W chinczykach zwykle podlaczony jest obrotomierz do cewki wysokiego napiecia i to wszystko
Mi to wygląda, że wyświetlacz się krzaczy. Niestety ten typ jest podatny na zakłócenia. Pokombinuj z dławikami + kondensatorami ceramicznymi (jakieś 10uH+100n) wstawione na zasilanie i linie danych. Impulsy na wejście licznika też nie powinny być puszczone wprost.
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników. Ze wspomnianymi problemami spotkałem...
Wie ktoś co moze byc tego przyczyną że na postoju pokazuje 5tyś obr a podczas jazdy wychodzi poza skale. Spotkał sie ktoś juz z takim czymś?? Chodzi to o audi 80 1.6 Diesel z 88"
Podlacza się rożnie zależy od układu czytaj opis , do prądnicy (alternatora) lub do cewki wysokiego napięcia.
Odpalam zimną piłę i ma za wysokie obroty(łańcuch się obraca) . Chwilkę pochodzi na wolnych i obroty spadają do normalnego poziomu . Piła ładnie pracuje nie brakuje jej mocy nie muli nie gaśnie . Tylko te obroty jak zimna .Nie dawno zostały wymienione łożyska uszczelniacze i wężyk paliwa. Obroty ustawiałem z pomocą obrotomierza .
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
1 Brązowy i biały we wtyczce do cewki, to sterowanie cewki. Tu trzeba skrobać, aby połączyć razem miedziane żyły przewodów. Zielonego, z np brązowym. Skrobiemy trochę dalej od wtyczki. Brązowy odpowiada za iskrę na 2 i 3 świecy, biały na 1 i 4. Albo odwrotnie :) Losuj. 2 Przewody zapłonowe. Tu tylko owijasz przewód zapłonowy kawałkiem innego przewodu,...
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
Przeanalizuj schematy obrotomierzy mikroprocesorowych produkcji AVT(obwody wejściowe).
Witam Mam pytanie co ma wspulnego obrotomierz z ładowaniem ? W aucie stracilem ladowanie i przestal dzialac obrotomierz, na wysokich obrotach obrotomierz zalapywal i czasem terz zalapywalo ladowanie. Co jest szczotki na alternatorze ? VW t4 93r 2,4L
Cześć! mogę tylko zasugerwać, że co do obrotów przyczynia się kilka składników. Przepływomierz,niedrożny filtr powietrza,lub błębny odczyt sondy.Pomogę duzo więcej, ale twój opis jest za mało szczegółowy.A jeśli chodzi o obrotomierz to trzeba sprawdzić czy to jego zasilanie,czy czytnik impulsowy który pobiera informację z cewki wysokiego napięcia.
Wymieniłeś dokładnie wszystkie elementy poza jednym uszkodzonym. A auto krzyczało co zrobić: przed zgaśnięciem obrotomierz w dziwny sposób skoczył na wysokie wartości. Ale Ty byłeś głuchy na jego krzyk. Wymieniaj aparat lub bebechy ze środka.
Przy zasilaniu z 12V poziom "niski" (VIL) jest od -0,7V do +4V (względem masy), poziom "wysoki" (VIH) jest od +8V do +12,7V.
Witam mam pytanie odnośnie nawinięcia cewki do obrotomierza na przewodzie wysokiego napięcia ? ile trzeba zrobić zwoi i jakim drutem? czy obrotomierz z poloneza 1,5 będzie dobry tylko polonez ma 4 cylindry a matiz 3
schemat do czego ? do owiniecia kabla z obrotomierza na kabel do fajki z wysokim napieciem ?
Zdecydowanie za wysokie.
Xantia II, 2,0 HDi z 1999r. Mam problem ze wskazaniem obrotomierza. Obrotomierz "odrywa" się z dołu dopiero przy wysokich obrotach i dochodzi max do ~2000obr/min. Zdemontowałem już zegar (przy okazji wymiany żarówek) ale nie zauważyłem mechanicznych uszkodzeń ani przerwań w instalacji. Gdzie może być przyczyna? co sprawdzić gdzie szukać??
