obwód silnika = 2 przewody, pozostały do wyłącznika krańcowego jako informacja o położeniu cięgna wycieraczki. Sprawdź rezystancję i ustalisz który przewód co ma robić:)
Dokładnie tak. Albo zdejmij dekielek z zatrzasków i jeden z pinów będzie miał styk do masy to też możesz wykorzystać bardziej profesjonalnie.
co z regulacją obrotów? To sobie dodajesz ten układzik PWM i masz to co chciałeś.
Podłączasz do obudowy silnika + do zielonego kabelka - i masz odwrócone obroty.
Silnik do rozebrania i ścieżki do wyczyszczenia. Silnik nie widzi krańcowego położenia i nie będzie uruchamiał trybu przerywanego.
Reduktorze obrotów silnika wycieraczek !
Post był raportowany Reg. pkt 8.3. Przeniosłem z: Automatyka Robotyka
Witam, sytuacja się poprawiła po zdemontowaniu wycieraczek i wyczyszczeniu mechanizmu obrotu wycieraczek. Wycieraczki obracają się znacznie szybciej. Niestety nadal brakuje jakby najszybszego poziomu obrotu. Tzn wycieraczki obracają się z prędkością około 80-90% nominalnej na każdym poziomie. Co mogę jeszcze zrobić by uzyskać nominalną prędkość? Czy...
który działa tak jak silnik wycieraczek samochodowych (wychyla się do pewnego momentu w jedną stronę i zmienia kierunek obrotów). Po wyłączeniu natomiast taki silnik ma wracać do swojego pierwotne Typowy silniczek w samochodzie nie zmienia kierunku obrotów, kręci się zawsze w jedną stronę. Zwrot kirunku ruchu wycieraczek powoduje wykorbienie mechanizmu...
silnik od malucha pobiera katologowo do 2.5A ale jak sie go bardzo mocno obciazy to nawet do 5A buz11 moze sterowac takim silnikiem bez zadnego chlodzenia budowalem juz takie uklady i bylo ok nawet przy bardzo duzej czestotliwosci zalaczania i obciazeniu robily sie najwyzej cieple
Witam, potrzebuję regulatora obrotów do silnika od wycieraczki z Syrena 105 Lux. Silnik podłączę do napędu posuwu uchwytu przecinarki plazmowej. Regulator obrotów silnika sterowany pokrętłem nie ma być od samochodu Syrena, inny lecz odpowiedni wartościom.
Po prostu wyprowadź tą szczotkę co idzie do masy.
To zamień te dwa przewody co idą do silnika (przelutuj) na 99% pomoże choć nie wyjaśnie zagadki. Sprawdź, dla wycieraczki obroty silnika nie mają znaczenia a płytka stykowa zatrzyma się za krawędzią ścieżki w miejscu zerowego położenia. A powiedz czy wykręcałeś magnes (stojan) silnika czasami go nie założyłeś w odwrotnym położeniu, to zmienia kierunek...
Silnik wycieraczek jest zasilany kilkoma przewodami, Musi mieć podłączone na stałe + i - , i wtedy po podaniu impulsu na jeden z przewodów uzyska się pełen obrót silnika tj. pełen cykl pracy wucieraczki. Wtedy wystarczy impuls 1 sekundowy do pobudzenia silniczka, a silniczek sam sobie przytrzyma zasilanie na jeden pełny obrót.
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
Dzięki dokumentacji HADŻI nie musisz zdejmować pokrywki. 1-5 wolne obroty, 1-4 szybkie obroty. Kierunek zależy od polaryzacji.
podnieś raczej maskę i pod podszybiem znajdziesz przyczynę zatarta oś obrotu wycieraczki która dodatkowo od oporów najprawdopodobniej się złamała
Mechanizm wycieraczek chodzi lekko i na wiekszych obrotach wycieraczki chodza. A chodzi mi tu o wycieraczki przednie.
Odkręcić nakrętkę od silnika do mechanizmu zwykle rozmiar 13. Zdjąć cięgno mechanizmu i uruchomić wycieraczki na raz aby ustawił się silnik w pozycję wyjściowa. Ustawić mechanizm wycieraczek tak aby dostęp do w.w nakrętki był najtrudniejszy i skręcić. Przed montażem ramion wycieraczki sprawdzić czy zachowuje się właściwie.
