W chinczykach zwykle podlaczony jest obrotomierz do cewki wysokiego napiecia i to wszystko
Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników. Ze wspomnianymi problemami spotkałem...
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
żeby normalnie zdjąć przewód wysokiego napięcia i tam podłożyć przewód. a i jeszcze jedno pytanie czy to musi iść prosto z cewki czy z świecy Przecież już dostałeś na to pytanie odpowiedź: źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej W żadnym przypadku nie może to być ze świecy ani...
Witam. Niezupełnie tak.Układ wygląda na konwerter wypełnienie/napięcie.Czyli w zależności od stosunku czasu trwania impulsu do przerwy między impulsami generuje odpowiednie napiecie proporcjonalne.(Z grubsza obrotomierz np.). Zakładamy C0=0.Podajemy na wejście IMPULSY .Na kolektorze T2 powinno się dać zmierzyc napięcie większe niz 0 (bez imp.=0).Dużą...
Podlacza się rożnie zależy od układu czytaj opis , do prądnicy (alternatora) lub do cewki wysokiego napięcia.
Witam, moderator odblokował temat na moją prośbę :) Błędy: - P2562 - Sygnał kopiowania położenia turbo - niedostateczne doładowanie (zadane ~2200, zmierzone ~1850) temp silnika 74*C - P2565 - Sygnał kopiowania położenia turbo - zbyt wysokie napięcie (Zasilanie 1 - 4.99V, Zasilanie 2 - 5.00V) -- wydaje mi się że to poprawne napięcie No i błędzik od świec...
tak to zrobiłem jeździłem z v cds-em i podłączonym komputerem... Patrzyłem jak zmienia się podciśnienie od 1000 do 300 mbar... Tak samo fizycznie sprawdziliśmy przepustnice i była czysta. Wczytywałem się w post na temat tego czujnika i zastanawiam się jak działa... "Podobnie jest w starszych silnikach benzynowych, do obrotomierza trafia sygnał z czujnika...
Od razu mówię ,że jestem laikiem i mogę używać złych określeń. Witam czy jest tu jakaś mądra głowa która pomoże rozwiązać problem z podłączeniem obrotomierza w motocyklu KTM EXC 250f 2008-2011. Problem polega na tym że obrotomierz sterowany jest masa. Impuls w motocyklu z CDI do kabla który przychodzi do cewki wysokiego napięcia jest impulsem plusowym...
Witam. Mam 155kkm przejechane. Ostatnio w aucie wymieniałem pasek rozrządu, świece, przewody wysokiego napięcia, cewkę, akumulator i filtr paliwa. Okazuje się, że nadal mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku, z reguły na zimnym. Gdy przekręcam kluczyk w stacyjce, rozrusznik kręci, obrotomierz wchodzi na obroty, ale niskie i nie chce mi...
Witam, Passat B6 TFSI silnik BWA 2.0. Brak błędów silnik kręci widzi 240obr na G28 podnosi obrotomierz nie odpala, nie duknie. Ciśnienia na szynie niskiego 6bar, na wysokiego 60-120bar zależy ile pod-pompuję czasu. Czasami mu się zdarza, że odpali tak z partyzanta jakby ktoś go włączył, jak chodzi to potrafi zgasnąć tak nagle jakby ktoś go wyłączył....
Przyglądam się tematowi, aby zamontować obrotomierz z zestawu do samodzielnego montażu Jabel J-91. Wymaga on do sygnału napięcia zmiennego. Czy postępując według powyższych wskazówek (ze sterowania cewki lub z przewodu przygotowanego fabrycznie w kokpicie lub indukcja z przewodu wysokiego napięcia ma to szansę zadziałać?
Cześć! mogę tylko zasugerwać, że co do obrotów przyczynia się kilka składników. Przepływomierz,niedrożny filtr powietrza,lub błębny odczyt sondy.Pomogę duzo więcej, ale twój opis jest za mało szczegółowy.A jeśli chodzi o obrotomierz to trzeba sprawdzić czy to jego zasilanie,czy czytnik impulsowy który pobiera informację z cewki wysokiego napięcia.
