Niestety niepokoi mnie jej gwizd który wcześniej nie występował. Bo jak kierownica była ustawiona na małą wydajność to i turbina nie kręciła się na postoju, a ty nie słyszałeś bo wyciołeś katalizator.
Też bym chciał żeby jakakolwiek turbosprężarka dmuchała od wolnych obrotów. :)
turbina po regeneracji nie działała poprawnie, nowa turbosprężarka załatwiła sprawę .
Witam mam problem z turbosprężarką, silnik na biegu jałowym pracuje ok, a podczas ruszaniu (przyspieszania) przy dodawaniu gazu jest uczucie szarpania i silnik nie może wejść w obroty tak jakby zacinała się turbina, notabene turbosprężarka była regenerowana i przez okres 7 dni dobrze pracowała. Proszę o poradę.
opierasz się na błędnym założeniu że ciśnienie generowane przez turbinę jest proporcjonalne do jej obrotów
Problemem w Twoim pomyśle jest to, że turbosprężarka do prawidłowej pracy potrzebuje obrotów powyżej 100 000 rpm. Teraz wyobraź Sobie przekładnie która napędzi tą turbinę, czyli będzie miała przełożenie powiedzmy 1:60 000.
Paweł wiem że nie trzeba takiej szukać ale gdyby znalazł było by to łatwiejsze. Z tego co zauważyłem najczęściej są zakładane turbosprężarki z busów z silników których pojemność goni koło 2,5 litra. Za mała turbina będzie miała za duże obroty na pewno. Przyśpieszy zużycie większa temperatura, większy wzdłużny nacisk na oś wirnika. Bardzo fajna strona....
A co to jest ten rozruch turbosprężarki? Po odpaleniu przecież pompa magistralą tłoczy olej wszędzie, z turbiną włącznie - ułamek sekundy, zanim spaliny rozkręcą ją do nominalnych obrotów krzywdy nie zrobi. Nie twórzmy legend.
Wykonaj test pompy adblue. Miałem kilka razy taki przypadek, że pompa dobrze pracowała, a problemem była turbina. Zrób test turbosprężarki, napisz obroty jakie ma- nie zawsze będzie błąd ecm 99/ sprawdź zimną część czy Górna flansza dobrze dolega do rury intercoolera plus czy masz 2 sruby 8m na miejscu (te koło ramy). Możesz wykasować błąd do jazdy...
Po pierwsze diagnostyka, trzeba sprawdzić: -jakie są błędy? -jakie jest ciśnienie doładowania i kiedy -jakie jest ciśnienie paliwa -trzeba sprawdzić czy zmienna geometria turbosprężarki pracuje w pełnym zakresie.
Witam opiszę to tak : Audi a4 b6 bke 1.9tdi 2004r. Jeżeli jadę około 100/120km na h i od 3 do 4 tys. Obrotów kręcę słychać świst / gwizd turbo działa i w pewnym momęcie odcina moc do 2,5 obrotów i 50 km / h i turbo nie działa. Turbina do wymiany czy do regeneracji?
To że się kręci to nie znaczy że pracuje, tak samo jak piszesz posty na elektrodzie to nie znaczy że coś wnosisz do niej, . Powtarzasz to, co ja napisałem w pierwszych postach... Typowa turbosprężarka w samochodzie europejskim o pojemności 1,0 - 2,5l na wolnych obrotach silnika osiąga ok. 15.000 obrotów, ale to są bardzo niskie jej obroty i prawie...
witam, kolego sztomel, po pierwsze wiesz jaką ma temp wirnik turbiny? około 400st, olej nawet najlepszy przy 280 smazy sie i łózyskowanie które jest slizgowe po paru takich zatrzymaniach jest do wymiany( spiecze się lub przypiecze i nie osiagnie swojej wydajności turbina), po jezdzie trzeba dać od 1-kilku min w zależności od tem zewnetrznej i czasu...
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
jeśli wyłącza turbinę przy wyższych obrotach podejrzewam egr - silnik wchodzi w tryb awaryjny przerabiałem to w megane 2 miałem dokładnie te same objawy, podłącz clip-a i wszystko będzie wiadomo,
Jak na razie bardzo mi się podoba turbina od bmw e34 525 tds ona będzie wstawać już przy obrotach niemal biegu jałowego, chłopaki na forum golfa wkładają do silników 1.6/1.9 i wstaje bardzo wcześnie, już praktycznie przy obrotach około 2000rpm można na niej uzyskać max ciśnienia doładowania. TD04-11 potrafi wstać poniżej 2500obr/min w 1.6??? Jakie...
Turbine również. Nastawniki zamyka ją całkowicie. Nie, turbina nie może być zamknięta całkowicie, to jest po prostu technicznie niemożliwe. Turbosprężarka pracuje zawsze, kiedy pracuje silnik. Nawet na wolnych obrotach silnika turbina nadal obraca się z prędkością rzędu 15 - 20.000 rpm, ale są to obroty praktycznie nie dające przyrostu ciśnienia w...
