A to zależy czy silnik indukcyjny z kondensatorem ( lub zwojem zwartym) czy komutatorowy (szeregowy bądź równoległy).
Kolega nie miesza autorowi w głowie, przewody są cztery ale dwa z nich wychodzą z tego samego punktu uzwojenia. Ten układ jest tak powszechny, że nie ma tu nad czym dyskutować.
Jaki to silnik. Typ albo chociaż zdjęcie tabliczki znamionowej i zaciskowej .
http://obrazki.elektroda.pl/4036774400_1... Tu jest przykład połączeń silnika komutatorowego. Musisz dokonać kilku korekt: zasilanie do 2 i 5, wyjście z szczotki 3 do 1, wyjście szczotki 4 do 6 i silnik będzie miał inny kierunek obrotów.
Potrzebuje pomocy w podłączeniu silnika jednofazowego firmy geko. Schemat nie zgadza się z podłączeniem na zaciskach. Bo na kostce są nieco inne oznaczenia z silnika trójfazowego, to już taki problem? Spójrz jednak na rysunek połączeń. Co widzisz? W pierwszej pozycji połączone są zaciski Z2 i U2 oraz U1 i V1. A to pomiędzy nimi w parach to zworki....
W tej chwili jest podłączny do obrotów w prawo, przełóż dwie blaszki, wegług schematu, dla obrotów w lewo.
Teraz podłączone w wersji VEER, podłącz do sieci i sprawdź kierunek obrotów, jeżeli nie pasuje, to zmień układ lamelek (blaszek) jak w wersji REVERSION.
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
zamień miejscami W i Z
Witam Jest tego w tej chwili cała masa. Na elektrodzie znajdziesz nie jedno rozwiązanie, użyj przycisku SZUKAJ. Dla zachęty przykładowy sterownik: Wybrane parametry: płynna regulacja obrotów w zakresie 5 - 95 % maksymalne obciążenie - 2,5 kW niski poziom generowanych zakłóceń układ miękkiego startu układ detekcji przeciążeń może pracować jako ściemniacz...
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Spróbuj zamienić miejscami podłączenia do szczotek. Pozdrawiam Witek
Zajrzyj [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... i [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
Dwa cieńsze przewody wychodzące z silnika zamień między sobą miejscami.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic5...
Pomierz oporności obydwu uzwojeń. Jeśli są jednakowe to znaczy że uzwojenie typowe dla tych silników. Są obydwa uzwojenia jednakowe. Jedne końce spięte razem tworzą koniec wspólny i są podłączone pod jeden przewód zasilający. Między pozostałe dwa końce jest wpięty kondensator. Zależnie od tego pod który koniec podpinasz drugi przewód zasilający masz...
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Odwrotne zamocowanie wirnika zmieni obroty. Trzeba zwrócić uwagę na jedną rzecz- czy po zmianie położenia wirnika, będzie tak samo ułożony w stojanie. Chodzi konkretnie oto, czy nie będzie wystawał poza stojan. Zobacz jakie jest jego pierwotne położenie przed rozebraniem. Chodzi tu tylko o obroty wysokie, wolne zmieniasz bez żadnych przeróbek.
Podobny post masz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Witam Zobacz tutaj http://elektryk.ovh.org/silnik_jednofazo... jest opis i zdjecia podłączenia oraz zmiany kierunku wirowania pozdrawiam
Jeżeli to silnik firmy Besel to polecam link http://www.besel.pl/_doc/Dok_10.pdf Pozdro
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Niebieski cienki i żółty to uzwojenia rozruchowe ,więc ono nie zmieni ilości obrotów,jedynie kierunek.
Sprawdź włącznik/przełącznik obrotów.
Przepnij kondensator z punktu B do punktu A.
A gdzie się podziały żółte? Prawdopodobnie przewody żółte to wyłącznik odśrodkowy. Konieczne jest zdjęcie wirnika. Dodano po 45 Znikły razem z deklem , żółte to był wyłącznik odśrodkowy jak pisał kolega Krzysiek7. Niekoniecznie. Może to być termik.