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Nie wiem czy na na 100% jest to sygnał Obrotomierza ale wiem że Na 100% jest to fabryczny przewód doprowadzony do licznika przez fabrykę a nie przez Janusza tuningu W samochodzie jest fabryczny Obrotomierz i ten przewód wysokiego napięcia prowadzi właśnie do płytki PCB w której znajduje się silniczek Obrotomierza
Witam mam pytanie odnośnie nawinięcia cewki do obrotomierza na przewodzie wysokiego napięcia ? ile trzeba zrobić zwoi i jakim drutem? czy obrotomierz z poloneza 1,5 będzie dobry tylko polonez ma 4 cylindry a matiz 3
Witaj! Są dwa rodzaje a nawet trzy podłączenia.Jedno to bez pośrednio do styków przerywacza.Przerywacz ma styk połączony do masy/kowadełko/a młoteczek czyli ta ruchoma część gdzie podłączony kondesator cewka zapłonowa i tam ma być kabelek od obrotomierza. Drugi rodzaj to przez transformator /ferytowy cewka nałożony na kabel wysokiego napięcia/ Spotyka...
a jak tam bierze ten licznik impulsy z kabla od cewki wysokiego napięcia czy skąd ?
Panowie i Panie, robię obrotomierz który bierze impulsy z otoczenia kabla wysokiego napięcia koło fajki. Samo urządzenie nie jest problemem, problemem jest zbicie napięcia impulsów które się indukują w kablu a jest to kilkadziesiąt woltów (mierzone oscyloskopem analogowym). Próbowałem potencjometru podłączonego jak do regulacji głośności w audio. Dokładałem...
jutro spróbuję z tym kablem wysokiego napięcia i dam znać
witam,dzisaj podlaczylem G obrotomierza do kabla wysokiego napeicia co idzie do swiecy i obrotomierz reagowal ale iskry nie bylo,tak jakby obrotomeirz zabieral caly impuls .Jakies sugestie co zrobic ?potrzbuje pomocy bo zrobilem motor i to mi zostalo Dodano po 1 dobra skoro nikt nie ma pomyslo to moim pomyslem jest cos takiego;bo minsk posiada magneto...
odłączyłem sondę bo jej odbijało Tak naprawdę to tylo ludziom "odbija", a rzeczy się po prostu psują..... A jeśli chodzi o obrotomierz to np. uszkodzone przewody wysokiego napięcia lub kopułka palec...mogą coś takiego powodować...oczywiście to jedna z możliwości...
Witam, mam problem z podłączeniem obrotomierza w kosiarce samojezdnej marki AL-KO. Obrotomierz kupiłem na olx, podobno działał bez problemów przy motorze. Sprzedający pokrótce powiedział jak podłączyć, czyli "+" i "-" oraz trzeci przewód do cewki ale nie owijać wokół przewodu wysokiego napięcia tylko podłączyć pod drugi kabelek wychodzący z cewki. Tak...
Pali na tym plaku czy nie? Bo jakoś tak nie wiadomo. Pali do momentu kiedy silnik wchodzi na obroty robocze i rozrusznik się odpina z automatu Dodano po 6 https://obrazki.elektroda.pl/6593292400_... Jeszcze sprawdz czy może przepustnica się nie zamknęła i nie może się otworzyć brak powietrza brak startu, lub odpinaj po kolei wtryskiwacz...
Przecież można się podpiąć pod cewkę wysokiego napięcia
troche mało wiadomosci na temat tego obrotomierz jast kilka wariantów. 1.zbiera z alternatora 2.informacja z sterownika silnika 3. tak jak wczesniej tylko komunikacja po multipleksie 4. stary typ ale najprostrzy petla na kablu wysokiego napiecia
Najczęściej podłącza się pod cewke zapłonową w miejscu gdzie jest podłączony przerywacz. W twoim przypadku jeżeli kupisz obrotomierz z podanego linku to owiniesz kabel wokół kabla wysokiego napięcia. Jest tam chyba jakaś instrukcja.
Wymień przewody wysokiego napięcia i po problemie. Obrotomierz też będzie ok.
http://obrazki.elektroda.net/18_12232839... Witam wszystkich, Od niedawna jestem posiadaczem motocykla, no i jako elektronik założyłem od razu, że będzie on poddawany mniejszym bądź większym modyfikacjom. Na początek postanowiłem wykonać wskaźnik załączonego biegu. Myślałem, że może to zmniejszyć ilość sytuacji typu próba wrzucenia siódemki...
Witam mam problem z moim polo. Stałem na postoju i nagle obrotomierz zaczął szaleć i zgasła. Nie odpaliła już wgl Wymieniłem cewkę przewody wysokiego napięcia i cały aparat zapłonowy z czujnikiem halla Na czujniku halla na 3 pinie nie ma plusa na kontrolce lekko się żarzy po podaniu plusa z akumulatora bezpośrednio na 3 pin auto odpala Moje pytanie...