Czy problem pojawił się po regeneracji turbiny?ewidentnie przeładowuje albo turbina w takim razie jest źle ustawiona chodzi o gruszkę albo zawór pompy jest źle wysterowany.Super by było jakbyś mógł wrzucić wartości turbiny i zaworu sterującego oraz obrotów.
ponizej masz fotke jak to działa http://obrazki.elektroda.net/49_12640142... W tym graficznym przedstawieniu działania zmiennej geometrii turbiny jest błąd, ktoś kto dokonywał opisu przy rysunkach przedstawiających pozycję łopatek zmiennej geometrii pomylił miejscami ich opis, przy niskich obrotach silnika łopatki mają być przymknięte a przy...
To kompletnie źle jest. Musisz mieć podciśnienie ok -0.8bar, zapatka(sztanga turbosprężarki, vtg, zmienna geometria) ma opaść PO ODPALENIU i cofać się w miarę wzrostu obrotów - choć na postoju nie będzie to aż tak widoczne. Elektrozawór przy zmniejszaniu napięcia z ECU ma tą zapatkę tak jakby popuszczać. Dodano po 1 Najpewniej masz źle podłączone przewody...
Powiem szczerze, że naprawdę rzadko spotykam się ze stwierdzeniem uszkodzenia turbiny wskutek nie używania, ale jest to możliwe w przypadku, kiedy silnik pracujacy zbyt długo na biegu jałowym może wytwarzać podciśnienie w turbinie, co prowadzi do uszkodzenia uszczelnień olejowych lub przyspieszając z niskich obrotów powodujemy, że olej zbyt krótko krąży...
zerkałem na dwa diesle z turbo ,na luzie w zakresie około 2000-2500 obrotów cięgno idzie powoli Nie spotkałem tddi aby przy 2000 obrotów silnika na luzie ruszyła się sztanga. Dodano po 15 Małe obroty - małe zapotrzebowanie na powietrze, wastegate pracuje, wypuszczając nadmiar, po co obciążać niepotrzebnie i silnik i sprężarkę. Nie - nie jest tak. Konstrukcja...
Scania g440 euro5, 800 tysięcy przebiegu, rok produkcji 2013. Dymi na niebiesko pod obciążeniem i na pusto i załadowany, od dołu po zmianie biegu gdy obroty turbosprężarki zaczynają wzrastać, słabnie wraz z wzrostem obrotów. Na 40 tysięcy kilometrów dolalem może 3 litry... nie czuć spalenizny. Problem pojawił się niedługo po tym, jak mechanik zasugerował...
Samochód już nie kopci i wchodzi dobrze, winą był zapchany FAP. Ale to nie koniec problemu, bo pojawił się nowy problem. A więc jak silnik wchodzi na obroty to przewody od turbosprężarki się płaszczą, tak jakby była w nich próżnia. A gdy silnik spada z obrotów to słychać grzechotanie, które dochodzi z turbiny. Co mogło się w niej zepsuć? Czy da się...
Wracając do tematu to w samochodach osobowych jest z tym troszkę inaczej tu regulator odśrodkowy jest po to aby zapewnić stabilne obroty biegu jałowego i regulacja jest w bardzo wąskim zakresie i im bardziej silnik słabnie to trzeba mocniej wciskać pedał gazu ale i jest na to sposób w nowszych modelach samochodów jest to tempomat wynik działania jest...
Witam, Jestem właścicielem VW Polo 9N AMF 1.4 TDI 55kw 2002r. Silnik zaczął nabierać maksymalnych obrotów. Pierwsze podejrzenie padło na turbosprężarkę, ponieważ po zdjęciu intercoolera stwierdziliśmy dosyć dużą ilość oleju. Oddałem turbinę do regeneracji. Po naprawieniu turbina została zamontowana w samochodzie i po przejechaniu około 150 kilometrów...
Czym mam się kierować dobierając turbosprężarkę?? Mocą i momentem obrotowym silnika przed i po załozeniu turbiny (dane z hamowni). Należy również dokonać analizy spalin i zmierzyć ich temperaturę, aby po założeniu turbosprężarki wartość temperatury silnika i spalin była na podobnym poziomie. Turbina powinna być tak dobrana aby uzyskać odpowiednią charakterystykę...
Przecież można kupić za rozsądne pieniądze uzywaną turbinę elektryczną z audi SQ7, wystarczy do tego dorzeżbić zasilanie i sterowanie - po co marnować nawet 100zł na jakiś chiński szajs. Tutaj nie chodzi już tyle o to czy chiński szajs czy nie. Modyfikacja silnika musi być przemyślana jako całość, a nie na zasadzie tutaj coś dodamy, tutaj coś dokleimy...
