A czy obroty muszą liniowo rosnąć? Dwa wyłączniki bimetaliczne. T1 - do osiągnięcia T1 wentylatory nie pracują. T1 - włączają się wolne obroty. Jak temperatura osiągnie T2, włączają się szybkie obroty. LM35 - daje napięcie wyjściowe 10mV/°C. Nie trzeba kalibrować.
najlepiej voltomierzem sprawdzić napięcie powinno rosnąć podczas obrotów nawet do 14V
Nie powinna wartość rosnąć wraz z obrotami? Oczywiście że nie. Rośnie wraz z obciążeniem.
Ja polecę MSI Afterburner - http://www.x64bitdownload.com/download/t... (ver. x64) Śmiało można zwiększyć obroty wiatraka oraz ustawić jak ma rosnąć prędkość wiatraczka względem temperatury.
Dziwne, bez sprężyny, obroty powinny natychmiast maleć do minimalnych. Nie napisałeś co się dzieje gdy przesuwasz dźwignie w stronę, w którą ciągnie ją sprężyna. Obroty, powinny rosnąć.
60W to ma być moc ze startami w oporniku, czy samego wentylatora? 220W/300W to zmierzone czy nominalne? Żeby to policzyć trzeba by znać zależność mocy od obrotów, teoretycznie powinna rosnąć z trzecia potęgą, ale gdzieniegdzie piszą że z drugą, więc nie jestem pewien. Najprościej ze wzorów P=U²/R oraz P=I²×R. Problem pojawi sie później kiedy...
Hey, jakie powinno być napięcie na wtyczce od zaworku n75 iveco 2.8 146km? Oraz do jakiej wartości powinno rosnąć pod obrotami? Na zgaszonym mam 0.50v, na zapalonym 9.30v Dodano po 30 Hey, jakie powinno być napięcie na wtyczce od zaworku n75 iveco 2.8 146km? Oraz do jakiej wartości powinno rosnąć pod obrotami? Na zgaszonym mam 0.50v, na zapalonym 9.30v
Coś już wiem. Między pinem środkowym czyli 3 a ostatnim czyli 5 powinno być 1.2_-1.8V mniej więcej na wolnych obrotach i rosnąć wraz z wzrostem obrotów do około 4.4V a u mnie jest 1.45 na wolnych i jak przytrzymam 3000 obrotów i nic się nie zmienia :/ po odpięciu wtyczki wraca 5V czyli maf do wymiany?
Witam. Według mnie rosnąca charakterystyka może też uwzględniać maksymalne straty ciepła na uzwojeniu. Dlatego wraz ze wzrostem obrotów rośnie bo rośnie też wydajność chłodzenia.
tak to jest normalne, obroty muszą rosnąć bo na tym biegu z 1500 obrotów silnik by nic a nic nie przyśpieszał bo to za niskie obroty by się z nich "wygrzebać" dlatego lockup zapina wyżej, gdy silnik ma już odpowiednią moc żeby przyspieszać a swoją drogą jak dasz do dechy w takim momencie to skrzynia powinna zredukować o jeden a nawet 2 biegi, mi redukuje...
(at)entermen, wg mnie, jeżeli sprawdzasz tak jak na rysunku w poście #19, to źle to sprawdzasz. Powinieneś sprawdzić ja się zachowuje żarówka podłączona pod skrajne (zewnętrzne) piny wtyczki. Przy sprawnym regulatorze, żarówka powinna się zapalić po naciśnięciu regulatora i jasność jej powinna rosnąć w miarę zwiększania nacisku.
Sonda wymieniona na nową, pracuje w zakresie 0,05-0,85V czyli prawidłowo, niestety nic się nie zmieniło. Przepływomierz podaje wartość 2g/sec na postoju i dochodzi do 60g/sec przy 6 tys obrotów. Na stacji diagnostycznej analiza spalin przekroczone normy 5 razy. Zacząłem szukać nieszczelności w układzie dolotu powietrza, wiadomo pryskałem plakiem i nie...
Masz w tym gaźniku membranę? Bo jeśli tak, to najpewniej ją ciul strzelił :P . Druga sprawa - luzy zaworowe do sprawdzenia. Jak masz mocno rozjechane, to nie będzie chciał równo chodzić. Po 3cie, jeśli silnik jest zimny, a ty wyłączysz ssanie, to nie jest dziwne że gaśnie, zwłaszcza w aktualną zimową pogodę. Po 4te. Najpierw ustawiasz skład mieszanki,...
Clip służy do diagnostyki prawda? Wężyki spinamy razem i turbo pompuje na max tylke ile daje rady. Czyli jedziemy autkiem ze złaczonymi węzykami a w Clipie wchodzimy w tabele wartości mierzonych i patrzymy jakie jest doladowanie. Powinno od 1200 obrotów rosnąć i to sporo. Ile dolewasz oleju do silnika na 1000 km?