Bez rozebrania silnika i zmiany połączeń wewnątrz nie zmienisz kierunku wirowania.
Popatrz kolego na tej samej stronie JAK ZMIENIĆ OBROTY W SILNIKU JEDNO FAZOWYM. Pozd.
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ?
najprosciej i najtaniej wstaw zarowke w szereg z silnikiem (poeksperymentuj moze sie uda)
Z zasady silniki z trzema wyprowadzeniami nie miały możliwości zmiany kierunku, chyba że pracowały w urządzeniach gdzie oba kierunki były wykorzystywane. Tu nasuwa się pytanie, co napędza/napędzał ten silnik? Pomiary rezystancji uzwojeń też powiedzą czy można zmienić kierunek.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Tu wystarczy zamiana mostków, zamiast poziomo należy założyć je pionowo. Zasilanie na te same zaciski co dotychczas.
musi być 4 żeby dało się zmieniać obroty Nie musi, trzy też starczą (silnik z dwoma uzwojeniami i kondensatorem pracy). Ale dajmy czas autorowi wątku by opisał silnik i poprawił wątpliwy opis sterownika.
Czyli już inny przełącznik zmiany obrotów ,przeznaczony do silnika jednofazowego będzie się nadawał ? Jeśli taki spotkasz, ale to raczej w bardziej specjalistycznym sklepie, bo w takim zwyczajnym takiego nie będą mieli.
Nie mam pojęcia czemu tak jest schemat, ale brak gdzie produkują silniki taką informację uzyskałem Że jednak można zmienić obroty ale jutro do pytam co z żywotnością silnika. Oraz mocą
Masz tu coś morze ci sie przyda :D pozdro
Proszę Pana wyraźnie widać iż bez dostania się do drugiego końca uzwojenia pomocniczego nie ma Pan szans zmienić kierunku wirowania tego silnika .Niech Pan przyjrzy się schematowi i zastanowi się jak jest połączone uzwojenie pomocnicze. Pozdrowionka.
Dzień dobry Państwu. Borykam się z pewnym problemem. Mam szlifierkę taśmową, w której jest jednofazowy silnik indukcyjny z kondensatorem rozruchowym i pracy. Przed pracą albo po założeniu nowego pasa, trzeba pas wyosiować, jednak jest to dość trudne, gdy silnik od razu wchodzi na najwyższe obroty. Sądziłem, że najlepiej będzie zastosować falownik, ale...
Ze zdjęcia nie można jednoznacznie określić które przewody idą do kondensatora a które to zasilanie . W każdym bądź razie ciebie interesuje uzwojenie które jest w szeregu z kondensatorem . Zamieniasz podłączenie L i N tego właśnie uzwojenia jeśli do kondensatora było L a do końca uzwojenia N to zmieniasz żeby było odwrotnie.
Po podłączeniu żarówki równolegle z silnikiem, w momencie kiedy silnik wyrywa" żarówka rozblyska jak lampa błyskowa :)
Co to za cewka w opisie kolegi, to zapewne drugi kondensator . Na forach i w internecie jest dużo materiałów na ten temat .
Do tego kitu jest errata. [url=http://www.ep.com.pl/?sect=main&pg=...
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
Napisałeś że to silnik 1f i tym wprowadziłeś ludzi w błąd.Jeżeli masz taką możliwość to ustaw 2 szczotkę na wprost masowej
Moim zdaniem najleprzym rozwiązaniem będzie skorzystanie z podręcznika do Maszyn Elektrycznych.
Przełącznik obowiązkowo należy wykorzystać 3 - pozycyjny - Lewo - Stop - Prawo . Przy użyciu 2 - pozycyjnego istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia silnika, ponieważ on ma inercję obiegu i momentalną przemiana kierunku obiegu wywołuje katastroficzne zwiększenia prądu przez uzwojenia . Zmieniać kierunek obiegu można tylko po pełnym zatrzymaniu silnika,...
https://iautomatyka.pl/zmiana-kierunku-p...
