD1 ? To podstawa działania tego regulatora.
Gdy wkręcasz jest mniej powietrza, zbyt duży wzrost obrotów przy wykrecaniu, świadczy o zbyt dużej dawce powietrza, objawem może być nawet samozapłon po wyłączeniu ( za wysoka temperatura spalania). Bez przyżądów to robiłem tak: wkręciłem do oporu, potem 1 obrót wykręciłem, silnik chodził nie równo, więc powoli kreciłem dalej do granicy podskoku obrotów...
Filtr nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli nie będzie drożny to otworzy się w nim zawór a olej i tak popłynie do magistrali. Ciśnienie oleju mierzy się i na niskich i na wysokich obrotach. Wartości minimalne dla sprawnego, zdrowego silnika są podane w instrukcji. W twoim przypadku można powiedzieć że nie ma ciśnienia. Według instrukcji w całym zakresie obrotów...
Patrząc po tabliczce na silniku maksymalne obroty to 3000 a minimalne nie mam pojęcia jaka to wartość, silnik Deutz F3L1011
Z Twojego postu wynika że niewiele wiesz o elektronice i programowaniu mikrokontrolerów a to podstawa aby zbudować takie urządzenie . Na temat sterowania silnika krokowego lub DC są setki artykułów to samo dotyczy programowania . Wszelkie prace zaczyna się od planu budowanego urządzenia ( wymiary , potrzebne elementy , sposób przekazania napedu ) następnie...
Zwykle duży kompresor ma coś takiego jak dekompresja na czas rozruchu. Zaciążenie następuje na odpalonym ,rozgrzanym chociaż częściowo silniku przy obrotach nominalnych ( to jest minimalnych dla tego kompresora obciążenia). Silniki benzynowe a silniki wysokoprężne maja trochę inne charakterystyki dlatego stosuje się inne przełożenia redukcyjne.
[b]Czy ktoś może powiedzieć mi jakie są objawy awarii sondy lambda w toyocie corolli. Moja przy minimalnych obrotach silnika na biegu zaczyna szarpać, a po zwiększeniu obrotów silnika problem znika, problem powtarza się gdy pedał gazu powraca do poprzedniego położenia.
Jutro będę drukował i wytrawiał płytkę na zaliczenie do szkoły. Szkoda jednej kartki papieru kredowego na jedną płytkę, więc wydrukuję od razu do Jaguara. Właśnie projektuję płytkę w Eaglu. Te wszystkie CDI mają prostą wyprzedzenia, podobnie jak oryginalny, ale można ustawić, że napiszę matematycznie, punkt zerowy i współczynnik kierunkowy prostej....
Czy ktoś wie, do jakich do jakich minimalnych obrotów może spaść prędkość w czasie lotu ? To jest ten silnik : http://www.emodel.pl/emax-silnik-bl-2826... Obstawiam że poniżej 1 obrotu na sekundę nie zejdzie.
Przewody Wn i fajki możesz zastosować od dowolnego silnika. Uważaj bo w niektórych masz wbudowane rezystory. Przewód, najlepiej z rdzeniem miedzianym. Co do regulacji, wkręt mieszanki na 2,5 obrotu wykręcony, potem ustawiasz minimalne obroty silnika na kanale obejściowym i regulujesz skład aż do uzyskania najwyższych obrotów, potem znowu zmniejszasz...
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
Ja proponuję sprawdzenie rozrusznika, stanu baterii, i połączeń pomiędzy nią a silnikiem. Minimalne obroty nieosiągnięte, i silnik nie zagada. Oczywiście może być to też czujnik położenia wału, skończona pompa wys. ciśn. itp itd... tylko dobra diagnostyka pomoże.
Wszystko na to wskazuje, że silnik trójfazowy również musi mieć moc conajmniej 100kW. Muszę jeszcze sprawdzić jakie są minimalne obroty silnika DC, przy których maszyna pracuje. Silnik trójfazowy pewnie będzie miał mniejszy moment przy bardzo niskich obrotach.
