Tak, wyżej ci kolega napisał, że przełącznik z trzema położeniami zmienia wskazania obrotomierza, z czego ma pokazywać.
Czujnik wału wymień
Poczytaj - to powinno pomóc: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
czyli jak pisze kolega też mogę użyć LM3915? Nie możesz. LM3915 ma nieliniową charakterystykę, Jest do innych celów. Jak chcę ustawić na BAR muszę złączyć piny 9 i 3? Tak :D 5-ty pin to wejście sygnału mierzonego. Dla 30V potrzebny jest rezystorowy dzielnik wejściowy. 8-kę podłącz wg schematu. Jest to ujemne wyjście wewnętrznego żródła napięcia odniesienia....
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Tam licznik jest sterowany z wyjścia W alternatora, sprawdź czy masz ładowanie.
30 plus prosto z akumulatora 15 plus po stacyjce X tak jak 15, tyle że rozłączany podczas rozruchu 31 masa 1 kluczowanie cewki zapłonowej i właśnie obrotomierz abcd... do połączenia z dalszymi częściami schematu Te numery na dole to pisałem wcześniej do czego. Tu masz jeszcze skrzynkę bezpieczników opisaną. Innych porządnych schematów do niego nie mam...
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Trochę zawile to opisujesz. Spróbuj zajrzeć na http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/ Temat był omawiany. Ja zakładałem do swojej 1,1 z 93 roku obrotomierz i nie było specjalnych problemów. A obrotomierz z diesela ma inny zakres obrotów niż benzynka
Co tam ma na prędkościomierz to nie wiem, ale na obrotomierz standardowo sygnał prostokątny, w zależności od obrotów zmienia się częstotliwość, 100Hz prz 3krpm dla 4-cylindrowego silnika.
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. Ten silnik nie ma regulatora obrotów?
"Nikt nie wie gdzie jest czujnik Halla", w tym silniku jest czujnik obrotów wału, pod koletkorem ssącym w okolicy rozrusznika. Gdyby był uszkodzony obrotomierz nie wskazuje nawet na obrotach rozrusznika. Te bezpieczniki są zasilane po przekaźniku pompy paliwa, zasilanie przekaźnika po bezpieczniku sa2 50 A.
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje
Pomagam trzy razy w temacie. C seria tego badziewia to pochodna Steyra . Potomkowie Hitlera sygnal obrotów biorą ze złącza W. (jeśli alternator z trzema konektorami) Na wtyczce X9/5 pin 3. Pin 2 -tam impulsy napięcia z przycisku na desce zmieniają na wyświetlaczu motogodziny/obroty silnika/obroty wom/ 3x
Sprawdzić zasilanie. Sprawdzić impulsy z cewki/modułu. Sprawdzić obrotomierz na zewnętrznym generatorze (można zrobić nawet z transformatora - przy 50 Hz daje to 3 tysiące obrotów na minutę).
Na twoim schemacie element oznaczony numerem 225 to raczej nie jest złącze diagnostyczne tylko sterownik silnika. Pin 4 i 16 tego sterownika to zapewne szyna can przez która to wysyłane są dane do Twojego obrotomierza. Jeśli podlaczyles swój obrotomierz pod pin 16 w obd2 to tam chyba jest +12 to jest szansa ze obrotomierz wskazówką nie pomacha już do...
Powinny być nawet dwa.Jeden mniej więcej pod filtrem olejowym a drugi bardziej z przodu silnika nad pompą wtryskową na walku rozrządu.To czujniki do sterownika wtrysku.Bo obrotomierz to klasycznie z alternatora.
Ten wyświetlacz biegów wymaga silnika wyposażonego we wskaźnik położenia wałka krzywkowego skrzyni biegów z osobnymi stykami na bieg, więc praktycznie nadaje się do chińskich silników które takie czujniki mają w standardzie. Niestety silnik Piaggio nie posiada możliwości zamontowania takiego czujnika. Pozostaje montaż wyświetlacza działającego na zasadzie...
Zacznijmy od tego, że w tym chińczyku nie ma silnika AM6. tylko jego chińska kopia. Zapłon w tych chińczykach jest zupełnie inny (żadne Leonelli). Do zapłonu Ducati Energia musiałbyś mieć zupełnie inny licznik, z obrotomierzem przystosowanym do wykrywania obrotów silnika z cewki zasilającej CDI. To jest główny problem z podłączeniem oborotomierzy do...
Schematów na UL1111 jest sporo sprecyzuj: http://elenota.iele.polsl.gliwice.pl/sea... Z tego co pamiętam to może być obrotomierz z UL1111, wskażnik obrotów optymalnych silnika, sygnalizator przekroczenia szybkości jazdy, wskażnik stanu naładowania akumulatora. Jak możesz to pokaż druk-foto.