Wziąłem kolegę, wcisnął mi pedał gazu na maxa, auto wkręciło się na 2,5tys obr. Zszedłem do kanału zauważyłem że dźwignia na turbinie idąca od gruszki jest na maksa u góry, pociągnąłem ją w dół i silnik wszedł na obroty ;). pod gruszkę podłączyłem się wężykiem i strzykawką i pracuje, więc jest ok. wężyki podciśnienia są ok i podciśnienie jest. Jutro...
Na początek jedno zastrzeżenie - to co opiszę dotyczy rozwiązania w innym samochodzie,ale podejrzewam że w mercu może być dokładnie tak samo. Przekaźnik sterujący ciśnieniem a właściwie podciśnieniem wysterowania wydajnością turbiny może po prostu się klei - i tu niestety tylko wymiana na nowy. W prosty sposób można to sprawdzić ( czy działa czy nie...
Witam wszystkich. Nie znalazlem podobnego tematu na elektrodzie dlatego chciałbym zapoczątkować temat, który pomoże wszystkim użtkownikom samochodów z silnikiem diesla z turbodoładowaniem Zamieszczam ten temat w dziale modyfikacje i tuning bo wydaje mi się, że to swego rodzaju tuning samochodu. A teraz do rzeczy Sam jestem użytkownikiem diesla z turbosprężarką...
Turbo jednak dławi przepływ spalin i w ten sposób też odbiera trochę mocy. Tak, jednakże nigdzie nie mogę znaleźć sensownej informacji ile. Jedyna "darmowa" energia ze spalin to energia cieplna. Bierz pod uwagę, że silnik w samochodzie to też silnik cieplny. Odbiera energię gorących spalin. Podobnie jak wszelkie turbiny gazowe i inne silniki odrzutowe....
Skończmy te bajki... Silnik turbinowy oczywiście może pracować z praktycznie dowolnymi obrotami ale ze względu na bardzo mały wytwarzany moment obrotowy i spadek sprawności ze spadkiem obrotów ma bardzo wąski zakres użyteczny obrotów. Silniki turbinowe są stosowane do napędzania ciągników siodłowych i tego jednego nieszczęsnego, paliwożernego czołgu,...
Jeśli mogę coś powiedzieć odnośnie układu paliwowego:) to proponuje Ci Jarlist zeby zastosować rozpylacz (danffos) o jak najwiękrzym koncie rozpylania, jak sie pewnie juz zrientowałeś to są rózne typy strugi paliwa w tych rozpylaczach są pełne i drążone. Ja u siebi zastosowałem pełny stożek ale dość mały kont rozpylania. Chodzi o to zeby paliwo było...
Mam problem związany z turbo jakiś czas temu dochodziło do przejścia w tryb awaryjny, postanowiłem oddać turbinę do regeneracji i przy okazji wymieniłem kolektor ssący, dolotowy. Po włożeniu turbiny samochód nie wkręcał się na obroty 2500 obrotów dalej nie szło i coś buczało, okazało się ze katalizator był zabity i zabrudził cała turbinę przez co wirnik...
No i pupa.... Doszedłem do jednego. Odłączyłem przepływomierz. Auto pali i da się jeździć. Kopci trochę ale silnik się wkręca na obroty i nie szarpie. Turbina raz działa raz nie dział ale da się jechać. Nie wiem co to może być. Wężyki sprawdzone od podciśnienia nie ma nieszczelności. Najgorsze jest to że w tym aucie nijak nie da się zajrzeć za silnik...
Do wyważania turbin w turbosprężarkach zakres obrotów sięga 140000-210000 obr/min. W ciężarowych 1500-3000. Że niby te obroty 1500-3000 rpm to obroty wirników turbosprężarek w ciężarówce ?
Mam problem z samochodem Ford S-MAX 2.0 TDCI 140KM. Po zakupie auta (około 2 miesiące temu) wyszło, że nie działa turbina (ładowanie 1.1 BAR). Niedziałająca turbina została wymieniona na 'po regeneracji' i przez kilka dni było dobrze (ładowanie 2.49 BAR). Po około tygodniu turbina zaczęła przeładowywać, co było odczuwalne ponieważ zawór w układzie upuszczał...
Cofnąłem teraz sztangę tak jak miałem zdjęcie zrobione przed rozebraniem turbiny (6 zwojów od nakrętki kontry) i mam coś takiego: https://log.tunezilla.com/s/48n07OpF czyli bardzo podobnie jak na początku po czyszczeniu. No i teraz teoretycznie powinienem skrócić sztangę tak? Bo jak to zrobiłem kilka godzin temu to co skrócenie było tyko gorzej :/....
czy bypass turbiny jest dobrym rozwiązaniem aby móc sterować kiedy chcę turbinę a kiedy nie Praktycznie każda turbosprężarka wyposażona jest w tego typu zawór, zwany wast gate. Służy on do upustu części spalin gdy turbosprężarka wytworzy żądane ciśnienie doładowania (ograniczanie ciśnienia). Nie istnieje konieczność dodatkowego sterowania turbosprężarki...