Przełożenie samych mostkow nic nie dało-silnik buczy nie rusza w żadną stronę. Nie trzeba przekładać kondensatorów?
No to jedynie zostaje regulacja częstotliwościowa. To teraz drugi problem. czy jest możliwe wykonać prosty falownik jedno fazowy domowym sposobem. mam dostęp do części elektronicznych i sprzęt potrzebny też mam. tylko brak jakichkolwiek schematów. szukałem w necie ale mi coś nie wyszło bo nic nie znalazłem :( Zdanie zaczyna się dużą literą, a kończy...
Dzięki ale chodziło mi o schemat
W tym układzie wyprowadzeń co narysowałeś to nie można zmienić obrotów. Musisz mieć wyprowadzone końce fazy pomocniczej (rozruchowej) ,która połączona jest z kondensatorem C.
Rzeczywiście, powyższy sterownik nie pozwala na zmianę kierunku obrotów silnika jednofazowego. Rozwiązałem to poprzez dodanie 2 przekaźników sterowanych poprzez ten na płytce. One zamieniają N i L w uzwojeniu rozruchowym silnika.
Jest to silnik jednofazowy, falowniki do nich to rzadkość. Sporo ludzi [url=www.serwis.avt.pl/manuals/AVT5360.p... się bawi i nie narzekają. Do silnika 0.75kW może być konieczne wstawienie mocniejszych MOSFET-ów niż przychodzą w komplecie i dodanie wentylatorka.
Witam. Jeśli dobrze zrozumiałem twój rysunek, to w tym silniku do rozruchu jest potrzebny kondensator, a u ciebie go nie ma. Masz tam dokładnie narysowane jak podłączyć silnik, i w które miejsce kondensator. Są tam narysowane dwie możliwości podłączenia w zależności od kierunku wirowania silnika. Jaka pojemność kondensatora, to powinno być na tabliczce...
obecnie silnik ma 1440 ob/min a mi potrzeba w granicach 1000
Witam. Chciałbym zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym. Da rade przerobić go żeby obracał sie w prawo ?? Bo aktualnie obraca sie w lewo. Silnik ten ma dwa typy pracy wolno i szybki... Oczywiście, zamień szczotki miejscami. Silnik zmieni kierunek wirowania.
Więc żeby uzyskać te 200 obr/min, drugie koło powinno mieć 49,7 cm.
Orginalne połączenie przedstawia schemat "LEWO" z mojego wcześniejszego postu. Kondensator z zacisku U1 przełącz na V1, a mostek zV1 przełącz na U1. Pozostałe połączenia bez zmian.
Zastosować przekładnię. Wyższe obroty to większa moc. Jeżeli silnik nie jest przewymiarowany i pracuje z mocą bliską mocy znamionowej, to silnik będzie przeciążony. Zazwyczaj falowniki mają tylko reglację częstotliwości 0-50Hz ale są modele, które mogą pracować z wyższą częstotliwością na wyjściu 60Hz a spotkałem się nawet z falownikiem, który pracował...
Jeżeli to silnik komutatorowy, to należy zmienić kierunek prądu w uzwojeniu stojana lub w wirniku ( tylko w jednym z nich). Jeżeli to silnik indukcyjny (z kondensatorem w szereg z jedną fazą), to należy zmienić kierunek prądu w jednym z uzwojeń. Pozdrawiam wszystkich jjanek
W takim razie zmierz prad i napiecie jakim jest on zasilany wówczas bedzie mozna cos pomyslec ( jakis problem z polskimi znakami - sorry)
Witam ! Potwierdzam j.w., dodaję schemat: http://obrazki.elektroda.pl/5710194000_1...
