Teoretycznie nie musisz nic zmieniać, prędkość taka sama, obroty też, z tą różnicą że diesel ma mniej obrotów na blacie, diesel 6 tys., benzyna 8 tys., ale samo wyskalowanie jest takie samo. Ewentualnie zbraknie skali obrotomierza przy gazie w podłodze, ale przy normalnej eksploatacji będzie ok.
Nic kompletnie, po za zaholowaniem auta do warsztatu. Poszło uszczelnienie turbiny i silnik zaczął zjadać olej, dlatego wyłączenie "zapłonu" czyli zamknięcie zaworu STOP paliwa - nic nie dało - praktycznie koniec turbiny, a może i silnika...
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Niestety nie , patrząc nawet na obroty obu silników diesel ma mniejsze niż bęzyna ale zakładając skrzynie z diesla do benzyniaka super sprawa ma muła ale za to prędkość około 20 % większą .
Widziałem taką mfke z silnikiem diesla i mam takie pytanie może lepiej opłaci się zmienić silnik na diesla a nie remontować ten,na allegro są silniki kipor 178 o mocy max 6 KM czy taki diesel by wystarczył bo silnik orginalny ma moc max 7 KM no i większe obroty czy silnik diesla da rade jego obroty max to 3600 a orginalny ma 4500 nie wiem co wybrać...
Czasy ssania już dawno mineły i były w silnikach gaźnikowych, a w silnikach diesla nigdy nie było ssania. We współczesnych samochodach nie występuje takie coś jak ssanie. Jak to nie ma ssania? Ssanie, pokrótce, to podanie dla silnika bogatszej mieszanki paliwowo-powietrznej, czyli większej ilości benzyny w stosunku do powietrza. Silnik na ssaniu chodzi...
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
Jaki rocznik Twojego auta?
Parametry skrzyń są dostosowane do odpowiedniej gamy silników. Zmiana, którą opisujesz może wpłynąć niekożystnie na spalanie paliwa. Niższe obroty w benzynie to niższa moc silnika więc jak będziesz go mulił ,to układ zasilania będzie podawał większe dawki paliwa w celu rękompensaty mocy itd. Pamiętaj, że diesle mają inny momen obrotowy. Możesz przetestować...
Teraz nie rozumiem, ile mi silnik spalinowy spali paliwa przecież tyle będę musiał zapłacić za paliwo. Ja chcę zrobić taki agregat żeby podłączyć do niego szlifierkę, wiertarkę, piłę bo nieraz są potrzebne w warsztacie a trzeba kabel ciągnąć od domu do warsztatu. Nie rozumiesz pewnych rzeczy. Pisałem o tym w poprzednim poście. PRZY PRACY SILNIKA ASYNCHRONICZNEGO...
Witam temat trochę o regulacji , mianowicie zrobiłem uszczelkę pod głowić i odpaliłem auto chodzi ok tylko nie wkręca się na obroty proszę o pomoc . nie wiem czy dobrze podpoiłem te cięgna od gazu ta tą sprężynkę znaczy . Zapiąłem ją tam gdzie była . proszę o pomoc
Diesla nie wolno,nie powinno się gazować bezsensownie na postoju , normalny objaw .
Co do pytania o pompy to dokładnie ta sama moc Ci potrzebna. Mniejsza pompa mniejsze straty, ale przekładnia coś tam zabierze. Duża pompa większe straty na niej, ale nie ma przekładni. Ja bym był za rozwiązaniem bez przekładni. Ewentualnie jeśli już to większa pompa i jakaś prosta skrzynia (3 )biegi i regulować wydajność jeżeli zachodzi taka potrzeba....
Otwarcie przepustnicy na luzie do połowy to bez problemu osiągniesz obroty maksymalne. Spójrz na to inaczej - ilość powietrza (i paliwa) decyduje o wytworzonej energii. Na luzie potrzebujesz małą (a wręcz znikomą w porównaniu) ilość energii, aby wkręcić silnik do 2000 obrotów - napędzasz tylko osprzęt silnika, sam silnik i kawałek skrzyni biegów - dlatego...
witajcie na pewno niejede ma lub miał kadeta 1,6d i co, zima trzyma a on pali... odpukac... na maxymalnym mrozie zauwazyłem ze tzw ssanie jest zbyteczne a skutkuje gaz do dechy,jak kręce rozr to silnik zwieksza obroty i jak juz czuje ze juz sam kreci to odpuszczam i wtedy wyciągam to ssanie i działa,pod warunkiem ze aku jest naładowany.Nie mam pojecia...
a u mnie własnie jak sie dobrze zagrzeje obroty pływaja nie wiem dlaczego co to moze byc
alternator jest niewidoczny, zamontowany na wale silnika, jest to właściwie alternator dwufazowy a regulator ma na zewnątrz Mnie sie wydaje że to nie alternator tylko generator prądu a regulator to nic innego jak opornica nadnapięciowa wiec klasyczny układ jak na kołach zamachowych. Winowajca jest właśnie prąd z generatora za mała częstotliwość.