Witam serdecznie. Dziś w serwisie aukcyjnym znalazłem cyfrowy obrotomierz (4x ekraniki po 1 cyfrze), który posiada: : Kabel + oraz -, : Przewód który owijamy na kablu wysokiego napięcia. Podpowie mi może ktoś, jak takie coś zbudować np przy użyciu Arduino lub bez niego?
Witam. Słyszałem mogą być dwie cewki wysokiego i nie ma rozdzielacza, czy to możliwe. Pozdrawiam. Marcin.
witam samochód już jest zrobiony okazało się że zatkało tłumiki a obrotomierz skakał bo jeden kabel wysokiego napięcia był luźny i przeskakiwała iskra po wymianie kabli palca kopułki świec wszystko było z obrotomierzem już dobrze tylko był bardzo słaby a to póxniej okazało się że przez tłumiki..... pech chciał ze dwie awarie w jednej chwili i dlatego...
Co do układu sygnału to sygnał idzie z platynek na kondensator i do cewki butelkowej dalej kablem wysokiego napięcia do swiecy zapłonowej. Jeżeli macie pomysł jak podłaczyć sygnał to z góry dziekuję. Dodano po 7 http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic90... znalazłem również taki obrotomierz
Albo obwodu wysokiego napiecia z cewka zaplonowa wlacznie.Impulsy na obrotomierz beda a iskry niebedzie
Witam kolegę tu masz linka tam jest schemat z opisem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... we fiacie był podłączony pod przerywacz cewki i z daleka od przewodów wysokiego napięcia bo może się uszkodzić pozdrawiam Robert.
Na silniku znajduje się tylko czujnik położenia wału. Obrotomierz podłącza się po przez obwinięcie kabla w około kabla wysokiego napięcia na pierwszym cylindrze. Licznik nie fabryczny tylko uniwersalny motocyklowy. Dodano po 4 Wszystko podobno się rozwiązało, dzwonił do mnie kolega i ktoś podpowiedział żeby prze gazował po czym wyłączył i włączył zapłon...
cze ja sie z tym juz bawilem i tez go podlaczalem do simsonka awiec ten obrotomeirz podpinasz tak som tam trzy wtyczki + - 1 te pierwsze 2 to napewno wiesz gdzie potpiosc a tom oznaczonom 1 to podpinasz tam pod cewke wysokiego tam pod jeden z kabli jak dobrze pamietam to ma on kolor brozowy z czarnym paskiem a zeby wyregulowac wskazania to musisz rozebrac...
Zastosuj obrotomierz samochodowy Samochodowy liczy impulsy z wysokiego napięcia a nie z kontaktronu :(
otóż przyczyna tkwiła gdzie indziej - wadliwy był jeden z przewodów wysokiego napięcia idących od cewki do świec zapłonowych. Tym razem kupiłem silikonowe, te z trochę wyższej półki. Po ich wymianie wszystkie problemy jak narazie zniknęły. Przestał dziwnie się zachowywać obrotomierz, na wolnych obrotach samochód "chodzi" stabilnie, nie szarpie na wysokich...
Sądzę że obrotomierz ni ma wpływu na parametry układu zapłonowego. Jeżeli jednak ktoś ma jakieś wątpliwości to można podłączyć obrotomierz ( nie każdy) przez owinięcie przewodu wysokiego napięcia przewodem kilka - kilkanaście razy. Teoretycznie żecz biorąc wpływ jest bo jest jakiś wzór na enrgię iskry w układzie zapłonowym i w tym wzorze występuje pojemność...
Witam. Sprzęt jak w tytule. Problem w skrócie polega na tym, że licznik nie pokazuje obrotów, prędkościomierz i reszta kontrolek oraz czujników jest sprawna. reset komputera nie pomaga. Yamaha niestety nie posiada seryjnie kabelka owijanego dookoła przewodu wysokiego napięcia więc jest trochę problem. Obrotomierz jest sterowany przez moduł (duży 12...
Moj przdmowca ma racje, pod warunkiem ze jest tam pojedyncza cewka oraz rozdzielacz iskry. Gorzej jesli sa tam 4 cewki lub np dwie podwójne, sprawa sie troszke komplikuje. Inna sprawa ze nie wiadomo jaki sygnal powinien dostawac ten obrotomierz na wejscie. Widzialem takie ktore jako syg wejsciowy braly napiecie wyindukowane w kawalku przewodu nawinietego...
dokładnie obrotomierz będzie pokazywał dwa razy większe obroty silnika z uwagi iz polonez ma dwa cylindry więcej wystarczy kabel ktory masz podłaczcyc do cewki zapłonowej owinąć 10 razy wokół przewodu wysokiego napięcia prowadzącego od cewki do kopółki i obrotomierz będzie sobie liczył sam impulsy oczywiście kabel owinąć nie na siebie tylko zrobić zwoje...
