Ale pod nagrzewnicą i w obudowie nagrzewnicy jest sucho. Oryginalnie przy nagrzewnicy był montowany elektrozawór, który wcześniej czy później w tych modelach padał, ale ktoś dłubał tam wcześniej i zamontował zamiennik, tzw "lornetkę" i ta lornetka jest sucha, wejścia do niej jak i wyjścia są również suche. Dywaniki mokre są tak mniej więcej na wysokości...
Witam. Samochód peugeot boxer na pace wstawiona nagrzewnica wodna ok 4 kW. Zamontowana na wysokości podłogi podłączona równolegle pod przewody dochodzące do oryginalnej nagrzewnicy. Na przewodzie dochodzącym zamontowany zawór elektryczny aby latem nie dochodziło ciepło do dodatkowej nagrzewnicy. Elektrozawór działa prawidłowo. Wszystko działało 2 lata....
Aby zakończyć temat powiem co wyszło z ta Astrą. Otóż zmieniłem nagrzewnicę na nową choć stara była czyściutka i zapewne sprawna. Ale już wczesniej kupiłem więc zmieniłem. Teraz wiem że winny były o'ringi na złączu do nagrzewnicy. To kropelkami puszczało bo wiadomo -cisnienie w układzie chłodzenia jest spore. No i wentylator te mikrokropelki wydmuchiwał...
Prawdopodobnie przytkana dysza Brak dobrego rozpylania i część paliwa odkłada się na dolnej obudowie nagrzewnicy.
Niestety wiąże się to ze ściągnięciem deski rozdzielczej.Pod nią zamontowany jest zespół obudowy nagrzewnicy.Proponuję odchylenie deski bez demontażu instalacji elektrycznej-jest to możliwe.Pozdrawiam rocaria(at)o2.pl
Update tematu. Podłączyłem finalnie (albo na razie bo idzie zima i nie mam ogarniętego dedykowanego QHeata co by pasował wielkością pod nagrzewnice wody) nagrzewnice bez układu sterującego tylko od razu 3 przewody do grzałki i dodatkowo 2 przewody masowe z opla Antary. W komplecie nagrzewnica - wada to że jest długa i wąska a nie krótsza i szeroka jak...
Witam, dzis pisze w sprawie Corsy D. Silnik 1.3 CDTI ( 90 pes ) 2007 Posiadam klime automatyczna. Wczoraj pojawil sie problem... niby male zebate plastikowe kolko, ale do sedna. Nie dziala regulacja temperatury ( caly czas wieje zimne powietrze ). Popatrzylem do silnika, rury cieple, silnik cieply, rury do nagrzewnicy cieple, wiec sprawdzamy dalej......
Cześć Ludziska powiedzcie czy da się (ew. jak) w Multipli zdemontować sam wentylator z silniczkiem bez demontażu całej obudowy nagrzewnicy ? (w eLearning-u opisują tylko demontaż wentylatora z obudowy nagrzewnicy na stanowisku) pozdrawiam Dodano po 19 Ok, sam odpowiadam (sprawdziłem organoleptycznie z latarką): wentylator jest dostępny od spodu deski...
Witam ponownie. Nagrzewnica wymieniona. Okazało się, że nie taki diabeł straszny, jak go malują... Naczytałem się bajek na forach, że trzeba demontować całą obudowę nagrzewnicy, przy tym demontując deskę, bo inaczej się nie da i chciałem tutaj zdementować te "plotki", z tym, że dotyczy to poliftowej wersji, czyli "stara" wersja karoserii, zaokrąglone...
Tunel środkowy do wymontowania.Ukaże Ci się obudowa nagrzewnicy w okolicach pedału gazu.Rozpinasz spinki metalowe obudowy i nagrzewnica na wierzchu.Przynajmniej w wersji z klimatyzacją.
To zainteresowałbym się jak trzyma się grzejnik w obudowie, przepływ powietrza przez grzejnik jest utrudnione, bo powietrze musi przepychać się przez żeberka. Każda większa szczelina, dziura, niedomknięta klapka, to luźny, swobodny przepływ powietrza obok grzejnika, i powietrze z tego skorzysta. Przy ujemnych temperaturach ustawienie w okolicach 1/3...
Dzień dobry. Pytanie do fachowca z górnej półki. Potrzebuję wymienić prawą stronę obudowy nagrzewnicy bez odpinania przewodów klimatyzacji, w teorii jest to możliwe przećwiczyłem na nagrzewnicy która będzie dawcą części. Doprowadziłem samochód do stanu jak na zdjęciu, ale coś jeszcze trzyma cały blok jakby od góry od strony podszybia. Generalnie potrzebuję...
Jak w temacie, chciałbym wyjąć obudowę tylnej nagrzewnicy, zdjąłem boczek plastikowy, odkręciłem 2 śrubki na torx, obudowa rusza się ale trzyma od dołu - tam gdzie zaciąga powietrze. Co powinienem zdemontować żeby tam się dostać, czy wystarczy prawe tylne nadkole czy muszę zdjąć zderzak?