Coś ci się pokiełbasiło, PB czy Diesla to te samo obroty nie ma podziału bo te silniki wszystkie mają taki sam zakres obrotów. Może co innego w agregatach przemysłowych po kilkadziesiąt/kilkaset KW.
Przez nieuwagę nalałem benzyny do diesla. Przejechałem tak kilkanascie kilometrów. Silnik gasł mi na wolnych obrotach. Znajomy zdiagnozował problem, usunął paliwo, oczyścił układ i zalany został olej napędowy. Lecz zaczęły się problemy. Ja naprawdę jestem laikiem i potrzebuję pomocy. Otóż silnik bez najmniejszego problemu odpala na zimnym i ciepłym...
Witam. Jako mechanik z zamiłowania (a informatyk z wykształcenia :P) chciałbym dziś przedstawić przetestowany i tak naprawdę niedokończony projekt zasilania silnika Diesla olejem napędowym i wodą. Jak się nie trudno domyślić - układ ma oszczędzać paliwo kosztem pary rozprężanej podczas spalania ON. W Internecie można znaleźć wiele dziwnych stron dotyczących...
To raczej nie kwestia podciśnienia, tylko problem z dawkowaniem paliwa na pompie. Skoro po przytkaniu dolotu obroty spadają, to znaczy, że silnik dostaje zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza – czyli klasyczne „rozbieganie się” diesla w lekkiej formie. Najczęstsze przyczyny: – Zawieszony regulator obrotów w pompie wtryskowej (wewnątrz pompy, przy...
Zwróć uwagę na to że silnik diesla na o połowę mniejsze obroty ,bo ciężko z niego wicisnąć 2000 ,a benzynkę nawet chińczyka kupujesz za grosze i lekko pali no i obroty podobne
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
W sprawności silnika spalinowego przy określonej mocy obrotach. Dla turbo diesla np do rozpedzania najlepszy jest zakres obrotów 2000-2500 po uzyskaniu zadanej prędkości dobrze jest jak jest taka możliwość wbić bieg wyzej i trzymać obroty 1500-2000. Dla elektryka gwałtowne przyspieszanie nie jest ekonomiczne bo straty w silniku i sterowniku rosną wraz...
Pamiętać należy ,że dane sprzed prawie 10 lat to epoka . Ten valvo też miał 80 st ,a już ma 90 st . Także im bardziej mineralne tym temp. będzie bliższa zapłonowi ropy . Nie masz DPF to spoko czerwony orlenowski 2T. Oleje nie mają być syntetyczne ,pól syntetyk to max ,a technologia tak poszła ,że dzisiejszy półsyntetyk z lepszej półki jest jak syntetyk...
Trochę popracowałem nad moim wózkiem i dla osób które miały by podobne problemy podsuwam odpowiedzi: prąd wzbudzenia generatora jest proporcjonalny do obrotów diesla i wysterowania potencjometru. Gdy potencjometr jest naciśnięty zbyt mocno, a obroty diesla są za małe, to silnik elektryczny zwolni i będzie wrażenie, że się zatrzymuje. Potencjometr podaje...
Może pytanie banalne dla znawców tematu. Jak uzyskuje się stałe obroty wałka wyjściowego w traktorze do którego podpinamy taką prądnicę, w zależności od obciążenia prądnicy? Czy to operator sam reguluje obroty dźwignią "gazu" ręcznego, czy też w ciągnikach jest specjalny układ, który po przełączeniu z ręcznej regulacji obrotów przechodzi w tryb automatycznej...
problem z odpaleniem Za mało danych, aby sensownie odpowiedzieć. rzeba 4-5 razy kręcić żeby zapalił 1. Stan akumulatora. 2. Stan wtryskiwaczy. 3. Stan świec żarowych. 4. Aktualne ciśnienie sprężania. 5. Stan filtra powietrza. 6. Stan filtra paliwa. 7. Zapchany smok w zbiorniku. I wiele innych. To kluczowe parametry, decydujące o poprawnym rozruchu....
poniżej pół litra ropy na godzinę i jakieś 2,5 kW prądu oraz 3 kW ciepła. Czyli w sumie 5,5 kW. Co jest więcej niż optymistyczne... Teoretyczne przy prawności silnika i prądnicy 100% i biorąc wartość opałową, bo chyba nie będziesz skraplał wody ze spalin, odzyskując ciepło. Do tego nic nie piszesz o jakimkolwiek odzysku ciepła ze spalin, więc... poszedłem...
