Opis okresowych czynności obsługowych. Co 2 lub trzy godziny kilkaktotnie obrócić pokrętkę filtra grzebieniowego celem jego oczyszczenia.Co 8 godzin sprawdzić stan oleju i utrzymywać stan w skrzyni korbowej do znaku na miarce w pozycji max.Co 150 godzin pracy silnika nalaży wymienić olej na rozgrzanym silniku.gdyż wtedy razem z olejem spłyną zanieczyszczenia...
"bo w ciągnikach są silniki z wtryskiem bezpośrednim i maksymalne obroty eksploatacyjne to 1800 obrotów" Mowa tu o c 360 gdzie moc znamionowa – 38,2kW (52 KM) przy 2200 obr./min więc skąd 1800 obr./min jako maksymalne obroty eksploatacyjne ?
Jeśli powodem nie jest niewydolność gaźnika przy wzmożonej "konsumpcji" to należy sprawdzić tzw. obroty eksploatacyjne przy module zapłonowym (instrukcja przewiduje 400-600). Jeśli ustawisz zbyt niskie będzie go łatwo uruchamiać ale będzie go brakować na wysokich obrotach (przerywanie)
Co to za moduł na którym jeździsz. ktoś na nim jeździł ? Był regulowany ? Obroty eksploatacyjne kiedyś regulowałeś ?
Szanowni Panowie elektrycy. Moją obrabiarkę do drewna napędza silnik indukcyjny (jednofazowy) z uzwojeniem rozruchowym. Normalna "procedura startowa" jest taka, że wciska się wyłącznik, co powoduje, że silnik obraca się wolno, następnie wciska się na krótko drugi przycisk i wtedy silnik wchodzi na obroty eksploatacyjne. Ostanio zauważyłem, że po wielu...
Dawkowanie trucizny cezyny jest proporcjonalne 35ml na pełny bak. 35ml na pełny bak, czy 35ml na jedno otwarcie? Tak , pojezdzij ze zużytą 2 masą to poczujesz trzepanie całą buda w niewłaściwym zakresie obrotów. Ta cała otoczka biżuterii dizla jest właśnie po to żeby niedouczeni i nierformowalni płacili słono za naprawy swoich gnojopędów. Nieumiejętnie...
Robiłem obroty eksploatacyjne synowi przy starym module i przyjrzałem mu się dokładnie. W oryginale jest 100ohm rezystor montażowy /nastawny a nie potencjometr - jak to mówią - zbytek łaski jego zakres ruchu to jakieś 60st i w całym zakresie zapali ale jak są za niskie to wypadają cykle w wysokim zakresie obrotów ustaw na środek i się baw :-))
Witam serdecznie nie jestem mechanikiem samochodowym lecz coś tam się potrafi - wielu teraz powie - czyli nic... no ok i niech tak będzie ;-) Seat Cordoba 2000r / 1,4L MPI benzyna + LPG / model silnika AKK / 44KM / 60KW Jak była zima problemu było około 10% teraz jak jest ciepło to problemu jest 85%. Zapala dobrze, przełączanie benz. gaz - bez zarzutów...
Witam posiadam Hyundai Getz 1.1 2005r. + LPG od 1,5 roku serwisowane co 8000 km od kilkunastu dni włączam silnik po odpaleniu silnika na benzynie pochodzi 2 sekundy i sam gaśnie jeżeli się tak zrobi około 3 razy to silnik odpali będzie chodził dłużej i gaśnie znów, jeżeli znów się go odpali to silnik będzie chodził ale jak doda się gazu to on zaraz...
Dodam, że silnik pobiera olej ok 0,1l-0,2l/1000 km może to mieć związek z tą usterką? 0,2 litra to nie pobieranie oleju tylko normalne zużycie eksploatacyjne . :D Norma z tamtych lat była do 0.8 litra na 1000km. :D Zacznij od czyszczenia przepustnicy - łatwo nie będzie bo trzeba zrzucić kolektor ssący ( jest pod kolektorem ) a jeszce instalacja LPG...
