Jeśli posiadasz sekwencyjny wtrysk gazu to radzę podpiąć instalację gazową pod czujnik wału korbowego bądź pod wałek rozrządu. To jest najskuteczniejsze aby zapobiec szarpaniu samochodem na pracującym LPG. Sygnał obrotów nie podpinaj pod cewkę. Reklama usunięta!
W P11.144 autoadaptacja zazwyczaj nie pomaga. Po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba skorygować ustawienie śrubki ograniczającej domykanie przepustnicy. Wyczyszczona przesłona nie domyka przepływu i stąd podwyższone obroty biegu jałowego.
Na szybko to podłącz tester chyba że komuś szklana kula działa bo mi dziś pękła.
Podłączyłeś go czymś? Widzi obroty?
Elementami oporowymi są ścieżki, natomiast te elementy których nie ma to rodzaj bezpieczników. Można to zlutować, ale przestanie wtedy pełnić swoją funkcję i przy ponownym wystąpieniu warunków w których te elementy się spaliły tym razem może uszkodzić się ścieżka oporowa, a tego już się nie naprawi. Fakt, że spaliły się wszystkie trzy może świadczyć...
Może być problem z regulatorem wolnych obrotów.
ja bym najpierw sprawdził te podzespoły :)
Raczej szukałbym innej przyczyny. Masz tylko jedną możliwość poskładania tego do kupy.
Masz tu do suniaka z silnikem GA16DS Posiłkowałem się tym przy primierze. Co się Zbyszek dzieje z autem?Za wysokie wolne obroty?
wartości przepławki interesują mnie tak jak sondy badałem, czyli na wolnych obrotach
Spada ci wskazówka obrotomierza. Więc gubi zasilanie lub nie widzi obrotów wału.
Umyć przepustnicę i wrazie potrzeby ją zaadoptować.
Weź podaj jeszcze jakieś tam opisy jakiś błędów może? Obroty widzi na ciepłym? W końcu odpali czy dopiero jak ostygnie?
Jak tylko przekroczy 3000 obrotów silnik sobie gaśnie
Sterownik nie zgłasza błędów, rura doprowadzająca powietrze do przepustnicy przy opasce lekko sparciała zamówiłem całą, sprawdzę po wymianie. Wyczytałem tez w manualu że powinienem wykonać naukę wolnych obrotów.
Nie posiada, elektroniczna przepustnica jest, więc jak masz jakiś problem z obrotami zacznyj od jej umycia.
No przy pełnym obciążeniu czyli włączeniu świateł, wentylatora nagrzewnicy, ogrzewania tylnej szyby i lusterek, halogenów , tylne przeciwmgielne i klimatyzacji napięcie na zaciskach akumulatora spada poniżej 13V na wolnych obrotach i nie wzrasta w ogóle po zwiększeniu obrotów.
Silnik krokowy, brudna przepustnica, nieszczelność w układzie dolotowym.
Witam. Co pokazuje sonda lambda? Może ona dawkuje za duźo paliwa. Nie pamiętam czy w tym silniku jest w przepustnicy taka mała plastikowa śrubka do zmiany obrotów biegu jałowego.
Przy wciśniętym sprzęgle jest to normalne zachowanie podniesienie obrotów realizuje sterownik
Sterownik widzi obroty silnika w trakcie kręcenia?
W parametrach widzi obroty jak gaśnie?
Ale co z kontekstem opisu błędu - zwarcie, przerwa, sygnał niezrozumiały? W ABSie i ESP był błąd czujnika wału? To jak kręci i nie odpala to widać obroty silnika?
Witaj Czy rozwiązłeś swój problem z obrotami? Mam dokładnie to samo i nie wiem co moze być przyczyną
Mam problem z tym samochodem , auto od początku "nie wkręca się na obroty " a miał sprawdzone ciśnienie na tłokach, i jest ...na pierwszym 3 mpa , głowica w górę ,do szlifierni diagnoza złom,zatem kupno drugiej , do szlifierni (planowanie uszczelnienia itd) montaż i bez zmian . diagnostyka komputera , jest błąd czujnika wału, ok nowy łańcuch ślizgi...
