Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
Nie bardzo wiem o jaką skrzynkę pytasz. Myślałem o podłączeniu tego tak jak obrotomierza czyli do cewki zapłonowej :)
skoro regulacja konta wyprzedzenia jest napięciem na którymś styku to problemu z tym nie byłoby żadnego, wystarczy jakiś obrotomierz który podawałby napięcie na ten styk zamiast na cewkę ze strzałeczką :P możnaby to potencjometrem dostroić
A to ciekawe to skąd masę ma cewka zapłonowa w CC 700 ?? Z tego co wiem ma Plus po stacyjce , I impuls zapłonu a wchodzą w nią tylko dwa przewody ?? Na przewodzie impulsu pojawia się masa ale tylko w momencie zapłonu . ( kolega pouczy się o Cewkach i ich przeciwstawianiu sie zmiana napiecia wtedy zrozumie jak działa cewka zapłonowa.) W motocyklach czasem...
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Witam. Ponieważ w moim motocyklu padło koło magnesowe i kupiłem takowe od nowszego modelu muszę przerobić instalację elektryczną (stara miała dwa impulsatory zapłonu a w nowej jest jeden). Trzeba zmienić moduł zapłonowy i tu moja prośba o rozpisanie znaczeń poszczególnych kabli dochodzących do modułu. Pewny jestem tylko: Czarny z żółtym-masa; Zielony...
Mam rometa SCMB 250 (2 cylindry, wtrysk paliwa) , zamontowałem taki licznik jak w załączniku i mam trochę dziwny problem z obrotomierzem. podłączenie sygnału obrotów poprowadzone jest przez kondensator i rezystor z cewki zapłonowej, tak jak narysowałem na schemacie. Obrotomierz pokazuje obroty, dla biegu jałowego to jest 1000 rpm, jednak jak kręcę motor...
Z tego co poczytałem w sieci, to motocykl posiada zmienny kąt zapłonu, zmieniający się pod wpływem obrotów silnika. Montowałem po kolei każdy z trzech modułów i na jednym w ogóle nie pokazała się iskra, na dwóch iskra jest lecz podczas dłuższego kręcenia rozrusznikiem zanika, tak jakby jakiś układ elektroniczny po prostu się grzał, lub nie generował...
Witam serdecznie :) Potrzebuję zbierać impulsy z aparatu zapłonowego skutera, czytałem łe można owinąć cewkę wokół fajki aparatu (?), bądź kabla wysokiego napięcia. Sygnał będzie podawany do mikroprocesora na przerwanie i liczone obroty silnika. Pytanie moje jest takie, jak dokładnie coś takiego wykonać (chodzi mi o strone od motocykla bo z elektroniką...
Posiadasz wszystkie agregaty i przyrządy kontrolne tego silnika ? Obrotomierz, miernik temperatury oleju i jego ciśnienia, temperatury spalin za turbiną i skrzynkę rozruchową oraz cewkę zapłonową niezbędne do uruchomienia? Zbiornik oleju na wlocie powietrza do sprężarki ? Poniżej mój własny ,,Osiołek" SP-FKK. Na marginesie, jeszcze w Polsce zastanawiałem...
Dziękuję za pierwszą odpowiedź. Obrotomierz jest nowy i sprawny i nie rozbieralny (zaprasowany fabrycznie) i dedykowany pod zapłon Dual Fire. Są dwa typy zapłonów elektronicznych w silnikach 4 suwowych: - Single Fire - tzn gdzie iskra (zapłon) jest tylko przed każdym suwem pracy, czyli co drugi obrót wału (ja mam taki zapłon - bo obrotomierz podpiety...
BANANvanDYK oto zdjęcia płytki modułu. Znalazłem tylko jeden pęknięty lut, widać, że moduł ewidentnien już był grzebany. Moją uwagę przykuły rezystory pod radiatorem tranzystora mocy bo nóżki wydawały się w złym stanie ale po oczyszczeniu zdaje się, że to nie tu jest problem. Poprawienie peknietego lutu nic nie dało, niemniej jednak przy teście był...
Podejrzewam, że wystarczy z impulsów do cewki wysterować tranzystor, który będzie kluczował 12V na tacho i po sprawie. Jak chcesz mieć ładnie, to wstaw sobie tam transoptor, który zapewni ci izolację galwaniczną między układem zapłonowym a licznikiem. No coś w tym stylu mi chodzilo po głowie, ale jak już pisałem nie jestem elektronikiem. No i muszę...