To już trzeba zapytać kto ma Jetta. Przechodzilem problem w Octavii 1, i tam jest makabra, bo trzeba rozebrać połowę samochodu aby wyciągnąć obudowę nagrzewnicy.
Pytanie jak w temacie rozebrałem deske rozdzielczą i nie potrafie wyjąć obudowy nagrzewnicy ,czy ona jest przykręcona od strony podszybia ,rozebrałem podszybie także ale nie wiem jak wyjąć wentylator z całą obudową ,prosze o pomoc
Dzień dobry Posiadam Renault Master 3 2010 r. wersja z klimatyzacją manualną. Kupiłem elektryczną nagrzewnicę wraz z tą szeroką kostką Miejsce w obudowie nagrzewnicy na grzałkę jest (tylko zaślepkę musze odkręcić) - montaż bardzo prosty i łatwy dostęp, ale w aucie nie mam instalacji żeby podpiąć grzałkę. Proszę o pomoc odnośnie podłączenia tej nagrzewnicy...
Witam! Rozebrałem układ ogrzewający i mam problem bo nie wiem w jakiej kolejności podłączyć rury papierowe. Przy obudowie nagrzewnicy są trzy pary rur a ja nie wiem które gdzie podłączyć
Cholercia...a czy może być to problem niedokładnego styku całej obudowy nagrzewnicy na ścianie grodziowej w tej dziurze, która dochodzą do niej szlaufy od strony silnika..? Mam na myśli, ze wtedy wilgotne powietrze dostaje się do wnętrza auta. Z klapami raczej nie powinno być problemu.. Z reszta mogę je podejrzeć zdejmując wiatrak za schowkiem. Czyli...
Musi być ten panel klimatronika ? Jak dla mnie prędzej i prościej jest kupić obudowę z nagrzewnicą od zwykłego nawiewu na pokrętła i linki z golfa 4 albo A3 8L . Tutaj pewnie z powodu braku pewnych informacji z ECU silnika połowa funkcji przestanie i tak działać .
witam i jak naprawiłeś bo mam ten sam problem tak jakby obudowa nagrzewnicy sie odłączyła do elementów deski rozdzielczej i kapie, słabo wieje umiem rozmontować licznik panel radia i widzę problem ale nie wiem jak naprawić jak to było zamontowane niewiedze żadnego łączenia potrzebuje pomocy!!!
Impulsem do stworzenia sterownika nagrzewnicy była zbliżająca się zima i chęć zabezpieczenia znajdującej się pod ziemią hydroforni. Pomieszczenie hydroforni zbudowane jest z kręgów betonowych, gdzie zainstalowany jest zbiornik wody i elektronika oraz osprzęt sterujący pompą głębinową. Była to pierwsza zima kiedy instalacja była "zalana wodą", chciałem...
Witam serdecznie. Mam do Was pytanie odnośnie nagrzewnicy spalinowej OHTA jet-heater hp-6h-b Dostałem od kolegi taką nagrzewnice i w sumie można ją uruchomić i się załączy ale jak widać na zdjęciu nie ma obudowy sterowania a niestety nie mogę nigdzie znaleźć jak jest w oryginale. Na płytce założony jest włącznik który ma w sobie też bimetal ale to wszystko...
Rozbierzesz pol kokpitu i dostaniesz sie do nagrzewnicy , gorny panel kokpitu...caly element musi zostac sciagniety . Generalnie na pierwszy raz moze byc ciezko , jest sporo srubek , kilka poukrywanych , zatrzaski w samej obudowie nagrzewnicy ... latwo polamac itp itd . Jezeli nie masz doswiadczenia lub chociaz instrukcji demontazu pod reka ... raczej...
Dzień dobry. Mamy za sobą już pierwsze przymrozki, a mnie spotkała niemiła niespodzianka. Włączyłem ciepły nadmuch i rozmroziło mi przednią szybę tylko po stronie kierowcy. Wszystkie nawiewy po prawej stronie dmuchają zimnym powietrzem. Pomyślałem - prosta sprawa, zapewne nie działa silnik przestawiający przepływ powietrza w module nagrzewnicy. Niestety...
Możliwe że coś tam naprawił ale nie oczyścił...Gorąca obudowa może świadczyć o zabrudzenia które powodują wychodzenie płomienia poza nagrzewnicę.
Jak na mój gust to ładnie wszystko wygląda, ale faktycznie mógłbyś się bardziej napocić i ułożyć jakoś estetyczniej te wężyki ;) A co tych chłodnic, to chyba skuszę się na nagrzewnice od volvo v40 i obuduje w aluminium polerowane na mat :)
A gdzie znajdują się klapy nawiewu? Te, którymi steruje pokrętło ciepłe/zimne (przyczepiona jest do niego linka). Czy ktoś w ogóle wie jak to działa? Jakikolwiek schemat, chociażby narysowany w paint? Wiem, że mam system BEHR. 1. Jeśli silnik dmuchawy jest za schowkiem, to jak się domyślam, strumień powietrza jest skierowany jakimś kanałem na nagrzewnicę,...
