To nie to samo . Na cewkę idzie impuls który poprzez cewke wywołuje iskre. Cewka zasilana jest napięciem 12v a impuls jest masą podawana w chwili kiedy ma być wygenerowana iskra . Ty musisz podłączyć się pod sygnały can , to jest sygnał cyfrowy ktorym idą dane do różnych urządzeń w twoim samochodzie .I wśród tych danych idzie informacja także do Twojego...
Koledze romoo chodzi o to czy gdy auto w czasie jazdy zaczyna gasnąć to wskazówka obrotomierza schodzi powoli w dół czy od razu klapnie na zero. a pomijając obrotomierz podaj bezpośrednio z akumulatora napięcie na cewke
piotrek1994 tak masz racje ale jak wymieni cewke na 12v to musiałby wymienić akumulator, przerywacz, mostek, żarówki itp i napewno niewyniosło by go to 24zł tylko 224zł. Ja proponuje przetwornice alebo obrotek zrobic z obrotomierza z Fiata 125 tam wystarczy wymienic kondensator i juz jest pod 6v. Dodano po 3 tu jest to opisane tylko że do rometa http://www.romet50-t-1.oz.pl/
Problem w tym ze zostaje jeszcze klima...a tutaj juz sa schodki. Prawdopodbnie klima bedzie chodzila non stop jezeli zrobie to na czujniku z vaga i przekazniku Podwójny czujnik ciśnienia, sterowny z przycisku w konsoli, całość wysterowuje cewke sprężarki i wentylatory na 1 biegu czyli najlepiej szeregowo. Napięcie sterowania brane z ładowania i załączenia...
licznik....masz na mysli szybkosciomierz?ten silnik jest chyba jeszcze na mechanicznym wtrysku,wtedy do obrotow odpada czujnik polozenia walu.pewnie bierze sygnal z przewodu impulsu na cewke zapl.sprawdz polaczenie cewka-zestaw wskaznikow.a predkosc,jesli nie mechanicznie to na skrzyni bedzie czujnik predkosci.wtedy do spr.przewod czujnik pred-zestaw...
w przyszłym tygodniu postaram sie pójść na szort, i jakiś wykombinować, narazie temat wstrzymany
Mam w simsonie obrotomierz od trabanta i chodzi bardzo dobrze.Mam instalacje 6V i podlaczylem go pod akume(+/-) i pod cewke wysokiego napiecia(lacznie 3 przewody).Niech Pan tak zrobi i bedzie oborotomierz takze smigac w Charcie:) Pozdrawiam:)
Witam. Problem . Fiesta MK6.. 1,3. Silnik BAJA. 60 Km. Po wyłączeniu zapłonu nie gasna kontrolki. ,I slychac silnik krokowy wolnych obrotów. trzyma przekaznik zasilajacy sterownik. Po wyjęciu przekaznika ,i ponownym włozeniu . juz nie swiecą.Odwierciłem wkret wtyku sterownika. na samym dole było troche mokro. i byl marny kontakt przewodu. żółty zielonym.wymieniłem...
Czyli mam podłaczyc pod biały albo brązowy do licznika I będzie działało? Dodano po 8 Ten nowy obrotomierz ma 4 kable. Zielony trzeba podlaczyc pod cewke . Czyli mam podłaczyc zielony pod biały lub brązowy I będzie https://obrazki.elektroda.pl/7457173500_...
Wczoraj samochod zgasł i do dzisiaj nie pali, udało mi sie ustalić, że to wina braku iskry na świecach. Czujnik halla można wyeliminować bo podczas holowania obrotomierz pokazywał obroty (a z tego co sie orientuje z halla pochodzi sygnał do obrotomierza). Na cewke dochodzi napięcie 12v. Wymieniałem kopulke, palec, przewody i cewke ( niecały rok temu)....
... Obrotomierz wykorzystuje impuls ktory idzie bezposrednio na cewke w/n, ktora daje za kazdym razem jedna iskre: raz na jeden cylinder, raz na drugi.
Wyjalem cewke i swiece z pierwszego cylindra i podczas rozruchu nie widac iskry. Dodatkowo obrotomierz ani drgnie.
Wyszukałem obraz w google, znalazło aukcję na której go kupiłeś, w opisie jak byk - sygnałowy do cewki zapłonowej. Wiem tylko jak podpiąłem to nie działa. Widziałem na innych stronach że podpinali elektroniczne obrotomierze pod fazę alternatora i nie wiem dokładnie jak to podpiąć Dodano po 2 Mnie bardziej interesuje to jak to będzie działać skro MZ250...
