Niestety bez tego elementu centralny zamek nie działa Z moich notatek 12pF
EDIT: ktoś mi napisał poprawną odpowiedź i usunął komentarz :( W każdym razie dziękuję! Myślałem, że immo jest zalany w płyte elektronicznej, a okazuje się, że to oddzielna kostka ;) Tak, napisałem: Immobilizer zazwyczaj nie potrzebuje baterii. Transponder często nawet nie jest połączony z elektroniką kluczyka - jest to mała kosteczka, który - być...
Potrzebujesz transponder Philips Crypto2 ID46: TPX4 / PCF7941 / PCF7936 wraz z odpowiednim programatorem i wiedzą jak go użyć. Najtaniej i najprościej jechać do firmy dorabiającej kluczyki - tym bardziej, że posiadasz drugi, działający kluczyk. Transponder w Twoim kluczu może mieć różny wygląd, natomiast funkcja będzie taka sama. https://obrazki.elektroda.pl/1651901800_...
W tym kluczyku transponder to ten scalak koło anteny tzw id48 PCB. Jeżeli chcesz go zamienić na zwykły rurkowy id48 ( prekodowany pod VW) musisz wylutowac antenę.
Kolego jeżeli masz pilota smart key to oprócz płytki musisz przełożyć transponder który znajduje się w obudowie
Pestka plastikowa lub szklana jest w części z grotem. Są dwie wersje : -zgubiłeś transponder (pestka), poszukaj dokładnie tam gdzie robiłeś -uszkodziłeś pestkę (raczej mniej prawdopodobne). Gdybyś nie znalazł tej pestki to najtańszym i najlepszym rozwiązaniem problemu będzie zakup na aledrogo emulatora immo i jego montaż.
Napisz chłopie "przasnysz" z dużej litery !!! przecież aż oczy bolą , szanuj swój kraj. Dokupowane obudowy pilotów mają plastikowe przyciski , oryginalny pilot ma przycisk gumowy i stąd różnica .
Pytanie jak bardzo spada napięcie podczas próby rozruchu. Akumulator świeży? Czy ma parę lat? Zacznij najpierw od naładowania akumulatora. Potem możesz próbować odpalać.
Wymieniasz bębenek i przekładasz grot do swojej obudowy kluczyka, w ten sposób unikniesz problemu z immo
Bardzo proszę o pomoc w wygenerowaniu kodu do kluczyka renault megan 1 rok 1999 1.6benz kod z kluczyka PA66-GF30 Podałeś skład tworzywa z którego wykonana jest obudowa kluczyka.
(at)adam7009 i (at)aleksander01 Mam Was "regulaminowo" uspokoić?
Transponder jest zintegrowany z pilotem. Cewka jest ten czarny element wysunięty z lewej strony Dodano po 52 Czyli kluczyk uszkodzony Dodano po 55 Szukaj pęknięć lub wyrwanych elementów
Dziękuję za odpowiedź. Kluczy działa uszkodzony jak na zdj dlatego muszę wymienić kupiłem nową obudowę ale nie chce nic uszkodzić w środku https://obrazki.elektroda.pl/3541796400_... https://obrazki.elektroda.pl/5628358200_...
Przełożyłeś transponder?? Mała czarna kosteczka w rogu kluczyka od strony grotu, lub szklana kapsułka.
Witam mam taki problem złamała mi się obudowa z kluczyka a w nim był imobilizer który na obecną chwilę przykleiłem pod kierownicą pytanie odemnie czy jest możliwość oszlifować imobilizer tak żeby mi spasowal do nowej obudowy kluczyka dodam że oryginalny imobilizer jest taki kwadratowy a chciałbym taką kropelkę wyszlifowac i czy jest to ryzykowne czy...
Wczoraj wymieniłem obudowę kluczyka, Po co? Nie wiem czy wiesz, ale w środku jest coś w rodzaju "pastylki" która na swój sposób jest niepowtarzalna. Każda pastylka zwana jako transponder jest wgrana do sterownika silnika. Możesz: Odpalić na innym kluczyku. Skasować ewentualne błędy (zrób im zdjęcie). I dopiero wtedy dodać nowy kluczyk/obudowę. Pamiętaj...