Witam, Mam problem ze swoim focusem 1.8 tdci 115KM. Od ponad miesiąca dymi na czarno podczas przyspieszania oraz na biegu jałowym jak mu przygazuje. Słychać pracę turbiny jak wkręca się na obroty (przed problemami pracowała tak samo). Moc w normie, ale zwiększone spalanie o ok. 10%. Wyrzuca kontrolkę błędu przy ok. 1500-1600 obr. (czerwone koło zębate),...
Luz będzie i tak ponieważ łożyska turbosprężarki utrzymują się na filmie olejowym. Jeżeli naprawdę chcesz sprawdzić luz na turbosprężarce to musisz patrzeć czy sprężarka lub turbina nie ociera o obudowę(to świadczy luzach) i czy nie powstały jakieś uszkodzenia mechaniczne (np uszczerbanie). Inne możliwości to zanieczyszczenie kanałów olejowych przez...
Witam Twój mechanik dobrze Ci powiedział układ sterujący mierzy ciśnienie doładowania które powinno wynosić w granicach 0,04-0,08MPa i jeżeli ciśnie zostaje przekroczone jest odłączana. Myślę że przepływomierz jest ok bo on też jest podłączony do sterownika i gdy go odpinasz sterownik odłącza turbinę w celu zabezpieczenia(chodź tego nie jestem pewien)....
Wrzucę swoje trzy grosze. Jeśli kolejna turbina sie topi, a zakładamy że zrobiona jest z dobrego materiału, to jak muszą wyglądać denka tłoków... Widać jakiś dym jak pochodzi dłużej na wolnych obrotach, albo podczas jazdy?
Turbina w c 360 czemu nie też zamontowałem od opla 2,3d pompuje do 0,8bara ale od około1600 obrotów .Podejżewam że bardziej pasowała by od mercedesa 300td .[Z drugiej strony turbiny samochodowe pracują z silnikami wysokoobrotowymi tj.4400 do 4700 obr min w ciągnikach 2200-2500 ] Ja uważam że mistrzostwa nie zrobiłem ale może komuś się uda. jeżeli ktoś...
ASV bardzo często mają problemu z turbosprężarką, zapieka geometria, odcina turbo, co do gaśnięcia na zimno, przy dużych obrotach jak Piotrek pisze, problem z ciśnieniem oleju, wiec albo miska w dół i pompa do weryfikacji, albo zalać właściwy olej oraz markowy filtr na początek.
Witam, Posiadam Seata Ibizę 99r. 90KM. Na chwilę obecną zamontowany mam silnik AHU z turbosprężarką AFN z oryginalnego silnika 110KM(który był wcześniej w tym samochodzie). Problem wygląda następująco: Podczas jazdy gdy obrotomierz przekroczy 2500, coś zaczyna buczeć, natomiast obroty niezwykle mozolnie pną się wyżej. Gdy wyłączam silnik, a następnie...
wystaje z niego jeszcze jeden przewód, chociaż na wstępie założyłem, że jest to jakiś przewód od monitorowania baterii i że nie jest on potrzebny. Na zdjęciu nie widać tego przewodu, więc rozumiem że go usunąłeś. Tymczasem trzeci styk w podstawie baterii w Makietach występuje w wersji LXT, czyli z tzw. gwiazdką. W tej wersji to bateria daje sygnał,...
Czysto teoretycznie możesz. W praktyce raczej nie, chociaż nie próbowałem. Po pierwsze turbina rozwija istotne moce przy kilku/kilkudziesięciu tysiącach obrotów na minutę co jest niewykonalne przy przepływie wody. Po drugie jest to urządzenie intensywnie smarowanie olejem więc spore trudności przy napędzie wodą. I wreszcie konieczność przerabiania co...
Czy problemy z geometrią nie są bezpośrednią związane właśnie z ruchem geometrii, czyli sztangą? Czy jest możliwe, że sztanga przesuwa się o ok 2cm, a problem z turbiną może leżeć po stronie geometrii? Bo mam taki przypadek i myślę, że skoro sztanga pracuje w pełnym zakresie, to z geometrią jest wszystko w porządku. Jeżeli tak nie jest, to proszę o...
Witam, Idzie zima mam troszkę wolego czasu i wpadł mi do głowy pomysł "maluch i turbo=??" myślałem szukałem i na dzień dzisiejszy mam 2 koncepcje: 1. elektrycznie napędzana sprężarka z układem który zraz ze wzrostem obrotów wału będzie zwiększał obroty silnika sprężarki( zadanie ułatwione posiadam eleganta ELX z elektronicznym modułem zapłonowym można...
Witam mam dość nietypowe auto: Mahindra CJ 340 jest to terenówka silnik orginalnie w niej zastosowany: 2,1 diesel nie posiadał turbosprężarki. Z powodu ze ciągle to autko modernizuje by się lepiej sprawowało w terenie założyłem mu turbinę. Pierwsza turbina wytrzymała dość długo bo około 3 miesiące (rozszczelnienie, urwanie łopatek, brak nagarów na ośce...
