Obrotomierze różnią się. Inne są dla wtrysku (rozrżniasz jeszcze czy Bosch czy Abimex), inne dla gaźnika no i ze względu na pojemności również
Według instrukcji ta pilarka ma gaźnik Walbro WT-780D (nie podałeś jak jest w rzeczywistości). Gaźniki Walbro serii WT mają wstępne nastawy po 1 1/4 (jeden i jedna czwarta) obrotu na każdej ze śrub (H i L). Oczywiście te nastawy mogą być w praktyce nieco inne ze względu na stan gaźnika lub stopień zużycia silnika. Moja stała sugestia: regulacja gaźnika...
Problem jest taki że obrotomierz nie pokazuje obrotów silnika ja mam na wyświetlacz Junak 905 rocznik 2019 i potrzebuje instrukcje obsługi podłączenia obrotomierza oraz żeby działało guzik awaryjny i ja patrzę że jest podłączony komputera miałem oryginalną pojemność 50 na wtrysku tylko jest zatarta założyłem silnik 125 na gaźnik i nie działa przycisk...
Napisałem do sprzedawcy, ja nie mam takowej. Ale z tego co udało mi się znaleźć do innego typu że kalibruje się prędkość a nie obroty Edit Teraz pojeździłem i obroty wydaje mi się że są 2x za wysokie. Chyba tego nie ogarne Edit Mój silnik to 2 cylindrowa V i już chyba wiem co jest grane. podawane są oba impulsy z cewki. hmm co dalej Chyba dojdę do celu...
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
Miałem na myśli współczynnik lambda, a nie smarowanie. Czy były w tej pilarce regulowane obroty maksymalne na obrotomierz (regulacja dyszy H gaźnika)?
Typ iskrownika, obecność kierunkowskazów, elby czy tez mostka. Trzeba zidentyfikować elementy nowej instalacji. A przede wszystkim typ zapłonu.
Witam. Jak podłączyć obrotomierz? Cinquecento, 95 r., 899 cm3, 4 cylindry, gaźnik. Napięcie i podświetlenie jest podłączone (świeci się jak włącza się światła), chodzi o przewód do kontroli obrotów. Wydaje mi się, że tam gdzie jest ta centralka (czy jak się to nazywa), ale odcina iskrę, gdy wskakuje na ok.3000 obr. Tak jakby dzielił na dwa, ale pokazywał...
Naprawde rewelacja ...sam mam cc700 Chyba sobie sprawie taki obrotomierz :) PS: Mam gaźnik Weber ,czy będzie działać ?
Mam jedno pytanie skąd mam wiedzieć kiedy silnik będzie miał 850 obr/min jeśli nie posiadam obrotomierza ?
na gaźniku zwykle jest napisane zdejmij filter i oglądaj szukaj napisów w stylu PIERBURG SOLEX WEBER albo zrób fotkę
Jaki masz ten obrotomierz? Podłączyć pod mase (-) , zasilanie po kluczyku (+) i impulsowy - to już zależy jaki masz obrotomierz i od czego.. Jeśli podepniesz pod cewkę (będzie to jeden impuls na dwa obroty o ile się nie mylę więc to już zależy od obrotomierza.. Jeśli masz zegary od sportinga to słyszałem że wystarczy tylko zmiana zegarów i bedzie działać...
Masz obrotomierz? Nie do serwisu.
Przewód impulsowy założony ? Dodano po 46 Do sprawdzenia przewód paliwa, membrany gaźnika, drożność filtra paliwa, łącznik gumowy. Śruby ustaw L=1,5 do regulacji, H=1. Po rozgrzaniu wkręcaj L aż do uzyskania najwyższych stabilnych obrotów i cofnij o 1/4 obrotu, ustaw bieg jałowy śrubą LA (T) do momentu aż nie będzie się kręcić łańcuch i nie będzie gasła,...
Kolego L ustawiasz tak, aby Ci nie gasła na wolnych, a H to max obroty... I tego bez obrotomierza sam nie ustawisz... Ustawiasz oczywiście po czyszczeniu całego gaźnika i jego serwisie...