Albo kupić obrotomierz w którym jest kontrolka (shift light) zaświecająca się przy osiągnięciu progu np. 6k rpm (ten próg jest regulowany) i układ z tego obrotomierza zaadoptować jako dodatkowe podświetlenie tarczy obrotomierza na kolor czerwony. Bardzo proste tylko trzeba trochę pobawić się z licznikiem delikatnie go zmodyfikować. Można też sobie samemu...
Od razu mówię ,że jestem laikiem i mogę używać złych określeń. Witam czy jest tu jakaś mądra głowa która pomoże rozwiązać problem z podłączeniem obrotomierza w motocyklu KTM EXC 250f 2008-2011. Problem polega na tym że obrotomierz sterowany jest masa. Impuls w motocyklu z CDI do kabla który przychodzi do cewki wysokiego napięcia jest impulsem plusowym...
Wtryski i cewki są sterowane napięciem 12-13V i po podłączeniu do ich obwodów wyzwalających/sterujących obrotomierz nie pracuje, po podłączeniu do czujnika wałka/wału zasilanego 5V obrotomierz pracuje ale pokazuje zawyżone odczyty stąd mój wniosek że obrotomierz dostaje zbyt wysokie napięcie i nie jest w stanie odczytać sygnału.
podaj coś wiecej otym silniku jeśli wtryski zasilane z listwy to uszkodzony może być zawór przy pompie wysokiego ciśnienia
Niestety sprawdzone i problem nadal pozostał , zauważyłem że czasami przerywa pracę silnika bez włączonych świateł i w tym momencie obrotomierz zaczyna pokazywać wysokie obroty mimo że są niskie wskazówka obrotomierza wariuje , po chwili przestaje i silnik pracuje normalnie po chwili znów przerywa i tak jak wyżej opisałem , mimo nawet stałych niskich...
Pod styki przerywacza lub pod cewkę wysokiego napięcia...
Przecież można się podpiąć pod cewkę wysokiego napięcia
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Spróbuj jak mówiłem,z kablem wysokiego napięcia.
Witam, po wyjęciu licznika (demontaż wskazówek) i ponownym złożeniu go do kupy wskaźniki przekłamują. Temperatura wody za wysoka, obrotomierz podnosi się skokami, prędkościomierz i wskaźnik paliwa zaniżają wartości. Czy jest jakaś możliwość ustawienia tego w pozycję początkową - fabryczną ?
Proponuję najpierw zmontować układ, pozostawiając miejsce na kondensator puste i sprawdzić zachowanie. Zbyt duża pojemność może również filtrować impulsy na wysokich obrotach.
odłączyłem sondę bo jej odbijało Tak naprawdę to tylo ludziom "odbija", a rzeczy się po prostu psują..... A jeśli chodzi o obrotomierz to np. uszkodzone przewody wysokiego napięcia lub kopułka palec...mogą coś takiego powodować...oczywiście to jedna z możliwości...
albo bramka jakiegos FETA podlaczona do przewodu i owiniet na izolacji...tak jak to ma miejsce w "bajeranckich obrotomierzach" samochodowych
witam,dzisaj podlaczylem G obrotomierza do kabla wysokiego napeicia co idzie do swiecy i obrotomierz reagowal ale iskry nie bylo,tak jakby obrotomeirz zabieral caly impuls .Jakies sugestie co zrobic ?potrzbuje pomocy bo zrobilem motor i to mi zostalo Dodano po 1 dobra skoro nikt nie ma pomyslo to moim pomyslem jest cos takiego;bo minsk posiada magneto...
a on wchodzi na te wysokie obroty i normalnie pracuje? ile obrotomierz pokazuje? czyste spaliny, czy kłęby siwego dymu? może on się po prostu rozbiega zasysając olej z lejącej turbiny/odmy czy czegokolwiek innego
Najczęściej podłącza się pod cewke zapłonową w miejscu gdzie jest podłączony przerywacz. W twoim przypadku jeżeli kupisz obrotomierz z podanego linku to owiniesz kabel wokół kabla wysokiego napięcia. Jest tam chyba jakaś instrukcja.
najlepiej podłącz pod cewkę w/n,tam gdzie pojawiają się impulsy z aparatyu zapłonowego/tylko nie pod wysokie napięcie/
Wymień przewody wysokiego napięcia i po problemie. Obrotomierz też będzie ok.
