9000 rpm to obroty przy których pilarka ma najwyższą efektywność podczas cięcia, bo jak wiadomo z obciążeniem silnik zwalnia.
Jak są szczotki to jest to tzw. silnik uniwersalny, czyli można sterować jego obrotami. Ten zestaw który pokazałeś nadaje sie do tego o ile moc nie jest przekroczona. Podłączasz go to szczotek a właściwie do tego uzwojenia gdzie jest mniejsza oporność. Aby mieć stabilizację obrotów bez względu na obciążenie to trzeba zaawansowany sterownik z pomiarem...
Może rzeczywiście napisałem chaotycznie. A wiec tak, startuje silnik, po 15-20 sekundach zapina sie sprzęgło i agregat pracuje. Po 2 minutach silnik zwalnia, zmniejszają sie jego obroty do minimum. Pracuje na takich bardzo wolnych obrotach około 1min. Nagle obroty momentalnie wzrastają i pracuje na obrotach wysokich takich jak zaraz po starcie. Powtarza...
Dodatkowy aku. sam zamontowałem kazali go wymontować albo ładować innym sposobem. Oryginalnie vebasto podłączone było pod główny . Ale po przestaniu nocy 8h przy większym mrozie problem był z odpaleniem auta. Dodano po 7 Przetwornica działa jak dławik ,dodatkowy aku zbytnio nie obciąża alternatora. Czasami jak był rozładowany do 11,2v na wolnych obrotach...
Powodów może być kilka. Zasilacz również, ale najpierw sprawdziłbym sam silnik. W polskich silnikach (zwłaszcza tych które maja kilka ( ;) ) lat za sobą często dochodzi do zabrudzenia komutatora - brud częściowo zwiera lamelki komutatora i silnik pobiera znacznie większy, niż powinien, prąd. Stabilizator utrzymuje obroty silnika, ale po włożeniu kasety...
Co jest przyczyną braku przejścia z wolnych obrotów na wyższe? - silnik zwalnia
Mam Peugota 106 1.0 w benzynie 1996 r. od 3 dni gdy wrzucę jakiś bieg i chce dodać większych obrotów silnika zwalnia mi auto. Nie mogę wogóle rozpędzić auta. wie ktoś co może być przyczyną ?
Ja bynajmniej takim chodem bym się nie przejmował , w mojej c 360 praca brzmi podobnie a i obsługując [dawniej ]ZNMR ,gdzie wymiana silników [szczególnie przez PGR] była na porządku dziennym , silniki często pracowały z takim odgłosem [ odczucia szarpania]. Jak wspomniałem wcześniej w moim Ursusie szarpanie na wolnych obrotach zaczęło się po wymianie...
Ustaw śruby regulacyjne na 1,5 obrotu, rozgrzej silnik i kręć śrubą wolnych obrotów w lewo, za silnik zacznie zwalniać, zapamiętaj to ustawienie, następnie to samo w prawo. Dala wysokich podobnie. Ustaw śruby pośrodku tych ustawień. Dla wolnych obrotów, na niskich a dla wysokich na maksymalnych.
Nie da rady! Robiłem kiedyś coś podobnego, dałem silnik 0,7 kW , powyżej 4-5 atm. silnik zwalnia obroty spadają, zaczyna. się grzać. Używam go nadal, bez butli do szybkiego pompowania opon w samochodzie. Nie czekam na nabicie butli a do ok3 atm. świetnie się nadaje.
Tylko tu jest mowa o silniku z wirnikiem klatkowym a nie szczotkowym. Silnik szczotkowy szeregowy, a zapewne to taki jest - obroty zależą od obciążenia. Silnik może trochę zwalniać.
Przy 4 barach zwalniają obroty silnika. Przy 4,5 bar chodzi tak jakby z przerwami po czym się zatrzymuje i wywala bezpiecznik termiczny. Tak trzeba było na początku napisać. Dla koła pasowego 80mm na silniku, wał kompresora będzie miał ~850rpm. Powinien dobić do wyższego ciśnienia ale 8bar to nie osiągnie wg mnie. Ważne są kondensatory przy silniku...
Ziemia zwalnia swoje obroty. Powoli, ale zwalnia.
Triak + scalak miękko startuje i ma sprzężenie zwrotne prądowe stabilizacja bez tacho częściowa, natomiast drugi tylko regulacja ręczna, ile ustawisz tyle masz przy pracy bardziej zwalnia bo z niczym nie porównuje.