W hondzie miałem podobny problem bo założyłem sobie centralny z kluczykami- scyzorykami. Rozwiązałem go w ten sposób,że wyciąłem z kluczyka skalpelem układ immobilisera i zamontowałem (wkleiłem) w obudowie od "scyzoryka". Jak odłączysz pilota od klucza to jest tam wolne miejsce w które możesz ten układ podkleić taśmą dwustronną. A grot do dorobienia...
Witam. Może to http://www.remotronix.com/obudowa-pilot-...
Wygląda ze zdjęcia że to jest YBs czyli wychodziłoby że to tranzystor BSS84P
Witam,zakładam nowy temat z tą sprawą,ponieważ nigdzie nie znalazłem rozwiązania tego problemu. Po wymianie obudowy kluczyka (głównego) mogę otworzyć lub zamknąć samochód z odległości około 2-3m, w większej odległości po prostu pilot nie łapie,wcześniej samochód mogłem otworzyć/zamknąć z o wiele większej odległości . Nie ma mowy o uszkodzeniu płytki...
Zostaw starą obudowę ze znaczkiem Lwa czyli dół i będzie ok.
(at)piotrekwoj1 one są umieszczone w grocie kluczyka czy w obudowie kluczyka ?
Czyli transponder masz osobno w obudowie kluczyka. https://obrazki.elektroda.pl/3186508500_... Odpalić będzie można. Pozostanie tylko synchronizacja pilota czyli: - wsiadamy do samochodu i zamykamy wszystkie drzwi, - wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłon (zapalenie się kontrolek w liczniku) i natychmiast naciskamy...
Jeśli miałeś wymienioną obudowę kluczyka to już zdalnie nic nie zrobisz. Numer zaczyna się na S....
Hej, Mam pytanie z cyklu tych mniej inteligentnych ;) Muszę kupić obudowę kluczyka bo w moim Citroenie C4 zepsuł się mechanizm wysuwający grot i generalnie obudowa już się sypie. Na allegro jest trochę tych ofert, natomiast niektóre na środkowym przycisku (obudowa jest 3-przyciskowa) mają symbol światła, a niektóre - bagażnika. Pytanie - czy ma to jakieś...
Witam. Mam problem z kluczykiem. Kupiłem auto z dwoma kluczami. W obu są przyciski do otwierania drzwi. Jeden kluczyk był zniszczony ale działał. Kupiłem nową obudowę wymieniłem i teraz nie działają przyciski. Kluczykiem otwieram drzwi odpalam silnik A zdalnie nie działa. Proszę o ppmoc
http://www.neoriginal.ru/cat/mb/_WDB2037... google translator i po sprawie
Spróbuję tak zrobić, ale najpierw rozbiorę obudowę kluczyka i posprawdzam, czy wszystko tam jest ok. Bo przecież nie możliwe jest, że przed wymianą obudowy działał, a teraz nie. Nie chcę ryzykować złamania kluczyka np. przy próbie otwarcia zamarzniętego zamka. Dodano po 3 Problem musi być w pilocie kluczyka bo inaczej centralny nie działał by w ogóle...
kod MR 1 9963 Prawdopodobna przyczyna Tips Document na temat tego błedu. Moze byc inna przyczyna wiazka, uszkodzona cewka rozrusznika, uszkodzony moduł MR i wiele innych. - Transponder luzuje się z kluczyka pojazdu. - Numer tematu GI46.10-N-013501 Wersja 5 Grupa konstrukcyjna 46.10 Construction-group not available in requested language! Stan 18.01.2010...
Kupujesz obudowę z surowym grotem. Bierzesz tą obudowę i ten nowy kluczyk i idziesz do punktu dorabiania kluczy. Tam Pan Ci docina surowy grot na wzór tego nowego. Nigdzie go nie montujesz bo jest zamontowany przy obudowie. Do nowej obudowy wkładasz elektronikę ze starego pilota i ewentualnie transponder jeśli występuje oddzielnie.
Witam mam zniszczoną obudowę do kluczyka do samochodu Renault Kangoo jak wyżej w temacie. Znalazłęm dwie obudowy które według mnie są odpowiednie, ale, że jestem słaby w tej dziedzinie to chciałbym się zapytać czy obydwie obudowy pasują: Obudowa 1 : http://obrazki.elektroda.pl/7906206700_1... http://obrazki.elektroda.pl/3035628600_1...