Układy 78Lxx mają prąd wyjściowy 100mA więc lepiej zastosowaćo większym prądzie wyjściowym. Nie wiem na czym masz zbudowany ten obrotomierz, ale jeżeli są to normaln kodtki MOS to myślę, że nie powinny były się spalić. W samochodzie noramlnie napięcie nie przekracza 14,5V-14,7V. Razczej dostały przebicie od strony wysokiego napięci.
Witam mam ten sam problem lecz u mnie po wymianie rozrządu GP chodził godzinę na wolnych obrotach zgasł i wszystko szlak trafił raz chodził dobrze raz nie chciał odpalać rozrząd ustawiony dobrze podczas kręcenia rozrusznikiem obrotomierz reaguje gdy (po męczarniach) odpali obrotomierz nie działa auto kręci na wysokie obroty widnieje błąd 0335 po jego...
Podawajcie linki https://shopee.pl/Cancanshop-DT-%E2%80%9... https://shopee.pl/ZACISKARKA-PRASKA-DO-K...
no, tak trza zrobic.
a jak tam bierze ten licznik impulsy z kabla od cewki wysokiego napięcia czy skąd ?
Witam. Obrotomierz stoi w miejscu, lub przy wysokich obrotach lekko się niestabilnie wychyla. Jeśli ktoś mógłby mnie z grubsza naprowadzić, gdzie szukać usterki to byłbym wdzięczny.
Te "kropki" to hamulec wydechowy, u nas znany pod nazwą górski. Kropki powiązane są z przyciskiem do włączania tego hamulca. Mała niebieska - układ załączony Duża niebieska - optymalna praca Czerwona - przekroczenie obrotów, zbyt wysokie obroty
Witaj! Są dwa rodzaje a nawet trzy podłączenia.Jedno to bez pośrednio do styków przerywacza.Przerywacz ma styk połączony do masy/kowadełko/a młoteczek czyli ta ruchoma część gdzie podłączony kondesator cewka zapłonowa i tam ma być kabelek od obrotomierza. Drugi rodzaj to przez transformator /ferytowy cewka nałożony na kabel wysokiego napięcia/ Spotyka...
2900 to są dobre obroty ustawione na obrotomierz.
troche mało wiadomosci na temat tego obrotomierz jast kilka wariantów. 1.zbiera z alternatora 2.informacja z sterownika silnika 3. tak jak wczesniej tylko komunikacja po multipleksie 4. stary typ ale najprostrzy petla na kablu wysokiego napiecia
Nie zdążyłem jeszcze przejrzeć dokładnie tego wątku, ale wygląda na to, że rozwiąże to problem. Zwłaszcza opis z tego dokumentu: http://members.iinet.net.au/~awcabren/ae... Płytka obrotomierza jest identyczna jak ta z suzuki samurai. Popróbuję najpierw ze zmianę elementów na płytce, bo wsadzanie cewki jakoś do mnie nie przemawia - duży prąd...
Witam. Mam problem z Astrą 1.7 TD 68KM. Mianowicie: Jak zimny obroty są w miarę dobrę, zaś jak silnik się nagrzeje, to są dużo za wysokie, nie ma obrotomierza ale coś ok 2tys. W jaki sposób można zmiejszyć te obroty, jest jakaś regulacja?, czy czujnik reguluje ??
Paliwo lej normalny ON lub paliwa premium jeśli cię stać na verwe itp. Na pewno nie wolno lać biopaliw. Olej silnikowy zalecany wyłącznie z normami VW 505.01, 506, 507 . Silnik na pewno z pompowtryskiwaczami, a te wymagają odpowiedniego oleju. Lepkość oleju 5W40 (norma 505.01) lub 5W30 ( z normą 506, 507). Pod wykładzina bagaźnika masz naklejkę z podanym...
To co trzymasz w ręce to oprawka bezpiecznika, raczej bez związku z brakiem iskry. Moduł cdi potrzebuje do działania: zasilania (+12V, jest, sprawdziłeś), masy, impulsów z cewki wyzwalającej (żółty-szary i żółty-niebieski, sprawdź miernikiem, cewka wyzwalająca zwykle ma ok 1kΩ) i połaczenia z cewką wysokiego napięcia (kabel biało-fioletowy, trzeba...
