Witam. Raz piszesz o wymianie stacyjki, a później o samej wkładce stacyjki. Jeżeli wymieniłes wkładke stacyjki wraz z kostką, to w samochodzie pozostała stara obudowa stacyjki.Jest ona prawdopodobnie uszkodzona na wskuteh długotrwałego użutkowania.Blaszki wkładki wyżłobiły sobie kanaliki, także przy próbie przekręcenia stacyjki nie ma już oporu obudowy...
Postanowiłem się podzielić swoimi spostrzeżeniami co do wymiany stacyjki. Zacznę od końca u mnie był problem z brakiem pracy rozrusznika. Kostka stacyjki była pęknięta, więc ją wymieniłem. Jednak po obserwacjach ustaliłem, że trzpień z wkładu za mało się obraca. Przyczyną był wysunięty kołek rozporowy trzymający trzpień do wkładu. Wsunąłem go i teraz...
Witam serdecznie miłośników motoryzacji i elektrody:) W A4 B7 2007r automat zablokowała się linka w stacyjce od połączenia stacyjka - skrzynia automatyczna. Objawy: wszystko chodziło dobrze, pewnego dnia kluczyka nie można było wyciągnąć ze stacyjki. Rozebrałem obudowę stacyjki, wypiąłem linke stacyjka - skrzynia, kluczyk dało się wyciągnąć, zamontowałem...
Więc można w dość łatwy sposób rozebrać i wyjąć wkład. Kolejność jest następująca. Wyjmujesz płytkę stykową podważając trzy zatrzaski w obudowie stacyjki. Odkręcasz wkręt M4 i wyjmujesz element ze stykami ruchomymi. Uważaj aby nie pogubić kołka ze sprężyną jak i podkładek (sprężynek) falistych. Wyjmujesz wkład bębenkowy poprzez wysunięcie na zewnątrz,...
Sprawa jest całkiem prosta. Musisz mieć najpierw nowy wkład. Nastepnie ustawić go tak jak ma wejść do obudowy. Zobaczyć gdzie znajduje się w nowym wkładzie przycisk kotwiczący i w odpowiednim miejscu wywiercić mały otwór w obudowie stacyjki. Przekręcić lekko kluczyk, aż w starym wkładzie da się wcisnąć ten przycisk i wyciągasz wkład. Tak samo nowy....
A jak nie masz specjalnego ściągacza, to demontujesz plastiki nad pedalażem, odkręcasz drążek od przegubu i śrubę mocującą obudowę stacyjki. Całość pięknie schodzi. Z montażem jest trochę gimnastyki, ale naprawdę warto. Pozdrawiam.
Wymiana prosta tylko że w starszych 126 trzeba kierownicę zdejmować żeby zdjąć obudowę stacyjki.
immo... no tak - słowo klucz. Tak, coś tam mi się obiło o uszy, ale byłem przekonany, że tego nie mam. Poczytałem jak to ma działać i rzeczywiście - zawiesiłem stary kluczyk zaraz obok nowego i uruchomił się. Czyli problem częściowo rozwiązany, bo jeszcze nie wiem czy dalej będzie działało jak dokręcę obudowę stacyjki. Już teraz jak źle (dalej) trzymam...
Ma świecić, abyś łatwiej trafił do stacyjki. Ciągnie mało prądu więc nie przeszkadza. Można to odciąć (kable przy obudowie stacyjki) ale trzeba uważać aby nie odciąć pętli od IMMO.
Palą mi się kostki stacyjki, wymieniane były 4 razy. Prawdopodobnie mam luzy pomiędzy kostką stacyjki a całą obudową stacyjki. Chyba ze jest inna przyczyna o której nie wiem ?
Jakim cudem połamałeś tę zapadkę przy wkładaniu, chyba, że dociskałeś "delikatnie" młotkiem. Powinna się wcisnąć w pozycji I lub II. Popychasz ją do środka przez otworek w obudowie stacyjki. Jak pękło, to może być problem, bo nie wiadomo jak się ustawiła.
A ta wiązka immo rozumiem ze pod obudową od stacyjki.tego raczej nikt nie kradnie .bo niby po co Dodano po 48 A ta wiązka immo rozumiem ze pod obudową.a mam jeden kluczuk tylko ze złamany.mysle ze idealnie by t pasował
Witam.Widzę że macie problem z wyciągnięciem wkładki zapłonowej w stacyjce.Nic prostszego.Po prostu rozwalacie stary wkład używając mocnego śrubokręta uważając aby nie została żadna część starego wkładu(oprócz języczka od stacyjki).W nowym wyłamujemy taki mały wypustek ,który służy do przykręcenia wkładki.Zapytacie jak będzie się trzymać nowy.Będzie...