Jeżeli czujesz nieodpartą potrzebę panowania nad gaźnikiem, znasz się na regulacji, masz obrotomierz lub ucho skrzypka i sporo doświadczenia - wybierz Walbro i ew. spróbuj wywiercić w obudowie dwa dodatkowe otwory na śrubokręt na wysokości dodatkowych śrub regulacyjnych- może da się to zrobić w Twojej pilarce.. Przeważnie jednak w amatorskim użytkowaniu...
Witam. Potrzebuje pomocy w związku z obrotomierzem w fordzie sierra 1.6 gaznik 88r. Chce wlozyc licznik z obrotomierzem bo obecnie mam bez tylko w tym problem ze nie wiem jak go podlaczyc. Jezeli ktos wie jak to zrobic, prosze o pomoc. Dzieki z gory :)
a jak fiesta na gaźniku? :)
Witam. A wężyk w specjalny króciec zamontowany w podstawce pod gaźnikiem.
Witam. Chciałby jeszcze poruszyć temat tej kosy- udało mi się ją uruchomić. I mam pytanie . Jakie obroty ustawić na pełnym gazie? Pytam ponieważ chcę zamówić miernik obrotomierz taki zapinany klipsem na fajkę.
Skad wy wiecie ze wasz cc700 ma np 1100 lub 1500 obrotów w danej chwili, przeciez nie posiada on obrotomierza...
Wymień przewody wysokiego napięcia i po problemie. Obrotomierz też będzie ok.
przy pomocy obrotomierza najlepiej
Po odpaleniu silnika obrotomierz ani drgnie. Od czego zacząć szukanie przyczyny? Poldek jest z silnikiem 1.5 na gaźniku.
Zestaw tłoczka kupiłem na allegro wg nr oryginału bo w Stihlu nigdy tego nie mieli a na zamówienie to trzeba minimum 5 takich kpl. A poza tym w serwisie nie wiedzieli że takie coś występuje. Maszyna śmiga ale jeszcze przejdzie regulację gaźnika przy pomocy obrotomierza. Nr oryginału zestawu tłoczka do mojej pilarki podali mi w serwisie. W nowym jak...
Obroty silnika na biegu jałowym dla uno 900 jak i dla seicento 900 wynoszą 850obr/min +- 50 obr. Są to obroty jałowe dla silnika ciepłego. Zimny motor ma obroty na poziomie 1000-1100obr/nim. ponieważ silnik pracuje jeszcze wtedy na wzbogaconej mieszance( tak jak ssanie w gaźniku). Obrotomierz bardzo ładnie wbudowany i wkomponowany. W uno w podstawowych...
Nie odczytywałem jeszcze kompem jakie on widzi obroty. Ze współczesnym silnikiem nie wyobrażam sobie "gdybania" bez tego. To nie kosiarka z gaźnikiem i pan Wacek ze śrubokrętem.
Obejrzałem jeszcze raz filmik kamota... Mam pytanie??? Dlaczego nie przytrzymałeś ani chwili na pełnych obrotach???? Ja wiem dlaczego.... Bo wskazówka wtedy by zaszalała całkowicie!!! Osiadłaby juz całkiem na ograniczniku.... A tak to lekko pociagnąłeś gaz i prawie sie udało, ze dochodziło do 10!!! telemah miał racje!!!! Nie wchodziłes na pełne obroty!!!...
Ustaw sobie obroty na obrotomierz. Jak np. ta pilarka ma maksymalne obroty 12000 to ustaw jej np 11000 na docieranie czyli wtedy wzbogacisz mieszankę. Do tego mieszankę 1:40 i wypał ze tak ze dwa baki paliwa i powinno być ok.
obrotomierza nie posiadam a co do gaźnika mam 2e2 a nie jak kolega napisał 2ee i pytanko czy warto?
Obroty biegu jałowego powinny wynosić około 3000 rpm, natomiast obroty załączenia sprzęgła wynoszą około 4000 rpm. Nie wiemy czy masz problem z ustawieniem obrotów biegu jałowego, czy sprzęgło jest zużyte (miękka sprężyna) czy też źle złożone. Gdybyś miał obrotomierz, to byłoby wiadomo. Łańcuchem można swobodnie poruszać przy niepracującym silniku?...