I powinno rosnąć wraz z obrotami.. Na postoju rosło nie będzie.
Tak nie powinno być! Obroty nie mogą rosnąć samoczynnie sprawdzałem to już w kilku autach "benzyna" dodam że (BEZ LINKI GAZU) np. vectra 1.8 i można ustawić sobie 2150..2350..2400. itd... Obroty powinny rosnąć proporcjonalnie do wciskania pedału gazu. A nie jak ww opisywanych przypadkach "mucha siada" i obroty na 4000rpm. Dodano po 5 Przepływomierz...
Od wkrętarki ma na pewno mniejszą moc, ale za to nadrabia prędkością obrotową. Im mniejsza średnica wiertła tym niższa liniowa prędkość skrawania, dlatego obroty powinny rosnąć odwrotnie proporcjonalne do średnicy żeby prędkość skrawania była podobna. W amatorskim sprzęcie możemy przekroczyć 10'000obr/min to wcale nie jest dużo, profesjonalne wiertarki...
Podjedź pod wzniesienie i próbuj na nie wjechać. Jeśli obroty będą rosnąć a napędu za bardzo nie będzie to sprzęgło. Z tego co kojarzę to w niektórych skrzyniach oplowskich w tamtych latach dyferencjał lubiał padać
Witam, posiadam Fiata 126p z rocznika 1999r. :D Otóż ostatnio mam z nim problem... Problem występuje na zimnym silniku czasami na ciepłym :P Odpalam samochodzik na ssaniu, lub też bez ssania i wygląda to tak uruchamia się i auto zaczyna skakać tak jakby :D i zamiast obroty rosnąć to nagle maleją i gaśnie. Odpalam drugi raz i to samo lecz jak dodam gaz...
Po mapie było wszystko dobrze. Po jakimś czasie wymieniłem dolot na fmica i zaczęło prxeladowywac do 1.5 bara podłączyłem komputer i wyszło że zawór n75 do wymiany bo źle steruje. Wymieniłem było przez tydzień dobrze i zaczęło odcinać znów bez pilowanja nawet to padła decyzja o wymianie turbo. Kupiłem nowe po regeneracji po włożeniu i jazdy przez miesiąc...
Golf 4 w automacie problem z tym, że gdy ruszam obroty rosną do 5000 a samochód stoi i po chwili rusza wolniutko aż się rozpędzi. Druga sprawa gdy samochód jedzie tak około 80km/h obroty zaczynają rosnąć i samochód ciśnie z obrotami 5000/6000 i nie chce zmienić biegu. Może to być olej?
Witam. Mam problem z ładowaniem, gdy włącze światła mijania ładowanie spada do 13v bez świateł jest ladnie 14.6 wymieniłem już stator, regulator napięcia, moduł świateł, żarówki i nadal nic oglądałem całą instalację i byly tam zielone łaczenia masy i plusa ale to naprawiłem. Stator jest jednofazowy zmasowany chyba gdy mierzyłem sam stator na odłączonym...
Mam silnik: Typ: BZFWr-120/78 220V 1380 obr/min 0,18 KW 2,8A Wypiołem odrzutke, podłączyłem kondensator 16µF do uzwojenia rozruchowego, wprawiłem wirnik w ruch... W miarę wzrostu obrotów rosło napięcie do ok 20V (0,13 A) a następnie zaczeło spadać (prawdopodobnie przez zbyt wysokie obroty) Jeśli powinienem otrzymać ok 300V to dlaczego mam tylko...
Spróbuj zmienić krzywą wentylatorów tak żeby obroty rosły nie przy ~60 stopniach a w okolicach 70, to wciąż bezpieczne temperatury.
Zastosować dyskryminator progowy lub okienkowy. Zrobić napięcie odniesienia. Wzrost temperatury będzie powodował, że napięcie będzie rosło. Po przekroczeniu pewnego ustalonego napięcia, dyskryminator poda napięcie.
A jak obliczyć ile nawinąć aby mieć dane V Przy stałym polu magnetycznyn ( bo na wirniku magnesy) napięcie będzie rosło liniowo wraz z obrotami. Więc, albo liczy się dla najniższych obrotów i potem step-down, albo przełączanie uzwojeń.
Silnik afb rok 1998, czujniki podmieniałem 3 i na pewno sprawne, sprawdzałem też żarówką po odpaleniu auta żarówka świeci i nie gaśnie nawet na chwilę w całym zakresie obrotów więc jest na pewno ok. Podejrzewam uwalony zegar bądź przewód między czujnikiem a zegarem. Niestety nie mam schematu pinów zegarów, wczoraj udało mi się znaleźć schemat ecu ale...