Szast, powiedz mi co ma silniczek krokowy, do spadku obrotów przy obciążeniu silnika? Tym bardziej jeśli obroty nie skaczą, nie falują, samochód nie gaśnie?
A czy zwalnianie obrotów silnika i wałków ktore nagrzewają się nie będą się razem sklejać ?
Chciałbym prosić o radę w moim "nietypowym przypadku". Zakłócenia w moim CB polegają na tym, że po pierwsze - przypominają pracę odkurzacza - poziom zakłóceń zależy od prędkości samochodu - nie zależą od obrotów silnika - auto zwalnia do zera odkurzacz milknie Próbowałem różnych wariantów zasilania, filtry, odłączenie pompy paliwowej, instalacji gazowej...
Problem polega na tym, że w/w pralka pierze normalnie i wykonuje cały program (niezależnie od wyboru) oprócz wirowania. Otóż gdy tylko skończy się wypompowywanie wody pralka rozpoczyna wirowanie jednak nie wchodzi w ogóle na obroty, silnik zwalnia po czym ponownie próbuje wejść na obroty i tak cały cykl. Po zakończeniu programu na wyświetlaczu pojawia...
Lub coś się rozszczelniło i gaz wydostaje się z instalacji do komory silnika a potem do wnętrza. Tłumaczyło by to słabe przyśpieszanie (lewe Powietrze). Przy gwałtownym wciśnięciu pedału mieszanka staje się tak uboga że silnik zamiast zwiększać RPM to jeszcze zwalnia.
Myślę że ważniejsze będzie rozwiązanie sterowania napędem kół i wyznaczanie trasy niż nóż, który może mieć stałe obroty a regulować możesz prędkością jazdy podczas koszenia. Gdy jest mało trawy jedziesz szybko, gdy pobór prądu silnika noża się zwiększa zwalniasz. Akurat silnik szczotkowy bardzo ładnie odzwierciedla obciążenie wału poborem prądu. Jest...
Pokaż co za układ elektroniki masz na pokładzie. żeby łódka płyneła prosto do przodu to oby dwa silniki mają sie kręcić w jedna strone czy jeden w jedną a drugi w drugą?A żeby skręcić np. w lewo to prawy silnik musi się krecić do przodu czy do tyłu? A możesz podać jakie masz śruby czy obie o jednakowych kierunkach lewe czy prawe ? Silniki przy skręcie...
Witam ! Proszę o pomoc i poradę Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mogę sterować małym silnikiem np.12V lub 24V. Chodzi mi dokładnie o urządzenie (np. jakiś pozycjoner) które mógłbym zaprogramować aby obracało silnik np. w lewo na 15 sekund przerwa na 5 sekund i ponownie obrót i tak np. trzy razy , poczym nastąpi zmiana obrotów w prawo z zachowaniem...
Witam wszystkich.Mój problem polega na tym iż w czasie wirowania obroty silnika falują tz.nabiera obrotów i zwalnia i tak na zmianę, ale odnoszę wrażenie że zanika napięcie na silnik czy może to być źle działający programator
Przy obrotach 2750 na minutę wychodzi szybkość 14.25 km/h Obliczenia (proszę sprawdzić, bo był grill z piwem dzisiaj) Przekładnia zwalnia silnik 11/80 czyli obroty silnika mnożymy przez 0.1375 i otrzymujemy obroty kółka = 378.125 razy na minutę. Kółko ma obwód 0.628 m i w minutę pokonuje dystans 237.46, mnożymy razy 0.06 i mamy km/h Przyjmując, że przy...
Strona mechaniczna kompresor- silnik bez usterek czy uwag. Lekki opór w trakcie obracania wałem wynika z cyklu sprężania tłoka. Pomiar pojemności kondensatora metoda techniczną i multimetrm- identyczne wyniki 25µF. Zawór zwrotny sprawny, szczelny. Dzisiaj po włączeniu kompresora tylko brzęczenie. Dopiero z drugim kondensatorem ( razem 50µF ) silnik...
Z hamulcem będzie - moim zdaniem - łatwiej sterować obrotami, bo można wtedy operować rozpędzaniem i zwalnianiem (nie tylko rozpędzaniem).
Opiszę to na ile potrafię konkretnie. W trakcie jazdy z obrotami silnika załóżmy 3000, zwalniam od razu wciskając sprzęgło i obroty silnika spadną do normalnego poziomu. Jadąc z prędkością obrotową 3000 i zwalniając wykorzystując hamowanie silnikiem do powiedzmy 1500 obr/min i dopiero wciskajac sprzeglo obroty podskocza do tych 2000 obr/min i tak się...