No ok pin 40 ale on na pewno nie ma on sygnału cyfrowego ?,bo obrotomierz potrzebuje sygnał analogowy.i to chyba jest pin 47 obrotów silnika ,mi się wydaje że sygnał jest cyfrowy ale jak uważasz że analogowy to sprawdzę chyba nie powinno się nic spalić . Nic się nie spali :) ECU pin 40 :)
Sprawdż połączenia, popraw luty, zobacz w ustroju sprężynki (to cewka/wskazówka). Z jakim silnikiem poprzednio współpracował wskażnik obrotów (2 gary/4 gary)?.
Wyciągnij zestaw wskaźników, prześledź drogę dla sygnału obrotów od wejścia na zestaw (pomierz ostrożnie wartości napięć) poprzez elementy, sprawdź całość ścieżek i elementów, spaleniznę, swąd, zmianę barwy. Gdybyś znalazł gdzieś schemat (albo zdejmij z natury), to już połowa sukcesu.
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
Już kilka lat temu wykonałem obrotomierz elektroniczny analogowy (ze wskazówką) i działa on bezproblemowo w moim motocyklu enduro jakim jest Yamaha XT600, typ 3TB, rocznik 1995. Myślę, że skoro konstrukcja sprawdziła się "w boju" to warto będzie ją tutaj zaprezentować. Dlaczego dokonałem takiej modyfikacji? Głównie ze względu na to, że stary mechaniczny...
Omomierzem nie zmierzysz tych czujników . Tu potrzebny jest oscyloskop. Czujnik wału jest nadrzędny i bez niego zazwyczaj nie odpalisz. Bez czyjnika wałka ecu wchodzi w tryb awaryjny i steruje parami wtrysków bo nie wie w ktorym cylindrze jest suw ssania a w ktorym praca. Czujnik wału prosto wstępnie zdiagnozować obserwując obrotomierz przy kreceniu...
Nie wiem, ale widać że jedno z drugim ma związek. Nie wiem dokładnie jaki tam masz zegar, ale pewne modele lubia zdychać- dokładniej ich procesor. jednym z objawów jest własnie padnięcie obrotomierza lub jego podskakiwanie. Ja na twoim miejscu poszukał bym schematu tego licznika i zobaczył czy sygnał obrotów w ogóle do niego dochodzi. Potem będzie można...
Czy ktoś wie, do jakich do jakich minimalnych obrotów może spaść prędkość w czasie lotu ? To jest ten silnik : http://www.emodel.pl/emax-silnik-bl-2826... Obstawiam że poniżej 1 obrotu na sekundę nie zejdzie.
Witam W swoim Fordzie Orionie CLX też miałem brak iskry. Wydaje mi sie żę to może być czujnik Halla u mnie były zaśniedziałe końcówki, a żeby sprawdzić czy czujnik Halla wysyła impulsy to podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz nie reaguje tz. nie pokazuje obrotów silnika Jak nie pokazuje to znaczy że coś jest nie tak z czujnikiem Halla. Bo obrotomierzem...
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
W jaki sposób zwiększyć częstotliwość odświeżania w tym układzie? Z samej zasady działania przetwornika 7107 jest to nie bardzo możliwe. Po za tym jest to przetwornik A/C, który tutaj mierzy napięcie z prostego przetwornika F/U. czy jest możliwość wyświetlania obrotów co 10 Odłącz najmniej znaczącą cyfrę wyświetlacza od układu, i podłącz odpowiednie...
Pompa paliwa w benzyniaku 124 nie jest zasilana przez ten przekaźnik. Układ wtryskowy w tym modelu może pracować bez prądu. Elektronika nie będzie zasilana, nie będzie wzbogacania i zubożania mieszanki, ale auto będzie jechać i jakoś tam kulawo w razie awarii dowiezie nas na miejsce. Dlatego obwód zasilania pompy paliwa jest poza srebrnym przekaźnikiem....
jeśli chodzi o prędkościomież to stała K=1000 jest standartem w licznikach na linkę, oznacza 1000 obrotów linki na przejechany 1km, natomiast przekładnia napedzająca linke dobierana jest do przekładni głównej(układ róznicowy) i średnicy kół, tak więc spokojnie każdy licznik o stałej K=1000 będzie pasował i dobrze wskazywał, nie ważne do jakiego będzie...
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
A pod wyjscie na obrotomierz z ECU nie mozesz podpiac?Oczywiscie potem trza zsynchronizowac obr rzeczywiste z odczytem instalki.
To nie tak jak pisał korrus666. Dlatego że oparto się na f pomiarowej 100 Hz. W fiacie 125 przypada 1 impuls/2obroty, w maluchu a w maluchu 1 imp./1 obr, w Tico 1,5 imp./2obr, czyli 3 imp./4 obr. Jest tak dlatego że na 1 pełny cykl (4 suwy) przypadają 2 obroty. W tej chwili masz ustawione na 4 cylindry, więc zaniża Ci obroty o 25% dlaczego akurat tyle....