Sprawdź napięcie na B+ po włączeniu zapłonu ma być od 0,1 do 0,5 V wraz ze wzrostem obrotów powinno rosnąć , przy 9 diodowym do 15V stałe napięcie przy 6 diodowym do 7V zmienne napięcie, jest to środek uzwojeń(gwiazda)
problem biegunowości rozwiązany. co może być przyczyną że kontrolka gaśnie tylko na obrotach miedzy 1200-1500, a powyżej tych obrotów się zapala i napięcie na wyjściu prądnicy wynosi 16 V? regulator? i czemu własnie powyżej 1500 obrotów zaczyna rosnąć prąd wzbudzenia, z tego co wiem on powinien maleć wraz z rosnącymi obrotami i regulować obciążenie
Z tego co pamiętam w Bizonie były dwa rodzaje wskaźników. Jeden pokazywał tylko obroty a drugi miał dołożony licznik motogodzin. Nadajnik obrotów z trzema wyjściami realizuje 2 funkcje dla tego drugiego typu wskaźnika. Jedno wyjście napięciowe do wskaźnika obrotów (napięcie powinno rosnąć proporcjonalnie do liczby obrotów). Druga wyjście impulsowe (zwierane...
Wywala zatkany DPF, albo uszkodzony czujnik różnicy ciśnień. Na pewno ciśnienia ok? Na wysokich obrotach nie rośnie ciśnienie przed DPF?
Trzeba "odkleić" ten przyklejony.....i wyprowadzić na zewnątrz, bo instalowanie mostka wewnątrz, nie uważam za dobry pomysł - jakakolwiek awaria i musisz zdejmować koło magnetyczne, a tak wszystko jest na wierzchu. I jeszcze jedna bardzo istotna sprawa - ze wzrostem obrotów będzie rosło napięcie na wyjściu z cewki. Na niskich obrotach nie będziesz miał...
Witam. Pracuję właśnie nad komputerkiem spalania. Całość chwilowo robię na podstawie komputerka pfemek'a. Mam mazdę 626 1.8 90ps i nie wiem z skąd wziąć ten sygnał drogi. Jak podpiołem się pod liczniki i całość załączyłem to pokazywało spalanie i ect. tylko gdy rosły obroty, rosła też prędkość, czyli ogolne przekłamania. No i jeden procek już zjarałem...
Kiedy podłączyłem miernik cęgowy na plusie aku na wolnych obrotach pokazywał -1A a po dodaniu gazu wartość rosła do +3A. Czyli na wolnych obrotach brak ładowania i jest pobierany 1A z akumulatora .Tak wcześniej był iskrownik (Magneto)
Skoro kompletnie nie wiesz jak masz wyregulowany gaźnik, to najpierw trzeba zacząć od ustawienia poziomu paliwa w komorze pływakowej. Na schemacie masz rozrysowane jak to zrobić. Niby to nie jest dokładnie od tego silnika, ale wszystkie motocykle tej pojemności mają bardzo podobne gaźniki https://obrazki.elektroda.pl/3436190400_... ....
Zaczęły falować mi obroty , wyjąłem przepustnicę i wyczyściłem krokowy , zmontowałem , zresetowałem ECU i zacząłem programować obroty biegu jałowego .po uruchmieniu było 1700 , potem jak temperatura rosła to obroty zamiast spadać rosły do 2200 , próbowałem dwa razy i to samo , krokowy do wymiany ? proszę o szybką podpowiedź.Nie mam gazu tylko PB.
za wolny masz miernik? przedtem na mierniku oscylowała miedzy 3,5V a 6,5V i przy daniu obrotów napięcie również rosło.
no więc tak panowie :D odłączyłem automatyczne ssanie i obroty przestały rosnąć :D teraz pytanie czy poszło ssanie, czy może jakiś czujnik. Wiem że są 2 czujniki od temperatury jeden na chłodnicy, czyli według mnie nie ten, bo ten służy do załączania wętylatora, a drugi powinien być od automatycznego ssania, tylko gdzie się znajduje? na bloku silnika?
Co się dzieje jeżeli palcem przesuniesz dźwignię regulatora? Obroty powinny rosnąć. Łopatka regulatora porusza się na osi lekko, bez oporów? Przepustnica, w gaźniku, jest sprawna? Na śrubie, mocującej gaźnik do silnika, powinna być tulejka, wtedy jest on sztywno przykęcony i nie powstają nieszczelności połączenia z kolektorem ssącym. W Twoim przypadku...
To jeśli naciskam gaz obroty rosną To i prąd powinien rosnąć? Jeśli tak To nie rośnie Znam zasadę dynama...