Cześć.Taki regulator jest dobry,tylko jak drut w rękawie ma większy opór to zwalnia się posuw.Jest taki kit w którym reguluje się prędkość obrotów silnika a poza tym układ stabilizuje obroty nieważne jaki ma opór.Nie pamiętam numeru kitu.
dzięki za odpowiedź :) hmm, co do zasilacza, to raczej nie - jest wspólny zarówno dla radia jak i magnetofonu - a radio działa bez zarzutu nawet na max głośności niestety, potencjometr regulujący obroty silnika (i jak mniemam cały stabilizator) znajduje się w obudowie silnika - musze więc go chyba rozebrać, żeby zobaczyć jaki ma symbol pozdrawiam
Jeszcze raz - nie ma żadnej regulacji. Tam jest zastosowany silnik prądu przemiennego 110V z kondensatorową fazą rozruchową - zasilany autotransormatorowo z połówki uzwojenia pierwotnego trafa sieciowego. Jedynie co można zrobić, to ewentualnie sprawdzić/wymienić ten kondensator jeżeli utracił pojemność. Obroty zależą od częstotliwości sieci energetycznej...
Jakość zdjęć trochę kiepska więc nie powiem ci dokładnie do czego są poszczególne śrubki. Co do tego regulatora to on ma odbijać tylko najprawdopodobniej jest ta sprężynka zbyt słaba lub mocna. Robiłem z podobnymi silnikami wielokrotnie i taka usterka była dość częsta. Jeśli chcesz się upewnić czy jest to wina tego regulatora to odczep ten drucik od...
Niestety miernik uniwersalny to za mało. Wirnik można sprawdzić na specjalnym urządzeniu, które spotyka się w zakładach zajmujących się naprawą wirników.Grzanie się wirnika to objaw zwarcia zwojowego, ale czasem przyczyną grzania się wirnika i zwalniania obrotów może być uszkodzone łożysko.
Ta dzwignia działa normalnie tzn element pneumatyczny po uruchomieniu silnika przyciaga do siebie dźwignie i silnik zwalnia, podciśnienie w rurce też jest ok, zauważylem że zaworek w termostacie który włącza element pneumatyczny chyba jest uszkodzony , plastik rusza sie w metalowej obudowie i jak go dotkne to silnik przyspiesza, to wyjasniałby wysokie...
podejrzewam że to ukł. BA 5979S lub coś w okolicy układu ponieważ po odłączeniu całego CD-ka napięcia są normalne tzn.9V i 5V ,a po jego podłączeniu napięcia spadają, a ukł. się grzeje.
Więc tak, wypróbowałem regulator obrotów silnika z postu kolegi (at)kjoxa i regulator zwalnia obroty wentylatora przez zmniejszenie napięcia ale niestety silnik buczy tak że przez dłuższy czas stałoby się to nie do zniesienia. No i nie wiem czy silnik by zniósł takie obniżenie napięcia z buczeniem i się nie uszkodził. Pozostają kondensatory i w związku...
Na ten monit skierowałbym swoją uwagę na silnik. Podobną sytuację miałem z pralką Whirlpool, okazało się, że stojan silnika ma przebicie między zwojami. Nie posiadam miernika rezystancji izolacji (czy jak on tam się nazywa), więc sprawdzam na wyczucie. Biorę papier ścierny drobnoziarnisty, składam kilka warstw (około 6, by napięcie nie przeszło) w kształcie...
Witam.Posiadam A4 tfsi 200KM,2005r.Podczas zwolnienia nogi z gazu z wyższych obrotów z silnika słychać odgłos jakby coś w rodzaju grzechotki lub tarki.Mechanik stwierdził ze moze to być napinacz i łańcuch napędzający wałki.Wymienił i dalej to samo,dalej stwierdzil ze fazer jest trafiony-kupilem cala glowice i po wymianie dalej to samo.Na wolnych obrotach...
Czuć smrodek, wymontowałem mechanizm który jest sprawny bo hamując rolkę dociskowa taśma zwalnia zwalnia wiec regulator obrotów silnika który chyba jest pod pokrywą silnika,pokrywa jest zaciśnięta. Ktoś rozbierał taki silnik ?
