Po obudowie sądząc jest to 78L08, z 78L09 też pewnie zadziała. Taki stabilizator zasilać trzeba z wyższego napięcia... Wykaz elementów masz na schemacie - ponumeruj, spisz sobie :D
poczytaj temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic92... Choć twój miernik jest inny -też może się nadać ale musisz określić czułość I tu masz trochę pracy domowej -poczytaj o miernikach ilorazowych i określ tą czułość
Odświeżam. Pomoże ktoś?
Możesz ale do td wymaga przeróbki by podłączyć pod złącze alternatora "w" od biedy może być nawet obrotomierz z pb to tylko skala bedzie inna nie musi być z tdi. Przeróbka znajdziesz na forum audi80 tyczy się obrotomierza tdi i pb bo jed3n i drugi trzeba przerabiać
A może łatwiej będzie zastosować obrotomierz od diesla i sygnał wyjąć z alternatora? Takie luźne przemyślenie. W starszych maluchach, przynajmniej w tych, którymi kiedyś jeździłem, nie było alternatora tylko prądnica.
Witam. Chciałem dziś przedstawić jak w banalny sposób można wykonać Woltomierz warsztatowy. Zastosowałem obrotomierz z Poloneza. Przełącznik od Golfa II od ogrzewania trzy potencjometry perki lub zwykłe liniowe albo jeśli macie tak idealne oporniki o danych wartościach. Przez zmianę położenia przełącznika zmieniam zakres. Pierwsze położenie do wyłączenie....
W datasheecie układu nic nie ma?
Swego czasu przerabiałem kilka obrotomierzy, ten od poloneza ma bardzo dużą bezwładność wskazówki. Najlepsze wg mnie to te typu np AutoGauge. Mają regulacje na 2, 4 ,6 cylindrów, a przeróbka polega na wymianie 1 rezystora.
Załatw zegary z modelu 124.034 lub 124.036 (silniki 400, 420 i 500) - one miały zegary z szybkościomierzem napędzanym z impulsatora. Puki co zamówiłem zegary z w208 3.2 sproboje przełożyć prędkościomierz i obrotomierz do moich zegarów zobaczymy czy coś mi z tego wyjdzie, jeśli nie, sproboje zrobić tak jak piszesz
Dowolną diodę prostownicza np.4001 , to tylko bufor.
Witam Przyjrzałem się innym działom ale ten post pasuje tylko tutaj :-) Mój problem jest następujący: Jestem posiadaczem motoroweru Romet chart 210. Tej zimy przeprowadzam mu lekki remont, w związku z czym chciałbym zamontować do niego obrotomierz. I tu zaczynają się problemy natury elektronicznej. Z tego co mi wiadomo to obrotomierze są na 12 V a u...
Przyszedł mi do głowy inny pomysł. Nie do końca wiem, czy się sprawdzi. Można zrobić to tak, jak było to robione w dieslach w golfie mk2 - pobrać sygnał z alternatora. Wymaga to zastosowania innego alternatora i innego licznika. Alternator powinien posiadać wyjście W - w golfie mk3 był taki alternator montowany do silnika 1.9 D o oznaczeniu 1Y. Nie...
Witam podepne się . Kawasaki klx300R 2002r. Elektryka ma dwa układy jeden zasila cdi i cewkę zapłonową z masą na ramię. Drugi układ zasila osprzęt świtał itp bez masy na ramię 12vDC. Przeróbka na potrzeby własne. Kupiłem bardzo fajny licznik z funkcją bluetooth i mam podobny problem obrotomierz jest sterowany sygnałem ujemnym.. Próbowałem podłączyć...
Też miałem taki problem ale w drugą stronę, czyli mam 4 cylindry, a kupiłem do 3 cylindrów. Radzę kupić drugi licznik i przełożyć moduł obrotomierza, przeróbka jest raczej niemożliwa.
To może obrotomierz uszkodzony - dorwać diesla, żeby sprawdzić będzie ciężko...
ale jak to zrobić?? Bo ja się na tym za wiele nie znam jest to kwadratowy obrotomierz do 8 tys.
