do serwis_gh Witam kolego jak mam podkręcić obroty twoim sposobem,skoro naciśnięcie stopu lub sprzęgła powoduje rozłączenie tempomatu i żaden przycisk nie działa. Pozdrawiam
Wszytko to co napisał kolega wyżej się jak najbardziej zgadza. Ustawiasz lewarek na A na wciśniętym sprzęgle i ruszasz jak normalnym samochodem. Potem skrzynia sama dobiera przełożenia. Żeby się zatrzymać to naciskasz sprzęgło jak już jedziesz naprawdę wolno. Jak ustawisz lewarek na M to możesz zmieniać biegi ręcznie lewarkiem na boki. + to bieg w górę...
Wymieniłem czujnik temperatury płynu, ale to też nic nie dało. Dodatkowo, gdy jest zimno, temperatura na zewnątrz pokazuje "Ok", ale gdy się rozgrzeje, pokazuje dużo wyższą. Może przez to wariują te obroty.
Miałem 3 przypadki: 1- pękniety korpus pompy wtryskowej 2- j.w. uszkodzona pompka paliwowa 3- uszkodzone oringi na sekcji tloczacej Jest to 6 cylindrowy, 9 litrowy silnik - rzędowa pompa wtryskowa bez EDC DSC 9 11 Moze sie nie znam ale ja w 4 serii nie widzialem jeszcze Common Rail... W czwartej nie ma, zgadza się, jest tylko XPI DC13 w R-serii. troszke...
Na oko to zapal brykę i wkręcaj do tąd aż zacznie przerywać i wykręć jeden obrót.
Szef stawia flaszkę ze winne jest sprzęgło Wtedy wibracje byłyby zależne od obrotów silnika.
Wyłacz tryb gorski.... HILL
Zrób diagnozę na EMS i AdBlue, sprawdź czy temperatura spalin wzrasta jeśli nie czujnik do wymiany
Witam. A test osiagow cylindrów był robiony? 1 cylinder nie domaga ale do pełnej diagnostyki brakuje jeszcze 3 testów. Tutaj jest pokazana praca wyważenia do osiągnięcia stabilnych obrotów na wolnych obrotach.
Najlepszym sposobem było by sprawdzenie za pomocą stetoskopu. Jakie są to stuki ? Co dzieje się przy zwiększeniu obrotów?
bo alternatora nikt nie zmieniał tylko kierowca jak wymieniał zarówki to wszedzie gdzie dziure zobaczył to powkładał zarówki a potem nie było juz tych obrotów.
Raczej tak, nic się nie zmienia, wygląda to tak jakby silnik był tak ustawiony, a czasami po górach brakuje wyższych obrotów...
Problem rozwiązany - okazało się, że był zepsuty silnik recyrkulacji obrotów.
Nie byla, tam sa odzielne. Ale widac, ze problem pojawia sie przy zjezdzaniu rolek z krzywek, wiec albo sie zawiesza na moment tlok w pompowtryskiwaczu, albo kierowca wprowadza motor na niedopuszczalne obroty.
Kod usterki powstanie tylko wtedy, gdy wartość ciśnienia zasilania będzie poniżej dopuszczalnej granicy przez co najmniej 7 sekund. Limit czasu został ustawiony tak, by kod usterki nie powstał w wypadku chwilowego wahania ciśnienia nie spowodowanego usterką. Jeśli napięcie wykracza poza dopuszczalny zasięg, jednostka sterująca stosuje zaprogramowaną...
Witam posiadam Scanie 164 400KM z HDS'em. Gdy włączam pompę hydrauliczną scania spada z obrotów, a podczas robienia dźwigiem, gdy wezmę większe obciążenie przygasa, czasami gaśnie. Sprawdzałem elektrykę w słupie wszystko elegancko zero przetarcia itp. I wpadłem na pomysł żeby zwiększyć jej lekko obroty tylko w jaki sposób to zrobić. Tempomat nie działa....
Sprawdź jakie masz napięcie na klemach przy zwiększaniu obrotów.
witam podczas uruchomionego silnika gdy zaciągam hamulec postojowy auto zaczyna wchodzić w obroty ok 700 ob ;. Przełącznik białego dymu nie reaguje i od tej pory jest kłopot Dodano po 2 ps. jak zwolnie hamulec postojowy powoli normują się obroty
Podepnij pod komp i będziesz widział czy jest 100 % czy nie i jak zmienia się sygnał w zależności od kąta obrotu.