jak silnik komutatorowy to pozamieniaj kable na szczotkach, jak indukcyjny (chyba tak sie nazywa) to najczesciej ma kondensator i nalezy go podlaczyc do innego kabla tzn jeden zostawic jak byl a 2 do miejsca gdzie sie go podlacza do pradu, a ten kabel co wczesniej yl podlaczony do kondensatora to do pradu. Heh zamotalem ale moze zrozumiesz
Witam. Poproszę o poradę. Potrzebuję zmniejszyć obroty pompy wodnej. Dzwoniłem do producenta z zapytaniem o rodzaj silnika w tej pompie ale odpowiedź była raczej "niepewna". Silnik jednofazowy , prąd przemienny , podobno indukcyjny. Jest dużo regulatorów w sprzedaży ale który będzie odpowiedni ? Chodzi mi o jakiś gotowy żeby qpić , zamontować , zapomnieć...
Mam pytanie o najprostsze sterowanie obrotami silnika jednofazowego (takiego montowanego w starych pralkach polara). Czy są jakieś gotowe moduły? Dziękuje z góry za odpowiedzi.
(at)ElektrodaBot chcę Ci bardzo podziękować za schemat ręczny zmiany obrotów silnika jednofazowego. Ponadto szanuję Cię za sposób przekazywania swojej wiedzy - prosty i dlatego zrozumiały. Dzięki. Ryniek3
dla Mintaj18 Witam ! Czy to może być schemat przełączania obrotów silnika jednofazowego, na tabliczce zaciskowej ? (czyli w miejscu podłączenia uzwojeń). http://obrazki.elektroda.net/56_12316012... Pozdrawiam Stefan
Do konca nie wiadomo jaki na prawde silnik autor mial na mysli. Jesli rzeczywiscie z wiertarki, to raczej na pewno bedzie to silnik komutatorowy. Jesli jest to silnik szeregowy, a tak raczej jest to mozna mu jeszcze zwiekszyc predkosc ograniczajac prad twornika (predkosc jest odwrotnie proporcjonalna do pradu twornika). Mozna by to zrobic elektrycznie...
jak zrobić układ który by zmieniał kierunek obracania się silnika jednofazowego, i taki sam układ dla silnika trójfazowego ?
Witam. Chciałbym móc sterować obrotami silnika jednofazowego i wiem że jest do tego potrzebny falownik. Moje pytanie czy taki falownik jak na zdjęciu wgl da radę i czy da się go podłączyć? Silnik jak coś ma 350W. https://obrazki.elektroda.pl/6830338300_...
Witam szanowne grono! Zwracam się do was z nietypowym zdarzeniem i adresuję od razu pytanie, czy ktoś z was spotkał się ze spontaniczną zmianą kierunku obrotu silnika jednofazowego? Silnik jest zasilony z sieci TNS poprzez sterownik umożliwiający zmianę prędkości pracy wentylatora. Dodam, że nie była wykonywana żadna ingerencja w obwody zasilające i...
A czy przekładnia toleruje zmianę kierunku obrotów?
Witam Zrób zdjęcie tabliczki znamionowej, według mnie jest to silnik jednofazowy z dwoma kondensatorami. Jeśli mam rację to źle zaznaczyłeś podłączenie zasilania, powinno być dołączone do mostków. Aby zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym z dwoma kondensatorami należ zmienić podłączenie mostków na : o o I I o o o o Zasilanie ma być podłączone...
Drugi zacisk od lewej ma 2 przewody, jeden z nich powinien być od uzwojenia pomocniczego, które jest połączone szeregowo z kondensatorem. Jeśli Ci sie uda zidentyfikować uzwojenie pomocnicze, to zamiana miejscami jego końcówek da zmianę obrotów na przeciwne.
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
Jednofazowy silnik elektryczny, jednokierunkowy o ile tak to się nazywa, jaki jest sposób na przerobienie tego silnika żeby miał lewe i prawe obroty ?
