Teoretycznie nie musisz nic zmieniać, prędkość taka sama, obroty też, z tą różnicą że diesel ma mniej obrotów na blacie, diesel 6 tys., benzyna 8 tys., ale samo wyskalowanie jest takie samo. Ewentualnie zbraknie skali obrotomierza przy gazie w podłodze, ale przy normalnej eksploatacji będzie ok.
On pali z pół obrotu
E023 świeci Nieprawidłowe obroty silnika Diesla.E029 świeci Nieprawidłowe obroty silnika Diesla.
Czy ten samochód ma jakieś odcięcie paliwa powyżej niebezpiecznych obrotów ? Dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam . Tak Nie ma sensu kręcić do takich obrotów
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Niestety nie , patrząc nawet na obroty obu silników diesel ma mniejsze niż bęzyna ale zakładając skrzynie z diesla do benzyniaka super sprawa ma muła ale za to prędkość około 20 % większą .
Jedź na gwarancje do tego mechanika!!!
(at)kantylena, chodzi mi o jazdę, a nie o kręcenie silnika na obroty. Przy wyprzedzaniu kręcę do max 3500. Standardowa zmiana biegu przy okolicach 2500. Mi chodzi o jazdę, czyli stałe 2000+ obrotów w trasie.
Może sprawdź ciśnienie sprężania bo to wygląda na niską kompresję. Na pych wa£ ma wyższe obroty.
Sprawdź kąt wtrysku, bo to że odpiąłeś czujnik nie znaczy, że on jest winien, bo teraz na odpiętym go zlewa i pali. Najlepiej podpiąć pod kompa i popatrzeć w parametrach. Zaraz po odpaleniu ma wahania obrotów? Te diesle jak nie ma ujemnych temperatur, to bez świec palą od strzała.
Trochę popracowałem nad moim wózkiem i dla osób które miały by podobne problemy podsuwam odpowiedzi: prąd wzbudzenia generatora jest proporcjonalny do obrotów diesla i wysterowania potencjometru. Gdy potencjometr jest naciśnięty zbyt mocno, a obroty diesla są za małe, to silnik elektryczny zwolni i będzie wrażenie, że się zatrzymuje. Potencjometr podaje...
Idzie to ruszyć MPPS jeżeli się nie mylę :)
Porądnica która mam potrzebuje 3tys obrotów dla 50Hz. Diesla chyba trzeba by zorbic z jakaś przekładnią bo te 3tys obrotów na diesla 1:1 trochę sporo
Dokładnie odwrotnie.Skrzynia z benzyny w dieslu- wysokie obroty,niska prędkość.
Sprawdź omomierzem miedzy obudową a przewodami, otrzymasz odpowiedź :D
Te silniki - zwłaszcza na tych pompach - mają tak wiele przypadłości że diagnoza przez internet to jak wróżenie z fusów ale na moje padł ci automat ssania. Tego typu ustrojstwo https://obrazki.elektroda.pl/3727267400_... które wkręcane jest w już nie pamiętam czy blok czy głowicę (bo dawno tego motoru na oczy nie widziałem) a drugi...
Prędkościomierz benzyniaka przy częstotliwości 33,33Hz powinien pokazywać 1000obr/min, skoro tobie pokazuje 4000obr/min to znaczy że z alternatora dostaje 133,33Hz. Trzeba by więc podzielić tą częstotliwość z altka przez 4. Można zastosować jakiś układ licznika lub przerzutnika z podziałem przez cztery. Mogę Ci podrzucić jakiś schemat jak sam nic nie...
Jak wyglądały korekcje dawki poszczególnych wtrysków?
Widziałem taką mfke z silnikiem diesla i mam takie pytanie może lepiej opłaci się zmienić silnik na diesla a nie remontować ten,na allegro są silniki kipor 178 o mocy max 6 KM czy taki diesel by wystarczył bo silnik orginalny ma moc max 7 KM no i większe obroty czy silnik diesla da rade jego obroty max to 3600 a orginalny ma 4500 nie wiem co wybrać...