Immo to tylko transponder w obudowie kluczyka więc możesz się pobawić (na nowym) mając PIN sterownika samochodu (chyba car pass się to nazywa).
Problem rozwiązany, pomogło wymienienie obudowy kluczyka Temat zamykam Dodano po 1 Wymiana obudowy kluczyka na nowy
dorobić pilot w obudowie aktualnego kluczyka ekonomicznie nieuzasadniona fantazja (stare auto), lepiej zamontuj uniwersalny radiowy sterownik z dodatkowymi pilotami. Polecam np. http://guardial.com/products#class_4 DS101
Która dioda ? W kluczyku ? To źle złożona obudowa i przycisk stale naciśniety. :D Kluczyk z polotem jak widać :D
Znalazłem coś takiego, tylko nie wiem czy kluczyk wyjmowalny w dwóch pozycjach bo nic o ty nie pisze. https://obrazki.elektroda.pl/7299649600_... Jest to: Łącznik krzywkowy E16-13 Z/Z 16A 3P w obudowie, załączany kluczykiem, rozłącznik O-I, IP44.
W punkcie dorabiania kluczy bym pytał. Który to Megane ? 1, 2 , 3 ?
Witam! Obejrzyj stronę wraz z linkami, którą podałem. Transponder znajduje się właśnie w tej części, w której jest zamocowany bagnet (kluczyk). Elektronika z przyciskami to CZ + alarm (jeżeli masz). Pozdrawiam Jan
Zdjęcie obudowy kluczyka wewnącz poproszę,ale tak aby widać było wygrawerowane znaki,może być też nalepka. Pozdr.
Witam Czy Ktoś pomoże mi w wygenerowania kodu do kluczyka Renault Megane 1, 97rok Nr. z obudowy kluczyka S6154 Vin VF1BA0E0516514345 Z góry dziękuję
Podaj numer z obudowy kluczyka. Albo wrzuć dobrą fotkę z numerami na obudowie tego działającego.
Zdjecie obudowy kluczyka.
Może przy wymianie baterii wyleciał transponder z obudowy kluczyka? Zamieść może zdjęcie kluczyka, bo nie wiadomo czy to wersja ze sztywnym grotem czy np. scyzoryk.
Taki mechanizm zwany scyzorykiem Możesz zastosować w tym kluczyku bez problemu ale elektroniki nie pomieścisz ale jak zastosujesz inną obudowę dla kluczyka No to można coś kombinować
Też myślę że masz dobre przeczucie:) Troche inna stacyjka ale podobnie w vw z tych lat tak się zdarzało jak styki łączyły "na żyletkę".W słońcu jakieś odkształcenie nastepuje i juz nie ma kontaktu.Jak zdechnie to zdejmij obudowę,przekręć kluczyk na rozruch i poruszaj kostką z kablami.Na 99% zapali.A jak zapali to po nową "kostkę"do sklepu.
zwykły kluczyk z dwoma przyciskami od zamykania i otwierania drzwi. i nic z niego nie wypadło.dodam tylko jeszcze że zmieniłem także obudowę kluczyka Dodano po 50 Faktycznie. Transponder. Został w starej obudowie niezauważony. Dziękuje za pomoc:) Temat do zamknięcia
Sprawdź czy jak lekko ściśniesz obudowę kluczyka to kontrolka immo przestaje migać
wygenerowałem kod z obudowy kluczyka
Rozwiązaniem jest cięcie obudowy.
Zobacz na obudowach kluczyka i po nr zobacz, czy częstotliwości są takie same. Ale najlepiej to zobacz, czy sterownik widzi kluczyk. Jakby co to mam taki na zbyciu... :-) Ten lewy jest taki jak mój od paska....
Wpisz sobie ''obudowa pilota, kluczyka audi'', i za około 15zł dostaniesz komplet. Albo przełożysz sobie tylko metalową część mocowania grota, lub może całość. Tylko trzeba uważać na pastylkę jak zdecydujesz się przerzucać całą skorupkę.