Witam, temat trochę odgrzewany, ale może ktoś miał taki przypadek. Pacjent to Scania R 420 z 2005 roku. Obroty silniczka nagrzewnicy działają tylko na 4. biegu. Silniczek wymieniony na nowy, na panelu od klimatyzacji nie ma żadnych błędów. Jest jeden błąd na desce rozdzielczej OCC 1789786, oznacza awarię klapy recyrkulacji powietrza, zatarty silniczek...
YS2R4X20001293209 dziś rano jak odpaliłem Edc zapala się po chwili nawet na wolnych obrotach
Niestety nie pomaga, auto ma pełną moc od 1400 obrotów, zanim osiągnie te obroty, to idzie słabo.
Miałem taki problem i nie rozwiązałem go komputerem serwisowym nie znalazłem pozycji do ustawiania obrotów biegu jałowego. Raczej procedura ręczna a nie komputerem, volvo i scania też ma procedurę ręczną ustawiania biegu jałowego.
Witam serdecznie kolegów.Mam pytanie odnośnie obrotów silnika.Moja scania ma małe obroty i faluje,a pytanie brzmi następująco czy w jakikolwiek sposób jestem w stanie podnieść jej obroty w warunkach warsztatowych.Z góry za jakąkolwiek podpowiedz DZIĘKUJĘ.
Witam Jest to seria 4?Jk tak to sprawdz smok(stary typ) poznasz go po tym,że filtr siatkowy jest zamontowany w środku rurki zasysającej paliwo,nowy typ montowany jest na zewnątrz a przewody paliwowe są przykręcane do smoka(stary typ posiada przewody wciskane)
Witam Mam problem z SCANIA 124L 400 KM 96 rocznik. Pływa na wolnych obrotach. gdzie szukac usterki ??
Pod jaki komputer? Czy kody błyskowe też nic nie podają? Poza tym- normalne maksymalne obroty w Scania podczas jazdy 90km/h na 12 biegu, to 1500/min. Czy auto jest słabe?
Jesteś w stanie określić na słuch, czy silnik tarakuje, bo nie pali na 1, lub więcej cylindrow? Czy też wibruje, bo jest coś roztelepane- poduszka, łożysko, błąd jakiś przy montażu koła zamachowego, czu też docisku? Muśisz kolego być konkretniejszy w swoich zapytaniach. Dodano po 2 3000 to max co wyciągnie. nie poświecaj dalej uwagi temu wątkowi, wiem...
Witam, mam problem z moją Scanią - EDC zapala się przy 1000 obrotach i odcina moc.
witam scania r 2004 r 420 hpi potrzebuje zwiększyć obroty biegu jałowego na większe jak to mogę zrobić ?...
koledzy mam taki sam problem w scanii 114 380, dostalem drugie zegary podpiolem je odpalilem auto i dalej to samo. na wolnych obrotach pokazuje ponizej 500 czy to moze byc problem z alternatorem ?
Na chwilę obecną niczego nie zauważyłem. Jednak Twoja odpowiedź jest podobna do moich podejrzeń odnośnie wtrysków. Opiszę problem szczegółowo po dokładnej diagnozie. Póki co dzieje się to bardzo sporadycznie przy dużych obrotach(około 2000).
Przy pompie wtryskowej, jest zawór elektryczny ktory w momencie gaszenia odcina paliwo, czesami nie zadziała i nie odetnie paliwa to jest przyczyna że po gaszeniu nadal silnik chodzi jakby lewych obrotów dostał
dokładnie tak jak pisze arturdip, tempomatem nie da rady, dodanie gazu też odpada. U mnie po włączeniu funkcji obroty wynoszą ok. 700.
Kable sprawdzone,czujniki wymienione błędów nie ma żadnych i dalej to samo kręci do 1600 obrotów . Jakieś sugestie???
Do sprawdzenia: filtr paliwa, ośka w obudowie filtra, regulator ciśnienia w obudowie filtra oraz regulator ciśnienia w obudowie zaworu - ten w listwie paliwowej od czoła. To na początek.
