Sprawdź zimne luty na płycie licznika głównie na kostkach co do niego wchodzą
Pod komputer i w czasie wystapienia usterki zobaczyc czy sterownik widzi obroty silnia.Podworkowym sposobem prosze sprawdzic jak niebedzie chciał zapalic czego wtedy brakuje a dokladniej czy czujnik na wale i wałku rozrzadu generuje impuls.Mysle ze raczej nie,a ewentualnosc to kiepskie kable. Bardzo proste rzeczy masz kolego do sprawdzenia.
30 plus prosto z akumulatora 15 plus po stacyjce X tak jak 15, tyle że rozłączany podczas rozruchu 31 masa 1 kluczowanie cewki zapłonowej i właśnie obrotomierz abcd... do połączenia z dalszymi częściami schematu Te numery na dole to pisałem wcześniej do czego. Tu masz jeszcze skrzynkę bezpieczników opisaną. Innych porządnych schematów do niego nie mam...
Słysze po rozruszniku ,patrzę na obrotomierz. Czujnik masz koło koła pasowego z tyłu. Zasilanie 5v,masa, i trzeci to "sygna do kompa".
Ja bym proponował układ z czujnikiem indukcyjnym. Czujnik taki znajdziesz np. w CC, SC. Również słyży do pomiaru prędkości obrotowej. Wówczas trzpień który wmontowałeś w wał z jedej strony powinien wystawac. Wówczas będze się indukowało napięcie w postaci impulsu w momencie mijania czujnika przez trzpień. Dodatkowo amplituda będzie proporcjonalna do...
licznik jest elektryczny, często pada wiązka przy wtyczce od impulsatora, czujnik obrotomierza zależy od wersji, czujnik z boku skrzyni przy kole zamachowym albo przy pompie wtryskowej mechaniczny czujnik generujący impulsy.
A tak zaznaczyłem bo to różnie może być. Wystarczy, że ma jakiś francuski nastawnik na pompie i już czujnik potrzebny.
Litery oznaczają kolory i gniazda poł. przekazników i czujników(po niemiecku). np: ws-weiss-bialy rt-rot-czerwony gn-grun-zielony bl-blau-niebieski. itd itp. K3K2 -przekazniki zadanej wysokosci hedera itd. Masz troche kijowy schemat,i jak widze za małą znajomośc elektryki pojazdowej by to ogarnąc.Mam lepsze schematy ale nie moge tu załadowac w zadawalającej...
B4 to chyba miało już licznik taki jak np. Golf3. O ile nie ma MFA to trzeba rozebrać i zobaczyć czy nie ma zimnych lutów, czy styki silnika napędzającego ten obrotomierz są w porządku. (MFA nie rozbirałem nigdy wiec sie nie wypowiadam). Co do cofania to jak cos to w grę wchodzi wylutowanie pamieci, to jest to zawyczaj SMD i jak się nie umie z tym obchodzić...
Witam. Podpinam się pod temat, mam Boxera 96r i chciałbym zmienić licznik na niebieski z obrotomierzem, po podpięciu bez przepinania przewodów oczywiście jest "choinka". Pomoże ktoś w temacie jakie piny gdzie przepiąć żeby to chodziło jak należy? Sygnał do obrotomierza podpiąć z czujnika skrzyni biegów? (w skrzyni mam takowy czujnik bo pewnie była zmieniania...
Obrotomierz pobiera impulsy ze sterownika silnika. Przewody: niebieski i szaro-niebieski.
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Gdzie wpiąć oscyloskop ?
Witam W swoim Fordzie Orionie CLX też miałem brak iskry. Wydaje mi sie żę to może być czujnik Halla u mnie były zaśniedziałe końcówki, a żeby sprawdzić czy czujnik Halla wysyła impulsy to podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz nie reaguje tz. nie pokazuje obrotów silnika Jak nie pokazuje to znaczy że coś jest nie tak z czujnikiem Halla. Bo obrotomierzem...
Umiesz czytać? A cewki zapłonowej to nie masz? I ta cewka z jednej strony jest podłączona do plusa zasilania, który pojawia sie po przekręceniu kluczyka, a z drugiej strony do wyjścia z modułu. I właśnie do tego punktu sie podłączasz. I po kłopocie!