Silniki diesla na wolnych obrotach to się raczej chłodzą
to jest silnik rovera 2.0 TDI czy jak mu dociagam do 400tys obrotow moge sie bac ze moze wydmuchac uszczelke czy cos innego uszkodzic czy to czasem dobrze jest tak przedmuchac silnik?
silnik wyje na wysokich obrotach a mimo to się nie rozpędza? to może wariator się rozleciał czy silnik przymulony nie chce wchodzić na obroty? to benzyna czy diesel?
a ja w citroen saxo też mi wyje w miare wzrostu obrotów silnka(diesel) , wyje dmuchawa wycieraczki i wszystko co się włączy :-)
Jak chcesz zadawać położenie "pedału gazu": potencjometrem ? dwoma przyciskami na zasadzie jednym zwiększać, drugim zmniejszać ? Drugi przypadek jest w zasadzie banalny do rozwiązania.
Brzmi na moje ucho jak agregat prądotwórczy skierowany wydechem w kierunku osiedla.3000 obrotów 50 wydechów na sekundę ??? Daleko duży 4cylindrowy diesel 1500 obrotów ???
Ostatnio bylem z trasie swoim dieslem zafira 2.0 dti84km, w trasie po przejechaniu jakies 25 km na swiatlach zapalily mi sie 2 check signing I taki z ludzidziem czytalem niby od ukladu chlodzenia, po czym obroty zaczely wariowac od1500 do zero czasami do 2000 pozniej pojawil sie problem z ruszaniem chwilowe braki reakcj na gaz I przeszedl w Stan awaryjny...
Poziom oleju w skrzyni biegów
Mam pytanie czy w takiej pogodzie jak teraz obroty silnika diesla na poziomie 800-900 to normalka ? mówimy o rozgrzanym silniku Wahania obrotów w takim zakresie to coś nie normalnego.
Może lekko padnięty akumulator i pod obciążeniem klimatyzacji obroty podnosi.
Tak zmieniaj biegi, żeby następnym jechać od 2100 obrotów. Diesel nie lubi zamulania, ostrej jazdy też.
Pompa co może być innego w oplach dieslach:)
Jak najbardziej, za niskie obroty nie odpalą diesla.
To normalne, ze względów ekologii nowe silniki tak mają. Reno potrafiło robić wolne obroty nawet na poziomie 600-650 w benzynie. W dieslu obroty 500 mogły by nie być niczym dziwnym.
Panowie którzy proponują alternator. Podajcie mu zasilanie i spróbujcie zakręcić wirnikiem. Nikt nie złyszał jak obroty w dieslu przysiadają w momencie włączenia świec? Zastosuj mały 100 watowy silnik na 12v. Będzie dla Ciebie idealny.
Mam jeszcze takie pytanie czy przy wolnych obrotach diesel odpali ? (Podejrzewam rozrusznik ) może mi ktoś jeszcze coś mi może doradzić pompa wymieniona wtryski po regeracji ale auto nie odpala. Rozrusznik się grzeje .
Ciśnienie na biegu jałowym w okolicach 1 Bara a przy wyższych obrotach 4 Bary (dla diesla 5-6 Barów). Zależy też od silnika więc warto zerknąć do instrukcji danego auta. Oczywiście mierzyć tylko na gorąco.
Wygląda to tak jakbyś miał słaby obieg wody na nagrzewnicę i gdy są większe obroty to płyn szybciej krąży w układzie. Na postoju też przy wyższych obrotach tak się dzieje??
hmm no to 900 obrotów?:)
WItam. Mam taki problem. Potrzebuję zmierzyć obroty Diesla za pomocą ATmegi. Pytanie: Jak "dostosować" sygnał z zacisku W alternatora (bo ten właśnie musze wykorzystać) i co dokładnie na nim jest (jaki przebieg i co ile obrotów ). Pozdrawiam i dzięki za wszelkie info.
I obrotomierz... Bo inny zakres obrotów.