Szczotki kontaktują z komutatorem? Zdjęcia co prawda niezbyt ostre, ale widzę że dużo osadów jest w działkach międzywycinkowych, usuń je ostrą igłą.
Bardzo dziękuję za pomoc Będę próbował to stworzyć może mi się uda
Witam. Jak podłączyć regulator obrotów silniczka od malucha, ma 4 przewody, nie moge dość z tym do ładu który przewód jest do czego, regulator miał uszkodzony terystor,został wymieniony,na urzywany nie jestem pewien czy jeszcze coś nie jest uszkodzne.załaczam zdjecie płytki, nigdzie nie mogę znaleść informacji podłaczenia tego regulatora. Z góry dziekuję...
Podłącz zasilanie bezpośrednio do szczotek silnika z pominięciem układu podtrzymania zasilania do zaparkowania ramion (zespół styków na talerzu koła zębatego przekładni. Te silniki mają dodatkową szczotkę do wolniejszych obrotów
jeśli koledzy nie wierzą że w silniku są przekaźniki to proponuje rozebrać silnik i się przekonać że są dwa: jeden to załącz/wyłącz a drugi to wolne/szybkie obroty.
przekaźnik oznaczony jako 72 Jest on z logiką,jedno zainicjowanie uruchamia cykl,ponowne kasuje. Po prostu jeżeli nie chcesz aby wycieraczka pracowała,zrób podobny ruch dźwignią,jak ją uruchomiłeś :) Przekaźnik bez logiki ma oznaczenie 20
Taki, który ma przewód trójżyłowy (dwa "druty" to masa i zasilanie, trzeci jest do liczenia obrotów). Chyba wszystkie co nowsze wentylatory do procesorów i płyt głównych mają czujniki do liczenia obrotów.
Z tyn stycznikiem to niezły pomysł. Interesuje mnie jednak jak mój poprzednik poradził sobie ze zmiana obrotów silnika od wycieraczek?? pozdrawiak
Mikrowłącznik 83170.0 manetki nie wytrzyma na dłuższą metę i nie ma nawet o czym rozmawiać. Aby temu zaradzić wystarczy przeciąć 20300 oraz 20301 i wstawić w szereg po przekaźniku (tak jak z manetką świateł w F2000). Tylko jest taki mankament, że nie sposób wyhamować silnika, aby zwolniony przekaźnik zwierał do masy. Uniemożliwia to pinologia manetki....
PWm, to fajna, ekonomiczna metoda regulacji m.in obrotów silnika elektrycznego. Możesz uzyskać nawet płynną regulację obrotów.
Cześć, pytanie banalne lecz może ktoś miał ten problem i mi pomoże. Mianowicie, potrzebuje mocnego silnika od wycieraczek z obrotami lewymi i prawymi, wiem ze takie występują bo kiedyś miałem taki, nie wiem skąd on był bo znalazłem go na złomie, może ktoś z was też szukał takiego i wie z jakiego samochodu można go wziąć, Ogólnie schemat do czego jest...
Dzien dobry czy ma ktos jakis prosty schemacik który realizował by załaczanie co jakis czas na jeden obrót wycieraczki?? Mam stara skode i takiego "luksusu" nie posiadam:) wystarczy zeby ten układ dawał napiecie na sekunde co okolo pięc sekund... Prosze o pomoc. Grzegorz
Przekładnie stosuje się głównie dla zwiększenia momentu obrotowego. Sam silnik ma ten moment raczej niewielki. Minus to mniejsze obroty, ale to niestety fizyka - większa praca ale i większa droga. Czasami stosuje się przekładnie, aby zwiększyć precyzję sterowania. Np silnik + przekładnia i enkoder na wale silnika -> większa ilość impulsów na obrót wału...
Najoszczędniejsza regulacja jest impulsowa, proponuję układ LM555 i tranzystor wykonawczy np. KD502. Tu masz schemat: http://obrazki.elektroda.net/75_11839923...