Witam-kiedys miałem taki przypadek ze stacyjka opla-rozwierciłem sruby zrywalne i wymontowałem stacyjke z auta-jesli niemasz mozliwosci obracania kluczykiem to trzeba rozwiercic wkładke wiertarka -wiertło 8mm-trzeba to robic ostroznie aby nie uszkodzic obudowy stacyjki i po kawałku wybrac wkładke z obudowy-jesli jednak udało by ci sie obracac kluczykiem...
należałoby zdjąć kierownicę przełączniki(wycieraczki światła takątulejkę na kolumnie ktora porzez sprężynę dociska stacyjkę później jeszcze śruba na imbus 6 i cała obudowa stacyjki zejdzie njpierw proponuję kupić drugi bębenek i tan na obwodzie jest taki pasek blaszki przyrównaj go do starej stacyjki i w tym miejscu wykonaj otwór w obudowie abyś mógł...
Witam Opiszę jak to robiłem bez ściągacza Jeśli nie masz specjalnego ściągacza to będzie potrzebne: Klucz 13 dwie sztuki Klucz nimbusowy 6 Śrubokręt płaski i krzyżowy Odkręcamy koło kierownicy / wskazane zaznaczenie sobie cechy aby potem trafić w to samo miejsce/ , demontujemy obudowę , rozłączamy kostki od kombajnu i odłączamy kostkę ze stacyjki ,...
Wkład stacyjki wyciąga się w pozycji 1 więc kluczyk musi wejść i dać się przekręcić. Jak nie to wiertarka :) tylko ostrożnie, nie trzeba ściągać kierownicy, trzeba ściągnąć osłonę kolumny kierownicy i po przekręceniu stacji p położenie 1 wcisnąć cieniutki pręcik w tylną część wkładu stacyjki (na boku obudowy wkładu stacyjki) i zwolnić zapadkę. Wtedy...
Cześć, no i trochę się to wszystko skomplikowało. Zabrałem się wczoraj do tego żeby włożyć kostkę do stacyjki i nie ma szans:(. Obudowa od stacyjki jest pęknięta, wkładka w środku trochę jakby się przekręciła i tej okrągłej kostki do stacyjki nie włożę. Nie blokuje mi się też kierownica... Czy to wszystko się jakoś wiąże ze sobą? Nie mogę tej stacyjki...
Witam, musisz w odpowiednim miejscu obudowy stacyjki wywiercić otwór wiertłem około 3mm(dokładnie nie pamiętam), tam jest rygiel, który trzeba wcisnąć i wówczas wychodzi z obudowy. Wymieniałem na nowa więc miałem jak zmierzyć. Pozdrawiam i powodzenia
Witam, mam pytanie jak wyjąć wkład stacyjki w tym busie, bo mam taki problem, że ułamał się kluczyk i część siedzi w stacyjce a końcówką da się go zapalić,ale ta końcówka jest dość denerwująca bo wypada w trakcie jazdy, a po za tym łatwo go zapalić nawet śrubokrętem, więc większe ryzyko kradzieży. Ktoś mi radził żebym to rozwiercił, ale uważam że tak...
Witam Wychodzi cała stacyjka czy tylko element, w który wkładasz kluczyk? Jeśli tylko to drugie to jest właściwa praca stacyjki, inna sprawą jest fakt , że masz kłopot z włożeniem kluczyka. Albo źle naprawiona stacyjka, albo miernej jakości podróbka made in italy albo przy niefachowym demontażu starego wkładu ktoś uszkodził obudowę Pozdrawiam
kostka stacyjki znajduje sie w obudowie wkadu stacyjki od dolu (tak jakby na przedlużeniu kluczyka)
w obudowie stacyjki jest otwór,przekrć stacyjkę do momentu aż można będzie włożyć w otwór drut ,pociągnij za kluczyk i masz bębenek na wierzchu
Mam problem z wymianą kostki stacyjki w VW polo 1,3 rocznik 1995 nie wiem w jaki sposób ściągnąć obudowę stacyjki , obecnie ściągnołem kierownicę , przełączniki kierunkowskazów i dalej nie wiem co mam z tym robić czy potrzebny jest do tego jakiś specjalistyczny sprzęt
Przecież tam ma być sprężyna wyciągająca wałek kierownicy z kolumny ! (z taką podkładką koronową zakleszczającą się na wałku, jak jej nie ma to łożysko w obudowie stacyjki nie działa, to raz, a dwa faktycznie kierownica moze przywierać do śrub mocujących wyłącznik zespolony
Witam czy moze mi ktoś pomóc? chodzi o to jak wymienić wkład stacyjki a w zasadzie jak go wyciągnać ponieważ mam urwany od wkładu ten jezyczek który wchodzi w tą niby plastikową kostke. kostke mam wyciagnięta a nie wim jak poradzić sobie z ta wkładka gdzie znajduje się kluczyk. jak ją wymontowac szybko i sprawnie z obudowy stacyjki i czy jest taka możliwosć...
