Możesz zatem wyjaśnić jak to działa? sądziłem że jeśli gniazdo diagnostyczne, po podłączeniu do niego urządzenia diagnostycznego (prosty interfejs na telefon) pokazuje obroty, to sygnał dochodzi do tego gniazda i mogę to wykorzystać do sterowania obrotomierzem... . Tak jak to zresztą jest w schemacie. Domyślam się że sygnał (impuls) idzie bezpośrednio...
Najlepiej - jakbyś miał pomiar max / min i HOLD. Nie rozpinaj akku na pracującym silniku. Ze schematu wychodzi, że czujnik położenia wału ma dwustronne działanie - raz jako zapłon, a dwa jako czujnik obrotów wału. Takie "dwa w jednym". Byłbyś w stanie wyjaśnić jak to sprawdzić? Na naprawach motorów średnio się znam a terminy do serwisu są od 2 do 4...
Witam. Potrzebuję objaśnienia ponieważ w książce dostępnej na internecie nie znalazłem nic takiego. W zdjęciu w załączniku dodaję 1 strone schematu w której są zaznaczone na czerwono elementy (6). Prosiłbym o ich objaśnienie. A co do obrotomierza to może mi ktoś wyjaśnić dlaczego czasami obrotomierz wychyla się na maksymalne obroty pomimo że silnik...
mógłbys wyjaśnić trochę dokładniej lub podpiąć jakiś schemat na download?! Pozdrawiam
Tak, widziałem filmik. Na nim wszystko jest ok. U mnie najpierw pokazuje sie napis "Obrotomierz" a później widać tylko ilość wartość która ma sie pokazać na końcu drugiej linijki wyświetlacza. Zamiast pozostałych wartośći pokazywane są pojedyńcze "?". Swojego schematu niestety nie mogę pokazać, ponieważ jak mowiłem wcześniej korzystam z zestawu ewaluacyjnego....
mógłby mi ktoś wyjaśnić dokładnie schemat zaprezentowany przez jozefg z tego co skumałam a elektronikiem niestety nie jestem to: c-kondensator, r-rezystor, IC1 - scalak 4011, numer 7 i 14 to nózki w scalaku ale reszta liczb od 1-13 i jak podłączyć pozostałe scalaki proszę wytłumaczcie mi to jak 3-letniemu dziecku :) dzięki
witam. chciałbym przerobić moduł zapłonowy w swoim motorku na cdi (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu), ale tak właściwie nie wiem jak się za to zabrać. myslałem nad tym, aby wykorzystać obrotomierz led, którego projekt zamieszczam poniżej http://obrazki.elektroda.net/2_125016798... tutaj daję schemat mojej całej instalacji zapłonowej: http://obrazki.elektroda.net/44_12501681...
Witam mam problem z przekaźnikiem kierunkowskazów który po włączeniu migacza cały czas brzęczy a żarówki zamiast migać świecą ciągłym światłem. Kupiłem inny polecany przez sprzedawce w sklepie ale ten po podłączeniu działa inaczej- cały czas słychać cykliczną pracę przekaźnika przy nie świecących się kierunkach a gdy podłączę III przewód czarno-biały...
Wina jest na przerywaczu(dawno pewnie nie czyszczony i powoduje zakłócenia). Najlepiej wymień przerywacz na nowy zestaw tzn. "młoteczek" i "kowadełko". koszt około 10zł. Na wypalonych stykach powstają fałszywe impulsy które obrotomierz wykrywa:/ Nie zaszkodzi wymienić również kondensator 0,22uF przy przerywaczu. Zmierz i podaj napięcie zasilania obrotka...
Emiter do masy a INT0 do kolektora... czyli sygnał na wejściu będzie podpinał INT0 do masy, więc przerwanie będzie generowane przez low level? Wtedy samo INT0 musi mieć stan wysoki, bo jak będzie miało 0 i podłączę 0 to nie będzie sygnału wcale... 540R wyliczyłem z prawa Ohma na podstawie transoptora takiego jak umieściłem na schemacie, czyli PC817,...
Obrotomierz MCU? Możesz wyjaśnić:)
Skrót myślowy, dość niefortunnie dobrany. Odpięcie wtyczki obrotomierza od alternatora wszystko wyjaśni.