Wydaje mi się, że przyczyną jest obniżona pojemność akumulatora, lub któraś z jego cel utraciła częściowo wlasńości eksploatacyjne /niski poziom elektrolitu, zwiększona oporność wewnętrzna, brak pojemności/. Wszakże stare przysłowie głosi: "Z pustego i Salomon nie naleje". Starcie się pierścieni ślizbowych w alternatorze z reguły skutkuje chronicznym...
prawdopodobnie jest problem z emulacja sondy lambda.komp PB łapie błędy czego efektem jest zawieszanie się obrotów.problem z przełączaniem jest najprawdopodobniej efektem nieprawidłowych ustawień lub błędów montażowych. Podpiszę się pod tymi słowami... Fiaty muszą mieć ustawioną stalą emulację sondy lambda bo inaczej "leci mapa"benzynowa a w konsekwencji...
Witam serdecznie. Na wakacjach kupiłem auto klasyk- golfa 3 w stanie całkiem niezłym, wyposażeniem też niczego sobie. Wymieniłem różne części eksploatacyjne jak i hamulce z tyłu, łożyska płyny oleje itd. Pozostał mi jeden problem. Na biegu jałowym co jakiś czas (nie jestem w stanie bliżej określić co ile) silnik się trzęsie przez naprawdę krótki moment...
Witam. Jestem szczęsliwym posiadaczem ślicznej beczółki z 1981 roku w stanie IDEALNYM. Dostałem go w spadku powymieniałem wszystkie płyny eksploatacyjne i było super do wczoraj...tzn skrzynia pomimo położenia w trybie "D" pracuje tak jak w "S" tzn ciągnie obroty do maximum i tam zmienia na wyższy, a dodatkowo po puszczeniu pedału gazu hamuje silnikiem,...
No zgadzam sie,jednak aby nastąpił wtrysk pilotujący potrzebne są obroty silnika na tyle wysokie aby to uczynic .Zakładam że jest to napewno pompa VP37,nowa wytwarza ciśnienie powiedzmy 260atm. ,biorąc pod uwage zużycie niech to cisnienie wyniesie 220atm. no i o to w tym właśnie chodzi co pogrubiłem w Twojej wypowiedzi, różnica polega tylko na wielkości...
Dzień dobry, (mam nadzieję, że umieszczam ten temat w odpowiednim miejscu forum) Zwracam się do was z uprzejma prośbą o pomoc w ogarnięciu problemu związanego ze sterowaniem zamkniętym obiegiem wody. Moim zadaniem na pracy inżynierskiej jest usprawnienie systemu chłodzenia wody technologicznej w układzie obiegowym. W części projektowej chciałbym się...
witam serdecznie i błagam o pomoc otóż mam fiata ducato z silnikiem 2,5 TDi 115- 116 KM (świeca promieniowa) problemów związanych z tym silnikiem mam 3 tj 1. Jak jest zimny nie chce zapalać, problem rozwiazany 2. Drugi problem to już po uruchomieniu silnik podczas jazdy nie może osiągnąć temperatury roboczej trzyma w okolicach 65-70 stopni (termostat...
Witam. Posiadam silnik firmy Besel SEh71-4B i chce go podlaczyc tak aby mozna bylo zmieniac kierunke orotow tego silnika czyli lewo/prawo, oraz pracowac na obnizoeych obrotach ok.800-1000 obr/min. Dane silnika: klasa izolacjiF wielkość mechaniczna71 rodzaj pracyS1 stopień ochronyIP 54\IP 55 parametry eksploatacyjne moc znamionowa [kW]0,37 moc znamionowa...
Tak jak pisałem, maszyna będzie startować bez obciążenia. W trakcie pracy będzie słabo obciążana. Ma to być precyzyjna przecinarka do metalu (pisałem o tym w innym wątku, ale wątek zdechł). W takim cięciu chodzi o to, aby materiału ciętego nie przegrzać, wydajność ma tu drugorzędne znaczenie. W opisywanym zagadnieniu mamy kilka zmiennych: 1. Średnica...