Obudowy i kostki kablowe są różne, ale same wkładki są jednakowe i pasują od 88r (nawet kadetty) do 2000r. Nie było tak że od jakiegoś rocznika zaczęto robić po skosie obudowy stacyjek, raz robili tak a raz tak, nie wiem od czego to zależało. Może ktoś mądrzejszy napisze. Czytnik immo raczej nie bedzie pasował do różnych obudów.
Tylko że wymienia się obudowę stacyjki z kostką a nie samą kostkę.P
Witam Musze przełożyć obudowę stacyjki i zanim sie za to zabiorę mam kilka pytań. Czy w Pandzie (2003r) immobilizer jest wbudowany w tą obudowę stacyjki czy jest gdzies obok? Chce zmienić tylko obudowę stacyjki bo jest pęknięta, wkładkę chce zostawić tą samą. Czy taka operacja jest możliwa bez kodowania immobilizera? Czy trzeba rozwiercać tą obudowę...
Witam. Jak w temacie problem z wyciągnięciem wkładki. Problem jest taki, że pan sam chciał ją wyciągnąć i rozwiercił bolec zabezpieczający, oraz rozwiercił miejsce wkładania kluczyka przez co wkładka wychodzi, ale tylko na kilka centymetrów i dalej ją blokuje. Teraz pytanie do forumowiczów: Czy da się ją wyciągnąć bez uszkodzenia tej aluminiowej obudowy...
Cześć, Mam problem z Asterką, a dokładniej z jej odpaleniem :cry: Ale na początek może opiszę co się stało i jakie kroki podjąłem... W pewnym momencie zablokowała się stacyjka, można było włożyć i wyjąć kluczyk, natomiast nie było mowy o jego przekręceniu choćby o milimetr. Na dodatek zablokowała się kierownica i aby zdjąć obudowę stacyjki to musiałem...
Bywa, że płetwa, która przekręca kostkę jest wytarta/ podkręcona i nie do końca kręci kostką, na śrubokręt zapali, po włożeniu w obudowę stacyjki już nie
Ale drugą masz... Więc powinno się udać. Bo w przeciwnym razie, zabawa będzie. Te stacyjki ciężko urywakiem załatwić. Trzeba mieć wprawę i bardzo odpowiedni sprzęt. Inaczej poleci obudowa stacyjki, a i tak nie przekręcisz. Póki masz obie części klucza, wszystko jest do zrobienia.
Witam. Dzisiaj w mojej astrze f z 1996 r. postanowiłem zmienić wkład stacyjki z drugiej którą mam na części. Po włożeniu okazało się, że nie ma napięcia na stacyjce, tzn. gdy kluczyk jest włożony uruchamia się radio oraz wyświetlacz z czasem oraz datą, lecz gdy nim kręcę, to już nic się nie dzieje. Powinny wyskakiwać jakieś "błędy" które po chwili znikały,...
Życie kostki stacyjki zakończyło się. Muszę ją wymienić. Czytam opisy itd. Ale nie muszę wymieniać całej stacyjki,więc kierownicy tez ściągać nie muszę. Mam wszystkie plastiki pokręcone. Tylko ze nie wiem jak wyjąć kostkę z obudowy stacyjki. Pomoże ktoś. Sprawa dość pilna. Tam są jakieś zaczepy ? Tylko nie mówcie że trzeba zdjąć kierownicę by kostkę...
Wymiana kostki oczywiście pomogła... Klijent miał tak wyprowadzoną instalację do radia, że podtrzymanie pamięci, czyli +12v dotykało obudowy radia, czyli masy, i przez to robiło się zwarcie. Zanim wymieniłem kostke stacyjki, klijent przyznał mi się, że już wymieniał 2 razy i 3 raz, to strata pieniędzy... Z góry dziękuje za wskazówki. Zamykam temat.
Prosty sposób to umieszczenie starego kluczyka w pobliżu stacyjki. Oczywiście jeżeli da się przełożyć pierścień sczytujący ze starej stacyjki. Można go ukryć w obudowie przełączników. Przecież nikt nie wie czy masz wymienioną stacyjkę czy nie. Ale to już twój wybór
Witam. Ostatnio jak jechałem autem z pomiędzy obudowy kierownicy, a kierownicy, poleciał taki delikatny dymek i zaśmierdziało spalenizną. Po dojechaniu ściągnąłem obudowę, aby się rozejrzeć. Nic dziwnego nie było. Po pojechaniu do sklepu auto już nie zapaliło. Zapalało na 1s i gasło. Po zaholowaniu zobaczyłem że ściągając obudowę rozpiąłem poduszkę....
witam poprawialem ostatnio kilka polaczen elektrycznych w skodzie felici, m.in. odkrecilem przewod plusowy od rozrusznika, zeby go przeczyscic i jak przykrecalem go spowrotem, przesadzilem (za mocno) i ukruszyla sie gorna czesc obudowy (odskoczyl kawalek ok. 1 x 0,5 cm), odslaniajac kawalek tej sruby :(. przykleilem ten ubytek na silikon, ale okazalo...
witam!!!!!!!!!! prawdopodobnie jest taka jak w lanosie,bądź podobnie zamocowana,nie jestem tego pewien,podaje do lanosa może się przydać,zdjać obudowę przy kierownicy (dwie części)odłączyć kostkę ale nie tą z tyłu tylko taką małą z przodu stacyjki,należy włożyć kluczyk i w razie jak jest zablokowana kierownica odblokować,od strony zegarów w stacyjce...
