Na ucho to raczej nie słyszę za dużych zmian obrotomierz też w miarę stoi w miarę rozgrzewania się i przechodzenia silnika przez kolejne fazy więc jakoś nic niezwykłego nie widzę. No może raz silna widzę szarpnięcie obrotomierza ale nie słuchać zmiany obrotów.
Witam serdecznie. Clio z 99r więc jak dobrze pamiętam masz tam wszystko na podciśnieniu. Sprawdź prze de wszystkim i w pierwszej kolejności szczelność układu dolotowego, kolektora ssącego. Następnie na chwilkę zaślep serwo aby wyeliminować jego ewentualne uszkodzenie. Każda drobna nieszczelność w tym silniku będzie powodować podwyższone obroty lub ich...
musisz wyjac calkiem gaznik bo nie dostaniesz sie do glownej dyszy zeby ja oczysciac,powodem tych obrotów moze byc stycznik(jest zaraz pod gorna pokrywa i lubi sie zardzewiec,zasniedziec itp.,pod nim jest okragla mala uszczelka ktora trzeba wymienic),mam ten sam gaznik,wyjmowalem go nieraz,nie jest skomplikowany,wyjmij,oczysc,jezeli obroty beda skakac...
Napisałem wyżej. Najłatwiej to podejrzeć paramery live podczas tego jak obroty wariują i będzie wiadomo co jest nie tak. Tu nawet TPS może wariować i podawać błędny sygnał o otwarciu przepustnicy. Ale co by wróżyć to trzeba zrobić po prostu porządną diagnostyke i tyle.
koledzy odgrzeję kotleta, mam ten sam problem, na zimnym silniku jak włączę klimatyzację to zdarza się, że zgaśnie. Co może być przyczyną?
tak jest został wyciety zaden syf tylko jak czujnik położenia wału jest zalany to pali ile chce i sie grzeje a ja go gazowałem mysałem ze mu ustąpi niestety jak sie okazało nie ustapiło tylko rozgrzało katalizator do czerwonosci a co za tym idzie stopiło go w srodku
Nie bez powodu zastosowano rezystor o mocy 2W - w zamkniętym dość szczelnie pudełku odtwarzacza to sporo ciepła jest - więc i po latach zejść farba mogła. przy takich wynikach należy szukać problemu gdzie indziej? Tak. Zacznij od samego silnika - w większosci wypadków był to albo kłopot z komutatorem (zabrudzone przerwy pomiędzy sekcjami robiły zwarcie...
cześć! Wykręć z przepustki silnik krokowy od wolnych obrotów może się zacinać i będzie Tobie wariował na wolnych obrotach
ECU na prawym słupku pod schowkiem, przeważnie przyczyną wariujących obrotów był zły kontakt we wtyku potencjometru przepustnicy lub słaba masa w tej wtyczce, sprawdź masy wiązki na silniku
Jeszcze coś jak wariuje obrotomierz to warto sprawdzić alternator tam jest czujnik obrotów , kamp dostaje złe dane i wszystko wariuje
Samo odłączenie akumulatora nie powinno wpłynąć w ten sposób na pracę silnika, źle zestawiony rozrząd owszem może, jeśli wywala check to diagnoskop i wszystko będzie wiadomo. pozdr
Witam. Mam problem z moją Alfą Romeo 156 1.8 Twin Spark. Jakiś czas temu zaczęła się dziwnie zachowywać na benzynie jak i na gazie. Mianowicie jak dostaje wysokie obroty (5-7 tys) to wskazówka obrotomierza zaczyna latać w górę i w dół do tego zaświeca się kontrolka od wtryskiwacza. Mechanicy rozkładają ręce. Jako info zamieszczam: Sonda Lambda Była...
To wymiana? Czy naprawa? Kup używke i pomoże.
Najlepiej myślę zacząć od właśnie od takich drobnostek jak sprawdzenie iskry na świecy( ewentualnie wybrać kilka,i wybrać najlepszą). Jeżeli rozkręcasz manetkę i gaśnie to możliwe że zapłon jest źle ustawiony, o ile dobrze pamiętam można platynki przeczyścić. No a jeżeli na wolnych obrotach tak wariuje i gaśnie to by należało wyregulować dyszę od wolnych...
Zgadza się, ale wentylator na karcie wariuje obrotami do 5k ;) A w obudowie dużo większy i 1800 obrotów, prawie nie słyszalny. Natomiast wentylator do karty jest trudno dostępny, a przede wszystkim - drogi. Ja go wymontowałem i wsadziłem do obudowy bo mi padł najzwyczajniej ten na karcie.
Niekoniecznie
Przyjacielu z tego co mi wiadomo każdy disel świece grzeje nie zależnie od temperatury otoczenia z tym ze raz to trwa krócej raz dłużej więc tutaj objaw moim zdaniem jest prawidłowy, sam posiadam Passata b5 fl 1,9 tdi i za każdym razem świece grzeje, co do reszty to proponuję od skasowania wszystkich błędów jeżeli nie były kasowane, jeżeli nie pomoże...