Echhh. Taki czujnik generuje prąd zmienny. Impulsy przechodzące symetrycznie przez zero, zatem polaryzacja obojętna. Ale żeby ładnie wyglądało, to niebieski do masy. :D
To Cie poprawię. W tym roczniku sygnał prędkości nie idzie do ECU. Sygnał obrotomierza jest z czujnika halla ale jest to sygnał przetworzony przez ECU i gdy obrotomierz podłączysz do halla to będzie pokazywał co innego.
http://www.digchip.com/members/parts/tl/... Jeśli nie działa, to na stronie http://www.DigChip.com znajdziesz dokumentację.
Czujnik temperatury podłączony po starej wiązce dało sie jakoś zlokalizować przewód. Jedyny problem to to że czujnik w nowym silniku jest 4ro pinowy w starej wiązce jednopinowy, ale z tym również już dałem sobie radę, poprzez dwa piny odpowiedzialne za wskaźnik podłączyłem do masy, działa tylko nie wiem czy pokazuje właściwą temperaturę. Pozostało jeszcze...
Nie ma wskazań obrotomierza a czujniki podmieniałeś i jest tam napięcie a "nie pogada ze sterem" to brak gdzieś masy na ster albo plusa lub ster jest padnięty.Sprawdz to immo też.
Czujnik wału wymień
D141 to błąd dla Autotronic3 ale ten sterownik nie obsługuje Dyna6 tylko Dynashift
W takim razie weź sygnał z obrotomierza.
Witam. Chcę zrobić obrotomierz do Arduino. Napisałem program, wszystko podpięte i pojawia się problem. Przy przesuwaniu magnesem czujnik zlicza raz pojedynczo, a raz podwójnie, a raz wcale nie zlicza. Przy większej liczbie zliczeń błąd jest znaczący. Używam czujnika Halla A3144 na płytce komparatora LM393. Jak naprawić ten błąd? W kodzie używam funkcji...
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
robilem cos takiego i tez poszedlem drogą licznika i timera. Timer odmierzał kwanty czasu, a licznik przerwania INT0. Dodatkowo wykorzystałem sobie jakieś przełączniki DIP do zmiany szerokości okienka czasowego w których liczone są impulsy.
Ten czujnik prędkości to kontrakton umieszczony nad magnesem w szybkościomierzu generuje impulsy proporcjonalnie do prędkości ,jeśli są (wadliwe) to ECM uzna je za błędne i zapali lampkę awarji.
gdy kontrolka zapala się przestaje działać obrotomierz czujnik wału lub wiązka.
nie ma osobnego czujnika do obrotomierza, zbiera impulsy z cewki, zielony kablek jest od tego. Nie ma impulsartora w liczniku, jest na samej skrzyni, na reduktorku
impuls do obrotomierza jest brany z koła zamachowego czujnik znajduje się w obudowie sprzęgła,brązowa lub czarna kostka 3-krotna.
Może być od obrotomierza
Witam ... Potrzebuje pomocy w zrobieniu projektu obrotomierza gdzie czujnikiem ma byc optoelektronika ..jesli macie jakies projekty ..materiały schematy to bardzo bym prosił ...pozdrawiam
Wyświetlacz biegu musi mieć w skrzyni biegów przełącznik/czujnik wybranego biegu. Obrotomierz powinno dać się podłączyć pod impulsator lub moduł CDI. Potrzebujesz schemat skutera z którego pochodzi licznik i "choppera" do którego go chcesz zamontować.
Na to wygląda że czujnik pada, aczkolwiek takie objawy występują bardzo rzadko. Nie zdarzyło się że silnik przerywał, kichał, obrotomierz spadał do zera? Jeśli nie czujnik, to przełamana wiązka silnika, zanieczyszczone styki lub uszkodzenie w samym ECU. Zmierz rezystancję czujnika na zimno. Jeśli trafisz na moment kiedy nie chce odpalić, to sprawdź...
wielkie dzieki moze cos z tego bedzie Dodano po 4 a moge prosic jeszcze o biblioteki do eagle zeby to narysowac??
A jest możliwość zrobienia tego bez procka??
Sprawdź stacyjkę. Pozdrawiam.
Zobacz czy masz dobre połączenie masy z silnikiem.
Do szybkościomierza moduł przy bezpiecznikach,natomiast obrotomierz czujnik z lewej strony silnika przy kole zamachowym.
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje
Witam czy w czujniku obrotomierza tzw pradniczce napędzającej motogodziny może dostać się olej?
tylko co ma czujnik predkosci pojazdu do obrotomierza??ja bym wyciagna licznik i wnim szukal.