Tak tylko tobie się wydaje. Gdzieś w obudowie jest transponder.
Nie napisałeś nic o masach. Sprawdzałeś je? Jak masz żarówkę, to masz tę metalową obudowę i ołowianą/cynową "kulkę" na końcu, taki cypek. To na tym cypku powinien być + z akumulatora, a na metalowej obudowie jest masa :) . Może po prostu masz uszkodzoną stacyjkę? Lub źle podłączone przewody do stacyjki. Odłącz stacyjkę całkowicie i zobacz czy lampy...
Zdemontuj obudowę pod kierownicą( uwaga na wkręty z góry pod kołem kierownicy) i sprawdź , czy wychodzi napięcie ze styków. Jeśli nie to wymień cały zespół styków i nić nie kombinuj, bo w środku mogło coś się wysypać i może uszkodzić/zewrzeć inne styki. Koszty niewielkie 20-40zł zależnie od firmy/jakości.
Obudowę zdemontowałem, ale problem jest z wyciągnięciem stacyjki. Od spodu są zatrzaski, które po naduszeniu nie chcą się schować do końca i blokują wyjście. Niefajnie. Naduszałem w różnych miejscach i wciąż ma jakieś 0,5mm do schowania aby wyszła stacyjka. Widzę, że na załączonym filmie kluczyk jest w stacyjce, a koleś naciska i wychodzi stacyjka.
Witam, Proszę o pomoc w ustaleniu jak prawidłowo podłączyć przewody z silnika z akumulatorem i stacyjką 2 pin. Do tej pory była zrobiona jakaś rzeźba, stacyjka na kilka pin plus aku z samochodu. Ja wracam do oryginalnej 2 pinowej stacyjki i aku do kosiarek 17Ah. Z silnika wychodzą 4 przewody plus i minus akumulatora, blokada kluczyka z biegunem dodatnim...
Instalacja w S53 B/C/E jest funkcjonalnie identyczna do SR50/1C. Przednie światło pozycyjne i podświetlenie liczników z akumulatora. Tylne światło pozycyjne + światło przednie zasilane ze silnika. Światło STOP z cewki ładowania. Klakson i kierunkowskazy z akumulatora. Stacyjek na 7 przewodów były dwa typy, pod funkcję świateł dziennych i z normalnym...
Witam. Opiszę dzisiejszą "przygodę" z klientem. Jest środa, godziny popołudniowe. Do warsztatu przychodzi Pani i mówi że jej Jeep Cherokee w automacie nie może odpalić. Samochód zaniemógł około 200-300 metrów od mojego warsztatu na stacji benzynowej. Biorę samochód, wraz z właścicielką jedziemy zobaczyć co też się stało. W Jeep'ie świecą kontrolki (jest...
Generalnie do odnowy kluczyka(scyzoryka), możesz sobie zamówić obudowę z niedociętym grotem za kilkanaście złotych. Wystarczy przełożyć pilot, grot oraz transponder o ile nie jest uszkodzony tzn. pęknięty, bo wtedy kwalifikuje się do wymiany i ponownego kodowania. Co do ciężko chodzącej stacyjki, to trzeba zdiagnozować czy problem jest po stronie samej...
Witam Mam problem z cytrynką. Może ktoś spotkał sie z taką usterką w tym modelu. Podczas gdy dmuchawa chodziła przewody od stacyjki (wszystkie) grzały się , wytopiło plastik w kostce stacyjki. Założyłem nową, to samo (założe przekaznik myśle że pomoże). Teraz dmuchawa przestała działać , + do dmuchawy dochodzi , masy niema. W obudowie dmuchawy jest...
Jak odepniesz aku, żaden sterownik nie załapie żadnego błędu, ba wystarczy nie włączać stacyjki. Wyciągasz wkładke - klucz zostaje i wymieniasz reszte. Bębenek, trzpień ? Wkładka jest wyjmowalna z obudowy, chyba o to chodzi. Jeśli chodzi o błędy, tam nie ma aldl tylko obd2. Tak że tylko diagnostyka.
Witam! Dopiero co zamontowałem czujnik skrętu kierownicy w oplu Merivę A 1.6. Podczas demontażu ułamałem blokadę wkładki stacyjki. Aktualnie zablokowałem ją wkrętem, ale chciałbym to naprawić. Czy da się wymienić blokadę/obudowę wkładki bez konieczności wymiany całej wkładki razem z kluczykiem? Jeśli jest taka możliwości, to mógłby ktoś w skrócie opisać...