Pompka paliwa działa ponieważ jak już wyżej napisalem na wolnych obrotach chodzi na benzynie....
Czujnik położena wału do sprawdzenia. Brat miał podobnie w p11. Wszystko sprawdzane, wtyczki,kostki. Zasilanie i co tylko sie dało. Komputer ze 20 razy podłączany. Pojeździł poł dnia i zdechł( kilka razy tak). Czujnik połozenia wału nie domagał. Oryginał nissana 500zł, dobrał oplowski za 90zł ,dokładnie Vectra B 2.0 dti i póki co jeździ bez problemu....
A nie dopisałem że na wolnych obrotach też czuć delikatne szarpanie
Hej, dzięki za zainteresowanie, problem rozwiązany i banalny, koszt naprawy 0 zł, mianowicie wężyk od paliwa nieszczelny był,paliwo wyciekało, tracił obroty i gasł.
Ten wężyk to odpowietrzenie skrzyni biegów.
Dolewałem dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy i problem z obrotami ustąpił jedynie troche sadzy zostawia na sniegu ale w dieslach to chyba normalne.
Nissan Primera P10 po nagrzaniu silnika do temperatury 80 stopni-i przejechaniu pewnego odcinka drogi--2 3 km obroty silnika trzymają się w granicach 3000 tyś.jaki może być powód ?? Po odpaleniu są zwiększone obroty,po nagrzaniu obroty spadajądo 700 obrotów. Jaka tego przyczyna ??
jest to błąd urządzenia liczącego obroty w pompie wtryskowej.
Nissan primera p12 2.2Di 2002r - za wysokie obroty na luzie przy ciepłym silniku. Witam, ( Nissan primera p12 2.2Di 2002r) silnik jak się rozgrzeje to obroty na luzie mu rosną do ok. 1100, a jak włączę klimatyzację to do ok. 1300. Takie sytuacje są w czasie jazdy, a gdy się zatrzymam to po ok. 3-5 sek spadają do normalnych czyli ok. 750. Takie objawy...
Rozrząd jest ok nie mam pojęcia na jakim oleju jeździ auto mam rok nie wymienialem oleju głównie dzieje się to na lpg ze traci auto obroty po przelaczeniu na gaz traci obroty po rozgrzaniu się auta jest lepiej
Jaki silnik ??
Sprawdzałem przez interfejs dedykowany dla sequenta24 (taką mam też instalację). Sonda jest podłączona prawidłowo i prócz wolnych obrotów pracuje poprawnie.
Problem w tych samochodach jest bardziej skomplikowany, i będzie się nasilał bo samochód zacznie gasnąć. Najczęstszym czynnikiem jest wyrobienie nastawnika, i jego ciężka praca- brak reakcji na sygnał z komputera. Tu często pomaga czyszczenie lub wymiana. Winnymi może też być zużyty potencjometr pedału gazu, źle działający czujnik temperatury silnika...
uszkodzony rezystor obrotów wentylatora ;-)
Witam Mam problem z ogrzewaniem w nissanie primera P12 1.8lpg 2006r nie grzeje na wolnych obrotach wymieniłem Pompę wody, nagrzewnice, termostat, korek chłodnicy i juz brak mi pomysłów
obroty spadają na około 700 i czuć drganie Coś mi się wydaje, że obroty około 700, są za niskie, i dlatego są te drgania.
I wszystko jasne, przepływomierz powietrza.wszystkim zainteresowanym moim tematem dziękuję za pomoc.
Witam mam ten sam problem silnik 1.9 dci ale laguna II autko po wymianie turbo :P autko normalnie jeździło nie było super mocne ale jeździło normalnie po przejechaniu 500 km zaświeciła kontrolka od świec żarowych, autko postawiłem pod domem i za około tydzień odpaliłem aby sprawdzić na clipie, przejechałem sie jakies 1 km auto straciło moc i koło 2000...
czy wie ktos moze a raczej ma zdjecia skrzyni biegów korka wlewu i spustu oleju w nissanie primera
Brak wcześniej był p0011 czujnik walka rozrzadu Po wymianie wykasowalem i już go nie ma Przeplywomierz zmieniłem i świece I obydwa czujniki obrotów Masy wszystkie wyczyscilem
W książce serwisowej nie doczytałem się nic na ten temat. W benzyniakach stosuje się taki metody plus nauka wolnych obrotów. Ale nie w dieslu.