Coś źle zrozumiałeś albo bzdury jakieś przetłumaczyli. Tak jak piszesz, to na świecy jest pełne zwarcie. świecy zapłonowej nie da się sprawdzić omomierzem. Może oglądałeś coś o świecach żarowych, stosowanych w dieslach.
Nic kompletnie, po za zaholowaniem auta do warsztatu. Poszło uszczelnienie turbiny i silnik zaczął zjadać olej, dlatego wyłączenie "zapłonu" czyli zamknięcie zaworu STOP paliwa - nic nie dało - praktycznie koniec turbiny, a może i silnika...
Chodzi o utrzymanie stałych obrotów na pewnym poziomie , gdyż od tego zależy częstotliwość prądu 50 Hz.Co będzie jak postawisz prądnicy większe obciążenie? Dodano po 4 Agregat ma wbudowaną regulację ale silnika , i przy większym obciążeniu próbuje podnieść obroty Diesla tak żeby wyrównać częstotliwość na poziomie 50 Hz.
Wyjaśniło się ? Mam ten sam problem...
Czyli ja też powinienem co 10-20km "przebutować" go do 4tys obr?? Mnie aż serce boli jak on tak "wyje" na wysokich obrotach ;D
OK, dzięki, tak właśnie myślałem. Mam jeszcze jedno pytanie. Dlaczego w benzynie nie można zastosować rozwiązania z diesla? Czyli obroty silnika są regulowana tylko poprzez zwiększenie dawki paliwa. Lub w dieslu zastosować rozwiązanie z przepustnicą. Od czego to jest uzależnione?
Na początek sprawdź ciśnienie oleju.
Dziś zbadałem sytuację dokładniej i okazało się, że po starcie silnika na luzie pracuje on ok. minutę prawidłowo, a później jakby zaczynał się dławić i gaśnie. Sytuacja powtarza się mniej więcej 3-5 razy. Później po krótkim potrzymaniu go na gazie już pracuje mniej więcej ok. Czy myślicie, że te problemy mają związek z niedawną wymianą filtra paliwa?
Problem rozwiązany. Problem dotyczył błędu w systemie. Cały system musiał być usunięty i wgrany na nowo najnowszy dostępny.
Na początek wymiana filtra paliwa i czyszczenie EGR.
no właśnie ....bo obroty w dieslach brane są zazwyczaj z alternatorów
W sprawności silnika spalinowego przy określonej mocy obrotach. Dla turbo diesla np do rozpedzania najlepszy jest zakres obrotów 2000-2500 po uzyskaniu zadanej prędkości dobrze jest jak jest taka możliwość wbić bieg wyzej i trzymać obroty 1500-2000. Dla elektryka gwałtowne przyspieszanie nie jest ekonomiczne bo straty w silniku i sterowniku rosną wraz...
przepraszam, że tak trochę z innej beczki. zmienialiście przełożenia w tej skrzyni ?? tzn główne przełożenie ?? jeżeli nie to same oszukanie sterownika, może być zbyteczne. skrzynia oryginalnie była od benzyniaka, czyli obroty wyższe, niż w dieslach, inny moment i w innym zakresie obrotów. diesle przeważnie mają dużo dłuższe skrzynie, z racji ich dużego...
A jeszcze kwestia obrotomierza.w liczniku z diesla obroty sa do 5tys a w benzynowym do 7 tys.czy jak do tego licznika z diesla wstawie tarczke z benzyny to bedzie on wlasciwie wskazywal obroty?
A regulator obrotów w dieslu w pompie rzędowej [ursus c-360] jak działa? Ps. W dieslu czym więcej paliwa tym wyższe obroty?
Elastyczność daje doładowanie w całym zakresie obrotów. W nowoczesnych dieslach dużą robotę zrobiło np. skrócenie dolotu przez stosowanie wodnych intercoolerów, już nie mówiąc o powielaniu turbo sprężarek czy sprężarka + kompresor.
Na pewno dobrze wskazuje obroty ?