Tak - części eksploatacyjne wymienia się regularnie, ale filtr paliwa dla przykładu - producent zaleca co 60 tys km świece także co 60 tys.. mało tego komplet filtrów wleciał wraz z olejem pół roku wcześniej przed tą naprawą, świece wymieniał poprzedni właściciel jakieś 1,5 roku przed naprawą. Pomijam już fakt, że ok można wymienić skoro to ma pomóc...
Jestem narazie w fazie projektowania, więc wszystkie uwagi i rozwiazania mile widziane. Jesli chodzi o obroty to myślałem to rozwiazać na zasadzie zatrzymania i zmiany obrotu , ale być może jest to błedne myslenie. Silnik ten bedzie pracował w układzie wyciagarki . Bedzie też w nim tylko jedna prętkość obrotowa. silnik jest zakupiony jest to silnik...
Boje się inwestowania w prąd bo obawiam się ze popłynę finansowo Ogrzewanie elektryczne, aby było tanie wymaga akumulacji energii cieplnej w nocy, w godzinach taniego prądu w taryfach typu G12. Jeśli instalacja zostanie odpowiednio zaprojektowana i wykonana to koszty nie będę kosmiczne ale to też wiąże się z odpowiednio dużą mocą przyłącza elektrycznego,...
Witam wszystkich, Prosze o pomoc, mój ford escort (wer. Orion) 1.4 92r +lpg nie odpala po dłuższym postoju (min. 3h) jedyna opcja to użycie samostartu w sprayu jak troche napsikam i spróbuje odpalić już od razu z lpg to cos wtedy łapie, przytrzymuje pedał gazu troszke pochodzi na wolnych obrotach i wszystko ok można jechać, na ciepłym silniku auto pali...
Witam. Posiadam silnik 1 fazowy firmy Basel SEh 71-4B i chce go podlaczyc tak aby mogl pracowac przy obr 800-1000 obr/min oraz obroty zmienialy kierunk tzn. lewo/prawo. Czy jest to mozliwe czy tez musze dobra jakis inny sinik 3 fazowy. dane katalogowe: informacje podstawowe klasa izolacjiF wielkość mechaniczna71 rodzaj pracyS1 stopień ochronyIP 54\IP...
Podstawowe problemy eksploatacyjne opalarek to zbyt długie użytkowanie w trybie ciągłym powodujące nadtopienie obudowy, uszkodzenia mechaniczne szczególnie jak jest nagrzana na skutek upadków i "normalne" przepalenie grzałki. Ojciec kiedyś w firmie używał w trybie ciągłym (dosłownie). Najlepiej sprawdzały się te ze spiralą nawiniętą na ceramice, te...
Widzę, że dyskusja się rozkręca, a użytkownicy już myślą na co odłożą zaoszczędzone pieniądze, dzięki tańszemu Bio100/BioEstrze o nawet 70 groszy w stosunku do tradycyjnego paliwa. Więc krótka kalkulacja na podstawie własnego testu jaki przeprowadziłem, poniżej kopia mojego wątku z innego forum: Tematem mojego doświadczenia jest test spalania paliwa...
Takie zachowanie jest możliwe w warunkach zwiększonego zapotrzebowania na energię elektryczną. Wydajność alternatora na obrotach biegu jałowego jest niższa niż przy obrotach eksploatacyjnych silnika. Mogły być włączone prądożerne urządzenia takie jak np. świece żarowe, podgrzewacz płynu, ogrzewana tylna ew. przednia szyba, wentylacja i wentylator chłodnicy,...
no więc jak tak to nie jest to problem z silnikiem tonera. Raczej bym obstawiał coś w zespole wywołującym. Czujnik TD albo nie kręcą się mieszadła w wywoływacze. Poza tym nic nie piszesz o przebiegu materiałów eksploatacyjnych bęben deweloper rolka ładująca
W takim razie, skoro wg komputera wszystko działa to niech mechanik sprawdzi, a najlepiej wymieni, pompę chłodzenia. Przynajmniej ja bym tak zrobił, szczególnie, że jest to element podlegający wymianie eksploatacyjnej.