Myślę że jakby obudować ten panel przezroczystą plexi, zrobić otwór na rękę uszczelniony gumą to nadmuch z grzałką 15W by wystarczył.
Nagrzewnica indukcyjna jest urządzeniem, które od zawsze chciałem wykonać. Moje pierwsze próby uruchomienia nagrzewnicy polegały na eksperymentach z nagrzewnicą opartą na ZVS tzw. "Royer Induction Heater", nagrzewnicą opartą na sterowniku i części mocy DRSSTC. Moje dotychczasowe poczynania nie dały mi wystarczającego rezultatu, chciałem zbudować urządzenie...
Wykręć rurkę od pompy do palnika. 1 Wymontuj z obudowy dmuchawy palnik. 2 rozkręć palnik dostając się do dyszy.3 przedmuchaj dokładnie filterek wkręcany w palnik 4 Sprawdz i przedmuchaj dysze palnika. Przyczyną może być również fotoopornik który nie widzi płomienia.Jak dmuchawa chodziła na oleju napędowym może wymaga korekty składu mieszanki powietrze...
Wyczyściłem całą nagrzewnice z sadzy i cały wymiennik ciepła też po złożeniu całości i ponownym uruchomieniu znowu to samo czyli czarny dym z komina kolego mozna regulowac dawke paliwa .jesli rozkreciłes pompke ,jest w niej /nie wiem jak to nazwac, -wykonana z bakielitu /-niech bedzie ,ze przyslonka ktora sie przemieszcza pomiedzy otworami w pompie,...
Jak powiedziano każdy grzejnik elektryczny ma sprawność prawie 100 %. Wspomniano promienniki ale to bardzo złe rozwiązanie. Rozpatrz piec gazowy na butlę ale taki co spaliny odprowadza na zewnątrz o ile jest jakiś komin. Nie wentylacyjny. Jest też rozwiązanie typu klimatyzator(pompa ciepła) gdzie jednostka zewnetrzna jest mobilna. Połączenie to dwa...
A podłącz ja pod napięcie 230V Wysokie napięcie Wychodzi z bloku dwoma kablami i pod nie podłącz świecę samochodową Po uruchomieniu cały czas musisz mieć iskrę na świecy.Na jednym ze swoich postów dokładnie łopatologicznie zamieściłem sposoby naprawy usterek na nagrzewnicach z pompą wysokociśnieniową oraz ze sprężarką powietrza usytowaną na tyle wentylatora....
Witam, sytuacja jak w tytule. Kocioł wyłącza się z kodem E03 informującym o zadziałaniu czujnika cofania spalin. Faktycznie czujnik mógł zadziałać ponieważ po lewej stronie kotła na górze, obudowa kotła jest gorąca. W środku w kotle po lewej stronie komory spalania widać osmolenie. Poza komorą na tylnej ściance. Po prawej czysto. Palnik w kotle jest...
Używany piecyk gazowy też jest tańszy od używanego kotła gazowego. Może lepiej założyć taki piecyk i wymiennik od klimatyzacji. Będzie tanio i fachowo. Kolego. Po pierwsze wymiennik od klimatyzatora po prostu się nie nadaje do tego celu, ponieważ jego budowa uniemożliwia osiągnięcie odpowiedniego obiegu wody i uzyskanie odpowiedniej mocy. Prędzej można...
odkrec boczne dolne osłony tunelu środkowego te przy nogach kierowcy i pasażera każda jest przykręcona czterema srubami. po zdjęciu tych osłon zobaczysz obudowe wkładu ogrzewania . sama nagrzewnica jest w najniższej czesci obudowy przymocowanej do reszty za pomocą zatrzasków i czterech metalowych spinek/ dwie od strony grodzi silnika/. pozostaje odczepić...
Witam Nagrzewnica indukcyjna o mocy 50 kW uległa uszkodzeniu. Częstotliwość pracy 18-22 kHz. Falownik wykonany na 4 traznystorach IGBT z obwodem równoległym to znaczy z rezonansem prądów. W moim posiadaniu jest jedynie schemat układu mocy. Wymieniłem 2 IGBT w jednej obudowie - zwarcie C1 z C2 jednak nadal nagrzewnica nie dysponuje pełną mocą. Znam ogólną...
już sprawdziłem jaka to nagrzewnica rozbierając cały kokpit ale muszę powiedzieć że chyba niepotrzebnie to robiłem gdyż dostałem się tylko do obudowy gdzie siedzi nagrzewnica i przez otwór środkowy nawiewu ujrzałem w środku górną część nagrzewnicy, czyli w tym wypadku 3 przyłącza w jednym rzędzie. I właśnie to samo by było jeśli bym tylko wyjął środkową...