Do regulacji gaźnika nie jest potrzebny obrotomierz, zrobisz to na słuch, a jak nie masz wprawy to daj komuś, kto to już robił ;-) Obroty biegu jałowego musisz ustawić tak, żeby silnik pracował na możliwie najniższych obrotach, przy których chodzi równo, nie gaśnie itp.
Przy takim remoncie to wymieniasz uszczelniacze na wale i ewentualnie łożyska. Dołóż ręczny dekompresator. Jak nie masz doświadczenia to gaźnik/silnik regulujesz na obrotomierz musisz znać obroty biegu jałowego i wysokich. Odległość celu od kola magnesowego ja ustawiam na grubość normalniej wizytówki i jest ok.
dawno takiego nie robiłem, ale znam układ ze starego Chamade. Zasadniczo pasowało by wykluczyć zapłon, więc najlepszym rozwiązaniem jest załozyc na kabel królewski klip lampy stroboskopowej , jazda próbna i obserwować błyski, to naprostsza metoda, można też i oscykoskop z sonda pojemnościową, można też obserwować wskazania obrotomierza jak jest. Jeżeli...
Ustawienie obrotów, przy pomocy obrotomierza, kosztuje w pierwszym lepszym serwisie kilkanaście złotych
W gaźniku masz jeszcze regulację "L", tyle, że zwykle jest ona zaplombowana, albo zabezpieczona klejem. Chińczyki od 330 wzwyż mają regulację "H". Pilarki to inny temat. Silniki mają większą moc i kręcą wyższe obroty. Silnik można przytrzeć dając mu obciążenie od razu po odpaleniu. Gaźnik mógł być nie do końca prawidłowo wyregulowany, np. według zaleceń...
Nie ma czujnika do obrotomierza, sygnał jest brany z cewki WN.
Reguluje na słuch. Jak nie wychodzi po 30min. To wymieniam gaźnik. To wszystko. Ma pomocnika w postaci obrotomierza. Po wszystkim tyko sprawdzam AFR.
Ten juz nie. Ten model idzie zasilany z cewki , silnik na gaźniku czyli z GLE.
a jeśli nie mam wogóle obrotomierza jak zmierzyc obroty?
Wymieniłem tłok z pierścieniem w H 51. Ładnie odpala na obroty tez dobrze się wkręca. Wysokie obroty ustawione na obrotomierzu(12400). Gdy dodaję gazu to z gaźnika wyrzuca paliwo. Filtr powietrza i pokrywa mokre! Czyżby gaźnik?
Kable wn i nic innego.
Witam, jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Otóż mam taki problem z maluszkiem, jest on z '92 roku. Gdy go odpalam to ma normalne obroty, niskie. Gdy jest gorący to ma wysokie obroty ponad tysiąc ( mam obrotomierz z fiata 125p przerobiony). Gaźnik był ustawiany. Rozrząd wymieniałem. Co może być problemem? gaźnik? jutro chyba zamienie gaźnik...
Witam, jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Otóż mam taki problem z maluszkiem, jest on z '92 roku. Gdy go odpalam to ma normalne obroty, niskie. Gdy jest gorący to ma wysokie obroty ponad tysiąc ( mam obrotomierz z fiata 125p przerobiony). Gaźnik był ustawiany. Rozrząd wymieniałem. Co może być problemem? gaźnik? jutro chyba zamienie gaźnik...
Witam! Wczoraj założyłem nowy gaźnik Pierburg 2E do swojego golfa 2 1.8 z 87' i gdy go sprawdzałem podczas przyśpieszania na pełnym gazie, TYLKO na wysokich obrotach pedał tak jakby się zasysa i musiałem go odciągnąć. Odciągał się gładko, bez oporów. Przy przyśpieszaniu też na pełnym gazie ale przy puszczaniu na mniejszych obrotach to zassanie pedału...