Do sprawdzenia wtryski i pompa wlacznie z regulatorem cisnienia
Dziwny objaw przy odpalaniu ciepłego silnika auto wkręca się na 2500 obrotów na sekundę i spadają do normalnej wartości ktoś przerabiał podobny temat. Pozdrawiam.
Na początek sprawdzić szczelność układu dolotowego - w/w efekty mogą wystąpić gdy do układu dostaje się "lewe powietrze".
Ja rosną Ci obroty silnika bez prędkości to sprzęgło ślizga.
Witam Od trzech dni autko po zatrzymaniu się np. na skrzyżowaniu lub jak jest na luzie gaśnie jakby trochę obroty miał nie takie odpala za pierwszym razem a gaśnie jak zachodzi z dużych obrotów co może być przyczyną i co można zrobić reszta jest ok lampka się nie zapala ( jest coś jeszcze może to ma coś wspólnego od dłuższego czasu przy stabilnej jeździe...
Nie zrozumieliśmy się.Te szarpania to na luzie,czy jak jedziesz na niskich/średnich obrotach "dasz mu buta",to wtedy ma "czkawkę"?
Wielkopolska Konin. Szkoda mi tego auta z racji sentymentalnych dlatego próbuje je reaktywowac
Czujników, których wadliwe działanie może prowadzić do zatrzymania pracy silnika jest kilka. Odpinanie ich nie pomoże w diagnozie. Najczęstrze problemy w tym silniku to czujnik położenia wału i elektro zawory w pompie CR. Te trzy elementy można sprawdzić oscyloskopem.
odcina mi paliwo przy 2.5 tys obrotow:((( skąd taka diagnoza ? Jak sprawdzono że odcina paliwo ? Po przekroczeniu 2,5tys obrotów auto gaśnie ? Opisz zachowanie auta.
Zobacz aparat zapłonowy, pewnie masz tarczkę z wycięciami i czujniki podczerwieni, zewnętrzne gęste nacięcia widzi bo jest iskra, ale bliżej środka masz jeszcze cztery nacięcia, które odczytuje drugi czujnik. Wyjmij aparat i sprawdź diodą, masz tam 4 przewody plus, masa i dwa od czujników, na jednym z nich dioda powinna mignąć cztery razy na pełen obrót...
Pomocy!! Mam nissana primera p12 1.8 +LPG. Przy odpalaniu mam problem bez znaczenia czy ciepły czy zimny silnik. Często kręci kręci i nic po chwili pojawia się chęci 03350 wymieniłem już czujnik polowania walka rozrządu i nic sprawdziłem rozrzad i jest dobry wymieniany 1rok temu. Często też mam problem z immo przez co silnik nawet nie kręci. Co to może...
Witam, jesli zły dział proszę o nie usuwanie lecz przeniesienie. Pewnie nie raz był ten temat ale w Nissanie Primera p12 padła mi dmuchawa był to moduł po pedałem gazu wymieniłem bezpiecznik taki jaki był 120 stopni 2a 240v oraz z tranzystora nec k2500 na zamiennik. Dmuchawa chodziła 10 min i tylko są wysokie obroty i nie idzie wyłączyć co dalej?
a jak właczysz światła albo inny "duży" odbiornik też jest ok?
Cisnienie na listwie po odpaleniu ma 58Mpa obroty rozrusznika mi komp chyba nie pokaże
Czujnik temperatury płynu na termostacie sprawdź.
Kiedyś testowałem dmuchawę ze swojej starej "audicy" i jak sobie spokojnie leżała na biurku to przy 12VDC pobierała ok 20A :!: Po znacznym przydławieniu wylotu pobierany prad spadł do wartości ok 6A. Pobór prądu przez ten sinik w autku nie jest mały dlatego jak bedziesz robił regulator to proponuje wykorzystanie jakiegoś MOSa wraz z regulatorem PWM...