1. Sumator sygnału i inwenter. 2. Dodatkowy czujnik indukcyjny na kole pasowym + 4 występy. 3. Totalna przeróbka obrotomierza.
czyli dobrze rozumiem że obrotomierz od diesla ma wszystko w sobie zrobione, potrzebuje tylko ten impuls z alternatora....tak???
Jeżeli jest to obrotomierz MS1-1, to schemat i przeróbka jest w temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrawiam
Rano miałem coś napisać, ale ugryzłem się w język, bo chcesz "zewnętrznie". Jednak jeśli chodzi np. o CC700 to przerabiałem obrotomierz od CC900 do małego CC (700-ka nie ma obrotomierza). Przeróbka jest banalnie prosta - trzeba wymienić kwarc w obrotomierzu (tam jest chyba tylko kwarc i układ scalony, więc znależć łatwo, choć jest w obudowie z tworzywa....
Zajrzyj na tą stronę - tam wszysciutko masz opisane krok po kroku: http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/zrob... Pozdrawiam
W syrenie wystarczy odwrotnie podłączyć akumulator i będziesz miał "-" na masie ;) Normalnie cewka jest kluczowana do masy (do "-" akumulatora). Przeróbka obrotomierza z silnika 4ro suwowego z rozdzielaczem zapłonu do 2 suwa bezrozdzielaczowego (3 cewki) może być trudne, pomijajaą już fakt, że raczej 2 suw wkręca się na wyższe obroty.
Witam mam problem z fordem mondeo mk2 2.0 juz zrobiłem przekładke ale mi kreci tylko do 4 tysiecy odbrotów i nic wiecej a po drugie nie wiem jak podłoczyc obrotomierz i swiatła tylnie
ale chwila chwila :) to nie jest przeróbka na 6V ?? Co daje ta przeróbka?? Bo nie chce skopać obrotka :)
Może mieć. Maluch to dwa silniki jednocylindrowe przestawione względem siebie o 360 stopni. I tu kłania się teoria: pełny cykl pracy silnika czterosuwowego, to 720 stopni, czyli dwa obroty. W maluchu zapłon wypada co obrót, bo cylindry są przesunięte w fazie o jeden obrót i pracują naprzemienie (mimo, że oba idą w górę równolegle, ale na jednym jest...
http://obrazki.elektroda.net/18_12232839... Witam wszystkich, Od niedawna jestem posiadaczem motocykla, no i jako elektronik założyłem od razu, że będzie on poddawany mniejszym bądź większym modyfikacjom. Na początek postanowiłem wykonać wskaźnik załączonego biegu. Myślałem, że może to zmniejszyć ilość sytuacji typu próba wrzucenia siódemki...
Kolego! Oprócz trudności technicznych innego rodzaju - doszła jeszcze jedna: jakaś przeróbka indywidualna. Ponieważ polegam(y) na opisach Kolegi, to uważam że w Polo 1,9D mają być dwa kabelki: niebieski - wzbudzenie alternatora i czerwono-czarny - obrotomierz. Ja na miejscu Kolegi naprawdę skorzystałbym z porad ludzi mających doświadczenie - trudno...
Witam. Posiadam uszkodzony (zawyża napięcia stałe) multimetr na układzie ICL7106CPL. Wpadłem na pomysł wykorzystania go w swoim autku (maluszek) jako np. obrotomierz oraz woltomierz w zakresie 10-16V. Czy taka przeróbka była by bardzo skomplikowana i kosztowna. Wszelkie informacje mile widziane. Z góry serdeczne dzięki z odpowiedzi. Pozdrawiam.
Na obrotomierzu z dużego fiata masz: +12V - zasilanie, 1 - do przerywacza lub cewki zapłonowej od strony przerywacza i masa. Były wersje tego obrotomierza robione do malucha. Zresztą przeróbka nie jest trudna, bo wymaga zmiany kondensatora i jakiegoś rezystora. Nie pamiętam parametrów tych elementów ale opisy są dostępne w sieci (poszukaj na stronach...