A czy ktoś spotkał się z hybrydą diesel w wersji pług-in? Bo bardziej mnie takie rozwiązanie interesuje. Chociaż benzyna lepiej się sprawdza (uzupełnia) w zestawieniu z napędem elektrycznym to według mnie silnik diesla ma większe możliwości oszczędności, pomoc miał też większą sprawność. Myślałem nad tym i wymyśliłem. Są takie pojazdy: https://obrazki.elektroda.pl/1542365100_...
Silnikiem 18.5kW odpalanym na raz byłem w stanie zgasić silnik Diesla w agregacie 50KW... W to akurat wierzę :) I domyślam się że była to jakaś Andoria typu S322 lub sw400 :) Ich regulatory to miały taką zwłokę, że cały agregat działał tylko dlatego że było ogromne koło zamachowe, a czasem i tak nie nadążał dodawać gazu :D W nowoczesnym agregacie z...
Dzień dobry. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć z jaką częstotliwością pracuje wtryskiwacz oraz popychacz zaworu w silniku diesla? Nie wiem czy dobrze rozumiem ale gdy silnik ma np 900 obrotów to chodzi o obroty wału tak? Dwa pełne ruchy wału to jedna praca wtrysku, jedna popychacza zaworu wydechowego i jedna praca popychacza zaworu ssącego. Czyli każdy...
Jestem ciekaw kto dysponuje taką lampą stroboskopową do diesla i jej używa. W silnikach diesla łatwo ustalić punkt zapłonu poprzez oparcie zaworu o tłok i pomiar przesunięcia (kąt wyrażany w mm przed GMP). Ustawić pompę wtryskową można na kilka sposobów. Takie stare silniki diesla tolerują zmianę kąta w zakresie ±2°.
Podeprzesz czymś ? Czy będzie typowo elektrodowa wojna na argumenty ? Tak, podeprę - coś gdzieś przeczytałeś, tylko nie dokładnie. Wytłumacz mi proszę, jak i gdzie wypadnie komora wirowa? Największą wadą silników diesla z wtryskiem pośrednim, czyli do komór wirowych jest jego niższa sprawność, a co za tym idzie wyższe zużycie paliwa - stanowiły ślepą...
(at)gerri założenie że duży akumulator odpali auto szybciej jest błędne.Sprawny silnik benzynowy odpali tak samo niezależnie od szybkości z jaką go obracasz.Zrobi ze dwa obroty i odpali. Sam też napisałeś że da większego kopa,czyli pobierze więcej prądu. To jest jednak mało istotne,bo różnice są bardzo niewielkie ,a nawet jeśli to te kilka amperogodzin...
Warto też sprawdzić odpalanie na innym/nowym akumulatorze z dużym prądem rozruchowym (aku do diesla musi mieć walnięcie). Akurat w TDCI wazne jest jakie obroty przy kręceniu ma silnik, nawet latem ciepły silnik tdci Delphi przy padniętym akumulatorze potrafi odpalić kulawo, nie chce wejść na obroty i pali się kontrolka. Weź wrzuć dobry aku i spróbuj...
W nowszych Fordach z silnikiem diesla jest fajne rozwiązanie: przy puszczaniu pedału sprzęgła podczas ruszania z miejsca sterownik silnika podnosi obroty do ok 1500 rpm, samochód płynnie rusza z miejsca bez konieczności dodawania gazu
Tylko warto porównywać te same silniki a nie turbo do wolnossaka. porównaj jakieś 1,4/1,6 mpi do diesla SDI a potem np. 2,0 TDI 150 do 1,4 TSI 150 taki Golf V GTI ma "tylko" 280 Nm i 200 koni, a pojedzie lepiej niż najnowsza Skoda Octavia RS w dieslu która ma 400 Nm Niutona w dieslu (turbo) jest sporo, ale jest w wąskim zakresie, a w turbo benzynie...
Nie chcę namieszać, ale w starszym W202 miałem sytuację, że klima załączała się na kilka sekund i rozłączało sprężarkę...wszystko niby było ok, a jak się okazało ktoś włożył sterownik klimy/nawiewu od benzyny do diesla i po załączeniu klimy nie pasowały mu obroty silnika... Jak już jesteśmy przy temacie, może ktoś podać czy jest możliwość ominięcia/zmostkowania...
Ja bym w takie antyki się nie pchał. Coś co jest jeszcze na mechanicznym wtrysku ale już np bez komory wirowej (poprawia to moment obrotowy i ogólnie sprawność). Dlatego wybrałem 1.9 F8QT, z Renault. W teorii 95KM. Spalanie jest bardzo przyzwoite. Konstrukcja jest prosta jak cep (przedcepie, śródcepie i zacepie xD) Pompa wtryskowa jest mechaniczna ale...