Witam forumowiczów. Posiadam agregat chłodniczy Carrier Vector 1800MT. Agregat się nie odszrania ani automatycznie ani ręcznie jak również zmiana czasu odszronienia nie wpływa na ten fakt. Czasami pojawia się błąd sprawdź czujnik różnicy odszraniania (czy jakoś tak). Gdzie mogę znaleźć taki czujnik gdzie powinien być zamontowany? Ogólnie wydajność agregatu...
Moim zdaniem niskie obroty około 1500rpm na wyższym biegu na autostradzie czy innym płaskim terenie nie mają wpływu na meczenie silnika. Co innego piąty bieg 1500rpm 40km/h i jazda pod górę, w przypadku dwumasy w dieslach to morderstwo, bo dwumasa tłumi wszystkie drgania i cierpi, co skutkuje szybką wymianą.
Witam, Mam problem z Chryslerem Grand Voyager '99 2,5 td. Podczas jazdy spadły mi obroty i samochód zgasł. Podczas próby odpalania samochód wariuje, tzn. obroty rosną do 3000-3500 potem maleją i znowu rosną aż w końcu spadają całkowicie i samochód gaśnie. Bardzo proszę o jakieś wskazówki, gdzie szukać przyczyny, pozdrawiam ruskicar
Na wyższe obroty, to znaczy na jakie? Rocznik tego diesla ? Turbodiesel, atmosferyczny ?
Wczoraj doszedłem do czegoś takiego że na zimnym silniku nic sie nie dzieje dopiero po przejechaniu ok 5km jest taki objaw po przełączeniu na neutral żeby silnik chodził na wolnych to dzieje sie tak obroty wzrastaja do 5000tyś. obr. i po 10sek. spadają i jest normalnie drugą dziwną rzeczą jest coś takiego że wcześniej jak zdiołem plastikową rure co...
https://obrazki.elektroda.pl/2766266200_... Blok diesla, ale zewnętrznie prawie to samo.
Tak ma być.
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
Kolego jeżeli chodzi o diagnostykę orginalną servisówkę z pegeota to możesz zapomnieć ,sprawdzałem i nie ma takiej opcji w tym modelu . Problem został rozwiązany turbina miała luz poosiowy i na małych obrotach wirnik blokował się o obudowę, chociaż turbina była zrobiona 10 miesięcy temu , ale reklamacja turbiny została rozpaczona pomyślnie. Pozdrawiam...
To jest podstawowa wersja układu regulacji obrotów przy pomocy podciśnienia. Działa następująco: W momencie gdy silnik jest zimny, zaworek na głowicy jest otwarty. Po uruchomieniu silnika podciśnienie przechodzi przez zaworek, dochodzi do siłowniczka na pompie, i poprzez membranę pociąga dźwignię w pompie podnosząc obroty. Tu można się spodziewać pytania:...
Choroba wściekłego diesla. Motor kaput.
Coś ci się pokiełbasiło, PB czy Diesla to te samo obroty nie ma podziału bo te silniki wszystkie mają taki sam zakres obrotów. Może co innego w agregatach przemysłowych po kilkadziesiąt/kilkaset KW.
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
miałem w peugeocie coś podobnego, CZASEM jakby pyłek zatrzymał wskazówkę/silnik krokowy podczas opadania z 3tys (diesel). Gdy to się działo, obroty były zawyżone. Zanim zdecydowałem się zareagować, jakoś przeszło. Z tym że po wyłączeniu zapłonu opadało do zera. Widocznie francuzom się zdarza :)
Twierdzisz że skrzynia w super stanie bo była rozbierana, chrobot jest nadal. Czyli możliwe że taki "urok" tego auta, "dzięki" wymysłom ekologów. Pozostaje pewnie zrobić tego "moda" sterownika i podniesienie obrotów przełączania, nic innego nie wymyślisz. Przejedź się manualnym dieslem z takimi obrotami na wysokim biegu to też będzie wydawał dźwięki...