Witam Moje pytanie dotyczy liczników montowanych w golfach II przed 1989r. Zamierzam przeprowadzić modyfikację zakładając licznik z obrotomierzem do golfa 1986r. (oryginalnie zamontowany licznik z zegarkiem analogowym) i nie jestem do końca pewny czy mam szukać licznika z jednym a może dwoma wtykami.(Słyszałem że dopiero powyżej 89r. jest jeden wtyk)...
witam mam peugeota 405 na gaźniku, mam zegary bez obrotka, kupiłem z obrotomierzem i chcę podłączyć go żeby działał, na różnych portalach czytałem o tym ale nigdzie nie doczytałem nic sensownego.... dowiedziałem się tyle że silnik na wtrysku daje 2 impulsy, a na gaźniku 4... czyli pokazywałby 2x za duże obroty... czekam na odp
A na pewno masz sprawny obrotomierz? Taka różnica obrotów nie powoduje negatywnych skutków.
Fakt, tylko zegary, kostki są jednakowe tylko inaczej podpięte są kable, i obrotomierz trzeba lekko przerobić. Mam UNO 93r 1.0 na gaźniku.
Z tego co widzę, te piły występują w dwóch wersjach, na rynek EU i na resztę świata i regulacja w nich wygląda trochę inaczej. W wersji europejskiej śruby L i H mają blokadę i można nimi tylko obracać w ograniczonym zakresie 180 stopni - str 15 instrukcji https://www.icmsmakita.eu/cms/custom/pl/... W wersji bez blokady śruby L i H należy...
Najlepiej to przy pomocy obrotomierza , a jak nie to na słuch tylko trochę trzeba z tym uważać , aby nie przesadzić z obrotami , jeśli nie jesteś pewien to zanieś do serwisu w 10 zł powinieneś się zmieścić z regulacją ;)
Wnioskuje że E to EFI a C to carb ... Ale co ma piernik do wiatraka?... Ma bo na kolę magnesowym do wtrysku jest wiele nabiegunników a na gaźniku jeden. Wniosek z C i E dobry.
Gaźnik jest na bank fabryczny. Motocykl przyjechał z zachodu - tam ponoć 125 blokują.. Moto fabrycznie niema obrotomierza - nie wiem jakie ma obroty na pełnym gazie - z pracy silnika można wywnioskować - że wkręca się bardzo wysoko.. Gaźnik po myciu został przedmuchany.. Jutro spróbuję opcję z plakiem - przyznam się że nie próbowałem.
o ile mi się wydaje musisz podpiąc ten wężyk przez trójnik do tych cienkich wężyków przy gaźniku w których jest podciśnienie! ten wężyk musi zasysać powietrze z ekonomizera i wtedy strzałka się ruszy
Czyli masz po prostu źle wyregulowany gaźnik i ubogą mieszankę na wysokich obrotach. Gdybyś miał obrotomierz, to mógłbyś ustawić obroty maksymalne (odcinki) wg. zaleceń producenta. W praktyce, aby uzyskać maksymalną moc, regulację należy wykonać pod obciążeniem. Należy regulować dyszę H aby uzyskać najwyższą moc silnika. Silnik wówczas pracuje na wzbogaconej...
Kolego Rycho T zwracam honor z tym oznakowaniem faktycznie jest;). Teraz pytanie czym to przekręcić? I może napiszesz coś o tej regulacji bo jest wiele postów na ten temat. Koniecznie muszę kręcić śrubką H bo nie mam obrotomierza a nie chciałbym żeby obroty były za wysokie.
1/2 obrotu śruby H to, zwiększone obroty maksymalne silnika. Coś chyba ten serwisant pomylił. Sprawdzał obroty na obrotomierzu?
Jak dobrze pali i pracuje (przydałby się obrotomierz bo może przekraczać max. obroty) to nic nie grzeb bo pogorszysz.
Witam wszystkich widzę ze jest to problem wielu ludzi powiem wam tak mam cintka 900 na wtrysku paliwa do tego kupiłem zegary z CC 1100 Sporting i aby obrotomierz działał przeciągamy dodatkowy kabel od zegara do komputera który znajduje się przy silniku i tam jest wtyczka a w niej odpowiednie piny i ten kabel podpinamy do pinu 23 sa podpisane zadziała...