Witam mam problem z podłączeniem tzn zasileniem nagrzewnicy 2 fazowej. Na schemacie pokazane jest że nagrzewnicę należy zasilić L1 L2 i PE. Pokazane jest również że należy zasilanie zabezpieczyć 1 bezpiecznikiem nadprądowym a mi wydaje się że należy zastosować zabezpieczenie na obie fazy w przypadku gdyby faza która według schematu nie ma mieć zabezpieczenia...
W obecnym budynku tak jak pisałem jest 5 nagrzewnic po 48kW i kocioł wytrzymał 11lat. Dokładne wymiary kotłowni to 3,08*2,84 kotłownia 3x3 m dla takiej mocy? Kto to projektował ? Kto to projektował mgr inż oraz mgr inż arch. Nie podam nazwisk nawet na PW jednak robią projekty po całej Polsce Jakiej wysokości są to pomieszczenia? Wysokość to 3,8m Wielkości...
Konstrukcja bardzo ładna, wykończona i pomalowana. Mnie martwi tylko pojemnik na paliwo ponad komorą spalania (nawet obudowaną i być może nie nagrzewającą się bardzo). W przypadku wycieku paliwa martwiłbym się o możliwość pożaru.
Ponownie do tematu.Jak odpalisz nagrzewnicę a fotoopornik zabudowany na uchwycie w pobliżu palnika będzie zasyfiały to nie poda informacji na płytkę elektroniki że odpaliłeś nagrzewnicę i wówczas elektrozawór zamyka dopływ napędu do palnika.Pisałem zasyfiały lub uszkodzony fotoopornik lub jego odłączenie z zacisku na płytce.Przy palniku jest również...
Witam. Mam sprawę, mianowicie w związku z potrzebą wykonania pary prac w garazu zakupiłem nagrzewnica FeRaX 3.3 kw. Problem polega na tym że już wymieniłem druga i każda grzeje dosłownie 15 min po czym przestaje. Regulacja termostatem nic nie daje a regulowanie predkości wiatraka powoduje jedynie wieksze obciążenie i przygasanie światła w garażu. Miał...
Czyli na tym krótkim wężu- tylko, że tam będzie ciężko coś wpasować. Myślałem jeszcze żeby ewentualnie wspawać jakiś króciec w obudowę termostatu, a drugi wąż wpiąć w dolny wąż chłodnicy. Nagrzewnica z osobówki z wentylatorem jest w miejscu prawego akumulatora, węże będą długie, obawiam się o odpowietrzanie. Mówisz, że w okolicy pompy ma być powrót...
Podłączę się do tematu bo akurat naprawiam taka nagrzewnicę. Triak od sterowania żarnikiem musi być jak w oryginale lub zamiennik zbliżony parametrami. Nie ,,chodzą" popularne triaki BT.. i inne stosowane w ściemniaczach i regulatorach obrotów silników komutatorowych. Podstawową różnicą jest prąd bramki, który jest kilkukrotnie mniejszy w oryginale....
Dziękuję za odpowiedź. Terma temperaturę miała ustawioną zwykle max. na połowę a ostatnio na minimum (choć i tak dawała temperaturę 50-60C). Co najwyżej ten drugi regulator miała ustawiony tak, aby szybko następował zapłon - bo jak dałem mocniej w lewo to się czasem nie zapalał. Czy można jeszcze gdzieś zmniejszyć moc termy poza tym regulatorem na obudowie?...
Witam Cieknie Mi nagrzewnica:(, niestety od srodka(chyba pomiedzy obudowa a pierwszym zeberkiem), z tad moje pytania: 1- czytalem o lutowaniu, ale niby trzeba twardym lutem wiec moze sa jakies kleje i czy sa one skuteczne?? 2- ma moze ktos namiare na w miare tanie nowe nagrzewnice do tego modelu w razie czego(z tego co znalazlem to nowa po 460zl:( )...
Witam Mam problem z nagrzewnicą gazową (lpg). Nagrzewnica wygląda na kompletną, kupiłem ją razem z łodzią, właściciel mówił że kiedyś ta nagrzewnica działała :). Działa wentylator, regulacja, termik reaguje na zmianę temperatur i wolniej lub szybciej kręci wiatrakiem, szklany czujnik zapłonu wydaje się być ok ale na wszelki wypadek do testów go zmostkowałem...
Witam wszystkich ekspertów! Od dwóch tygodni usiłuję znaleźć instrukcję wymiany nagrzewnicy w Corsie C z silnikiem Y17DT. Nie znalazłem konkretnego i jednoznacznego opisu, tylko ogólniki, bądź rozwinięte, lecz nie doprowadzone do finału wątki. Zaznaczę, że wszystko przy samochodach od dłuższego czasu naprawiam sam: wymiany rozrzadów, tuleje zawieszenia,...
