Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
Masz w tym nowym alternatorze podpięty zacisk obrotomierza?
Rozkręć alternator i dorób potrzebne wyjscie.
W rzeczy samej.
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
5511, 5410, 5320 miały tachoprądniczkę. Jakie latach produkcji kamaza masz na myśli? Ja mam 5511 i 5320 jakoś koło 90 roku produkcji i oba mają obrotomierz z alternatora a miałem 77rp i była prądniczka. Jakie latach produkcji kamaza masz na myśli? Ja mam 5511 i 5320 jakoś koło 90 roku produkcji i oba mają obrotomierz z alternatora a miałem 77rp i była...
Witam sprawdz przewód i połączenie do alternatora stamtąd jest brany sygnal do obrotomierza badz w samym alternatorze jest usterka
Oczywiście, masz rację. Tylko gdzie w tym klekocie jest komputer silnika?
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Tam wychodzi około 7V napięcia zmiennego,Itaka ma być.
tu masz moze pomoze sygnal do obrotomierza idzie z alternatora
Np. Golf 2 1,6 D lub TD. Obrotomierz wymaga alternatora też od Golfa 2 Diesla oraz odpowiedniego przełożenia silnik:alternator. Bez tego zgrania wyniki będą tylko orientacyjne. Do tego potrzebne są właściwie kompletne zegary, też od wersji "na ropę" oraz ich zasilanie 12V. Czyli można taki zestaw wykonać, lecz to trochę pracy będzie.
Nie jestem pewien jak u Ciebie, miałem kiedyś opla combo 1.7d i tam sygnał do obrotomierza szedł z alternatora
W tym temacie jest poruszony podobny problem: /www.elektroda.pl/rtvforum/topic2774895.... I tutaj następny temat, jakby po przeróbce nie zgadzała się ilość obrotów na wskaźniku: /www.elektroda.pl/rtvforum/topic2990155....
Dzięki za serwisówke ;) Przyjechał dzisiaj koleś z serwisu i chyba była ukręcona linka od napędu obrotomierza alternatora.
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Temat rozwiązany. Okazało się całkiem przypadkiem przy zmianie poduszek pod silnikiem, że silnik ma dodatkowy czujnik obrotów tylko na obrotomierz. Domyślam się, że tylko w autobusach bo przy tym samym silniku w ciężarówce nie ma takiego czujnika.
Cieszy mnie bardzo że mogłem pomóc.Mam pytanie czy opisy przewodów pasują do opisywanego mana,czy tylko rozwiązanie techniczne. Jeżeli to nie stanowi problemu "naciśnij przycisk pomógł..." Pozdrawiam i polecam się na przyszłość.
Tam sygnał idzie ze sterownia skrzyni Też tak myślę, i potrzebuję schematu żeby sprawdzić czy sterownik ma sygnał z czujników i z alternatora a następnie czy wysyła do obrotomierza impuls. Obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Skrzynia i podnośnik wymagają sygnału ale właśnie z alternatora. Dodaję schemat.
Wtyczka na pompie z dwoma przewodami.
na początek sprawdź ładowanie, później jak już będziesz pod maską to zobacz czy przewód od alternatora się nie odłączył/odłamał a na koniec zostaje sam obrotomierz (lub przewód od alternatora do zegarów)
Prosze, to jest schemat.
Na 31 stronie jest opis.
Przypominam , że wcześniej tak nie było , obrotomierz pracował zaraz po uruchomieniu silnika i pisków paska nie było A jak ma pracować obrotomierz jak alternator stoi? Sprawdź pobór prądu przez świece jak już Paweł wspomniał.
Sygnał obrotomierza jest brany z alternatora, sprawdź czy ładuje. Może być też oderwany jeden z kabli przy alternatorze (najczęściej przy samej wtyczce).
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
Jaki ciągnik? Ciągłość przewodu z alternatora do obrotomierza jak i jego sprawność? Gdyby uzwojenie się przepaliło to nie uzyskał byś takich napięć podczas pomiaru. Napięcie ładowania jest , na wyjściu W napięcie także jest, można przyjąć, że alternator sprawny nie masz co tam szukać. Przewód lub sam obrotomierz, albo brak zasilania po stacyjce.
Witam W DAFie 105XF nie działa obrotomierz, świeci się alternator, ale ładuje. EBS i wiele innych. Co może być przyczyną?