Podłączyłem w motocyklu Suzuki VL 1500 obrotomierz uniwersalny (do cewki zapłonowej ) i wskazuje mi obroty o połowę mniejsze. Gdzie należy wpiąć przewód impulsowy, żeby obroty pokazywał mi prawidłowo.
projekt mam już obmyślony... Miałby być to coś w stylu komputera pokładowego który ma wyświetlić temperatury w różnych miejscach, pokazywać czas w różnych formatach; aktualny, od początku rzuszenia, stoper, wskaźnik obrotów silnika... prędkosc aktualną, przebieg... różne konfiguracje przebiegu; dzienny itp. aktualny bieg który jest załączony... Fakt,...
Witam. Robię obrotomierz na 89c2051. Założenie jest takie żeby było jak najmniej elementów. Na wejście timera dałem tranzystor npn. Na jego bazę daje impulsy sterowania cewką zapłonową. Obrotomierz ma być do motocykla 4T 1 cylinder, więc jeden impuls to jeden obrót. Jak układ testuję na transformatorze podpiętym do sieci to ładnie pokazuje wynik "obr...
Zasadniczo, obrotomierz to częstościomierz, składa się z przetwornika U=f(f) i ustroju pomiarowego. Test ustroju można zrealizować zasilając go napięciem rosnącym od 0V do Umax dla danego ustroju, natomiast test całego obrotomierza - podając przebieg prostokątny o częstotliwości 0Hz do fmax dla danego obrotomierza. W pierwszym przypadku trzeba odłączyć...
Jest to motocykl Suzuki TL1000S. Tutaj link do schematu elektrycznego z Repair Manuala: https://www.tlzone.net/attachments/colou... i jedyne co jest ważne to to, że obrotomierz to czarny z czerwonym paskiem idący do licznika. ECU to Denso 32920-02F21. Cewki jak to cewki, mają masę i plus i wyjście na świecę. Tyle. Co do instrukcji licznika,...
To dziwne ale obrotomierz nie jest urządzeniem elektronicznym w tym motocyklu.(Nie ma go na schemacie). Musiałbyś pobrać impulsy z cewki zapłonowej a następnie układ, który zamieni ilość impulsów w wielkość napięcia, czyli ilość obrotów w napięcie. Po przekroczeniu ustawionego napięcia następuje odcięcie zapłonu. Czas odcięcia może być też nastawiany...
Posiadam wymieniony w tytule motocykl. Silnik to 125ccm, 4T, jeden cylinder (sk156fmi). Problemem jest właśnie rzeczony obrotomierz. Po odpaleniu silnika wskazówka delikatnie unosi się (najchętniej wtedy, gdy dostaje wibracji), ale po dodaniu gazu nie reaguje. Jeśli wskazówkę delikatnie przesunie się w okolice 8 - 9 tys. obrotów, wtedy zaczyna reagować...
Witam, Podjąłem się wyzwania przeszczepu zegarów od innego motocykla (GSXRa) do swojej SV'ki. Problem na pewno będzie z obrotomierzem (chociaż niektórym działa bez konwertera). Chodzi o to, że w SVce sygnał jest pobierany z cewek zapłonowych. W GSXRze sygnał jest w postaci prostokąta 5 V z komputera. Wiem, że istnieją konwertery z prostokąta na sygnał...
Witam jestem w tracie projektowania pewnego przyrządu pomiarowego do serwisowania moich motocykli. Potrzebuje mierzyć prędkość obrotowa wału i wpadłem na pomysł a raczej przypomniało mi się ze widziałem już takie obrotomierze które łapały impuls zapłon z cewki zapłonowej a dokładnie z przewodu WN na który nawijalnio się ok 10 zwoji od-ekranowaną żyła...
Witam mam starego poczciwego poloneza z silnikiem diesla 1.9 GLD jest on w rodzinie od nowości i dobrze się ma ale do rzeczy. Mój polonez niestety ma zaślepkę zamiast obrotomierza wiem ze w niektórych dieslach montowano obrotomierze z tym ze różniły się wyskalowaniem no i chyba podłączeniem. W dieslach jest to realizowane z czujnika halla czyli położenia...
cewka zapłonowy motocykl obrotomierz cewka zapłonowy cewka zapłonowy obrotomierz
windows becker uchwyty drzwiczek żarówka omnilux
Pikanie elektroniki przy zmianie biegów w Volvo C30 - przyczyny i diagnostyka Termet MiniMax Elegance: Błąd E01 i Wybuchowy Start