Jeździłem 3 typami diesli wolnossący,1,9 tdi, 2,0 tdi i kazdym z nich jezdzi sie podobnie. 1.grzejesz swiece 2.odpalasz, czekasz od 1 do 5 min (w zaleznosci od pory roku) 3.na zimnym silniku nie krecic wyzej niz 2000 obr 4.na ciepłym silniku do 4000 tys (jezeli chcesz zeby długo jezdził) 5. ostrożnie z turbinami , przy ostrej jezdzie szybko zaczynają...
Witam. Szukam agregatu, który zasili w pełni sprawnie i zadowalająco bez dużych spadków mocy myjkę ciśnieniową nilfisk ALTO z tego linku: http://www.nilpol.pl/myjka-goracowodna-n... . Dane techniczne: Pobór mocy 6,3kW Zasilanie 400/3/50/12,5 V/~/Hz/A Obroty pompy1450obr\min Jak widać ten model myjki jest dość drogi...
Jak ustawic wolne obroty w Fordzie Transicie z silnikiem Diesla 2007 rok produkcji
Pacjent to Mondeo MK4 TDCI 2.0 2K7, ale szukając przyczyny, widziałem, że problem dotyczy głównie silników Diesla 2.0, 4 cylindry, na pompie CR i zazwyczaj skrzynia automat. Usterka i objawy: U mnie występują rzadko (w tym roku kilka razy). Zazwyczaj jest to gorący dzień, silnik nagrzany i jazda w korku z 5...10 minut i więcej. Potem następuje usterka,...
Zgadza się samostart jest bardzo wybuchowy. Do diesla najlepszy Plack. Praca na opale na pewno skróciła żywot silnika. Na opałówie silnik gra jak przy spalaniu stukowym. Przepaliłem "parę" baniaków jak opał był tani i widziałem co potrafi w obciążonym silniku zrobić. Zresztą tanie agregaty jednocylindrowe to tylko w benzynie. W dieslu nie ta liga, nie...
Rover 400 1.6 LPG. Na gazie zasuwa nieźle, ma moc, nie dymi, olej wymieniany niestety w 2015!!! Mimo ze od tamtej pory praktycznie stał to i tak 8 lat na jednym oleju to dla mnie szok. Auto bez rdzy, wszystko jest w porzadku, ale niestety jest w nim jedna duża wada... Olej w płynie chłodniczym. Ktoś ma jakieś rady co z tym zrobić? Dodam, ze zadne objawy...
Witam, Mam takie pytanie, nic się nie zepsuło tylko tak chciałbym zapytać żeby trochę pogłębić wiedzę. 1) Co odpowiada w aucie jaki element o tym jak auto radzi sobie z niskim obrotami. Nie chodzi mi o postój tylko, np. co odpowiada za to jak wibruje i zachowuje się auto, drży gdy damy jadąc po mieście wysoki bieg np. 45 na godzinę damy 4 bieg, silnik...
SITO79 - zerknij łaskawie na kolejność postów, kolega o silniku diesla wspomniał już po wypowiedziach do których odnosił się mój post. A co do świec to diesel też ma, żarowe :) A do tematu: jeżeli po puszczeniu gazu na biegu gdy silnik jest nadal napędzany kołami zakłócenia znikają to regulator napięcia odpada - obroty alternatora zależne są od obrotów...
Mam problem z mercedesem e220 .Auto po odpaleniu gaśnie, czasem chwilkę silnik pracuje lecz obroty pływają.Jest to motor diesla 2,2 pojemności bez turbiny.Pompa wtryskowa LUCAS.JEżeli ktoś miał podobny problem to proszę o kontakt
a wiecie jaki ja widziałem motyw:D głupie pytanie - nie wiecie :D Jakieś 13 lat temu kolega mial golfa I w dieslu . Zalał nowy olej do niego ale zalał za dużo (pod korek) :D . Jedziemy nagle golf dostał mega cisnienia :) dynamika się zmieniła minimum 40 % na plus . Koleś stanął na swiatłach silnik dostał mega obroty , chciał zgasić kluczykiem i nie...
maksymalne obroty silnik diesla jakie wysokie obroty diesla tuning diesla
kendo fonii excel filter wyświetlacz winampa
p0491 p0492 lodówka samsung rl41pcih
IBM Model M PS/2 – klawiatura nie działa, brak reakcji, diagnostyka, konwertery USB Zapalniczka plazmowa – diody świecą, brak łuku, nie włącza się – diagnostyka i naprawa