Skręć duży potencjometr na minimum a małym potencjometrem ustaw minimalne obroty silnika i zostaw go w tym położeniu. Teraz dużym potencjometrem sprawdź czy masz cały zakres obrotów.
To w takim jeżeli obroty nie wpływają na minimalną moc to niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego jak schodzę do 1500 obrotów A kto twierdzi, że moc nie zależy od obrotów? Właśnie od nich głównie. A moc minimalna to coś porównywalnego z obrotami jałowymi silnika. Mniej nie da się zejść bo bedzie nierówno pracował lub zgaśnie.
wolne obroty ustawia się za pomocą interfejsu diagnostycznego VAG-COM, prawidłowa minimalna wartość wolnych obrotów w tym silniku to 860 RPM.
A czy nie jest przypadkiem tak, że jeśli jedzie sie na niskich obrotach przy gazie wciśniętym minimalnie to silnik wcale nie cierpi bo nie wykorzystuje się jego pełnej mocy w tym zakresie obrotów i dopiero zużywamy silnik gdy na niskich obrotach wciśniemy gaz? To że silnik od czasu do czasu trzeba przeciągnąć na obrotach to chyba wie każdy. Na niskich...
Zazwyczaj szary kolor - N- inne ( czarny - biały - niebieski) na 4 pozycyjny przełącznik szybkości obiegu ( 0-1-2-3) . W pozycji 0 wentylator jest odłączony od sieci, pozycja 1 - minimalne obroty .
Silnik niema większego znaczenia wszystko zależy jak bardzo obciążysz alternator. Jeśli chodzi o obroty to minimalne ( wolne obroty silnika) wystarczy około 1000 obr/min , natomiast maksymalne nie uszkodzą alternatora jeśli nie przekroczą 7000 obr/min. Gorszą sprawą jest tzw. sprawność alternatora która zaczyna maleć po przekroczeniu pewnych obrotów...
Witam! Na 95 % jest to zwarcie triaka, w tym celu wylutuj diaka (ten malutki niebieski element na cieniutkiej ścieżce do triaka), jeżeli odkurzacz pracuje nadal to wymień triaka na taki sam lub inny o wytrzymałości prądowej co najmniej 16A. Częściej jednak występuje przerwa w triaku, która powoduje całkowity brak działania odkurzacza. Jakby był uszkodzony...
witam posiadam golfa 2 1,3 silnik na pełnym A więc padło sprzęgło mechanik wymieniał to sprzęgło i nie podłączył masy spalił komputer nie wiedział co się stało próbował zapalić auto zalał silnik paliwem paliwo poszło do oleju razem było pięć litrów . ja znalazłem na forum że bez masy pali się komputer kupiłem nowy (też od 1,3 ale nie zgadzały się całkowicie...
Witam, Czy jest sposób na wyregulowanie obrotów silnika w magnetofonie M 8010 po wymianie silnika na nowy, bez specjalistycznych przyrządów, lub jakie minimalne wyposażenie jest potrzebne? pozdrawiam
Będzie problem z naciągnięciem paska chyba że odbiór mocy będzie minimalny to będzie się kręciło. Dobre rozwiązanie to zastosować reduktor.
Jedyny sposób ograniczenia prądu ładowania to utrzymywanie minimalnych obrotów silnika. To nic nie da bo te pomiary co robiłem są na jałowych jeszcze zanim się rozgrzał 35A pobierał pogrzewacz elektryczny. Także na prąd ładowania nie ma rady.
Koledzy zastanowią się kiedy to nastąpi stan, w którym ciągnik na wolnych obrotach, które można sobie regulować od obrotów minimalnych do maksymalnych silnika, będzie sobie świecił własnym oświetleniem i dodatkowym 2x55W? Jak długo to potrwa? Koledzy potrafią powiedzieć ile czasu po rozruchu silnik ciągnika pracuje na obrotach biegu jałowego, a ile...