Ciśnienie zasilania paliwem jest za niskie. Jeden z zaworów przelewowych ( ten w obudowie filtra paliwa lub pod listwą paliwową po lewej stronie) jest uszkodzony lub pompa paliwa. Poza tym jest problem elektryczny z czujnikiem temperatury paliwa wystąpiło na nim zbyt wysokie napięcie to samo w czujniku ciśnienia zasilania. Tu jest do sprawdzenia wiązka...
Bardzo proszę o sugestje. Scania pracuje normalnie ale pod obciążeniem naczepą po krótkiej chwili normalnej jazdy zaczyna słabnąć, przerywać i dławić się - objaw prosty na zapowietrzanię się, ale nic z tego po redukcji biegu i chwili puszczenia gazu jedzie ale tarkocząc i przerywając, po dodaniu gazu do popru wyskoczył błąd EDC 71 i 51, po skasowaniu...
Scania odpaliła, wkręca się pięknie na obroty ale leci mi z pod tej śruby(kapie w zależności od położenia pedału gazu, jalowe obroty pomału a przy większych przyspiesza) jakaś rada na to?
silnik dmuchawy nie obraca się lub uszkodzenie przekaźnika regulacji prędkości obrotów na płytce drukowanej
Witam gdzie znajduje się regulator obrotów dmuchawy w scania 124 2004r ??
Z tego co wiem temperaturę trzyma normalnie ale jeszcze dopytam kierowcy. Na chłopski rozum Scania przy niższych obrotach powinna palić mniej, u Nas niektóre w manualu tak jak pisałem mają obroty od 1400-1500 przy 89k/h i pala bardzo ładnie...
Scania R utrzymuje obroty ok. 700. Po wciśnięciu sprzęgła spadają na ok.550. Przy ostatnim biegu, po puszczeniu nogi z gazu, auto nie zwalnia lecz przyspiesza na niższej prędkości. Brak błędów.
Witam. Mam problem głośna praca pompy oleju, ciśnienie na wolnych obrotach 1,6 bar
kolego u mnie powodem tego błędu był wieniec zębaty lekko wyłamane dwa zęby i przez to błędne odczyty z czujnika
Mam problem ze skrzynią biegów GR 801 do Scani(autobus). zmiana biegów na niskiej skrzyni biegi 2na 3, 3 na 4, 4 na 5 odbywa się z dosć mocnym uderzeniem, nie wiem czy to może brak pełnej synchronizacji obrotów silnika z obrotami skrzyni? pomocyyyyyyy.
Witam Na wolnych obrotach ciśnienie 3bar a na obrotach rzędu 1900 4bar.
Uszkodzony okazał się silnik, wymieniłem go na nowy, jednak nie wiem jeszcze czy rozwiązał on również problem wolnych obrotów.
Jeżeli naczepy nie ma, to nie ma być żadnej informacji, czyli wadliwy układ wykrywania naczepy. Temperatura klocków, nie jest mierzona, przy podpiętej naczepie, jeśli to świeci, należy szukać przy czujnikach obrotów kół.
Witam Mam problem z przegrzewaniem się silnika w autobusie Scania Irizar New Century 2009r,wentylator napędzany hydraulicznie, kręci się z jednostajną prędkością obrotową(minimalna) nie zależenie od temperatury silnika, zrobiona diagnostyka komputerowa, zero błędów, wykonana została procedura uruchomienia wentylatora na maksymalne obroty-bezskutecznie....
Witam, dawno nie zaglądałem ale nadszedł czas na usterkę w drugim egzemplarzu P380. Opis zachowania auta bardzo podobny do poprzedniego a z błędów wyświetla mi jako aktywny w układzie EMS 4818 z 1805268 - to chyba jednostka. Oprócz tego nieaktywne 1025, 5126, 135, 53508, 53507, 53506, 53504, 53505. Auto utknęło dziś około południa w Niemczech. Czy jest...