Panowie, Czy mieliście podobne sytuacje dot. wysokich obrotów. Gdy samochód jest zimny, szczególnie teraz, po kilku dniach postoju obroty wariują, cały czas wysokie. Dodatkowo po wrzuceniu P z D zwiększają się i utrzymują. Problem ustaje po rozgrzaniu silnika, po przejechaniu Ok. 5-10 km. Następnie po wyłączeniu silnika, wszystko wraca do normy. Przepustnica...
gdy już przekroczymy bariere 4 tysięcy obrotów zapłon zaczyna wariować Jeśli mierzyłeś popularnym miernikiem cyfrowym, to te wszystkie pomiary możesz sobie w buty wsadzić. Tego typu miernik przekłamuje wynik jeśli będą to impulsy napięcia/prądu lub/i jeżeli częstotliwość przebiegu będzie większa niz 400Hz (dla większości mierników). W Twoim wypadku...
Witam wszystkich Opel Astra 1,6 rok 2005, problem po załączeniu zapłonu. Gdy tylko przekręci się kluczyk na włączony zapłon, wskazówka od obrotów zaczyna wariować i podskakiwać do 50 km/h czy nawet do 90 km/h. Podczas jazdy auto jedzie, a po chwili nie ma mocy. Wystarczy zjechać na pobocze, zgasić bydlaka, odpalić ponownie i już jest dobrze. Co może...
Jakiej firmy sonda?
Próbowałeś może sprawdzić błędy w komputerze silnika ? Mierzyłeś napięcie na alternatorze ? Najlepiej w momencie występowania objawów, na niskich obrotach, na wysokich
Cze. U mnie w Asterce obroty wariowały jak diabli i dostawałem komunikat o niewłaściwej liczbie kroków. Pomogło czyszczenie silniczka.
a czy na zimnym i goracym tak samo adpala ? co do obrotó to moze byc ze tylko czujnik temperatury wariuje
Na trasie jakby ubyło mocy i silnik dziwnie też nie równo zaczął pracować. Scholowałem i myślę co mogło się wydarzyć? Wtrysk padł, turbina czy jakiś czujnik? Miał ktoś może podobną sytuację? Odpala ale obroty wariują. Przebieg 220 000 km :(
Procedurę regulacji gaźnika opisał tutaj (at)krzysiek7108 . Opis jest na stronie nr 8 post nr 224. Ogólnie polecam lekturę całego tematu. Opisane przez Ciebie objawy świadczą wg mnie o zbyt ubogiej mieszance i jej nierównomiernym spalaniu. Powodów może być kilka, ale w mf-ce przede wszystkim należy bardzo dokładnie wyczyścić kranik paliwa, filtr paliwa...
Sprawdź przy wentylatorze regulator jest tam (nieraz 2) tranzystor który lubi nawalać pomierz napięcia czy sterujące wariuje czy ten tranzystor.
Cześć! Jestem ciekaw jak wariuje ten obrotomierz. Czy obroty bardzo rosną czy latają raczej w niskich zakresach. Jeśli to drugie to sprawdź sobie układ zasilania pompy paliwa, może tam leży problem nadinie że w Felicjach pompy paliwa to często spotykany problem i tłumaczyłoby niekontrolowane zatrzymanie pracy silnika::?:
Bardzo ważny symptom : wskaźniki wariują. wszystkie. prędkość rośnie, obroty, wskaźnik paliwa też. potem spadają, rosną, itp. Na 99% rozładowany akumulator.
A więc trzeba się zająć układem paliwowym.Kontrola filtra,przewodów ,czujnika ciśnienia,parametrów na kompie. Ogółem odpialem kostkę przepływomierza i silnik działa bez zmian myślisz ze zepsuty jest? I dlatego tak obroty wariują sobie?
No wiec komputer wyświetlił błędy przepustnicy,(pozycja przepustnicy, brak komunikacji z pedałem) wymieniłem na używke i jest jeszcze gorzej. Obroty wariują i kontrolki sie świeca, i dymi na biało!! Co z tym zrobić?
Cześć i czołem. Mam problem z obrotami w aucie, tzn. jak jadę powyżej 70 km/h, to po wrzuceniu na luz obroty idą na ok. 2100 i spadają na 1400 i znowu 2100 i 1400, ale im wolniej jadę, tym obroty mniej wariują, a gdy się zatrzymuje, to po ok. 2-3 sekundy obroty spadają tak jak być powinno, czyli poniżej 1000. Auto to Zafira z 1999 roku, 1.8 b 115 KM.
Lewe powietrze.