I w czym problem polega? jak na filmiku działają prawidłowo. Silniki nawet się porusza wchodzi w obroty ale gdy już dostaje obciążenia to zaczyna zwalniać.
mam problem przy włączaniu silnika w gwiazdę zaczyna pracować, a po przekręceniu na trójkąt zwalniają się obroty, tak jakby się wyłączył. o co chodzi?
Przytrafiła mi się usterka. Siedziałem i kombinowałem z przedłużeniem dolotu, po kilku eksperymentach złożyłem oryginalnie wszystko. Odpaliłem i się przejechałem, po czym wróciłem i (na ciepłym) silniku chwilę gazowałem - bawiłem się obrotami. Nagle silnik zaczął zwalniać, dodałem gazu, a tu nic. Usłyszałem szuranie - pukanie z okolic magneta. Po zdjęciu...
Do zewnętrznego zasilania - czy to znaczy, że poza regulatorem obrotów? A jak poznać, czy mierzę DC czy AC? Po tym, co nastawiasz na mierniku. Może jest uszkodzony tranzystor mocy w układzie regulatora obrotów, może urwał się kolektor i silniczek dostaje prąd ze scalaka, który był przeznaczony do sterowania tranzystorem i bez obciążenia daje odpowiednie...
spotkałem się z podobną, choć nie taką samą usterką, wina była jednak w zasilaczu, miałem zapasowy zasilacz ....
Witam forumowiczów po dłuższej przerwie. Mam "Benka" GS434 i w zasadzie do niedawna sprawował się wzorowo. Niestety przed kilku dniami zaczęły się kłopoty - w czasie odsłuchu zwalniały obroty, po jakimś czasie znowy wracały do normy i znów zwalniały i to dość znacznie. Swoje poszukiwania skierowałem w stronę elektrolitów, lecz to był ślepy zaułek. Po...
A czy na wolnych obrotach słychać jak silnik zwalnia? jak nie jesteś pewny to manometr podłącz. możliwe że szybkozłączka jest ferelna. Często się to zdarza w 60-kach.
Sprawdzałeś może obciążenie prądowe tego silnika? Nie znam tego falownika, ale są takie, które można zaprogramować w ten sposób, że w razie przeciążenia ograniczają obroty silnika do x Hz.
Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o jeden obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli nie, to delikatnie wykręć śrubę L i znowu na chwilkę dodaj gazu. Postępuj...
Producent zapewne się zabezpieczył przed spaleniem regulatora/silnika w momencie startu silnika przy ustawionych niskich obrotach. Regulatory z dużą możliwością regulacji najczęściej wyposażone są w specjalny układ rozruchowy który w momencie włączenia silnika "puszcza" go na maksymalnych obrotach a następnie zwalnia do ustawionych wcześniej co zabezpiecza...
Czasem dochodzi do tego że nawet podczas przewijania obroty zwalniają tak że taśma zatrzymuje się. Tylko taśma się zatrzymuje ?? Czy również silnik ?
Seat Ibiza 1,5 1991 150 000km przebiegu system Porsche nierównomierna praca silnika szarpanie po zmianie biegów . Słychać pompkę paliwa jak by się zacierała. Na wolnych obrotach w takt odgłosów z pompki obroty silnika jak by zwalniały .Czy to jest tego całkowita przyczyna
Zastanawiam się nad założeniem kondka i pytam z biegu: Czy jak przy łupnięciu na wolnych obrotach zwalnia silnik to kondek mi się przyda czy nie? ( mam poprowadzony kabelek 10 mm ) pozdrawiam
Tryb serwisowy z tego co czytałem niejako wymusza prace, więc nie możesz wykluczyć silnika, jak ostatnio miałem taką sytuację to podłączyłem silnik na krótko, przez papier ścierny i dociskalem palcem komutator, silnik zwalniał im mocniej doczekałem, rozwijając uzwojenie stojana w dwóch/trzech miejscach była powłoką zaklejona.
Niebieską przykręcasz-wkręcasz(poprzez "łącznik" wkręca się śrubka w gaźnik i przymyka ilość zasysanego paliwa na wolnych obrotach-to tak skrótowo) i zmniejszasz ilość zassanego paliwka. Czerwoną dopasowujesz uchylenie przepustnicy na wolnych obrotach. Gdy czerwoną wkręcasz to podnosisz obroty(dokładniej uchylasz-otwierasz przepustnicę. Chociasz jest...
Spróbuj wpuścić parę kropel oliwy do smarowania maszyn do szycia na panewki silnika .Prawdopodobnie zaciera się silnik i zwalnia obroty a to powoduje wzrost temperatury i w konsekwencji zadziałanie bezpiecznika termicznego.