Nie zabardzo kapuje bo te 3 kable są w tym samym urządzeniu co wychodzą kable wysokiego napięcia i to jest wszystko przymocowane do silnika.
Spróbuj z kabelka nawinąć cewkę na przewód wysokiego napięcia od cewki do aparatu, ale nie jestem pewien czy to nie będzie za słaby sygnał
Mój koleś walczył kiedyś z tym problemem, z tym, że wymienił całą deskę z zegarami. Kupił na szrocie od Sieny i pasowała. Obrotomierz o Sieny musi być podłączony przez układ formujący impulsy (muszą być krótkie) bo po podłączeniu do tego "cewko-rozdzielacza" przy pewnych prędkościach obrotowych obrotomierz głupieje. Można też wykazać odrobinę dobrej...
Okazałem się nadgorliwy ;) Ten model obrotomierza posiada przełącznik na 0,2,3,4,6,8 cylindrów. Podłączyłem go do małego fiata i działa bez zarzutu (max 4,5 tys obrotów/min - czyli podręcznikowo), chociaż wydaje mi się że trochę zaniża ale to nic, efekt jest osiągnięty ;) Dla zainteresowanych: w małym fiacie obrotomierz można podpiąć do cewki zapłonowej...
Czy obrotomierz szaleje "płynnie" czy wskazówka szarpie ?? Miałem już pare razy przygode z szalejacym obrotkiem w Vectrach (zazwyczaj c18nz) zasilanych gazem Za kazdym razem obrotomierz szalał skokowo, szarpał i za każdym razem pomagała wymiana kabli wysokiego napiecia. Piszez ze masz przepięcia na kablach i bedziesz je reklamował i na twoim miejscu...
Musisz jeszcze podpiąć impuls z cewki wysokiego napięcia, np w simsonie to wtyk "15" albo "1".
Witam. Zakupiłem obrotomierz uniwersalny marki Koso do Yamahy Virago XV250. Podłączyłem go i pojawił się problem. Po uruchomieniu silnika wskazówka lata jak szalona w zakresach 1000 - 8000 obrotów (8000 to max) nawet jak jest silnik na luzie bez gazu. Są dwa sposoby połączenia tego obrotomierza - nawinięcie przewodu zliczającego na przewód wysokiego...
Mozesz tez zamontowac czujnik piezoelektryczny na przewodzie wysokiego cisnienia (z pompy do wtyskiwacza) i z niego podkradac sygnał. Metoda całkowicie bezinwazyjna :D
Czy jest możliwość przedłużenia przewodu, który jest nawijany na przewód cewki dzięki czemu na wyświetlaczu można wyświetlić obroty silnika? W przykładzie podałem model urządzenia z takim przewodem ale wiele uniwersalnych liczników działa na zasadzie owinięcia przewodu wysokiego napięcia. Jeżeli istnieje możliwość przedłużenia fabrycznego przewodu to...
Witam mam Seata Cordobe 97 r Benzyna + LPG Od jakiegoś czasu są z nim problemy, gaśnie przy zmianie biegów np. z 4 na 2 na gazie, wymienione zostały przewody wysokiego napięcia, paluch, cewka, ale problem nadal pozostał, jak samochód jest suchy ( tj silnik, cewka) wszystko jest okej, ale jak tylko pada deszcz lub śnieg to już niestety kaplica. Czy wiecie...
Czytałem to dokładnie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic49... Wydaje mi się, że sposób przedstawiony w tamtym wątku działa głównie dlatego, że jest to sprzężenie pojemnościowe (nie indukcyjne). Robi nam się kondensatorek, którego jedną okładziną jest kabel WN a drugą - nawinięty na niego drut. Impuls od wysokiego napięcia wchodzi na obrotomierz...
Witam, maluch chyba nie na obrotomierza? napewno w orginale nigdy go nie było tylko jakieś inne adaptacje. Po co szukacie przerywacza, impuls bierze się z "plusa" cewki wysokiego napięcia. Wyzwolenie iskry w jedno-tłokowcu występuje co obrót wału korbowego. Zastosuj obrotonierz a FSO 125p, trzeba tylko zmienic wartość C kondensatora na wejściu układu...