Będę szukał dalej. Tu nie ma co szukać. Zdejmujesz dolną część obudowy kolumny kierownicy. Malutkim płaskim śrubokrętem odkręcasz kostkę stacyjki. Wyjmujesz ją z obudowy. Płaskim średnim śrubokrętem przekręcasz gniazdo w kostce. Jeżeli rozrusznik nie pracuje mierzysz na wyjściu kostki czy wychodzi napięcie do rozrusznika, w pozycji rozruch. Nie wiem...
Witam, akurat ostatnio natknąłem się na swoją starą stacyjkę (Vectra A), nie wiem czy w B jest tak samo ale zakładam, że tak albo podobnie. Na końcu trzpienia z zapadkami jest bolec, który w korytku po wewnętrznej stronie obudowy bębenka. Przy końcowym położeniu przekręcenia blokuje go ząbek. Wystarczy wcisnąć ten bolec żeby przeskoczył przez ząbek....
Meriva ,jak wszystkie stare modele ,ma transponder w obudowie klucza. Wystarczy przełożyć stary transponder do nowego klucza i po krzyku. Piloty centralnego zamka w starych kluczach będą działać po wymianie wkładu stacyjki,bo nie są w żaden sposób powiązane z wkładem. Nie ma możliwości,żeby zaprogramować klucz bez transpondera do blokady rozruchu. Uuf.to...
Witajcie. Ło, ale to forum się zmieniło po latach. Fajnie. Mam problem ze stacyjką. Jakiś typ próbował mi ukraść motocykl, uszkodził stacyjkę i tak pozostawił (nie poradził sobie z łańcuchem). Znalazłem stacyjkę na Aliexpress, jednak oprócz identycznej obudowy, reszta się nieco różni, więc mam nie lada problem z jej podpięciem. Otóż: - kostka jest inna,...
Sposób wykonania obudowy kojarzy mi się ze stacyjką Cobo (otwór montażowy 22.5 mm + dwa wpusty), albo jakimś przełącznikiem świateł od ciągnika rolniczego. Tylko że stacyjka Cobo będzie bardzo droga, a wersja do gaszenia zapłonu CDI będzie trudno dostępna. Jeśli jest otwór montażowy 22.5 mm, to można zbudować stacyjkę z przełączników przemysłowych (obudowa...
Z wyciągnięciem kostki nie ma większych problemów, należy odkręcić trzy śruby i zdjąć obudowę kolumny kierownicy. Należy w tym celu wsunąć np. nuż między dwie połówki obudowy i delikatnie obrócić nóż tak aby rozłączyć zatrzaski. Następnie wypinamy dwie kostki z wkładki stacyjki i odkręcamy jedną śrubę która trzyma plastikową wkładkę.
Witam serdecznie mam następujący problem ze stacyjką. Skoda Octavia 2002r 1.9TDI 90km Nr 1 Kostka stacyjki Nr 2 "Układ przejściowy , od strony 1 wejscie bolca w kostkę, od nr 3 moduł kluczyka" Nr 3 Moduł kluczyka Nr 4 Kluczyk Nr 5 Zamek Nr 6 Bolec który wchodzi do kostki stacyjki Nr 7 Kostka stacyjki Pozwoliłem sobie zrobić przekrój zamka ;) Sorry za...
Witam wczoraj w mercedesie dziewczyny zaciął się kluczyk i nie dało się go wyjąć, trochę poruszała kluczykiem i wyciągła go razem z wkładem. Wkład włożyłem da się go przekręcać ale nie potrafię zamontować czarnej obudowy z kablem od immobilizera ,ponieważ kiedy wkład jest włożony coś się blokuje. Jak wyciągnę wkład obudowa wchodzi normalnie, dlatego...
Witam, ponieważ czasem zdarza mi się siedzieć i czekać na moją rodzinę w aucie a przy tym słuchać radia, to trochę irytuje mnie to, że kluczyk musi siedzieć w stacyjce i być przekręcony w odpowiednią pozycję aby radio mogło grać. Co gorsza jak włożę kluczyk w stacyjkę to muszę zamknąć drzwi bo pojawia się denerwujący dźwięk. Z zasady nie zostawiam kluczyków...
Witam mam problem i nie jestem pewien jak go rozwiazac otóż gdy zdjałem liczniki w swoim ciagniku kilka kabli było juz bez izolacji tak przetopione. gdy wymieniłem je to okazało sie ze zaczeły sie dymic. Ze stacyjki przewód który wychodził czarny i jak sie okazało to pradowy bo po włozeniu kluczyka do stacyjki prad sie w nim pojawia i szedł do kontrolki...