Posiadam akurat 2.0 HDI RHR ale w C5. Czujnik położenia wału jest na wierzchu, nie jest pod kołem pasowym. Wystarczy koło ściągnąć i mamy go na dłoni. Nie trzeba ściągać nawet żadnych osłon czy nadkoli. No chyba, że konstrukcja 407 jest zupełnie inna... Skoro nie widać obrotów silnika, to nie ma opcji - albo czujnik albo wiązka. Mimo, że wymieniony...
Mi to wygląda na zatkany filtr paliwa.Zobacz czy przewodem paliwowym nie lecą bąbelki powietrza.Przeważnie jak zatka się filtr,to zaczyna puszczać oring na tym zaworku na filtrze. Jak chcesz obrotomierz to przekręć stacyjkę (żeby zapaliły się kontrolki)ustaw przebieg na całkowity(napis total przy przebiegu,chyba że ma najechane więcej niż 300 tys.to...
Nie ma potrzeby stabilizować napięcia - jeśli już to prąd źródłami prądowymi. Można też ciąć nadmiar napięcia zenerkami lub zrobić wskaźnik (prosty obrotomierz ) w postaci linijki led bazując na diodach zenera. Można też dodać wskaźnik wychyłowy jako obrotomierz. Zależy jaką prądnicą dysponujemy. Możliwości jest multum. Ważne jest że: -polaryzacja napięcia...
obrotomierz wskazówkowy działa w ten sposób że impulsy z przerywacza podawane sa na filtr filtrujący zakłócenia , następnie odfiltrowane impulsy wyzwalają monowibrator , dający na wyjsciu po każdym impulsie zapłonowym jeden impuls o stałym czasie trwania ( czyli im szybciej kręci się silnik tym impulsy następują częściej po sobie , przerwa pomiędzy...
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
Witam kupilem zegary z obrotomierzem I mam problem . Po włączeniu zapłonu obrotomierz wskazuje 500 obrotów A silnik nie chodzi . Jaka może by przyczyna. Proszę o pomoc
Czy układ NE555 w takiej aplikacji jest wystarczająco czuły, aby odbierać takie sygnały? ...jeżeli tak, to czy trzeba będzie zabezpieczyć czymś jego wejście? Taki sposób wyzwalania 555 był już opisywany na forum (np. układ stroboskopu na LED, poszukaj :D ). Problem był nie tyle z małą, ale ze zbyt dużą czułością - stosowany był rezystor szeregowy i...
W przypadku prądnic tachometrycznych prądu stałego (z komutatorem i magnesami trwałymi) masz stałą napięciową na wyjściu, np. 0,01 V na każdy 1 obr/s. Wystarczy wtedy napięcie wyjściowe podzielić przez stałą napięciową i masz obroty. Łatwo wyskalować woltomierz tak, by wskazywał wynik w obrotach na minutę. Układ bardzo prosty, a skuteczny. Prądnic tachometrycznych...
Podaj numer błędu jaki zarejestrował komputer skrzyni błędu.
No instalacja oryginalna, nic niebylko grzebane. Przydalby mi sie schemat jakis ale ciezko bedzie. A takie zachowanie moze wskazywac na uszkodzenie obrotomnierza? I czy mozna to gdzies w Kraku lub okolicach naprawic?
Jak zmusić diodę alarmu do migania nie używająć procedur waitms ? Mam teraz zrobine tak: Używasz Timer0 jako pewnego rodzaju 'swoisty' prescaler: (4 ms; 100 ms; i 1 sec). Dlaczego okazyjnie nie wykrzystać tych 100 ms na miganie diodą? Wstaw tą wyżej procedure (troche zmodyfikowana - zamiast "set Porta.5" daj "toggle") w przerwaniu timera0 w miejscu...
Mam pytanie jak wysterować na krótko obrotomierz samochodowy? Chodzi o to coś do czego przyczepiona jest wskazówka, taki jakby obrotowy elektromagnes nastawny ;P Jest tam 4 piny, po dwa dla każdej z cewek. Jeśli podam napięcie na jedną z cewek można sterować wskazówką do 3 tys. obrotów zmieniając napięcie do mniej więcej 3.3V. Jeśli w tym samym czasie...
EGR steruje recylkulacją spalin. Do regulacji obrotów biegu jałowego służy moduł ELR. Pompa wtryskowa ma na dole elektromagnes, on służy do ograniczania szarpnięć podczas zmiany biegów. Na górze pompy był drugi nastawnik z pinami do regulacji biegu jałowego. Jeśli tam masz puszkę to znaczy że nie masz sterowania elektronicznego tylko pneumatyczne sterowanie...
miernik obrotów obrotomierz obrotomierz miernik obrotów obrotomierz iveco
olympus karty ładowanie akumulatora regeneracja toyota siłownik
wykrywacz vista wykrywacz vista
Soundcraft Ui24R Preamp Repair: Fixing Heat or Phantom Power Damage (NJM4580, 6Ω Resistors) Bulb Cam Danger ZAQ8-12 UID Location: QR Code Sticker, Label, and App Retrieval