Za mało danych. Potencjalne rozwiązania: - silnik krokowy - silnik z przekładnią od wycieraczek samochodowych - serwo modelarskie
Witam mam taki problem z wycieraczkami w astrze ze po włączeniu spryskiwacza szyb wycieraczki załączają się przemywają szybę i zatrzymują się na górze w różnych pozycjach! Jak włączę szybkie obroty wycieraczek i wyłączę to zatrzymują sie w różnych miejscach a powinny wrócić na swoją pozycje. Sprawdziłem przekażnik jest dobry wyciągnąłem z innego auta...
Witajcie. Dziadek poprosił mnie o pomoc w stworzeniu napędu do miodarki (obecnie działa ona na korbę). Wybór mój padł na silnik wycieraczek od Poloneza, ma on 3A. Potrzebuję pomocy/porady jak stworzyć do niego regulator obrotów. Zasilaniem będzie prawdopodobnie gotowy zasilacz(prostownik) 230V na 12V (chodzi o jak najmniejszy koszt). Planowałem oprzeć...
Podpinając masę pod obudowę silnika , a plus na jeden z pinów silnik nie działał dopiero po podpięciu do tych dwóch pinów silnik pracuje, może trochę szybko ale dodam krótki wałek napędzający podsiewacz nawozu to może zwolni chyba że podaż kolego namiary gdzie mogę kupić nie drogo regulator obrotów.
Witam ! Mam pytanie. Potrzebuję skonstruować sterownik obrotów do silniczka od wycieraczek samochodowych, który pozwoliłby na płynne poruszanie się silniczka przy maksymalnie zmniejszonych obrotach. Obecnie kiedy obniżam napięcie z 12v do około 5v silniczek porusza się w tempie o które mi chodzi , ale niestety haczy i szarpie w wielu miejscach, aż do...
Witam. Po wymianie silnika wycieraczek wraz z całym mechanizmem, pojawił się nowy problem. Przy każdym przekręcaniu stacyjki wycieraczki robią jeden obrót i wracają do pozycji wyjściowej.Mimo wyłączonych wycieraczek. Teraz to nie jest jakiś wielki problem, ale zimą moze uszkodzić pióra. .
spoko. Pytanie z innej beczki też na temat golfa. Może być powiązane Najprawdopodobniej mam uszkodzoną kostkę przy stacyjce ukazuje się bólem między innymi: Licznik się świeci (przebieg) bez kluczyka w stacyjce, wolne obroty wycieraczek mi nie chodzą (niskie napięcie ) tak samo nadmuch. Przy ładowaniu akumulatora muszę ściągnąć kabel masy bo przekaźniki...
Rozrusznik to niezbyt dobry pomysł- dużo z duże obroty i brak stałego zazębienia. Silniczek do wycieraczek ma dobre obroty ale moc zdecydowanie za mała. Można dać dodatkową przekładnię ale będzie szybkość żółwia. Można się zastanowić nad rozrusznikiem od traktorka kosiarki + przekładnia ślimakowa.
Wicher44, a w jakim pojeździe to występuje, jakie jest sterowanie obrotami silnika wycieraczki (impulsowe, dodatkowe rezystory, dodatkowe szczotki), Marek
Ja bym zaryzykował nawet napęd od wycieraczek- małe obroty, spory moment :) V.
Silniczek od wycieraczek i regulator.
Witam. Zakłucenia to: -alternator(gwizdanie w głośnikach wraz ze wzrostem obrotów silnika) -rozrusznik(dźwięki przy odpalaniu) -wycieraczki -spryskiwacze szyby -dmuchawa... generalnie wszystko co elektryczne i się porusza może być słyszalne w głośnikach. Dobre przewody sygnałowe z porządnym ekranem powinny wyeliminować zakłucenia ale niekiedy jest to...
a ja w citroen saxo też mi wyje w miare wzrostu obrotów silnka(diesel) , wyje dmuchawa wycieraczki i wszystko co się włączy :-)
Proszę popdpowiedzieć co Pan ma na myśli ? Dodano po 9 Chciałem zauważyć, ze silnik z racji swojej budowy zatrzymuję się zawsze w tym samym miejscu ( myślę tutaj owyjściu z przekładni). Wycieraczki w samochodzie zatrzymują sie również w dolnym położeniu szyby dzięki podwójnym, wcześniej wspomnianych stykach +, a za ilość obrotów wycieraczek odpowiedzialna...