Jak mocno wieje to widać spadki cen energii i to istotne. Duzo od tego będzie zależeć. Bo wtedy cześć el.gazowych będzie odstawianych, cześć elektrociepłowni węglowych będzie dawać dodatkowy prąd bo będą działać na dużych obrotach. No i przemysł. Duża niewiadoma ... będzie rósł czy spada krótkoterminowo ?
Witam, chciałbym usłyszeć Waszą opinie dot. poprawności działania samochodu osobowego toyota yaris 1.4 d4d 2004 I gen. Samochód ma problem z rozruchem, akumulator padł np. po 7 dniach braku jego użytkowania. Sprawdziłem też pobór prądu multimetrem (ampery) - wynik to 0.015A, i 0.007A po odłączeniu bezpiecznika 15A DOME Jako laik przeprowadziłem podstawowe...
Poszukaj rozwiązań w regulatorach obrotów silników. Kiedyś coś takiego robiłem że jednym potencjometrem sterowałem silnik prądu stałego gdzie w pozycji środkowej silnik stał a kręcąc w lewo obroty rosły w jednym kierunku a kręcąc w prawo rosły w drugim kierunku. Potencjonetr wpięty był pomiędzy + i - zasilacza symetrycznego a suwak sterował dwoma bazami...
Byłem jeszcze raz na komputerze... wykazało jakieś błędy silnika, ale po wykasowaniu i przejechaniu kilku kilometrów po ponownym podłączeniu nie było już błędów. jeszcze co zaobserwowali to że po podłączeniu komputera pokazało 110 stopni i nagle zmalało do 90 później po gazowaniu rosło rosło i przy wolnych obrotach dalej rosło... po wyłączeniu silnika...
Witam. Mój ojciec ma Opla Astre 1,7D z 1994 roku. Ostatnio pojawił się nastepujący problem. Kiedy jedzie na biegu, wszystko jest OK. Dojeżdżając np. do świateł, wyrzuca bieg, puszcza sprzęgło, wciska hamulec, a obroty zaczynają rosnąć, jakby razem z hamulcem wcisnął gaz. Czasem sam sie uspokoi, czasem trzeba przegazowac żeby spadły. Gdzie szukać awarii...
O matko, nie kombinujmy... żadne zegary, robiłem takie usterki, łącznie ze zrzucaniem michy, naprawa trwała szybko. Co robiłem: -demontaż michy, -czyszczenie smoka, -rozbiórka pompy, w celu ustalenia wytarcia zębatek i gładzi dekielka i obudowy -sprawdzenie działania zaworu upustowego sprężarką kilkukrotnie -dalej wymiana filtra oleju na markowy -pomiar...
To czy zwiększa moc najłatwiej sprawdzić na starym dieslu gdzie nie ma sterowania obrotami przez komputer, jeżeli podając parę obroty zaczną rosnąć(pod warunkiem że trochę wciśniemy gaz) to znak, że moc rośnie. Ale tu nie chodzi o samą moc a o łagodne narastanie ciśnienia w cylindrze i zmniejszonej temp. spalania dzięki czemu nie ucieka tyle ciepła...
Kolego nie wiem jaką masz instalację w tym poldku. Ja miałem I generację i przy 30* mrozie odpalałem go na gazie bez żadnych grzałek i polewania wrzątkiem. Przy mrozach na benzynie miał ciężki rozruch. Odpalał od pierwszego razu i przy takich mrozach miał 400 obrotów (chodził równo). W miarę nagrzewania na luzie obroty rosły. Rozpoczynałem jazdę jak...
Nawet gdyby taki rozrusznik był przeciążany dwukrotnie to popłynie prąd ok. 180 A W chwili załączenia kiedy wirnik jeszcze stoi płynie prąd ograniczony tylko rezystancją obwodu, trwa to bardzo krótka chwile, też prąd jest bardzo duży, dlatego rejestracja wartości szczytowej może dać mylące rezultaty. Nie wiem jak w rozruszniku ale w małych silnikach...
Wiem że jest zimno sam jestem zmarzluchem nie proszę o sprawdzanie tego teraz liczę raczej że może ktoś widział takie zachowanie i odpowie czy to że alternator wysyła do sieci zmienne wartości DMF będzie miało wpływ na te wariacje obrotów. Szukam potwierdzenia bo to jedyna no morze poza akumulatorem (jutro sprawdzę) rozsądna diagnoza powstałego problemu....
Prąd zmienny , jeden przewód do 21 drugi do masy lub do plusa. Napięcie bedzie rosło w miarę zwiększania obrotów.
Wyobraź sobie układ hydrauliczny: rurka ze ściany to zasilanie, kran to włącznik cewka to turbina, a opornik to przewężenie. Jeżeli otworzysz gwałtownie kran (włączysz napięcie), to całe ciśnienie pojawi się na turbinie, bo ma jakąś masę, i potrzeba jakiejś energii by ją rozkręcić. W miarę przyrostu obrotów, ciśnienie na turbinie zacznie spadać, a zacznie...