Sterowanie obrotomierzem z wyjścia W alternatora zasadniczego.Bywa że wewnętrzny opornik tego złącza ulega uszkodzeniu co powoduje brak napięcia zmiennego do obrotomierza.Napięcie to lub jego brak nie ma wpływu na ładowanie. Natomiast błąd jednostki sterującej PLD 04038 informuje że czujnik temperatury płynu chłodzącego zarejestrował zbyt wysoką temperaturę.
przewód do obrotomierza w renault idzie z alternatora. Jeżeli alternator rodziny A13N (Valeo) to jak plastikowa osłona prostownika powinna tkwić zlączka.
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
witam obrotomierz jest impulsowany przez specjalne wyjście z alternatora... pozdrawiam
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje
tak, zazwyczaj z modułu, albo z cewki jest wyjście (impuls) który idzie na obrotomierz, pasuje zazw. nawet od fiaciora, chyba,że masz diesela, wtedy to obrotomierz jest wzięty z alternatora i niezbędny jest specjalny regulator napięcia.
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
Jak widać orłem nie jestem dlatego pytam osoby takie jak Ty :) które mogą coś podpowiedzieć. Dobra to ja się zlituję.:) W starych dieslach obrotomierz był sterowany sinusoidą z specjalnego styku alternatora.
Tak jak już pisałem, jak nie masz czujnika ciśnienia oleju 1.8 bar to przewód do masy, obrotomierz(zacisk W alternatora) też musi działać żeby kontrolka smarowania nie migała.
Sygnał do obrotomierza brany jest z alternatora, sprawdź połączenia bo nieraz "śniedzieje"
Sygnał nie idzie z alternatora.
Witam Ogólnie obrotomierze w silnikach diesla ,działanie mają od alternatora,nie wiem jak w Twoim przypadku.Jeżeli masz na alternatorze zacisk W, to jest jak mówię.W tym wypadku sprawdź czy z tego zacisku wychodzi napięcie.Gdy będzie to następnie sprawdź ten przewód od alternatora do licznika .
Myślałem, że ta wsuwka jest do podłączenia obrotomierza.
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Jeżeli Twoje Volvo zahacza o 1996, to powinieneś wiedzieć, że obrotomierz jest pędzony z alternatora (W). Jak wygląda pasek?
Kolego ten styk zostawiasz ,jest to wyjście obrotomierza.
Powinny być nawet dwa.Jeden mniej więcej pod filtrem olejowym a drugi bardziej z przodu silnika nad pompą wtryskową na walku rozrządu.To czujniki do sterownika wtrysku.Bo obrotomierz to klasycznie z alternatora.
To poszukaj dobrze, albo podłącz sie pod alternator.
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
L - kontrolka IG - plus po stacyjce P - obrotomierz Dwa pierwsze musisz mieć podłączone.
A może łatwiej będzie zastosować obrotomierz od diesla i sygnał wyjąć z alternatora? Takie luźne przemyślenie.
Piszesz alternator sprawdzony ,przez kogo, jeżeli obrotomierz wariuje alternator do naprawy.
WITAM proponuje sprawdzony francuski sposób na obrotomierz. alternator valeo montowany do aut francuskich ma odczep do podpiecia obrotomierza który liczy impulsy z cewek alternatora. każda fracuska deska od diesla czyta taki sygnały poprawnie. ja przerabałem renault espaca ponieważ posiadałem wersje bez obrotomierza. alternator kosztwał 50 zł a deska...
Tak Ciebie te dwa podłączenia nie interesują. Jeśli dobrze pamiętam śruba 2 to masa czyli to samo co cała obudowa, pin 2 wyjście W na obrotomierz elektroniczny.
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
Kontrolka od oleju przestaje świecić światłem ciągłym i zaczyna mrugać np. po odłączeniu czujnika. Sprawdź przewody od czujnika, może któryś jest złamany i nie łączy zawsze. Co do obrotomierza...Alternator do którego podłączony jest obrotomierz nie powodował by zapalenia kontrolki oleju... przewody od czujnika ciśnienia i od obrotomierza z alternatora...