Poczytaj ten post [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... jednofazowy - Przełącznik obrotów prawo/lewo
Ten silnik pracuje i wszystko jest ok. Potrzebuj w nim zmienić kierunek obrotów. Schemat jego obecnego połączenia narysowałem powyżej. Do jakich zacisków podłączyć zasilanie aby zmienić kierunek obrotów?
W tym temacie opisywałem zmienę kierunku obrotów w silnik jednofazowym od frani http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... W przypadku silnika z kondensatorem, trzeba połączyć szeregowo fazę rozruchową, kondensator i wyłącznik odśrodkowy. Dodaj schemat Twojego wyłącznik to wtedy mogę narysować jakiś schemat podłączenia.
Tak jak kolega wcześniej pisze (przewód powinien być połączony z bolcem w gniazdku) i do tego kondensator 20µ/400V na zaciski U-Y. Zmiana połączenia jak na schemacie spowoduje zmianę kierunku obrotów.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... https://www.google.pl/search?q=silnik+je...
Jak zmienić kierunek obrotów w takim silniku ? http://obrazki.elektroda.pl/1381536500_1...
Witam potrzebuje regulator obrotów silnika jednofazowego idukcyjnego. Silnik od pralki frani zamontowany w młynku do zboża.
Taki wyłącznik będzie mi potrzebny do zmiany obrotów w małej tokarce którą "odgrzebałem" w garażu. Włącznik który już jest w niej właśnie jest taki lewo stop prawo. Niestety silnik który w niej był nie działa. Kilka lat przeleżała w garażu. A silnik który mi "podpasował" do niej to 0,45 kw i chodziło w nim głównie o wymiar zewnętrzny aby zmieścił się...
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
Oczywiście że falownik jeśli chodzi o jakiś rozsądny zakres regulacji obrotów.
Jak zmienić obroty w silnikach 1-fazowych
http://obrazki.elektroda.net/6_128994734... lewy rusunek lewe obroty a prawy prawe
To silnik trój fazowy.
Wystarczy zamienić miejscami początek z końcem dowolnego uzwojenia U1 z U2 lub Z1 z Z2.
Możesz wykorzystać te co są opisane jako"single-phase input 220V / single-phase output 220V" Ale najpierw sprawdź czy oby na pewno Twój falownik ma możliwość takiej pracy i jak go sparametryzować do takiej pracy. Inna kwestia co czemu chcesz sterować tymi wentylatorami z falownika? Jak bardzo obniżasz/podnosisz obroty? To są silniki jednofazowe z kondensatorem...
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
https://obrazki.elektroda.pl/2007395800_...
Taki mały to spokojnie podłaczysz pod 1F z kondensatorem w 3 kacie :) [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Nie wiem czy dobrze patrzę, ale podajesz że masz maszynę 1fazową, a chcesz falownik do sterowania maszyn 3fazowych. Do silników 1 fazowych bardziej regulator silników jednofazowych, albo falownik do silnika jednofazowego.
Z silnika(ze stojanu ) tak jak na foto wychodzi wspólnie żółty z zielonym i drugim otworem brązowy.
Proszę mi powiedzieć jak mam dokonać zmiany obrotów w silniku jednofazowym? Będę wdzięczny też za pomoc - pomiar omomierzem tegoż silnika jak to zrobić silnik oczywiście posiada kondensator rozruchowy
(at)grzegorz.bk Jeżeli rezystancje uzwojeń są równe, to oznacza, że jest to silnik nawrotny. Zatem jak podłaczysz kondensator, to uzyskasz albo prawe, albo lewe obroty.
silnik jednofazowy obroty kierunek obroty silnik jednofazowy silnik jednofazowy oporność
podłączyć termostat zamrażarka sterowanie zaworami hydraulicznymi honda civic termostat
samsung le40a536t1f daewoo telewizor głośność
Schemat elektryczny wyważarki Uni-Trol 2050 - dostępność i alternatywy Problemy z ogrzewaniem w Skodzie Felicia 1.6 benzyna