A jakim silnikiem chcesz wykonywać ten obrót? Jeśli za pomocą silnika krokowego - jest to bardzo proste. Wystarczy wiedzieć ile dany model "ma" kroków / obrót - i zadać tą liczbę kroków. Zauważ że silnik od wycieraczek (co najmniej te które ja widziałem) mają przekładnie - i tak naprawdę sama maszyna wykonuje kilkadziesiąt/set obrotów, a wycieraczka...
Witam. Nie wiem czy dobrze umieściłem temat. Potrzebuję podpowiedzi, jak będzie poprawnie i bezpieczniej. Zamierzam wstawić do auta regulator pracy wycieraczek na NE 521. Jednak nie chcę rezygnować z oryginalnych wolnych obrotów wycieraczek. Pomyślałem żeby wstawić przełącznik, który będzie przełączał zasilanie z wyłącznika auta na silnik lub na wstawiony...
Potrzebujesz dwa przekaźniki typ 561 (w maluchu takich nie ma), przełącznik jednoobwodowy trzypozycyjny. http://obrazki.elektroda.net/2_120886259... 1,2 - przekaźniki 3 - przełącznik 4 - silnik Opis wyprowadzeń przekaźnika powinien być na nim.
Użycie funkcji "szukaj" nie boli. Było na forum! A i schemat się znajdzie!
Jak zmieniac obroty w silniku od wycieraczek (prawo, lewo)?? jaki zastosowac przelącznik aby pasował?? od czego??
Swego czasu składałem silniki wycieraczek do Fiata Uno (w Sosnowcu), to wiem co piszę. Kierunek obrotów silnika zmienia się, by wycieraczki nie kręciły się w kółko :) Chociaż nie wiem jak to jest w innych samochodach. Jesteś pewien , że na pewno wiesz co piszesz? Bo te styki wcale nie służą do zmiany kierunku obrotów....
Witam Chcialbym nieco odświeżyć ten temat. Mam identyczna sytuacje działa jedynie najwyższy bieg wycieraczek na pozostałych pozycjach wycieraczki ruszą 5 cm i sie zatrzymują. Zauważyłem, że w momencie kiedy zredukuje bieg i obroty wzrosna wycieraczki ruszaja. Co moze byc przyczyna i jak taki problem usunac? Bardzo prosze o pomoc ponieważ jest to dosyć...
Sprawdź jak jest na innym Radiu. Może źródło zakłóceń leży w podzespołach auta. Reaguje na obroty silnika, wycieraczek, wentylatorów, klimatyzacji, włączenie świateł ? A jak jest silnik wyłączony ?
Czy wycieraczki staja zawsze w prawidlowej pozycji po ich wylaczeniu ? Jezeli nie zawsze to byc moze ZBR nie dostaje info o obrotach silniczka wycieraczek . Jezeli wycieraczki zawsze wracaja do poczatkowej , tej samej pozycji to , byc moze przekaznik pozycja 40 sie wiesza albo jest niewlasciwy .....oraz podglad ManCatem prawde Ci powie :) . Tam podejrzysz...
do wycieraczek dochodza 4 przewody 53b czarny zsilanie +12v, 53 żołty zasilanie +12 v szybkie obroty silnika , 53e zielono niebieski styk włacznika ,53a czarno fioletowy styk włacznika, masa idzie po obudowie silnika pozdrawiam
Brynol 12 rozwiązanie dobre ale moim zdaniem mało skuteczne Zobaczę : praktyka pokaże . Chciałem zrobić z silnikiem od wycieraczek ale mimo najwyższych obrotów było za wolno więc wstawiłem starą wkrętarkę 12V .
Na chwilę obecną nie zamykam temu . Dla potomnych napiszę, że po podstawieniu czujnika wału nadal kiepsko ale .... Uszkodzony jest prawdopodobnie wieniec z którego czyta czujnik . Na próbę odpiąłem czujnik wału , odpaliłem silnik i przed czujnikiem machałem magnesem . Światła się wzbudziły , nadmuch zaczął działać i nawet obrotomierz wskazywał jakieś...