Obroty biegu jałowego poza obrotomierzem który tam jest chyba do 6 000, a czerwone pole od 5000.
to mozna zrobic taki sam tyle ze taniej? i czy on w ogole bedzie pasowal do dwusuwowego jednocylindrowego simsona? (ta cena pewnie jest taka wysoka dlatego ze obrotomierz ma zastosowanie w wielu rodzajach silnikow. // no to znow zle trafilem z wyborem ;/ i znow nie ma obrotomierzy dla sinikow dwusuwowych jednocylindrowych, zaraz mnie krew zaleje :[,...
Witaj. Co do regulacji to zasada jest taka. Wkręcasz wkręty L i H do delikatnego oporu. Następnie wykręcasz o jeden obrót oba wkręty. Powinna ci wtedy odpalić. Po odpaleniu przechodzisz do ewentualnego wyregulowania wkręta L tak aby ładnie przechodziła na wyższe obroty bez zadławienia. Wkrętem H ustawiasz max obroty. Jest to bardzo ważne aby nie przekroczyć...
a mnie się wydawa że impulsy są pobierane ze strony niskiego napięcia tzn ze styków przerywacza, i nie ma znaczenia ile jest cylindrów. Chyba że pobiera z palca rozdzielacza za cewką na wysokim.
Zastosuj obrotomierz samochodowy Samochodowy liczy impulsy z wysokiego napięcia a nie z kontaktronu :(
Opiszę do czego doszedłem, może komuś sie przyda. Za pomiar obrotów silnika odpowiada mały cztero pinowy moduł przy bloku silnika z prawej strony zaraz za czujnikiem wałka rozrządu. Układ ma coś wspólnego z pomiarem pradu cewek wysokiego napięcia i wyprowadzeniem impulsów na obrotomierz. Bez modułu silnik nie odpala (brak iskry) i nie pokazuje obrotów...
Witam Wystarczy jak owiniesz na około przewodu WN jakiś przewód. Będzie to działać na zasadzie sprzężenia pojemnościowego ale na wejściu elektroniki musisz zrobić jakieś zabezpieczenia przed zbyt wysokim napięciem zmiennym.
Czyli masz po prostu źle wyregulowany gaźnik i ubogą mieszankę na wysokich obrotach. Gdybyś miał obrotomierz, to mógłbyś ustawić obroty maksymalne (odcinki) wg. zaleceń producenta. W praktyce, aby uzyskać maksymalną moc, regulację należy wykonać pod obciążeniem. Należy regulować dyszę H aby uzyskać najwyższą moc silnika. Silnik wówczas pracuje na wzbogaconej...
(at)Lembas92781 Bo przy odłączaniu elektromagnesu powstaje impuls wysokiego napięcia, który może uszkodzić elektronikę zarówno obrotomierza jak i zasilacza.
Od miesiąca mam problem z samochodem. Wskakuje mi na wysokie obroty(nie mam obrotomierza to nie wiem na ile wskakuje). Nie wiem co jest tego powodem, sprawdziłem wszystko co jest możliwe ale nie wiem co jest problemem. Może ktoś z was miał taki sam problem i wie jak to zrobić? Bardzo będę wdzięczny za odp.
Raczej nie, po prostu jest on zepsuty bo zapinałem go do VW Passat i tam nawet na wysokich obrotach NIC nie pokazał.
Sprawdź tą masę na silniku koło pokrywy rozrządu, chociaż ten skaczący obrotomierz świadczyłby jak pisał "elektrit" o kłopotach z wysokim napięciem, powinieneś go podpiąć pod oscyloskop
Witam, Miałem w samochodzie zwarcie w instalacji elektrcznej. W jej wyniku wskaźnik temp wody zawyża - po 3 minutach ponad 110C oraz obrotomierz pokazuje tylko przy wysokich obrotach i to stałą wartość: 3500. Prosze o odpowiedz czy jest to do naprawienia? I drugie pytanie - na Allegro sa z skody 1.3 lub 1.6 czy mozna przełożyć cały licznik i czy beda...
Kolego Rycho T zwracam honor z tym oznakowaniem faktycznie jest;). Teraz pytanie czym to przekręcić? I może napiszesz coś o tej regulacji bo jest wiele postów na ten temat. Koniecznie muszę kręcić śrubką H bo nie mam obrotomierza a nie chciałbym żeby obroty były za wysokie.