(at)krzysztofkamienski OK, już piszę - tylko że to u mnie trochę trwa, nie wychodź ☺ Dodano po 15 minutach: (at)krzysztofkamienski konstruuje taką małą elektrownię działkową, którą napędza nieduży silniczek spalinowy i później przez pasek alternator samochodowy, ale przy nawet minimalnych obrotach silnika już się wzbudza i daje 40-48 V, a przy większych...
póki się nie zwiększy obrotów silnika na "zimnym" to silnik pracuje, minimalnie boroty do góry i pach gaśnie. Do sprawdzenia , ssanie i czy nie zasysa lewego powietrza.
Witam , mam taki sam problem jak kolega powyżej :cry: , tak samo na "zimno i po rozgrzaniu" a jaszcze minimalne dotknięcie pedału gazu powoduje wejście na wysokie! obroty
Witam Na temat akumulatorów postów co nie miara. Jak masz kupić to kup większy, 40 Ah to do malucha a nie do samochodu napakowanego elektroniką i wszystkim na prąd. Alternatorem się nie przejmuj, i nie wiesz w psełdo opisy osób które nie mają pojęcia jak działa i jaką ma charakterystykę alternator samochodowy. Napewno naładuje nawet i 100 Ah, gdyż problem...
AC to prąd przemienny, czyli prawdopodobnie 2xAC to zwykłe podłączenie do gniazdka. OUT z angielskiego to wyjście, czyli najprawdopodobniej to wyjście sterownika które podłacza się do twornika w silniku. Odnośnie poprzedniego postu: Akurat silniki BLDC są w ogóle świetne, tyle że drogie i nieodporne na czas jak inne. Przy czym silnik indukcyjny jest...
Andrzejek nie bulwersuj się,pytanie zadał laik z innej branży.Może wyłuszczę sprawą.Chodzi o zastosowanie do mini elektrowni wodnej.Chciałbym uzyskać jakieś 1000W po stratach.Przeglądając strony na ten temat mam już jakieś rozeznanie.Technicznie raczej dam sobie radę.Pojęcie jako takie o elektryce mam,sam zrobiłem w swoim domu trzy kondygnacje z piwnicą,rozbicie...
Odświerzam temat archiwalny. Usterka była nierozwiązywalna przez cały czas mimo porad i eksperymentów. Dalsze badania wykazały, ze turbina staje w w temperaturze 78 st. Po osiągnieciu 80 st (w kapie kominka) - ruszała dalej. Usterka zniknęła po wymianie kondensatora rozruchowego przy silniku turbiny Mam dokładnie te same objawy. Dopytam jeszcze czy...
Jeżeli uderzenie następuje częścią dolną, wałkiem silnika to ja bym pochylił ją minimalnie do przodu (np. o dwa obroty nóżek).
teraz jest tak że przy minimalnych obrotach silnik pracuje dobrze lecz gdy tylko obroty wyrastają to obrotomierz ma wahania.moc jest dobra w granicach od 1000 do 2000 a potem lekko muli tak do 3000tys. Sam już nie wiem jaką jest przyczyna
Poprawka, jednak wydaje mi się że nie odpali. Na schemacie widać że jest to jednak niemożliwe, choć moduł zapłonu jest odrębny, to posiada zasilanie z moduł zapłonu, z uzwojeń głównych, a z kolei uzwojenia te wzbudzane są z inwertera, no i chyba faza wyzwalania cewki też jest brana z głównego uzwojenia. Nawet jeśli by odpalił to tyle że na minimalnych...
Witam miałem podobny problem z tym silnikiem ciężko odpalał pomogła wymiana rozrusznika na nowy,stary niby kręcił ok a jednak miał minimalnie za małe obroty w momencie rozruchu.Porządna bateria i wymiana rozrusznika pomogła.
Borykam się z dziwnym problemem. Auto dość często przeprowadza wypalanie DPF (auto buczy obroty minimalne silnika wtedy to około 1100obr, gorące spaliny z wydechu). - Średnio co 150km. Wiosna - zima - lato jest to do wytrzymania i auto nie komunikuje żadnych błędów... "Schody" i dziwne zachowania zaczynają się latem kiedy temperatura otoczenia przekracza...