Witam, Temat bardzo dobrze znany. Wiem że jest dużo tematów na ten temat, ale postanowiłem zamieścić swój. Jestem użytkownikiem samochodu Audi A3 1.9 TDI 110 KM. Oczywiście jak większość osób tutaj piszących na ten temat miałem problemy z turbiną. Powodem utraty mocy były zapieczone kierownice turbiny. Po rozkręceniu turbosprężarki okazało się że ruch...
no i niestety, tak jak sie spodziewałem oględną teoretyczną wiedzą dysponuje sporo ludzi ale gdy przychodzi do konkretów to cisza... ale może jeszcze jakiś spec tu zajrzy... zajrzałem po roku, nie wiem czy cię jeszcze interesuje ten temat, ale może komuś się przyda.. ogólnie 2 sprężarki daje się do silników co najmniej 6-cio cylindrowych w 4 cylindrówkach...
Bardzo ciekawy projekt. Ja mam turbo od Ursusa i myślałem na zrobieniem czegoś takiego ale nie miałem pojęcia jak zrobic palnik. Teraz wiem. Jedyne co mnie zaskoczyło to to, że turbina jest wykorzystywana do wytworzenia strumienia gazów a mnie chodziło po głowie skorzystać bezposrednio z wałka turbiny aby odebrać moc co przy takich obrotach byłoby "kłopotliwe"...
Witam,jestem posiadaczem Audi A6 C6 2006r 2.0 Tdi 140 Km i mam problem (i dość tego auta) już od ponad roku mam problem z moim autem. Na początku świecił się check egru i auto nie jeździło jak powinno. Kupiłem drugi używany. Auto dostało mocy ale nadal palił się check nic z tym nie zrobiłem teraz stwierdziłem że należy zrobić z tym porządek. Okazało...
Witam, Widzę, że temat jest starej daty, ale to podobny jak nie taki sam przypadek jak w mojej LII PHI 1,9 dci 120KM. Po 20 tys. padła mi turbosprężarka i to regenerowana w firmie Bergen 3 lata temu. Myślałem, że będzie do końca a tu taki zonk. Wymieniłem na używkę, ale tu mam problem bo kręci wirnik a nie ładuje. Ciśnienie przed i po turbinie podobne...
Wracając do pytania o załączanie turbo- żadna turbosprężarka nie wyłacza się na wolnych obrotach a tak zwane włączenie turbiny to efekt nagłego wzrostu momentu obrotowego wynikający z sumy większego momentu związanego z wzrostem obrotów siłnika i efektu doładowania który też jest zauważalny przy wyższych obrotach poprostu wyższe ciśnienie ,a wzrost...
Turbina sprawdzona czyli za turbiną i przed turbiną sucho jak pieprz żadnego oleju. Odma jest odpieta do sloika. Dolot wyczyszczony i po 5000 km dolot jest suchy jak pieprz. Czyli to nie Turbina jest powodem ubytków oleju. Kolejna sprawa to uszczelniacze zaworowe i w tej kwestii auto odpalone rano nigdy nie kopci nawet najmniejszej chmury. Podczas jazdy...
Witam wszystkich gwizda w mojej reni turbina mam pytanie czy samemy można wymienić cały srodek spręzarki czy ten kompletnu zestaw dostepny na allegro jest już wyważony i czy są jakieś problemy przy wymianie .Znalazlem taki nowy środek do turbiny za 500zl a regeneracja kosztuje jakies 1000zl chyba że ktoś zna jakiś rozsadny serwis jestem z Nowej Soli...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Temat stary jak świat, turbosprężarka do takiego silnika musi być mała jak ma dobrze reagować i szybko wstawać bez podnoszenia dawki paliwa. Od silnika 1.6-1.8 szukaj. Bez zwiększania dawki odczujesz delikatny przyrost momentu, zniknie czarna chmura przy orce=solidnym obciążeniu. Nie wpłynie to zauważalnie na żywotność, a wzrośnie odrobinę ogólna sprawność...
Od niedawna mam nowy problem. Auto ma bardzo odczuwalną dziurę w mocy w zakresie 2000-2500 obrotów. Sprawdziłem VAG-iem - Brak błędów, wszystkie parametry w porządku. (Przepływomierz wymieniony 3 tygodnie temu) Gdzieś przeczytałem że w turbosprężarce jest tzw.: "kierownica" i ona jest powodem problemów. Podobno można to spryskać WD40 i powinno pomóc....
Witam, mam problem z MB310 sprinter 2012, brakuje mu mocy, tzn. wolno wkręca się na obroty i strasznie słabo przyspiesza, na postoju dochodzi do 3000 tys obr i nic dalej ale tutaj sadze ze to jakies odciecie. Z kolej przy przyspieszaniu do momentu załączenia turbiny muł jak by ważył z 5 ton. Potem jak sie turbina załączy startuje jak z procy. I później...
turbosprezarka pozno sie budzi ...