To prawda ale wystarczy oderwać obudowę kierownicy i byle złodziej może podać napięcie na stacyjkę i odjechać, natomiast jeżeli zrobisz odcięcie cewki lub pompy we właściwym miejscu to już trzeba znać samochód żeby wiedzieć gdzie podać zasilanie aby odpalić. Poza tym po co odcinać 20A jak można odciąć 5A i to z lepszym skutkiem.
hehe, to wiem za to bardzo wielkie dzieki, ale to wyjmuje stacyjke jak gdyby z tej obudowy, a wewnatrz tej stacyjki mimo wszystko jest bębenek z tyki wsuwkami co sie chowają po włożeniu kluczyka, ja chciałem też to rozebrać, sama stacyjke udało mi sie wyciągnąć, coś tam poprawiłem i przesmarowałem i jakby lepiej chodziło ale nie do konca. ja chciałem...
Cewka nie ma tu nic do rzeczy. Chyba że w czasie jej wymieniania urwałeś jakies przewody. Co masz na mysli pisząc "kostka przy kluczyku"? W obudowie kluczyka na kolumnie kierownicy jest wkładka, która załącza obwody i rozrusznik. Zdarza sie że wycieraja się bądź łamią plastikowe bolce, które załączaja styki. Może masz uszkodzenie mechaniczne w samej...
Ściagasz kierownicę (nasadowy 22mm) Odkręcasz dwa wkrety od spodu i sciagasz plastikową obudowę.Odkrecasz 3 wkręty na przełaczniku zespolonym (od góry),wypinasz 3 wtyczki i wyjmujesz przełacznik.Na wałek kierownicy nakrecasz nakretkę ta co trzyma kierownicę i żabką do rur,albo srubokretem ściagasz ten pierścień co blokuje sprężynę-nałozenie nakretki...
pasowało by podać jeszcze rok prod. awarij uległa kostka w stacyjce sam możasz wymienić to jest tylko jedna śruba nielicząc obudowy
W Man dośc czesto uszkadzał się zespół styków.Po odkręceniu obudowy wykręcasz śruby zrywalne małym punktakiem i wybierasz całą stacyjkę. Bebenek zTego co pamietam przykręcany jest dwoma maluteńkimi śrubkami na wkrętak.Piszę z pamieci ale kilka razy to już robiłem i nie ma z tym większych problemów.
Sprawa jest prosta. Albo szukasz sobie schematów obu motorowerów i tam na schematach elektrycznych sprawdzasz jak łączą stacyjki w różnych położeniach. Szukasz tu: lub tu: lub tu: Albo bierzesz sobie miernik w łapę i sam sprawdzasz, jak stacyjki łączą, a wynik sobie zapisujesz w tabelce. Możliwe, że stacyjka ma wybity jakiś numer katalogowy na obudowie....
Oczywiście, że zdecydowanie gorzej, bo stacyjka jest pod licznikiem a nie w obudowie kolumny. Oprócz licznika jeszcze oczywiście półkę trzeba odkręcić, żeby cokolwiek od dołu zobaczyć.
Zdjecia sa od modelu2000.Odkrecasz srube torx nr.20(na zdj.nr.1),wkladasz klucz do stacyjki potem wciskasz jednoczesnie te dwa smyndle(na zdj.nr2) co wystaja z korpusu stacyjki i blokuja wysow z obudowy(cylindra na kolumnie kier)i stacyjka wydarta,powodzenia
Witam, mam pytanie jak wymontować stacyjkę w berlingo I, wszystko rozchodzi się o trzpień pokazany na zdjęciu który blokuje stacyjke w tej metalowej obudowie, nie można go jednak w żaden sposób wcisnąć do środka żeby wyjąc stacyjkę. będe wdzieczny za pomoc jak to zrobić
Kup nowa wkladke z kluczami i zobacz w ktorym miejscu jest sprezyna blokujaca wkladke w obudowie. Jest to mniej wiecej w lewym gornym rogu. Wiercisz otwor w aluminiowej obudowie wkladasz w niego jakis gwozdz ,drut itp i wciskasz sprezyne starej wkladki. Po wcisnieciu mozesz wyciagnac stara wkladke. Wkladasz w to miejsce nowa i po problemie. Jezeli jest...
Wyglądało na wyrobiony kluczyk. Stacyjka z immo. Wyrobił się mechanizm przycisku tutaj przy blokadzie, więc wziąłem przecinak i uwaliłem dziada. Na zdjęciu część zapadki przycisku, którą "zdemontowałem" Wkładkę można zdemontować dopiero po przekręceniu kluczyka (zapadka do demontażu w obudowie), więc wszelki próby na nic - jedynie przecinak. Włącznika...
Witam ! Czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak krok po kroku wymienić stacyjkę w moim Ax rocznik 1991. 1. Czy trzeba zdjąć kierownicę , żeby zdjąć obudowy , czy może jest jakiś inny sposób ? Dodam,że jest właczona blokada kierownicy i nie mogę włożyć kluczyka. Proszę o pomoc.
Na podstawie innej wkładki lub stacyjki zobacz gdzie wywiercić dziurkę w obudowie i naciśnij blokadę.