To by oznaczało, że się zasiarczył i tylko przeróbka przez piec może mu pomóc. Pozdrawiam
Poważnie - nawet jak podepnę sterownik pompy Pierwsze pytanie - po co taka szewska przeróbka z wymianą pompy została zrobiona... Druga kwestia - trzeba zbadać protokół komunikacji sterownika pompy ze sterownikiem silnika i zaemulować sterownik pompy tak by oszukać sterownik silnika. Sygnał obrotów wziąć można z alternatora choćby.
radek2007 chodzi o to że ty potrzebujesz obrotomierz do 2T więc aby prawidłowo wskazywał obroty musi pod transformatorem pokazywać 3000rpm, a przeróbka na 2T pisałem wyżej kondensator 100nF Jeśli pokazuje ci teraz 1500rpm to prawidłowo ale dla 4T. A sprawdzasz na swojej tarczy czy na oryginalnej?
Witam :) mam pytanie .... interesuje m nie przeróbka .. niewielka :) zamiast Predkosiomierza duzego i okraglego .. chcial bym wsadzić predkosciomierz cyfrowy ..... i obrotomierz.... czy mozna u was dostac jakies info ? jak to zrobić .. koszty tej inwestycji .... Autko to Ford Fiesta mk2 ..... zgóry dziekuje za schemat predkosciomierza i obrotomierza...
Witka. Jeśli chodzi o "LUMEL" nie lumen, to były tam też zworki zamiast przełączników.Jednak praca do wyboru tylko na 2 lub 4 cylindry.Takie znam. Przeróbka jest banalnie prosta dla elektronika, ale niezbędny jest generator. Przełącz układ np. na cztery cylindry i jedynym w środku PR reguluj wskazanie(podaj prostokąt) przy: 25Hz = 1000 obr. 50Hz = 2000...
Z tego co pamiętam, to przewód podłączało się do cewki a nie nawijało na przewód w.n. (choć kto wie - może tak też działa). W polonezie są 4 cylindry, a w cc700 tylko 2, więc przekłamanie będzie. Jeśli to obrotomierz ze starego poloneza z kwadratowymi zegarami, to szukaj schematu obrotomierza MS2 z Mery (niemal to samo, co w obrotomierzu do dużego fiata)...
Witka! Ponieważ posiadaż jedynie obudowę (nie masz nawet wskażnika magnetoelektrycznego 270 stopni wychylenie) pilecałbym zakup np.obrotomierza od fiata 125p za kilka złotych.Ewentualnie jakiegoś innego zbudowanego na elementach dyskretnych. Przeróbka jest prosta ponieważ wymaga jedynie zmiany czasu przerzutnika monostabilnego(jeden kondensator). Hej.
Super będę wdzięczny za ten kontakt. Czyli w Warszawie do zobaczenia to jest tak? Miał bym 200km w sumie to nie problem. Jak się zdecyduje to dam znać. Teraz ciekawostka kilka dni temu oddałem dawcę do magika który miał na początku usunąć immo.Rozmawiałem z nim właśnie podobno cos w kompie przelutował i odłączył jakieś dwa piny które komunikują się...
Witam. Jeśli ktoś dostanie obrotomierz od PF 125p (5 zł na szrocie) to może go założyć do malca. Trzeba go tylko przerobić bowiem jest on przeznaczony do aut 4 cylindrowych. Przeróbka jest niezwykle prosta - należy zwiększyć pojemność kondensatora 220 nF. Jest to taki duży prostokątny kondzior ( jest jeszcze jeden 220 nF na płytce ale jest on o wiele...
Może prościej bedzie wymienić alternator na taki z wyjściem W, niekoniecznie będzie to taniej. Wtedy mała przeróbka i obrotek bedzie działał - co do szczegółów tej operacji skontaktuj się z kolegą marek29. Ja obecnie pracuję nad adaptacją zegarów z obrotomierzem z benzyny do diesla. Bardzo możliwe, że wymiana jednego kondensatora i zmiana tarczy powinna...
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Witam. Jak napisał kolega wyżej,ja również wątpię żebyś znalazł jakiś inny pin. Po prostu 1.9TD to prosta jednostka napędowa pozbawiona elektroniki i sygnał idzie z alternatora natomiast silnik TDI jest opleciony kabelkami i czujnikami,a sygnał zaś nie idzie z wtryskiwacza tylko z czujnika obrotów wału korbowego odpowiednio zmodyfikowany przez sterownik...
