Pozwolę sobie zabrać również głos w tej ciekawej dyskusji. Kiedyś naprawiałem dużą ilość garbusów i ogórków. Przełożenie koła talerzowego w skrzyni garbusa jest możliwe i najlepsze w tej sytuacji. Jest na taka operację miejsce w obudowie, regulacja to żaden problem. Zmiana obrotów silnika nie jest możliwa, wałek rozrządu przesunięcie sworznia w tłoku...
Hmm, dziwne... Ewidentnie słychać, że moduł podnosi zasilanie do silnika prawidłowo. Dalej objawy jak zużyte szczotki, ale być może jest uszkodzony wirnik. Motor trzeba by wysterować poza pralką i sprawdzić co się zeń dzieje, ale to raczej już raczej poza twoimi możliwościami napraw domowych.
Wymień kondensator rozruchowy silnika.
Sprawdź kondensator, wtedy zacznie wirowac.
Sprawdź czy silnik obraca się lekko jeśli tak to możliwe że fiksuje ci rozrusznik. Jeśli z dużym oporem to niestety trzeba szukać dalej.
Wystarcza dwa styczniki z cewkami na 220VAC. Tu chodzi o to, by odwrócić polaryzacje jednego z uzwojeń. Nie wystarczy, uzwojenie główne w tym silniku jest podzielone na pół. Te połówki na rozruchu łączone są szeregowo, a na pracy równolegle. Dlatego właśnie, te przełączniki są tak rozbudowane. Tu muszą być trzy styczniki. Jednak prąd stały tam zbędny,...
Zdejmij pasek i zobacz czy możesz obrócić alternatorem- może się uszkodził , częsta przypadłość w Fiatach.
Skoro na holu nie chciał się obrócić silnik to wodę zassał . Jak na tym sznurku nie pogiąłeś korbowodów to masz sporo szczęścia. Wykręcić świece , pokręcić ręcznie kilka obrotów silnikiem. Sprawdzić czy w oleju nie ma wody. Wtedy można próbować odpalić. Ale myślę że lepiej żeby się mechanik tym zajął
Napisałeś: "...Mimo, że czas załączania silnika mogę ustawiać w uC z dokładnością do ms, to jednak obawiam się, że po pewnym czasie układ rozjedzie się i silnik nie będzie trafiał w odpowiednie położenie przełącznika. A niestety przełożenie jest na tyle duże, że sprężyny w przełączniku nie podciągną silnika na właściwe położenie..." Rozwiązanie: Silnik...
Prościej się już nie da :) Na podanych linkach masz opis i schemat. Masz w opisie specjalizację "budowa maszyn / cnc" więc to nie powinien być problem. Jest jeszcze jedna możliwość. Można obrócić silnik o 180 stopni i masz obroty w przeciwnym kierunku.
Najpierw jak kolega mówi podłącz się bezpośrednio plusem pod rozrusznik a masą na silnik. Silnik był z rozrządem czy sam składałeś rozrząd? Załóż klucz na koło pasowe i sprobuj ręcznie obrócić silnikiem. To że go przepchałeś na biegu o niczym jeszcze nie świadczy. Wykręć świece żarowe albo wtryski i sprubuj zakręcić wtedy powinieneś obracać bez wysiłku....
A może byś tak napisał to jeszcze raz, tym razem z przecinkami? A ja powtórzę, że na końcowym etapie składania i tak musisz przeprowadzić dokładnie pomiary pasowania stosownymi narzędziami każdej części i w razie nietrzymania tolerancji, poddać ją obróbce. Składanie tego na zasadzie "w sklepie powiedzieli że to komplet i będzie ok" to na weekend kolejne...
Więc albo akumulator siadł, albo problem z połączeniami przewodów od akumulatora albo silnik stoi kołkiem. Spróbuj obrócić wałem za pomocą klucza.
Witam. Miałam przyjemność pracować z takimi silnikami, stosowane były w zakładzie do napędzania wytłaczarek PCV. Ten mały silniczek służy do napędzania pierścieni na komutatorze, na pierścieniach są zamontowane szczotki - to ich główna wada, ścieranie się szczotek, jest ich tam cała "masa", dlatego wymieniono je w firmie na silniki w komplecie z przemiennikiem...