W sumie może masz racje, więc pozostaje odięcie zapłonu albo elektrozawór na przewodzie paliwowym, tylko wtedy może się zapowietrzać. Odcinanie paliwa nie wchodzi w grę, przecież w gaźniku mieści się stosunkowo dużo paliwa, na kilkanaście sekund pracy.
Proponowałbym zamiast pozbywania się japońskiej mysli technicznej trochę posiedziec nad tym gaźnikiem. Aisan to gaźnik podciśnieniowy z małą elektroniką więc, żeby go wyregulować nie wystarczy pokręcić tu i tam paroma śrubkami. Bez obrotomierza, miernika i wakuometru trudno cokolwiek regulować. Co japońskie to nie polskie. Jak dbasz tak masz!
Druga śrubka oznaczona H służy do ustawiania maksymalnych obrotów silnika i jej wkręcanie powoduje wzrost obrotów maksymalnych. Trzeba uważać aby nie przekroczyć górnej granicy obrotów dla silnika i nie zatrzeć go. Do regulacji jest niezbędny obrotomierz, ale w praktyce śrubka nie powinna był wykręcona mniej niż 3/4 obrotu jest to w miarę bezpieczne...
witam wszystkich mam taki problem,kupiłem zegary z obrotomierzem (do fiesty 1.1 gaźnik 1992 poprzednie były bez obrotomierza) i nie wiem jak podłączyć ten obrotomierz..szukałem tu na forum ale nie znalazłem..może ktoś mi poda link lub podpowie jak to zrobić..moduł zapłonowy 89FB-12A297-BB pozdrawiam i dziękuję za ewentualną pomoc
Mam Forda Escorta z 89r. silnik 1600cm, benzyna, gaźnik. Od pewnego czasu obrotomierz mi źle wskazuje, tzn. przy niskich obrotach tak ok. 1000obr/min oszukuje (zaniża) gdzieś o 200 - 300 obr/min. Przy 3000obr/min zaniża aż o 1000obr/min i pokazuje tylko 2000obr/min. Wiem to po prędkości. Dodatkowo czasami wskazówka potrafi w czasie jazdy "wskoczyć"...
Masz w tym gaźniku membranę? Bo jeśli tak, to najpewniej ją ciul strzelił :P . Druga sprawa - luzy zaworowe do sprawdzenia. Jak masz mocno rozjechane, to nie będzie chciał równo chodzić. Po 3cie, jeśli silnik jest zimny, a ty wyłączysz ssanie, to nie jest dziwne że gaśnie, zwłaszcza w aktualną zimową pogodę. Po 4te. Najpierw ustawiasz skład mieszanki,...
Z tego co piszesz może być odwrotna sytuacja. Może mieć za dużą dawkę ustawioną na gaźniku, po postoju pali bez ssania i w małej trawie faluje gdy nie ma większego obciążenia. Obrotomierz zabiera dawkę a nie ratuje przed zgaśnieciem.
To te trzy pozostale to napewno prad i masa i moze do obrotomierza. Jezeli modul ma zasilanie 12v To podlaczajac kontrolke do pradu 12v i do wyjscia na cewke zaplonowa lub bezposrednio na cewce mozna sprawdzic czy modul podaje mase do cewki.Nalezy to zrobic obracajac walem .Kontrolka powinna mrugac.
Poszukuje schematu, lub podpowiedzi jak podłączyć obrotomierz z cc sporting do silnika 1.0 z Uno na gaźniku. Ten obrotomierz ma 4 wyjścia, więc co idzie do czego bo z tego co wiem to powinien być + - i 1 a te 4 to co to? Jeśli nie znacie odpowiedzi był bym wdzięczny za podesłanie schematu elektroniki to zobaczę jak on tam idzie do silnika.