Wydaje mi się ze są to 2 błędy: 10 - nastawnik pompy (solenoid nastawczy) 4 - czujnik obrotów (w pompie)
Witam. Mam problem ze Scania na pompowtryskach, mianowicie nie chodzi na wolnych obrotach. Na początku pływała a teraz gaśnie... Co zrobić?
tak jak w temacie obroty silnika dochodzą do 1900 i nic więcej brak błędów edc proszę o pomoc
Sprawdź czy samo visco nie jest mokre bo jeżeli powstał wyciek oleju silikonowego to mogła się zabrudzić w środku taśma bimetaliczna i wtedy trzeba całość wymienić Elektryczne nie posiada bimetalu tylko elektrozawór sterowany impilsowo. Do PWM można by było porównać ale impulsy są rzędu kilku sekund. Napięcie podane na zawór zamyka odpływ ze zbiorniczka...
A w PDE wystarczy obracać wałem w kierunku przeciwnym do obrotu wału podczas pracy silnika i zastosować metodę kolegi kwantor :sm9: (silnik 6-cio cylindrowy)
To podaje scania tak ma się to czytać,z doświadczenia wiem że jeśli chodzi o HPI ma się to nijak.
Witam. Skasuj usterki które powstały po legalizacji tachografu. 1 pedał stopu wciśnięty oraz przycisk EDC test 2 trzymając wciśnięty pedał stopu i edc test włączyć stacyjkę trzymając wszystko jeszcze przez 3-4 sekundy 3 uruchomić silnik, jeśli EDC nie zgasło, powtórzyć na pracujacym silniku Pytanie: jakie są max obroty silnika?
witam problem rozwiązany byla sroba ukrecona od widelek przesówki
Może nieszczelnosc pomiędzy turbo a kolektorem ssącym, na obrotach ciśnienie rośnie i wtedy słychać.
Hamulec górski hamuje, ale ciężko mi powiedzieć czy hamuje tak jak powinien Powinieneś to wyczuć w momencie gdy skrzynia zmienia bieg a obroty silnika są zbyt wysokie.
Witam przy mojej Scani 164 2000r. gdy ją zapale normalnie chodzi sobie na wolnych obrotach, lecz gdy nacisne pedał hamulca scania przygasa a czasami zgasńie (spada do bardzo małych obrotów) a gdy puszczę wchodzi na wyższe obroty.podczas jazdy wszystko ok. Co może być zawór hamulca pod maską zmieniłem i nadal to samo.
Tak jak pisał Kolega wyżej, sprawdź tez bezpiecznik od skrzyni i sensor obrotów na wale jeśli nie będzie miał dobrego styku również sterownik nie będzie działał a tym samym przełączał elektrozaworu.
Bardzo możliwe .
No ale skoro COO obsługuje przystawki mocy to po jaka cholerę u niektórych montowano BCI ? Po to aby móc sterować bardziej skomplikowanymi układami typu np dwie pompy, ograniczenie prędkości, podesty w śmieciarkach dla załogi i masa innych rzeczy. Coo obsługuje przystawkę w podstawowym zakresie tj. załączenie przystawki w odpowiednich warunkach, zasygnalizowanie...
Zobacz czy na przewodzie przy przycisku diagnostycznym masz cały czas "masę"- czarny przewód o oznaczeniu 31 ..... oraz czy na czerwonym przewodzie oznaczonym 30 EA masz plusa po włączeniu stacyjki ???.
Witam Masz w niej sterownik zabudowy BWS?
Czesc koledzy prosze o pomoc mam scanie 144 530km optic.i mam problrm z obrotami silnika ciagnie do 1600rpm czasami idzie na maksa ala przewaznie sie zacina i niema mocy byla na kompie i nic nie znalezli co moze ja bolec
Witam W tym silniku ustawienie sprężyny pompki wynosi 66.9mm.Do ustawienia w silniku V8 używasz tylko ustawień wału TDC DOWN i TDC UP które pojawiają się w dolnym okienku,cztery obroty wałem i wszystko ustawione.
Mam wrażenie jakby obroty szły. Ale nie jestem pewien. VIN 5138780
problem rozwiązany wymieniłem jeden czujnik a w drugim przerwał się przewód, bo w V8 są dwa czujniki ciśnienia oleju w podstawie filtra
Z tego co pamiętam to wygrzewana była płyta zimne luty. Dodano po 2 Wentylatory chodziły na maksa , sterownik nie sterował.Można było wyjąć bezpieczniki i wysterować na min midi maks obroty.