Mam problem z samochodem jak wyżej Suzuki Swift 1.3 92km Benzyna z 2008r. Normalnie chodzi jak się go zapala i stoi ale jak rusza się w trasę to na pierwszym miejscu gdzie trzeba hamować i samochód zwalnia prawie całkowicie gaśnie, przed zgaśnięciem lekko drga. Podczas jazy nic się nie dzieje. Tak jak mówiłem wyżej jak się przełączy go na luz i zwalniają...
Pompa dzisiaj została rozebrana i poskładana wszystko wygląda w porządku. Po odpaleniu za pierwszym razem dało się zmniejszyć obroty do połowy po drugim odpaleniu odrazu wysokie obroty,trzeba było odciąć paliwo.Na wysokich obrotach silnik faluje nieznacznie zwalnia i przyśpiesza. Szukać nowej pompy czy rozbierać silnik i dostać się do regulatora obrotów?
jak rozumiec "zwarie filtra p/z do masy"? obudowa czy polaczenia wewnetrzne? Zwarcie przewodów filtra p.z. (czerwony i niebieski) do masy (obudowy). W takim przypadku może być efekt zwalniania i przyśpieszania silnika na wirowaniu. Pozdrawiam.
Objawy wskazują na uszkodzony silnik. Sprawdzam na wolnych obrotach prawo/lewo, dociskam palcem przez papier ścierny komutator, jak zwalnia obroty i nie próbuje ich podnieść, to dla mnie silnik jest uszkodzony. można to jakoś wyregulować Zgodnie ze sztuką? Masz w linku, który wcześnie podałem, a i nie zgodnie🤔 też 😋
Ogólne zasady regulacji gaźnika w pilarkach i kosach spalinowych są identyczne. Wkręć obydwie śruby (L i H) do lekkiego oporu, następnie wykręć je o 1 obrót, uruchom silnik, poczekaj aż się rozgrzeje, następnie wciskaj i zwalniaj dźwignię gazu, wprowadzając pilarkę na wysokie obroty. Obserwuj czy płynnie przechodzi z niskich obrotów do wysokich, jeśli...
Będą większe straty - więcej idzie w ciepło, kontroluj temperaturę. Zwalnianie dociążonego silnika (poślizg) w ocenie słuchowo-optycznej będzie wartością subiektywną. Można się tym posiłkować, ale lepszy byłby już odczyt obrotów.
przy przewijaniu wszystko ok do końca kaset szybko nie zwalnia, przy odtwarzaniuu jak obroty są prawidłowe to pracuje cicho, bardzo fajnie dżwięk pracy silnika zmienia się wraz ze zmianą obrotów silnik pracuje głośniej nawet jak obroty zwalniają samoczynnie po kilku minutach wraca do obrotów prawidłowych a czasami przyspiesza i po kilku chwilach zwalnia...
Podczas jazdy zapalają się wszystkie kontrolki temperatury chłodzenia, silnik zwalnia obroty i po minucie wszystko wraca do normy, kontrolki gasną a silnik wraca do normy i pracuje normalnie. Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam. w
W czasie pracy na sucho silnik osiąga obroty? Daje się regulować? Czy jak zwalnia, to daje coś próba regulacji obrotów lub dopompowania paliwa?
Odgrzebię temat. Jestem już na etapie składania sprężarki spalinowej i utknąłem na etapie wykonania zaworu pilotowego do zwalniania obrotów silnika przy 8 atm. Czy ktoś sobie poradził z tym zagadnieniem?
Kolega pisze że to silnik z lat 70-tych na 220V. Wówczas większość gospodarstw nie miało zasilania 3-faz powszechnie zwaną SIŁĄ. Stosowano więc silniki 1-faz których rozruch był za pomocą wyłącznika rozruch, praca jak pisze kolega lub jak to było w moim domu rodzinnym za pomocą dodatkowego przycisku. Przycisk naciskało się na czas rozruchu maszyny np...
Witam! Od pewnego czasu w mojej kserokopiarce Ricoh 450 wyświetla się kod sc 440-00.Podejrzewam,że coś z silnikiem, bo zwalnia obroty i nie można kserować na niej.