Witam Opisz proszę szerzej w jaki sposób sprawdziłeś, że zapłon odcina ci poniżej prędkości obrotowej zaprogramowanej w urządzeniu sterującym zapłon. Przypuszczam, iż sprawdzenia dokonałeś na tak zwanym luzie naciskając pedał gazu ( w tym przypadku odetnie ci na pewno ), czy może podłączyłeś zewnętrzny obrotomierz i wyszło ci na nim, że odcina ci poniżej...
A ja trochę tego teraz nie rozumiem, bo ja mogę jechać równie dobrze Hondą wysokoobrotową i trzymać 3 tys obrotów i dozować gazem szybciej/wolnej i co wtedy mniej silnik spala niż na jałowym w aucie toczącym się się mając 880 obrotów na obrotomierzu? Czyli silnik mniej pali na wysokich obrotach niż na wolnych obrotach?
Witam! Układ jest OK, jeżeli nie popełnisz błędu w montażu, to powinien działać. Zwróć uwagę na to, że w tym układzie źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Zdarza się, że ten impuls jest "zaśmiecony", może być sensowne dodanie jakiegoś kondensatora równolegle do diody D1 na...
Linka napewno nie ma nic do tego. Moim zdaniem dzieje się tak przez jakieś zakłucenia. Taki sam przypadek miałem w Polonezie ale na obrotomierzu analogowym. Obrotomierz dzalał poczczas jazdy z niskimi obrotami na wysokim biegu. Mam pytanie: Czy cewka sterowana jest przez jakis moduł?? Czy to jest silnik z wtryskiem??
Od kiedy to w benzyniakach obrotomierz jest pędzony z altka?
Witam. Peugeot 806 2,0 st turbo 1998 rok . Problem polega na tym że obrotomierz pokazuje wysokie obroty a w rzeczywistości są one prawidłowe, motor nie wyje, pracuje normalnie. Dzieje się to zwykle na zimnym silniku. Dopiero po kilka krotnym wyłączeniu i włączeniu zapłonu wskazówka opada do zera i wskazuje prawidłowe obroty już gdy silnik jest gorący....
Witam. Słyszałem mogą być dwie cewki wysokiego i nie ma rozdzielacza, czy to możliwe. Pozdrawiam. Marcin.
Witam. Mam 155kkm przejechane. Ostatnio w aucie wymieniałem pasek rozrządu, świece, przewody wysokiego napięcia, cewkę, akumulator i filtr paliwa. Okazuje się, że nadal mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku, z reguły na zimnym. Gdy przekręcam kluczyk w stacyjce, rozrusznik kręci, obrotomierz wchodzi na obroty, ale niskie i nie chce mi...
witam samochód już jest zrobiony okazało się że zatkało tłumiki a obrotomierz skakał bo jeden kabel wysokiego napięcia był luźny i przeskakiwała iskra po wymianie kabli palca kopułki świec wszystko było z obrotomierzem już dobrze tylko był bardzo słaby a to póxniej okazało się że przez tłumiki..... pech chciał ze dwie awarie w jednej chwili i dlatego...
Wymieniłem tłok z pierścieniem w H 51. Ładnie odpala na obroty tez dobrze się wkręca. Wysokie obroty ustawione na obrotomierzu(12400). Gdy dodaję gazu to z gaźnika wyrzuca paliwo. Filtr powietrza i pokrywa mokre! Czyżby gaźnik?
Witam podepnę się pod temat. Mam iveco daily 2.8 130kM niestety problem jest taki jak u wszystkich miga kontrolka wtrysku auto w trybie awaryjnym pedał w podłogę a on 80 max. Teraz moje spostrzeżenia po wciśnięciu na luzie gazu pod czerwone pole na obrotomierzu gaśnie spowodowane jest to zbyt wysokim ciśnieniem paliwa pompa na górnej sekcji przepuści...
Witam serdecznie. Dziś w serwisie aukcyjnym znalazłem cyfrowy obrotomierz (4x ekraniki po 1 cyfrze), który posiada: : Kabel + oraz -, : Przewód który owijamy na kablu wysokiego napięcia. Podpowie mi może ktoś, jak takie coś zbudować np przy użyciu Arduino lub bez niego?