Witajcie, od pewnego czasu borykam się z problemami z FFIII 1.6 TDCi Econetic (77kW - 105KM), a przechodząc do sedna: problem pojawiał się raz na jakiś czas: błąd P2563:00 - skasowanie błędów pomagało (objaw raz do roku od ostatnich 3 lat). Ponad miesiąc temu podobny błąd kilkukrotnie się pojawił w ciągu 2-3 dni - wymiana zaworu N75, która pomogła na...
Witam, mam dość dziwny problem, czytałem o tym na forum, ale tak sobie zaśmieciłem głowę, że sam już nie wiem co robić. Padła mi turbina w Passacie 1,9 TDI 130 km AWX. Pobrało olej, który został spalany w silniku po wyłączeniu stacyjki przez ok 5-10 s. Kupiłem turbinę po regeneracji, starą oddałem. Mechanik ją wymienił, wszystko ładnie pięknie, ale...
No dobrze, ale przypuśćmy że jestem Januszem partyzantki i zrobię coś takiego jak poniżej na obrazku. Zasada działania podobna jak biegi w skuterku. Gdy będę potrzebował mam cały czas maksymalne doładowanie od niskich obrotów, a jak nie to mało pale. Poza tym jak wywali się turbosprężarkę to chyba spaliny mają łatwiejszą drogę wyjścia co nie? To też...
Witam. Mam problem z Golfem 4 1.9 tdi 101KM, a głównie z turbiną. Otóż odcina turbo przy około 100km/h i 2300 obrotów, po odcięciu auto jest zamulone i w ogóle nie ma mocy i rozpędzenie się do chociażby 130km/h graniczy z cudem. Najczęściej odcina gdy jadę pod górę. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu turbo działa normalnie aż do odcięcia. Z...
Witam wszystkich nie wiem czy w dobrym miejscu zakładam temat ale nie wiem juz co robić. Mam taki problem nie wiem jak dobrać turbosprężarkę do silnika żeby uzyskać ćiśnienie doładowania około 0,8bara i około 100 koni dodam jescze że to jest ciągnik pojemność silnika to 4,56 litra moc 80koni, max obroty silnika 2200 max moment obrotowy jest przy 1500obr.min....
Niedawno robiłem takie BMW założona była mała turbina i była kicha. Proponuje turbosprężarkę od BMW 2.5td pięknie się sprawuje. Nie była mierzona ale OMEGA 2.5 v6 nie ma mniejszych szans,auto chodzi na zwykłej instalacji gazowej tylko parownik musi być do turbo. Do BMW jest zamontowana turbina intercoller od BMW 2.5TD chłodnica oleju Blow-off. Chodzi...
Witam Serdecznie! Zabrałem się dziś wieczorem za wyjęcie turbo, odkręciłem 4 śruby od elastycznego odcinka rury wydechowej izdjąłem go. Mogłem zobaczyć wnętrze turbiny. To co zobaczyłem nie zdziwiło bp myślałem że zobaczę kierownice spalin sprzeżoneze sztangą. w mojej turbbinie ich nie ma a grucha podciśnieniowa steruje zaworem który pomija dla spalin...
Turbo jest sprawne geometria wyczyszczona chodzi w pełnym zakresie. Podciśnienie prawidłowe i jeżeli chodzi o samo sterownie to jest prawidłowe ( podciśnienie spada wraz z wzrostem obrotów ) problemem jest to , że po puszczeniu gazu sztanga jest odrazu zaciągana w pozycję maksymalna. Czyli taka jaka przyjmuje na biegu jałowym ,a powinna przedtem wykonać...
Po pierwsze to co podal kolega piotrek power nie jest prawda ze TDI pali wiecej niz TD na co wskazuja dane producenta przytoczone rozwniez przez kolege piotrek power. Jak sam stwierdziles to slyszales ze TDI pali wiecej od kogo to slyszales bo jesli jest to wypowiedz kolegi lub jakiegos posiadacza takiego autka to raczej ciezko obiektywnie stwierdzic...
Dla mnie prościej założyć turbinę niż szukać wałków, zwiększać obroty, wyważać wał itp. Odnośnie Blof-off-a to niewiele mogę poradzić, ale im większe ciśnienie tym fajniej syczy (przy 0,5 bara raczej nie będzie rewelacyjnie). Jeżeli masz przepływomierz to wylot Blow-off musi być podłączony pomiędzy przepływomierz a turbosprężarkę. Turbo z 620 powinno...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
Witam ! To co opisujesz może sugerować o sterowaniu załączenia lub wyłączenia pracy sprężarki turbodoładowania. Najlepiej będzie jeżeli znajdziesz najlepiej na stronach forum VW opisy dla konkretnego silnika co sposobu sterowania turbosprężarki. Z tego co kiedyś czytałem z powodu marnej jakości paliwa brudzą się tzw. kierownice strumienia ( osadza się...