Poczytaj dokładnie początek tematu:) wszystko wyjaśnione:)
A może wie Pan który przewód tzn numer na przewodzie ma iść z wiązki pod alternator i pod który zacisk alternatora go podpiąć. Jeszcze wyjaśnię obrotomierz działa,ładowanie jest, a licznik szybkosciomierz jest oddzielnie. Czy mogę pociągnąć przewod z obrotomierza któryś plusowy do szybkosciomierz pod plus czy jakoś tak?
Najprościej będzie wykorzystać timer jako licznik impulsów. Przestudiuj notę jakiegoś mikrokontrolera, a konkretnie rozdział o Timerach i trochę powinno ci się wyjaśnić.
Witam serdecznie, zamierzam zakupić zegar (tj.obrotomierz, prędkościomierz wskaźnik temperatury oraz wskaźnik paliwa) z fiata cinquecento o pojemności 1100 i zamontować do swojego autka CC700 w którym brakuje obrotomierza i czujnika temperatury. Czy z owym montażem szykują się jakieś przeróbki w elektronice auta? Kwestia obrotomierza została wyjaśniona...
oryginalny jest specyficzny A co specyficznego jest w tym regulatorze? To że jest jednofazowy? Pewnie to prostownik sterowany. A ilośc kabli regulatora o niczym nie świadczy. Może być wejście "sense" i juz będzie robiło z piąty kabel a można użyć reg z czterema kablami. Chyba że piąty jest informacją np. dla układu zapłonowego lub obrotomierza (?)...
No i zgodnie z obietnicą dzielę się z WAMI co było przyczyną odnośnie awari mojego balerona.Na szczęście nie kuna i nie inne sugestie, POPROSTU BEZPIECZNIK!!. (oczywiście najpierw od nich zacząłem sprawdzanie-wizualnie wszystkie były ok. poruszałem nimi - starego typu palcowe z aluminiowymi "topikami" Ale jeszcze raz dokładniej się przyjrzałem, no i...
witam wszystkich i mam pytanie w sprawie dotyczącej problemu nie działającego obrotomierza i świecącej kontrolki oleju. Od razu mówię że czujniki są dobre bo są nowe wymienione i co ciekawe że gdy wyjmę biała wtyczkę z MC to obrotomierz dziala .Jeżeli ktoś by wyjaśnił mi to byłbym rad ?
WITAM! oto problem: podłączyłem obrotomierz i na wolnych obrotach pokazuje dobrza a po dodaniu gazu obroty spadajja praktycznie do zera ale podczas jazdy jest wszystko wpożądky. CZy moze ktoś wyjasnic dlaczego tak jest? Dzieki!!!
Zrobić test zegarów,to coś wyjaśni. Pozdr.
kortyleski prosze wyjaśnij dokładniej jak to zrobić ?
Witam, czy ktoś z kolegów mógłby mi wyjaśnić do czego służy dioda (prawdopodobnie czerwona) zamontowana w obrotomierzu pod wskazówką. montaż wskazuje na orginalny ale w instrukcji do kijanki nie znalazłem opisu, dioda nie świeci się. Autko mam sprowadzone z Niemiec i jestem drugim posiadaczem w/g papierów więc raczej nikt tam nie dłubał.Pozdrawiam Grzegorz
po 1) Indeks W jest nie istotny, nie wpływa na wskazanie prędkościomierza, jedynie daje inną ilość impulsów, ale ma to znaczenie tylko dla tych, którzy mają lub zamierzają instalować komputer pokładowy MID. po 2) Kabel do obrotomierza jest w większości Astr, chyba we wszystkich zagranicznych i Gliwickich OPRÓCZ 1.4 na aparacie zapłonowym (nie podwójnej...
Witam. To jest, tak w zasadzie efektem dokonanej naprawy uszkodzenia opisanego w tym forum pod tematem "immobilajzer". Proszę przeczytać może się coś wyjaśni. Pozdrawiam.