Zgadza sie część ciągników ,zwlaszcza starszych sygnal do obrotomierza pobierala z alternatora(ale np. sterownik skrzyni biegów pobieral juz sygnał z czujnika obrotow) Nie znam tego Ferdka ,zerknąłem tylko do serwisowki a tam stoi że z czujnika obrotow. Niestety jestem w drodze i nie mam czasy szukac dalej.Sensor jest albo z przzodu przy kole pasowym...
Pewnie masz D+ czyli wzbudzenie, oraz W obrotomierz. https://obrazki.elektroda.pl/6793758400_...
Alternator?? A co ma to wspolnego z obrotomierzem?alternator niedawno robiolilem - chyba nie powinno byc problemu. Czy obrotomierz jest jakos polaczony z alternatorem? Czy obrotomierz nie ma swojego czujnika gdzies przy silniku?
Na L 24V w odłączonej kostce. Normalnie jak ładowania nie ma albo jest włączony tylko zapłon, regulator "zwiera" L do masy i wtedy jest tan ze 2V. Ciekawostka jest taka że te alternatory potrafią się wzbudzić bez tej kostki - trzeba tylko na chwilę docisnąć prawie do końca obrotomierza.
"W" - to impulsy do obrotomierza. To tak dla dopełnienia całości.
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
Podłączenie amperomierza https://obrazki.elektroda.pl/8863675100_... Podłączenie radia https://obrazki.elektroda.pl/4882353000_... Co do obrotomierza to czasami alternator ma specjalne wyjście na obrotomierz bądź też można wziąć sygnał z zasilania cewki zapłonowej https://obrazki.elektroda.pl/3785347100_...
Konektor oznaczony jako DF może być wyjściem sygnału dla obrotomierza elektronicznego.
Naprawić instalację do alternatora.
Witam Obrotomierz podpięty był jak sądzę do alternatora-zacisk (W),obrotomierz (-)masa,(G)-do alternatora.
D+ oczko, to wzbudzenie. W wsuwka to obrotomierz.
L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
witam wszystkich !! mam mały problem, ktorego nie wiem jak rozwiazać. Posiadam mercedesa 124 2.0 D który nie ma obrotomierza, kupiłem obrotomierz, ktorego chciałbym podłaczyć do alternatora, ale nie wiem jak wyprowadzić odpowiedni przewód z alternatora, który po podłączeniu do obrotomierza bedzie wskazywał dobre obroty silnika. Oryginalnie tan alternator...
Dzięki za pomoc ale skoro mamy na talerzu serwisanta to czy mógłbyś mi powiedzieć z łaski swojej co zrobić żeby działał mi obrotomierz. Przy alternatorze mam podłączone 3 przewody(+, kontrolka, i jak mniemam nadajnik obrotów ale niestety nie pokazuje obrotów). Co może być przyczyną?
D+ to lampka kontrolna, W to sygnał obrotomierza. Ma wewnętrzny regulator.
Witam Musze zamontować jakis obrotomierz elektroniczny do ciągnika, alternator nie ma wyjscia pod obrotomierz. Jaki polecacie?
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Nie bardzo. Obrotomierz w dieslu dostaje impulsy z dodatkowego wyjścia z alternatora. Inny będzie współczynnik impulsy/obrót. Poszukaj oryginału, na pewnym portalu aukcyjnym bywa tego sporo. V.
W takim razie co to jest to wyjście R?? do czego służy?? Obrotomiez rozebrałem są 4 piny masa +12 (do oswietlenia)+12 i -+12 takie oznaczenia. Ma ktos pomysł jak to podłączyc? Dodano po 2 Poza tym może wie ktoś na jakiej zasadzie działa ten obrotomierz?? Alternator pod wpływem większych obrotów zwiększa napiecie przez co obrotomierz się wychyla czy...
, Ciągnik rolniczy RENAULT / model, 120-14 , obrotomierz mocno zaniża obroty, zliczanie motogodzin jest jak najbardziej w porządku lecz obroty oscylują nie prawidłowo /na zegarze /, na wolnych { 300 rpm- no czasami sięga 550, uprzedzam silnik nie zmienia obrotów , i pytanie jest , Jaką częstotliwość ma alternator tego ciągnika, no przyjmjimy np 600...
1. Sprawdź lampkę czy nie spalona. Możesz to zrobić podłączając pod zacisk L we wtyczce plus z baterii przez opornik / żarówkę Jest przekaźnik lampki. 2. Nawet jeśli spalona to przy wyższych obrotach powinien zaskoczyć (funkcja auto-start regulatora). Bzdura,żadna fukcja autostart, to po prostu pozostałość magnetyczna, i lampka nie ma nic do wzbudzenia...