Witam, Na warsztat trafiła nagrzewnica jak w tytule - nie działa. Po rozebraniu doszedłem do wniosku, że winny jest regulator ze zdjęcia. W środku wygląda to tak, że faza idzie przez to pokrętło do drugiego wyłącznika który załącza i rozłącza obwód. Po pominięciu pierwszego regulatora sprzęt normalnie pracuje tylko, że bez płynnej regulacji i termika...
Maszyna ze szrotu myślałem że tanim kosztem można coś podrasować Ale jeśli wymaga znian wentylatora to chyba nie warto Używka na 230 2kw około 80 zł No nic zostanie na 380 bo świetnie dziala Choć wiadomo łatwiej ogniazdko 230 😀 Dodano po 4 Wynika z tego że jednak nie idzie. Zapewne wychodzą 4 przewody z silnika. Zmierzyć dokładnie wymiary tego...
Nie mam pojęcia jakie ciśnienia i wydajność. Poszukaj dokumentacji w sieci. Zapewne produkowana jest również pod innymi nazwami. Ktoś to sprowadza więc ma zapewne części i wiedzę jak wyregulować. Ja bym wolał naprawić zamiast ćwiczyć jakieś przeszczepy czy dostawki. Najpierw uruchom nagrzewnicę i przytykając tą śrubę palcem sprawdź czy zacznie rozpylać...
Cześć, zakupiłem chińską nagrzewnicę indukcyjną (do luzowania nakrętek itp.) i niestety już pierwsze załączenie spowodowało wywalenie S-a w mieszkaniu. Chińczyk wysłał już drugą sztukę, natomiast chciałem się podjąć diagnozy tej sztuki. Po pierwszym wystrzale S-a, sprawdziłem z ciekawości rezystancję między bolcami wtyczki i było między nimi przejście...
Za moich czasów jak prowadziliśmy serwis tego typu nagrzewnic nie było montowanych wyświetlaczy wrzuć kilka fotek po zdjęciu górnej obudowy ro może znajdzie się rada.W jednym z postów szeroko opisałem krok po kroku naprawę ww nagrzewnic.
Powodzenia trzeba wyjąc deskę. Zaślep pod maska przewody do nagrzewnicy i nie będzie ciekło. ;D Zacznij najlepiej od demontażu schowka. Masz dwa wkręty trzymające klapkę (pod maskownicami o wymiarach 10x15-20 mm). Odkręcasz je, wyjmujesz kalpkę. Potem widzisz na obwodzie wkręty mocowania schowka. Wykręcasz je, masz jeszcze jeden wkręt z boku deski....
Witam, dostałem nagrzewnice Elcal Ag-15 elektryczną która przeleżała napewno kilka ładnych lat nie używana, chcąc ją sprawdzić podłączyłem ją do sieci i okazało się że jest brak reakcji na przełącznik, rozebrałem obudowę i stwierdziłem że jest na Styczniku do którego podłączony jest również termik, zrobiłem tak że ten biały element wychodzący z termika...
Witam, zacząłem sobie eksperymentować z nagrzewnicą indukcyjną. Złożyłem ją ze schematu, który załączam poniżej. Złożyłem, zrobiłem cewkę z rurki fi 6 i zasiliłem 12 V z zasilacza komputerowego (ten w czarnej obudowie) . Do tej pory nie było żadnych problemów. Tylko trochę kondensatory się grzały przy dłuższym grzaniu. Ale wpadłem na pomysł aby zwiększyć...
samą nagrzewnicę ?:D klimax Witam! Napisz,czy samą nagrzewnice czy z obudowa,wiatrakiem itd.Jak sama nie jest zle. Pozdro
Uszkodzona była obudowa termostatu (czy jakś trójnik)- plastik.samochód miał jakieś uszkodzenie głowicy co spowodowało stopienie w środku tej obudowy i brak przepływu cieczy chłodzącej.
Dmuchawa, taka sama jak w Fiat Ullyse. Peugeot 806, Citroen Evasion.Lancia Zeta. Demontaż zaczynamy od odkręcenia osłony nad nogami pasażera. Następnie odkręcić śrubkę w schowku : Opadnie wtedy z tyłu, za schowkiem mocowanie skrzynki elektrycznej z "milionem" kabli, od niej odkręcić trzeba tę blachę mocującą, bo przeszkadza w i tak ciasnym miejscu....
Bojler elektryczny ma z reguły 2 termostaty - roboczy i zabezpieczający. Jeśli woda się zagotowała, to znaczy, że nie działają oba termostaty - są do wymiany, bo może to być niebezpieczne - włączenie bojlera do prądu doprowadzi niechybnie do jego zagotowania. Termostat roboczy jest często wyprowadzony na zewnątrz obudowy i ma możliwość regulacji temperatury...