A powyżej tych obrotów uspokaja się? Diagnostyka komputerowa była robiona?
A jednak skoro świeci się kontrolka check, to błędy trzeba sczytać... to chyba podstawa, nie wiem co złego w takiej "poradzie"
Moze przepustnica nie otwiera się do końca, albo TPS nie widzi pełnego otwarcia. Sprawdzaj po jednym kanale, wtedy jest szybciej. Moze i skacze na bogato chwilami, a tak nie widać. Na wolnych obrotach na benzynie chodzi równo?
Zajrzeć do lpg też można: filtry, regulacja. Może być wszystko rozjechane to i moc słaba. Ten silnik ma chyba tylko ~115KM to cudów nie wymagaj i skrzynia zestopniowana na wysokie obroty, mordęga w trasie jak chcesz szybciej jechać.
Witam. Mam problem z nissanem primerą 1997 rok 2.0 td. Obroty falują na biegu jałowym, ciepły gaśnie,nie odpali bez gazu. Podejrzewam czujnik położenia wału, bo tylko to mi zostało do sprawdzenia, ale nie wiem gdzie on w tym modelu jest. Powie mi ktoś? Z góry dzięki
dzieki bardzo za odpowiedz
Szanowni Klubowicze. Jestem posiadaczem nissana primery 2.0 tdi. Zwlaszcza podczas pierwszych kilku km wahaja mi sie obroty na biegu jalowym w przedziale 750 - 1100. PRaktycznie po uruchiomieniu silnika jest ok 1000 a nastepnie po kilku minutach czasem spada do 800 czasem po kolejnych kilku minutach wzrasta znow do 1100 lub np maleje (nie zauwazylem...
Pomocy!! Mam nissana primera p12 1.8 +LPG. Przy odpalaniu mam problem bez znaczenia czy ciepły czy zimny silnik. Często kręci kręci i nic po chwili pojawia się check 03350 wymieniłem już czujnik położenia wałka rozrządu i nic sprawdziłem rozrząd i jest dobry wymieniany 1 rok temu. Czasami zapala lecz wtedy nie ma mocy, trzeba bo zgasić i jeszcze raz...
Mam wielki problem z moją primerą P12 z 2003 mam problem z odpalaniem i gaśnie na wolnych obrotach. Obroty silnika mają wysokość ok 750/min na postoju. Podczas jazdy na 1 lub 2 biegu potrafi sam zgasnąć. Byłem u specjalisty od elektroniki i nic nie znalazł.Pomocy!!!!!
Koledzy, autko jak w opisie. Przestał odpalać. Psikne plaka, pali od strzału, pochodzi chwilę, zgaszę i odpala normalnie. Po godzinie postoju sytuacja się powtarza, mogę kręcić aż padnie bateria i nawet chmurki nie puści. Dodam, że auto nie kopci, trzyma obroty, normalnie się zbiera. Jakieś sugestie?
Gaznik jak i pompa nowa. wymieniana 3 razy. a samochod zachowuje sie nastepujaca: pali na dotyk, na jałowym wszystko dobrze, problem sie zaczyna kiedy chce pojechac silnik sie dlawi jak by paliwa nie dostawal, obroty spadaja i gasnie. Macie jakis pomysł?
O wlasnie wyszlo mi z glowy ,sprawdz jak sa ustawione parametry przejscia na benzyne. i jakie widzi obroty gdy sie przelancza . i jaka temperatora
Proszę o pomoc. W moim Nissanie P-12 2.2DCI mam kłopot z obrotami. Przy 5000 czuję brak mocy, tak jakby wyłączała się turbina, przy niższych wszystko jest ok. Nie wiem co jest przyczyna? Dzięki.