Witam Ja natomiast mam inny choć podobny problem, mianowicie falujące obroty. Jeżdżę skodą octavią 1998r 1,6 AKL benzyna + gaz i od jakiegoś czasu samochód poprostu gaśnie najczęściej podczas hamowania i strasznie falują obroty na postoju. Wymieniłem tzw. odmę tj. rure łączącą filtr powietrza z wlewem oleju i od tego czasu jest troszkę lepiej obroty...
Witam!!!! Posiadam rovera 45 z silnikiem 1 .8. Od pewnego czasu mam taki problem gdy auto jest po nocy , odpalam i prubuje ruszyc obroty wariują a po przejechaniu 100-200 metrów jest już ok. Obroty wariują od biegu jałowego tak do około 2500 ale tylko jak ruszam samo dodanie gazu nie powoduje tego.... wymieniłem świece przewody WN listwe wtryskową i...
nastawnik przepustnicy. Tutaj szukaj.
Tak, mam immo w samochodzie. Iskra jest. Jest też taki problem, że nie dość, że ciężko pali, dopiero za którymś razem, to jak odpali, podjadę trochę i np zatrzymuję się, to obroty wariują, spadają, trzęsie całą budą i gaśnie. I potem znowu kręcenie, zaskoczy, ale obroty są niskie (nic nie daje dodawanie gazu, bo się dusi), że trzęsie całym samochodem...
ja polecam sprawdzić kostkę z kablami co idzie do aparatu zapłonowego może tam nie ma dobrego styku mi przez to obroty wariowały jak silnik sie ruszał na poduszce przeczyściłem i wszystko ok
Dziękuję za odpowiedź. Odpaliłem sprzęt na 45 rpm. Obroty wariują, dotykając lekko palcem speed selektor, gramofon wraca do normalnej pracy,także jest duże prawdopodobieństwo że to problem tego speed selektora. Może jutro rozkrece i przeczyszcze sprzęt. Dziękuję za instrukcje i pomoc.
To ten zasilacz z pierwszego linku. To mały wentylator. Jak pasek jest przyciemniony to ok ale jak rozjaśniam to jest głośniejszy niż lodówka. Do tego jak jest opcja przechodzenia miedzy kolorami z przyciemnieniem taka fala to oszaleć można obroty wariują.
Obroty nie wariują wszystko płynnie chodzi tyłka raz na jakiś czas tak się stanie i nie wiem czy się martwić 😁 podjadę na kompa w poniedziałek go sprawdzić
to jest wielopunkt 115 KM .Sonde sprawdzalem jest w porzadku.poprostu jak sie nagrzeje silnik to zaczynaja te obroty wariowac a zimny rano to nie
Witam, Unia-ki z tymi silnikami maja to do siebie że wystarczy mała nieszczelność w ukł. podciśnieniowym i obroty wariują i " ty mu w gas a On zgasł"dosłowne zachowanie tego silniczka a co do lambdy tak naprawdę w tym silniku jest ona zbędna jeździłem prawie 3 latka z niedziałającą i jedyne co się zmieniło to spalanie wzrosło o jakieś 0,3l na 100km,...
No to w końcu co Ci nie działa. Wskaźnik obrotów, czy licznik motogodzin?
Wymieniłem UL1403P i gramofon na problemy z ruszaniem i obroty wariują. Napięcie na tych układach ma wartość ok 6, 1V. I czego może to być wina?
Witam. Coś się podziało i obroty wariują. Zapalam na paliwie to momętami tak go zmuli że mało brakuje by zgasł. na gazie jeszcze gorzej. podciągnąłem linkę od pedału gazu na około 1200obr. Potrafi tak wariować że obroty spadają nawet do 800obr. Co może być tego powodem??? Golf3, 1,4+lpg 1993r.
Podstawiłem pomogło na tyle ze zgasił kontrolkę, ale obroty nadal wariują
Uruchomiłem rozrusznik bez zazębiania bendiksem na podłaczonym kompie i obroty wariowały mimo tego, że wał stał w miejscu. Po wymianie rozrusznika wszystko wróciło do normy. Dzięki za pomoc.
Jaki masz silnik w tym autku - nie do każdego silnika da się to urządzenie zastosować. Obroty "wariują" ci na LPG zapewne... a na PB jest OK tzn. trzymają się w granicach 900 do 1000obr/min?
Sprawdż czujnik położenia przepustnicy jeśli slizgacze na potencjometrze są zużyte to układ wtryskowy dostaje błędne informacje i wariuje. Ja miałem tak w tipo. Pozdrawiam
wariować obrót mercedes wariować obrót klawiatura wariować
lampa nocna wyjęcie wałka rozrządu przewód powrót
Futuri 3 – odłączenie dźwiękowego sygnalizatora kierunkowskazów LED w skuterze elektrycznym ELOKON ECS – czerwona dioda świeci, zielona mruga, brak reakcji na pestkę – blokada bezpieczeństwa