Może, bo zablokowany silnik bierze dużo prądu (zakładając, że jednak szczotki przewodzą). Dodatkowo możesz mieć jakieś zabezpieczenia, które ten prąd kontrolują - tego nie wiem. Na pewno warto zmierzyć napięcie na akumulatorach przy próbie uruchomienia (jak klika). Możesz też spróbować żarówką, bo na ucho są to krótkie impulsy i miernik może nie pokazać....
Jeśli silnik bardzo się przegrzewa lub nagrzewa się nawet bez obciążenia przez krótki czas, może być kilka przyczyn. Łożyska mogą być zużyte lub luz między stojanem a wirnikiem został zmniejszony, w wyniku czego ocierają się o siebie. Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować...
Bardziej 12V maksymalnie 15V . Sterownik nie obniża napięcia. Podaje takie jakie jest. 24 V może być za dużo dla silnika i sterownik może paść od za dużych prądów. Jeszcze tak teraz widzę dopiero drugą wtyczkę na silniku jest coś jeszcze z kabli oprócz tej wtyczki i wyjść U V W. Silnik da się obrócić ręcznie?
Witam . Ważne by przewód 30 alternatora idący do amperomierza i odchodzący od niego wymienić na przynajmniej 10².Przy zmianie masy z (+)na (-),należy nie zapomnieć o zmianie kierunku obrotów silnika dmuchawy.Można dokonać to w prosty sposób; Silnik jest skręcony dwoma długimi szpilkami ,należy je odkręcić i połówki silnika obrócić względem siebie...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Dziękuję wszystkim zainteresowanym. Osoby twierdzące, że jest uszkodzony silnik oczywiście miały racje. Silnik zdobyłem wymieniłem i pralka działa jak powinna tzn. jest sprawna w 100%. Oporność zmierzona wirnika mojego silnika 7 Ω, zakupionego sprawnego 30 Ω (wartości zbliżone). Mimo że na komutatorze nie było widocznego iskrzenia na uszkodzonym...
Chodzi o to by wyjście PWM (Q4) oprócz "napędzania" sterownika krokowego zostało zapętlone na wejście Crouzet (I1) - dla zliczania wygenerowanych już impulsów (określasz w programie ile impulsów trzeba wysłać by obrócić silnikiem o określony kąt); OPCJA: Alternatywnie na wyjście Q1 "taktuje" timer Li - zapętlając jego wyjście z wcześniej omówionym wejściem...
Można (jak dawniej zalecali)dać trochę oleju do cylindrów i obrócić wałem.
nadal nie wiem nic o przebiegu Dla czego komplikujesz w swojej głowie sprawy proste? W Machu definiujesz, na którym pinie LPT ma się pojawić dany sygnał. Dla jednej osi wysyłany jest sygnał krok i sygnał kierunek. Sterownik silnika powinien w odpowiedzi na pojawiający się impuls na pinie "krok" sprawdzić stan pinu "kierunek" i obrócić silnik o jeden...
Silnik ma przekładnię, więc może się w ogóle nie dać obrócić osi w palcach.
Jeżeli pompa oleju nie ciągnie możesz wykrecić ta duża srube z boku ze zpreżyną i zaworkiem ciśnieniowym wstrzyknąć tam olej sprytnie i szybko zakrecić. Pomaga. zalać podstawe filtra oleju ile sie da. Wstrzyknąc w kanały smarujące olej tak aby cofnoł sie do pompy oleju. Najlepiej jeżeli silnik jest wyciągniety i bez miski obrócić go do góry nogami i...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
W tym silniku, w odróżnieniu od silników tradycyjnych, w celu dokonania regulacji obowiązkowo należy zachować kolejność opisaną w tabeli. A) Położenia wału korbowego silnika B) Cylindry, w których należy wyregulować luz zaworów C) Cylindry z zaworami w równowadze D) Cylindry, w których należy wyregulować wstępne ustawienie wtryskiwacza -Ustawić wał...
Wg mnie łożysko zardzewiało. Nie eksperymentuj, jak najszybciej wymień. Raczej pierścień łożyska nie powinien sie obrócić na wałku silnika, tak jak często to się dzieje z zablokowanymi łożyskami bębna, bo moment obrotowy jest wielokrotnie mniejszy, ale opory są już tak duże, że silnik już teraz się blokuje.
Witam.Moze to ci pomoze : "Przed odłączeniem kabla akumulatora sprawdzić kod zabezpieczenia systemu audio. Uwaga: Podczas demontażu należy zaznaczyć kierunek obrotów, podczas ponownego montażu należy upewnić się, czy pasek obraca się w tym samym kierunku. Przed zdjęciem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia. Odłączyć akumulator.Zdjąć przedni...