To nie jest tak jak myślisz, w starych dieslach bez elektroniki, do obrotomierza idzie po prostu prąd zmienny z jednej z faz uzwojenia stojana alternatora. Elektronika w obrotomierzu to przetwornik f/u, który po uwzględnieniu przełożenia pomiędzy wałem korbowym a alternatorem wysterowuje woltomierz analogowy, który spełnia rolę obrotomierza. Mamy tutaj...
Oj, przecież w pierwszym poście pisałem że na wejściu jest paliwo a na wyjściu jest sucho. Przy próbie rozruchu palą sie tylko te kontrolki które powinne się palić a na wyświetlaczu napis start. Na obrotomierz nie zwróciłem uwagi, jutro zapytam mechanika czy cokolwiek pokazuje.
Ja robiłem obrotomierz do motocykla. Gdzieś na elektrodzie wyczytałem że można dać na wejście uP hallotron i przymocować go do przewodu wysokiego napięcia z cewki do świecy. Na razie podłączany był układ w celu testów i powiem szczerze że sprawuje się całkiem dobrze :). Takie rozwiązanie pozwala zminimalizować układ do minimum i można podłączyć praktycznie...
Witam. Problem z Iveco Daily 3.0 HPI 2004r. Auto nie odpala. Około miesiąca temu zaczęło odpalać tyko na plaka. Następnie całkiem rzuciło palenie. Okazało się że wtryskiwacze puszczają paliwo przelewem. Wtryski zrobione i już nie odpaliło. Napiszę co zostało wymienione: -wtryski zregenerowane -pompa wysokiego ciśnienia sprawdzona (jest ok) -czujniki...
Widziałęm kiedyś układzik podobny, dwa kabelki to zasilanie, natomiast trzeci nie podłączało się do kabelków ale owijało wokół kabla wysokiego napięcia (indukcja). Obawiałbym się troszkę podłączenia tego trzeciego kabelka, bo jednak jest tam ok. 300V Pozdrawiam
Witam zadaje pytanie co do obrotomierza w w/w samochodzie Honda CRX 1,6 16v z 91roku w momencie uruchomienia silnika obrotomierz na niższych obrotach podskakuje szarpie w momencie przy gazowania jest Ok gdy jadę na niskich obrotach czuć szarpanie silnika gdy zredukuje i samochód wejdzie na wyższe obroty jest ok świece, kable wysokiego napięcia zostały...
wiec proponuje pociagnąc przewodnik od obrotka do imnplsatorka wysokiego napiatka, skąd iskrunia zasówa do cewuniek, i jak ten przewonik pociągniesz to podepnik go pod wtykulca w tylcu deski a bedzie git. Zrozumiałes mnie?
Nie widziałem jeszcze cewki bezrozdzielaczowej w innym samochodzie niż maluch,ale kiedys dawno temu kiedy miałem maluch z zapłonem elektronicznym to obrotomież podłączałem w ten sposób,że na przewodzie wysokiego napięcia z cewki do rozdzielacz nawinąłem parenascie zwojów drutu (ilosc musisz dobrac doswiadzczalnie) jeden koniec podłączłem do obrotomierza...
Tak, zapomniałem powiedzieć. Poldek jest z 94 r. , 1600 ccm na gaźniku. Nie znam się całkowicie na samochodach i dlatego chcę się dowiedzieć, z którego modułu wychodzi sygnał i gdzie ten moduł jest umieszczony ? Wczoraj po południu wystąpiła jeszcze jedna rzecz z tym związana. Przyjechałem do pracy, wyłączyłem i zostawiłem samochód na gazie (przełącznik...
Witam. Mam zamiar zrobić obrotomierz na ATmega8 i mam dylemat. Zasada programu jest taka. Timer0 działa jako licznik impulsów z silnika. Timer1 liczy sekundę i po minięciu tejże sekundy licznik0 jest mnożony *60 i wyświetla się wynik na wyświetlaczu. I teraz pytanie. Jest to silnik gaźnikowy i w jaki sposób wpiąć się w niego?? wystarczy podciągnąć pin...
skoro poleciał 200 to chyba musiałeś omijać druty wysokiego napięcia ja miałem 1.8 gti i 200 "pojechał " ale to było max bo obrotomierz pokazywał 6.500 obr.min i niestety więcej sie nie da bo jest cięcie
Witam Dziś postaniwiłem skorzystać z Państwa pomocy. Obrotomierz w moim autku przestał pokazywać to co powinien. Skorzystałem z schematu elektrycznego Polonez i i niestety - nie jestem w stanie zorientować sie z niego co i do czego jest podłączone. Widzę że od obrotomierza oprócz + i - odchodzi trzeci kabelek (ob) ale niestety nie jestem w stanie (być...