A dlaczego tak sądzisz tam ma na pewno alternator Delco i to jest prawidłowe napięcie.P Ale wraz ze wzrostem obrotów pewnie będzie rosło.
Wentylator kolumnowy Silvercrest STV 45 C2, taki z Lidla... Od jakiegoś czasu zaczął włączać się z opóźnieniem, tzn. po włączeniu ciężko i powoli próbował się kręcić aż w końcu "załapywał" i już pracował normalnie bez żadnych problemów (choćby i cały dzień). Jednak w miarę upływu czasu, czas owego załapywania obrotów rósł a i zapachy jakieś takie "izolacyjne"...
Znasz zasadę działania gaźnika czy się dopiero uczysz? Dodano po 1 "Regulacje te będą dotyczyły jedynie silników seryjnych. Jeżeli jednak wymieniono układ wydechowy, lub dokonano zmian w filtrze powietrza, wówczas konieczne będą bardziej dogłębne regulacje, które lepiej zlecić komuś doświadczonemu, gdyż same porady na niewiele się zdadzą. Mamy więc...
W miare wzrostu obrotów rośnie i napięcie i częstotliwośc. Mój silnik 5,5 kw wzbudzał się już przy durzo wolniejszych obrotach. A żarówka ledwie się żażyła. A potem wszystko rosło. I musiałem połączyć dwie setki szeregowo. Zeby się nie spaliły.Proponuję poprubowac praktycznie. I się przekonać.
W ATU GSI napięcie na benzynie zmienia się bardzo szybko w granicach 0- 0.7V , na LPG jest stabilniejsze i osiąga wartość 0,9V. Zimny silnik ma 0,3V na wolnych obrotach i zaczyna rosnąć.
Hej witam wszystkich fachowców i posiadaczy vectry c. Już od dłuższego czasu przeglądam fora związane właśnie z problemem braku mocy w niskim zakresie obrotów dopiero przy około 3tys obr. silnik dostaje meeega kopa. w zasadzie nie bardzo wiem co to może być. przeczytałem coś o tych klapkach które znajdują się pod listwą i świecami żarowymi w kolektorze...
[quote="harlejowiec"]urządzenie sterujące odczytuje iż jest zbyt uboga mieszanka i zwiększa ilość paliwa a co za tym idzie mogą rosnąć obroty. [quote] To jest raczej nie mozliwe. Do wzrostu obrotow potrzebne jest jeszcze powietrze - otwarta przepustnica. To nie diesel.
Prądnica z uzwojeniem wzbudzenia, którego prąd jest proporcjonalny do napięcia prądnicy (np. to uzwojenie jest zasilane z prądnicy poprzez opornik). Naturalną właściwością prądnicy jest to, że napięcie generowane w prądnicy jest proporcjonalne do prądu wzbudzenia i do obrotów; skoro na to nakładami prąd wzbudzenia proporcjonalny do generowanego napięcia,...
Opór obrotowy to pewien moment siły (mierzony np. w newtono-metrach, Nm), a nie siła (mierzona w newtonach, N). Wynik trochę zależy od użytych magnesów ("neodymowe", to cała grupa materiałów), jakkolwiek różnice raczej nie są duże; duże znaczenie ma układ (jak oś magnesu będzie współliniowa z osią obrotu, to siła będzie zerowa); i zasadnicze znaczenie...
Informacja o tym, że sterownik ma płynną regulację obrotów według mnie powinna być zawarta w opisie tego sterownika, jeśli takiej informacji nie ma to zakładam, ze sterownik nie posiada tej funkcji. A, przynajmniej w mojej instalacji, regulacja obrotów jest bardzo przydatna. Załączenie pompy mam nastawione na ΔT=15° a wyłączenie na ΔT=5°....
Raczej nie będzie to 50 Hz, będzie dużo większa, także transformacja na wyższe napięcie odpada. Częstotliwość będzie rosła proporcjonalnie do obrotów wirnika .
Weź pompkę z benzyną ekstrakcyjną i psikaj po kolektorze, wężach, jeśli obroty silnika zaczną szaleć lub rosnąć znaczy, że masz gdzieś nieszczelność. Uwaga z ogniem i iskrami :)
Witam Posiadam traktorek firmy Noma - chyba prawidłowa nazwa, ale wyposażony jest on w silnik Briggs and Stratton 12HP rok 01, z tego co się orientuję po symbolach na tabliczce. Problem polega na tym, ze jak chcę zwiększyć obroty, zalewam chyba gaźnik, bo silnik gaśnie, przy tym dużo pali. Gdy chcę zwiększyć obroty przesuwam wajchę do góry, ale działa...
