Dokładne schematy masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... Są kolory i nawet przekroje.
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
DP - to kropka Led swieci na wszystkich poza dwoma wyjsciami z dekodera Tak jakby było wyświetlane 00 :) W przypadku diod LED Katoda do plusa, Anoda do minusa Proponowałbym podłączyć jeden segment wyświetlacza, później dwa itd.
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
Obrotomierz najczęściej do cewki. (ew. modułu zapłonowego jeśli taki występuje i posiada wyjście dedykowane na obrotomierz).
Wpiąć wtyczkę, instalacja już jest:D
Rozkręć alternator i dorób potrzebne wyjscie.
Powinno pomóc.
To Cie poprawię. W tym roczniku sygnał prędkości nie idzie do ECU. Sygnał obrotomierza jest z czujnika halla ale jest to sygnał przetworzony przez ECU i gdy obrotomierz podłączysz do halla to będzie pokazywał co innego.
Znalazłem coś takiego, układ wykorzystuje cewkę z dowolnego przekaźnika https://obrazki.elektroda.pl/2176739500_...
Raczej nie. Taki obrotomierz nie zużywa chyba zbyt dużo prądu.
Kolego! Wpisujesz w np. googla coś w tym stylu: "Mera-Lumel MS2 w maluchu" i wszystko już jest gotowe; zbędne jest pisać to tu po raz kolejny. Powiedzmy to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic91...
Tak będzie działał, bo w instalacji jest wyprowadzony kabel pod licznik z obrotomierzem. Kiedyś wymieniałem u kolegi i było OK.
Znalazlem skany instrukcji tego obrotomierza. Teraz bedzie wszystko jasne :)
W alternatorze W musisz podpiać pod diody.
blinker - kierunkowskaz (na pewno masz tylko jeden kabelek bez rozróżnienia strony) kl 58 - +12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel. temp - Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej tank - Wskaznik poziomu paliwa w baku masse - Masa ze styku 31 przelacznika swiatel ( w każdym razie minus obojętnie skąd bedzie)...
Z tego co pamiętam Fonero nie posiadał obrotomierza, a więc czy instalacja jest przystosowana pod obrotomierz? Na pewno nie, będzie potrzebny sygnał od cewki WN. Poza tym ten licznik jest od 2T - kontrolka poziomu oleju, której nie będziesz miał podłączonej.
W rzeczy samej.
Proszę bardzo schemat podłączenia jak i ideowy obrotomierz ze skody 120 z książki J.Jałowieckiego :)
1 obrotomierza do A10 albo A38 sterownika
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
mareklan może i jest sterowny z modułu ale i podłączony pod przerywacz także będzie działał, ja podłączyłem taki obrotomierz do WSK-i i to jest chyba najnowszy obrotomierz i podłączyłem go pod przerywacz i działa. http://obrazki.elektroda.net/60_12350577... Pozdr
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Jak podłączysz tak jak w viperze, to pokarze dwa razy mniej obrotów. Tyle wiem na pewno, bo usiłowałem. pozdro
tak, ale nie pod pomarańczowy, na nim jest plus, impulsy to ten drugi, zdaje się biały z czarnym paskiem
Mi udało się odnaleźć tylko tyle że to mikroprocesor. http://www.jotrin.com/product/parts/21_6... Ten uCPU był wykorzystywany w innych pojazdach np. Toyota Corolla 1998 Denso/Sagem http://cardamp.ru/view_full_one.php?lang... Mam w domu stary zegar z 306 (bliźniak) 1.4 KFX MM1AP w wersji z zegarkiem, ale...
Kup ten sam, z latami produkcji mógł się zmienić pinout modułu lub sterowanie mapą zapłonu.
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
http://obrazki.elektroda.net/21_12873311... może to komus jeszcze pomorze ale mam inny problem mianowicie da się ustawić tam jakoś shift lighta bo seryjnie jest ustawiony na 6 tyś
W ten sposób spróbować to podłączyć? https://obrazki.elektroda.pl/5427332300_...
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
podłącz generator pod zakupiony licznik i bedziesz pewien czy jest sprawny
Kolego po co wywarzać otwarte drzwi?? http://serwis.avt.pl/manuals/AVT2711.pdf Atmega16 do obrotomierza to lekka przesada. Można multipleskować. Jeśli chciałbyś zrobić obrotomierz analogowy (wskazówkowy) to polecam zrobić tak: układ filtracji impulsów taki jak w AVT ---> jakiś mały AVR -----> serwo modelarskie.