że by zdjąć klamkę wcześniej trzeba wyciągnąć wkładkę razem z jej obudową . Kluczyk ustawiałem w każdym położeniu i dalej coś trzyma
Rozłóż kluczyk, obejrzyj, sprawdź miernikiem włączniki, w obudowie kluczyka często "kończą się" gumki, później się wciska paznokciem, zapałką i kończy się uszkodzeniem. A tu procedura uczenia się programowania kluczyka: [url=https://www.toyotaownersclub.com/fo...
witam Czy może mi ktoś wyliczyć kod do immo. Nie mogę odpalić samochodu. Proszę o pomoc. vin: VF1BA0N0517195876 kod w obudowie kluczyka 97288, S3N5A Z góry dziękuję za pomoc
O to chodziło. po przekręceniu kluczyka również? Jeśli tak, to włóż przekaźnik z powrotem, weź przewód, jednym końcem dotknij do jakiejś pewnej masy, drugim do metalowej obudowy kolumny kierowniczej. Przekręć kluczyk i naciśnij klakson. daj znać jakie efekty.
Niestety nie zadziałał auto mam od niedawna możliwe że inna obudowa kluczyka,kod wbijałem według instrukcji jak wyżej napisano i nic dzięki za zangażowanie pozdrawiam
Zmniejsz rozmiar zdjęć, skasuj punkty za nie. "Kostkę" immobilaizera jeśli jest w kluczyku, można przełożyć ze starej obudowy do nowej.
Kluczyki wyglądają jak typowe od stacjonarnych komputerów. Pewnie młode pokolenie nie wie, ale dawniej każdy stacjonarny "składak" (a laptopy to była egzotyka) posiadał stacyjkę wpinaną do złącza "keylock" na płycie głównej. Zwarcie tych dwóch pinów blokowało możliwość używania klawiatury. Oczywiście wystarczyło wyciągnąć kabelek w zwykle łatwootwieranej...
Z tego co zaobserwowałem (po otwarciu obudowy kluczyka) to nie ma pestki tylko cewkę na płytce, którą za parę złoty można kupić na allegro. Na razie cytryna po kombinacjach z wyciąganiem i wkładaniem kluczyka jakoś odpala .Czy może zdarzyć się tak że w ogóle nie odpali? I komu zlecić naprawę Bo sam chyba sobie nie poradzę
A czy na końcu taśmy SCSI masz zamontowany terminator ? Coś mi mówi że nie i dlatego dwa dyski dobijają się o ten sam ID . Pozdrawiam .
Jak próbowałeś go synchronizować? Czy w "podstawce" obudowy kluczyka jest transponder immobilizera?
Jak poprawnie rozebrać i złożyć kluczyk Mercedesa klasy A W168 z roku 2003. Aby poprawnie rozebrać i złożyć kluczyk Mercedesa klasy A W168 z 2003 roku, wykonaj następujące kroki: 1. Zaczynamy od rozebrania kluczyka: a) W pierwszej kolejności zdejmij plastikowe logo Mercedesa znajdujące się na kluczyku, przesuwając je delikatnie palcami. Jeśli jest...
Kod jest na wewnętrznej stronie obudowy! kluczyka.
Wstaw cewkę o wartości około 100nH.
Witam! Problem lezy po stronie immo (miga pomaranczowa kontrolka od elektroniki slinika - "helikopterek")- tak przynajmniej kolega zeznaje. Nie spadl kluczyk? W obudowie od niego powinna znajdowac sie taka czarna podluzna "pastylka". Pozdrawiam!
Ale immo się tam nie dopisuje ani nie odpisuje. Sztywno monolityczny transponder siedzi w obudowie kluczyka i tyle. Centralny zamek to zupełnie co innego.
Lampki w bagażniku nie ma. Odnośnie pilota właściciel auta poinformował, że kiedyś pilot przestał działać - otwierać / zamykać c.z. - chciał wymienić baterie od niego ale mini śrubka która skręca obudowę kluczyka jest tak obrobiona że za chiny ludowe nie idzie jej odkręcić a co za tym idzie sprawdzić i wymienić ewentualnie baterię. Kluczyk z pilotem...
Witam.Podaj nr nadwozia auta i kod z obudowy kluczyka,znajduje sie wewnątrz obudowy .Ja podam Tobie kod i procedure wkodowania.Pozdrawiam
Podpowiem Ci że nr masz na obudowie kluczyka od środka, i to z niego można wyliczyć PIN.
Taka czarna pastylka w obudowie kluczyka. To jest immo.
ad2. Jeżeli chodzi o centralny zamek to sprawdź jaka podana jest częstotliwość na obudowie kluczyka - musi być taka sama.