Napięcia znamionowego nie da się zmierzyć, trzeba by wyznaczyć. Jest to parametr ustalony. Nagrzewanie sprawdzisz termometrem lub przez pomiar rezystancji uzwojeń. Dla zabawkowych silników szkoda zachodu. Ogólnie dla silników DC przyjmij, że obroty zależą od napięcia a moment od prądu. W uproszczeniu napięcie możesz przyłożyć takie aby: nie przekroczyć...
Witam, zauważyłem podczas jazdy przy - 8stopni C że temperatura spada z 90 stopni do ok 75.stopni.(przy spokojnej jeździe) Jak zwiększę obroty to temp. Zaczyna rosnąć. Czy powinna mi jakaś kontrolka wyskoczyć.Czy przy zepsutym termostacie nie ma komunikatu. Czy to normalne. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
czy to faktyczna wartość 120bar Jak najbardziej normalne i im wyższe obroty, tym ciśnienie mniejsze Jak to ?! ciśnienie powinno rosnąć wraz z obrotami o nie na odwrót .Sorry ale teraz muszę wyjechać , będę wieczorkiem Pozdrawiam
Chodzi o zakamienienie wymiennika głównego, grzanego przez palnik. Jak stwierdziłeś ,że jest on wolny od warstwy kamienia od wewnątrz? Robiłeś płukanie wymiennika z chemią odkamieniającą w obiegu ze specjalną pompką ? Skoro spaliny sa przegrzane, to nie ma odpowiedniego odbioru ciepła, czujnik temperatury widzi za niską w stosunku do nastawy, wentylator...
Więc tak: W Hitachi jest tak, że jak rano odpalam zimny silnik, to wentylator się obraca, ale bez szału. Z czasem, jak silnik nabiera temperatury, zaczynają rosnąć obroty wentylatora. Poprostu na zimnym jest zdławiony przepływ oleju przy pomocy termostatu. Na gorącym termostat otwarty na max i pełny przepływ. A masz jakiś problem z tym chłodzeniem czy...
Jak dodajesz gazu to silnik wchodzi na obroty i wtedy ma tam rosnąć napięcie tzw. współczynnik wypełnienia impulsu.Jak silnik osiąga już swoje obroty napięcie ma maleć.Czyli na czas rozpędzania silnika na postoju. Podczas jazdy też zapłon się wyprzedza ale już inne ma warunki do spełnienia.
Silnik podłączony w gwiazdę (konfiguracja 5kW) A dlaczego w Y? Jeśli to ten sam silnik co na zdjęciu, to powinien być połączony w D. Czy prąd nadal zwiększa się z poślizgiem po przekroczeniu obciążenia/poślizgu znamionowego (5kW) ? no to przy 100% poślizgu (wirnik stoi) jaki jest prąd ? Prąd ze zmniejszaniem obrotów "rośnie": http://obrazki.elektroda.pl/8807976200_1...
Nie widzę numeracji ale jeśli pytasz czy można zmienić kierunek wirowania na szybkich obrotach , to nie. Można zmienić kierunek obrotów ale bardzo spadnie moc silnika. -------- Chyba jakieś nowe normy wprowadzono. Za moich czasów moc znamionowa to była moc elektryczna pobierana . Moc oddawana to była moc mechaniczna ,którą można było wyliczyć ze sprawności....
1. Popraw interpunkcje, bo strasznie ciężko się czyta tekst, który zamieszczasz. 2. Opisz konkretnie, co to znaczy niewłaściwie pracuje tzn. przykładowo "Gdy próbuję wznieść się dronem, to obroty silnika zamiast rosnąć maleją albo się nie zmieniają" 3. Na jednym Twoim zdjęciu widać jakieś przewody (swoją drogą niewyraźnie i zza daleka), to one nie są...
Jaki tam masz skrzynię? Klasyczny automat czy typu Vario (bezstopniową)? Padło pytanie, czy obroty rosły po naciskaniu pedału gazu? Coś mi się zdaje, że kolega stracił zainteresowanie...
Za diodą jest napięcie pulsujące więc multimetr pokaże głupoty. Dioda w kierunku przewodzenia ma mieć spadek napięcia 550-700mV, w stronę zaporową przerwę. Po podłączeniu sprawnego akumulatora napięcie na nim winno rosnąć w miarę zwiększania obrotów.
Silnik gdy jest zimny pali od ręki i utrzymuje dobre obroty. Gdy tylko się trochę zagrzeje obroty zaczynają wariować. Może sonda lamba być na przykład (ale nie musi)...Jak jest zimny to ci pracuje w pętli otwartej (bez sondy) i dlatego ci nie faluje i nie gaśnie. Później się grzeje i sonda nie koryguje dawkowania paliwa. Ale czujnik temperatury silnika...