Witam, buduje obrotomierz oparty o czujnik hala, Proszę o sprawdzenie programu do tego schematu. I o wszelkie wskazówki co można by było zmienić. Mam jeszcze pytanie jak w programie bascom ustawić up żeby chodził na zewnętrznym kwarcu 8Mhz? [syntax=basic4gl] $crystal = 4000000 $regfile "attiny2313.dat" Config Lcdpin = Pin , Db4 = Portb.3 , Db5 = Portb.2...
AAAaaaaa :) Ten koło alternatora w bloku silnika? [tak dla pewności] Sprawdzę i napiszę, co i jak. A ten czujnik do obrotomierza to ten od strony skrzyni ? Ten z linku? :)
Witam, Mam problem z obrotomierzem i czujnikiem paliwa. Mianowicie chodzi o to, iż wszystko działa ale wskazówka obrotomierza i paliwa spada poniżej 0 gdy samochód jest wyłączony. Wygląda to tak że np. przy 1000 obr. pokazuje 0, natomiast wskazówka paliwa przy pełnym zbiorniku pokazuje 3/4 zbiornika. Dlatego proszę o informację czy wystarczy przestawić...
słuchaj ja to kupiłem licznik i do obrotomierza już kable były nic nie robiłem tylko temp. trzeba podłączyć w moim przypadku.
Im projekt bogatszy tym lepiej, myślałem że i cyfrowym i analogowym obrotomierzem, czujnik daje sygał cyfrowy na wyjściu
Ok ale ja mam silnik CITREONOWSKI . Tam jest sygnał pobierany z czegoś takiego jak na zdjeciu. Jak to sie nazywa i jak to można sprawdzi. Mam silnik 1.9D
No jeżeli obrotomierz też przestaje działac w momęcie zapalenia kontrolki ,to raczej wina w zegarach,gdyby nie obrotomierz to bym postawił na czujnik przy filtrze.
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
Przerabiane na forum milion razy. Trzeba dolutować do jednego z wyprowadzeń stojana. Lepiej dobrze obejrzyj alternator, może masz, to że alternator z benzyniaka, o niczym nie świadczy. Oznaczane najczęściej jako "W". Problemem będzie skalibrowanie obrotomierza.
Jaką oporność powinien mieć czujnik obrotomierza przy kole zamachowym? Mile widziany schemat obrotomierza.
czy za wskazania obrotomierza odpowiada czujnik położenia wału ? podłączyłem się elmem i na kilku programach pokazuje 212rpm
Znalazłem schemat tych kabli na necie jutro będę sprawdzał ale dzięki. Mam jeszcze jedno pytanie mam wyciek oleju gdzieś koło czujnika obrotomierza (czujnik jest mechaniczny i znajduje się obok pompy ) skąd może być ten wyciek chciałbym to sprawdzić bez rozkręcania samochodu.Wyciek jest duży.Za pompą cieknie ropa też nie wiem czy może lać się z przewodu...
ja zastosowalem czujnik indukcyjny okolo100h na obudowie paska rozrzadu glowicy iskalibrowalem orginalny obrotomierz dotyczy OPLA
Nie słuchaj takich bajek...Tworzą legendy o czymś o czym nie mają pojecia. Sygnał pobierany jest z czujnika obrotów.
Dobra elektroniczny obrotomierz. Tyle że ja musze pobrać impulsy z układu z FORBOTA. W tym przypadku: https://allegro.pl/oferta/4-cyfrowy-obro...
Obrotomierz też się nie dzwiga ? Jeżeli zasilinie zgodnie ze schematem , pompa się nie włącza , kluczowania nie ma , obrotomierz sie nie dzwiga , to : czujnik wału lub uwalony sterownik.
Dodam, że wyczyściłem ten czujnik obrotomierza (siedzi od dołu gdzieś przy kole zamachowym) i działa o wiele lepiej. Tzn. czujnik wyciągnąłem, oczyściłem dokładnie - był zabłocony i w oleju, potem jeszcze rozpuszczalnikiem. Wyczyściłem też otwór, w którym był zamontowany. Poprawiło się znacznie. Tzn. czasem jeszcze szaleje, ale przez 95% czasu działa...
W dieslach z reguły sygnał do obrotomierza jest brany z alternatora. Musisz się przyjrzeć na połączenia przy alternatorze czy nic się nie urwało.
Co z napięciem w instalacji? Po odpaleniu powinno wzrosnąć z tych 12 V do 14 z kawałkiem. Czujnik ciśnienia oleju? Jest obrotomierz? Z czego sygnał?
elektrit to moze Ty pomozesz?