Może porozmawiamy merytorycznie bo już pisałem jest to usterka techniczna nie problem eksploatacyjny.
Bezapelacyjnie wybrałbym Nissana Sunny 1.4 16V z lat '93-'95. W tej kwocie już coś kupisz. Auto dynamiczne (89KM), szybko się wkręca w obroty, ładne, wszystkie wymienione wyżej auta zostawia daleko w tyle, a najważniejszą zaletą jest bezawaryjność, wadą korozja progów. Miałem to auto 4 lata. Przez ten okres wymieniłem olej+filtr (co roku), filtr powietrza,...
...jest możliwe zwiększenie obrotów silnika bezszczotkowego o 10-20%. W praktyce jednak... Teoretycznie tak. Jednak w praktyce gra chyba nie warta świeczki. Szczególnie teraz, gdy prawie każdy podzespół jest wyżyłowany do maksimum, a księgowość każe odchudzać bez końca każdy projekt. Tym bardziej w zabawce nie ma co oczekiwać podzespołów, które mają...
To może i filtry się wyczyści tak przy okazji, moim zdaniem to nasuwa się samo przez sie że materiały eksploatacyjne należy wymienić.
Raczej to wynika ze zużycia sprzęgła, szczególnie że piszesz o większych obrotach. Motocykl nie młody a stanu sprzęgła pewnie nie znasz. Nie widzę innej możliwości, jak zużycie eksploatacyjne. Na pewno na wyższych biegach bardziej się ślizga.
Sprawdź korekty sondy lambda, porównaj sygnał przedniej i tylnej sondy. A najważniejsze, porównaj sygnał sondy lambda z dobrym analizatorem spalin, na rozgrzanym silniku. Sprawdź jakie widzi podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Jakie odcinki przejeżdżasz?
Nic więcej jak tylko rzeczy eksploatacyjne i to zostało uszkodzonych. O spalaniu nie ma co wspomnieć bo teraz weź pod uwagę natęnżenie ruchu obecnego miasta i 10 lat temu to dzień do nocy.
W takim razie turbina do wymiany.. No niestety. Jakiś polecany warsztat? To chyba nie jest odpowiednie forum na takie pytania. Najgorsze że jest ze zmienną. Cóż poradzić, to element zużywający się, prawie eksploatacyjny. Ceny regenerowanych na allegro zaczynają się od 700zł, nowa orientacyjnie >1,5 tys. PLN. KKK typ BV39 - http://www.turbosprezarki-nowe.pl/ford/g...
Mogę umieścić gdzieś lub przesłać (np. na priv.) książkę o UNO w .pdf (po polsku ofc.) Co do katalizatora, to zalecana jest wymiana na nowy, nigdy używany, bo to jest część eksploatacyjna. Jeśli nie chcesz ryzykować dużego kosztu, to proponuję tańsze rozwiązanie: strumienicę. Kwota wydana na nią jest niewiele większa od zwykłej rurki, którą Kolega ma...
Do regulacji obrotów zaopatrz się w falownik jednofazowy. Płacąc za falownik od razu można zapłacić za trójfazowy zasilany z jednej fazy i do niego silnik trójfazowy z z uzwojeniami 230/400V. Wydatek praktycznie ten sam. Własności ruchowo-eksploatacyjne takiego zestawu są poziom wyżej. Chciałbym połączyć silnik od frani z regulatorem obrotów Co docelowo...