Witam! Mam dla Was zagadkę... Instalacja BRC Sequent 24, auto Alfa 147 z silnikiem 1,6. Problem: ogólnie szarpie przede wszystkim przy niskich obrotach, tzn. gdy np. jadę w korku na drugim biegu bez dodawania gazu (auto samo w tym momencie "ciągnie" do przodu) po naciśnięciu gazu auto zaczyna szarpać jak kangur :|... poza tym na niskich obrotach, przy...
Przerabiałem to kilka razy.. Miałem Peugeota 306 z instalacją stag300. Na dodatek też 2,0 16 V - prawdopodobnie mieliśmy ten sam silnik i sterownik. Ten sam problem występował u mnie średnio co pół roku. Mechanicznie wszystko było sprawdzane, silnik krokowy jałowych obrowów wymieniony bez potrzeby i wiele dni nerwów. Okazało się że winna jest instalacja...
U1 to taki tranzystor który otwiera się przy 2.5V na bazie. Jesli bd 2,5V to Ube ile wyniesie w jaki sposob jest dobrany Re? Pytam gdyż domyślam się że jego obroty maja rosnąć stopniowo wraz ze wzrostem temperatury wiec zastanawiam się jaki prąd przyjął konstruktor na bazie przy odpowiednim wzroscie temperatury bo napięcie Ube wzrasta max do 0,8V czy...
dzieku za reakcje. siedze własnie w tym gracie i sprawdzam jeszcze to i owo. wychodzi mi kurde że albo czujnik doładowania szwankuje albo turbina za mało daje. sprawdzałem organoleptycznie i jak zdejme rure to czuć że pompuje ale reką ciśnienia nie sprawdzisz. komputer pokazuje że cisnienie na wolnych obrotach to około 950 hpa i powinno rosnąć wraz...
Niestety koszenie większego zielska to zapotrzebowanie na większą moc natomiast kosząc na maksymalnych obrotach rośnie zużycie paliwa. Nie oszukujmy się 26ccm to trochę mało by atakować tym większe nieużytki. Jak to jest z żyłką przybliżył autor filmu. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Można wziąć dwie diody, połączyć równolegle w przeciwne strony, podłączyć do czujnika poprzez kondensator o sporej pojemności (elektrolit) i sprawdzić, od jakich obrotach/prędkości jazdy napięcie przestaje rosnąć.
https://youtu.be/IxBd80omIZc Nie jeżdżę, nie jeżdżę. A co sądzicie o chłodnicy oleju możliwe ze jest jakaś nieszczelność i dlatego tak się dzieje ? Temperatura rosła razem z obrotami
Witam wszystkich. Mój problem z samochodem jest następujący: zimą podczas dużych mrozów padł mi akumulator. Po wymianie na nowy samochód zaczął mi wariować bo zaczęły w nim rosnąć obroty i zapalała się ciągle lampka od silnika. Jeździłem do elektryka to mi ustawił te obroty ale tydzień minął to znowu zaczęły rosnąć. Byłem na diagnostyce to powiedział...
Jeśli przy maksymalnym skręcie kołami słychać głośniejszą pracę pompy a obroty spadają o ok 100obr/min zamiast rosnąć to czujni może być uszkodzony, czy raczej ciśnienie na pompie jest zbyt małe by go uruchomić? Można go sprawdzić w prosty sposób?
jeszcze można sprawdzić przy pomocy oscyloskopu jeśli będzie miał dobrą rezystencję. jest to czujnik magneto-indukcyjny wiec przy obrotach 1/s powinny amplitudy być około 150mV, im większa jest prędkość obrotowa koła to amplituda ma rosnąć. Przy stałych obrotach amplitudy powinny być w miarę równe
Rycho T może mieć rację, miałem podobny przypadek z Husqvarną 257, winny był filterek paliwa w zbiorniku, ssawka. Z powodu "zarośnięcia" pakiem, smołą i innymi osadami z paliwa podawał za mało paliwa do gaźnika i mieszanka paliwo - powietrze była za uboga w paliwo a temperatura silnika rosła błyskawicznie. Z tym że były jeszcze "dodatkowe" objawy, czyli:...
Urwana końcówka została,napewno jest w katalizatorze.Dzisiaj ją wyciągnę. Co masz na myśli,mówiąc o uszkodzeniu mechanicznym.Jak napisałem gaźnik jest niemal w stanie idealnym.Robiłem pomiar sondy miernikiem cyfrowym,więc nie powiem jakie ma szybkości przełańczania,natomiast napięcie na biegu jałowym ma 0,32 V i w miarę wzrostu obrotów zamiast rosnąć...