Najlepiej podłączyć oscyloskop pod przewód sygnałowy czujnika ciśnienia i sprawdzić przebieg sygnału. I ewentualnie sprawdzić ciśnienie w kolektorze ssącym mechanicznym zegarem. Ale szczerze wątpię żeby takie tam było gdyż nigdy mi się nie zdarzyło więcej niż 1,7 bara na maksymalnych obrotach bez obciążenia.
Co do pierwszego błędu to prawdopodobnie zawór dawki paliwa lub kąta dla cylindrów 4-6 jest zacięty. Pytanie czy scania dymi? bo następny błąd wskazuje na elektrozawór kąta wyprzedzenia wtrysku dla tych samych cylindrów. Co do napraw i regeneracji tych zaworów to znajdziesz na forum, jest tego sporo.
Cisnienie ma być 16 bar bezwzględne na wolnych- wymień zawór przelewowy na listwie na odpowiedni. To jest Scania R 420 z egr i 2 turbinami. Upewnij się, że system egr jest szczelny, szukaj sadzy i śladów wycieku spalin wyjmij też czujnik turbo doładowania i wyczyść go delikatnie, pewno jest zabity koksem. Podaj, czy gumy na tyle to 315/70/R22,5? Jakie...
Czerwone to czas załączania pompy. Można go ustawić tak aby np. pompa załączała się co godzinę lub co dwie itd. w zależności od warunków w jakich pojazd pracuje. Niebieskim ustawiamy ilość cykli pompy czyli ilość obrotów mechanizmu tłokowego podającego smar do rozdzielaczy.
Użyłem Quasar MCB09, odczytuję: -poziom paliwa -totalne zużycie paliwa -obroty silnika -przebieg Można więcej ale tylko to było potrzebne. Pozdrawiam
Ciśnienie mierzy się na wyjściu filtra paliwa (nie przed filtrem, bo zapchany filtr może przekłamywać wartości) na górnym krućcu, ciśnienie w granicach 2,0-2,2 bar na wolnych obrotach (500 obr/min)
czy może to byc zaworek ciśnienia ? Dodano po 1 czy może być zaworek ciśnienia paliwa w listwie chyba się mieści ?
Witam Mam pytanie, mam Scanie 144 V8 460 rok 2000. Pali na dotyk (ciepła czy zimna) ale jak jadę to nie ma mocy. 1100-1200 obrotów ma moc a na wyższych obrotach niema mocy pod górę. Po prostym idzie jak szalona.
Ciśnienie paliwa sprawdzone?? Dlaczemu wymienileś zaworek??
opis pompy wysokiego ciśnienia
No to na moje oko, jest to poważne przewężenie to 8 mm- ta pompa jest za dużej wydajności w stosunku do pozostałych bambetlów- przewody, rozdzielacz. Co się dzieje, gdy dasz mniejsze obroty silnika?- wydajność przecież spadnie.
Czy podczas jazdy próbnej widać obroty wszystkich 6 kół łącznie z tym uszkodzonym??
W/g mnie nienormalne - przyczyna dużego spalania 40l/100km. U kolegi w dwóch samochodach ciśnienia 16,2 wolne obroty, 17,1 1500obr. Spalanie 32l/100km. U mnie ciśnienie 14,7 wolne obroty, 15,7 1500obr. Spalanie 40l/100km.
Trzeba podejrzeć komputerem diagnostycznym parametry , obroty i czy sterownik załącza viskoze ,czy po prostu zaciera się lub ma zwarcie.
To jeden z tych czujników które są na zdjęciu. Sprawdź w parametrach jakie obroty widzą oba te czujniki. Mają pokazywać taka samą wartość.
Witam Często ten błąd pojawia się gdy kończą się szczotki w silniku wentylatora. Po uderzeniu w silnik jakiś czas działa ale może nie osiągać zadanych obrotów, i wtedy pojawia się błąd.
Zdecydowanie za dużo. Nie mierzyłem w XPI, ale sądzę że podobnie jest jak w R i innych- max. bezwzględne przy depnięciu na gaz do dechy, na luzie, to ok 1,3 bara. Trzeba posprawdzać wszystko, może to silnik kierownic powietrza, może sam czujnik. Wynika z tego, że wymiana czujnika obrotów była nie trafiona.