Łańcuch rozrządu, a właściwie jego wadliwy napinacz. W moim Puncie przy podobnym przebiegu był wymieniany na gwarancji. Ale nie katuj tego silnika, minimalne sensowne obroty do przyspieszania to ok 1700rpm, próbując przyspieszać mając poniżej 1500rpm zarzynasz ten silnik. Ten silnik to dzieło FIATa (SDE MultiJet produkowany w FIAT Powertrain w Bielsku-Białej)......
Moim zdaniem jedyne rozsądne rozwiazanie (ale kosztowne) to zastosowanie falownika. Silnik posiada dwa uzwojenia (powinny być 4 lub min 3 odczepy) uzwojenie nazwijmy "robocze" i "rozruchowe" połaczone przez kondensator - mierzysz normalnie omomierzem na minimalnym zakresie.
Potencjometr P2 służy do nastawy maksymalnego kąta załączenia tyrystora, czyli praktycznie do nastawy minimalnych obrotów silnika przy skręceniu potencjometru P1 na zero. B.T.W. - pompa na załączonym zdjęciu to nie pompa membranowa, tylko perystaltyczna. Pozdrawiam!
Po odpaleniu zimnego silnika silnik krokowy musi się ustawić tzn dostosować do fazy rozgrzewania się silnika. W miarę rozgrzewania obroty powinny spadać. Ważne by nie wysuwać na siłę trzpienia. Ja mam do tego tester silników krokowych fiat/opel i mogę elektrycznie wysunąć całkiem trzpień i wkręcić z powrotem. To że miał 4000 obrotów to mogło być tak...
Jeśli rozbierzesz ten stopień czego nie radze robić zauważysz że wewnątrz są kanały które rozprowadzają olej pod obie śruby. Śruby muszą sie kręcić od siebie patrząc od góry tzn gdzie jest wlot powietrza (patrząc przez wlot powietrza w kierunku wylotu oleju i powietrza) . Sam wlot musi mieć też przepustnice. Ciśnienie minimalne które ten stopień potrzebuje...
Witam, 1. Na biegu jałowym obroty silnika w Corsie 1.0 12V nie schodzą płynnie do 900 obr/min ale zatrzymują się za sekundę w okolicach 1500 obrotów i powoli schodzą dopiero do minimalnych. 2. Podczas jazdy przy wrzuceniu na luz, obroty potrafią zejść poniżej minimalnych jakby silnik miał zaraz zgasnąć. 3. Czuć szarpnięcie silnika (gwałtowne przyhamowanie)...
Witam, czy szerokość okresu PWM ma znaczenie dla sterowania obrotami silnika DC ? Na minimalną częstotliwość mają pewnie wpływ własności silnika, na maksymalną pewnie własności tranzystorów mocy. Jaką częstotliwość się zaleca ? Jaka jest minimalna/maksymalna częstotliwość dla małego silnika modelarskiego? F
To napięcie zasilania, (at)robokop pytał o wychodzące z TPS. Masz 3 przewody, +5V, masę, i wyjście ze ślizgacza zmieniające się od ?? do ok tych 5V jak naciskasz pedał gazu, ruszasz "kółkiem" linki. Widziałem że ma być 0,7V, ale tego na pewno nie wiem, U mnie jest to ok 0,6V, w innym oplopodobnym silniku. Różnica 0,1V u mnie powoduje szalejące obroty,...
Zawsze ustawiałem 0.1 i 0,25 i było ok. Co do gazu, może być ustawione za nisko minimalne ciśnienie gazu i będzie przechodził na benzynę, trzeba zrobić diagnostykę LPG.
mialem juz kilka razy przypadek ze silnik obrotu CD mial minimalne luzy na tulejce lu na szczotkach. Wymien silnik a powinno pomoc . pozdr
W regulacji obrotów silnika wentylatora nie jest ważna precyzja regulacji. Obroty maksymalne - to pełne zasilanie. Obroty minimalne - to napięcie przy którym silnik jeszcze się obraca (nie wolno dopuścić do zatrzymania, bo silnik staje się grzejnikiem) . Pośrednie obroty to kwestia skuteczności wentylacji. Regulacja , jest to wpływ na poślizg silnika...