Witam! Posiadam starą nagrzewnice Veb olheizgeratewerk Neubrandenburg 255.02. Chciałbym ją uruchomić, ale niestety nie mam aparatury sterującej. jedyne co jest to jakieś sprężynki podłączone do kabli (podejrzewam że to jakaż grzałka), dwie czarne kostki z przyciskami( jakieś przełączniki), element wykonany z płytki żaroodpornej i drutu nawiniętego na...
Myślę ,że siada Ci płyta albo nie było właściwej konserwacji. Płyta gubi jonizację, sprawdź czy na L jest faza, czy gniazdo posiada czynny styk ochronny, czy napięcie nie ma wahnięć +- 15%, czy jonzacja wykazuję ok.4-5µA, czy jonizacja jest na grzebieniu palnika, czy jonizacja była przetarta czyścikiem przed montażem, czy nagrzewnica była umyta...
Co będzie chłodzone tym wynalazkiem? Prościej jest zamontować nagrzewnicę i za nią chłodnicę w jednej obudowie.
Witam serdecznie Szanownych Forumowiczów. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że to mój pierwszy projekt, którym postanowiłem się pochwalić. Jest to nic innego jak prosty termostat z wyjściem zwieranym (przekaźnik). Zakres był dobrany do aktualnych potrzeb pomieszczenia, mianowicie od 16 do 28 stopni Celsjusza, skok co 0,5. Projekt powstał w leniwy weekend,...
Moc maksymalna to 47kW. Zużycie paliwa 3.9kg/h. Przepływ powietrza 1800m3/h. Zastanawia mnie jedna rzecz: Dlaczego jak zdejmę obudowę serwisową to piec lepiej działa i można wtedy podnieść ciśnienie robocze przy którym piec pracuje bezdymnie. Tak na logikę biorąc to po zdjęciu obudowy ogranicza się ilość powietrza przepływającego przez komorę spalania.Czy...
Witam Rozpocząłem konstruowanie nagrzewnicy indukcyjnej do hartowania, podgrzewania metali. Moc jaką chcę wycisnąć jest rzędu kW. Nie potrzebuję opinii, że to zbyt duże moce itp. Konstrukcję mechaniczną tj. obudowa, wzbudniki itp. mam już zrobione. A teraz dalej. 1. Układ ma pracować w pełnym mostku H na tranzystorach BSM300GA170DN2SE (max. 440A, 1700V)....
Nie jestem pewien jak jest rozwiązana akurat ta nagrzewnica, ale w każdej jest jakiś element odpalający (przeważnie grzejnik ceramiczny) i "oczko" które wykrywa płomień. Albo masz uszkodzony grzejnik odpalający olej (pęknięty grzejnik zbyt słabo się rozgrzewa), albo zabrudzone, źle wyregulowane lub uszkodzone "oczko" wykrywające płomień. Oczko wykrywające...
a ja jestem przewrażliwiony i szukam dziury w całym? No chyba raczej tak. Projekt jest OK. Jest żyła PE ogólna do całej metalowej nagrzewnicy podłączona, poprzez styk PE do tego przeznaczony. Jeżeli całość jest metalowa to nie ma sensu doprowadzania do każdego zespołu grzałek osobnego PE zielono-żółtego, technicznie i ekonomicznie nieuzasadnione by...
Zdjęcie mojej deski w załączniku. Niestety nie mogłem wstawić go przez obrazki.elektroda.pl. Dodam, że mam uszkodzoną klapke po stronie kierowcy. Widziałem na youtubie filmik dla Peugot 407 w którym nie demontowano deski rozdzielczej tylko rozcinano obudowę mieszalnika i wymieniano klapkę. Mam pewne wątpliwości co do takiego rozwiazania. Niestety nie...
Witam Mam pytanie dotyczące termet g-19-02 ,ponieważ na rurkach od nagrzewnicy pojawił się dziwny zielono-niebieski kolor ( jestem tym typem kobiety która nie zna się na kolorach wcale, rozróżniam tylko podstawowe kolory, potrafię za to lutować wiem do czego służy lutownica). Na rurkach pojawił się dziwny osad który łatwo można zetrzeć, Termet instalowany...
nie posiadam instrukcji obsługi, nagrzewnice dostałem bez reduktora i przewodu, ciśnienie na obudowie jest podane 0.7 bar. reduktor mam z jakiejś kuchenki gazowej
Witam koledzy mam problem z nagrzewnicą olejową master 29 kw . A mianowicie stanął silnik , po rozebraniu okazało się że pękł rotor-wirnik pompy powietrza . Zamówiłem nowy wraz z łopatkami zmierzyłem mojego i niby 11 mm no ale nie mogłem znaleźć tego rozmiaru były tylko 13 mm po złożeniu nie szło obrócić silnikiem więc papier ścierny i trochę zebrałem...