Alarm na 100% fabryczny, czy bezpilotowy sterowany fabrycznym pilotem? Nie rozbierałeś obudowy kluczyka? Jeżeli fabryczny , to odczytaj błędy testerem diagnostycznym.
A czy tam transporter nie jest obok w obudowie kluczyka
Witam.Może masz drugi kluczyk,jeżeli tak to wykonaj nim próbę uruchomienia .A może wypadł ci transponder z obudowy kluczyka , szukaj go więc pilnie bo jest malutki.
Kupiłem taki zamiennik oryginalnej obudowy kluczyka: https://obrazki.elektroda.pl/6924765800_... Gdy chce przełożyć grot (po wcześniejszym wybiciu tej igły z grota i wyciągnięciu go) - to niestety ale do zakupionego kluczyka oryginalny grot nie chce wejść w "gniazdo" bo jest za gruby... dziurka w tym metalu od nowego klucza jest ciaśniejsza...
Nie ma czegoś takiego jak pilot od immobilajzera. W kluczyku lub obudowie pilota jest transponder który jest sprawdzany przez pętle przy stacyjce. Jeżeli kod transpondera się zgadza to sterownik silnika dostaje pozwolenie na uruchomienie silnika. Nie ma to nic wspólnego z bateria w pilocie. Mylisz to z pilotem od centralnego zamka.
Próbą odpalenia uta samym grotem. Wyjmij z obudowy kluczyka płytkę z elektroniką i zobacz czy wtedy odpali.
Nie napisałeś jaki to model Clifforda. Prawdopodobnie wyłączona kluczykiem na obudowie lub uszkodzona jest syrena. W starych systemach Logic RDA stosowana była syrena cyfrowa z własnym zasilaniem AR195 (z żółtym przewodem sterującym).
Od siebie zapytam jeszcze.. To ile Ty masz pilotów przy kluczyku? Jeden jest na podczerwień, w obudowie kluczyka - to jest od immobilizera... A od alarmu nie masz żadnego pilota? Osobiście się już pogubiłem...
Przełóż ten element ze starego kluczyka. http://obrazki.elektroda.pl/7545897900_1...
odłącz kontrolkę przy alternatorze i sprawdź czy zgasły kontrolki jeżeli nie wygasły po wyłączeniu kluczyka rozbierz obudowę stacyjki odkręć kostkę od stacyjki i będą ta 3 plastikowe "przyciski" sprawdź czy przestały świecić kontrolki jak nie to rozłącz kostke i pacz czy zgaśnie...
To nie jest wina kostki tylko pręta "płetwy" pomiędzy mechaniczną częścią stacyjki a właśnie kostką, ten element pęka (jest to odlew ze ZnAl) i kostka pozostaje w pozycji przekręconej na zapłon. Musisz wyjąć wkładkę, ten element gdzie wkładasz klucz z obudowy stacyjki
Dzięki za link. Wcześniej sprawdzałem czy jest info na portalu-tego nie znalazłem. Wczoraj przejechałem ponad 1000 km i kluczyk nie działa czyli nie ładuje się. Wychodzi na to że mam ten drugi typ (chyba że jest prosty sposób żeby je odróżnić). Podważenie obudowy kluczyka nic nie daje wszystko jest b.mocno spasowane. Nie chciałbym go uszkodzić bo mam...
https://www.google.pl/search?q=astra+g+c...
To moze ja sie wypowiem! Ostatnio rowniez robilem taki kluczyk na wymiane aku!podstawilem drugi zakodowalem i pilot zaczal dzialac, ale rozrusznik przestal krecic!! Na szczescie po szybkim przegladnieciu biurka okazalo sie ze znalazla sie pestka, ktora petla widziala tylko w jednej pozycji na samym skraju w obudowie kluczyka, po zamontowaniu auto odpalilo!...
Dzięki za odpowiedź. Na forum czeskim znalazłem odpowiedź, że duży kondensator na 620nF. Ale mały na pewno jest mniejszej pojemności. Ale zasugeruje się tematem podrzuconym i wrzuce coś małego, może też 50nF na początek :) P.S. Szukałem tematu ale nie trafiłem na ten. pozdrawiam
Transponder immobilizera i pilot centralnego zamka to dwa niezależne systemy znajdujące się w obudowie kluczyka samochodowego. Dopisanie transpondera nie pozwoli na otwieranie samochodu pilotem lecz tylko na uruchomienie silnika kluczykiem.