Są już luzy na mechanizmie (dźwigniach pod szybą). Gdy silnik ma obroty, napięcie większe, jakoś ta "opóźniona" daje radę uciec przed "zdrową", na wolnych obrotach i mniejszym napięciu - nie. Wymiana mechanizmu.
Jeżeli masz w procesorze przetwornik AC to nic prostszego jak podłączyć do niego potencjometr 10Kohm i wartość przetwornika przetworzyć na PWM
Jak podłączyć krańcówke żeby talerz satelity nie wywalił ściany. Mam zrobiony taki prowizoryczny obrót na silniczku od wycieraczek , ale bardzo skuteczny.
Mam pytanie czy moge dostać schemat tego rególatora obrotów silnika od wycieraczek z pierwszej strony, i jeszcze jedno jak go zasilać ? z trafo spawalniczego czy z osobnego
Witam, Czy ktoś może podpowiedzieć, jak ustawić to kółeczko przekazujące napęd z silniczka na wycieraczkę, żeby wycieraczka działała jak należy. Może ktoś już miał podobny problem. Rzecz w tym, że nie wiadomo jak ustawić to kółko w stosunku do trzech "styków", które wychodzą z silniczka. Może być też tak, że problem nie jest w znalezieniu właściwego...
wycieraczka dziala od wczoraj bez zarzutu.nei wiem co jej jest serio. 3 przewody czyli zasilanie po stacyjce 12v masa i sterujacy impulsami co do obrotu wycieraczki z uch o ile sie nie myle no i brakowalo 12v stalegopo zaplonie resztynie moglem sprawdzic. i nagle dziala samo. bezpiecznika wg schematu w tymmeijscu jest puste pole wiec nie moge go dolozyc....
Czyli wynika z tego ,że zasilacz do komputera 12V przy tym silniku będzie jak najbardziej i przy max 14A. Pewnie by ruszył z dużymi obrotami
Witam Mam takie pytanie ; Dzisiaj samoczynnie wlaczyla mi sie wycieraczka tylnej szyby w MB 124Combi chcialem ja wylaczyc ale przelacznik nie ragowal. Po pewnym czasie sama sie wylaczyla ale znikly mi przerywane obroty tylnej wycieraczki jak przelacze na cykl ciagly pracy tylnej wycieraczki jest OK Natomiast nie ma cyklu przerywanego gdzie szukac przyczyny...
Problem rozwiązany, okazało się, że alternator za dużo ładował - 18.5V, przez co auto traciło na obrotach. Domyśliłem się tego, bo dziwne było mi, że przy niskich obrotach nawet wycieraczki szwankowały, choć teoretycznie nie powinno to mieć związku. Auto naprawione, dzięki wielkie za pomoc. Dokładnie tak. motor 3,5 V6 :)
Witam wszystkich. Ostatnio nabyłem Suzuki SX4, z którego jestem bardzo zadowolony, jednak wczoraj zauważyłem niepokojącą żecz. Gdy włanczam światła i wyciaraczki na postju, w momencie gdy wycieraczki maja wykonać ruch samochód zwieksza obroty (ok 100), kiedy wycieraczki wrócą na miejsce zjawisko ustaje. Przy wyłaczonych światłach, nic takiego się nie...
Uzyj silnika wycieraczek.
Mam problem z wycieraczkami na I i II biegu robią tylko część obrotu dlatego poszukuje przekaźnika wycieraczek I/II biegu, oraz jego dokładny numer katalogowy, aby go wymienić
Witam, jestem tu pierwszy raz i szukam pomocy. Potrzebuję podpiąć silnik od wycieraczek pod sterownik bezprzewodowy na pilota do bramy uchylnej, tak żeby miał prawe i lewe obroty. Proszę o prosty rysunek. Z góry dziękuję.
Witam.Potrzebuje jakiegoś sposobu do regulacji obrotów silnika od wycieraczek (Golf-3) 12V.Chcę ten silnik wykorzystać do podajnika drutu migomatu.Prąd do 15 A
Możesz zacząć od bezpieczników. Wycieraczki działają? Zgasł nagle czy powoli schodził z obrotów
wiec pewnie uszkodzony włącznik
Wrzeciono dałem do regeneracji. Co do napędu to po długotrwałych rozważaniach wygrała koncepcja falownika i silnika pod wrzecionem. Koło pasowe na silniku 95mm a na wrzecionie 125 mm. Takie rozwiązanie daje przy moim silniku ok 720 obrotów na wrzecionie i ok 125 na "back gear". Falownik powinien pozwolić na osiagnięcie bez więkrzych problemów od 50-1000...