chyba raczej pod obrotomierz :) uszczegółowie pytanie - czy usterka się nasiliła z czasem, czy po prostu stało się to nagle sprawdź przepływonierz omomoierzem - czy ma ciągłość pozdrawiam
Piętnaście diod LED na płytce może to odpowiadać układowi UL1970, który obsługiwał 16 diod LED. Układ posiada trzy przewody dwa z nich to zasilanie + i -. Przewód oznaczony "V" może być to wejście impulsów. W różnych układach było to różnie rozwiązywane, np. nawinięcie kilku zwojów na przewodzie wysokiego napięcia (WN) od cewki zapłonowej. Ponadto układ...
Witam. Zamontowałem do silnika rotax 532 (2 cylindry, 2-sów, zapłon stykowy,magneto) obrotomierz ACE-1100, instrukcja podłączenia: http://www.acewell.de/sites/default/file... Problem w tym, że po podłączeniu zawyża on obroty i szaleje. Problem wynika zapewne ze zbyt duże czułości...
Niewiem czy dobrze pamiętam, ale polonez ma bodajże 7 "zębów" przy czujniku położenia wału... Więc to jest 7 impulsów na obrót... U simsona jeśli podłączyć to do przewodu wysokiego napiecia, bedzie jeden impuls na obrót, ale za to potężny... nawet jeśli część elektroniczna została zmodyfikowana, to autor z pewnoscią dostosował to do 1 impulsu na obrót......
Witam! Piszę to w imieniu kolegi ma taki samochód Ford Mendeo 1.8 16V silnik typu Zetec 98rok przejechane 190tyś.Od pewnego czasu zamiostnie zmieniają mu się obroty obrotomierz zostaje np.na 2tyś i teraz niedawno prękościomierz też zaczoł szaleć dziś jak podjechał do skrzyżowania to miał 240km .Zawsze się to dzieje w bardzo wilgotne dni jak pada deszcz...
Czujnik piezoelektryczny mocowany na przewodzie wysokiego ciśnienia. Czy dokładniejsze to nie powiem ale na pewno wygodniejsze. Cena zestawu z linku trochę przesadzona, lampa warta 100zł, czujnik piezo za 300zł można kupić a taki obrotomierz to można samemu sobie zmontować za 20zł.
Miałem dokładnie ten sam przypadek. Wymieniałem różne części ale prawdziwą przyczyną okazał się przewód wysokiego napięcia łączący cewkę zapłonową z kopułką. nie brałem go pod uwagę od razu ponieważ był prawie nowy. Ale jak widać dla przewodów firmy LEADER (której nie polecam) trzy miesiące działania to już za wiele.
Prosze o podanie jakie kolory przewodow ida na zacisk:/+ B , 16/ oraz na zacisk / D, 1 / cewki wysokiego napiecia w polaczeniach z modulem APE05M , chodzi mi konkretnie o obrotomierz /jaki kolor i gdzie/, kabel zasilajacy po stacyjce i jaki kolor , kolory kabli wychodzace z wtyku trojpinowego z modulu , czarny to na pewno masa , a gdzie brazowy i niebieski...
Witam!!! Kolego schemat ten nie wymaga adaptacji do Trabiebo ( sam posiadam CARTONKA ) Owijasz "antenke" na jednym z przewodow wysokiego oraz zwieksz wartosc kondensatora C7 do okolo 47n poniewaz w Trabim na obrot walu przypada jedna "iskra" a przy czterotakcje na przewodzie miedzy cewka a rozdzielaczem dwie!!!!!
No ale po co chcesz z wysokiego napięcia impulsy ściągać skoro na cewce masz sygnał w postaci -12V Tak jak opisujesz z HV stare instalacje gazowe brały impulsy ale bardzo szybko odeszli od tego rozwiązania, podejżewam że ze względu na przebicia w przypadku niesprawnych kabli zapłonowych.
Kable wysokiego napięcia jak sugerował wojtekryba wymieniłem..niestety nie pomogło silnik nadal zachowuje się dokładnie tak samo.Czyli szarpie(przerywa) gdy dodaję energicznie "gazu" ,wskazówka również wariuje....goral777 w moim autku nie ma silniczka krokowego to model "głoły gaźnikowy".Nie ma komputera.W aparacie zapłonowym jest moduł rozdzielacza,może...