Skoro masz wersję GLE to kombinacja gaźnika i modułu zapłonowego. Jeśli wskazówka obrotomierza spada nagle do zera podmień moduł zapłonowy. Gdyby samochód zwalniał a wskazówka powoli by opadała raczej silnik miałby iskrę a brak paliwa Poczytaj także o słynnym "zielonym kabelku" od rozdzielacza zapłonowego do modułu zapłonowego poloneza
używam pilarki marketowej którą kupiłem w tesco za 199 zł ( model leader cs5800), i używam jej już sześć lat. Używam jej co roku do zrobienia drewna opałowego / kilka metrów co roku/ i okazjonalnie jak jest potrzeba. Wszystkim którzy chcą kupić piłę łańcuchową w markecie tzw. chinola to powiem tak: - jak trafisz na normalny egzemplarz to potnie długie...
Jak nie masz pojęcia to się nie wypowiadaj komarki tak możesz sobie regulować .Do regulacji piły musisz mieć obrotomierz Póki co, to sam dajesz przykład tego, że nie masz pojęcia. Hq w instrukcji obsługi nie podaje jak regulować gaźnik oto mi chodziło a sth podaje i co? No właśnie,co? Skoro jak sam piszesz że trzeba mieć obrotomierz, to co lamerowi...
A te sprzęgło jak się sprawdza? Na pierwszy rzut oka wygląda dobrze Jeżeli sprężyny są dobre (sprężyny są dość silne), nie mają "luzów" i sprzęgło oryginalne to tylko przyczyną mogą być za wysokie obroty. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... "Do sprawdzenia przewód paliwa, membrany gaźnika, drożność filtra paliwa, łącznik gumowy. Śruby...
Witam, koledzy na razie zamówiłem klucz do regulacji gaźnika. Jak będziesz regulował ten gaźnik to do tego klucza przydał by się też obrotomierz, chociażby taki. Sam mam taki i zdaje egzamin, sprawdzany z "firmowym" obrotomierzem Stihla i wyniki się nie różnią drastycznie (100 - 150 obrotów różnicy). https://obrazki.elektroda.pl/1488339200_...
Ogólne zasady regulacji gaźnika w pilarkach i kosach spalinowych są identyczne. Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o 1 obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli...
Regulujesz na obroty maksymalne i minimalne z pomocą obrotomierza. Pewnie nie posiadasz to dla świętego spokoju podjedź sobie na jakiś serwis i zrobią ci to w pięć minut a i koszt nie będzie duży.
Niestety ja mam silnik 1,3 ale gaźnik, mam moduł ESC podpięłem się obrotomierzem pod cewkę i działa ale nie do końca, a mianowicie: 1. w okolicy 900 obrotów wskazówk obrotomierza ma znaczne drgania (delirka) w miarę zwiększania obrotów efekt drgań jest mniejszy ale to z powodu relatywnie małej amplitudy drgań (ktora wyglada na stałą) w porównaniu ze...
Czy jest prawidłowo, czy nie, da się poznać jedynie po sprawdzeniu pracy silnika i ewentualnej kontroli z obrotomierzem. Na stronie 17 instrukcji (angielskiej) jest info o ustawieniach gaźnika i m.in. napisano tam, że ogranicznik zabezpiecza tylko przed ustawieniem zbyt bogatej mieszanki. Moim zdaniem samo to, że już masz regulację na obu śrubach podpartą...
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
Coś mi się pokićkało że chodzi o SC... tam był 1.1 SPI i 1.1 MPI, osiągi te same tylko różne jednostki sterujące i różne normy EURO (SPI - CF2, MPI - CF3). CC 1.1 i CC 900 na wtrysku (bo była też 900'ka na gaźniku) mają to samo ECU - IAW 6F/16F (też były dwie specyfikacje - ECOL i CF2).
Kartery na chwilę obecną są rozpołowione. Pilarka jest po czyszczeniu gaźnika,najpierw płynem Carburateur Cleaner, potem myjką ultradźwiękową. Wymienione membrany gaźnika, bardziej profilaktycznie niż z rzeczywistej potrzeby. Nowe, oryginalne uszczelki gaźnika, pod cylinder i rozpołowieniowa. Nowe uszczelniacze. Regulacja gaźnika nie daje żadnych efektów....
Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o jeden obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli nie, to delikatnie wykręć śrubę L i znowu na chwilkę dodaj gazu. Postępuj...