Witam posiadam renault Megan 1 98r. Coupe 1.6b. Problem tkwi w immo mianowicie rozkodwal mi się immo po zmianie obudowy kluczyka chciałem od nowa zakodować bez skutku ani mechanicznie ani programem. Teraz wyciąłem immo odpala samochód lecz nie mogę zakodować kluczyka. Pomocy panowie bo tracę nadzieję
wyślij mi nr wypisany tuszem lub wygrawerowany w obudowie kluczyka oblicze ci pin. JAkie to auto, silnik, rok.
Może czytnika immobilajzera nie podłączyłeś? Transponder jest w obudowie kluczyka , a czytnik to taki okrągły pierścień naokoło stacyjki.
Drugiego kluczyka niestety nie mam. Dostałam tylko jeden. Też podejrzewam kluczyk. Odpiął się zaczep który trzyma obudowę z kluczykiem, spięłam kółkiem do kluczy. Jakiś czas działało normalnie, a teraz muszę go dociskać mocno.
Było to już maglowane na forum-rozkręć obudowę kluczyka i sprawdź czy nie odlutowała się noga diody nadawczej podczerwieni(ta dioda która wystaje od strony grotu kluczyka)
Żarówki 4W tak zaraz same z siebie niczego nie topią, przecież w sprawnym układzie ona gaśnie po wzbudzeniu alternatora. Owszem może nadtopić obudowę jak np. zapomnisz wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i ona sobie świeci i grzeje całą noc.
Witam W jaki sposób wprowadzić fabryczny immobiliser Corsy na tryb serwisowy? Przyda się pewnie w przyszłości, jak np. będę zaprowadzał auto do mechanika. Drugie pytanie: Czy można wyjąc pestkę z obudowy kluczyka i czy nie niesie za sobą żadnego niebezpieczeństwa rozkodowania?
Witam, programatorami z allegro tego nie zrobisz. Tu nie chodzi o immo ale o zaprogramowanie transpondera, który znajduje się w kluczyku. Najprościej jest dorobić grot , wyjąć transponder z oryginału (obudowa kluczyka bez problemu się otwiera) i umieścić go w scyzoryku.
kolego serwis lub jeśli poczytasz jest kilku kolegów co mają kalkulatory kodów ale do tego trzeba podać nr vin i nr który jest zapisany w środku obudowy kluczyka (bynajmniej tak jest w megance)
Musisz rozkręcić obudowę kolumny kierownicy, ze 3 śrubki od spodu, i pewnie 2 z przodu po bokach - jak przekręcisz kierownicę o 90 stopni to zobaczysz dwa trochę schowane wkręty zaraz za nią. Kostka stacyjki trzyma się stacyjki na śrubce ? Po "drugiej" stronie kluczyka, czyli przy kluczyku na razie nie gmerasz. Sprawdź też dokładnie czy bolec ze stacyjki,...
Obudowa to małe zmartwienie, potrzebny jest PIN żeby dopisać kluczyk, a w Twoim aucie można zapisać do 8 kluczy.
Witam.Miałem ten sam problem i jakoś go rozwiązałem,więc może Cię to zainteresuje: Ten klawisz włącznika znalazłem i zakupiłem w sklepie int. NORTH z Koszalina.Kosztował razem z dostawą 28 zł. (numer art.: 8723447).Do samodzielnej wymiany potrzeba jeszcze takich mikrokluczyków TORX (odkręcenie śrub obudowy). Kluczyki to groszowa sprawa i przydadzą się...
(at)60jarek - numer, seria kluczyka, skąd ja to mogę wziąć? Mam starą obudowę. Ten kluczyk nie jest na śrubkę. To jest problem. Jak go rozwalę to pewnie reklamacja się pójdzie..
kluczyka berlingo transponder kluczyka transmiter kluczyka
napięcie akumulatora prawidłowe ocieplenie drzwi wskaźnik paliwo motocykl
dreame odkurzacz radio eltra jacek
Wciągarka zwalnia przy otwieraniu chwytaka – Siemens, Demag, usterka zasilania, hydraulika Thomson 40FW3323 nie włącza się, dioda gaśnie – typowe usterki zasilacza, kondensatory, Vestel