Silnik krokowy można porównać do magnesu na osi i elektromagnesów (2,4,5,6). Podanie napięcia na elektromagnes (fazę silnika) spowoduje obrót magnesu (osi silnika) o odpowiedni kąt. I tyle, nie będzie się obracał dalej. Żeby doprowadzić do obracania się osi silnika trzeba kolejno włączać i wyłączać poszczególne elektromagnesy (fazy). W zależności od...
Czy silnik musi byc uruchomiony aby sprawdzic Nie. Silnik zgaszony. Podłącz masę z jednym a potem z drugim plusem. Na podłączonym łapiesz za wentylator i próbujesz obracać. Jeśli sprzęgło elektromagnetyczne jest sprawne to wentylator będzie próbował obrócić silnik.
Tak, ten silnik nie ma dużej mocy. Z uwagi na przekładnię w pralce (ok. 6:1), to tym samym moment jest wystarczający, by obrócić pranie w bębnie. 4A to prąd nominalny silnika. Na rozruchu jest większy, potem nawet mniejszy.
Witam Też stawiał bym na rozrusznik. Miałem taki przypadek ze swoją Mercedes 123. Objaw ten sam tylko że ja o tym się dowiedziałem przez przypadek . Nie mogłem obrócić kluczem silnika to wpadłem na pomysł że wyjmę rozrusznik i poobracam wieńcem . Po odkręceniu rozrusznika nie mogłem go wyjąć bez pomocy trzonka od siekiery i młota .Okazało się że jakiś...
Czytając inne posty można wnioskować że to wina silnika. Czy faktycznie to jego wina? Moim zdaniem to "buczenie" wydaje silnik pompy spustowej. Pewnie coś dostało się do pompy - silnik nie może obrócić i "buczy".
Dodano po 9 Upierając się przy twoim planie należałoby rozpatrzeć to tak: - śmigło ma jeden słuszny kierunek obrotu, powiedzmy prawy patrząc od przodu (silnik za śmigłem). Jeżeli spojrzymy na odwrotne "zasilanie" śmiga od przodu ( silnik przed śmigłem, śmigło nadal obracane w tym samym kierunku ), to faktycznie obroty silnika muszą być odwrotne dla...
Mam pytanie jakie przeróbki mocowania będę musiał zrobić by silnik spasował?? Przyjdzie silnik to zobaczysz pomierzysz, w silniku M541(nowszym) trzeba uciąć kawałek karteru i nawiercić nowy otwór w mocowaniach (w ramie), a jak to w przypadki silnika z Duo wygląda sam zobaczysz. Czy da się zastosować podnóżek od simsona by cięgło od hamulca było po...
Uszkodzone jest uzwojenie prania, silnik do wymiany.Sprawdź jeszcze silnik podpiąć bezpośrednio w kostce z kondensatorem.
Podałeś mało informacji, na ich podstawie nie potrafię precyzyjnie określić usterek. Przypuszczam że mógł nastąpić następujący ciąg wydarzeń: 1 zblokowany ślimak, 2 uszkodzenie trybów przekładni ( nadłamany lub wyłamany ząb), 3 uszkodzenie silnika ( mocowanie łożysk ślizgowych) silnik ręcznie może się obrócić ale po podaniu napięcia wirnik klei się...
Pewnie jest jakiś inny sposób, ale z tego co napisałeś: jeżeli wiesz ile kroków wykonuje silnik w ciągu pełnego obrotu (Po podaniu danej ilości kroków, silnik powinien obrócić się osi o 360stopni), obciąż go momentem przy jakim ma pracować, na osi silnika zaznacz jakiś punkt i zadaj n-krotność liczby kroków potrzebnych do wykonania obrotu... Przy jednym...
Czy wirnik silnika da się obrócić ręką? (oczywiście bez podłączonego zasilania a jeżeli jest na nim motoreduktor to spróbuj pokręcić wiatrakiem z tyłu) jeżeli nie to jak mówisz jest w tym silniku hamulec i skoro pokazuje nieskończoną rezystancje to jest spalony. Czy z boku (okolice wiatraka) nie ma takiej "wajchy" która służy do ręcznego odciągnięcia...