No w tym problem że dopóki nie podam prądu na styk S to nie ma, jak podam to ładowanie wtedy startuje razem z obrotomierzem
Witam! posiadam BMW524td e28 i mam maly problem, oryginalny czujnik od obrotomierza został uszkodzony przy wymianie skrzyni biegów.Czy mogę podłączy w jakis sposób obrotomierz do alternatora? Pozdrawiam!
1. Tak 2. Zależy od modelu alternatora. Nie wiadomo czy masz 6 diodowy czy 9 diodowy. Czy regulator jest wbudowany czy zewnętrzny? Niektóre alternatory do silników wysokoprężnych mają wyjście do impulsatora obrotomierza.
Witam kolego, z alternatora powinien wychodzić pin oznaczony AC na obrotomierz więc wychodzi że alternator mógł być kiedyś wymieniony na zamiennik ściągnij katalog części do seri 40 wtedy wybierzesz model alternatora.
Wtyczka jest jednopinowa. Po odłączeniu jej od alternatora obrotomierz wskazuje obroty tak jak z podłączoną.
Mercedes od kilkudziesięciu lat nie stosuje połączenia obrotomierza na alternator (samochody osobowe i dostawcze)
Zacisk W alternatora - wyprowadzona jedna faza przed prostownikiem, specjalnie dla obrotomierza. Masz alternator do roboty.
Witam, mam pewne pytanie, czy można przerobic obrotomierz samochodowy elktroniczny(podłacznay do alternatora) 24v, na 12v????:)
ALTERNATOR HITACHI IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora N- point central, wyjście obrotomierza
Wyprowadzenie na obrotomierz ,ale ciągnik posiada prądniczkę więc nie potrzebny.P
Skrót myślowy, dość niefortunnie dobrany. Odpięcie wtyczki obrotomierza od alternatora wszystko wyjaśni.
Czy w takim Iveco jak w temacie sygnał do obrotomierza idzie z alternatora? Mam takie na tapecie, ale alternator nie ma takiego wyjścia i nie jestem pewien czy nie był wymieniany. Aha oczywiście używałem szukajki :D
Powinien być jeszcze biały na obrotomierz (wyjście z fazy jest na obudowie na wsuwkę ). Czwartego to ja w Lublinie na alternator nie widziałem raczej to czujnik temp. lub oleju.
Pod warunkiem że obrotomierz jest zasilany impulsami z alternatora a nie z cewki lub komputera? W renówce jak kupiłem zegary z benzyny to nie działały z alternatora chyba że jestes pewien że ten obrotomierz ma sterowanie z alternatora.
Witam auto jak w temacie rok 96 motor 1600 benzyna.Potrzebuje podpowiedzi skąd w tym aucie jest brany sygnał na obrotomierz ? alternator odpada-sprawdzałem.Z góry dzięki za pomoc.Pozdrawiam
Zacisk D+ to nic innego jak zacisk służący do wzbudzenia alternatora. Drugi zacisk to B+ czyli ładowanie a nie informacja do obrotomierza. Alternatory z zaciskiem W do obrotomierza już od dawna są niespotykane w samochodach i występują tylko w starych dieslach.
Na 4 łapy. Benzyniak.Mechanicznie się podejdzie.Dolny otwór,ten powyżej napisów 12V powinien byc gwintowany. Być może nie ma zacisku pod obrotomierz
w Peugeotach obrotomierze nigdy nie brały sygnału z alternatora.
Chrysler Voyager II 1995r TD. Brak ładowania akumulatora, oraz brak wskazania prędkości i obrotomierza. Alternator został wymieniony, wskaźnik ładowania wskazuje 12V lub poniżej.
Alternator i kable przy alternatorze.
schemat obrotomierz alternatora polonez obrotomierz alternatora lublin obrotomierz
mikrofalówka zabudowy błąd ustalić podłączyć mikser komputer
canon ir2520 matryca telewizor dziwne kolory
Podłączenie gramofonu Marantz TT-420 do wzmacniacza Pioneer A-107 Podłączenie gramofonu Marantz TT 420 do wzmacniacza Radmor 5102