Witam. przestał działać obrotomierz w iveco daily 2.8 2004 35c15, Skąd jest brany sygnał do obrotomierza,jakiś czujnik?,ktoś miał podobny problem.
Obrotomierz chodzi po CAN. Czujnik wału to piny M13 i M14 (dłuższa wtyczka) w ECU, przewód zielony i zielony z czarnym paskiem. Według mnie spokojnie możesz się podłączyć pod cewkę, zadbaj tylko by przewód był odpowiednio umocowany i nie dotykał do przewodów zapłonowych.
Gdzie jest czujnik od obrotomierza, Uzwojenie stojana alternatora podaje impulsy do obrotomierza. sprawdź przewody przy alternatorze.
czujnik obrotomierza jest zamontowany w obudowie sprzęgła po lewej stronie przy łapce od sprzęgła lub w starszej wersji pobiera impulsy z czujnika mechanicznego przy pompie wtryskowej i tyle. żadnych innych żrudeł
pompa paliwa zostaje tak jak jest fabrycznie,a wiec rozcina sie lub emuluje wtryskiwacze.sonde lambda rozcina sie,fiolet do sondy jasny fiolet(szary) do kompa benzyny,brazowy sygnal z cewki zaplonowej lub obrotomierza,zolto-zielony czujnik polozenia przepustnicy(tps) nie wymagany do dzialania,czerwony + po stacyjce,ogolnie na kablach pisze co do czego
Kontaktron i magnes.
Czujnik na wale jest wsadzony taki jak powinien być fabrycznie dobrany po vin i dzięki temu samochód zaczął odpalać (wcześniej milczał). w zestawie był plastikowy klips do ustalenia + oczywiście blokada na wale założona. Teraz odłączając wtyczkę od czujnika wałka rozrządu silnik bez zmian ciężko odpala + błąd zmienia się na "brak sygnału z czujnika...
Tak to wiem, tylko czy idzie bezpośrednio czujnik - obrotomierz czy potrzebuje moduł? W silnikach nowszych sterował też egr. Dodano po 4 Dodać można, że źrudła sygnału w możesz też wyciągnąć z alternatora jak nie zadziała czujnik. Z tego co czytałem w tej opcji trzeba przerabiać obrotomierz. W w124 zawsze sygnał był z czujnika na kole.
Obrotomierz i wskażnik temp. itp.
Czujnik położenia wału, do wymiany albo wiązka siada.
Przezucenie wsadu w tych licznikach przy innych numerach nigdy nie zadziała bo jest z 40 rodzai, ON ,PB , obrotomierz czujniki,maf, itp. Klonowanie działa tylko przy tych samych numerach i producencie licznika. Jedyne wyjście to ori wsad do licznika.
Czujnik położenia wału? Sprawdź.
Podmiankę mogę zrobić po świętach. To ten czujnik jest odpowiedzialny za wskazania obrotomierza? A czy jak jest walnięty to błąd jakiś będzie wskazywał czy raczej nie?
Hej , Mam problem z Corsa C 1.2 16v z 2001 r Od wczoraj zaczęła dziwnie się zachowywać Odpala w kratkę i to nie ważne czy ciepły czy zimny silnik , nieraz na strzał a następnym razem trzeba ja dość długi kręcić , dodam ze jak trzeba ja dość długo kręcić to jak już odpali nie dział obrotomierz Czujnik położenia wału ? Dzięki z góry za pomoc
Witam, Szukasz na slepo najwyrazniej. Zacznij od danych obrotomierza (jakie impulsy, jakie napiecie, ilosc impulsow na obrot walu). Czujnik walu odpada - kilkadziesiat impulsow na obrot i nie wiadomo dokladnie ile. Czujnik walka - moze? Trzy impulsy na obrot walka. Czy obrotomierz znosi 1.5 impulsow na obrot? Pozdrawiam, Georges
Wiązka komputera do założenia, pedał gazu elektroniczny, sterowanie turbiną, podłączenie do zegarów kontrolki świec żarowych i obrotomierza, czujnika prędkości pojazdu.
Ten czujnik znajduje się przy kole zamachowym , ale tylko w benzyniakach. Jeżeli mnie skleroza nie myli , to do tego licznika z obrotomierzem sygnał brany jest z wyprowadzenia alternatora!
A nie przypadkiem z alternatora masz sygnał obrotomierza?