W chinczykach zwykle podlaczony jest obrotomierz do cewki wysokiego napiecia i to wszystko
sygnał prędkości obrotowej silnika należy pobrać z zacisku nr"1" cewki zapłonowej. poznasz ten zacisk po opisie przy wyprowadzeniach cewki albo po tym że wychodzi od niego przeważnie zielony przewód (przy wtyczce cewki)albo po tym że przy odłączonej cewce na wtyczce brak napięcia +12V przy przekręconym kluczyku w stacyjce.
daj mi meila nie umiem wstawić schematu na forum przesle schemat i zdjecie pogladowe gdzie jest zamontowany
http://obrazki.elektroda.net/35_11875997... http://obrazki.elektroda.net/35_11875997...
Spotkałem kilka wersji instalacji,jeżeli chodzi o obrotomierz są dwie możliwości- przewód z alternatora doprowadzony jest bezpośrednio do zegarów , lub do panela bezpiecznikowego i brakuje go na odcinku zegary -panel. Jeśli chodzi o kontrolkę paliwa sytuacja jest podobna. Musisz sprawdzić czy do czujnika dochodzą 3 przewody,jeżeli tak to sytuacja jest...
Wywalasz płytkę, a miernik łączysz choćby tak http://www.eleccircuit.com/wp-content/up...
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Zobacz aplikacje LM2907 lub LM2917.
Ok, zakręciłem się :-) . Wersja Momik12 to jedyna opcja.
Szaro - tak jak prosiłeś masz te materiały, jak który schemacik lub tekst jest nieczytelny to powiększę i prześlę na maila :wink:
Zacznij od alternatora, sprawdź czy wszystkie przewody są tam gdzie ich miejsce. Obrotomierz otrzymuje z tamtąd sygnał (napięcie zmienne).
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
Jeśli chcesz wymienić zegary za zegary, to jest taka możliwość, że w tym roczniku auta, wszystko zacznie działać już po podpięciu. Jeśli nie, to musisz sobie spojrzeć na tylną ściankę zegarów, odszukać wejście obrotomierza i sprawdzić, czy jest doprowadzony przewód we wtyczce z auta. Jeśli nie, to dołożyć. Nie pamiętam teraz, gdzie on był wpięty - w...
Witam Nowego Kolegę Zerknij tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Rozkręć obudowę i będziesz wiedział jak podłączyć: 1- zasilanie +12V 2- masa 3- podświetlenie 4- przerywacz
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Oczywiście sygnał to prostokąt, amplituda 5V
Tak w samej rzeczy.P
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
puszczam dźwięk o częstotoliwości 30 hz to powinien coś pokazywać. czy ty nie rozumiesz, że ten obrotomierz ma na wejściu układ RC z obcinaczem diodowym i do jego wysterowania potrzebny jest impuls o odpowiedniej amplitudzie, minimum 200V? Taki impuls powstaje podczas komutowania uzwojenia cewki.
przeważnie jest tak: -czarny masa -czerwony zaslanie -zielony impulsy z kluczowanego zacisku cewki Jeden z pozostałych może służyć do doprowadzenia napięcia do żarówki podswietlającej skalę.
impuls do obrotomierza jest brany z koła zamachowego czujnik znajduje się w obudowie sprzęgła,brązowa lub czarna kostka 3-krotna.
Witam, Szukasz na slepo najwyrazniej. Zacznij od danych obrotomierza (jakie impulsy, jakie napiecie, ilosc impulsow na obrot walu). Czujnik walu odpada - kilkadziesiat impulsow na obrot i nie wiadomo dokladnie ile. Czujnik walka - moze? Trzy impulsy na obrot walka. Czy obrotomierz znosi 1.5 impulsow na obrot? Pozdrawiam, Georges
Wyświetlacz biegu musi mieć w skrzyni biegów przełącznik/czujnik wybranego biegu. Obrotomierz powinno dać się podłączyć pod impulsator lub moduł CDI. Potrzebujesz schemat skutera z którego pochodzi licznik i "choppera" do którego go chcesz zamontować.