To diesel przecież...
bardzo dziękuję ale czy mógłbyś podrzucić jakiś schemat albo jakiąś fotkę Dodano po 4 ja mam deskę wraz z obrotościomierzem z benzyniaka i wyczytałem że w benzyniaku to są dwa impulsy na obrót a dieslu na obrót to jest ich dużo więcej potrzebny będzie najprawdopodobniej jakiś dzielnik. Jak to zrobić czy może mi ktoś coś poradzić?
Podwyższone obroty to norma przy niższych temp. Przy następnej diagnozie proponuje zwrócić uwagę na parametry.
witam .mam fiata bravo 1.9 td 100kM i mam problem z pompa wtryskowa. pompa nie podaje mi na wtryski rope ale na powrót podaje
Problem z dpf. Potrzebna porządna diagnostyka a nie odczyt błędów. Jaka wartość różnicy ciśnień na biegu jałowym i przy 3 tyś obrotów?
Diesel obrotomierz powinien mieć do 6000 obrotów a benzyniak do 8 000 obrotów. Zgadza się ? Tak - nawet zdarza się ze benyznowe mają obrotomierze do 7 tyś czy 9 tyś obrotów. Diesle 5 tyś do 6 tyś. W peugeocie powiedzieli ze na podstawie VIN taki model czujnika wału jesli autko mialo obrotomierz. Jak na podstawie VIN powiedzieli, że w twoim aucie ma...
Witam Mam taki nietypowy problem dotyczący obrotów Diesla 18TD w Fordzie Mondeo z 98 roku MK2.Problem polega na tym że zależy od dnia obroty po odpaleniu są normalne na biegu jałowym i tak przec cały dzień niekiedy dwa bez znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny.A niekiedy są po odpaleniu na poziomie 550obr/min i tak np cały tydzień czy silnik jest...
Witam Nie ma sensu. Wcale nie jest tak, że będzie wymagał niższych obrotów, wręcz przeciwnie. Skrzynie biegów od diesla mają w przeciwieństwie do benzynowych krótsze biegi (napewno te niższe). W efekcie będzie wymagał większych obrotów a ze zmianą biegów to nie nadążysz. Wiem bo zrobiłem coś odwrotnego. Do Fiata Croma z silnikiem benzynowym wsadziłem...
Witam podepnę się pod temat.Też mam problem z obrotomierzem tyle że mam diesla 1.9 td a silnik jest 1.3 benzyna.Obrotomierz jest podpięty pod wyjście W z alternatora,ale pokazuje 5.5 tys.obr/min. Teraz pytanie czy jest możliwość wykonania potencjometru tak aby można było wyregulować ręcznie obroty?
Zastanawiam się tak luźnie czy przypadkiem sprzęgło się ci nie ślizga skoro piszesz że" puszcza ". Przecież większość silników osiąga podobne obroty nawet diesle a ty masz 3 krotnie wyższe obroty, więc albo skrzynia z dostawczaka albo tarczy ciernej to tam na sprzęgle nie ma.
Diesle są mniej dynamiczne szczególnie na niskich obrotach - chyba o to chodzilo? Turbo-diesel już na niskich obrotach uzyskuje wysoki moment obrotowy, więc przyśpieszenie turbo-dieslem nowej generacji jest lepsze niż porównywalnego (moc) silnika benzynowego. Silniki benzynowe - te, które maja więcej zaworków niz 8 :) potrzebują wyższych obrotów żeby...
1800 na jałowych obrotach? W ładowarce chodzi wolnoobrotowy diesel i raczej nie trzeba się spodziewać 6000 jak w TDI czy common rail.
Witam. Bardzo proszę o pomoc. Posiadam Poloneza trucka 1.9 diesla, który podczas jazdy dodając gazu nie wchodzi na obroty, obroty spadają i czasem gaśnie.
Czy bezpieczna dla skrzyni i synchronizatorów jest redukcja biegów w dieslu, powiedzmy z 5 na 3, tak, że wbijemy 3 bieg, obroty wzrosną nam do 3 tys?