Nie działa obrotomierz , w silniku p0335, czujnik ,wiazka komputer piny ok,
Witam, kombajn Fortschritt e517 ma obrotomierz bębna na wskazówkę, która ma wahania tym większe im większe są obroty silnika. Planuję zamontować cyfrowy obrotomierz. Na bębnie jest zainstalowany czujnik Halla 14V, który daje 4 impulsy na obrót. Jaki kupić obrotmierz by wykorzystać oryginalny układ Halla ??
Witam;) Posiadam Nissana Almera 1.6 1995r 74kw i czy w nim jest czujnik od obrotomierza, jak tak to gdzie i jak go sprawdzić? Proszę o pomoc z góry Dzękuję i pozdrawiam;)
Jak by spadało wskazanie czujnika paliwa to bym miał gotową odpowiedź: słaba masa w bagażniku (wspólna dla czujnika i świateł stop). Ale z taką jak opisałeś się nie spotkałem.
*opis podłaczeń masz napisany na tym sterowniku, *obrotomierz jest inny *ten czujnik na wale z przodu w benzynie nie jest od obrotomierza *ten na kole zamachowym idzie do modułu zaplonowego a on dopiero wysyła sygnały na obrotomierz
Witam, w samochodzie nie działa obrotomierz, wymieniany był czujnik na kilka używanych i sterownik obrotomierza (mocowany na lewym błotniku). Niestety problem pozostał. Co może być przyczyną ? Czy ktoś posiada schemat tego układu ? Dodano po 6 Sygnał do obrotomierza brany jest z koła pasowego na wale korbowym przód auta.
Z tego co wygooglowałem to ma W - czyli obrotomierz. Ale u mnie jest obrotomierz a na wtyczce jest tylko 1 pin podłączony. Wnioskuję że obrotomierz bierze info z czujnika położenia wału.
Powinny być nawet dwa.Jeden mniej więcej pod filtrem olejowym a drugi bardziej z przodu silnika nad pompą wtryskową na walku rozrządu.To czujniki do sterownika wtrysku.Bo obrotomierz to klasycznie z alternatora.
Prędkościomierz tak samo tylko impuls z czujnika na skrzyni
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
tak myslalem, skoromierzy temp silnika to nie mam pojecia gdzie ten kabel powinien isc, popatrz czy nie ma sladu jakiegos, powiedzial bym Ci gdzie jak bym mial ta plytke w ręce, bo tak po fotach to troche ciężko...
Przepraszam ale nie miałem kiedy odpisać, sprawa jest już namierzona chodzi o niekontakt silniczka obrotomierza, zgodnie z podpowiedzią użytkownika "szarak". Problem teraz leży w dostaniu się do tych styków co proste nie jest gdyż sam licznik jest dość solidnie obudowany i mam dostęp tylko do silniczka a do styków już nie bardzo. Może ktoś wie jak to...
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
Sprawdź czy sygnał dla obrotomierza nie idzie z zacisku W alternatora.
Witaj Polecam zajrzeć tutaj:http://www.renaultlaguna.pl/ i wejsc na forum wybrać dział techniczny i model "lali" i zadać pytanie To jest specjalistyczne forum dotyczace Renault Laguna wiec tam prędzej znajdziesz odpowiedź na kazdy temat o tym samochodzie. aha - opisz problem dokładnie zeby ludzie wiedzieli czego oczekujesz Pozdrawiam
Sprawdź (wymień) czujnik położenia wału.
Witam!! Mam taki problem ze nie działa mi obrotomierz w primerze p10 2.0 16V Prawdę mówiąc to nie bardzo wiem gdzie znajduje sie czujnik od obrotomierza. Przewaznie jest przy skrzyni ale tam nic takiego niema. Podejrzewam ze może być w aparacie zapłonowym. Proszę o poradę.
A jak sprawdzic czujnik temperatury ? Co do obrotomierza to czasami wstaje przy odpalaniu.
Nie, 47 czujnik, 40 to wyjście z ECU, sygnał prostokątny specjalnie dla obrotomierza.
Witam, czy ktoś z kolegów wie, gdzie znajduje się czujnik obrotów silnika? Obrotomierz mi wariuje. Z góry dzięki.
czujnik obrotomierz laguna czujnik obrotomierz czujnik obrotomierz citroen
piszczenie dysku twardego philips ustawić godzina czarny ekran lenovo laptop
technicolor cga4236tch1 technicolor cga4236tch1
Komunikat "Dostrój przez menu" na telewizorze Roomba serii J ładuje, ale nie włącza się - przyczyny i rozwiązania