Witam koledzy. Mam problem z peugeot 306 rok 2000 silnik 1.6 benzynka a mianowicie uszkodzeniu uległa stacyjka , którą wymieniłem i teraz nie mogę odpalić auta . Odcięty jest rozrusznik i pompa paliwa . Po wymianie stacyjki wymieniłem grot klucza (stara obudowa, nowy grot) i nadal nie odpala ,dodatkowo przyłożyłem stary grot do nowej stacyjki bo miałem...
Zdemontuj obudowę kolumny kierownicy i podaj zasilanie na przewód rozrusznika przy stacyjce, jak zakręci to kostka do wymiany
Witam Przekladam kolumnę kierowniczą. Chce zostawić obudowę stacyjki na nowej kolumnie a przełożyć tylko wkładkę stacyjki z kluczykiem ze starej. Czy czytnik immo jest cześcią którą można przełożyć z jednej stacyjki do drugiej tzn czy jest demontowalny? Chce jak najprościej założyć kolumne ze wspomaganiem a przełożenie całej stacyjki z obudową wiąże...
Jak by tak było to sama by wychodziła faktem jest odpowiednia pozycja czyli 1 ale należy jeszcze wcisnąć bolec blokady w obudowie kolumny/jest częścią wkładu stacyjki/ jest gdzieś na okręgu wkładu stacyjki ok połowy jej długości /więc jak nie masz nowej i nigdy nie miałeś z tym doczynienia myślę że będziesz miał problem.Miejsce tego bolca jest różne...
Witam. Sama stacyjka to model jak wiadomo z VW . Na rysunku sposób wymiarowania miejsca do odwiertu otworu do odblokowania zapadki/wiertło 3mm/. Problem w tym, że tak czy owak musisz stacyjkę przekręcić na pierwszą pozycję, w innym przypadku nie nadusisz blokady, a i zdjęcie całej stacyjki kłopotliwe /blokada/, chyba że odetniesz obudowę stacyjki.
Chodzi o kostkę , wczoraj próbowałem się jakoś za to zabrać , rozkręciłem plastik przy kierownicy z lewej strony , i go zdemontowałem , jednak tego z prawej strony nie mogłem wyciągnąć , on jest chyba w całości z obudową lewarka zamiany biegów .. a do obudowy kierownicy w ogóle nie mogłem ruszyć ani znaleźć tam nawet jednej śruby , jak on jest skręcony...
Poniewaz mam kilka innych starszych fiatow{ takie hobby:)} rowniez jestem uzytkownikiem akumulatora centra futura{ 65Ah}, mam go 9 lub 10 lat, od nowosci, kupiony akurat do corolli diesel matki, obecnie w regacie 1.7D, dopiero rok temu zaczely sie z nim klopoty{ zmniejszona pojemnosc, nie starcza pradu na kilka minut "chechłania" rozrusznikiem w zimie,...
Dzień dobry! Mam Audi A4 B8 2.0 TDi Multitronic 2008 , wziąłem się za zakładanie odcięcia zapłonu, jednak gdy chciałem sprawdzić na którym pinie pojawia się napięcie po włożeniu kluczyka, chyba przypadkowo dotknąłem innego pinu i mogło zrobić się zwarcie. Od tego czasu stacyjka nie reaguje na włożenie kluczyka (normalnie włączało się radio itp.) mam...
Witam, Potrzebuję zlokalizować w komorze silnika "+ po stacyjce" (potrzebny do podłączenia świateł dziennych). Najlepiej w obudowie przekaźników na lewym nadkolu. Wiecie może jakiego koloru jest ten przewód i w jakim złączu? Inaczej czeka mnie żmudna kabelkologia z miernikiem w dłoni ;) Czekam na wskazówki. Auto to: Renault Megane Scenic 1,6 16V 1999...
Zapalniczka jest tam z tego co pamiętam na stałe . Pod obudową kierownicy jest wiązka od stacyjki - pomarańczowy przewód jest ACC.
Więc tak godzinka roboty jak dla ciebie: Kupujesz stacyjkę z kluczem może być sam grot tą w samochodzie wkładkę wyciągasz (nie powiem jak bo za dużo byś wiedział ale szybko znajdziesz w necie) z kupionej stacyjki wyciągasz wkładkę bo tam jest mechanizm cofający przekładasz groty w pilocie, bo immo jest na płytce razem z pilotem także nic nie przykleisz...
Witam! Ogólnie rzecz biorąc wcześniej miałem ten sam problem: . Mam już odpowiednią kostkę z przekładką kabelków żółtego i czerwonego i ustawienia nie resetują się przy każdym wyłączeniu stacyjki, a więc ten problem w sumie jest już rozwiązany. Natomiast chociaż pamięć w radiu już się nie resetuje, nadal nie można go załączyć kiedy auto jest wyłączone...