Prędkość obrotową biegu jałowego reguluje się na rozgrzanym silniku. Nie może być za wysoka aby nie dochodziło do załączania sprzęgła i obracania się narzędzia. W instrukcji obsługi masz podane ile dokładnie powinny wynosić obroty biegu jałowego, mierzone obrotomierzem. Ta śruba jest lewozwojna aby zachować zasadę regulacji, kręcąc w prawo zwiększają...
Gdybyś naprawił taką pilarkę mając wkrętak w ręku to wiedziałbyś o czym pisze. A co do regulacji przez autora to za kilka dni będzie post w stylu zatarła mi się piła ( bo tak się z reguły kończy się grzebanie przez takich jak Ty fachowców w gaźniku, nie bez przyczyny śruby regulacyjne są zabezpieczone przed kręceniem). Gaźnik raz wyregulowany przez...
Nie jest źle. Z cylindra musisz delikatnie usunąć przywarty materiał z tłoka - ten jasny materiał. Potrzebne jest półokrągłe dłutko, ja robię z pilnika półokrągłego, ostrząc końcówkę na szlifierce i dotrzeć drobnym papierem ściernym na mokro podobnymi ruchami jak robi to honownica (masz widoczne ślady na cylindrze). Nie skrob tylko jakimś wkrętakiem...
Audi 100 - słynne "cygaro" z roku 1988 z silnikiem 1.8 - sam posiadałem. Brak elektroniki, klasyczny aparat zapłonowy i gaźnik :) Ciekawe, bo trafiały się modele starsze, także 1.8, ale już na wtrysku. Mój był jakiś "biedny" egzemplarz. Nawet obrotomierza nie miałem, tylko zegar. Silnik trochę przy słaby jak na taką budę stąd palił sporo 9-10 na 100...
Witam. Zakupiłem ostatnio ybr-kę z 2005r (gaźnik) z niedziałającym obrotomierzem i światłami. Podejrzewam ,że przyczyną tych usterek może być moduł zapłonowy, ponieważ nie wygląda on na oryginał, a raczej jakiś kiepski zamiennik. wygląda on tak: 790109 Motorek odpala, niestety z modułu nie wychodzi sygnał na przekażnik świateł, martwy jest też obrotomierz,...
Czołem. To jest Peugeot 1.4 GL 1993 rok po liftingu moc 75 KM (gaźnik). Także silnik pewnie TU. Narazie z tego co wiem to do moich zegarów doprowadzony jest kabelek do gniazda 7 pinowego dokładnie tak jak to opisał marekdresler. Jeszcze nie ustaliłem skąd przychodzi. Co do zegarów z obrotomierzami to wydaje mi się że od diesla łatwo rozpoznać bo będą...
Witam wszystkich Mój problem jest tego rodzaju, iż po włączeniu "długich" świateł licznik zaczyna fiksować. Dokładniej to resetuje mi zegarek elektroniczny, mrugają wszystkie kontrolki, obrotomierz spada do zera (normalnie dyskoteka :) ) Czy ktoś spotkał się już z takim przypadkiem? Słyszałem że to wina licznika - na 9 Volt-podobno. Do tego wszystkiego...
A z jakim silnikiem ? Bo w każdym jest inny (gaźnik, SPI, MPI, Rover). Zawsze możesz brać sygnał bezpośrednio z przerywacza, bądź czujnika położenia wału.
Tylko poprzednia favoritka nie dość że była starsza bo był silnik na gaźniku, a ta jest na wtrysku, nie ma modułu tylko sama cewka. Mówisz że ze styku nr 1 przy cewce? to nie ma problemu tylko czemu na włączonych światłach i wyłączonej stacyjce idzie orbrotek na 2-3RPM? Jeszcze sprawdzę czy coś źle nie jest.
Przyrząd typu Bosch, stosowany był do sprawdzenia, napięcia konta przerywacza, dobroci styków przerywacza/ lewe pokrętło./ Prawe do sprawdzania i regulacji obrotów silnika.Mając taki obrotomierz mogliśmy wyregulować gaźnik. zmniejszając obroty silnika a zwiększamy obroty powietrza. /prawym przełącznikiem ustawiało się na ilość cylindrów 4 lub 6 jaki...