No silniczek nie musi być super mocny, wystarczy taki słaby, byle by miał siłę obrócić ten talerz ze sklejki, wystarczy że będzie robił 2-4 obroty na minutę Silnik z mikrofalówki będzie idealny.
Jesli to silnik 4fazowy to ustaw go poza pętlą w JEDNO konkretne położenie i zobacz palcami czy sie wirnik trzyma. Jak wirnik będzie sie dało łatwo obrócić w palcach to coś jest nie tak z zasilaniem uzwojeń...
A przy wkręconej świecy (normalnie), możesz pokręcić magneto ręką więcej niż 1 obrót ? Czy czuć ,że coś blokuje ? Akumulator ,akumulatorem a może kable zaśniedziałe.Sprawdzałeś ten gruby kabel co idzie do rozrusznika ? Jak mechanicznie nie blokuje a nie ma siły obrócić ,to prąd gdzieś może ginąć.
Silnik płyty sprawny? Zachowanie napędu zależy głównie od przyjętego tam algorytmu. Niektóre napędy gdy nie mogą zognioskować wiązki próbują obrócić płytę (a nóż trafiła na syf), niektóre nie. Jeśli siedzi tam silnik prądu stałego to możesz go sprawdzić podłączając pod 2-3V zwracając uwagę czy nie ma "martwych pozycji" - trzeba obrocić palcem by ruszył....
Spróbuj może obrócić komutator lub odłączyć jedno lub kilka uzwojeń. Wyczyszczenie ze środka smarnego ujawni się dopiero po dłuższym czasie (chyba ze to jakiś wielki silnik na panewkach), bo łożyska pochodzą jeszcze na prawdę długo, a materiał na panewki ma właściwości samosmarujące i możesz nie doczekać jakiegoś dużego zwiększenia oporów.
Nie. podnieś jedno wrzuć 1 i zobacz czy jesteś wstanie obrócić bez oporu jeżeli przegub i silnik cały to przegub powinien ci nie pozwolić później podnieś drugą stronę a tą opuść jeżeli przegub jest rozwalony to dasz radę kręcić kołem to trochę bezpieczniejsze niż metoda kolegi na odpalonym silniku. Dodano po 3 Ps. Jak wyskoczył przegub ze skrzyni to...
Co byś nie zrobił, pamiętaj żeby wyczyścić układ dolotowy z oleju i spróbuj to samo uczynić z wydechem. W silniku jest olej czy wyciągło wszystko??? Poczekaj chwilę i sprawdź czy da się obrócić wałem, byle nie rozrusznikiem, najlepiej też zdejmij górną osłonę z rozrządu i zobacz czy z paskiem jest wszystko w porządku,
Opis okresowych czynności obsługowych. Co 2 lub trzy godziny kilkaktotnie obrócić pokrętkę filtra grzebieniowego celem jego oczyszczenia.Co 8 godzin sprawdzić stan oleju i utrzymywać stan w skrzyni korbowej do znaku na miarce w pozycji max.Co 150 godzin pracy silnika nalaży wymienić olej na rozgrzanym silniku.gdyż wtedy razem z olejem spłyną zanieczyszczenia...
Kolego jak się coś nieznanego rozbiera, to wcześniej znaczy się jak to było złożone. Mam dokładnie taki sam silnik z adapteru i jest w nim istotne to jak on jest złożony. Ważne jest z której strony stojana wystaje oś wirnika, jak są założone jarzma z panewkami, czasem trzeba je obrócić o 180 st. Po złożeniu, ale bez dokręcenia nakrętek wirnik powinien...
zdejmując pasek klinowy silnik kreci zgodnie z obrotami i programatorem, a zakładając pasek niestety nie. Wyjaśnij jeszcze raz tę syuację, bo czytając dosłownie wynika z tego że wirnik ma zwarcie i nie ma siły obrócić się po przyłożeniu do niego nawet małego oporu. Moja diagnoza podparta jest również tym Twoim stwierdzeniem programator pracuje silnik...
obrócić silnik obrót monitor obrócić sharp obrócić
combo ariva internet dietrich kotły obrót minimalny
brother drukarka lutownica zwarcie
TP.HV553.PC821 55" TV Firmware Flash: Panel Codes, BIN File, USB Upgrade, Kazmi-Elecom, Elektroda Schemat elektryczny obieraczki LOZAMET OZO – gdzie znaleźć dokumentację PDF?