Witam wszystkich.Potrzebuje skonstruowac urzadzenie do płynnej regulacji obrotów silniczka z wycieraczek z malucha.Ten silniczek ma napedzac talerz z materiałem ktury bedzie spawany(wiec odpadaja skoki predkosci bo zgasnie łuk).Płynna regulacja jest wymagana poniewaz bedzie to wykorzystane do spawania artystycznego. Silniczek 12V ok 3A. Z góry dziekuje.Pozdrawiam....
Hehehe pewnie, że może... To że wycieraczki nie kręcą się to tylko zasługa przełączanie kierunku obrotów... Taki silnik od wycieraczek ma w sobie zintegrowaną przekładnię ślimakową... Ma dużą moc i nie ma możliwości żeby od strony wyjściowej ośki można było nim obrócić...
Lub poszukać silniczka od wycieraczek od samochodu Kamaz , Jest on na 24 V i napędzał aż trzy ramiona wycieraczek więc i moc wystarczająca . Taki montowałem do bramy przesuwnej . Bardzo dobry na reduktorze i mechanizmem korbowym lecz już na 230 V znajdziesz kol w elektrycznej bindownicy , Tu jest jeszcze możliwość zmiany kierunku obrotów .
Witam! Wykonałem dzisiaj elektronikę do posuwu drutu. Działa ok, lecz denerwuje mnie pisk silnika na wolnych obrotach (silnik z wycieraczek 126p) . U Was też piszczy??? Schemat poniżej: Pozdrawiam!
Witam, mam problem z tylna wycieraczka. Otoz miesiac temu wymienilem caly mechanizm wycieraczki i dzialal bez zarzutu az kilka dni temu wylaczajac ją prawdopodobnie poszlo jakies zwarcie i od tamtej pory nie da sie jej wylaczyc. Na manetce w pozycji wylaczonej, wycieraczka chodzi na pelnych obrotach, na wlaczonych, wycieraczka chodzi normalnie. Sprawdzalem...
Witam. Mam problem z obrotami wycieraczek w C3, rocznik 2009. Silnik wycieraczek działa, ale działają tylko na najszybszym obrocie. Chciałem zapytać, czy jest to kwestia sterownika? Proszę o poradę: co zrobić? Co ponosi winę za taki stan rzeczy? Czy można to naprawić i w jaki sposób? Pozdrawiam.
Witam serdecznie. W tym modelu jest Body Computer. To ta płytka za bezpiecznikami. Możesz sprawdzić czy nie wysunęła się któraś z kostek. Kiedyś tak mi zrobił mechanik dłubiąc przy zawieszeniu.
Posprawdzaj masy przy module, znajduje się on koło silniczka wycieraczek i sprawdź styki wiązki na aparacie zapłonowym. Pozdrawiam.
Więcej parametrów. Jakie obroty potrzebne. Może od wycieraczek z jakiegoś auta, od układu wspomagania elektrycznego? Możliwości jest wiele.
Mam identyczny problem w takim samym aucie. Czy zna ktoś rozwiązanie tego problemu?
Witam Posiadam silnik czy też cały mechanizm od tylnej wycieraczki Skoda Octavia I. Chciałbym go wykorzystać do celów innych niż pierwotnie był przeznaczony. Chciałbym go podpiąć np. do prostownika, ale przede wszystkim chciałbym żeby kręcił się cały czas w jednym kierunku. Czy to możliwe? I jak dokonać zmian ? Pytanie drugie, jak sądzę już z wyższej...