Witam.Chciałbym kupić te dwie rzeczy: http://sklep.avt.com.pl/p/pl/484102/wska... http://sklep.avt.com.pl/p/pl/48164/obrot... Kity będę składał w szkole, miałem kupić obojętnie jaki kit, ale chciałem coś takie co mi się przyda. Po przeszukaniu strony...
Osobiście przerabiałem temat kilka lat temu i żadna przeróbka instalacji nie jest konieczna a jedynie zmiana kondensatora w obrotomierzu. Znajdę jutro w garażu i umieszczę foto z opisem, żeby było łatwiej. Domyślam się,że ta WSK posiada instalację 12v? Do Batman191: niezły hokus-pokus z tą iskrą:D Dodano po 4 Rzeczywiście autor tematu postarał się o...
Witam sam jeżdżę RAPIER KOMBI HDI 2,0 90KM 2000r ANGLIKIEM (kawał blachy) przełożonym przeze mnie. Jest dłubania niepodlega to dyskusji, sprawy mechaniczne to sama przyjemność z elektryką jest trochę główkowania ale i do zrobienia. Pełna elektryka drzwi z alarmem i domykaniem pojedynczo szyb działa bez zarzutu. I to ja jako kierowca mam całą władze...
Włożyłem końcówki do gniazdka i na wyświetlaczu mam 3060 obr/min co odpowiada 51Hz czyli układ niby działa. A więc to jednak iskrownik zakłucia pracę układu. Co do układu formatującego impulsy to nie znam się za bardzo na tym. Moja przeróbka była tak na chłopski rozum bo po podłączeniu oryginału cały czas pokazywało się "0" więc doszedłem do wniosku...
Błażej, staaaaaary! Czy Ty miałeś kiedykolwiek jakąś (swoją) żooonę? Moja żona ma prawo jazdy od ... lat, zajeździła już kilka aut, ewnentualna uwaga na temat jej jazdy to jest wyprowadzka z domu, na zimę - czujesz? Brrrr...... Widzę, że problemu (na tym etapie) rozwiązać się nie da, wiem już, że następne auto żony będzie z automatikiem. Cały sens...
przeróbka żeby odwrócić skrzynie z silnikiem żeby był centralnie to raczej prosta sprawa tej konkretnej obudowie, miejsca dużo i wszystko gra, nawet to gdzieś udokumentowane było zdjęciami chyba na elce właśnie. Ciekawi mnie tylko czy sprzęgło z cc900 tak podpasowało bez przeróbek. Kolejne pytanko to czy zamiast sportowych przegubów za 300zł nie taniej...
Zależy co chcesz założyć. Na elektrodzie jest dużo linków odnośnie obrotomierzy elektronicznych, jak i odnośnie przeróbek obrotomierzy wskazówkowych. Co do wskażnika poziomu paliwa to problem może być z czujnikiem. Wszystko zależy jak jest ustawiony zbiornik paliwa. Może da się dobrać z jakiegoś zbiornika samochodowego. Poszukaj na forum dużo jest tematów...
Kupiłem i założyłem od 1.2. gra i buczy bez jakichkolwiek przeróbek. Temat do zamknięcia.
Do przeróbki tego obrotomierze skorzystaj z opisu, jak przerobić obrotomierz do malucha. bo w sumie tez będziesz tylko z dwóch cylindrów "czytał". A może wsadzić jakiś klucz tranzystorowy na wyjście ze sterownika i dopasować poziomy? Nie próbowałeś dopasować tylnego mostu z jakiegoś innego, mocniejszego auta?
Witam szanownych Panów, jak w temacie posiadam obrotomierz z Fiata Seicento 1.1 i chciałbym do przerobić do Daewoo Tico, który ma trzy cylindry, mam pytanie do was; jaka powinna być wartość kondensatora?
przeróbka obrotomierz obrotomierz polonez przeróbka obrotomierz poloneza przeróbka
koparka ładowarka jazda wymiana kondensatorów zasilacz nagrzewnica iskra
ferroli zefiro instrukcja obsługi
Zabezpieczenia DC i AC do 12 paneli 420W, Growatt SPF 6000, przewód 40m, dom z lat 70-tych Fiat Panda II – fabryczne głośniki wysokotonowe w drzwiach, konfiguracje audio, okablowanie