Albo obwodu wysokiego napiecia z cewka zaplonowa wlacznie.Impulsy na obrotomierz beda a iskry niebedzie
Tam też powstają spore napięcia przy wyłączaniu - ale już nie takie wysokie, jak po stronie wtórnej. Na wszelki wypadek zamiast opornika 1k użyj np. 10kΩ 1W. Jakie jest dopuszczalne napięcie sygnału podawanego na obrotomierz?
Przy takim remoncie to wymieniasz uszczelniacze na wale i ewentualnie łożyska. Dołóż ręczny dekompresator. Jak nie masz doświadczenia to gaźnik/silnik regulujesz na obrotomierz musisz znać obroty biegu jałowego i wysokich. Odległość celu od kola magnesowego ja ustawiam na grubość normalniej wizytówki i jest ok.
Panowie jak ustawić obroty silnika. Właśnie dzisiaj wymieniłem silnik krokowy i przy nagrzanym silniku mam za wysokie obroty. Nie mam obrotomierza a więc nie wiem ile pokazuje.
No lekko za wysokie ale ja bym nie panikował, obrotomierz to nie sprzęt pomiarowy ;) jakkolwiek by to nie brzmiało, trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić co widzą czujniki. (temp, obroty, silnik krokowy).
Zaobserwuj lampkę kontrolną ładowania akumulatora , przy prądnicy ma ona przy wolnych obrotach świecic dosyć jasno , ale tak aby silnik nie gasł. Jezeli masz alternator w/w lampka ma świecic na pograniczu gaśniecia i zarzenia się , również na takich obrotach aby silnik nie gasł gdy przechodzi z wysokich obrotów na wolne obroty. Precyzyjnie to możesz...
Witam, Mam pytanie. Co może być przyczyną za wysokich obrotów silnika. Moja mazda na obrotomierzu pokazuje 2,5 tys obrotów bez dodawania gazu. Proszę pomóżcie mi, bo już nie wiem co robić. :cry::cry::cry::cry:
Jeżdziłem Ciągnikiem c328/c330 ojca. I pamiętam jak chodził. Film nie do końca odzwierciedla usterki którą słychać. Ten jest c325 i nie ma wyjscia na obrotomierz . Nie pracowałem na tak wysokich obrotach o szkoda mi go tak męczyc skoro nie chodzi prawidłowo. Musze sprawdzić o cisnienie oleju. Z tego co wiem od mechanika to sprawdzając z kolei cisnienie...
Po pierwsze trzeba zrobić układ, który wygeneruje impulsy z cewki zapłonowej. Z podobnych rozwiązań o ile pamiętam wystarczy kilka zwojów na przewodzie wysokiego napięcia (do świecy), jeden koniec tego przewodu do masy, drugi na bazę tranzystora. W efekcie na na kolektorze tranzystora powinniśmy dostać szpilki (impulsy) odpowiadające iskrom na świecy....
Dziekuje Bardzo za tak szybką odpowiedz,bede musiał porozmawiac z tatą co on na to powie czy niekupic nowego obrotomierza,albo zakupic układ i spróbowac, gdyz cena tych układów niejest wysoka,jak zadziała to wypowiem sie na forum co do tych układów.
Sądzę że obrotomierz ni ma wpływu na parametry układu zapłonowego. Jeżeli jednak ktoś ma jakieś wątpliwości to można podłączyć obrotomierz ( nie każdy) przez owinięcie przewodu wysokiego napięcia przewodem kilka - kilkanaście razy. Teoretycznie żecz biorąc wpływ jest bo jest jakiś wzór na enrgię iskry w układzie zapłonowym i w tym wzorze występuje pojemność...
jeden czujnik zwiera do masy przy niskim cisnieniu(ten w glowicy) drugi zwiera do masy jak jest cisnienie (ten przy filtrze) ale po odlaczeniu kontrolke zapali dopiero przy wyzszych obrotach Jak już pisałem wcześniej czujniki sprawdzałem i działają prawidłowo. Martwi mnie natomiast to dlaczego obrotomierz cyfrowy pokazuje tak wysokie obroty przecież...