Witam ponownie, pojawił się kolejny problem i tym razem również liczę na Waszą pomoc. Mam problem ze stacyjką... Kluczyk "gładko" kręci się od pozycji wyłączonego zapłonu do pozycji rozruchu. nie ma tych przeskakiwanych pozycji, zapłon ciągle włączony a przekręcając kluczyk do oporu w prawo nie kręci rozrusznikiem. (spinając dwa przewody które widać...
Można iść w koszty i naprawić auto w serwisie, można też wykazać się kreatywnością i rozebrać obudowy kolumny kierowniczej, zdjąć pierścień immo i grzać od spodu tuleję, w której siedzi stacyjka. Przypuszczam, że da się wypożyczyć mały agregat prądotwórczy i jakieś źródło ciepła. Ja mając doświadczenie użyłbym opalarki. Amatorowi polecam, co najwyżej,...
Dzień dobry, Jak wymontować stacyjkę z autka Citroen Berlingo II? Przeszukałem wiele stron w necie, ale akurat o tym autku nic nie piszą. Rozebrałem plastikową obudowę, wykręciłem śrubkę z boku stacyjki. I pojawia się problem, ponieważ bolec w stacyjce po przekręceniu kluczyka powinien się schować a niestety się nie chowa. Chciałbym to rozwiercić, ale...
Dopiero dzisiaj podszedłem do naprawy stacyjki. Zdjąłem obie obudowy pod i nad. Z lewej strony mam czarną kostkę z 5 kablami. Z prawej strony nad stacyjką biała kostka wpięta w przełącznik świateł. Również z prawej strony biały kabel w czarnym peszlu wpięty w plastikową obudowę wlotu stacyjki. PYTANKA: 1.którą kostkę odpiąć w celu sprawdzenia jak chodzi...
powiedzmy wymienie stacyjke co z immo itp Dorabiasz sam grot pod nową stacyjkę i wymieniasz go, główka kluczyka z elektroniką pozostaje stara i palisz auto bez przeszkód. Na podstawie starego grota dorabiasz sobie drugi kluczyk do drzwi i wlewu. Albo dajesz fachowcowi od kluczy nową stacyjkę i zlecasz przerobienie jej pod stary kluczyk. Nie obraź się...
Cześć Pawełku. Poszedłem do garażu, wyciągnąłem sprzęcik. Sprawdziłem u siebie w kosiarce z podobnym silniczkiem. Opisałem na kartce jak umiałem najprościej. kolory kabli: B.- biały B./ Brązowy - brązowawy, ma gniazdo w bloku izolowane od niego dużą gumą. U ciebie też jest chyba brązowy ale na zdjęciu ma jeszcze chyba czarną koszulkę. B.CZA- biało-czarny...
pod spodem gdzie są paski napędzające jest elektromagnes załączający prąd .przy elektromagnesie koło rozrusznika są 3 bezpieczniki z których jeden idzie na stacyjkę do załączenia elektromagnesu. W kabinie jest zestaw bezpieczników przy cięgle od gaszenia. a ponad to są także w pod obudowie wskaźników
Rozgiąć ostrożnie i pomalutku zagniecenie z tyłu przy płytce ze stykami. To jest znal ? Takie podobne do aluminium, tylko bardziej kruche i może się odłamywać. Jak zaczniesz, to zobaczysz jak idzie. Rozebrać to nie problem, trudniej będzie poskładać to do kupy przez powyższe /znal :?: /, żeby się nie rozkładało ponownie. Co w środku jeszcze nie widać,...
Witam Proszę o pomoc, kilka dni temu po powrocie z pracy zauważyłem że po wyjęciu kluczyków ze stacyjki kontrolki i światła to jazdy pozycyjnej nie gasną, więc odpiąłem akumulator byłą na nim wilgoć . Poczytałem wujka google, diagnoza - kostka przy kierownicy, a więc rozkręciłem obudowę odpiąłem wtyczkę i to zonk kostka odpięta a światła i kontrolki...
Jak mocno to rozwaliłeś? Antena przy stacyjce jest cała? Jak tak to przyłóż tam obudowę złamanego kluczyka i odpal auto. Na dojazd do domu wystarczy.
żeby odpalał to moduł cewki na stacyjce i komputer (tylko musi być taki sam silnik), a żeby centralny zamek działał to jeszcze moduł centralnego zamka. Ale czy nie lepiej nie ruszać modułów a wymienić w kluczyku tylko grot a obudowę z pilotem i transponderem immo zostawić orginalną?
Nic nie puka to zacznę od masy i stacyjki. Dzięki na razie.
Podłącz do ekranów/masy RCA minus kawałkiem przewodu, np. z obudowy radia, jeżeli będzie ok to bezpiecznik, znajdziesz go wewnątrz radia na ścieżce doprowadzającej masę do wyjść RCA. Tu w #11 masz orientacyjny wygląd bezpiecznika Dodano po 12 Podłącz do ekranów/masy RCA minus kawałkiem przewodu, np. z obudowy radia, jeżeli będzie ok to bezpiecznik,...