Clio II societe 1.2. 8v 2001- nie am w nim silniczka krokowego!! Przeczytała wasz wątek i mam pytanie i problem.... Mianowicie świeci mi się ta właśnie kontrolka od świec a przy tym silnik wariuje z obrotami tzn są one 2500-3500 sam przyspiesza i zwalnia, wyje silnik i pedał gazu nie reaguje... czym może to być spowodowane?? Wymieniłam juz potencjometr...
Witam Mam samochód Mini Cooper S 2010 r. silnik 1.6 benzyna model R56. Od jakiegoś czasu zapala się czerwona kontrolka niskiego ciśnienia oleju, po chwili znika. Wymieniłem czujnik ciśnienia i problem na zniknął na jakieś 3 tygodnie. Wczoraj znowu się pojawił. Nie wiem czy problem nie pojawił się od poprzedniej wymiany oleju i filtrów. Dzisiaj zauważyłem,...
Akurat o prądzie podkładu czytałem (bo już kilkanaście magnetofonów za mną ;)) Pytanie tylko jaka jest wartość tego trymera bo nie mogę się doszukać ani na schemacie ani na obudowie trymera? Dodano po 9 I jeszcze jedno przy okazji. Okazuje się, że sprawą obrotów nie jest silnik, bo zwalnia tylko i wyłącznie po założeniu paska talerzyka dowijania na...
Po uruchomieniu silnika około 50A, po paru minutach spada na 25A. Silnik jeszcze chłodny, a temperatura alternatora rośnie. Nawet bez zwiększania obciążenia alternator po chwili jest wyraźnie gorący. W chwili gdy silnik zwalnia obroty prąd nie rośnie. Maleje tylko napięcie, tak jakby coś obciążało alternator wewnątrz jego układu.
witam proszę o pomoc odnośnie klimy automatycznej działała do końca po ponownym uruchumieniu silnika przestał działać wentylator .sprężarka załącza sie ponieważ po włączeniu trybu AUTO silnik zwalnia obroty zaś dmuchawa nie chodzi czekam na sugestie pozdrawiam
Witam. Moje problemy zaczęły się wczoraj. Odpaliłem moją primerke z silnikiem 1.6 na gaźniku, ruszyłem i nagle zgasła. Ponowne próby uruchomiania silnika nie powiodły się. Myślałem, że zabrakło paliwa więc dolałem i nic. Wydaje mi się, że nie ma iskry gdyż wlałem paliwa bezpośrednio do gardzieli gaźnika i nic. Wieczorem podjąłem jeszcze jedną próbę...
Zwalnianie obrotów silnika to zazwyczaj zatarty silnik lub zwarcie wirnika i wtedy pobiera duży prąd A w jaki sposób włączasz ten silnik bezpośrednio zasilasz silnik Silnik jest z turbinami
Wiem że tamat stary, ale proszę mnie nie negować za "wykopaliska" bo może komuś moja odpowiedź się jeszcze przyda; jeśli silnik w walkmanie lub magnetofonie losowo zwalnia obroty to trzeba go wymienić i będzie dobrze. To jest typowa przypadłość takich małych silniczków, one z czasem mają takie chwilowe większe zapotrzebowanie na prąd i stabilizator...
Napewno można w taki sposób jak napisałes, lecz tego typu regulacja ma zasadniczą wadę - obroty silnika są zależne dość mocno od obciązenia osi silnika. Przy większym obciążeniu silnik będzie zwalniał obroty. Dodano po 2 Korzystniejszy jest układ z regulacją wypełnienia impulsu na NE555.
Moim pierwszym pojazdem był Maluch .Pamiętam sytuację w drodze ,jadę na trójce wysokie obroty pod górkę ,silnik zwalnia ,noga lekko z gazu auto jedzie dobrze.Wymiana pompki paliwowej (dość trudne ,lato ,gorący silnik),pomogła.Rozebrałem w domu tą wyjętą ,okazało się że do wymiany głowiczka zaworowa i sprężyna.
Najczęściej silnik zwalnia obroty, można spróbować rozebrać i wyczyścić komutator, miejsca po których idą styki, przy okazji sprawdzić czy panewki na osi silnika nie przycierają, też wyczyścić i lekko przesmarować. Zanim zdejmiesz pokrywkę dolną silnika zaznacz pisakiem jak jest ułożona względem drugiego trzonu, musi być potem tak samo złożona.
Normalne we wiertarkach i wkrętarkach z hamulcem umożliwiającym odkręcenie narzędzia jedną ręką. Obroty wrzeciona są większe niż prędkość silnika (wyjścia z przekładni) co powoduje zadziałanie hamulca.