Napięcie nie może wynosić 0 lub 5 volt, na wolnych przypuśćmy 0.7 v a im więcej gazu tym więcej , przepływ powietrza dokładnie nie wiem bo to zależy od silnika ale jakieś 4,5 g/s , na wolnych obrotach, zobacz czy te wartości jakoś bardzo nie skakają na wolnych i jaką temperaturę pokazuje
Ja to bym sprawdził ciśnienie paliwa...
Witam. Mój problem polega na tym, że podczas przyspieszania brakuje mu mocy ( powyżej 2000). Mechanik zdiagnozował, że to zapchany katalizator. Wyciąłem i wstawiłem strumienice. Niestety nic nie pomogło. Na luzie wkręca się normalnie w obroty ale podczas jazdy muł. Rozpędzi się do 100 i koniec. Jak mogę to uleczyć?
Czyli miał problemy tylko podczas jazdy z włączoną klimatyzacją, jak rozumiem?
Wygląda na to,że silnik wchodzi w tryb awaryjny,ale wtedy powinna zapalić się ikonka z silniczkiem. A gdy auto stoi, silnik na wolnych obrotach i wtedy co się dzieje po włączeniu świateł lub kierunkowskazu?
Sprawdzałem chodzi na ssaniu... Jak to zweryfikowałeś ...w układach wtryskowych można by powiedzieć że ssania nie ma jako takiego...jakie masz parametry silnika... silnik jak jest zimny ma obroty ok 1400 . tylko tak. jak to powinienem zrobić?
Problem się nie rozwiązał. Nadal telepie... W dodatku dziś jak zatankowałem na shellu to po odpaleniu skakały obroty jakby miał problem wskoczyć na te chyba normalne 750obr. Jak leciutko nacisnąłem gaz to wszedł. Falował między ok. 400 a 1000. Nie wiem czy to ma związek z poranną jazdą na zimnym,ale czy oba mogą świadczyć o paliwie?? Spotkał się ktoś...
A co takim eksperymentem da się sprawdzić? Nie pytaj tylko zrób i nie jest to "eksperyment" tylko diagnostyka silnika...
Czemu teraz po wyłączeniu stacyjki i daniu na zapłon błąd się pojawia. Dlatego że masz stały błąd komputer nie widzi obrotów kół. Zrób tak jak kolega napisał wyżej.
Wiec jest problem ze sterowaniem silnika , ten czujnik jest między masą a 35 nogą ECU możesz zewrzeć go do masy zobaczysz co będzie powinien wchodzic na obroty bez względu na to czy masz wlączony bieg czy nie.
Witam Zdiagnozowałem rozrząd, sprawdziłem ciśnienie sprężania, podłączyłem pod pompę drugie wtryskiwacze i okazało się że wytryskują ropę, a silnik nie chce odpalić. Co jeszcze powinienem sprawdzić ? Awaria silnika nastąpiła podczas jazdy, coś strzeliło i przestał silnik pracować. Później po długich próbach jeszcze odpalił ale bardzo kopcił i nie wkręcał...
Witam, koledzy moglibyście podzielić się tą książką? Od niedawna jestem posiadaczem takiego nissana i bardzo przydałaby mi się ta książka, w tym momencie mam problem z ogrzewaniem a raczej z jego brakiem na małych obrotach. Z góry dziekuję i pozdrawiam. RZ
Na jalowym chodzi ale dopiero po minucie od odpalenia. Obroty trzyma i nie faluja. Nie wydaje mi sie aby to bylo cisnienie,ale jutro sprawdze.
Zrozumiałem, że obroty skaczą wzwyż. Jeśli czujnik jest czysty bez opiłków metalu, to sprawdziłbym instalację, masy, alternator. Podmień czujnik.
Na komputer wszystkie zasilania dochodzą ? czujnik obrotu wału daje impuls ? Akurat immo w tym samochodzie to najmniejszy problem
Tam akurat tak, zdarzają się awarie tej cewki, zresztą bliżnacza z Mazdą, bo aparat zapłonowy Mitsubishi (ot taka japońska kombinacja). Ale ja to bym chciał wiedzieć co to za Primera, czy P11 czy P11 144. Inaczej- szeroka wtyczka aparatu ma 5 czy 6 kabli? Bo ten drugi model miał pewien sekret- obroty widzi, bo w czasie kręcenia starterem podskakuje...