Mianowicie po obniżeniu obrotów do pewnej wartość ( dosyć wysokich- brak obrotomierza) traktor gaśnie powoli i chociaŻ MU DAĆ GAZU TO NIE REAGUJE. A tak w ogóle żeby zapalił od 1 strzała trzeba podpompować pompką ręczną, i wtedy po 1 obrocie pali i wchodzi na obroty. Bez pompowania pompką trzeba dłuugo kręcić rozrusznikiem i wajchować gazem , bo chociarz...
Witam mam problem z wysokimi obrotami gdy samochód jest zimny to na paliwie jest ok lecz na gazie samochód gaśnie natomiast gdy samochód się zagrzeje to na paliwie są bardzo wysokie obroty a znów na gazie lekko podwyższone nie jestem wstanie powiedzieć jak wysokie są bo nie mam obrotomierza ale gdy stoję gdzieś na krzyżówce to słyszę jak silnik można...
Nie mam obrotomierza, ale po pracy silnika slychac ze pracuje normalnie.
Nie zabardzo kapuje bo te 3 kable są w tym samym urządzeniu co wychodzą kable wysokiego napięcia i to jest wszystko przymocowane do silnika.
ale teraz jak jest ładowanie to i działa obrotomierz... chodzi mi tylko o to już teraz że nie ma ładowania po uruchomieni silnika tylko po przegazowaniu to tak jak by właśnie tego pobudzenia nie było od początku tylko dopiero na wysokich obrotach...
Jak bedziesz chcial to wrzuce schemat chyba tego obrotomierza ole dopiero jutro .Uklad zrobiony jest na ukladzie scalonym UL1970.Zasilanie jest na koncowce 8 , a masa na koncowce 1.Sygnal z cewki podany jest na baze tranzystora poprzez owiniecie przewodu wysokiego napiecia z cewki okolo 15 zwojami .
Oczywiście, że tak - wszystko by się wyjaśniło na diagnostyce - tzn. czy takie obroty ustaliło ECU (i dlaczego - temperatury, skład mieszanki, dane korekcyjne), czy oczekuje niższych, ma zamknięty silniczek krokowy powietrza wolnych obrotów, a mimo to obroty są za wysokie.
Witam Mam problem niewielki, od jakiegoś czasu zauważyłem że wskazówka obrotomierza dziwnie skacze tz.silnik pracuje równo a wskazówka obrotomierza wykonuje dziwne skoki,góra dół.Dzieje się tak na wolnych obrotach jak również podczas schodzenia z wysokich obrotów. Są momenty że potrafi się również zatrzymać w miejscu na chwile podczas schodzenia z wysokich....
Trzeba poeksperymentować, tak dobrać elementy żeby nie wpływały na pracę cewek wysokiego. Do przewodu podającego impuls masy na cewkę podłącz kondensator 10n. Tak samo do wszystkich czterech. Drugi koniec połącz ze sobą. Ze 100k rezystor do masy i masz sygnał na obrotomierz. Kondensatory możesz zwiększać do 100n jakby nie działał. Tylko użyj jakiś poliestrowych...
Mam taki problem , że w moim Audiku 1.8 LPG automat dzieje się coś takiego że jak silnik się zrobi ciepły i obrotomierz warjuje i pokazuje że silnik nie pracuje a potem że jest na wysokich obrotach. Jak obrotomierz pokazuje 0 obrotów to kontrolki świecą od paliwa, oleju , wszystkie cztery a silnik normalnie pracuje tylko że na Benzynie ale po jakimś...
Przypuszczam że rezystancja wejściowa nie musi być aż tak wysoka, ponieważ du/dt obwodzie zapłonowym jest wysokie, nawet przez małą pojemność przeniesie się znaczący ładunek, widziałem takie układy z tranzystorem bipolarnym na wejściu, dołóż jakiś rezystor szeregowy, żeby ograniczyć prąd płynący przez diody zabezpieczające w układzie scalonym.
przewodów wysokiego przewodow wysokiego bezpiecznik wysokiego presostat wysokiego
wzbudzanie mikrofonu schemat zasilania świetlówki scalanie komórek
projekt mojej bramy garażowej projekt mojej bramy garażowej
Roomba 700 rozładowuje się po 3 minutach pracy Brak ładowania w motorowerze Barton 50 - schemat ładowania