Spróbuj ewentualnie zmienić "zielony kabelek" łączący aparat zapłonowy z modułem, w gaźnikowym poldku jest on często przyczyną kłopotów.
Jak masz zimny silnik po nocnym postoju to naciśnij i puść pedał gazu trzy razy. To powinno lepiej zapalać z pół obrotu kołem zamachowym bo tak jest u mnie. Co do gaśnięcia jak jest zimny to zapal silnik i przytrzymaj przez jakiś czas pedał gazu ale tak delikatnie co by nie wyło i tak trzymaj po tym próbuj popuszczać gaz bardzo powoli aż do zdjęcia...
Prosze o pomoc w podpieciu obrotomierza, obrotomierz pochodzi ze sportinga, w samochodzie mam zamontowany silnik 0.9 na gazniku, podpinalem obrotomierz pod kabel impulsowy wychodzacy z modulu, ale niestety wskazania sa bledne, czy istnieje jakas inna mozliwosc podlaczenia tego obrotomierza?
Tak , dobrze rozumujesz. Dużą śrubą ustawiasz prędkość obrotową na biegu jałowym , natomiast małą śrubką ustawiasz czystość spalin - nie wiem jaką te auto musi spełnić normę czystości na biegu jałowym - ale myślę że tak jak tam piszą 2.5%. Dlatego do regulacji przydał by się obrotomierz i jakiś najprostszy analizator spalin . Natomiast jeśli chodzi...
Witam mam pytanie o motocykl yamaha R6 2002 rok na gaźniku. Mam mały problem z obrotami gdy podkręcam manetkę takimi szybkimi ruchami trzymając np na 3 tys obr podkręcam więcej gazu i zaraz opuszczam i tak kilka razy puszczam manetkę i silnik zdławi obroty spadną poniżej 1000 obr. Jest tez taki przypadek trzymam obroty na 3000 obr. min. a wskazówka...
Witam Potrzebuje pomocy bo sam już nie dam rady. Nadmieniam, że przestudiowałem wiele tematów w tym zakresie i nic mi nie podpasowało. Pacjent to Mitsubishi Colt z 1991 roku, fabrycznie silnik 1,3 (4 cylindry) na gaźniku i zapłon na cewce. Po swapie silnik 2.0 V6 (6 cylindrów) z Galanta i zapłon "z komputera". Problem polega na "martwym" obrotomierzu...
masz tam tylko 2 śruby :| regulacja jest już na forum opisana ale opisze jeszcze raz : - odpalasz motor i czekasz jak się zagrzeje -teraz wkrecasz śrube dodatkowego powietrza na max( ta która jest bliżej cylidra) motor powinien zgasnoć jeśli nie masz przedmuchy:) - zgasł- -odkręcasz troche śrube dodatkowego powietrza ustawiasz byle jak obroty jałowe...
Witam! Jeżeli tak to trzeba przenieść elektrozawór w inne miejsce i będzie ok. Dla mnie osobiście ważniejszy jest komfort jaki daje świadomość posiadania informacji co do ilości gazu zawartego w butli niż problemy z ew przeglądem technicznym pojazdu. Wiem coś o tym bo jeździłem Fiatem 126p na LPG (własnej konstrukcji)i miałem 6 przeglądów technicznych...
Widziałeś obrazki ale, chyba nie czytałeś co tam jest napisane. Jest tam napisane, że w gaźniku z kołpakami, regulacja śruby H jest tylko w bardzo niewielkim zakresie. Ewentualne jego zdjęcie też jest opisane. Jakie zmiany chciałeś odczuwać, po to jest to zabezpieczenie aby, obroty maksymalne, nie zostały podniesione ponad 14000 obr/min, dla pilarki...
blokada gaźniku kabelki gaźniku dysza gaźniku
ocieplenie drzwi instrukcja serwisowa drukarki canon kreska przez środek
piekarnik samsung nv75n5641 katalog zdjęć
Renault Premium 270 DCI - Tryb awaryjny na zimnym silniku Citroen C4 2007 – lewe światło postojowe nie świeci, brak masy, diagnoza instalacji