Ja słyszałem, że da się rozebrać :) Rozebrać można wszystko tylko później jeszcze trzeba poskładać :D Przez tydzień sprawdzę dolot i stan filtra, bo nie wiem, jaki jest Tak na marginesie po zakupie auta jeżeli jego historia jest nie znana wymienia się rozrząd,wszystkie filtry i płyny eksploatacyjne
to nie wyciek z turbiny ,to są nieszczelne uszczelniacze zaworów ,odkręć turbinę ,uruchom silnik ,doprowadż go do temperatury eksploatacyjnej ,żeby olej miał swoją temperaturę i będzie ci kapało nawet na wolnych obrotach,już to przerabiałem w silniku mazdy
Witam Na początku miałem podobne problemy i brak doświadczenia eksploatacyjnego. Na razie mój palnik ciśnieniowy z braku grzałki pracuje bez podgrzewu drążka.Dymu przy starcie palnika pozbyłem się podnosząc temperaturę oleju. Wadą takiego postępowania jest uszkodzenie /przeciągnięcie/ manometru do 1 bar Założony drugi do 2,5bar chyba też się popsuł....
kolega serwisant miał dużo racji - piszczy w momencie pewnego zakresu obrotów - silniki w obecnych pralkach są komutatorowe i szczotki i wieloklin na płaskim pasku nakładają na siebie taki dźwięk odrzutowca - ja nazwałbym to dźwiękami eksploatacyjnymi, serwis tu nic nie pomoże pozdrawiam
najprawdopodobniej jest wszystko dobrze w niektórych samochodach są ograniczniki kt€re nie pozwolą sie załączyć przy zbyt niskiej temp Jedyna rada eksploatacyjna to raz na jakiś czas pokręcić ręką za sprzęgło spręzarki ,parę obrotów
Dzięki aksakal za szybką odpowiedź. Błąd tylko z mojej strony, że nie podałem, iż potrzebuję schematów elektrycznych sterowania wiertarką. W linku, który podałeś zawarta jest tylko część eksploatacyjna. W dalszym ciągu proszę więc o schematy elektryczne.
Znajomy stwierdził że przyczyną może być opóźniony zapłon. Sprawdziłeś to i WIESZ czy tylko ci się wydaje? Jeżeli nie masz doświadczenia diagnostycznego, to lepiej załatw sobie lampę stroboskopową i porządnie to sprawdź. Wartość kąta zapłonu powinna być podana na takiej naklejce na pasie przednim:jaki kąt, przy jakich obrotach i czy podciśnienie ma...
to jest sonda pradowa . w niej jest zbiorniczek z tlenem wedlog ktorego centrala porownuje zawartosc tlenu w spalinach . zwykla sonda tu sie nie sprawdzi poniewaz silnik pracuje na zubozonej mieszance i zwykla sonda by pokazywala caly czas mieszanke ubogą. ....a swoja droga ciekawy jestem jak to badanie wygladalo ..... dawno temu gdy bylem z wojkiem...
Poziom po ponad tygodniu jeżdżenia skontrolowany jak procedura mówi, bieg jałowy, olej organoleptycznie ~45 °C - ulewa obficie korkiem, szybko zakręciłem. Świeżo po zalaniu i machaniu biegami ok. 30 °C olej lekko wylewał na biegu jałowym. Pierwsze zalanie po wywalonym oleju z kanału konwertera (przez zawór TCC) - aż zaczęło szyjką wylatywać. Uznałem,...
W tym gaźniku mam elektrodyszę EZ-20 z 91 roku (oryginał) i końcówkę z dyszą #50, ale ktoś usunął iglicę która zamyka dyszę. Bo najstarsi górale nie wiedzą do czego ona tak naprawdę była. Ot tak zarówno FSO jak i FSM w pewnym momencie zaczęli ją stosować. Jej brak nie wpływał w odczuwalny sposób na "walory" eksploatacyjne. W rzeczywistości to bardziej...
"Paliwo sporo droższe" to stereotyp wyrobiny jeszcze za czasów PRL, kiedy benzyna była na kartki, a na dodatek dwa razy droższa od oleju napędowego. Obecnie, przeciętny użytkownik samochodu, jeżeli nie używa tego samochodu do transportu zarobkowego, napewno nie kupi samochodu z silnikiem wysokoprężnym, bo to się poprostu nie opłaca. Przecież olej napędowy...
wskazania eksploatacyjne uprawnienia eksploatacyjne opinie eksploatacyjne
obsada pierścień symbian kontakty notebook apple
Wartość diody półprzewodnikowej oznaczonej literą G Ile ml oleju do sprężarki HS1-40/70?