Mogło by to wyglądać tak jak na rysunku. Tylko jest jeden warunek, dodatkowa dźwignia musi mieć duże przełożenie. Duży ruch manetką, może powodować tylko minimalna zmianę naciągu sprężyny. W tym silniku jest możliwość zmiany obrotów, poprzez przekładanie sprężyny w tych trzech otworkach. W tej chwili masz najwyższe obroty. http://obrazki.elektroda.pl/6786813800_1...
Normalny efekt, zbyt zamałe obroty, a raczej napięcie. Podejrzewam iż ten regulator to zwykły ściemniacz, innymi regulator fazowy( nieszkodzi iż na procesorze), a wentylator to silnik klatkowy jednofazowy. Masz po to potencjometr minimalnych obrotów, optymalnych dla danego typu silnika- wentylatora.
Sprawdź napięcie ładowania i jakie dochodzi do immo. Możliwe że jakiś kabel nie łączy i immo pokazuje błąd zasilania. Dlatego po zwiększeniu obrotów napięcie ładowania rośnie i immo dostaje poprawne zasilanie - tzn powyżej minimalnego.
Czytałem w różnych źródłach, że przyczyną takiego skoku obrotów (1,5-2 tys) może być silnik krokowy. Chciałbym się jednak upewnić. Dodam jeszcze,że nie świeci się kontrolka check engine z błędem i czasami na biegu jałowym widoczne są minimalne skoki obrotów silnika. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Zawór jest ustawiony na takie wysokie ciśnienie aby zabezpieczyć bąka przed uszkodzeniem np. gdy jest odpalany w zimie lub przy zdrowym silniku gdy spadek ciśnienia na magistrali nie będzie na tyle duży by obniżyć w bąku poniżej 6 bar. Mimo to bąk powinien się obracać nawet na minimalnych obrotach silnika jak jest to w 30-ce czy mtz-cie. Zawór jest...
Jeśli w cylindrze się pojawią opiłki, to silnik już umarł. Opiłków nie ma. Dotarcie polega nie na starciu elementów, a dopasowaniu się do siebie w procesie minimalnego zużycia. Propozycja dotarcia silnika na zasadzie kręcenia go na maksymalnych obrotach, to czysty absurd. Wpisz sobie w google "jak dotrzeć silnik w " i wyszukiwarka już sama podpowie....
Ustawiam wszystko wedle instrukcji, filmów na YT i nic, 4 dzień z tym walczę po kilka godzin dziennie i żadnego efektu ;( aparatura tak jakby działa zero jedynkowo tylko minimalne i maksymalne obroty na silnikach nie ma takiej płynności w przechodzeniu obrotów
Opóźnienie wtrysku powoduje zapłon przy niższym ciśnieniu Wtrysk po GMP wystepuje tylko dla minimalnych dawek i obrotów, więc teza delikatnie mówiąc błędna.
Panowie, orientuje się ktoś jakie minimalne obroty może mieć WD 53? Bo dostałem zlecenie opracowania napędu na silniku 50kW napędzanym Danfossem 6000. Ma być regulator PID, ale nie wiem czy sprężarka na małych obrotach nie będzie miała zbyt słabego smarowania. Docelowo ma to się kręcić 20-55Hz.
Przeczytałem posty i Ameryki nie znalazłem, ale wracając do tematu. Gdyby mnie postawiono zadanie stabilnych obrotów przy minimalnych kosztach , to zastosowalbym silnik krokowy sterowany przez uP. Wystarczy znać tylko przełożenie i obroty tależa w gramofonie są sterowane z bardzo wysoką dokładnością.
obrót minimalny minimalny obrót silnik komutatorowy minimalny obrót silnik benzynowy
kodowanie pilota pilota uruchomić kompresor lodówka dostawca internet wrocław
Toyota Yaris 2001 1.0 – koszty naprawy blacharki i lamp po kolizji tylnej Tefal DT20XX – dlaczego nie używać czystej wody demineralizowanej i destylowanej w parownicy?