Witam, mam problem z moim escortem... Mam forda escorta 1.4 benzyna 1991 CLX, kupiłem go niedawno i odnowiłem wszystko co mi przyszło do głowy, wymieniłem przy tym kable wysokiego napięcia bo były dobite, paski, olej itp Wszystko działa jak należy ale jednego problemu nie udało mi się wyeliminować który już występował zanim podjąłem się jakichkolwiek...
dzięki za podpowiedzi. pisząc, że nie ma cewki zapłonowej miałem na myśli brak klasycznej puchy,do której biegnie przewód wysokiego napięcia i podłaczony jest przerywacz. wtedy łatwo zlokalizować wyprowadzenia :) u mnie jest to zespolone z aparatem zapłonowym, jak w corolli 2E. moje auto jest gaźnikowe, bez jakiejś zaawansowanej elektroniki, rocznik...
Witam , Posiadam Samochód Fiat Siena z 1998 r z instalacja 4 generacji(wtryski) z silnikiem 1.6 HL . Mój problem polega - Samochód jak się rozgrzeje to falują obroty do tego stopnia aż gaśnie . Na zimnym silniku wszystko działa bez zarzutu , gaz , benzyna ale jak już dojdzie do zagrzania silnika obrotomierz wariuję . 2 tygodnie temu wymienione świece...
Prostsze jest sprzężenie pojemnościowe, czyli po prostu krokodylek jak na zdjęciu. Jakiś polowiec na wejściu i transil aby zabezpieczyć się przed pojawieniem się wysokiego napięcia. Zasilić to można z baterii 9V. Jakbyś chciał zabezpieczyć miernik częstotliwości to jeszcze transoptor. Ale to wymaga kolejnego zasilania. Jeżeli miernik częstotliwości...
Czołem. Sprawa wyglada tak. Mam silnik D7F, pracuje on w ukladzie dwucewkowym - na kazdy dwa cylindry przypada jeden przewod cewki zaplonowej sterowanej z CPU. Samo mocowanie przewodow cewki znajduje sie z lewej strony obok przewodow wysokiego napiecia ( http://db.tt/p0cSp5H ). Za sygnal nadawany do cylindrow odpowiedzialny jest trzeci i czwarty kabel...
Przewód zapłonowy - kabel wysokiego napięcia - łączy uzwojenie wtórne cewki zapłonowej ze świecami zapłonowymi, to takie grube przewody, przy świecach najczęściej z kołnierzykami... cewka może być z dowolnego drutu, tylko bez przesady nie jakiś grubości włosa ani palca, mysle że miedzy 0,4 a 1mm będzie akurat, oczywiscie miedziany najfajniejszy, zgodnie...
Zaczął szaleć czyli co się dzieje konkretnie? Sprawdź połączenia, czy wszystko dobrze kontaktuje. Sprawdź czy zasilanie jest właściwe. Możliwe że znów padł 555. Do jego wejścia przez kondensator podłączona jest cewka nawinięta na przewodzie wysokiego napięcia. W przypadku, gdy nastąpi przebicie z przewodu WN do tej cewki układ 555 może ulec uszkodzeniu,...
Można np kupić, choć za większe pieniądze, czujnik od zegarów Auto Gauge - zegary średniej jakości, ale czujniki dobre i precyzyjne A mógłbyś podać jakieś namiary na taki czujnik? I czy można go kupić osobno, a nie w komplecie z zegarami Auto Guage? Prędkość i godziny pobierane z GPS. No widzę, że Kolega podchodzi nowatorsko do projektu bo korzysta...
Polonez Caro na gaźniku z gazem rocznik 95. Problem polega na tym, że w czasie jazdy na obrotach około 2000 szarpie. Tak jakby była przerwa w zapłonie. W tym momencie obrotomierz szaleje (skacze na różne wartości). W innym zakresie obrotów nic takiego się nie dzieje. Posprawdzałem, wyczyściłem wszystkie styki. wymieniłem też świece. Nie widać aby było...
witam,potrzebowal bym cos takiego na 12 v co po wykryciu sygnalu z innego zrodla zasilajacego,natychmiast by wlaczyl plus.Dokladnie o co m ichodzi pokaze na rysunku,zalezy mi zeby uklad pobieral jak najmniej pradu,zeby go pobieral z akumulatora i nie mial zadnego wplywu na modul zaplonowy,czyli zeby nie zaklucal jego dzialania i nie pobieral zadnego...
ledy uznałem nic nie znaczące w tamtym przypadku, więc o nich nie wspominałem układ już zmontowałem i sprawdziłem na sucho, podłączając tylko zasilanie, pierwsza dioda świeci sie tak jak powinna, ale z pełnym podłączeniem mam problem bo nie wiem gdzie w sprinterze 208d 97r. znajdę kabel z przerywacza do cewki to pytanie wyżej było głupie, ten obrotomierz...