Witam, czy problem został rozwiązany? U mnie jest podobny problem. Po przekręceniu kluczyka wycieraczki same startują i wtedy jeszcze działa spryskiwacz przedniej szyby, nagle po około 5sekundach zatrzymują się w dowolnej pozycji. Po przełączeniu manetki wycieraczek na najwyższy bieg, wycieraczki startują na wolnych obrotach i ciągle działają, po przełączeniu...
miałem podobny przypadek prawdopobnie przełącznik do wymiany
Każdy się nada trzeba pominąć elektronikę czasówki albo ją wykorzystać , jak rozbierzesz w środku na kole są ślizgi potrzymania pracy i powrotu do punktu startowego. Wyzwalasz nie elektromagnesem tylko napięciem +12V start silnika.
Silników prądu stałego specjalnie nie polecałem, trudno jest je zasilić po niskich kosztach A koszty redukcji obrotów w silniku prądu przemiennego ?? Oraz lichy moment obrotowy. Silnik od wycieraczki samochodowej (ze złomu naprzykład) równoważy koszt zasilacza 12VDC bo posiada solidną, zintegrowaną przekładnie ślimakową.
Witam. Silniczki wycieraczek są skonstruowane w ten sposób że na osi mają specjalny garbik , który po wykonaniu obrotu rozłącza obwód. Oprócz tego mają jeszcze styki podtrzymujące (praca ciągła). Musisz wymontować silniczek z auta i rozebrać go. Podejrzewam tak jak mój przedmówca że masz uszkodzony jeden ze styków. Da się to naprawić. Pozdrawiam
Wycieraczki przed demolką działały. Czy regulator działał nie wiem... Kolory jak w pierwszym poście: Regulator obrotów: Biały - ? Czerwony - ? Żółty - ? Szary - ?
Sory masz racje... a co myślicie jeszcze o silnikach od wycieraczek?
Problem z wycieraczką przedniej szyby - pracuje tylko na najwyższych obrotach i daje sygnał do pompki spryskiwacza. Natomiast na wolnych obrotach nie reaguje. Proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam. Zbyszek
Witam, Myślałem nad zakupem silniczka od wycieraczki lub jakiegoś silniczka od wiertarki elektrycznej w celu stworzenia bujawki do wózka dziecięcego. Pomysł albo z odpychaniem wózka lub wprowadzaniem koła wózka w nieznaczny obrót. Teraz pytanie... czy taki silnik od wycieraczki samochodowej kręci się nieustannie czy raczej dochodzi do pewnego momentu...
W przypadku Octavii końcówka "3" jest łączona do masy na pewno. Możliwe, że w Golfie jest inaczej. Błąd tkwi w nazewnictwie cewki na schemacie, "elektrozawór". Otóż nie jest to elektrozawór, o czym byłem przekonany w fazie projektowania, tylko silnik pompki spryskiwacza. Ten silnik poprostu zmienia kierunek obrotów przy pryskanu na tył, a dzieje się...
A nie lepiej, silniczek 12V (z wycieraczek samochodowych np.Kamaz), przekładnia na pasek gumowy, ośka gwintowana na łożyskach - regulator obrotów. W ten sam sposób rozwiązałem posów drutu nawojowego. Gwint prawy-lewy, krańcowe wyłączniki przełączające z elektromagnesem. Sposób prosty a niezawodny.
Witam, chciałem zrobić regulator obrotów silnika 12V od wycieraczek z samochodu i może mi ktoś podesłać jakiś układ tak żeby zmalały obroty ale nie zbytnio moc. Słyszałem że można zrobić układ na tranzystorze Lm317 ale on jest chyba do 2A a taki silnik pobiera znacznie więcej przy obciążeniu. Bardzo bym prosił o pomoc.
Bardzo fajnie zaprojektowane, ale czy nie łatwiej i taniej było pokusić się o napęd silniczkami od wycieraczek połączonymi bezpośrednio z osią obrotu. Bardzo łatwo taki silnik przerobić na serwo-napęd. Układ i tak wymaga przed rozpoczęciem pracy ustawienia punktu początkowego. Przy samym palniku brakuje jeszcze osi poprzecznej do ostatniej osi.
regulator obrót wycieraczka silnik wycieraczka obrót obrót silnik wycieraczka
lenovo temperatura zapalać check mercedes czujnik klimatyzacji vectra
lutownica arduino lutownica arduino
Zbyt cichy alarm w kuchence Gorenje - przyczyny i rozwiązania Jak wyłączyć blokadę dla dzieci w pralce Bosch?