Byłbym w stanie zbudować taką nagrzewnicę, niestety są dwa problemy. Za krótki czas na budowę prototypu urządzenia. Rozumiem bez obudowy, reszty elementów zabezpieczeń i tak dalej. Ale eżeli to ma działać poprawnie, przez długie godziny będzie wymagało dopracowania. Na początku będzie dość awaryjne. Druga sprawa, 5tyś złotych jest budżetem na wykonanie...
Witam ponownie,dzieki za podpowiedz,to wazna wiadomość... Oryginalnej nagrzewnicy nigdy nie widziałem od środka,zawsze jak to oryginał w obudowie... Ale łacząc kondensatory równolegle na szynach Cu nie da sie nie robić pętli,a gdybym połączył je w ten sposób... a do miedzianych okładzin dopiero podłączył spiralę wzbudnika....
Ja mam stary typ na filmie wersja poliftowa ale jeżeli jest podobnie to myślę że można odsunąć obudowę od grodzi i nie demontować całej deski żeby wysunąć nagrzewnicę .
Z tego co mi się wydaje to jest to ori moduł maty fotela pasażera, z tym że bez obudowy: Jeśli był on podłączony i sprawny (najprostsze emulatory maty potrzebują go do działania) to wypięcie go powinno wywołać błąd układu airbag i najprawdopodobniej również kontrolkę niezapiętych pasów. Zastanawiające jest tylko co on robił pod nagrzewnicą? Wątpię...
Witam. Trochę stary temat, ale dopiszę swoje spostrzeżenia. Kupiłem tą zabawkę już jakiś czas temu, prosto od Chińczyka na ebayu. Jest wprawdzie małej mocy, ale całkiem fajnym i przydatnym urządzonkiem. W moim majsterkowym warsztacie wielokrotnie była mi pomocna do choćby wyjmowania albo mocowania metalowych osiek w plastikowych kółkach modeli samochodów....
Mam tańsze i szybsze rozwiązanie stosowane na halach produkcyjnych. Sprawdza się to znakomicie. Każdy termostat montujesz w obudowie do manipulatorów. Wykonujesz kilka otworów na dole i górze obudowy żeby powietrze mogło cyrkulować. Kluczyki zabierasz i nikt już nie będzie ingerował. Tak jak ustawisz tak zostanie.
Wsuń dłoń pod obudowę zespołu rozdziału powietrza od strony pedału gazu, jak wygłuszenie podłogi będzie tam wilgotne to nagrzewnica do wymiany.Cena 800 zł za wymianę w tym aucie to bardzo tanio.
panowie w AUTODACIE też są błędy. program pokazuje ten przekaznik w autku z 95r a schemat pokazuje co innego. przekaznik od pompy jest w obudowie od ABS-u. pozdro.:idea: ps.tu masz link znajdziesz schematy www.vwgolf.pl/
bardzo prosto to mozna zrobic a wiec taki maly wygladajacy jak rezystor w malej obudowie to zaznaczylem trzeba zewrzec i juz chodzi 1i 2 bieg (to male urzadzonko to jest oczywiscie termistor ale niestety niewiem o jakiej temper.
Dziękuję bardzo o takie dane mi właśnie chodziło. Chciałem się upewnić gdyż został przeprowadzony generalny remont (oprócz obudowy i silnika wszystko nowe) a zastanawiam się nad kupnem
Czy ktoś wie w końcu którego tranzystora można użyć na zamianę? Ponieważ mam ten sam problem i nie wiem co zrobić. Na stronie fordclubpolska znalazłem dział na ten temat i tam sugerują użycie tranzystora IRFL4105 N-MOSFET w obudowie SOT223. Czy możliwe jest żeby była to usterka potencjometru a nie tranzystora ? Poniżej załączam zdjęcie tranzystora o...
O ziomku, roboty w huk. Przypominam jak to robiłem u brata w cc700. Pytanie podstawowe, do czego konkretnie chcesz się "dobrać". Jeżeli do silnika dmuchawy i oporników, to ja dostałem się do niej od strony silnika. Z ciągałem osłonę między silnikiem a kabiną, następnie odkręciłem silniczek od wycieraczek i po kolei rozkręcałem korpus nawiewu. Jeżeli...
No cóż, zasilacz jak zasilacz. Ile koncepcji tyle układów A wartości C1 nie pamiętam musiałbym otworzyć obudowę. Zrobię to niebawem.
Witam serdecznie.Jest pod maską w obudowie dmuchawy( tak bliżej przegrody czołowej).Jest przykręcony na jedną śrubkę + zaczepy.Z ponownym zamontoawniem jest mordęga bo ucieka śrubka.Przełóż ją przez otwór przed montażem i by zabezpieczyć przed wypadaniem zgrzej ją od wewnątrz małym kawałkiem koszulki termokurczliwej.Zamiast drutu proponuję użyć kawłek...