Tak ma być. Dzięki temu jest szybsza reakcja na pedał gazu. Turbo jest już ustawione na max ładowanie ale obroty są zbyt małe a co za ty idzie ilość spalin za mała żeby rozkręcić wirnik tak by skutecznie podnieść ciśnienie. Jak obroty wzrosną ciśnienie jest redukowane choć tak naprawdę to redukuje się w ten sposób obroty turbo aby nie przekroczyły dopuszczalnej...
Z tego co pamiętam to po podłączeniu op-coma i wejściu w parametry można sprawdzić potencjometr, tzn. położenie potencjometra w % , gdy masz całkiem zwolniony pedał gazu powinno wskazywać 0% i podczas wciskania pedału powinno rosnąć aż do pełnego wciśnięcia 100%, powinieneś wciskać powoli do końca i poopuszczać i obserwować wskazanie w % jeśli podczas...
To jeszcze nie wszystkie pytania. Jakie odchylenie i ile łopat mają wentylatory, jaką średnicę /co da nam ich wydajność/. Chcąc zwiększyć wydajność wentylatora licząc najprościej to zwiększyć jego obroty, ale wydajność nie będzie rosła proporcjonalnie do obrotów /tzn zwiększając obroty x2 wydajność na pewno o tyle nie wzrośnie/. A można zmienić kąt...
Zasilanie sprawdziłem - przy odłączonym czujniku na wtyczce mam: 1 - (+ 5,01V) 2 - (GDN) 3 - (+4,98 V) http://obrazki.elektroda.pl/8799026600_1... Rozumiem, że pomiar muszę wykonać na pracującym silniku i przy podłączonym czujniku. Trzeci pin (pomiarowy) chcę podłączyć voltomierzem do masy i teraz pytanie - jakie wartości napięć powinienem...
Panowie już sobie poradziłem jest to regulator stratny jak napisał gromleon . Przy wzroście obrotów napięcie maleje . Sytuacja rozchodziła się oto czy walnięty mam generator (cewki) czy regulator napięcia. Należy wykonać kilka pomiarów z kompletnym układem, z wypiętą masą a później z wypiętym plusem regulatora napięcia . Pierwszy pomiar względem masy...
AVE... Urgon - ciekawe, mój niedziałający pierwszy model z 5 magnesami B ma tylko jedną pozycję stabilną Z pozostałych pozycji ucieka do tej stabilnej. Źle ułożone magnesy, niesymetryczne pole, niedokładne wykonanie. Pewnie miał miejsca, gdzie rósł opór obrotu, to miejsca potencjalnie stabilne...
LVL1-9 to są tak jakby poziomy od których startuje wentylator, na lvl wentylator startuje pewnie od 10% (jest to minimum), a np na LVL4 startuje od 40%. U siebie mam Spartana LE + i5-3350P, startuje od 12,5% (temp target 50*C) a w stresie sięga 65*C, kiedy leci na ~40%. Target to temperatura od której zaczynają rosnąć obroty - poniżej masz takie, jaki...
Witam panowie. Kupiłem gąsienice 900 Litronik z 2002 r. Podczas oględzin nic niepokojącego nie zauważyłem. Przywiozłem ją na budowę i zimna maszyna. Przy zwiększaniu obrotów do połowy, temperatura zaczyna rosnąć na max. i brzęczyk piszczy. Zmniejszę obroty i temperatura spada. Jak obroty dam na full, to jest ok. Tylko w zakresie tych średnich obrotów...
Wyłącznik zwykły, a czy nie masz czasem "miękkiego startu"? Zastanawia mnie bardzo regularny cykl falowania. W miarę wzrostu obrotów rośnie prąd, miękki start obcina go, obroty maleją, prąd spada i cykl się zaczyna z powrotem.
... jeśli wszystkie napięcia w swych gałęziach nie będą miały obciążenia to nie dojdziesz do ładu .Żeby nie być gołosłownym napięcie +3,3V nie może być np.+3,2V. Natomiast jeśli chodzi o wentylator weź suszarkę do włosów i obserwuj cały czas napięcie na wentylatorze i dopiero kiedy ono będzie rosło ( czyli obroty wentylatora również ) przekonasz się...
Chodzi o dysze przy wtryskach. Red ciśnienie na reduktorze Map podciśnienie w kolektorze ssącym ciebie raczej interesuje red ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić 1,2 bara przy zwiększaniu obrotów rośnie 1,8 do 2 bara. czasy wtrysków się zmienią nawet jak ustawiasz mnożnik. zasada ustawiania czasu wtrysków masz silnik włączony na benzynie wchodzisz...
aster rosnąć obrót rosnąć głośność rosnąć temperatura
czułość fotodiody sharan czujniki amica pokrętło regulacji temperatury
sterownik kotła bosch stereo koder
Bateria w sterowniku Estyma Igneo Slim - czy jest potrzebna? Flash OpenBeken Firmware on Ledvance Sun@Home Lamp