No właśnie niewiem czy moduł był na 2 kostki czy na jedną założyłem inna cewke inny moduł I to samo brak iskry I dalej zwarcie Dodano po 3 A i jeszcze jedno jak trąbie klaksonem to obrotomierz idzie w górę jak przestaje kręcić to spada czy tak powinno być? Dodano po 28 Wczesniej jak kable polaczylem to byla iskra silnik odpalil i zgasl I brak iskry...
jesli obrotomierz wariuje to sprawdz cewke zaplonowa z niej podawanu jest sygnal na obrotomierz moze miec lekkie przebicie czujnik hala tez moze byc przyzczyna zawor recyrkulacji odpada w tym aucie
Ostatecznie, postanowiłem nie eksperymentować- zakupiłem czujnik Halla, założę i myślę,że to będzie najlepsze rozwiązanie. Przynajmniej (być może) oszczędzę obrotomierz, gdyż podczas "eksperymentów" z podłaczeniem pod cewke WN, sonde na kablu WN, czy cewkę ładowania- mógłby nie przeżyć....
Tylko dziwne ze ci obrotomierz nie swiruje jak masz cewke padnieta.
w twom autku jest taki modul na lewym nadkolu w komorze silnika tj. modul zaplonowy.jezeli pin 10 i 12 ida na cewke to na pinie 2 mozesz wyprowadzic obrotomierz.jezeli masz inaczej to kliknij do mnie czegos poszukamy.(kod silnika J6A) 44kWmotor
Raczej jeszcze cewke butelkową żarówki akumulator mam nowy nie chcę go zmieniać i Przy okazji mam także nową cewke 6v. Patrzyłem że też tak ktoś robił i mu działało więc. O co chodzi ja się pytam czy ta przetwornica będzie odpowiednia.
Bardzo fajny projekt, dzieki, ale mi chodzi o to jak sie podpiac pod cewke w astrze?
Dobrze kolego a mam takie pytanie hallotron tak jak zasugerowałeś,pod co go podłączyć.... pod przednie kolo chyba raczej nie bo co to ma wspólnego z obrotami silnika chyba ze gdzieś na kole magnesowym a dokładniej.....??A tak w ogóle nie ma innej techniki bez użycia hallotrona aby podłączyć ten obrotomierz może tylko podpięcie się pod cewke wystarczy...jeżeli...
miałem C16SE w automacie, Żonka nim jeździła bo to sedan był, to był anglik przeangliczony strasznie po partacku, ale to odpartaczyłem, ale mimo wszystko on czasem szedł jak głupi a czasem tak sobie, nie mam pojęcia czemu, nie licząc jeszcze tego że z 2 lata nie wiedziałem czemu na wolnych obrotach chodzi na 3 cylindry na gazie ale jak się doda gazu...
Aaa czyli jednak:)...wlasnie skonczylem nowe wyprowadzenie kabelkow...lece do auta postawic (mam nadzieje) kropke nad i:))) Dodano po 24 No i niestety pomimo odwrocenia diod obrotomierz nadal nie reaguje...obrotomierz napewno sprawny bo gdy podlaczam go (bez diod) pod jedna cewke -dziala! Jakies pomysly?
Witam Mam pytanie chcialbym stworzyc sobie termometr Ktury wskazywal by temperature od 0 do 80 stopni ale zeby byl on na skali wychylowej mam np nie uzywany obrotomierz od Renaulta a dokaldnie pozostawlosci po nim czylu samą cewke ze wskazówka prosz eo pomoc i podpowiedz jak to mam zrobic jak mam zaczac pozdrawiam
podlaczajac pod dowolna cewke i liczac obroty x2 lub zmieniajac dzielnik
Mój tatko ma passata II. On w ogóle nic nie robi przy tym samochodzie... ja mu zawzsze wszystko podłączam... Ale co do obrotomierza to nie wiem... Podłączłem mu już obrotomierz, ale w dużym fiacie... A to był benzyniak... A co do diesla to nie mam pojęcia jak to zrobić :/ Mógłby ktoś opisać montaż tego obrotomierza do passacika? czy w ogóle podejdzie...