Zacznijmy od tego, że w tym chińczyku nie ma silnika AM6. tylko jego chińska kopia. Zapłon w tych chińczykach jest zupełnie inny (żadne Leonelli). Do zapłonu Ducati Energia musiałbyś mieć zupełnie inny licznik, z obrotomierzem przystosowanym do wykrywania obrotów silnika z cewki zasilającej CDI. To jest główny problem z podłączeniem oborotomierzy do...
Da sie podpiąc nie rozbierająć obrotomierza, trzeba zrobić sumator diodowy i układ zwiększający amplitudę przebiegu ( na jednym tranzystorze i cewce z przekaźnika). Robiłem tak i lanosach, i nubirach
W starych peugeotach był montowany dodatkowy czujnik indukcyjny wykorzystywany tylko do podłączenia komputera diagnostycznego. Szukej brązowej 3-stykowej wtyczki (męskiej) nie podłączonej do niczego w okolicach głowicy.
Obrotomierz najprawdopodobniej z sowieckiego samolotu, wyskalowany w procentach obrotów, co raczej wskazuje na silnik turbinowy (odrzutowy, turboodrzutowy lub turbośmigłowy). Tutaj jest forum z podobnymi produktami. https://forum.odkrywca.pl/topic/652693-o...
Brązowy -nr1 cewka zapłonowa czerwony -nr2 zasilanie ze stacyjki Biały -nr3 masa Niebieski -nr4 oświetlenie zegara
Możesz użyć takiego rozwiązania tylko dla cewki zapłonowej. Dla wtryskiwacza potrzebujesz rozwiązanie, które nie różniczkuje sygnału, ponieważ dla cewki mierzysz odstęp czasu między impulsami (okres), a dla wtryskiwacza czas trwania wtrysku (impulsu sterującego). Musisz wiedzieć kiedy następuje włączenie i wyłączenie, a układ różniczkujący (z kondensatorem...
Tak ta antena jest dołączona do układu poprzez rezystor R1 a z LED ami sam nie wiem jak połączysz szeregowo to mogą słabiej świecić a rownolegle to trzeba by sprawdzić obciążalność prądową układu polecamhttp://www.elenota.pl/search.php?...
Może jest uszkodzony, sprawdż sam ustrój i tranzystorki. A czym wysterowałeś wejście wskażnika? Coś szybko Ci to poszło :P Dobra, włączam GG :P
Myślałem, że ta wsuwka jest do podłączenia obrotomierza.
58 - plus do podswietlenia 31 - masa 15 - pus po "stacyjce" 1 - do cewki (minus albo 1 zależy jak cewka opisana)
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
Wartburg 353 albo Trabant ale 2-suw, modele z silnikami VW nie miały już ekonomizera. To nie jest coś w rodzaju tylko to jest ekonomizer - wskaźnik chwilowego zużycia paliwa. Tylko coś ilość LEDów mi się nie zgadza - temperatura jest pionowo na 4 LEDach (zółty, 2x zielone i czerwony), a paliwo na 5 (czerwona rezerwa, zółta i 3x zielona). http://obrazki.elektroda.pl/2441600800_1...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... http://obrazki.elektroda.pl/5977342700_1...
Tak Ciebie te dwa podłączenia nie interesują. Jeśli dobrze pamiętam śruba 2 to masa czyli to samo co cała obudowa, pin 2 wyjście W na obrotomierz elektroniczny.
Tach , to wyjście sygnału do podłączenia obrotomierza ( zostawiasz niepodłączone). Enable , włączenie/wyłączenie silnika. Tranzystory można wyrzucić. Wtedy łączysz pin 7 LM741 do +12V. Nie ma wtedy sygnału ENABLE. Silnik uruchamia się po podaniu zasilania.
Czy jest coś jeszcze pomiędzy stykiem cewki, a stykiem nr 2 przy liczniku? Nie nic po drodze nie ma. W oryginale jest przewód w kolorze gn - zielony Pozdrawiam.
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Chodzi o miernik motogodzin , z czoła bloku jest prądniczka/ przed chłodnicą/.P
Ok dzięki Panie kolego jutro będę grzebał przy tym dam znać czy mi się udało to podłączyć.
obrotomierz musi byc z 6 cylindrowego w starej wersji czerpie sygnał ze styku nr1 cewki zapłonu
Jeden, z odpowiedniego pinu.