OK, rozumiem że "mechanik" wymieniał turbo, i po tym zabiegu zaczęły się cyrki? Tak jak pisał kolega Alfred_92 ta część to " siłownik pneumatyczny sterujący turbosprężarką" która zmienia ilość spalin napędzających turbinę i powinien być do niej przymocowany, wężyk który do niego wchodzi powinien być podpięty do elektrozaworu. http://obrazki.elektroda.pl/3303944500_1...
Jeżeli dmuchawka by coś rzucała na stronę ssącą to silnik rozkręcal by się na wysokie obroty sam z siebie. Dwa dni temu widziałem(a raczej powtarzam relację kierowcy owego auta )o takim przypadku:Facet akurat jechał Fordem Mondeo do pobliskiego zakładu samochodowego by usunąć problem z ciśnieniem oleju(kontrolka oleju dawała o sobie znać raz na jakiś...
niższa temperatura = niższe ciśnienie = niższe obroty ..... = niższa sprawność i moc Po prostu spadek ciśnienia spowoduje niższą prędkość obrotową łopatek turbiny, a turbina jest połączona z wałkiem i łopatkami kompresora, a co za tym idzie mniejsze doładowanie powietrza. Może się mylę. Niech koledzy poprawią. Powiem Ci jeszcze kolego że takie rozwiązania...
Nie słyszałem o tym zaworku (przyspieszenia przy pompie wtryskowej). Gdzie dokładnie się on znajduje? Przewody ciśnieniowe też wymieniłem. Dodano po 4 Czytałem wcześniejsze tematy, tam stawiają na przepustnicę. Daruj sobie elektrozawór N108 (nazwany przez kolegę zaworkiem przyspieszenia ;) przez kolegę szopek241) to nie ten przypadek, Ciebie powinna...
Witam po dłuższej chwili. Zamontowałem turbosprężarkę do tego ciągnika. Obróciłem filtr powietrza i wyspawałem rury do powietrza filtr-turbina-silnik. Spreżarka to TKR6.1 z gruszką. Mam takie oto wyniki po montażu. Ciśnienie doładowania około 0,65 przy 2000 obr/min. Zwiększyłem dawkę paliwa na pompie stanadyne. Ciśnienie to pojawia się dopiero po obciążeniu...
Witam, nie wiem czy nie szukam dziury w całym, ale takie pytanie akademickie czy w silniku turbo - szczególnie turbo benzyna czy turbosprężarkę ma być słychać? Różne krążą opinie, nie wiem tylko czy nie piszą tego domorośli mechanicy, że jak słychać to początek końca itp. Mam u siebie taki problem - Octavia 1,8 turbo AGU po lekkim wirusie wykonanym...
A więc tak, tankuję na BP Ultimate Diesel ;] to nie wina paliwka. 2 tygodnie wcześniej gdy wkładałem turbinę do auta była czysta lśniąca tak zasyfiło sie przez okres 2tygodniowych prób odpalania auta aż ciężko uwierzyć. Na początku paliło ale nie wkręcało się później odpalało ale spadały obroty na koniec odpalało i gasło, przez ten czas najdłuzej autko...
Witam, Czy orientuje się ktoś co może być przyczyną spadku mocy w scenicu 1.9dTi z 2000roku. Od jakiegoś czasu nie zauważam wyraźnego załączania się turbiny w pewnym zakresie obrotów, samochód słabo teraz przyspiesza a na autostradzie przy wzniesieniach czasem brakuje mu 5 biegu. Nie zauważyłem jakiegoś znaczącego wzrostu zużycia paliwa oraz "kopcenia"...
Witam jestem posiadaczem f31 z 2015 r i zauważyłem średnie zużycie paliwa na poziomie 12 l na 100 km. W sterowniku silnika zero błędów. Ale zauważyłem jakby mała turbina nie pompowała bo zużycie największe jest na najniższych obrotach ponadto przy gwałtownym przyspieszaniu słychać jakby lekkie wycie w przedziale 1500 1900 obrotów. Klapy obejsciowe po...
Wracam do tematu, bo po dwóch latach walki przyczyna wreszcie znaleziona. Może być w to ciężko uwierzyć, mi w każdym razie było, ale powodem jest zapchany wydech . Piski i gwizdy słyszalne na nagraniu kilka postów wcześniej nie wydaje ani turbina, ani dziurawy kolektor wydechowy (jak podejrzewałem), ani uciekające powietrze z dolotu. Gwizd pojawiał...