Witam mam problem Scania 114c 380km Silnik odpala obroty dochodza tylko do 1450-1500 . Bledy wyświetla 12 i 16 . To sa 2 czujniki na jednej wiązce czujnik obrotów kola zamachowego i czujnik ciśnienia powietrza na kolektorze sącym . Wymienił bym tylko ze wszysto jest połączone stala wiazka [ niechce rozcinać lutować itp. ]prosto do sterownika silnika...
Witam Prawdo podobnie czeka Cię wymiana sterownika silnika.Akurat ten przypadek należy do rzadkości jeśli chodzi o ten model silnika a dokładnie układu paliwowego (częsty to problem z czujnikiem paliwa czy czujnikami prędkości obrotowej silnika) ale spotkałem się z tym problemem. Jednostka sterująca Opis Nieprawidłowe lub niewiarygodne dane. Przyczyna...
Koledzy mam scanie 124 400 z 97 roku przy zaladunku ok 28 ton na raczej równej trasie i spokojnej jeżdzie spaliła mi jakieś 56 l/100km szok gdy była pusta jakieś 24 litry. Dodam że przy gaszeniu zapala się EDC gdy chcę ją odpalić musi przekręcić kilkanascie obrotów z nią robić?
Witam. Przeglądam wszystkie tematy na wszystkich forach i niestety nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu. Mianowicie posiadam Scanie 124L 470KM, Scania na wolnych obrotach gubi ciśnienie oleju do takiego stopnia że zapala się kontrolka. Po dodaniu gazu kontrolka znika i ciśnienie się podnosi ale jest nie takie jakie powinno być. W aucie wymieniona...
Hej, sprawdź wtryski. Miałem klienta z podobnym problemem.
Mam problem z cisnieniem oleju.Na wolnych obrotach zchodzi do zera,przy 1000obr.skazowka jest na 3.Jesli ktos by mogl cos doradzic to bym byl wdzieczny
Witam, pozwolę sobie odkopać temat, jako, że koledze właśnie pojawił się błąd EDC 13: Scania 114, 380. Błąd 13 - Czujnik obrotów pomocniczy (sygnał nieczytelny lub brak) Błąd ten pojawia się tylko przy wyższych obrotach, powyżej granicy 1500, 1600 obr/min. Czasem zdarza się tam, że obroty na obrotomierzu "zostają", nie udało mi się dopytać, czy silnik...
Witam! nabyłem scanie 144-460 rocznik 2000 i gdy dobija powietrza słychać głośne i nie miłe grzechotanie od silnika prawdopodobnie ze sprężarki lub jej napędu :| co to dokładniej może być i jakie mogą być koszty zlikwidowania tego grzechotania bez robocizny, bo nie wiem czy się brać za to a i jeszcze zapomniałem dodać, dzieje się to na wolnych obrotach...
Witam wszystkich W końcu udało mi się usunąć usterkę.Przyczyną kopcenia był uszkodzony potencjometr gazu, po wymianie i skasowaniu błędów dymienie znikło i silnik lepiej pracuje ( żwawiej wchodzi w obroty)Może komuś się przyda przy podobnym problemie.
Przeważnie jak pada opornica to silnik chodzi na pełnych obrotach lub w cale a tu wchodzisz włączasz zapłon pozycja pokrętła na zero a wolne obroty chodzą przekręcasz na 1 nic na 2 więkrze obroty i tak do 4 biegu okej.
witam. proszę o poradę.wsiadłem na scanię124l 400km z 2000roku i jest mały problem. w czasie jazdy zaświeca się edc i obroty silnika spadają do 800. po chwili wszystko wraca do normy.robi się tak czasami i kilka razy na dzień. błędy to 22 27 33 i 60 ale nie wiem czy to nie są jakieś stare błędy. jeśli można to proszę o poradę jak wykasować stare błędy...
scania obroty scania biegi obroty scania wolne obroty
peugeot usterka ogrzewania pompach energooszczędnych amica śmierdzi
pralka electrolux ewt1260 pralka electrolux ewt1260
Zasilacz ATK 30524 - Specyfikacje i Zastosowania Medion MD 18500 rusza do tyłu i wyłącza się - co robić?