Mechanik nic o tym nie wspomniał. Tylko doszedł do wniosku ze to pedał gazu ponieważ jak zamienił z innego samochodu żeby sprawdzić to chodził dobrze tylko problem w tym że następnego dnia po odbiorze znowu były wysokie obroty podczas jazdy. Dodano po 3 po reklamacji trzyma samochód ponad tydzień i tylko powiadomił mnie że bedzie zmieniana jakaś kostka,...
Jak lubisz sobie "pobrykać" to trzeba było benzynkę kupić. Diesel z natury nie jest wyścigówką ale odwdzięcza się ekonomiczną jazdą. Na kilka dizelków jakimi jeździłem, zawsze sprawdzał się ten sam system jazdy: wcześnie zmieniać biegi (ok 2 tyś. obrotów), łagodnie przyśpieszać (nie wgniatać, dodawać gazu wmiarę jak rosną obroty) i hamować silnikiem...
Witam Kupiłem silnik diesla IFA 2KVD 9SLT Problem w tym ze silnik ma zbyt wysokie obroty ? Czy wiedzą Państwo jak na to zaradzic ? Tak owego silnika nigdy nie remontowalem i chciałbym wiedziec jak to można naprawić wyregulować z góry dziękuje za rady.
Automat czy manual? Jeśli manual i obroty rosną, a auto nie przyspiesza to ślizga się sprzęgło.
zalezy od predkosci obrotowej alternatora. jak zrobisz przelozenia jak w dieslu to obroty beda pokazywane ok tylko ta skala. moze lepiej bedzie przelozyc obrotomierz od diesla. bedzie bardziej czytelne.
Zależność jest prosta, im "dłuższe" przełożenia skrzyni biegów, tym potrzeba większego momentu na wale, aby uzyskać takie samo przyspieszenie. Diesle mają wąski zakres obrotów silnika, więc muszą mieć "dłuższe" przełożenia, czyli niewielka zmiana obrotów silnika powoduje relatywnie dużą zmianę prędkości samochodu. Jak spada moment na silniku, to spada...
Większość alternatorów zaczyna ładować przy około 1000 obrotów. Być może dałeś zbyt dużą "szajbę" przy alternatorze i stąd ten problem. Oryginalnie taki alternator napędzany jest paskiem wielorowkowym gdzie szajbka może być stosunkowo mała. Ty stosujesz chyba pasek klinowy i tu zbyt mała średnica nie wchodzi w grę. Co do max obrotów to spokojnie wytrzyma...
WITAM)mam problem z obrotami silnika(diesel) auto po odpaleniu ma 900obr.po jakimś czasie wchodzi na 1100obr.pużniej spada na 900,czy to może być jakiś czujnik gazu do wymiany? proszę o pomoc...
Do sprawdzenia /wymiany na początek zawór SCV-bolączka tych silników.
Zwróć uwagę na to że silnik diesla na o połowę mniejsze obroty ,bo ciężko z niego wicisnąć 2000 ,a benzynkę nawet chińczyka kupujesz za grosze i lekko pali no i obroty podobne
Racja. Tylko, że diagnosta też osioł bo dwunastolotniego diesla na maksymalne obroty wprowadzać na biegu jałowym😕bardzo ryzykowne. Różne auta się trafiają. Podejrzewam, że procedura kontroli zadymienia diesla to do określonych obrotów,a nie po głupiemu pedał w podłogę i trzymać.
Ze slychu ale nie z doswiadczenia wiem ze to moze byc poczatek problemow z pompa wstryskowa, a tez wiem ze to nie jest tanie w naprawie. proponowal bym wizyte w warsztacie. Napisz na forum jak naprawisz.
B - ładowanie D - kontrolka ładowania w - obroty w silniku diesla
Spotkałem się parę razy, że był wał przestawiony o obrót. I nie wywali błędów a palić nie będzie :)
jakie obroty diesla maksymalne obroty silnik diesla tuning diesla
wieczna bateria podłączyć niemiecki telefon zamiennik pilota alarmu
Odblokowanie radia Renault Scenic 1 z napisem "CODE" Parametr P27 w piecu Termet - funkcja i zastosowanie