Silnik rodziny N9. Czujnik położenia wału nie jest zasilany, a sam generuje sygnał, bo to czyjnik indukcyjny. Jeżeli działaja wtryskiwacze, to znaczy że czujnik sprawny i sterownik obrabia sygnał, brak iskry będzie spowodowany uszkodzeniem modułu zapłonowego, jest albo na podłużnicy, albo w okolicy cewki. Aluminiowa podstawa, na niej czarny moduł,...
tak to jedyna przyczyna dodam ze podstawiłem podobny i auto odpala nie działa tylko obrotomierz i ekonomizer ja stawiam na tranzystor kluczujacy cewke ale...
Witam to tak nie dawałem stabilizatora ze względu na instalacje 6v. zrobiłem tą konstrukcje w tzw. "pająka" sprawdzałem 2 razy czy wszystko jest dobrze jak reguluje potencjometrem to lampki się świecą ale jak włączę motor to nie działa a może być ze potencjometr mam 100k a niektórzy pisali że trzeba dać 1mΩ Dodano po 1 aha a tutaj jeszcze że trzeba...
Witam!!Do obrotomierza powinny isć trzy przewody. Nie wiem jak dokładnie jest w twoim autku ale w większosći właśnie tak jest. Jeden z nich to minus(prawdopodobnie czarny), następny prawdopodobnie czerwony to plus, a trzeci podłączasz pod przewód łączący cewke zapłonową z przerywaczem. Pozdrawiam
Najczęściej podłącza się pod cewke zapłonową w miejscu gdzie jest podłączony przerywacz. W twoim przypadku jeżeli kupisz obrotomierz z podanego linku to owiniesz kabel wokół kabla wysokiego napięcia. Jest tam chyba jakaś instrukcja.
Jeżeli chodzi o ,,+'' i ,,-'' zasilania obrotomierza jest to raczej zbędne bo akmulator to idealny kondensator. Poza tym obrotomierz pewnie posiada w swojej konstrukcji owy kondensator. Jeżeli chodzi Ci o ,,+'' wychodzący z modułu (zasilający cewke zapłonową) to nie można od tak podłączać tam kondensatora, bo to bedzie miec wpływ na pracę cewki i modułu....
cze ja sie z tym juz bawilem i tez go podlaczalem do simsonka awiec ten obrotomeirz podpinasz tak som tam trzy wtyczki + - 1 te pierwsze 2 to napewno wiesz gdzie potpiosc a tom oznaczonom 1 to podpinasz tam pod cewke wysokiego tam pod jeden z kabli jak dobrze pamietam to ma on kolor brozowy z czarnym paskiem a zeby wyregulowac wskazania to musisz rozebrac...
Witam serdecznie tak jak w opisie. Czytałem wiele na forum i nie bardzo znalazłem to co by mnie interesowało. Po podpieciu pod czujnik ruchu wału (-) a drugiego konca do DT obrotomiesz stoi na 2000tobr ale troszke gazu i spada na zero pomocy. Nie wiem jak to ma byc podłączone bo alternator w MB nie ma wyjscia W a wczesniej na silniku benzynowym impulsy...
mam problem z hondą obrotomierz po nagrzaniu silnika zaczyna skakać a silnik chodzi normalnie dzieje się tak tylko jak jest nagrzany silnik i dzieje się tak regularnie a w trakcie jazdy jak zacznie skakać idzie wyczuć że jest o wiele słabszy i w momęcie skakania zaczyna się delikatnie dławić ale tylko jak skacze obrotomierz ............czy ktoś wie...
Słyszałem coś ze to prezez cewke bo wybija iskre z rytmu . Wybicia są delikatne tak że obrotomierz nie wyłapuje delikatnych falowań.
http://images29.fotosik.pl/173/25daa8100... tak plus dotego normalnie zasilanie z auta? a po 2 jak dam samo zasilanie to nic sie nie dziaje ale jak mam ten kabel podpiety pod cewke , to jak przekrecam kluczyk to wtedy sie tylko to dzieje, samo podpiecie 12v i masy nic nie rusza w nim Dodano po 14 wlasnie wrocilem z garazu, zasilanie 12v i masa...
Pomozcie ! Potrzebuje krotkiej fachowej porady na nizej opisany problem. Posiadam Sciro MK2 '91 w ktorym miesiac temu wymienilem silnik z 1.8 ne mechnicznym wtrysku (95KM) na 2.0i 8V 2E (115KM), wszystko pracuje idealnie procz jednego a to mnie rozbraja, chodzi o obrotomierz. Sciagnalem juz wszystkie mozliwe schematy elektryki VW w ktorych montowany...