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
W z alternatora, + czy - opisane na odwrocie tarczy obrotomierza i chodzi.
Próbuj mi się nie chciało bawić. Po wszystkim trzeba go będzie skalibrować.
witajcie mam mały problem z moim świeżo za kupionym sprzętem nie działa obrotomierz jest to autko serii grd 1.9 z 94 r .Odniosłem wrażenie że owa część nie jest podłączona ,sprawdziłem licznik obr jest na miernikach ok, gdzie mogę szukać czujnika przy silniku:D
Twój obrotomierz powinien być dołączony bezpośrednio do zacisku cewki, a tutaj jest on niedostępny. Jest dostępny. Ten niewykorzystany pin w 3-pinowym złączu.
Coś na temat podłączenia cyfrowego licznika imp. zanajdziesz tu : http://astra.autokacik.pl/technika/napra... Sam zrobilem ten projekcik dziala idealnie.
Witam, to właśnie ten obrotomierz z Poloneza MS14-001, co pan przysłał schemat od benzyny. 1997R. Obrotomierz podłączony do cewki dwustrzałowej motocykla 2 cylindry 4K. Instalacja 12V. Jak już wcześniej pisałem, podwoiłem C5 i do C6 dołożyłem 470nF. Ale to nie jest to.
Echhh. Taki czujnik generuje prąd zmienny. Impulsy przechodzące symetrycznie przez zero, zatem polaryzacja obojętna. Ale żeby ładnie wyglądało, to niebieski do masy. :D
Na tej stronce http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=2... znajdziesz informacje o podłączaniu obrotomierza w Golfie. Pozdrawiam
to co trzymasz w palcach służy do podłączenia czujnika prędkości prawidłowy licznik z obrotkiem po prostu podłączasz i działa - wszystkie zasilania i sygnał obr normalnie do licznika dochodzą oczywiście jeśli kostki pasują odnośnie kostek - na folii przy złączu jest opis wszystkiego więc można porównać ale na ogół pasuje mógłbyś zamieścić fotkę całego...
Podłącz obrotomierz bezpośrednio pod uzwojenie pierwotne cewki wn, jest na niej taka "klapka" pod którą znajdziesz nakrętki łączące ją elektrycznie z modułem
Czy udało się komuś rozwiązać problem? Mam takie same objawy przy montażu uniwersalnego obrotomierza do Yamahy yzf r125 2009r - wskazywane obroty są dzielone przez dwa.
Kolego ten styk zostawiasz ,jest to wyjście obrotomierza.
czerwony plus zielony impulsy z cewki brązowy masa
Tam też powstają spore napięcia przy wyłączaniu - ale już nie takie wysokie, jak po stronie wtórnej. Na wszelki wypadek zamiast opornika 1k użyj np. 10kΩ 1W. Jakie jest dopuszczalne napięcie sygnału podawanego na obrotomierz?
Założenie obrotomierza od innego motocykla nie jest większym problemem, prócz konieczności dopasowania mocowania oraz podłączenia. Obrotomierze zazwyczaj pobierają impulsy z jednej z dwóch cewek zapłonowych, jednak w przypadku nowszych motocykli sygnał może być pobierany z modułu zapłonowego lub ECU.
Sygnał to zależne od silnika ale większość to ECU. Żółta wtyczka pin 22 kabel zielono-niebieski nie koniecznie tam musiał być. Gdyby tam go brakło to masz na pewno w białej wtyczce MC/AC żeby tam go doprowadzić.
Mam jeszcze jedno pytanko może ktoś wie . Otóż dorwałem licznik z obrotomierzem (wcześniej miałem zamiast obrotomierza zegar ) niestety po podłączeniu kostek pod licznik wszystko działa oprócz obrotomierza . Gdzie podłączony jest oryginalnie obrotomierz, licznik mam od Evansiona na dwie kostki ? Gdzie ewentualnie można podłączyć ?
podłączyć obrotomierz cewka obrotomierz podłączyć renault podłączyć obrotomierz diesel
sprężarka danfoss komputer audio synchronizacja zmywarka dłużej zmywa
Błąd U115 w urządzeniach Zoeller - komunikacja CAN Jak uruchomić plik prg.js w Windows 11?