Dziękuję za odpowiedzi! Obiążenie procesora nie jest problemem, ponieważ poza wyświetlaniem obrotów nic innego nie robi. Przy 100RPM sygnał będzie miał częstotliwość 1,67Hz. Oznacza to, że trzeba by próbkować dwie sekundy, żeby "odróżnić" 0RPM od 100RPM. Za długo, więc zmienię dokładność na 500RPM. To daje 8,34Hz więc wystarczy próbkować licznik 9 (10...
Witam! Przeglądając pewne forum znalazłem ciekawy układ obrotomierza zrealizowanego na diodach LED i na układach LM 3914. Pierwsze pytanie dotyczy kwestii impulsów wejsciowych. Czeskiego nie znam w ogóle ale zrozumiałem chyba piąte przez dziesiąte że impulsy wejściowe pobierane są z cewki w postaci 25 zwojów drutu na kablu wysokiego napięcia idącego...
Dziś rano zmierzyłem częstotliwość w punkcie pomiarowym do którego chcę podłączyć konstruowany częstościomierz. Czyli do zacisku cewki zapłonowej, który to zacisk jest podłączony do układu zapłonowego, podłączyłem dodatni zacisk standartowego miernika uniwersalnego z funkcja pomiaru częstotliwości. Przewód masowy tegoż miernika podłączyłem do zacisku...
Witam Serdecznie Bardzo przepraszam, że odzywam się po tak długiej przerwie ale podyktowane to było obiektywnymi problemami. Już jest ok. A więc w spawie punktu do podłączenia styku we wtyczce jest tak jak powiedziałeś - na folii gniazda nr 8. We wtyczce oczywiście nie ma tego styku więc go dodałem, pociągnąłem dodatkowy przewód i podłączyłem do styku...
Panowie Auto Opel Vectra A 1.6 r91 silnik 16nz i teraz jest problem z obrotami w przedziale 1500 - 2000 przeprykuje przy wolnym wciskaniu pedału gazu powoli wchodzi na obroty i w pewnym momencie jest "dziura" i zaczyna przeprykiwać kombinować. Przy utrzymaniu obrotów na około 1500 też przeprykuje czy to na gazie czy na benzynie. Kolega ma taką lampe...
czesc wiesz miałem podobny problem dwa razy wymieniałem świece i nic kupiłem nowe kable zapłonowe ustało ale po miesiącu znowu zaczeły dziać sie cuda.dodam że kable kupiłem te tanie za 55zł.więc ktoś mi doradził żebym sie nie łaszczył na jakieś podróbki i kupił orginalne kable zapłonowe,i tak zrobiłem i problem sie skonczył.pozdrawiam Dodano po 4 aha...
Kondensator pierwszy od lewej (u ciebie 47uF) określa długość impulsu generowanego wewnątrz układu. W przykładach z pdf-a największy jaki tam siedzi to chyba 0,1uF, a w większości przykładów 20nF. Drugi kondensator jest z kolei tymi impulsami ładowany, a rozładowywany przez rezystor. Ja robiłem kolejną próbę z owijką wokół przewodu i jest ciut lepiej....
Jest to spalinowy kompresor. Mam za zadanie zmierzyć obroty jego silnika. Wiem że da się to zrobić w taki sposób że nawinie się na przewód wysokiego napięcia kilka uzwojeń a następnie napięcie które będzie się cyklicznie pojawiało na tej cewce w postaci impulsów podłączyć do licznika impulsów. nie znam niestety szczegółów i prosiłbym o radę. Do dyspozycji...
witam, mam problem z wolnymi obrotami w mojej astrze z silnikiem C14NZ, samochod ma zalozona instalacje gazowa, zarowno na benzynie i gazie nierowno pracuje (no na gazie troche lepiej moze) swiece, przewody wysokiego napiecia, wtrysk, silniczek krokowy, czujnik polozenia przepustnicy zostaly zmienione, bledow w komputerze tez nie ma, niech ktos cos...
przewodów wysokiego przewodow wysokiego bezpiecznik wysokiego presostat wysokiego
volvo silnika temperatura spalin czujnik brother białe
przepływomierz scania przepływomierz scania
Błąd 600608 w Mercedes W212 - Napinacz Pasa Napięcie w obwodzie kontroli płomienia czujnika jonizacyjnego