Efekt jest taki , że przy wrzuceniu retardera, przy zwalnianiu obroty silnika spadaja poniżej 500, skrzynia głupieje i nie wie na co ma przerzucić. Po zgaszeniu jazda jest normalna do czasu wrzucenia retardera. Przy normalnym hamowaniu nie wyrzuca błędów.
Witam. Przy regulacji gaźnika występuje dziwny problem, nie mogę ustawić obrotów, raz są za wysokie a raz za niskie. Problem występuje też ze śrubą T, gdy ja wykręcam silnik powinien zwalniać a on nic nie reaguje. Pojawiają się takie objawy, gdy wkręcam śrubę T, to silnik zaczyna zwalniać.
jak by ktoś miał do audi 80 1,9 tdi 1z na przepływce pierburg z rocznika 1995 028 906 021 AP był bym szczęśliwy obecnie mam założone epromy z allegro ale nie jestem zadowolony moc w miarę wzrosła ale nie tak jak na chip-boxie ale nie idzie jechać na równych obrotach (silnik telepie )trzeba zwalniać albo przyspieszać
Wg mnie opis zachowania głowicy (ruch) oraz zwalnianie i przyspieszanie obrotów silnika napędzającego płytę jednoznacznie mówi o niemożności jej odczytu. W pierwszej kolejności wyczyścić soczewkę lasera a jeśli to nic nie da do wymiany jest cała głowica. Kręcenie potencjometrem na dłuższą metę nie przyniesie rezultatów.
Od niedawna stałem się posiadaczem Forda Fiesty. Usterka charakteruzuje się nierównomierną pracą silnika na wolnych obrotach. Przyśpiesza i zwalnia. Takie pływanie obrotów. Domyślam się, że chodzi tu o silniczek krokowy. Silnik to 1.4 na pełnym wtrysku. Czy da się go wyczyścić? Jeżeli tak to jak? Czy są w niej jakieś kody migowe, żeby odczytać błędy?
Może mi ktoś podpowie rozwiązanie. Szczotki węglowe silnie iskrzą w czasie pracy silnika powodując utlenianie styków komutatora. Wymieniłem już kiedyś cały wirnik oraz szczotki i obecnie sytuacja się powtarza - silnik zauważalnie zwalnia obroty i cały jest wypełniony pyłem ze szczotek. Jak temu zjawisku zaradzić?
Witam, jestem tutaj nowy ale niestety wsród istniejących wątków nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie więc postanowiłem napisać nowy wątek. Jakiś czas temu kupiłem używany kompresor Einhell BT AC 200/50 lecz niestety okazało się, że nie jest do końca sprawny ponieważ przy próbie uruchomienia kilkasekund buczał ( przy bardzo powolnych ruchach tłoku)...
To że w "głowie" to znaczy w regulatorze silnika było dla mnie zrozumiałe. Chodziło mi o możliwie precyzyjniejszą radę. Taki start silnika zdarza się kilka razy w ciągu prania i tylko podczas obrotów w prawo. Nie jest to wina paska bo silnik rusza wtedy na maksymalnych obrotach i momentalnie zwalnia do "normalnych"
Jeżeli nie masz dostępu do silnika, tak jak kolega pisał. Spróbuj przesmarować silnik (panewki). W 50% pomaga.
Witaj! Opisz całą sytuację piszczenia. Czy przy hamowaniu przygaszają światła, czy silnik przy hamowaniu zwalnia obroty. Od tego jest uzależniona odpowiedź./Światła przygasają to bym sprawdzał instalacje wraz z wyłącznikiem stopu.-Przy hamowaniu zwalnia obroty to bym szukał w regulacji sprzęgła./ Pozdrawiam Miro.Nasz
Witam, jak chciałbyć abym opisał to co dzieje się z silnikiem na wolnych obrotach? Ja to widzę w ten sposób: wolne obroty- silnik ma pływające obroty, podczas jazdy wyrzucam na luz i puszczam pedał gazu - silnik zwalnia do bardzo niskich obrotów, wręcz ma ochotę zgasnąć, potem wchodzi na wyższe obroty około 2000 a potem potrafi zgasnąć. Auto jest z...
Witam. Potrzebuje pomocy. Kupiłem silnik 5,5 kW, 1450 obr, silnik posiada przełącznik gwiazda, trójkąt. Pierwsze przełączanie rozruch, drugie praca. Silnik normalnie odpala, wkręca się na obroty, niby wszystko ok. Ale przy próbie cięcia drewna, nawet małych kawałków, silnik momentalnie zwalnia do zera. Po odstawieniu drewna od piły silnik znów się rozpędza....