I tak wymyty cały dolot rury intercooler, odpaliłem auto bez podpinania dolotu i rozpiety wąż zaraz przy turbosprężarce tylko takie krótkie kolanko gumowe zostawiłem przy turbinie.Chodził tak około 15 min zagrzał sie do normalnej temp. silnik w tym czasie dodawałem ujmowałem gazu trzymałem go troszkę na obrotach tak 2,5tys i wąż zrobił sie wilgotny...
coś się tak uparł na wymianę N109, nie wymieniaj bo to nic Ci nie da, skoro wskakują te wysokie obroty przy odpalaniu a następnie schodzą do normalnych to wystarczy go wykręcić, rozebrać tak jak na pokazanej na pierwszej stronie fotce i dokładnie wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchać i zamontować ponownie w pompie paliwa, to że komputer go...
Witam mam problem z małą turbiną w renault master 2.3 biturbo 170 KM a mianowicie nie wkręca się na obroty ,przy odłaczeniu przepływomierza turbina rusza gdy przepływomierz zostanie podłaczony znowu nie działa ,szczelność sprawdzona na dolotach ,podłaczone do manometru przewody do podciśnien mają parametry ,wtryski paliwowe nowe zakodowane korekty prawidłowe...
Witam, Zważywszy na zaniedbania poprzedniego użytkownika samochodu będę zmuszony wymienić turbosprężarkę. Jedni wychodzą z założenia że najlepiej kupić nową inni że dobrze wychodzi regenerowana lub zakup samego korpusu a jeszcze inna grupa że szukać używanej z gwarancją. Turbina która pracuje wadliwie tj. wyje + przepuszcza olej w wydech to Garrett...
olej zaczol wyciekac z tego samego miejsca i obawiam sie ze jeśli znienie przewod na nowy lub uszczelnie wyciek znowu zdazy sie to samo a zdaje sobie sprawe ze przez cos takiego mozna zarżnać silnik!!turbina jeszcze jest na gwaranci do lipca!prosze o pomoc bo oleju musze dolewac co najmniej litr na jakies trzysta km. ...pytanie brzmi czy próbować uszczelnic...
Witam, Sytuacja przedstawia się w następujący sposób: Turbina jest po regeneracji z powodu braku mocy. Po zamontowaniu turbiny jest poprawa lecz nie jest tak jak powinno być tzn. samochód ma przyspieszenie lecz po osiągnięciu ok. 100 - 120 km/h lub 2100 - 2500 obrotów na czwartym biegu ma spadek mocy turbina przestaje pracować nie słychać jej. Zawór...
Już wytrzeźwiałem więc odpisuję : olej w elektrozaworze N75 lub MAP sensorze to się zdarza, olej pochodzi z odmy silnika i będąc w dolocie dostaje się do ww. elektrozaworu jak i czujnika MAP czyli czujnika ciśnienia doładowania - olej owszem może być przyczyną złego pomiaru MAP sensora. Ten tani komputer w zupełności wystarczy by prawidłowo sprawdzić...
Dziękuję za odzew. Specjalista od VAGa to on raczej nie jest. Pracuję w Szkocji i tu raczej ciężko o kogoś na prawdę kompetentnego. Dolot szczelny, drożny, wydech drożny, sterowanie turbiny działa, co do wydajności nie jestem w stanie odpowiedzieć. Podglądając parametry bieżące na postoju operując pedałem przyspieszenia widać dużą różnicę między oczekiwanym...
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu nadmiernemu wzrostowi ciśnienia powietrza doładowanego...
Witam wszystkich serdecznie, temat powstaje w imieniu znajomego, który poprosił mnie o spróbowanie odnalezienia przyczyny dziwnego zachowania się silnika. Ogólnie to jakieś pojęcie na mechanice to mam ale przyznaję, że nie miałem jeszcze do czynienia z silnikiem wyposażonym w turbosprężarkę. po krótce opiszę o co tu chodzi ;-) silnik został wyjęty z...
tam nawet regenerowana turbina była tak ze spokojnie a nie leczenie objawów. No i co się działo po regeneracji turbo? Czy moc wróciła, czy nie? Bo jeśli nie wróciła, oznacza, że regeneracja była fikcją. Z tabel parametrów bieżących wyraźnie widać, że "cykliczny stosunek otwarcia elektrozaworu ciśnienia turbosprężarki" (tj. "mieszka" 2a - rys. poniżej),...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Opisze problem od poczatku , zakupiłem Passata z silnikiem avf . W samochodzie jest turbosprężarka po świeżej regeneracji , ale wstaje dopiero od 2200obr. Przejrzałem dolot brak nieszczelności oraz syczenia. Zaślepiłem egr by wykluczyć zawieszony zawór . Przewody podciśnienia również zmienione , geometria pracuje normalnie nie zacina sie . Przepływomierz...
turbina turbosprężarka turbosprężarka obrót turbina turbosprężarka diesel
przekaźnik świateł skoda felicia airlive reset toyota radio zasilać
telewizor elektron telewizor elektron
Volvo S60 2.4 2004 nie odpala po półrocznym postoju Radio lampowe MENUET UKF 20303 pali opornik R92