To jak będziesz wracał nie ciągnij go na wysokie obroty,bo może Ci całkiem wywalić tą uszczelkę.A jak płyn pójdzie w olej ,zatrzesz silnik.
W moim samochodziku chyba nabroiłem Miał mało mocy- wyczyściłem przepływomierz - Ożył znacznie niestety pojawił się problem z wolnymi obrotami na PB przy nagrzanym silniku- samochód kuleje i po chwili gaśnie. Na LPG kuleje ale nie gaśnie. Czyszczenie ( demontaż ) przepływomierza wykonałem przy odłączonym akumulatorze. Nie wyskakuje żaden błąd silnika-...
Nissan Primera 99 po liftingu 1.8 benzyna, obroty pojazdu po uruchomieniu wskakują na 3000 do 3500, (przedtem tak nie szalał). Po rozgrzaniu silnika spadają do ok.1500 i w trakcie jazdy na biegu jałowym wahają się od 1000 do 2000 natomiast stojąc np na skrzyżowaniu trzymają 1500. Przy wrzucaniu biegów (trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło) na chwilę...
Witam Po czyszczeniu przepustnicy silnik pracuje na 1400 obrotów. Czy da się zrobić adaptację bez kabla, a jeśli nie to jaki tani kabel to ogarnie.Czy eml 327 da rade ???
Witam tomek gaz . Na biegu jałowym ciśnienie owszem skacze (widać to było na wykresie u gazowników) jednakże w aucie jest to nieodczuwalne (obroty nie falują ani tego typu rzeczy). Co do czujnika na listwie - to tak jest 4 pinowy. Mierzyłem rezystancję między tymi pinami: 1 i 2 oraz między 1 i 4 to również wartości strasznie skakały. Co do samego ciśnienia...
Parametry czytam skanerem, który umożliwia komunikację z moim nissanem (min mega maks 42 se). A objawy...zafalowania obrotami po zatrzymaniu się po hamowaniu silnikiem, (kilka razy falowanie na granicy zgaśnięcia i 900rpm), brak odcięcia impulsów na wtryskach (LPG = PB) przy hamowaniu silnikiem, brak wzrostu obrotów biegu jałowego podczas toczenia się...
Witam Mam Nissana Primere P12 2.0 16V. Mam taki problem ze rano wsiadam do samochodu odpalam normalnie odpalił ok dodaje gazu a tu nic unosi się tylko skazówka do 1200 obrotów. Błędy P0227 P0226 P1229. Przepustnica i pedał gazu wymieniony. Pomocy ręce opadają
są tylko dwie wersje liczników do P11.144, starsza z wskaźnikami poziomu i temperatury w jednej linii, i nowsza, ta na zdjęciu. Wszystko masz w PDF'ie od Tompress. Daj fotkę z tyłu licznika. A to rozpiska licznika ze zdjęcia: Nowy Gdzie podłączone 10 Masa 23 Akumulator 31 MT, 5 CVT Sensor prędkości Do pin 2 sensora 12 Drzwi 1 Stacyjka ON i Start 14...
Witam. Nissan Primera p12 1.8 Czego moze byc wina nierównych czasów wtryskiwaczy benzynowych? 1 i 4 cylinder na wolnych obrotach ma ok 2,5ms a cylinder 2 i 3 dochodzi do 4ms.. Co jakis czas czasy wtryskow sie rownaja silnik delikatnie zatrzesie i z powrotem cylinder 2 i 3 zaczyna mieć dłuższe czasy. Dodam ze auto ma LPG (nieuzywane w momencie sprawdzania)...
nissan primera wolne obroty odpala obroty nissan primera nissan primera obroty silnika
instrukcja centrali paradox mercedes stacyjki sprinter amplituner przygasa
wyłączniki dotykowe ekspres saeco
Ford Kuga MK2 – brak ładowania, nie świeci kontrolka ładowania, alternator Smart Charge LIN Schemat GPS Mio Spirit 480 – budowa, typowe usterki, naprawa, datasheety