Witam. To co napisał georgesgr to wszystko prawda(odnoszę się do silnika z gaźnikiem), ale to informacje ze schematu elktrycznego nie z praktyki. Problem niestety pozostaje. Podłączyłem obrotomierz, posprawdzałem podłączenia co skąd i dokąd i okazuje się że jest tak samo jak opisał to twórca tego tematu marekdresler. Więc defacto narazie nic nie udało...
Bardzo dziękuję, dam znać jak się sprawa wyjaśni z tym gruchotem.
Odczytaj symbole normy pod napisem ОБОРОi... to może się wyjaśni. Na fotografii nie da się odczytać.
Myślał może ktoś nad moim pomysłem z diodą RGB? Może ktoś napisał jakiś program, a jak nie to może mi troche dokładniej wyjaśni jak się do tego zabrać.
Jaki jest problem multimetrem zrobić pomiar na tym zaciski.Pomiar dokonać na nastawie DC , AC lub kontrolną 12V/4W i powinno się wyjaśnić co to jest.Może być wyjście z jednej fazy pod obrotomierz,lecz nie twierdzę że tak jest.
Czy sprawa się wyjaśniła? Mam ten sam problem z A4 1.8 '95.
Husaberg, Hanway, Rieju MRT Wyjaśnij dokładnie, co to za model, co za przeróbki robiłeś.
Postaram się sprawdzić najpierw licznik na obecność zimnych lutów może coś się wyjaśni, ale dobrze by było wiedzieć na 100% skąd w tym modelu obrotomierz bierze sygnał. Właśnie jestem po sprawdzeniu licznika, przelutowałem też luty i niestety bez zmian. Z alternatora nie wychodzi żaden przewód na obrotomierz, wiec raczej czujnik będzie w pompie . Jeśli...
Zrobiłem Ci jeszcze symulacje zapłonu za dzielnikiem n/10 jest przerzutnik typu D Brakuje tylko wcięcia na zębach wieńca, aby sterownik wiedział gdzie jest zwrot zewnętrzny (gmp). Przeczytaj sobie tego linka tu jest dobrze wyjaśnione jak to działa http://obrazki.elektroda.pl/8780396700_1... Jeśli włączyłbyś teraz obrotomierz do niebieskiej...
Witam. Mam u siebie dokładnie takie same objawy i zastanawiam się o co chodzi. Wymieniłem jakiś czas temu czujnik prędkości i było to samo. Mechanik stwierdził, że może być coś z elektryką w bliżej nieokreślonym miejscu stąd stwierdziłem, że skoro problem pojawia się raz na jakiś czas to nie ma co sprawdzać całej instalacji. Ostatnio jednak coraz częściej...
a na przewodzie bez plusa po stacyjce pojawia się impuls zapłonu. W 90 przypadkach na 100 impulsem cewki jest plus. Tak? Od kiedy? Więc niby jak działają klasyczne układy zapłonowe z przerywaczem? I dużo nowsze elektroniczne? OBOWIĄZKOWO wyjaśnij!
A ja cię proszę, abyś analizował wcześniejsze porady i zechciał je zrozumieć. Jeżeli masz wyjaśnione, że sterowany jest on impulsami ujemnymi to czego jeszcze chcesz?
(at)jdubowski obrotomierza nie można niestety skonfigurować na więcej niż jeden cylinder. Jedynie co, to można ustawić parametr "Factor", który jest wyjaśniony w instrukcji jako odpowiednie skalowanie obrotomierza i trzeba dobrać samemu. Czyli podsumowując, jeśli dobrze rozumiem - mam dwa wyjścia: 1. sygnał z ECU (5V pp) puszczam przez diodę (mam wtedy...
Rozumiem, że to ma być szybościomierz oparty na obrotomierzu, a w programie szybkość obrotową będziesz mnożył razy obwód koła i taki wynik wyświetlał/wykorzystywał? Czy może po prostu chcesz zbudować obrotomierz? Nie rozumiem dlaczego po 4 nadajniki i 4 odbiorniki na 1 parę czujników, starczy połowa tego. Mógłbyś wyjaśnić dlaczego w odległości aż 10...