Jest to na 100% ogrzewanie na benzynę ,posiada na obudowie pompkę paliwa,...ogrzewania na olej napędowy miały pompki płytkowe załączane elektromagnesem ,który łączył je z silnikiem wentylatora. A dokument. masz tutaj
Przy zasilaniu 12v powinna byc 1 spirala oporowa przy 24v dwie montowane sa na obudowie silnika na przedmuchu zimnym powietrzem Dodano po 5 elektrozaworek o ktorym piszesz to nic innego jak sprzeglo elektromagnetyczne pompy paliwa
Przecież to proste jak ruchańsko, silnik wyłazi z kawałkiem obudowy, ludzie, nie macie powazniejszych kłopotów? W morde, jak by mu przyszło wyciągać ten silniczek w bejcy piątce albo siódemce to pewnie by sie pochlastał. Albo w Uno.
Witam to zależy od typu czujnika i jego zamontowania, jeśli jest wewnątrz i ma kontakt z olejem lub smarem, to może osadził się nagar na rurce czujnika i izoluje temperaturę, wyczyścić papierem ściernym i chyba pomoże. Zewnętrzny może zardzewiał na styku kontaktu z obudową lub się obluzował, ewentualnie uszkodził się.
Witam. od nie dawna mam problem z dmuchawą w golfie 2. jest trzy prędkości nawiewu. pierwsza i druga nie działa tylko trzecia. w czym tkwi problem? jak rozebrać dmuchawe aby wyjąć silnik (sprawdzić szczotki itp.)? gdzie szukać tego bezpiecznika wokół jest sama plastikowa obudowa... proszę o odpowiedz. Dmuchawa montowana jest od dołu pod półką pasażera,...
Sprawdź najpierw bezpiecznik w skrzynce (15A nr 6 lub 8 zależnie od roku produkcji auta). Jeżeli będzie sprawny to w okolicy regulatora obrotów dmuchawy powinno być złącze oznaczone AA (cztery styki 1 -wolny 2 - +12V do reg.dmuchawy 3 i 4 jakaś żarówka oświetlenia). Regulator dmuchawy w pozycji 3 powinien załączyć +12 na silnik bez żadnych rezystorów...
Jest za schowkiem nad nogami pasażera. Wyjąć wizualnie sprawdzić stan szczotek, komutatora, uzwojeń, łożysk ew. podłączyć pod 12V trzymając mocno za obudowę, bo może trochę szarpnąć przy starcie. Przydałby się omomierz w celu sprawdzenia przejść elektrycznych
Witam. System 5-przewodowy TN-S różni się od systemu 4-przewodowego TN-C tym, że w TN-S jest rozdzielony przewód neutralny N i ochronny PE, a w TN-C jest jeden wspólny przewód neutralno-ochronny PEN. Przy przechodzeniu z TN-C na TN-S trzeba robić przeróbki (rozdzielać obwód neutralny i ochronny w maszynie, oraz wymieniać przewód zasilający na 5-żyłowy)....
Zastosowanie mikrokontrolera, sugeruje pracę z modulacją częstotliwości impulsów PFM. Dla takiego sterowania najkorzystniejsze warunki panują dla pracy powyżej rezonansu, gdzie do bilansu strat mocy wchodzą jedynie straty związane z wyłączaniem tranzystorów. Mamy : Ucesat = 2,15V Eoff = 56mJ Rthj-c = 0.072 K/W Tj = 150 °C Itm = 400A - amplituda prądu...
Ogólnie układ leży w kartonie i jest nieużywany, więc tak szybko się nie zużyje. Użyłem go w praktyce tylko 5razy: ->Pierwsze odpalenie i sprawdzenie osiągów ->Prezentacja na lekcji fizyki ->Prezentacja na drzwiach otwartych szkoły ->Kiedy przyszedł do mnie kolega z klasy ->No i zrobienie zdjęć do tego tematu. Może tego nie widać, ale mostek jest dość...
Trzeba, mało tego- trzeba jeszcze wyrzucić całą kolumnę kierownicy, inaczej nie ściągniesz kokpitu (nie przelezie przez dziurę w kokpicie) Sam kaloryfer już wymienia się bez problemu, pięknie wysuwa się z obudowy ale kokpit niestety trzeba wy.....ć. Powodzenia
Hmm a jeśli by przerobić zwykłą suszarkę żeby mocniej grzała? Jedynym problemem jest obudowa ale morze by wytrzymała.
Zaczął bym właśnie od termostatu przegrzania numer 34 na załączonym schemacie. Termostat ten powinien albo po wystudzeniu sam się zresetować albo trzeba go ręcznie zresetować jeżeli ręcznie to na środku jego obudowy powinien być mały "guziczek". Jeżeli nie ma guziczka to najlepiej odłączyć przewody i sprawdzić miernikiem przejście jeżeli go nie ma to...