Hej od niedawna jestem nieszczęśliwą posiadaczką seata 1.4 w gazie. Od pewnego czasu auto samo gasnie Po podpieciu do kompa wyskoczyl blad cewki Cewke wymienilam, ponad to kable i swiece Niestety to nic nie dało. Auto czasami nie idzie odpalic, trzeba krecic nawet i po 5 razy bez wzgledu na to czy jest ciepłe czy zimne Najgorsze i dla mnie najbardziej...
Tak jawa ma zewnetrzna cewke ale ona jest pod bakiem, zeby sie do niej dostc trzeba zdjąć bak :/ To juz wole do przerywcza ; )
a jeszce elektit takie pytanie bo wcześnij było tak że w chwili kiedy najprawdopodobniej nie było iskry obrotomierz leciał w dół czy to możliwe że to też przez cewke w chwili spadani obrotów świeciła sie kontrolka ce??
Podpiąć pod cewke nie możesz ? Nie kojaże teraz jak jest w CC900 ale nawet jak są 2 podwójne to się da podłączyć.
itam mam taki problem z którym nie moge sobie poradzić. Kupiłem CRS z 2010roku do roboty bo trzeba bylo duzo rzeczy zrobic. Ale rzeczą która nie dzialal mi na starym 50cc i na tym obecnym nowym silniku czyli 150cc jest obrotomierz. Na włączonych światłach dochodzi do max 3krpm a na wylaczonych dziala prawie normalnie czyli idzie do tych 10 czasem 11krpm....
powinienes przeczyscic cewke i wymienic kable wysokiego napiecia to narazie wszystko jak nie zmieni sie reakcja to napisz powinno wszystko byc ok...
To sie stalo po wymianie wiazki elektrycznej bo opona mi wystrzelila i rozerwala mi wiazke od komputera i bylem zmuszony do wymiany wiazki. Wymienialem juz komputer, cewke zplonowa ,czujnik polozenia walu ,Modul zaplonowy "EDIS4",licznik . Obrotomieerz pokazuje obroty zadurze o 2 np mam obroty na obrotomierzu 5000 a rzeczywiscie mam 2500 . Jest mozliwosc...
mowisz ze wszytko siada po przekroczeniu 2 tyś wszystko pada . wariuje obrotomierz . hm to wygląda na moduł zapłonowy . podjedz na jakiś szrot i poproś zeby ci inny na chwile założyli albo poprostu kup (używane po 10 zł ) chodza . Podłącz i sprawdz , posprawdzaj w jakiej odległości jest cewka i magnesik w aparacie zapłonowym. Tak mozesz jeszcze sprawdzić...
...Zrobiłem obrotomierz samochodowy (na hallotronie unipolarnym przyczepionym do przewodu HV), jednak obrotomierz wyświetla obroty od 800- 1100 obr/min. Jak można programowo zredukować przekłamania? Pzdr Nie lepiej podłączyć się pod cewke WN po stronie pierwotnej? Dobrze by było zastosować optoizolator dla ochrony przed przepięciami.
Zwora to jest tryb pracy układu(linijka , punkt). Tu jest poziom wejścia paru voltów także najlepiej jakąs cewke bo i tak prąd zmienny Dodano po 1 pomyłka ze zworką
naj prosciej bylo by wykorzystac obrotomierz od fiata 125p i niema problemu z podpieciem a kwestia akumulatora to tez zaden problem bo wystarczy zalozyc akumulator i zrobic ladowanie w tym celu trzeba by wykorzystac cewke od np swiatel i podpiac jom do akumulatora przez diode prostowniczom i wtedy mozesz nawet swiatla miec z akumulatora i migacze zalozyc...
Witam. Mam układ CMOS 5V który generuje impulsy. Mają one "zasilić" obrotomierz samochodowy z Golfa MK2. Jest to typowy obrotomierz który odbiera sygnał z tzw Klemy 1 cewki zapłonowej czyli punktu w którym moduł zapłonowy kluczuje mase. Aby zasymulować mu podobne do normalnych warunki pracy wpadłem na taki pomysł aby cewke zapłonową zastąpić małą cewką...
podłączyć obrotomierz cewke cewke głosnika cewke simsona
demontaż sterownik lutownica solomon grzeje zawór przesterowania pralka amica
bateria parkside bateria macallister
Wyświetlacze Peugeot 307: Naprawa i Wymiana Brak masy w oświetleniu tablicy Ford 8360 - diagnostyka i naprawa