Ad1 nie jestem elektronikiem więc datasheet mi nic nie powie. Nie musisz być elektronikiem aby przeczytać I zrozumieć pierwszą stronę datasheet, która mówi że urządzenie to zostało wycofane i nie powinno być stosowane w nowych projektach!!! Zwróć uwagę na datę zmiany tego statusu: - dwadzieścia lat temu Podano również czym je podmienić! https://obrazki.elektroda.pl/8377631600_...
Miałem podobny przypadek u klienta w T4. Z początku wszystko wskazywało na wtyk. Sprawdziłem też ścieżki na płytce. Usterka pojawiała się. Po wymianie licznika na drugi (używany) wszystko wróciło do normy. Może podstaw na chwilę drugi i sprawa się wyjaśni.
Za jakiś czas pewnie samo się wyjaśni, jak linka się ukręci - bo tu trzeba szukać przyczyny. Co do obrotomierza, to pewnie jest zły kontakt wtyku na samej tablicy, a impulsatora to tam pewnie nie ma, no, chyba że ktoś wcześniej zmienił całą tablicę z licznikami od nowszego modelu.
tak,teraz już tak,dzieki a mam jeszcze jedno pytanie.na alternatorze mam małą kostkę L i ten plus po,B+-gruby czerwony i też gruby ale czarny przewód,chciałbym podłączyć do tego alternatora obrotomierz tylko nie bardzo wiem gdzie(niema styku W)może i to mi jakoś wyjaśnisz.
Witam. Już kiedyś pisałem o koledze hornecie, ale wszystko się szybko wyjaśniło. Teraz mam z własną problem. Podczas rozruchu coś jakby lekko strzeliło (przynajmniej tak mi się wydaje) i wszystko siadło. Obrotomierz staną +/- w połowie ( testował się, ze tak powiem) immobilizer nie mruga wszystko ani dychu. Bezpieczniki wszystkie dobre akumulator 12,4V....
i co wyjaśniłeś to ztym licznikiem bo ja mam to samo Dodano po 1 mógł byś mi powiedzieć co było?
920 xxx xxx - niebieski (tylko nieliczne wersje analogowe) Czyli do końca nie wiadomo czy mój licznik jest analogowy czy też nie. Czy jakbym go wyjął to łatwiej byłoby to stwierdzić w 100%? A może po kombinacjach z pinem 11 coś się wyjaśni?
Więc skoro kierownica działa sprawnie w grach to nie przejmuj się tą kalibracją. Może być tak że sterowniki do USB podczas ładowania się systemu wysyłają sygnały do kierownicy i sterownik/procesor kierownicy odbiera to jak wł/wył z portu USB. Inaczej nie potrafię ci tego wyjaśnić Miałem to samo przy G27, jedna kalibracja zaraz po uruchomieniu komputera...
Silnik jest to dwucylindrowy diesel w układzie V chłodzony powietrzem, made in china, cewki ładujące są na kole przy wentylatorze, dwie cewki, chętnie sprawdzę czy mają one połączenie z masą, rozumiem że mam sprawdzić oporność pomiędzy masą pojazdu a kablem wychodzącym z cewki, koło tegoż wentylatora jest bezpośrednio na wale korbowym silnika więc myślę...
Witam. W pracy mam maszyne, a w maszynie pokrętło, które w zależności od kierunku obrotu przyciąga lub luzuje sprężynę. Chciałbym w jakiś sposób do tego pokrętła dodać potencjometr lub obrotomierz, który bedzie pokazywać ile obrotów pokrętłem wykonałem oraz w jaką stronę. Na przykład: przekręce pokrętło 4x w prawo i to urządzenie bedzie pokazywać 4....
i wyjaśniło się. Zły dwumas. Stary miał 4 bolce właśnie do czytania obrotów przez czujnik czujnika a ten nie ma nic to pewnie od bezyny. Choć i tak jestem zaskoczony że w ogóle odpalił. Jak to możliwe?
zjawisko wyjaśnić włamać wyjaśnić wyjaśnić wzór
płatnik błąd domowe głośniki samochodzie honda accord kontrolka silnik
Wyłączanie dodatkowego płukania w pralkach Electrolux Arduino Uno – obsługa grafiki, OLED, TFT, biblioteki Adafruit GFX, U8g2, ograniczenia RAM