Witam, posiadam chińskiego quada Asix 250. Siedzi w nim gaźnik PDJ24 (też chińska produkcja). Problem jest taki, że jak trochę go rozgrzeję, to daje gaz tak z 7000 obrotów i puszczam, to quad bardzo wolno zwalnia z obrotów. Układ powietrza szczelny, linka gazu chodzi normalnie.
Witam. Mam problem jak w temacie napisane zostało. Podczas autokalibracji silnik zwalnia obroty i w końcu się dławi. Dodam, że podczas pracy na gazie przy dodaniu gazu silnik również w pierwszej chwili zwalnia do według mnie zbyt małych obrotów ( <800 ) i później się wkręca wyżej. Jak to rozwiązać? Dodano po 1 Okazuje się że przy szybkim otworzeniu...
Powinien jechać ale też to zależy od sposobu sterowania przepustnicą (w benzyniaku) przez kompa, może wpadać w falowanie itp. samochód będzie szarpał. Częściowo prawda. Po równej, poziomej nawierzchni i gdy wszystko jest sprawne każdy samochód będzie się toczył z określoną minimalną prędkością. W dół to nie ma o czym pisać, a pod górkę gdy moc wolnych...
(at)gs14 Żadnych rampach. Rampa to czas rozpędzania się się silnika i czas jego wyhamowania do zera. Ustawiasz na jednym wejściu cyfrowym 50 Hz, czyli obroty nominalne, na drugim np. 30 Hz czyli zmniejszone, rampy na np. 2, 3 sekundy celem łagodnego rozpędzania i zwalniania wentylatora. Napięcie zasilania i napięcie silnika, oraz jego moc. To wszystko...
Nie wiem jaki tam jest silnik ale miałem podoobny problem w Matizie, przy zwalnianiu tzn gdy spadaly obroty silnika - gasł, przyczyną był uszkodzony silniczek krokowy (zacinał się).
Witam, ze zdjęć wynika, że podłączenie cięgna oraz sprężynki jest poprawne, sam jestem ciekawy gdzie jest błąd! Ale co możesz sprawdzić jako pierwsze, to przy pracującym silniku przytkaj palcem gardziel przepustnicy od częściowego do całkowitego jej przymknięcia, będziesz widział, czy poprzez zmianę przepływu powietrza oraz tym samym składu mieszanki...
jestem pewien co mówię. dodam, że węże są odpowietrzone. Zresztą wczoraj działała dziś nie. Nawet jak podłącze do sieci Aquanet też tak samo się zachowuje. regulatora ciśnienia nie ma. Jak jest za mały wydatek wody zachowuje się inaczej - buduje ciśnienie, po czym brak jest wody to silnik przyspiesz po czym zwalnia i znów buduje ciśnienie. Ale w tym...
Więc sie zdecydowałem także na dremel 4000 4/65 i kupiłem na allegro z przesyłką 494 i co: -dwie tulejki aluminiowe ! to już miałem lepsze w szlifierce na 12v - mosiężna. -szlifierka pracuje nie równo szarpie od 5-10 obr/min dobrze chodzi 10-25 - szarpie chodzi nie równo max obrotów słychać jak silnik zwalnia i przyspiesza. Dodam dziś przyszedł mi towar...
Witam, Eurotec BG202 1200 W - wydaje mi się ze ta szlifierka pracuje z silnikiem klatkowym a "AVT1007 sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych, więc ten układ raczej nie będzie pracował tak jakbyś pragnął. Będzie się rozpędzał do dużych obrotów przy małych obciążeniach i zwalniał pod większymi obciążeniami...
Czy wie ktoś może dlaczego nie wiruje? mam schemat i jest w niej regulator obrotów a w silniku jakaś prądniczka tachometryczna? Jak to sprawdzić? Jak "pykam" redukcją obrotów 800/600 to silnik na 1s startuje a potem znowu zwalnia. Pomocy! Treść tematu poprawiono.
gramofon zwalnia obroty magnetofon zwalnia obroty silnika przyspiesza zwalnia
wieczna bateria kuchnia gorenje zapisywać kamera
automat smoke robot humanoidalny
Układ scalony SOIC8 3,3V do generowania sygnału PWM Brak paliwa na wtryskach po zamontowaniu zregenerowanej pompy wtryskowej